abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 26 juni 2006 @ 18:10:51 #201
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_39257567
quote:
Op maandag 26 juni 2006 17:29 schreef Genjuro het volgende:

[..]

Ultimate Nutrition
Creatine supreme
Premium creatine monohydrate
Deze? http://www.ultimatenutrit(...)ine_monohydrate.html
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_39257855
quote:

deze, is al verouderd precies
100 kb is de limiet voor webicons, verklein de jouwe hier:
Grote avatar? Verkleinen dat ding met de Fok! Avatar resizer
  maandag 26 juni 2006 @ 18:25:01 #203
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_39257963
Komt op mij niet echt als A klasse over, maar goed, kan er uiteraard naast zitten.
Godfather Bodybuilding topic reeks
  maandag 26 juni 2006 @ 18:42:30 #204
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_39258425
even over creatine... ik besef goed dat elk mens anders reageerd hierop.. de een overwint zijn plateau terwijl de ander niet direct merkbaar er op vooruit gaat.

ik zelf had altijd die pot van performance... veel mensen hadden er baat bij.. ikzelf niet echt.

toen overgestapt op die nieuwe van performance... en daar heb ik ontzettend veel baat bij gehad..en met mij werkelijk iedereen die ze gebruikt had op onze sportschool.

geen gekut met poeder, of die ellendige buffer opbouwen... gewoon 3 capsules per dag voor het sporten.. of verdeeld over de dag.. gegarandeerd succes.

http://www.kre-alkalyn.be/

vochttoename in mijn lichaam was minimaal of zelfs afwezig.. (voor mijn gevoel)
pi_39258516
quote:
Op maandag 26 juni 2006 18:42 schreef Dacide het volgende:
even over creatine... ik besef goed dat elk mens anders reageerd hierop.. de een overwint zijn plateau terwijl de ander niet direct merkbaar er op vooruit gaat.

ik zelf had altijd die pot van performance... veel mensen hadden er baat bij.. ikzelf niet echt.

toen overgestapt op die nieuwe van performance... en daar heb ik ontzettend veel baat bij gehad..en met mij werkelijk iedereen die ze gebruikt had op onze sportschool.

geen gekut met poeder, of die ellendige buffer opbouwen... gewoon 3 capsules per dag voor het sporten.. of verdeeld over de dag.. gegarandeerd succes.

http://www.kre-alkalyn.be/

vochttoename in mijn lichaam was minimaal of zelfs afwezig.. (voor mijn gevoel)
Hoeveel kost zoon potje?
  maandag 26 juni 2006 @ 18:48:01 #206
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_39258610
uit mijn hoofd rond de 30 tot 35 euro... dus wel duurder dan de gebruikelijke potten met poeder..

in een pot zitten ik dacht 120 capsules... gedeeld door 3 per dag = 40 dagen creatine kuur.
pi_39259406
IK BEN GESLAAGD

hardcoretrianingzomer
balsporten :r
pi_39259512
Gefeliciteerd!
  maandag 26 juni 2006 @ 19:25:09 #209
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_39260663

ik ga voortaan met 2 benendagen per week werken en de rest upperbody (1 2 of 3 keer per week, ligt eraan hoe vaak ik ga). Laatst een goeie benendag gehad en ik had die heerlijke spierpijn, ik mis dat Squatten, DL'en, legpress/curl/extension, here i come
Anders krèdde een poar patse!
met dank aan SF
http://nba-fan.blogspot.com
  maandag 26 juni 2006 @ 19:25:46 #210
43792 Miguel
No Hay Igual!
pi_39260686
quote:
Op maandag 26 juni 2006 18:48 schreef Dacide het volgende:
uit mijn hoofd rond de 30 tot 35 euro... dus wel duurder dan de gebruikelijke potten met poeder..

in een pot zitten ik dacht 120 capsules... gedeeld door 3 per dag = 40 dagen creatine kuur.
quote:
In fact, each 1 gram of Kre-Alkalyn is equivalent to ingesting 10 grams of Creatine powder allowing the athlete to take far less product while experiencing even more explosive results.
Klinkt interessant, misschien maar even een potje meenemen van de zomer
Heb eerder crea 100% monohydraat gebruikt, maar dat viel nogal tegen en ik had ook zeker last van waterretentie... Andere bijwerkingen had ik gelukkig niet toen.
  maandag 26 juni 2006 @ 19:33:14 #211
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_39261005
het is dat ik niet veel cash op mijn rekening heb... anders zou ik zeggen, probeer t een keer, werkt t niet dam krijg je het geld terug van mij

mar helalaas.. no can do
pi_39261530
quote:
Op maandag 26 juni 2006 17:55 schreef ivosnivo het volgende:
Ik ben het normaal gewend om soort van te overleven in de moshpit (bij metalbands vooraan), maar dit is ook wel fijn. Krijg je tenminste geen blauwe plekken van.
Opzich is pitten ook wel goed als cardio toch
En jij hebt opzich niks te klagen met je 190 turbobeast fysiek
Ik krijg knietjes voor m'n hoofd met m'n 165 man
En bovendien, je weet wat ze zeggen, pain is just weakness leaving the body, alleen weet ik niet of het hier wel opgaat

@ledzep
Ik dacht tijdens de training nog eens na over die heavy duty/intension/wtf het ook was, dat je dus altijd fullbody traint.
Heb je dan niet dat je als je bijv. maandag getraind hebt, je woensdag/donderdag nog spierpijn van de vorige keer hebt?
Ik had dat in ieder geval, toen ik het fullbody schema dat ik van mn fitness-instructeur gekregen had, nog gebruikte

Nou er zijn ook een paar beasts bij mij in de fancy gym (die dus pas een paar maanden open is) gekomen, twee van die huge kale gasten, behoorlijk vet ook trouiwens, beetje 100+ benchen enzo, was echt vet grappig, zij zaten dus een beetje de barbell/dumbell hoek te pwnen daar, en de hele tijd instructeurs erbij, soms met meer, in discussie enzo En zij zo'n wijf (die ze kende ofzo ) hele tijd opfokken dat ze meer gewicht moest nemen, terwijl die instructeurs altijd met van die mietjesgewichten aan komen zetten Ik vond het wel grappig iig

[ Bericht 1% gewijzigd door synthesix op 26-06-2006 20:34:47 ]
pi_39262282
moeha,

ja vanmorgend waren er zo 2 jonge kerels, heel trots 90kg op die bench aan't legge, en dan maar met spotter die spotter was aan het deathliften terwijl de andere niets van die 90kg naar boven kreeg.. waarna ze er 10 kg bijhingen ik houw het voorlopig bij m'n 60 ipv zo belachelijk liggen doen
pi_39262805
Nou 't waren opzich wel grote jongens hoor, ze kregen het gewicht ook wel omhoog.
  maandag 26 juni 2006 @ 20:40:09 #215
76170 Dacide
www.mixfight.nl
pi_39262871
ghehe... deadliften op de bench.. zie het maar al te vaak ja..

ik zit nu kwa max ook nog zo op 75kg... maar de 80 moet ook lukken..
alleen deze week hele week neit sporten voor mij... heb tattoolaten zetten op onderarm.. (binnekant)
dus ff geen risico;s nemen...
daarnaast is dit mijn laatste schoolweek.. dus heb t tyfusdruk. na deze week is deze beer los in elk geval...
pi_39265961
Heavy Duty / HIT is niet wat ik doe, ik train namelijk nooit tot failure en bij die schema's train je altijd tot failure. Bij deze schema's is 3x per week dan ook wel het maximum, en dan bouw je af (hoe langer je het doet hoe minder workouts) naar 1x per week of zelfs 2x per 3 weken. Ik vind hier persoonlijk niks aan omdat je weinig en kort (max 45 mins) traint en ik niet van muscle failure houd.

Het kan best zijn dat je op het begin nog veel spierpijn hebt van de vorige workout, maar daar moet je aan wennen.

Wat ik doe is sowieso minder belastend voor het zenuwstelsel en verkort de hersteltijd aanzienlijk, namelijk hoge intensiteit met hoog volume combineren zonder failure. Door verschillende motorpatronen te trainen gedurende de week kan je zelfs tot 6x per week fullbody trainen - voor spiermassa uiteraard.

Voorbeeld (squat):

dag 1: speed squat
dag 2: 10 rep squat
dag 3: 5x5 squat
dag 4: heavy squat (1-3 reps)
dag 5: 20/30 rep squat

Werkt prima, alleen moet je wel goed opbouwen en niet zoals ik in 1 keer 3x per week 20 reps gaan doen als je dat niet gewend bent . Afijn, voorlopig doe ik 4x / week fullbody met als LB hoofdoefeningen; deadlift, speed squat, high pull en heavy squat.
pi_39268554
Jij moet zo naar bed Led, want je moet weer om 6am opstaan
pi_39268603
Morgen niet zoon, ik heb morgen nog geen vakantie .
pi_39269166
Heeft zulks ook nog een naam? Dan kan ik er wat meer over opzoeken
pi_39269381
"fullbody" is het enige wat me te binnen schiet . Afijn, lees véél op elitefts, totalelite forums, westside barbell en de posts/ trainingslogs van Adema en The Locust (zijn ondertussen gestaakt, maar staat veel in) door. Op den duur kan je steeds meer info "filteren" en je eigen ideeën toepassen.

http://forum.mesomorphosis.com/showthread.php?t=682

Interessante post over Dual factor. Oh ja, zoek op google eens naar "fitness fatigue model". Ik ga nu plat .
pi_39271034
quote:
Op maandag 26 juni 2006 23:01 schreef LedZep het volgende:
Morgen niet zoon, ik heb morgen nog geen vakantie .
Uitstel
pi_39271062
Avond allemaal

Wat ik me de laatste tijd zat te bedenken, het gaat over het trainen van de binnenkant van je borst enzo en bovenkant van je borst.
Wat in de bb-wereld bekend is, is dat je niet je binnenkant van je borst kan trainen.
Of dit ook voor de bovenkant geldt, weet ik niet, maar volgens mij wel?

Nu heb ik net een neurofysiologie tentamen gehad (theorie over impulsgeleiding, spiercontractie, spiersamenstelling, zenuwstelsel en al die shit).
Het is zo dat spiervezels in groepen worden geïnnerveerd (zenuw ernaartoe en impuls doorgeven), door bepaalde neuronen (zenuwen), motorneuronen genaamd. De functionele eenheid (motor unit) bestaat dan uit dit motorneuron en de bijbehorende spiervezels.

Kan het dan niet zo zijn dat bij bepaalde oefeningen alleen de motorneuronen van bovenaf (premotorische schors) worden geactiveerd, die de binnenkant van de borst laten samentrekken?
Ik vraag me dus af of dit van bovenaf (vanuit de hersenen) kan worden geregeld, dat niet de hele borstspier, maar alleen de binnenkant kan worden geactiveerd.

Het is namelijk wel zo, dat niet meteen alle spiervezels tegelijk worden geïnnerveerd: eerst worden de zogenaamde slow twitch vezels aangesproken, dit zijn langzame vezels die het langer kunnen volhouden en die minder kracht kunnen leveren. Naarmate er meer kracht nodig is, worden ook de fast twitch vezels geactiveerd, die sterker zijn, maar het minder lang kunnen volhouden (door verschil in energielevering). Dit even ter illustratie dat niet meteen alle spiervezels tegelijk worden aangesproken....dus dat je wel apart spiervezels kunt activeren.

Van de bovenkant van de borst lijkt me dit wel, aangezien de borstspier bestaat uit 2 koppen: een kop naar de clavicula (sleutelbeen) en 1 naar het borstbeen (sternum). Volgens mij kunnen deze twee koppen wel onafhankelijk (ik bedoel de één meer dan de andere in een bepaalde context) worden samengetrokken, dus dan is het wel mogeljik je bovenkant van je borstspieren te trainen.

Maar of dit dus ook met de binnenkant zo is, vraag ik mij af...

beetje hoog niveau misschien, maar dit was iets wat ik al een tijdje wilde posten en nu had ik het mooi in mijn hoofd

Ik vraag me af wat jullie hiervan denken, aangezien er hier ook genoeg mensen lopen die er genoeg kennis over hebben (en dan niet vanuit de studie, maar vanuit de praktijk).
  dinsdag 27 juni 2006 @ 03:30:38 #223
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_39273853
quote:
Op maandag 26 juni 2006 20:17 schreef Tommy__ het volgende:
moeha,

ja vanmorgend waren er zo 2 jonge kerels, heel trots 90kg op die bench aan't legge, en dan maar met spotter die spotter was aan het deathliften terwijl de andere niets van die 90kg naar boven kreeg.. waarna ze er 10 kg bijhingen ik houw het voorlopig bij m'n 60 ipv zo belachelijk liggen doen
Wat ik hier in osdorp wel is heb dat wanneer het lastig wordt er iemand achter springt en de stang ineens omhoog tilt. Dat is zo kut, ik weet zelf echt wat ik kan hebben hoor.
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 00:06 schreef Jurrio het volgende:
knip
Volgens mij is het hetzelfde als met buik trainen, je legt de nadruk op een ander deel. Maar als je bankje op 45 graden staat ben je alweer meer met je schouders bezig dan met je borst.
pi_39276504
Ledzep, als je speedsquat doet, hoeveel sets x reps doe je dan?
pi_39276927
quote:
D. Some Sarcoplasmic with little Myofibril and Sarcomere Hypertrophy occur in rep ranges of 10-15. (More fatigue and a greater extent of waste products are associated with this rep range. Possibly increase in capillary density.)

E. Capillary density increases with little Sarcoplasmic growth with rep ranges above 15. (Muscle endurance begins to become a factor (but who needs that?). Also, waste products are intense – lactic acid buildup to the point of making some individuals sick.)
Oh fijn, en ik moet 15 reps doen voor alles
@instructeurs
Sterf, alsjeblieft, sterf
pi_39277116
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 00:06 schreef Jurrio het volgende:
Avond allemaal

Wat ik me de laatste tijd zat te bedenken, het gaat over het trainen van de binnenkant van je borst enzo en bovenkant van je borst.
Wat in de bb-wereld bekend is, is dat je niet je binnenkant van je borst kan trainen.
Of dit ook voor de bovenkant geldt, weet ik niet, maar volgens mij wel?

Nu heb ik net een neurofysiologie tentamen gehad (theorie over impulsgeleiding, spiercontractie, spiersamenstelling, zenuwstelsel en al die shit).
Het is zo dat spiervezels in groepen worden geïnnerveerd (zenuw ernaartoe en impuls doorgeven), door bepaalde neuronen (zenuwen), motorneuronen genaamd. De functionele eenheid (motor unit) bestaat dan uit dit motorneuron en de bijbehorende spiervezels.

Kan het dan niet zo zijn dat bij bepaalde oefeningen alleen de motorneuronen van bovenaf (premotorische schors) worden geactiveerd, die de binnenkant van de borst laten samentrekken?
Ik vraag me dus af of dit van bovenaf (vanuit de hersenen) kan worden geregeld, dat niet de hele borstspier, maar alleen de binnenkant kan worden geactiveerd.

Het is namelijk wel zo, dat niet meteen alle spiervezels tegelijk worden geïnnerveerd: eerst worden de zogenaamde slow twitch vezels aangesproken, dit zijn langzame vezels die het langer kunnen volhouden en die minder kracht kunnen leveren. Naarmate er meer kracht nodig is, worden ook de fast twitch vezels geactiveerd, die sterker zijn, maar het minder lang kunnen volhouden (door verschil in energielevering). Dit even ter illustratie dat niet meteen alle spiervezels tegelijk worden aangesproken....dus dat je wel apart spiervezels kunt activeren.

Van de bovenkant van de borst lijkt me dit wel, aangezien de borstspier bestaat uit 2 koppen: een kop naar de clavicula (sleutelbeen) en 1 naar het borstbeen (sternum). Volgens mij kunnen deze twee koppen wel onafhankelijk (ik bedoel de één meer dan de andere in een bepaalde context) worden samengetrokken, dus dan is het wel mogeljik je bovenkant van je borstspieren te trainen.

Maar of dit dus ook met de binnenkant zo is, vraag ik mij af...

beetje hoog niveau misschien, maar dit was iets wat ik al een tijdje wilde posten en nu had ik het mooi in mijn hoofd

Ik vraag me af wat jullie hiervan denken, aangezien er hier ook genoeg mensen lopen die er genoeg kennis over hebben (en dan niet vanuit de studie, maar vanuit de praktijk).
bovenkant van de borst = overhead press en incline benchen

Trouwens zijn er toch 3 koppen dacht ik, de lagere, middel en bovenborst

Hetzelfde geld met onderkant van buikspieren trainen, bestaat ook niet (ook al zweren sommige wereldvechters bij deze oefeningen)
pi_39277276
Als je Deze en Deze ziet. Ziet het er opzich wel logisch uit dat je ze individueel kan trainen, en ook dat je de binnenkant borst niet kan trainen toch?
pi_39278432
Gaat iemand hier trouwens nog heen:

Sterkste man van Nederland
Hofmanswijde
Hellendoorn
8 juli 14:00uur

http://members.lycos.nl/sterksteman2006/
pi_39281419
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 11:22 schreef McGilles het volgende:

Hofmanswijde
Hellendoorn

nee, dat is zo ongeveer mijn enige week vakantie, ga ik niet kijken naar hoe andere mensen hard werken, ik wil niets doen of zien wat met werk te maken heeft dan

En synthesix, na toch al een tijdje meelezen/posten hier had je niet zelf al kunnen bedenken dat 15 reps niet het meest ideale aantal is voor wat men hier wil bereiken? Wat 'n verspilling van energie die 15 reps (tenzij het squats zijn, maar dat kost je een knie, voor meer info bel Led )
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_39282021

Wanneer de spiervezels samentrekken gebeurt dit altijd over de gehele lengte van de vezel. Als je een elastiekje uitrekt is de spanning ook niet aan 1 kant hoger dan de andere kant. Dit geldt ook voor de spiervezels (al dan niet in je borst).

Over het bovenkant/ onderkant verhaal quote ik het liefst Spike (o.a. van DBB) maar even uit de volgende link:
http://forum.dutchbodybui(...)-genomen-final-9906/

"Incline is voor bovenborst, decline of voor onderborst

Eventjes een les in biologie : Je hebt de pectoralis major. (Zie foto)

Goed, kijk nu goed naar de origo's (waar de spier haar aanhechting heeft aan de borstkas). Als je dit ziet merk je dat de borstspier zich hecht aan 3 delen van de borstkas. Je kan merken dat de pectoralis major uit 3 delen bestaat. In het Engels heb je daar specifieke termen voor, om die 3 delen te benoemen;

- clavicular = sleutelbeen
- Sterno-costal = ribben thv van het sleutelbeen
- Costal = ribben

Het gedeelte van de borstspier met als origo het sleutelbeen wordt ook nog pars clavicularis genoemd. (wat wij de bovenborst noemen)
Het gedeelte van de borstspier met als origo het sterno-costale gedeelte van de borstkas is dus het deel dat over het borstbeen loopt, dus van de 1e tot en met de 5e rib. (wat wij de middenborst noemen)
Dan heb je nog het gedeelte met een origo dat zuiver costaal is, meer precies de 5de rib. (wat wij de onderborst noemen)

Zie ook figuur 2

Voor een hele tijd (en nu nog altijd) hebben de meeste mensen het volgende gedacht;

- Incline werkt de pars clavicularis meer dan de rest
- Vlak werkt de middenborst beter
- Decline werkt vooral de onderborst

Dit is een hele logische manier van denken. Als je een boven-, midden- en onderborst hebt, zul je verschillende hoeken moeten gebruiken om die delen optimaal te belasten. Maar deze opvatting zou heel goed op een misverstand kunnen berusten. Ik zeg zou, want de wetenschap is het nog niet helemaal eens over dit onderwerp. Maar het kan, en moet dus zeker in acht worden genomen. De mensheid zal pas vooruitgaan als we bereid zijn na te denken over zaken die wij aanvankelijk onzin vonden. Een aantal onderzoeken in 1995 en 1997 (Barnett C., Kippers V. & Turner P., 1995 en Glass S.C. & Armstrong T., 1997) werden uitgevoerd om dit eens te onderzoeken.

Die onderzoeken vertelden onder andere het volgende : er werd de activiteit gemeten van de verschillende delen van de pectoralis major bij incline, decline en vlak. de resultaten suggereerden dat de pars clavicularis in de drie standen op dezelfde manier werd aangesproken. Voor het sterno-costale gedeelte maakt de stand eigenlijk ook niet veel uit. Als ik het onderzoek van Glass en Armstrong lees, geeft dit voor mij aan dat het voor het claviculaire gedeelte niet zou uitmaken of je decline of incline drukt want er werden geen significante verschillen opgemerkt tussen de incline en decline variant, aangaande de activatie van de pars clavicularis (“No significant differences were seen in upper pectoral activation between incline and decline bench press"). Maar voor het costale gedeelte was er wel degelijk een verschil ("It is concluded there are variations in the activation of the lower pectoralis major with regard to the angle of bench press"). Het costale gedeelte werkte meer tijdens de decline variant. En dat het voor het sternocostale gedeelte niet uitmaak was uit dat andere onderzoek al naar voren gekomen.
Zo zie je maar dat de "mythe" rond het feit dat de incline bench het claviculaire deel méér laat werken dan vlak of decline zou heel goed op een misverstand kunnen berusten. want zoals gezegd, voor dat deel zou het eigenlijk niets of bijna niets uitmaken. Het verschil zit hem vooral in het costale deel, waar er wel degelijk een verschil is. Dus het is niet het claviculaire deel dat méér werkt, maar simpelweg het costale deel dat minder werkt. Daarom dat mensen die enkel of heel vaak incline drukken, ook een gelijkmatigere groei in hun borst ondervinden, daar ze het onderste deel van de borst minder laten werken.

Barnett, Kippers en Turner P. (1995) concludeerde dan wel dat de pars clavivularis even hard werkte tijdens vlak en incline, maar minder tijdens decline. Hier werd echter niet vermeld of het verschil significant is (bij Armstrong & Glass werd vermeld dat er geen significante verschillen waren). Ook dit moet dus met een korrel zout worden opgenomen. Wel werd er gezegd dat de pars clavicularis meer actief was gedurende een nauwe handgrip."

Dit is dus, in tegenstelling tot wat beweert wordt, niet helemaal duidelijk. Afijn, ik hecht totaal geen waarde aan de decline bench press en zou als ik jou was een groot deel (66% van je borst presses) incline uitvoeren, en de rest (34% voor de minder intelligente geesten) flat.
pi_39282515
En nee, je kan ook niet de nadruk op binnenkant borst leggen. En nee, je kan niet de nadruk op de onderkant biceps leggen. En nee, je kan niet de nadruk op de bovenkant buik leggen. En nee, je kan niet de nadruk op de achterste-zijkant-van-de-traps leggen .
pi_39282609
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 10:24 schreef synthesix het volgende:

[..]

Oh fijn, en ik moet 15 reps doen voor alles
@instructeurs
Sterf, alsjeblieft, sterf
Ik weet niet of je weet wat sarcoplasmische spiergroei is, maar dat wil je wel bereiken en in die bron staat juist dat 10-15 reps daar ideaal voor is.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 13:46:00 #233
140141 ivosnivo
pi_39283217
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 11:22 schreef McGilles het volgende:

Hofmanswijde
Hellendoorn

Lijkt me opzich wel vet, alleen valt dat in me vakantie en dan ben ik uit dit kikkerlandje.
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 13:26 schreef LedZep het volgende:
En nee, je kan ook niet de nadruk op binnenkant borst leggen. En nee, je kan niet de nadruk op de onderkant biceps leggen. En nee, je kan niet de nadruk op de bovenkant buik leggen. En nee, je kan niet de nadruk op de achterste-zijkant-van-de-traps leggen .
Dat lijkt me wel heel sterk, waarom zijn er dan mensen zonder bovenkant borst of onderkant biceps. Dat komt echt niet van een of andere vage aanleg voor iets niet te hebben hoor, ze stimuleren dat gedeelte alleen niet goed genoeg.
pi_39284217
waarom incline bp doen als je flat doet en militarys? :s

hoe zit het trouwens met jou stats Led? (bp, DL, squat)
pi_39284319
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 13:13 schreef LedZep het volgende:
[afbeelding]

Wanneer de spiervezels samentrekken gebeurt dit altijd over de gehele lengte van de vezel. Als je een elastiekje uitrekt is de spanning ook niet aan 1 kant hoger dan de andere kant. Dit geldt ook voor de spiervezels (al dan niet in je borst).

Dat was dus ook iets wat ik me afvroeg...en ook wel wist eigenlijk. Dat ze dus over de hele spier lopen. Dan is het inderdaad ook onlogisch dat je de binnenkant van je borst kan trainen

Die onderzoeken vertelden onder andere het volgende : er werd de activiteit gemeten van de verschillende delen van de pectoralis major bij incline, decline en vlak. de resultaten suggereerden dat de pars clavicularis in de drie standen op dezelfde manier werd aangesproken. Voor het sterno-costale gedeelte maakt de stand eigenlijk ook niet veel uit. Als ik het onderzoek van Glass en Armstrong lees, geeft dit voor mij aan dat het voor het claviculaire gedeelte niet zou uitmaken of je decline of incline drukt want er werden geen significante verschillen opgemerkt tussen de incline en decline variant, aangaande de activatie van de pars clavicularis (“No significant differences were seen in upper pectoral activation between incline and decline bench press"). Maar voor het costale gedeelte was er wel degelijk een verschil ("It is concluded there are variations in the activation of the lower pectoralis major with regard to the angle of bench press"). Het costale gedeelte werkte meer tijdens de decline variant. En dat het voor het sternocostale gedeelte niet uitmaak was uit dat andere onderzoek al naar voren gekomen.

Hieraan heb ik iets ...en toch vind ik het wel raar dat je bij incline niet meer je pars clavicularis aanspreekt

Barnett, Kippers en Turner P. (1995) concludeerde dan wel dat de pars clavivularis even hard werkte tijdens vlak en incline, maar minder tijdens decline. Hier werd echter niet vermeld of het verschil significant is (bij Armstrong & Glass werd vermeld dat er geen significante verschillen waren). Ook dit moet dus met een korrel zout worden opgenomen. Wel werd er gezegd dat de pars clavicularis meer actief was gedurende een nauwe handgrip."

Ook belangrijk, dat het verschil significant is....door dat erbij te zeggen, voorkom je heel veel misverstanden. Het verschil kan namelijk ook door toeval komen...echter als het significant is, kan het niet meer door toeval komen. In de meeste onderzoeken werken ze met een 5% kans op toeval.

Dit is dus, in tegenstelling tot wat beweert wordt, niet helemaal duidelijk. Afijn, ik hecht totaal geen waarde aan de decline bench press en zou als ik jou was een groot deel (66% van je borst presses) incline uitvoeren, en de rest (34% voor de minder intelligente geesten) flat.
Dit vind ik dan weer raar. Waarom dan wèl weer de incline? Je quote net een onderzoek dat het niet lonend is om de pars clavicularis te trainen dmv de inline?
pi_39286777
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 14:24 schreef Jurrio het volgende:

[..]

Dit vind ik dan weer raar. Waarom dan wèl weer de incline? Je quote net een onderzoek dat het niet lonend is om de pars clavicularis te trainen dmv de inline?
De bovenkant wordt misschien niet specifiek méér gestimuleerd, maar de onderkant wel mínder. En aangezien de onderkant bij zo'n beetje iedereen groot is en voorloopt, kan je die beter wat minder trainen dmv inclines.
pi_39286830
ivosnivo:

Zet dat gevoel nou eens opzij en kijk naar de feiten; de biceps kan-je-niet-verdelen-in-een-boven-en-onderkant. Dat er mensen zijn waarbij de onderkant kleiner lijkt (zoals bij mij) komt dat door een korte spierbuik (lange pees) en/of kleine brachialis.
pi_39287018
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 14:20 schreef Tommy__ het volgende:
waarom incline bp doen als je flat doet en militarys? :s

hoe zit het trouwens met jou stats Led? (bp, DL, squat)
Je moet wel een erg wijde grip gebruiken wil je de bovenkant borst bij MP significant aanspreken.

Stats heb ik geen idee van, tijdje niet erg goed getraind.. als ik écht een (hele) grove schatting moet maken zou ik zeggen fullsquat 1x100, bench 1x85, deadlift 1x140.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 15:52:29 #239
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_39287048
bij fitshow van bodybuilding.com hebben ze het wel degelijk over het beaccentueren van verschillende delen van de biceps, bekijk dat eens en leg me eens uit wat die man dan fout doet? Ik vind het wel interessante materie

Vandaag een pure benendag gehad. Normaal doe ik fullbody maar vanaf deze week ga ik tot en met eind augustus iedere week 2 keer m'n benen afraggen in een poging mijn sprong wat hoger te maken voor het nieuwe basketballseizoen. Schemaatje ziet er zo uit:

Stiff Legged Deadlift
Seated Leg Curl
Box Squats
Seated Leg Extension
Dumbell Lunges
Calve Press
Legpress

De meesten doe ik 5 korte setjes, max. 8 reps. Op het eind minder reps met een hoger gewicht.

Vandaag dus voor het eerst gedaan en ik zweette alsof ik aan het cardio-en was Voor mijn quads brandden heerlijk, hams kan ik nog harder aanpakken heb ik het gevoel. Maar het was zeker geslaagd en ben benieuwd of het resultaten op gaat leveren
met dank aan SF
pi_39287224
Wat de fitshow zegt interesseert me niet zoveel; ik weet iig dat in de aflevering met Milos een hoop BS werd verteld over binnenkant borst e.d.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 15:59:35 #241
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_39287284
Ik vind sowieso dat in het bb-wereldje verschillende onderzoeken elkaar nogal tegenspreken. Op dbb steunt iedereen het kniën-niet-voorbij-tenen verhaal als het om squatten gaat en dan komt 3XL met een artikel waarin staat dat dat helemaal zo schadelijk niet is.
met dank aan SF
pi_39287388
Op dbb heeft meer dan de helft evenveel verstand van training als een gesteriliseerde regenworm van atoomraketten.
pi_39287454
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 15:59 schreef J-Will het volgende:
Ik vind sowieso dat in het bb-wereldje verschillende onderzoeken elkaar nogal tegenspreken. Op dbb steunt iedereen het kniën-niet-voorbij-tenen verhaal als het om squatten gaat en dan komt 3XL met een artikel waarin staat dat dat helemaal zo schadelijk niet is.
mijn knieën gaan echt wel een (klein) stukje voorbij mijn voeten als ik fullsquat doe, volgens mij is het bijna onmogelijk om een fullsquat te doen zonder dat je knieen 'n stukje naar voren gaan tov je enkels.
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_39287573
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:04 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]

mijn knieën gaan echt wel een (klein) stukje voorbij mijn voeten als ik fullsquat doe, volgens mij is het bijna onmogelijk om een fullsquat te doen zonder dat je knieen 'n stukje naar voren gaan tov je enkels.
Klopt, als je lange benen hebt is het geheel onmogelijk om te voorkomen dat je knieen voorbij je tenen komen, dus wees niet bang dat je het verkeerd doet!
pi_39288647
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 15:43 schreef LedZep het volgende:
De bovenkant wordt misschien niet specifiek méér gestimuleerd, maar de onderkant wel mínder. En aangezien de onderkant bij zo'n beetje iedereen groot is en voorloopt, kan je die beter wat minder trainen dmv inclines.
Oké...ook weer een punt. De groei zo beïnvloeden dat de spier weer overal even ver gegroeid is.
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 15:45 schreef LedZep het volgende:
ivosnivo:

Zet dat gevoel nou eens opzij en kijk naar de feiten; de biceps kan-je-niet-verdelen-in-een-boven-en-onderkant. Dat er mensen zijn waarbij de onderkant kleiner lijkt (zoals bij mij) komt dat door een korte spierbuik (lange pees) en/of kleine brachialis.
Klopt...je hebt wel 2 koppen van de biceps, lang en kort...maar die lopen parallel (niet in serie) en het enige verschil is dat de één (caput longum) via een groef in de humerus (bovenarm) meer naar de mediale zijde van de schouder zijn origo heeft, en de caput breve al vroeger, lateraler aanhecht.
Althans, dat is wat ik me nog herinner van anatomie.
pi_39288773
Jep, en die korte kop loopt ook bij vrijwel iedereen (incl me helaas ) voor op de lange kop, omdat die veel te vaak wordt benadrukt d.m.v. preacher curls e.d.

Incline DB curls en barbell curls met wijde grip zijn dan goed om de buitenkant meer te trainen (je kan zien dat je binnenkant voorloopt doordat je front double biceps er beter uitziet dan de back double biceps én dat de biceps als het ware "naar binnen hangt")
pi_39289278
ik heb net deze:

aangeschaft, ik hoop er morgen zo:

uit te zien.

ik ga niets forceren want zo:
wil ik er niet uitzien

pi_39289533
Wat een oerlelijke abs
pi_39290097
boeit niet
  dinsdag 27 juni 2006 @ 17:16:19 #250
140141 ivosnivo
pi_39290099
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 16:56 schreef Tommy__ het volgende:
ik heb net deze:
[afbeelding]
aangeschaft, ik hoop er morgen zo:
[afbeelding]
uit te zien.

ik ga niets forceren want zo: [afbeelding]
wil ik er niet uitzien

Zinloos apparaat man, zonde van je poen. Enige wat je ermee doet is oefeningen die je ook zonder dat ding kunt doen + dat je met dit ding bijna automatisch met je armen gaat meehelpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')