abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39252342
Leuk filmpje led.

Maar het is wel een beetje subjectief inderdaad. Dûh, ubergoed getrainde K1 kampioenen winnen wel van iemand die krav maga doet. Maar dat is volgens mij ook niet het doel van krav maga, het werkt goed omdat je met weinig oefening, wel gelijk de effectieve punten leert, dingen die handig zijn voor als je bijvoorbeeld op straat aangevallen wordt. Niet iedereen heeft de tijd om hun hele leven aan shaolin kung-fu te weiden

@_tommy
Hmm, is die soya proteine zo slecht dan?

[ Bericht 6% gewijzigd door synthesix op 26-06-2006 15:54:50 ]
pi_39252521
quote:
Op maandag 26 juni 2006 15:26 schreef LedZep het volgende:
Spinning is een activiteit die voor het grootste gedeelte aeroob is en dus zal je niet veel aan creatine supps hebben.

Btw, krav maga meest effectieve systeem?

http://www.youtube.com/watch?v=9u36VpN-P1U

Ik vind dat soort dingen als krav maga nog steeds inferieur aan 'echte' vechtsporten. Ik vind het wel leuk om te doen (btw hier is het veelal ongewapend) maar echt effectief kan ik het niet noemen.

Edit: (filmpje is niet echt objectief btw, maar het geeft wel een goede indruk)
dat filmpje slaagt op niks

-krav maga hoort niet in competitie, omdat dan simpelweg hun ultieme laatste reddingstechnieken niet mogen worden toegepast. Doe je dat eruit is het een gebrekkig systeem.

-krav maga zonder contact is natuurlijk waardeloos, net zoals elke non-contact vechtsport/systeem, ik vergelijk het met voetbal trainen zonder bal.

Daarom hebben de meeste clubs ook een gedeelte MET contact, maar dat is gewoon niet verplicht omdat je dan echt wel kloppen krijgt, wat niet iedereen wilt.

-ga je de top van de mma-vechters laten vechten tegen een vechter die enkel krav maga gedaan heeft is het nogal wiedes dat die krav maga man neergaat. Neem een kickbokser en die gaat neer, neem een bokser en ook die gaat neer, mma is gewoon ultiem maar duurt ook vele jaren langer als krav maga

-krav maga is een "naakte" vechtsstijl die zijn bewegingen uit verschillende martial arts haalt, de maker van dit filmpje had dit precies niet eens door. Geen show zoals in tkd, geen fantasietjes zoals in kung fu, gewoon het bruikbare voor een gevecht

-Instructeur tonen technieken altijd traag, dat is in elke vechtsport. Vrij logisch, probeer een ingewikkelde beweging anders eens te analyseren

Ik ben nog altijd van mening dat Krav Maga een heel goed systeem is in zelfverdediging. Maar sommige zaken in dit filmpje worden uit hun context gehaald. Een slimme vechter met krav maga heeft veel kans om te winnen tegen alle 1 dimensiesporten, zoals boksen, judo,... op straat.

Ook vanaf er meerdere tegenstanders zijn (niet zo ongebruikelijk) worden veel vechtsporten nutteloos, waar krav maga juist op getraind is.

Vanaf dat er echt wordt gecrosstrained, en een vechter jarenlange ervaring heeft, wordt krav maga pas inferieur.
100 kb is de limiet voor webicons, verklein de jouwe hier:
Grote avatar? Verkleinen dat ding met de Fok! Avatar resizer
pi_39252754
Feit blijft dat krav maga alleen werkt tegen ongetrainde tegenstanders.
pi_39252796
quote:
Op maandag 26 juni 2006 15:42 schreef Webkim het volgende:

[..]

Dat hangt van jezelf af Ik overschrijd die grens nogal eens; moet toch ergens die rush vandaan halen.
Oh? Ik snap niet hoe jij een uur lang anaeroob energie wilt gaan 'maken'?

[ Bericht 1% gewijzigd door LedZep op 26-06-2006 16:05:52 ]
pi_39252951
quote:
Op maandag 26 juni 2006 15:56 schreef LedZep het volgende:
Feit blijft dat krav maga alleen werkt tegen ongetrainde tegenstanders.
niet waar, het leert gewoon de basis van mma. Het is een schim ervan en heeft geen kans tegen echte mma, maar tegen de rest...

