jep!quote:Op donderdag 22 juni 2006 14:38 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Natalie Barneykade?
Als je de Herestraat bedoeld? Grootste winkelstraat van Groningen.quote:
Nee, dat in ieder geval niet.quote:Op donderdag 22 juni 2006 17:38 schreef achterhetspoor het volgende:
Dat is wel een lastige. lijkt wel een zijstraat van de nieuwe ebbinge ofzo.
Natuurlijk is het gebouw typerend voor die straat, want het staat in die straat.quote:Op donderdag 22 juni 2006 17:43 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Beiden niet goed (zijstraat Ebbinge en Lage Der Aa)
Dat gebouw is erg typerend, zeker voor die straat
Muurstraat komt in de buurt
Als je de straatnaam weet snap je wel wat ik bedoelquote:Op donderdag 22 juni 2006 17:57 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Natuurlijk is het gebouw typerend voor die straat, want het staat in die straat.![]()
Deze is goed!quote:Op donderdag 22 juni 2006 18:02 schreef Lienekien het volgende:
Is het de Gasthuisstraat?
Iemand anders mag ook, want ik ben er vanavond even niet.quote:
poulestraat, de &ZOquote:Op donderdag 22 juni 2006 19:00 schreef achterhetspoor het volgende:
Vismarkt dan nog een makkie
[afbeelding]
Steenstilstraatquote:Op donderdag 22 juni 2006 19:42 schreef Mereltje het volgende:
[afbeelding]
En deze straat? of ga ik dan voor mijn beurt![]()
Ik ook, lekker bakkertjequote:Op donderdag 22 juni 2006 19:44 schreef achterhetspoor het volgende:
De Steenstilstraat. Haal m'n brood meestal bij Crebas.
ik heb er al een hoor, je was me alleen net voorquote:Op donderdag 22 juni 2006 19:52 schreef achterhetspoor het volgende:
Klopt valt niet mee duidelijke straten te vinden.
Je moet algemene fotosites van Groningen hebben. Dan kom je wel wat tegen.quote:Op donderdag 22 juni 2006 19:52 schreef achterhetspoor het volgende:
Klopt valt niet mee duidelijke straten te vinden.
Afhankelijk van hoe achter en hoe schuin je kijkt wel jaquote:Op donderdag 22 juni 2006 19:58 schreef pierce het volgende:
is het niet achter het gedempte zuiderdiep?
richting mediamarkt?
Geen goed plan, straks word daar gekeken naar een straat, dat is oneerlijkquote:Op donderdag 22 juni 2006 20:12 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Oh, aan de andere kant van de Stationsstraat heet het Ganzevoortsingel
In de OP van het Groningen topic staan nu een reeks links naar algemene fotopagina's, en kijk ook eens naar de digitale wijken (ook in de OP)
Als ik nu 1 site gaf dan had je een punt gehad. Maar er staan nu tig links naar diverse fotosites vol met foto's van de stad. Bomen en bos enzo.quote:Op donderdag 22 juni 2006 20:18 schreef Renesite het volgende:
[..]
Geen goed plan, straks word daar gekeken naar een straat, dat is oneerlijk
Nee okquote:Op donderdag 22 juni 2006 20:24 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Als ik nu 1 site gaf dan had je een punt gehad. Maar er staan nu tig links naar diverse fotosites vol met foto's van de stad. Bomen en bos enzo.
En wij Groningers spelen toch gewoon eerlijk? niet spieken in urls enzo
Ik denkkkkk binnen de diepenringen aan de noord kantquote:Op donderdag 22 juni 2006 21:07 schreef TARAraboemdijee het volgende:
OK, dan een nieuwe:
[afbeelding]
en daar achter heb je dat klein pleintje met dat restaurantje ofzo toch?quote:Op donderdag 22 juni 2006 21:25 schreef Renesite het volgende:
Was dit niet het straatje dat ze wouden behouden achter de naberpassage (Joppy)
yup!! (Mijn huis staat er ook op...quote:Op donderdag 22 juni 2006 21:34 schreef Cassius het volgende:
[..]
Griffeweg/-brug
Mooie plaat trouwens.
Gaaf huisje! Ik bedoel, mooi gebouwtje.quote:Op donderdag 22 juni 2006 21:35 schreef Quispi het volgende:
[..]
yup!! (Mijn huis staat er ook op...)
quote:Op donderdag 22 juni 2006 21:36 schreef Renesite het volgende:
[..]
Gaaf huisje! Ik bedoel, mooi gebouwtje kamertje.
