quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 22:44 schreef Barbaaf het volgende:Da's een forse kikker
![]()
Maar die krekels moeten dus ook nog 'ns speciaal voer? Die verwende krengetjes toch
![]()
Als je nog meer tips hebt om kikkertjes in dit stadium gezond op te laten groeien zijn die wel welkom.
Ook omdat het mij ook wel leuk lijkt om een terrarium met (sub)tropische kikkertjes te hebben, ik heb alleen geen idee wat daarbij komt kijken ![]()
Nou alleen voer zodat ze hun buikje vol eten met goede mineralen, een laatste galgenmaal dus.
En fors is die kikker niet
![]()
Deze is 4cm, word 5 cm groot maximaal. Heb echter enorm ingezoomed.
Denk dat meeste van gifkikkers ook voor groene / bruine kikkers geld. Enige andere is gedrag (gifkikkers zijn zo interesant qua gedrag!) en temp en luchtvochtigheid (RV)
Wat wij gebruiken over fruitvliegen is dendrocare:
www.gifkikkers.nl kan deze besteld worden bijvoorbeeld. Dit is een beetje poeder, gooi je in een beker met fruitvliegen: Flink schudden zodat ze allemaal bedekt zijn met een beetje poeder en dan de vliegen voeren. Vitamines en mineralen zijn voor gifkikkers van enorm belang om bepaalde factoren te voorkomen:
Spindy leg syndrome: Het niet doorbreken van voor poten, of juist het doorbreken daarvan... door de huid.
Daarnaast kunnen ze spatisch worden, waardoor ze verzuipen. En ik vermoed dat het ook misvormingen/vergroeiingen kan veroorzaken. (calcium gebrek dan).
Daarnaast moeten rovers zoals 1000 poten geweerd worden, temperaturen laag gehouden worden omdat het een koelbloedige betreft. Dit kan je bereiken met een koelelement uit de vriezer aan de buitenzijde van de bak te houden. Daarnaast is een constant voedselaanbod van vitaal belang voor de ontwikkeling van de kikker: kortom zet deze goed in het voer.
Wat er komt kijken bij tropische kikkers zoals gifkikkers? Het is moeilijk, niet zo zeer de verzorging vind ik persoonlijk... Maar meer te weten wat je koopt en van wie je koopt.
www.kwekerijrana.nl of terrafauna zijn een aantal die zeer goed zijn. Ik kocht helaas van een beunhaas kikkers en had drie dooie.
Verzorging bij mij is als volgt:
2x per dag sproeien, dit doe ik dmv een sproei installatie (ik heb meerdere bakken, zie het reptielen topic elders hier) maar kan ook voor en na het werk gedaan worden met zo'n hand pomp als je 1 bak hebt. Hou het RV hoog: door 2x te sproeien.
Eens per 2 dagen voer ik zo'n 30-50 vliegen per paar. Als ik zie dat ze dit binnen no time ophebben voer ik meer. Kikkers tot anderhalf jaar zorg ik voor dat er altijd wel iets te eten is.
Temp hou ik op 25-28 graden dmv warmte kabels (zorg dat kikkers zich niet branden en werk het geheel goed weg.
Zorg voor goede ventilatie, professionele bedrijven zoals terrafauna en rana of
www.rainforest-frogs.nl kunnen een complete Dendrobaten bak leveren welke hiervoor garandeerd.
Zorg voor voldoende verstop plekken zodat ze altijd in nood zo min mogelijk stress hebben.
Zorg dat je man en vrouw hebt, en geen man/man of vrouw/vrouw... Ze zijn erg agressief naar elkaar toe qua territoria.
Zorg dat je een mooie bak hebt, maar dit is mijn eigen toevoeging.
![]()
zie
www.terracom.tk voor bijvoorbeeld de schitterende bak van Ronald Mol!!!
meer info:
www.gifkikker.nl /
www.gifkikkers.nl /
www.terracom.tk / gifkikkernederland.jmtech.nl /
www.palutech.nl /
www.dendrobase.de /
www.tropical-experience.nl /
www.plumifrons.nl /
www.dendrobatesworld.com (vooral de laatste heeft wat tips voor beginners)
Maar mocht je meer info willen kan je mij ookaltijd mailen, mailadres is in mijn profiel.
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2006 01:06:42 ]