Voorbeeld:
Een bokser is natuurlijk beter met zijn handen, maar weet absoluut niet hoe hij op klemmen moet verdedigen en probeert dat met brute kracht te doen. Dan moet je als vechter je strategie aanpassen en dat zien, en proberen hem in een grondgevecht te krijgen. Mensen die enkel brute kracht gebruiken in een grondgevecht worden namelijk heel snel moe, en dan krijg je Bob Sapp toestanden
pi_39253136
Maar het principe van krav maga is het uitschakelen van tegenstanders op "straatniveau" (tenslotte een zelfverdedigingssysteem). Bij de geheime eenheden ligt het niveau natuurlijk op "militair niveau", maar afijn, als ik "zelfverdediging" leer ga ik niet uit van een tegenstander die al 6 jaar bokser is. Het niveau ligt dus altijd lager dan dat van boksers / andere vechters, omdat die ALTIJD gewaagde tegenstanders hebben. En de kans dat je op straat een doorgewinterde vechtsporter tegenover je hebt is miniem, dus hoef je dat ook niet te leren bij dingen als krav maga etc.
pi_39253237
quote:
Op maandag 26 juni 2006 14:05 schreef Mr.J het volgende:

[..]

De pubmed is niet objectief nee.
[..]

Zit er toch natrium ofzo in verwerkt of je voedsel bevat simpelweg teveel zout.
Als mijn voeding teveel zout zou bevatten zou ik het altijd hebben, maar een 3tal weken nadat ik met creatine gestopt ben was het terug normaal. Ook geen hartsteken of buikkrampen meer. Er staat trouwens op de kant HPLC tested and analyzed 100% purity. Als er dan nog natrium inzit, weet ik het niet meer... Ik reageer er gewoon slecht op volgens mij
quote:
Op maandag 26 juni 2006 16:05 schreef LedZep het volgende:
Maar het principe van krav maga is het uitschakelen van tegenstanders op "straatniveau" (tenslotte een zelfverdedigingssysteem). Bij de geheime eenheden ligt het niveau natuurlijk op "militair niveau", maar afijn, als ik "zelfverdediging" leer ga ik niet uit van een tegenstander die al 6 jaar bokser is. Het niveau ligt dus altijd lager dan dat van boksers / andere vechters, omdat die ALTIJD gewaagde tegenstanders hebben. En de kans dat je op straat een doorgewinterde vechtsporter tegenover je hebt is miniem, dus hoef je dat ook niet te leren bij dingen als krav maga etc.
Maar je hebt toch vlug door als een tegenstander beter is in klappen of trappen uitdelen en afweren als jij. Trouwens kun je het ook een beetje aan de bewegingen en de stance zien. Je tegenstander lkunnen "lezen" is 99% kans om te winnen.

Ma goed, ik ga mn tietjes trainen

[ Bericht 21% gewijzigd door Genjuro op 26-06-2006 16:39:08 ]
  maandag 26 juni 2006 @ 17:22:34 #183
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_39256201
quote:
Op maandag 26 juni 2006 16:07 schreef Genjuro het volgende:

[..]

Als mijn voeding teveel zout zou bevatten zou ik het altijd hebben, maar een 3tal weken nadat ik met creatine gestopt ben was het terug normaal. Ook geen hartsteken of buikkrampen meer. Er staat trouwens op de kant HPLC tested and analyzed 100% purity. Als er dan nog natrium inzit, weet ik het niet meer... Ik reageer er gewoon slecht op volgens mij
[..]
Vreemd.

Welk merk heb je dan?
Godfather Bodybuilding topic reeks
  maandag 26 juni 2006 @ 17:24:59 #184
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_39256281
quote:
Op maandag 26 juni 2006 15:00 schreef Webkim het volgende:

[..]

Als ik dit zo lees is creatine niet alleen een steuntje in de rug bij spieropbouw - waar ik het eventueel wel eens een paar weekjes voor zou willen proberen - , maar heb je er ook baat bij bij explosiesporten. Dus ik zou er bij Spinning ook voordeel van moeten hebben; uitgestelde verzuring en sneller herstel.
Met spinning heb je weinig aan crea hoor.
quote:
Maarja, ik blijf een vrouw hè: dat vochtvasthoud verhaal maakt me dan weer huiverig. In hoeverre is dat zichtbaar? Heb weinig zin eruit te gaan zien als een Prednisonslikker.
Zelfs met mindere kwaliteit crea ga je er heus niet uit zien als een michellin vrouwtje hoor.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  maandag 26 juni 2006 @ 17:27:06 #185
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_39256343
Ik heb zaterdag nacht soort van cardio gedaan Ben 7 uur loos gegaan op hardcore/hardstyle/jumpstyle/whateverstyle. Vet grappig, had nog nooit op zulke muziek gedanst (soort van springen stampen boxen ), had 1 efedra op om het vol te houden. De rest van de avond alleen maar water getankt (zwete me echt helemaal dood). Ga dit zeker vaker doen, leuke en effectieve manier lijkt me.
pi_39256420
quote:
Op maandag 26 juni 2006 17:22 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Vreemd.

Welk merk heb je dan?
Ultimate Nutrition
Creatine supreme
Premium creatine monohydrate
pi_39256503
quote:
Op maandag 26 juni 2006 17:27 schreef ivosnivo het volgende:
Ik heb zaterdag nacht soort van cardio gedaan Ben 7 uur loos gegaan op hardcore/hardstyle/jumpstyle/whateverstyle. Vet grappig, had nog nooit op zulke muziek gedanst (soort van springen stampen boxen ), had 1 efedra op om het vol te houden. De rest van de avond alleen maar water getankt (zwete me echt helemaal dood). Ga dit zeker vaker doen, leuke en effectieve manier lijkt me.
Doe ik ook af en toe, probleem is dat ik dan teveel naar de genotsmiddelen ga grijpen waarna mn conditie wat achteruitgaat
Dat zal wel "jumpen" zijn wat je bedoelde, zonder speed/efedra hou je dat geen 7 uur vol tenzij je een superconditie hebt

EDIT: dit dus
http://video.google.com/videoplay?docid=-7193883159807748239

maandag 26 juni 2006 @ 17:34:39 #188
140141 ivosnivo
pi_39256564
quote:
Op maandag 26 juni 2006 17:32 schreef Genjuro het volgende:

[..]

Doe ik ook af en toe, probleem is dat ik dan teveel naar de genotsmiddelen ga grijpen waarna mn conditie wat achteruitgaat
Dat zal wel "jumpen" zijn wat je bedoelde, zonder speed/efedra hou je dat geen 7 uur vol tenzij je een superconditie hebt
Ik heb echt maar 1 efedra gehad, hard drugs zal ik nooit nemen. Ik snapte er zelf ook geen fuck van, om het half uur ff 5 min kappen om water te scoren. Heb ook geen conditie dacht ik, heb 3 jaar geleden voor het laatst cardio gedaan, en toen deed ik altijd een heel mager rondje van 30 min.
Tis ook helemaal niet mijn muziek ofzo, stond voor het eerst zo te dansen, kwam puur van de sfeer denk dat ik door bleef gaan.
quote:
Ik deed mijn eigen dansje, dat ik voor lul stond is een ding wat zeker is.
pi_39256632
quote:
Op maandag 26 juni 2006 17:27 schreef ivosnivo het volgende:
Ging in het verleden ook wel eens naar een hardcore feestje, als je dan bier drinkt red je het niet qua dorstlessing, zweten dat je daar doet!
  maandag 26 juni 2006 @ 17:40:31 #190
140141 ivosnivo
pi_39256694
quote:
Op maandag 26 juni 2006 17:37 schreef McGilles het volgende:

[..]

Ging in het verleden ook wel eens naar een hardcore feestje, als je dan bier drinkt red je het niet qua dorstlessing, zweten dat je daar doet!
Ja, en ik zweet sowieso wel als ik me inspan. Met trainen is me shirt ook vaak wel nat ook al is het winter.
Zaterdag was het helemaal niet normaal meer, heb op een gegeven moment me t-shirt maar uitgetrokken (was niet me buurtdisco oid) omdat ie helemaal zwart kleurde van het water terwijl ie grijs was.
pi_39256733
quote:
Op maandag 26 juni 2006 17:40 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Ja, en ik zweet sowieso wel als ik me inspan. Met trainen is me shirt ook vaak wel nat ook al is het winter.
Zaterdag was het helemaal niet normaal meer, heb op een gegeven moment me t-shirt maar uitgetrokken (was niet me buurtdisco oid) omdat ie helemaal zwart kleurde van het water terwijl ie grijs was.
Klopt
Ook wel eens m'n broek compleet doorweekt gezweet! Daarna naar huis lopen was niet leuk
pi_39256745
quote:
Op maandag 26 juni 2006 17:40 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

*Genjuro krijgt zin om te feesten, Greg C komt naar lokale disco zaterdag, nog zoooooo lang *
  maandag 26 juni 2006 @ 17:45:21 #193
140141 ivosnivo
pi_39256832
quote:
Op maandag 26 juni 2006 17:41 schreef McGilles het volgende:

[..]

Klopt
Ook wel eens m'n broek compleet doorweekt gezweet! Daarna naar huis lopen was niet leuk
Ik heb op zich nergens echt spierpijn gekregen, kreeg alleen een beetje kramp in me bovenbenen van het zo hoog mogelijk schoppen . Had een ietsie last van me knie omdat ik een paar keer op een glas sprong. En dag later wat last van me onderrug, van de gare bewegingen die ik maakte, maar het is zeker voor herhaling vatbaar 1 keer in de 2 maanden ofzo.
pi_39256862
quote:
Op maandag 26 juni 2006 17:45 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Ik heb op zich nergens echt spierpijn gekregen, kreeg alleen een beetje kramp in me bovenbenen van het zo hoog mogelijk schoppen . Had een ietsie last van me knie omdat ik een paar keer op een glas sprong. En dag later wat last van me onderrug, van de gare bewegingen die ik maakte, maar het is zeker voor herhaling vatbaar 1 keer in de 2 maanden ofzo.
fok!bodybuilding-jumpcardio-meet?
  maandag 26 juni 2006 @ 17:47:39 #195
140141 ivosnivo
pi_39256893
quote:
Op maandag 26 juni 2006 17:46 schreef Genjuro het volgende:

[..]

fok!bodybuilding-jumpcardio-meet?
Klinkt goed, ik wil sowieso nog een keer naar angerfist en neophyte. Ik stuiter alleen wel de halve zaal rond
pi_39256908
quote:
Op maandag 26 juni 2006 17:47 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Klinkt goed, ik wil sowieso nog een keer naar angerfist en neophyte.
sowee angerfist wil ik ook wel eens meemaken...
In België is het enkel jump wat de klok slaagt, variatie in hardere stijlen is zelden te vinden
pi_39256980
quote:
Op maandag 26 juni 2006 17:48 schreef Genjuro het volgende:

[..]

sowee angerfist wil ik ook wel eens meemaken...
In België is het enkel jump wat de klok slaagt, variatie in hardere stijlen is zelden te vinden
Tegenwoordig ga ik nooit meer ergens heen van dit, maar in het verleden meerdere malen Angerfist en neophyte zien/horen draaien
  maandag 26 juni 2006 @ 17:55:20 #198
140141 ivosnivo
pi_39257130
Ik ben het normaal gewend om soort van te overleven in de moshpit (bij metalbands vooraan), maar dit is ook wel fijn. Krijg je tenminste geen blauwe plekken van.
pi_39257176
quote:
Op maandag 26 juni 2006 17:55 schreef ivosnivo het volgende:
Ik ben het normaal gewend om soort van te overleven in de moshpit (bij metalbands vooraan), maar dit is ook wel fijn. Krijg je tenminste geen blauwe plekken van.
dat is niet zo zeker, al meerdere keren een schop voor mn scheenbeen en knieen gehad met dat maffe dansje
  maandag 26 juni 2006 @ 18:00:53 #200
140141 ivosnivo
pi_39257280
quote:
Op maandag 26 juni 2006 17:56 schreef Genjuro het volgende:

[..]

dat is niet zo zeker, al meerdere keren een schop voor mn scheenbeen en knieen gehad met dat maffe dansje
Als je maar wild genoeg doet kijken mensen vanzelf voor je uit , maar back ontopic ik heb me msn ding in me profiel staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')