Kleine Grachtstraat, jij voorkruiperquote:Op donderdag 22 juni 2006 21:40 schreef Ringo het volgende:
En ik ga lekker voor mijn beurt
[afbeelding]
quote:Op donderdag 22 juni 2006 21:41 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oeh, 1 straat verder is de Zwarteweg! Maar deze weet ik niet
Nee toch niet. He bah, dat hele plantsoen lijkt ook op elkaar (euh, zichzelf...).quote:Op donderdag 22 juni 2006 21:44 schreef DevilsAndDust het volgende:
En hier op de hoek zit Lambik. Of Jerommeke, dat weet ik nooit! Of niet?
Jawel hoor, een stukje terug (naar rechts).quote:Op donderdag 22 juni 2006 21:50 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Nee toch niet. He bah, dat hele plantsoen lijkt ook op elkaar (euh, zichzelf...).
Ik kon dat er niet uithalenquote:Op donderdag 22 juni 2006 21:58 schreef Cassius het volgende:
Als het goed is gaat op het kruispunt de Kerklaan net over in de Grote Kruisstraat
Ik reken em goed jaquote:Op donderdag 22 juni 2006 22:01 schreef DevilsAndDust het volgende:
Heb ik m goed heb ik m goed?
Friesestraatweg?quote:Op donderdag 22 juni 2006 22:09 schreef DevilsAndDust het volgende:
[afbeelding]
Doe ik deze erbij, zelfde straat!
is dat niet de frieschestraatweg? of hoe je het ook schrijftquote:Op donderdag 22 juni 2006 22:09 schreef DevilsAndDust het volgende:
[afbeelding]
Doe ik deze erbij, zelfde straat!
quote:Op donderdag 22 juni 2006 22:16 schreef Ringo het volgende:
Is dat in Hoogkerk?
Jawel, ik wou alleen een hintquote:
*schud*quote:Op donderdag 22 juni 2006 22:20 schreef Ringo het volgende:
[..]
Jawel, ik wou alleen een hint
Weet waar het is maar ik ken de naam niet. Groningerstraat?
Woon je in De Meeuwen of de Oosterpoortbuurt?quote:Op donderdag 22 juni 2006 21:35 schreef Quispi het volgende:
[..]
yup!! (Mijn huis staat er ook op...)
Bingoooquote:Op donderdag 22 juni 2006 22:29 schreef Cassius het volgende:
Zuiderweg?
Het is nog net een stukje van de Oosterpoortquote:Op donderdag 22 juni 2006 22:31 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Woon je in De Meeuwen of de Oosterpoortbuurt?
Très bien!quote:Op donderdag 22 juni 2006 22:59 schreef Quispi het volgende:
Lutkenieuwstraat?
quote:Op donderdag 22 juni 2006 23:05 schreef Ringo het volgende:
Ik had trouwens deze klaarstaan:
[afbeelding]
Veur spek en bonen.
't Straatje is geweldig schattig, maar ik heb echt geen idee!quote:Op donderdag 22 juni 2006 23:22 schreef achterhetspoor het volgende:
Dan toch even deze
[afbeelding]
Gewoon vanwege de naam.
quote:Op donderdag 22 juni 2006 23:22 schreef TARAraboemdijee het volgende:
-edit-
te laat
Quispi, ik zet je in de OP van het centraal Groningen topic hoor
Hm de naam die ik op een site erbij vond blijkt niet te bestaanquote:Op donderdag 22 juni 2006 23:25 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
't Straatje is geweldig schattig, maar ik heb echt geen idee!
Hahahaha. Welke naam stond erbij dan?quote:Op donderdag 22 juni 2006 23:27 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Hm de naam die ik op een site erbij vond blijkt niet te bestaan. Heb dus ook nog even geen idee.
Woningen in het Typografengasthuis-hofje. Het hofje stamt uit 1903 en is ontworpen door K.H. Holthuisquote:Op donderdag 22 juni 2006 23:28 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Hahahaha. Welke naam stond erbij dan?
Petrus Campersingelquote:Op donderdag 22 juni 2006 23:29 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Woningen in het Typografengasthuis-hofje. Het hofje stamt uit 1903 en is ontworpen door K.H. Holthuis
Dat zit aan de Petrus Campersingel dacht ik, vlakbij de hoofdingang van het UMCG. M'n oude kamer zat er in de buurt.quote:Op donderdag 22 juni 2006 23:29 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Woningen in het Typografengasthuis-hofje. Het hofje stamt uit 1903 en is ontworpen door K.H. Holthuis
quote:Op donderdag 22 juni 2006 23:42 schreef Quispi het volgende:
korreweg net na de rotonde
Nee, net voor de rotonde.quote:Op donderdag 22 juni 2006 23:42 schreef Quispi het volgende:
korreweg net na de rotonde
Ligt er aan hoe je het bekijkt, voor mij is het na de rotonde.quote:
Nee..quote:Op donderdag 22 juni 2006 23:58 schreef Lienekien het volgende:
Is dat in de Schildersbuurt?
