abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39115681
Hét topic over Thomas en mijn andere kikkerliefjes
Mijn liefjes op 7 mei 2006

En mijn liefjes zoals in de laatste posts van Deel 1

Op de planning, binnenlang: Project 'Free Thomas'.

[ Bericht 34% gewijzigd door warrel op 22-06-2006 16:20:39 ]
I will take the sun in my mouth
pi_39115962
Mag ik vragen hoe je ze in leven gehouden hebt? :S bij mij gaan ze altijd dood :S
pi_39116110
Ten eerste een hele hoop liefde. Verder zorgen voor genoeg eten (algen als het nog visjes zijn, later tubifex, en als kikkertje fruitvliegjes) en genoeg ruimte.
Tsjah, deel 1 staat er vol mee, ook met ervaringen van andere ouders.
  donderdag 22 juni 2006 @ 16:21:15 #4
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39116155
TVP. Ik wil natuurlijk wel op de hoogte blijven van het wel en wee van je kikkerkindekes Warrel
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
  donderdag 22 juni 2006 @ 16:24:10 #5
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39116246
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 16:20 schreef warrel het volgende:
Ten eerste een hele hoop liefde. Verder zorgen voor genoeg eten (algen als het nog visjes zijn, later tubifex, en als kikkertje fruitvliegjes) en genoeg ruimte.
Precies, liefde, aandacht, structuur en regelmaat, en geborgenheid, enzo
  donderdag 22 juni 2006 @ 16:33:08 #6
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_39116561
ik heb albino kikkers !
pi_39116637
Wat zijn ze groot geworden
pi_39116700
quote:
mja, dat deed ik allemaal... maar kikkertjes werden het nooit... vorige x (was ik 13 ofzo) had ik er op een gegeven moment nog maar 3, en die maar uitgezet in de vijver...
pi_39116798
quote:
Hoe voer je een kikker fruitvliegjes? En waar koop je die? Ik neem aan dat je niet zelf een schaal rottend fruit hebt staan om ze te lokken
pi_39116812
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 16:24 schreef Marietje_34 het volgende:

[..]

Precies, liefde, aandacht, structuur en regelmaat, en geborgenheid, enzo
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 16:33 schreef luciferist het volgende:
ik heb albino kikkers !
Foto's!
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 16:35 schreef Bluezz het volgende:
Wat zijn ze groot geworden
Mooi he, maar ze lijken ook vooral zo groot omdat ik de supermacrofunctie van m'n camara had gevonden. Maar het zijn wel al échte stoere kikkerbeestjes.
pi_39117035
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 16:37 schreef daeri het volgende:

[..]

mja, dat deed ik allemaal... maar kikkertjes werden het nooit... vorige x (was ik 13 ofzo) had ik er op een gegeven moment nog maar 3, en die maar uitgezet in de vijver...
Ik had er eerst ook 18, nu 12. Maar helemaal zeker ben ik daar niet eens van. Ik heb nu 5 of 6 kikkertjes en een paar gekke achterlopende kikkervisjes. En toen het niet goed ging wilde ik ze ook maar gewoon uitzetten. Maar pff, natuurlijke selectie, al doe je nog zo je best. Er gaan er gewoon een aantal dood.. En ik wilde de sterke liefjes niet zomaar aan hun lot overlaten
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 16:40 schreef Tunnelguppie het volgende:

[..]

Hoe voer je een kikker fruitvliegjes? En waar koop je die? Ik neem aan dat je niet zelf een schaal rottend fruit hebt staan om ze te lokken
De vliegjes heb ik bij een aquariumspeciaalzaak gekocht. In een bakje.
  † In Memoriam † donderdag 22 juni 2006 @ 16:52:51 #12
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_39117192
Topic gevonden

Je zou Thomas op een muntstukje kunnen zetten voor een foto, dan zie je goed hoe groot (of klein) die nog is
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_39117292
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 16:52 schreef Barbaaf het volgende:
Topic gevonden [afbeelding]

Je zou Thomas op een muntstukje kunnen zetten voor een foto, dan zie je goed hoe groot (of klein) die nog is
Ohjah! Goed idee.. Hm, ik ga eventjes kijken of ze mooi poseren
pi_39118006
Haha, mijn liefjes zijn echte gold diggers. Papa zal trots op ze zijn
Het plankje hield de muntjes maar net, dus soms kapseisde het plankje waardoor er nu allemaal muntjes op de bodem liggen
Op de latere foto's til ik het plankje op.

En dit zijn nog maar twee van mijn liefjes. De onderste is iets groter en ik heb er nog één zwemmen die nog wat groter is. Maar klein, zoals je nu goed kan zien.
Oh, de muntjes zijn 1 ct en 10 ct muntjes.

Oh 2: Pleegpapa is verhuist. Hij kwaakte zo hard dat m'n ouders' nachtrust niet zo rustig meer was. Hij is in een gezellig polderslootje gezet waar ook andere vrolijke kwakers zitten. Nu is alleen pleegmama er nog.

[ Bericht 7% gewijzigd door warrel op 22-06-2006 17:44:58 ]
  † In Memoriam † donderdag 22 juni 2006 @ 19:20:24 #15
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_39121191
Die onderste is echt mooi, een complete kikker (met tekening en al) op het formaat van een centje , ik kan me voorstellen dat je zulke schatjes niet wil laten gaan. Miischien dat één van de kikkerfokkers uit het vorige topic nog tips heeft om ze (op) te voeden tot ze groter zijn dan de bek van een volwassen kikker, met krekeltjes oid. want ze zullen vroeg of laat wel uitgekeken zijn op die kleine fruitvliegjes.

Eergisteren had ik ernstig behoefte aan een stel kikkers trouwens, ik was in een volkstuintje aan het werk en werd opgevreten door de muggen. Heb nu 30 bulten
Ooit schreef oh-oh het volgende:Management en beleid en zo, dat kan elke debiel leren.
pi_39123254
Vol spanning het vorige topic over de kikkerdril gevolgd Dat was inderdaad geweldig Dus nu maar eens in de gaten houden hoe het met de kikkerbeestjes afloopt.. maar met zó véél liefde komt dat vast goed

Oh, deze twee zijn nu al favoriet

"a dream worth having, is a dream worth pursuing"
pi_39123422
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 20:12 schreef Jochem82 het volgende:
Vol spanning het vorige topic over de kikkerdril gevolgd Dat was inderdaad geweldig Dus nu maar eens in de gaten houden hoe het met de kikkerbeestjes afloopt.. maar met zó véél liefde komt dat vast goed

Oh, deze twee zijn nu al favoriet

[afbeelding]
Ok, en dat is dus de kikkertjespapa!
Hoi lief!
pi_39123547
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 20:17 schreef warrel het volgende:

[..]

Ok, en dat is dus de kikkertjespapa!
Hoi lief!
Hey, vriendinlief.. nu heb je het alweer verklapt
pi_39123607
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 20:20 schreef Jochem82 het volgende:

[..]

Hey, vriendinlief.. nu heb je het alweer verklapt

Pff, hela! Ze mogen toch wel weten wie er zo mooi heeft gezaagd en getimmerd!
pi_39124089
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 20:22 schreef warrel het volgende:

[..]

Pff, hela! Ze mogen toch wel weten wie er zo mooi heeft gezaagd en getimmerd!
Tuurlijk! Voor tips en trucs over het knutselen van kikkervisjeshokken geef ik graag advies
pi_39124307
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 20:32 schreef Jochem82 het volgende:

[..]

Tuurlijk! Voor tips en trucs over het knutselen van kikkervisjeshokken geef ik graag advies
Niet meer slowchatten hoor! Je moet je wel gedragen in mijn topic.
  donderdag 22 juni 2006 @ 23:35:12 #22
134716 Schotse_Hooglander
Koeien, bedaard in de wei
pi_39133282
Ik ga nu echt mijn aquarium schoonmaken, de kikkervisjes zijn uitgezet en leven nog lang en gelukkig

verkapte tvp dus
En dat allemaal volledig belangeloos, zonder er iets voor terug te vragen....
  vrijdag 23 juni 2006 @ 09:37:47 #23
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39139780
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 17:25 schreef warrel het volgende:
Haha, mijn liefjes zijn echte gold diggers. Papa zal trots op ze zijn
Het plankje hield de muntjes maar net, dus soms kapseisde het plankje waardoor er nu allemaal muntjes op de bodem liggen
Op de latere foto's til ik het plankje op.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

En dit zijn nog maar twee van mijn liefjes. De onderste is iets groter en ik heb er nog één zwemmen die nog wat groter is. Maar klein, zoals je nu goed kan zien.
Oh, de muntjes zijn 1 ct en 10 ct muntjes.

Oh 2: Pleegpapa is verhuist. Hij kwaakte zo hard dat m'n ouders' nachtrust niet zo rustig meer was. Hij is in een gezellig polderslootje gezet waar ook andere vrolijke kwakers zitten. Nu is alleen pleegmama er nog.
Mooie foto's, ze zijn kleiner dan ik dacht

Leuke kleine minikikkerlievekes
  vrijdag 23 juni 2006 @ 21:35:13 #24
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_39161479
Ik zal morgen eens een fototje maken van mijn kikkertjes, ik heb hun vijver gesloopt en nu zitten ze in een 1000 liter vat samen met de vissen

Echt blij zijn ze daar niet maar over een paar weekjes krijgen ze een enorme vijver met veel moeras
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_39162103
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 21:35 schreef Prowl het volgende:
Ik zal morgen eens een fototje maken van mijn kikkertjes, ik heb hun vijver gesloopt en nu zitten ze in een 1000 liter vat samen met de vissen

Echt blij zijn ze daar niet maar over een paar weekjes krijgen ze een enorme vijver met veel moeras
Jij hebt al die tijd ook kikkervisjes gehad?! Waar waren de foto's dan?
Ik hoop dat dat geen kikkeretende vissen zijn.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 22:13:08 #26
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_39162832
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 21:53 schreef warrel het volgende:

[..]

Jij hebt al die tijd ook kikkervisjes gehad?! Waar waren de foto's dan?
Ik hoop dat dat geen kikkeretende vissen zijn.
Het zijn volwassen kikkers, 1 ervan was vorig jaar wel een kikkervisje in de vijver

De goudvissen eten die kikkers echt niet, ik ben eerder bang dat mevrouw groene kikker van 10cm een goudvis opeet
  woensdag 28 juni 2006 @ 18:33:03 #27
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_39328955

En zo zitten ze altijd gezellig bij elkaar op een drijvend stukje piepschuim totdat er een pissebed of worm er op komt............

De grote zat vorig jaar ook al in de vijver en de kleine was vorig jaar nog een kikkervisje

De groene kikker wou niet op de foto

[ Bericht 6% gewijzigd door Prowl op 28-06-2006 19:05:33 (Foto kapot :() ]
pi_39329373
Ai, de foto laadt maar tot de helft bij mij. Morgen ga ik weer foto's maken. Eerst tentamens maken..
pi_39402389
Miepje! Die rotkat!
Lag ik te bikini'en in de zon, springt er opeens een bruin kikkertje in paniek naar mij toe omdat die rotkat achter 'm aan zit. Ik heb 'm gered en Miep een schop onder d'r reet gegeven. Het was geen kikkerliefje van mij, maar een gewone loslopende. Maar hij voelde natuurlijk al mijn kikkerliefjesliefde dus sprong naar mij
Van de liefjes heb ik weer foto's gemaakt. Nog niet geïmporteerd, geupload en gepost. Strakjes wel.
Je ziet niet zoveel verschil, behalve dan dat ze ietsiepietsie groter zijn. Maar niet heel veel.
En verder gaat het hartstikke goed met ze.

Alleen, hoe lang doe je met zo'n bakje fruitvliegjes? Het staat er nu 2 weken in, en er zitten nog steeds larvendingetjes in. Maar komen die ook allemaal nog uit? Of is het beter als ik morgen gewoon een vers bakje haal?
  † In Memoriam † vrijdag 30 juni 2006 @ 20:03:31 #30
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_39403373
quote:
Lag ik te bikini'en in de zon
Foto's !

errr.. ik bedoel
quote:
Van de liefjes heb ik weer foto's gemaakt.
Foto's !

Hoe lang je met de fruitvliegjes kan doen, geen idee, maar dat kunnen ze vast bij Vlieland vertellen. Kan je meteen een levend babymuisje voor Miepje meenemen
pi_39408165
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 20:03 schreef Barbaaf het volgende:

Foto's !
Foto's!

Op de laatste kan je zien hoe ze toch wel in dat hoekje willen zitten. Misschien dat ze stiekem de vliegjes opwachten, hehe. En verder waren ze niet zo fotogeniek vandaag. Maar dat kan natuurlijk niet elke dag. En ik tsjah, nee. Ondanks m'n nieuwe haren met klei was ik niet fotogeniek.
pi_39427163
Nou, ik heb krekeltjes. Volgens de Vlielandmeneer moest ik er gewoon af en toe een paar beestjes in de bak gooien. En dat ga ik ook doen, nadat ik heb gedoucht
pi_39429703
Tsjee!! Ze springen als een malle naar de krekeltjes (die helaas wel heel dom zijn en in het water terecht komen) Maar ik vind het nu al een succes. Jammer dat ik vanavond ga discodansen als een malle.. Ik had het de hele avond wel willen volgen..
YEAH KIKKERLIEFJES GO GO GO!! Foto's en filmpjes volgen. Als ik weer ontbrakt en bijgebrand ben.
  zaterdag 1 juli 2006 @ 20:25:53 #34
76193 MrWes
Dutch Power Cow Member
pi_39431039
Als je je kikkertjes loslaat mag je wel oppassen.
Hier verdampen de kikkers namelijk erg hard.
De familie eend eet ze massaal op (formaat kikker maakt niet veel uit)
Member of de [DPC]NoizyCows ( http://www.noizycows.nl )
  † In Memoriam † zondag 2 juli 2006 @ 16:21:05 #35
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_39450852
Goedzo! Met die krekeltjes kan je volgens mij ook beter zien wanneer ze op zijn. Ik wilde het eerder niet zeggen maar de liefjes leken wat aan de magere kant op de laatste foto's maar dat kan natuurlijk ook gewone ontwikkeling zijn.

* Barbaaf wacht in spanning op filmpjes van krekelhappende kikkertjes

@MrWes: Als ik Warrel een beetje doorheb worden ze pas vrijgelaten als de jonge eendjes zelf op moeten gaan passen niet opgevreten te worden
pi_39461030
@ MrWes: Gelukkig heb ik geen kikkeretende eenden in m'n vijvertje. Dus dat zit wel goed.
@ Barbaaf: Ik weet ook niet helemaal of het nu mager is of gewoon de bouw. Kikkers zijn altijd wel slank.. Maar ik hoop dat ze inderdaad van de krekeltjes wat meer groeien en sterker worden. Kunnen ze straks wel, als ze de wijde wereld intrekken een hele eend op!

Nog wat filmpjes. Sorry, het was al een uur of 21, of 22, en dus niet meer zo licht. Morgen probeer ik misschien nog wel het een en ander.
Waar de veiligheidsspeld voor is weet ik niet. Ik doe er in ieder geval geen gekke dingen mee.
Samen sterk.
Ze bespringen elkaar zelfs al! Stelletje kikkerlieverigepuberbeestjes!
Oh! Ze missen papa! En mama vindt dat ook wel jammer, maar zij zelf heeft hélelmaal niets te klagen..
  zondag 2 juli 2006 @ 23:03:09 #37
84328 Lllaura
painting pictures
pi_39461222
quote:
Op zondag 2 juli 2006 22:57 schreef warrel het volgende:
Kunnen ze straks wel, als ze de wijde wereld intrekken een hele eend op!
Of een ooievaar!

Aan de oever van de Rotte
Tussen Delft en Overschie
Zat een kikvors luid te wenen
Met een zuig'ling op haar knie

Lieve kleine, sprak de moeder
Zie je ginds die ooievaar
't Is de moord'naar van je vader
Hij vrat hem op met huid en haar

Potverdomme, sprak de kleine
Heeft die rotzak dat gedaan
Als ik later groot en sterk ben
Zal 'k 'm op z'n donder slaan

En de kikvors, groot geworden
Zag opnieuw die ooievaar
En je zult het niet geloven
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
  maandag 3 juli 2006 @ 02:01:00 #38
152027 Jochem82
don't panic
pi_39464717
Hmm.. misschien ligt het aan mij maar ik vind de filmpjes niet erg duidelijk, helaas.. Maar dat geeft me een mooie reden om ze binnenkort weer eens in real life te komen opzoeken Ben benieuwd hoe enthousiast ze naar de krekeltjes happen
pi_39467896
quote:
Op maandag 3 juli 2006 02:01 schreef Jochem82 het volgende:
Hmm.. misschien ligt het aan mij maar ik vind de filmpjes niet erg duidelijk, helaas..
Tsjah, het was donker. En er was niemand om me te assisteren met lampen ed.
quote:
Maar dat geeft me een mooie reden om ze binnenkort weer eens in real life te komen opzoeken Ben benieuwd hoe enthousiast ze naar de krekeltjes happen
  maandag 3 juli 2006 @ 10:51:03 #40
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39468115
quote:
Op zondag 2 juli 2006 23:03 schreef Lllaura het volgende:

[..]

Of een ooievaar!

Aan de oever van de Rotte
Tussen Delft en Overschie
Zat een kikvors luid te wenen
Met een zuig'ling op haar knie

Lieve kleine, sprak de moeder
Zie je ginds die ooievaar
't Is de moord'naar van je vader

Potverdomme, sprak de kleine
Heeft die rotzak dat gedaan
Als ik later groot en sterk ben
Zal 'k 'm op z'n donder slaan

En de kikvors, groot geworden
Zag opnieuw die ooievaar
En je zult het niet geloven
't is maar goed dat de kikkerliefjes dit niet horen
pi_39472946
Oh neeeeee! Dikke stress!!
Ik haal het bakje van de fruitvliegjes weg, blijkt er in het midden een liefje te zitten. Die springt er uit op de tafel. En daarna van de tafel op de vlonder. Zeker een meter lager.. Toen was ik 'm heel eventjes kwijt, maar gelukkig heb ik 'm kunnen vangen en terug gedaan.
M'n moeder (kikkerliefjesoma) holde al naar binnen en deed de deur dicht om dat een paar van die héle enge krekeltjes waren ontsnapt. Gelukkig kwam ze wel eventjes terug om het rooster opzij te doen.. Pff, kikkerliefje, wil je nooit meer zo eng doen!
pi_39481636
wat leuk dat jullie kleine kikkertjes zo groot kunnen laten worden....

ik heb zelf een hoornkikker,daarvan zijn de kikkervisjes niet echt aardig tegen elkaar(ze eten elkaar op)....
  maandag 3 juli 2006 @ 19:09:34 #43
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_39481781
quote:
Op maandag 3 juli 2006 19:04 schreef kimmie261 het volgende:
wat leuk dat jullie kleine kikkertjes zo groot kunnen laten worden....

ik heb zelf een hoornkikker,daarvan zijn de kikkervisjes niet echt aardig tegen elkaar(ze eten elkaar op)....
Volgens mij word het ook aangeraden om die apart op te laten groeien omdat ze zo vraatzuchtig zijn.

Wel knap dat je er mee hebt kunnen kweken aangezien het de meeste mensen niet lukt.
pi_39482845
nee ik heb niet gekweekt,dat is vrij moeilijk,ik weet alleen dat de kleintjes elkaar opvreten,dus dat wordt veel bakjes hebben...

ik heb de mijne klein gekocht,en hij is nu groot en dik..
pi_39540763
Wat een leuke kikkertjes

Bij mij zaten er vandaag ook opeens een hoop kleintjes in de tuin
  woensdag 5 juli 2006 @ 14:45:56 #46
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_39541157
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 14:32 schreef Nepthys het volgende:
Wat een leuke kikkertjes

Bij mij zaten er vandaag ook opeens een hoop kleintjes in de tuin
[afbeelding]
Minipadjes
  vrijdag 7 juli 2006 @ 01:59:02 #47
152027 Jochem82
don't panic
pi_39593799
Ik was afgelopen maandag eventjes naar de kikkerbeestjes wezen kijken én heb ze gevoerd met de krekeltjes Dat was erg vermakkelijk vooral omdat de krekels groter zijn dan de kikkers maar dat weerhoudt de kikkers er niet van om er enthousiast naar te happen als ze er eentje in zicht krijgen Het lijkt er alleen op dat het tot nu toe bij happen blijft de krekels zijn nog te groot om in een direct gevecht te kunnen worden uitgeschakeld Nu wachten de kikkers gewoon tot ze vermoeid zijn of ronddrijven in het water, om ze vervolgens te veroorberen Maar straks, als ze groter zijn, dan wordt het helemaal leuk om het 'gevecht' tussen de kikkers en de krekels te volgen
pi_39602719
Jeps, het springen doen ze goed. En ze vangen ook écht wel een krekeltje. Tenminste, de sterkeren. Ik zie het verschil maar weer al te goed.. Er is één kikkertje uitgehongerd, dood gegaan.. Bah pff ieh arg!
Maar gelukkig zijn er ook kikkers die heel goed aan het groeien zijn. Die zijn hartstikke knap!
En Jochem, jij had toch ook gezien hoe het ene kikkerbeest met een volle mond een krekeltje aan het verorberen was. Hehe, die was tof.
Oh, en ik weet het, ik post te weinig foto's.. Maar ik ging naar Anterpen, ik kreeg blaasontsteking, strakjes de tandarts en enge decaanbrieven en Zeeland.
Opa zorgde maandag en dinsdag voor de liefjes, op aandringen van een niet durvende oma. En komend weekend doet m'n surrogaatbroer het. En oma ging vandaag op de fiets om krekeltjes te halen En de verse zijn natuurlijk een stuk lekkerder.
  † In Memoriam † vrijdag 7 juli 2006 @ 17:11:26 #49
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_39611490
Tsja, overleving van de sterkste en meer van die dooddoeners maar het maakt het er niet leuker op. Kikkertjes die niet doorhebben dat ze bewegende dingetjes in hun bekje moeten proppen redden het niet, niks aan te doen (ja, met de hand voeren maar dan heb je straks kikkertjes die dagelijks komen bedelen, zoals pberends' eendjes )
Foto's zouden inderdaad leuk zijn maar volgens mij zijn de veranderingen niet meer zo dramatisch als in de eerste maanden; ze worden alleen groter. Over een paar weken weer wat foto's met muntjes om het verschil te zien.
Waar ik wel op zit te wachten zijn filmpjes van happende kikkertjes (waarop dan wel de kikkertjes herkenbaar zijn )
  zaterdag 8 juli 2006 @ 15:36:53 #50
152027 Jochem82
don't panic
pi_39633743
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 17:11 schreef Barbaaf het volgende:
Waar ik wel op zit te wachten zijn filmpjes van happende kikkertjes (waarop dan wel de kikkertjes herkenbaar zijn )
Ja, inderdaad! We willen actie filmpjes!
pi_39633836
Ik had ook een kikker in mn tuin vandaag... maar ben bang dat of de katten, of de honden m verorberd hebben ik had m nog zo buiten de tuin gezet om hem proberen te redden
  † In Memoriam † zaterdag 8 juli 2006 @ 17:04:02 #52
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_39635922
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 15:36 schreef Jochem82 het volgende:

[..]

Ja, inderdaad! We willen actie filmpjes!
Ej, dat verzoek was ook aan jou gericht daar jij er nog wel 'ns over de vloer komt naar het schijnt
pi_39670183
quote:
Op zaterdag 8 juli 2006 17:04 schreef Barbaaf het volgende:

[..]

Ej, dat verzoek was ook aan jou gericht daar jij er nog wel 'ns over de vloer komt naar het schijnt
Dankjewel Barbaaf, want hij had het al honderd keer kunnen toen terwijl ik in Zeeland was
Maar morgen ga ik weer een gaatje prikken in mijn te drukke vakantieschema..
pi_39734044
Met morgen bedoelde ik morgen. Morgen dus.
Er was vandaag wel weer wat vette 'kikkerbeetjes versus krekeltjes'-actie. De krekeltjes in dit bakje zijn wat kleiner, dus makkelijker te verorberen. Wat dus resulteert in twee lekker dikke kikkertjes. Twee andere kikkertjes zijn nog wat aan de magere kant, maar na wat aanmoedigingen van Mama had ook een mager liefje een krekeltje te pakken. De ander heb ik wat tips gegeven. Ook een dikke had weer een krekeltje te pakken. Helaas dat ene kleine krekeltje dat ik had uitgekozen voor het andere magere liefje (die dus nog niets had gevangen). Maar goed, niets aan te doen. Ik ben wel trots op ze! Vorige week waren helaas wel twee liefjes dood gegaan. Eentje was verhongerd (had ik eerder gepost) en eentje had om onbekende redenen het loodje gelegd. Hij goed gegroeid en stevig, maar er was misschien iets mis van binnen. Maar ik zou nu dus nog zes liefjes hebben, waarvan minstens twee met redelijke overlevingskansen.
HOERA!
  † In Memoriam † donderdag 13 juli 2006 @ 20:27:13 #55
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_39798857
Ik wil anders ook wel even langsfietsen met m'n cameraatje

En is het misschien een idee nog een schaaltje fruitvliegjes neer te zetten zodat de achterblijvertjes wel wat te happen hebben zonder dat ze het gevecht met zo'n grote krekel hoeven aan te gaan?
pi_39799149
Het schaaltje fruitvliegjes heb ik alweer een tijdje geleden weg gegooid... Het was echt héél vies! Echt supersupersupervies! Ik ben zelfs helemaal van de achtertuin omgelopen naar de voortuin om 'm in de bak te gooien omdat het gewoon te vies was om mee door huis te gaan. BAH!
Maar ik hol nu wel even naar beneden voor foto's!
pi_39799629
Arg! Ik moet het gras knippen.. Het maken van echt goede foto's ging niet goed. Ik was ook een beetje haasterig, de dikkerd was een beetje springerig en pff.

Helaas kan je hier wel het contrast al te goed zien..

† In Memoriam † donderdag 13 juli 2006 @ 23:07:19 #58
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_39804430
Da's inderdaad een verschil zeg

Maar ik bedoelde een nieuw bakje vliegjes te halen, in de natuur is het natuurlijk ook niet zo dat opeens alle kleine hapjes op zijn en er alleen enge grote krekels overblijven

Toch een mooie foto hoor
  vrijdag 14 juli 2006 @ 11:58:15 #59
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39816649
ach dat kleine kikkertje

hebben ze alleen krekels te eten dan nu?
pi_39836799
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 11:58 schreef Marietje_34 het volgende:
ach dat kleine kikkertje

hebben ze alleen krekels te eten dan nu?
Ook hele kleine krekeltjes hoor! Ze zijn niet allemaal zo groot.. Ik hing vanmiddag ook nog boven de bak en er liep een klein krekeltje op en over en onder een dun liefje door. Deze leefde want deze bewoog. Maar stak geen tong uit naar dat krekeldingetje.. Ik doe niet aan warme melk en blendervoer door een rietje hoor, hij moet niet zo hardleers zijn..

Pff, eerst al vorming van in- en outgroups incl. de sociale deprivatie van de paddenvisjes en nu anorexia?! Kikkers!! Ik heb vakantie!!!!

Verder zijn ze nog heel lief, en vooral die dikkerds. Hihi .
  † In Memoriam † zaterdag 15 juli 2006 @ 13:48:50 #61
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_39848997
quote:
Kikkers!! Ik heb vakantie!!!!
Moeders hebben nooit vakantie!

Maar als ik zo naar het verschil in grootte kijk hoef je je binnenkort helemaal niet meer druk te maken over de kleinsten, als je begrijpt wat ik bedoel
pi_39880193
Het is mooi weer, vooral heel erg warm. Door de zon, zoveel zon dat het zo licht was dat ik wel foto's moest maken.

Dit is het enige magere liefje dat over is. Helaas is de ander naar de kikkerliefjeshemel..

Ahhhh (Belle op de voorgrond, Thomas er achter)

Omdat ze zo lief hadden geposeerd hadden ze natuurlijk weer verse krekeltjes verdiend. De 2 grotere liefjes zijn supersnel en behendig in het vangen van de krekeltjes. Het andere, magere,
liefje probeert het ook. Maar hij komt niet zo fanatiek over..

Hier zie je aan de linkerkant van het mondje nog een krekeltjespootje uitsteken.

Ik ben supertrots op Belle en Thomas, en ik vertrouw er op dat ze half augustus groot genoeg zullen zijn om de wijde wereld in te kunnen. Ik denk niet dat papa het er mee eens is als ze mee moeten naar Denemarken. En anders hebben we altijd nog een surrogaatoom die maar al te graag voor ze wilt zorgen.
En dan heb ik vakantie.. Heerlijk!
  zondag 16 juli 2006 @ 18:03:39 #63
76193 MrWes
Dutch Power Cow Member
pi_39881267
Hoeveel zijn er nu over van de 18 die je in het begin had?
Member of de [DPC]NoizyCows ( http://www.noizycows.nl )
  zondag 16 juli 2006 @ 19:03:06 #64
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_39882699
Word het nou niet eens tijd om ze los te laten voordat ze allemaal dood zijn?
pi_39884808
Ach Prowl, kom op! Het gaat supergoed met Belle en Thomas!
Helaas heb ik nu nog maar 3 kikkertjes over, waarvan Belle en Thomas met goede overlevingskansen en het kleine magere liefje met een tsjah.. Een kleine kans..
Maar ik vind dat ik ze genoeg kansen geef, genoeg krekeltjes en ze worden overspoeld met liefde. Zo.
  zondag 16 juli 2006 @ 20:28:15 #66
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_39884951
quote:
Op zondag 16 juli 2006 20:23 schreef warrel het volgende:
Ach Prowl, kom op! Het gaat supergoed met Belle en Thomas!
Helaas heb ik nu nog maar 3 kikkertjes over, waarvan Belle en Thomas met goede overlevingskansen en het kleine magere liefje met een tsjah.. Een kleine kans..
Maar ik vind dat ik ze genoeg kansen geef, genoeg krekeltjes en ze worden overspoeld met liefde. Zo.
Volgens mij kun jij beter in R&P gaan posten aan jou reactie te zien

Geef die beestjes toch hun vrijheid of moet jou eigen koppigheid ten koste gaan van het leven van die beestjes?
pi_39886364
Vervelend stuk chagrijn! Dacht je dat er in het wild meer dan 2 zouden overleven? Nee, toch niet he? Maar jij ziet het liever niet gebeuren voor je eigen ogen, de waarheid is eigenlijk heel eng.
Eigenlijk ben je daar natuurlijk heel veel te gevoelig en zachtaardig voor. Arm, arm ding. Knuffel?
  zondag 16 juli 2006 @ 21:36:42 #68
152027 Jochem82
don't panic
pi_39886563
WOW! Belle en Thomas groeien als kool En met dat andere, nog naamloze, kikkerbeestje, komt het vast ook goed! Ik zal hem binnenkort eventjes trainen in het vangen van krekeltjes En dan kan ik ook mooi Belle en Thomas in actie zien Hoe dan ook, ik ben trots op Warrel! Zonder haar zorg, liefde en aandacht waren het vast niet zulke mooie kikkers geworden
  maandag 17 juli 2006 @ 10:59:33 #69
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39900039
No offence, maar ik ben het wel met Prowl eens.
  † In Memoriam † maandag 17 juli 2006 @ 20:00:09 #70
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_39916602
En ik ben het daarentegen weer met Warrel eens. Bij een natuurlijke, stabiele populatie kikkers zal van alle honderden (duizenden?) drilletjes die een vrouwtjeskikker in haar leven produceert slechts twee exemplaren zelf tot succesvol voortplanten komen, de meesten overleven de eerste winter niet eens. Daarbij staan in dezelfde natuur de roofdieren rijendik opgesteld om zich tegoed aan kakelverse kikkerbilletjes, iets waar ze nu ook geen last van hebben. Het enige verschil is dat de dode kleintjes nu (waarschijnlijk) in de GFT-bak verdwijnen ipv. in de maag van een eend of andere kikker. 't Is alleen droef dat de natuurlijke selectie nu voor onze ogen plaatsvindt ipv. van anoniem in een poeltje maar ik ben er wel van overtuigd dat de sterfte niet aan Warrel te wijten is, gezien hoe goed Belle en Thomas het doen.

We hoeven het natuurlijk niet met elkaar eens te zijn maar zullen we weer gewoon vriendelijk tegen elkaar gaan doen? Mening geven OK maar geen reden om te gaan flamen * (waarbij ik niemand in het bijzonder maar (bijna) iedereen een beetje aankijk).

* Tenzij er natuurlijk leden van het Militante Kikker Bevrijdingsleger aanwezig zijn
  dinsdag 18 juli 2006 @ 12:06:16 #71
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_39935241
quote:
Op maandag 17 juli 2006 20:00 schreef Barbaaf het volgende:
En ik ben het daarentegen weer met Warrel eens. Bij een natuurlijke, stabiele populatie kikkers zal van alle honderden (duizenden?) drilletjes die een vrouwtjeskikker in haar leven produceert slechts twee exemplaren zelf tot succesvol voortplanten komen, de meesten overleven de eerste winter niet eens. Daarbij staan in dezelfde natuur de roofdieren rijendik opgesteld om zich tegoed aan kakelverse kikkerbilletjes, iets waar ze nu ook geen last van hebben. Het enige verschil is dat de dode kleintjes nu (waarschijnlijk) in de GFT-bak verdwijnen ipv. in de maag van een eend of andere kikker. 't Is alleen droef dat de natuurlijke selectie nu voor onze ogen plaatsvindt ipv. van anoniem in een poeltje maar ik ben er wel van overtuigd dat de sterfte niet aan Warrel te wijten is, gezien hoe goed Belle en Thomas het doen.
Daar heb je vast gelijk in, maar persoonlijk lijkt het mij beter dat dat proces dan gewoon in de natuur plaatsvindt.
quote:
We hoeven het natuurlijk niet met elkaar eens te zijn maar zullen we weer gewoon vriendelijk tegen elkaar gaan doen? Mening geven OK maar geen reden om te gaan flamen * (waarbij ik niemand in het bijzonder maar (bijna) iedereen een beetje aankijk).

* Tenzij er natuurlijk leden van het Militante Kikker Bevrijdingsleger aanwezig zijn
Laat ik duidelijk stellen dat ik Warrels moederlijke toewijding zeer waardeer en ik de kikkerliefjestopics met veel plezier heb gevolgd. Ik twijfel dan ook geen moment aan haar moederlijke kwaliteiten, laat dat duidelijk zijn

Ik dacht alleen dat het nu misschien wel eens tijd was om ze vrij te laten, that's all.
En het is vast moeilijk om je kikkerkindjes te laten gaan als mama zijnde, maar imo zijn ze er klaar voor nu
pi_39938207
Warrel, ik raad je wel aan de krekels te voeren met calcium en vitamine preparaat. Anders krijgen ze tekorten, krekels zijn namelijk niet heel voedzaam. Door dit aan te vullen met middelen uit de dierenwinkel,heb je minder uitval. Zo doen wij het meerendeel ook in de pijlgifkikker hobby.

Dit is een van mijn schatjes.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2006 13:39:59 ]
  † In Memoriam † dinsdag 18 juli 2006 @ 22:44:26 #73
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_39955148
Da's een forse kikker

Maar die krekels moeten dus ook nog 'ns speciaal voer? Die verwende krengetjes toch Als je nog meer tips hebt om kikkertjes in dit stadium gezond op te laten groeien zijn die wel welkom.

Ook omdat het mij ook wel leuk lijkt om een terrarium met (sub)tropische kikkertjes te hebben, ik heb alleen geen idee wat daarbij komt kijken
pi_39960246
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 22:44 schreef Barbaaf het volgende:
Da's een forse kikker

Maar die krekels moeten dus ook nog 'ns speciaal voer? Die verwende krengetjes toch Als je nog meer tips hebt om kikkertjes in dit stadium gezond op te laten groeien zijn die wel welkom.

Ook omdat het mij ook wel leuk lijkt om een terrarium met (sub)tropische kikkertjes te hebben, ik heb alleen geen idee wat daarbij komt kijken
Nou alleen voer zodat ze hun buikje vol eten met goede mineralen, een laatste galgenmaal dus.
En fors is die kikker niet Deze is 4cm, word 5 cm groot maximaal. Heb echter enorm ingezoomed.

Denk dat meeste van gifkikkers ook voor groene / bruine kikkers geld. Enige andere is gedrag (gifkikkers zijn zo interesant qua gedrag!) en temp en luchtvochtigheid (RV)

Wat wij gebruiken over fruitvliegen is dendrocare: www.gifkikkers.nl kan deze besteld worden bijvoorbeeld. Dit is een beetje poeder, gooi je in een beker met fruitvliegen: Flink schudden zodat ze allemaal bedekt zijn met een beetje poeder en dan de vliegen voeren. Vitamines en mineralen zijn voor gifkikkers van enorm belang om bepaalde factoren te voorkomen:

Spindy leg syndrome: Het niet doorbreken van voor poten, of juist het doorbreken daarvan... door de huid.
Daarnaast kunnen ze spatisch worden, waardoor ze verzuipen. En ik vermoed dat het ook misvormingen/vergroeiingen kan veroorzaken. (calcium gebrek dan).

Daarnaast moeten rovers zoals 1000 poten geweerd worden, temperaturen laag gehouden worden omdat het een koelbloedige betreft. Dit kan je bereiken met een koelelement uit de vriezer aan de buitenzijde van de bak te houden. Daarnaast is een constant voedselaanbod van vitaal belang voor de ontwikkeling van de kikker: kortom zet deze goed in het voer.

Wat er komt kijken bij tropische kikkers zoals gifkikkers? Het is moeilijk, niet zo zeer de verzorging vind ik persoonlijk... Maar meer te weten wat je koopt en van wie je koopt. www.kwekerijrana.nl of terrafauna zijn een aantal die zeer goed zijn. Ik kocht helaas van een beunhaas kikkers en had drie dooie.

Verzorging bij mij is als volgt:

2x per dag sproeien, dit doe ik dmv een sproei installatie (ik heb meerdere bakken, zie het reptielen topic elders hier) maar kan ook voor en na het werk gedaan worden met zo'n hand pomp als je 1 bak hebt. Hou het RV hoog: door 2x te sproeien.

Eens per 2 dagen voer ik zo'n 30-50 vliegen per paar. Als ik zie dat ze dit binnen no time ophebben voer ik meer. Kikkers tot anderhalf jaar zorg ik voor dat er altijd wel iets te eten is.

Temp hou ik op 25-28 graden dmv warmte kabels (zorg dat kikkers zich niet branden en werk het geheel goed weg.

Zorg voor goede ventilatie, professionele bedrijven zoals terrafauna en rana of www.rainforest-frogs.nl kunnen een complete Dendrobaten bak leveren welke hiervoor garandeerd.

Zorg voor voldoende verstop plekken zodat ze altijd in nood zo min mogelijk stress hebben.

Zorg dat je man en vrouw hebt, en geen man/man of vrouw/vrouw... Ze zijn erg agressief naar elkaar toe qua territoria.

Zorg dat je een mooie bak hebt, maar dit is mijn eigen toevoeging. zie www.terracom.tk voor bijvoorbeeld de schitterende bak van Ronald Mol!!!

meer info: www.gifkikker.nl / www.gifkikkers.nl / www.terracom.tk / gifkikkernederland.jmtech.nl / www.palutech.nl / www.dendrobase.de / www.tropical-experience.nl / www.plumifrons.nl / www.dendrobatesworld.com (vooral de laatste heeft wat tips voor beginners)

Maar mocht je meer info willen kan je mij ookaltijd mailen, mailadres is in mijn profiel.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2006 01:06:42 ]
pi_40018633
Warrel moest vandaag de hele dag werken, dus ik ben zo vrij geweest om de kikkerbeestjes eventjes wat krekeltjes te voeren én dat gaat steeds beter Ik had drie krekeltjes los gelaten in het aquarium, waarvan Thomas er al snel eentje te pakken had Ook het kleinste kikkerbeestje heb ik een krekeltje gevoerd, maar die krekel was al dood, toch goed dat ze nog wat eet Het blijft leuk om ze te zien smikkelen Maar er is me wel wat opgevallen: de kikkers zien de krekeltjes niet altijd, ook als je ze vlak voor ze zet, Belle wilde het krekeltje wat ik voor haar hield maar niet opeten, geen honger misschien?! Terwijl ze daarna wel met z'n drieën gebiologeerd naar het krekeltje zitten te kijken dat aan de andere kant van het aquarium tegen het glas springt Oh, en ik heb nog een aquariumbewoner gespot ik ben niet zo thuis in de flora en fauna, maar het lijkt een beetje op een onderwater tor, inclusief 4 pootjes en een ruitvorming lijfje, die vrolijk door het water zwemt volgens mij vinden de kikkers het niet zo heel interessant.. Maar misschien eten ze die ook nog wel een keertje op
  † In Memoriam † donderdag 20 juli 2006 @ 19:47:34 #76
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_40022082
Aneurism, bedankt voor de info: gepaneerde fruitvliegjes en gevulde krekeltjes dus ('fors' sloeg trouwens op de foto ). Zoals je 't beschrijft lijkt het me wel een hoop werk, misschien zijn er soorten beter geschikt voor beginners maar ik zal me 'ns inlezen. ik ben een tijdje geleden gestopt met huisdieren, ratjes, omdat ik te onregelmatig thuis ben om ze de aandacht te geven die ze verdienen. Kikkers lijken die aandacht niet nodig te hebben en er moet wel iemand te vinden zijn die er om de dag een hand vliegen in zet als ik een paar dagen de stad uit ben. Eerst maar 'ns kijken of ik een bak Bromelia's in leven kan houden

Jochem, leuk verhaal weer, ik zit te duimen voor die kleine maar houdt die tor in de gaten dat-ie niet de kikkers opvreet. Je hebt vast ook weer prachtige filmpjes gemaakt van de happende kikkertjes die ik dus nog steeds niet in actie gezien heb
pi_40038425
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 19:47 schreef Barbaaf het volgende:
Aneurism, bedankt voor de info: gepaneerde fruitvliegjes en gevulde krekeltjes dus ('fors' sloeg trouwens op de foto ). Zoals je 't beschrijft lijkt het me wel een hoop werk, misschien zijn er soorten beter geschikt voor beginners maar ik zal me 'ns inlezen. ik ben een tijdje geleden gestopt met huisdieren, ratjes, omdat ik te onregelmatig thuis ben om ze de aandacht te geven die ze verdienen. Kikkers lijken die aandacht niet nodig te hebben en er moet wel iemand te vinden zijn die er om de dag een hand vliegen in zet als ik een paar dagen de stad uit ben. Eerst maar 'ns kijken of ik een bak Bromelia's in leven kan houden

Jochem, leuk verhaal weer, ik zit te duimen voor die kleine maar houdt die tor in de gaten dat-ie niet de kikkers opvreet. Je hebt vast ook weer prachtige filmpjes gemaakt van de happende kikkertjes die ik dus nog steeds niet in actie gezien heb
Er is een soort die erg sterk is: Tricolor. Ik sproeide slechts 1x per dag (voordat ik weg ging naar werk 1 minuut), maar dat kan je automatiseren. Had in 3 maanden 4 jongen op land zonder veel moeite. Eens per 2-3 dagen een grote lading vliegen en het ging als konijnen te keer.

Torretjes e.d. die niet direct op gegeten worden zou ik idd verwijderen.
  dinsdag 25 juli 2006 @ 16:10:25 #78
152027 Jochem82
don't panic
pi_40170264
Oké, weer eens een update over de kikkerbeestjes Eigenlijk zijn het al stoere mini kikkers, en is het verklein woordje niet meer van toepassing.. zeker niet op Thomas: wat een stoere kikker is dat zeg Het kleinste kikkertje is helaas overleden dus alleen Belle en Thomas zijn nog over.. Gisteren hebben Warrel en ik de kikkers weer krekeltjes gevoerd, en die zijn geen serieuze partij meer hoor.. De kikkers zijn echt super handig in het vangen van de krekels en dat gaat als volgt: als de krekels in het aquarium belanden zijn ze redelijk gedesoriënteerd maar in de veronderstelling dat ze vrij zijn, ontsnapt uit het plastic bakje, en dus beter af zijn: wrong.. maar dat weten de krekels nog niet, die springen vrolijk in het rond Totdat ze vrolijk in het water springen, waar ze niet in verdrinken maar wel snel weer uit klimmen.. en dan is het de buurt aan de kikkers De krekeltjes klimmen vaak tegen het glas van het aquarium op, waardoor de kikkers ze al snel in het zicht krijgen.. dat is eigenlijk nog het enige wat ze nodig hebben, een bewegende prooi Twee bewegingen van de krekel zijn voldoende, eentje om hem in het zicht te krijgen en de tweede om scherp te stellen en dan zijn de kikkers (vooral Thomas) dodelijk precies.. Thomas springt met gemak in een keer de halve bak door om de krekel te verorberen en gebruik zelfs al zijn tong als wapen Belle is er nog iets minder behendig in, gisteren sprong een krekel zelfs op haar, terwijl het haar niet lukte om die te vangen.. Maar don't worry, van de drie krekels had Belle er gisteren een gevangen en Thomas twee, dus ze eet wel En vandaag, ik heb vanmiddag weer 3 krekels gevoerd omdat Warrel moest werken, was zij zelfs de betere: nu waren er 2 voor Belle en moest Thomas genoegen nemen met eentje.. Ze zijn dus aan elkaar gewaagd, Thomas is 'king of the hill' vanwege zijn precisie maar Belle verorberd de krekeltjes net zo makkelijk
  dinsdag 25 juli 2006 @ 17:38:00 #79
152027 Jochem82
don't panic
pi_40173030
Oh, ik was net bij de dierenwinkel om te informeren of we de kikkers ook nog iets anders konden voeren dan krekeltjes, en daar adviseerde ze regenwormen Dus die heb ik maar gekocht, maar weet iemand of dit een goed idee is?! Veel kwaad zal het waarschijnlijk niet kunnen maar we willen Belle en Thomas natuurlijk alleen het beste van het beste geven
  † In Memoriam † dinsdag 25 juli 2006 @ 20:06:04 #80
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_40177208
Voor zover ik weet eten Hollandsche kikkers alles wat ze voor de bek komt zolang het beweegt en er een kans is dat het past . Je zou ook in de tuin wat insekten kunnen vangen ter afwisseling, zolang het niet steekt, bijt of giftig is zal het wel op 't kikkermenu staan

en als er voor het weekend geen nieuwe foto's of filmpjes zijn kom ik dat dorp uitkammen om ze zelf te zien
pi_40179163
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 20:06 schreef Barbaaf het volgende:
Voor zover ik weet eten Hollandsche kikkers alles wat ze voor de bek komt zolang het beweegt en er een kans is dat het past . Je zou ook in de tuin wat insekten kunnen vangen ter afwisseling, zolang het niet steekt, bijt of giftig is zal het wel op 't kikkermenu staan

en als er voor het weekend geen nieuwe foto's of filmpjes zijn kom ik dat dorp uitkammen om ze zelf te zien
Oh! Gezellig Barbaaf.
Morgen heb ik gelukkig éíndelijk weer eens een dagje vrij, die zal bestaan uit heel lang uitslapen en dan opstaan foto's maken, zwemmen en dan komt Jochem vast langs met de wurmpjes. Ik ben benieuwd hoe we die gaan voeren. Vast iets met boven hun kop houden dmv. een pincet en wiebelen.
Oh lief, wat lief dat je wurmpjes hebt gekocht
Vandaag hadden ze eindelijk weer een nieuwe lading kriebelbeestjes bij Vlieland en heb ik wat kleinere krekeltjes gekocht. Voor de afwisseling. Maar haha! Belle en Thomas hebben allebei wel een beetje een dikke buik hoor. Stelletje welvaartskindjes .
  woensdag 26 juli 2006 @ 01:24:49 #82
152027 Jochem82
don't panic
pi_40188023
Ik ben benieuwd wat ze van de wurmpjes vinden.. En Warrel is inderdaad beter in het maken van foto's, ik moet iedere keer vechten met haar camera om überhaupt een foto te maken, laat staan een mooie foto.. Misschien neem ik morgen wel even mijn eigen camera mee voor wat actiefilmpjes Weet alleen niet of dat lukt, de kikkers kunnen heel lang niets doen om vervolgens binnen 2 seconden een krekeltje (en hopelijk ook andere lekkernijen ) te verorberen We houden jullie op de hoogte!
pi_40194815
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 17:38 schreef Jochem82 het volgende:
Oh, ik was net bij de dierenwinkel om te informeren of we de kikkers ook nog iets anders konden voeren dan krekeltjes, en daar adviseerde ze regenwormen Dus die heb ik maar gekocht, maar weet iemand of dit een goed idee is?! Veel kwaad zal het waarschijnlijk niet kunnen maar we willen Belle en Thomas natuurlijk alleen het beste van het beste geven
Regenwormen, vliegen (maden) etc.
pi_40226499
Eerst een filmpje uit de oude doos: Belle versus krekeltje.

Pfoe! Ondanks de warmte zijn Jochem en ik vanavond weer druk in de weer geweest met de liefjes. We hebben ze voorzichtig kunnen vangen (met liefde) en ondertussen de bak weer opnieuw ingericht. Met dit als resultaat:

Maar dan veel mooier. Belle raakte verstrikt in een hoekje, we hebben het hele gedoe herhaald en dit keer het zwembad goed in de aarde gezet. Geen nare kiertjes waar Belle in kan zakken na haar yoga-oefeningen:

Vanavond hebben we ook nog wat mooie actieshots kunnen maken:
Thomas ligt op de loer.
Belle: WHRAAAAUW
Netjes opgevoede Belle was zich na het eten

Check Thomas op de filmpjes die aan het chillen is op de achtergrond.
pi_40226548
Oh! We hebben ook nog een nieuwe bewoner:

Eens zien of die morgen nog leeft..
  † In Memoriam † donderdag 27 juli 2006 @ 03:54:45 #86
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_40226879
Jaaa Mooie filmpjes!

* Barbaaf is weer helemaal blij

Ze zijn groot geworden zeg
pi_40253366
Haha, ik dacht ffkes kijken of dit topic nog bestaat en jewel hoor

Had wel verwacht dat je de beesjes zou terugzetten nadat ze de kikkerfase hadden bereikt maar schijnbaar vind je het toch erg leuk om ze als huisdier te houden. Hoelang ga je ze nog houden?

Volgend jaar haal ik me ook een aquarium, lijkt me erg leuk om ze ook wat langer 'op te voeden'
Patat Friet
  vrijdag 28 juli 2006 @ 09:16:27 #88
84328 Lllaura
painting pictures
pi_40261670
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 03:28 schreef warrel het volgende:
Oh! We hebben ook nog een nieuwe bewoner:

[afbeelding]

Eens zien of die morgen nog leeft..
Maar da's Japie, hoor...
Kleine en domme mensen beleven niets, maar de sterken, van wie veel verwacht wordt, moeten van allerlei doormaken, opdat ze hun krachten leren kennen en gebruiken.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 12:51:09 #89
152027 Jochem82
don't panic
pi_40267740
Toch nog even een post over de nieuwe indeling van het aquarium: die is namelijk geweldig! Het was wel een heel gedoe om het zover te krijgen en toen het eenmaal klaar was en we er een tijdje naar hadden zitten kijken, besloot Belle om tussen het glas van het aquarium en het witte bakje te kruipen.. moest alles weer opnieuw.. Maar dat is achteraf maar goed ook, Belle kan er niet meer tussen en omdat we de rand tussen het aquarium en het witte bakje met aarde hebben opgevuld, kunnen er wel krekeltjes over die rand heen lopen En het leukste is dat Thomas nu krekels vanuit het water vangt hij loert onder water op ze, wacht zijn kans af en valt dan genadeloos aan Er vermakelijk om naar te kijken dus, hoop dat hetzelfde geldt voor de filmpjes
  vrijdag 28 juli 2006 @ 13:06:29 #90
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_40268344
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 09:16 schreef Lllaura het volgende:

[..]

Maar da's Japie, hoor...
hij is nakend!

waar zijn zijn kleertjes en zijn wandelstokje?
pi_40416617
De sprinkhaan is weg! Hoe en wat weet ik niet zo goed. M'n vader (kikkerliefjesopa) die van de week de liefjes nog gevoerd had, wist van niets.
Behalve dat de sprinkhaan weg was, kon ik Belle ook niet vinden! Thomas deed vervelend! Bah! Hij had haar helemaal verstopt, half onder hem, half onder een steentje. Dit is de foto zoals Tho zat nadat ik Belle van 'm verloste:

Belle wist niet hoe snel ze weer weg moest komen en zocht verkoeling bij het vijvertje :

Verder is er eigenlijk bar weinig gebeurd.. Alleen zit in met één dingetje. Hoe moet ik de wormpjes voeren? Ik heb één zo'n pieredingetje in de bak gedaan, en die heeft zich volgens mijn ingegraven en z'n neus niet meer laten zien. Dan toch maar in stukjes snijden en met een pincet boven de hoofden van de liefjes laten bungelen? Uiteraard moet ik het ze dan niet te makkelijk maken.. Of kunnen ze nu ook al stukjes van de worm afhappen of? Of?!
pi_40417117
Gewoon op een schotteltje en niet te veel voeren?
pi_40419330
Denk je dat ze in het schoteltje blijven? Vinden m'n liefjes dat schoteltje wel?
pi_40419901
Wie niet waagt wie niet wint? 1 worm zal niet zo'n probleem zijn om te proberen.
pi_40455870
M'n vader, kikkerliefjesopa, heeft wormpjes in de vijver gegooid . Lief is ie. Morgenavond heb ik weer verse krekeltjes en hak ik wat wormpjes in een schoteltje. Nu ga ik de regen trotseren..
pi_40549290
OH MY FUCKING GOD! Om mysterieuze redenen waren al m'n krekeltjes dood?! Terwijl ik ze vrijdag pas gekocht had. Dus ik kon niets anders doen dan wormen in stukjes snijden op een schoteltje wat men normaliter gebruikt om gebruikte theezakjes op te laten uitlekken.
WALGELIJK!
Haal een wurm uit het bakje. Ik begon met een kleine dunne, die kwam het bakje uitbungelen toen ik het opende. Ik wilde eerst knippen, maar ik hielt het frummeltje liever niet in m'n handen dus pakte ik mes en vork.. Je moet nog best flink zagen om het laatste stukje worm ook te kunnen verwijderen van de rest, en dat is op zich niet erg als dat beestje niet zou laten zien dat ie zo veel pijn heeft. Hij begon te kronkelen als een malle voor 5 eeuwig durende seconden (al duurde het veel minder eeuwig dan de 5 seconden waarin m'n lieve iBookje het eens begaf ), voordat ik er weer een nieuw stukje vanaf kon snijden. Ik wilde nog een filmpje maken maar ik was bang dat dan mijn om 17.00 genuttigde ontbijt er uit zou komen. IEUW BAH!

Tho, Belle. Eten!

Toch een kleine update met wat hartverwamende, maar ook maagomdraaiende foto's.
Stoere badmeester Thomas

En Belle aan de waterkant

[ Bericht 23% gewijzigd door warrel op 06-08-2006 19:51:58 ]
  † In Memoriam † zondag 6 augustus 2006 @ 22:02:58 #97
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_40553781
IEUW

Maar goed dat je tenminste nog iets achter de hand had anders had je ook nog pieren moeten gaan vangen. Maar voor die krekeltjes zou ik op z'n minst nog even bellen, 't lijkt me dat die langer mee moeten gaan. Herkennen ze die stukjes worm ook als voedsel, nu 't (neem ik aan) niet meer beweegt?
pi_40559619
Het bewoog allemaal nog steeds toen ik weg ging, bleh!! Alleen niet meer zo enthousiast als wanneer ik ze in 2'en zaagde. Ik vrees dat de liefjes de prutjes ook niet kunnen vinden. Morgen ga ik eventjes in Alphen op zoek naar een dierenwinkel met krekeltjes. En dinsdag eventjes langs Vlieland met grote ogen en een pruillipje, want dit kan natuurlijk niet.
(Oh, en ik ben Warrel achter Jochems computertje.)
  † In Memoriam † maandag 7 augustus 2006 @ 08:37:46 #99
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_40563696
Succes . Pet's Place aan de Ridderhof zal wel wat hebben, weet alleen niet of die maandag open is. Maar met dit weer kan je zelf ook allerlei kruipend en vliegend spul vangen
  † In Memoriam † donderdag 10 augustus 2006 @ 20:20:27 #100
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_40690567
Hoe is het ondertussen met de diertjes? Hebben ze nog aan de wurmpjes geknabbeld en heb je nog in Alphen nieuw voedsel voor ze kunnen kopen? Heb je de verkoper van Vlieland nog aan het huilen kunnen krijgen ?
pi_40705261
De meneer van Vlieland deed heel niet lief tegen me .. Pfff.
Maar met de liefjes gaat het prima, *holt naar beneden om ze te checken en te voeren.
  † In Memoriam † vrijdag 11 augustus 2006 @ 21:09:38 #102
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_40723976
Wat, deed hij lelijk tegen je? Wie was 't, dan stomp ik hem morgen op z'n neus

Maar de liefjes doen het nog, gelukkig maar
pi_40731719
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 21:09 schreef Barbaaf het volgende:

Niet iemand op z'n neus stompen hoor, nergens voor nodig Maar ik heb de kikkerbeestjes ook alweer een tijdje niet gezien, zal van de week (maandag?!) eventjes bij ze langs gaan Daarna gaan we al op vakantie, maar volgens mij gaan we de kikkers nog niet vrijlaten.. toch?! Ze zijn nog vééls te leuk
pi_40735483
Jawel! Toch? Ze krijgen denk ik niet genoeg liefde van Opa en Oma..
Of was ik dat?
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 11:51:31 #105
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_40737965
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 21:09 schreef Barbaaf het volgende:

wat een loyaliteit
  zondag 13 augustus 2006 @ 14:53:22 #106
152027 Jochem82
don't panic
pi_40764318
Ik wil ze helemaal nog niet vrijlaten.. Wat denken jullie?!
  † In Memoriam † zondag 13 augustus 2006 @ 15:29:53 #107
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_40765311
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 11:51 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
wat een loyaliteit
Ze moeten gewoon lief doen tegen kikkervisjesmoeders
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 14:53 schreef Jochem82 het volgende:
Ik wil ze helemaal nog niet vrijlaten.. Wat denken jullie?!
Ik weet niet hoelang jullie weggaan maar op gegeven moment zullen ze zich toch aan een natuurlijk ritme moeten aanpassen, ook een vetreserve aanleggen voor de winterrust. Binnenshuis krijgen ze die impuls niet denk ik dus hoe later jullie ze vrijlaten, hoe moeilijker het wordt voor ze. Veel later dan begin september zou ik ze niet laten gaan dus misschien is het een goed idee ze nu de vrijheid te geven, dan voorkom je ook teleurstellingen als Opa en Oma toch niet zo goed voor ze gezorgd hebben (of gewoon pech hadden)
pi_40769241
Ik denk dat jullie de kikkertjes best kunnen uitzwaaien, met al die zon en regen van de laatste tijd, BARST het overal van de insectjes enzo. Nog voor jullie vakantie doen, dan hebben jullie een beetje afleiding tijdens de vakantie. Anders ga je ze vast erg missen.
pi_40793937
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 15:29 schreef Barbaaf het volgende:
Ze moeten gewoon lief doen tegen kikkervisjesmoeders

Ik stop nu de batterijen in m'n camera en ga voorzichtig voorstellen ze los te laten..
  † In Memoriam † maandag 14 augustus 2006 @ 19:22:28 #110
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_40803764
Maak nog een fotootje met een muntje zodat we goed kunnen zien hoe groot ze nu zijn, voordat je ze vrijlaat, ajb.
pi_40804146
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 19:22 schreef Barbaaf het volgende:
Maak nog een fotootje met een muntje zodat we goed kunnen zien hoe groot ze nu zijn, voordat je ze vrijlaat, ajb.
We doen het denk ik woensdag pas. Hiep hoi! Ze zijn zo lief!
pi_40873529
Het was even slikken, maar we moesten het toch echt doen. We hebben Belle en Thomas vrij gelaten.
Maar eerst nog wat foto's in het oude vertrouwde aquariumpje:
Hier zie je Belle d'r lovehandles goed

Belle naast een muntje:

De laatste minder scherp, maar het gaat om de grootte natuurlijk.

Thomas was vandaag wat verstopperig. Hij wilde misschien nog niet zo graag de wijde wereld in als Belle?

Want Belle had er zin in!

Dus zij mocht als eerst:

Daar zit ze dan, in onze vijver.

Maar tsjah, Thomas moest er uiteindelijk toch echt ook aan gaan geloven:

Maar die lieverd durfde nog niet zo goed bij me weg..

Uiteindelijk vond hij dat hij toch maar een fijn plekje moest zoeken, een verstopperig plekje voor een verstopperige Thomas:

'Dag papa!'

(Thomas ligt langs het bruine sprietje in het water.)

Thomas moest ook nog even laten zien hoe groot hij wel niet is.

Hij bleef nog eventjes bij ons, Belle was de vijver al aan het verkennen. Ze komt 'm vast zo halen om gezellig samen een warm plekje te vinden.

En dat was het dan . Ik ga op vakantie, maar het zal stil zijn als ik weer thuis ben. Ik wil jullie bedanken voor de interesse, tips en trucs, inbreng en het medeleven.
pi_40873904
  † In Memoriam † woensdag 16 augustus 2006 @ 19:44:53 #114
31818 Barbaaf
Awesomely sprightly
pi_40877533
En mooie kikkers zijn het geworden! Jij ook bedankt voor alle mooie filmpjes, foto's en verhalen

Prettige vakantie
  woensdag 16 augustus 2006 @ 20:49:25 #115
134716 Schotse_Hooglander
Koeien, bedaard in de wei
pi_40879704
Nu een groot net ophangen tegen alle reigers en dan kan je met een gerust hart op vakantie.
En dat allemaal volledig belangeloos, zonder er iets voor terug te vragen....
  donderdag 17 augustus 2006 @ 13:09:07 #116
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_40901931
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 19:44 schreef Barbaaf het volgende:
En mooie kikkers zijn het geworden! Jij ook bedankt voor alle mooie filmpjes, foto's en verhalen

Prettige vakantie
dat ja

Ik vond het een erg leuk topic Warrel, en jij en vriendjelief zijn geweldige kikkerouders geweest
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')