Ook niet.. (die is veeel breder..)quote:Op donderdag 22 juni 2006 23:59 schreef Quispi het volgende:
korreweg?
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 00:01 schreef Lienekien het volgende:
Is het in de Plantsoenbuurt?
En ik zeg: goed.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 00:12 schreef Lienekien het volgende:
Ik ben dus superslecht in straatnamen onthouden. Dus ik zeg Tuinbouwstraat.
Maar dat hoge, glimmende gebouw komt me helemaal niet bekend voor.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 10:51 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Uurwerkersgang
(je ziet namelijk ook een stukje Harmonie op de foto)
Dat is vrij nieuw volgens mij. Ik wist trouwens niet dat dat stukje Uurwerkersgang heettequote:Op vrijdag 23 juni 2006 10:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar dat hoge, glimmende gebouw komt me helemaal niet bekend voor.
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:39 schreef TARAraboemdijee het volgende:
geen ideejij?
![]()
Maar je hebt gelijk, nu de straatnaam nogSingelstraat
Dan ben je ongeveer m'n achterbuurmanquote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:33 schreef Gizmo112 het volgende:
Dit is de zijstraat van de sint jansstraat, als je deze straat uitloopt zit je in de schoolstraat. En wie woont daar...
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:58 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Dan ben je ongeveer m'n achterbuurman.
Mij ook niet(inmiddels wel, maar das valsspelen....)quote:
Ja, opzich zal dat wel fijner zijn.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 15:01 schreef pierce het volgende:
[..]
Mij ook niet(inmiddels wel, maar das valsspelen....)
Zullen we het bij straten houden, en niet bij gebouwen?
Zo staat het in de TT immers.
Daar hebben ze net vd week dat krakerspand op de hoek gesloopt. Best kaal ineens...quote:
Hint: Routenet.nlquote:Op vrijdag 23 juni 2006 15:13 schreef pierce het volgende:
[..]
Daar hebben ze net vd week dat krakerspand op de hoek gesloopt. Best kaal ineens...
Ff opzoeken in het stratenboek...![]()
Geeft niet, heb er nog een!quote:Op vrijdag 23 juni 2006 15:17 schreef Ringo het volgende:
Ubbo Emmiusstraat is goed.
En nou zijn mijn foto's op.
Oranjebuurt?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 15:18 schreef pierce het volgende:
[..]
Geeft niet, heb er nog een!![]()
[afbeelding]
Juiste buurt, verkeerde straatquote:Op vrijdag 23 juni 2006 15:33 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Schildersbuurt, ik gok Jozef Israelsstraat
I knew it!quote:Op vrijdag 23 juni 2006 16:51 schreef detulp050 het volgende:
Nee
Het is in het gebied tussen de Kraneweg, A-Weg, Westersingel en de Friesestraatweg
Charizma, wil je nu even ophouden te kloten in dit topic. Doe ff normaal ja. Alledrie je bijdragen hier sloegen echt helemaal nergens opquote:Op vrijdag 23 juni 2006 17:51 schreef Charizma het volgende:
Heeej das mn opa !
Ja, de Boteringesingel, ik kom er net achter. Ik zei het al eens, ik ben slecht in straatnamen.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 18:13 schreef Andromache het volgende:
Nee, wel een singel.
zernike?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 18:39 schreef detulp050 het volgende:
Doe ik nog een moeilijke
[afbeelding]
Éen hint, het is in het noorden van de stad
Idea gebouw is witquote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:05 schreef Cassius het volgende:
IDEA-gebouw? Het heet Zernikepark daar dacht ik.
Heel goed!quote:Op zaterdag 24 juni 2006 16:51 schreef detulp050 het volgende:
Da's fout, het is de brugstraat, linkerzijde vanaf de westerhaven. Daar zitten de Intertoys, een kantoorwinkel en Schlamann-bonbons
quote:Op zondag 25 juni 2006 13:14 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
ergens in de indische buurt?
moeilijke zeg
Correctquote:Op zondag 25 juni 2006 13:26 schreef Inca het volgende:
zaagmuldersweg?
klopt, langs het Reitdiep, en die brug is een stuk van de ringweg.quote:
Dat is de Lage der A?quote:Op maandag 3 juli 2006 11:10 schreef BdR het volgende:
Maar even een foto 'geleend' voor een nieuwe opdracht
[afbeelding]
klopt, je ziet zowel Lage- als Hoge der Aquote:Op maandag 3 juli 2006 11:18 schreef Lienekien het volgende:
Oja, de fotograaf staat op de Hoge der A.
Klopt uiteraard. Nieuwequote:Op maandag 3 juli 2006 11:55 schreef Lienekien het volgende:
Café Hammingh, Garnwerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |