abonnement Unibet Coolblue
pi_39106999
Ayreon is natuurlijk de beste muzikale godscreatie ooit, daarom speciaal voor Ayreon en Arjen Lucassen dit fantopic.
Prog. Rock ftw!


Maar laat ik op zn minst even wat posten van Ayreon voor mensen die niet bekend zijn met de muziek.


Fantastische Cd (en de eerste cd die me echt fan deed worden van deze muziek, het is wel wat musical achtig maar boeiend dattem. Het blijft geweldige muziek)

Komt er op neer dat allerlei personen uit verschillende tijden en locaties samen gebracht worden op een reis door de vragen van het leven, en dood.

anyway's, top Cds die je MOET kopen/downloaden als je Ayreon ook maar een 'beetje' interresant vind.

"Actual Fantasy"
"Dream sequencer"
"Final experiment"
"Human Equation"


Ik ben geen lid van Fan sites dus die kan ik ook niet gaan posten, ik vind zelf de muziek geweldig maar ben geen freak dat ik erover ga praten met mensen en hun helemaal ga volgen/stalken/brievenschrijven/huilen bij het zien van de band/arjen zelf.



Maar ik wil wel mensen aansporen het op zn minst eens op te zoeken in de winkel, want het is de moeite waard

Ik luister het nu op het moment ook trouwens.

Ole! (mn alt doet het niet in Opera)


OP by Daniel.J


-----------------------------------------------
Oorspronkelijke OP:


hallo,
wie kent de band ayreon?
ik ben op zoek naar meer van dat zoort muziek, heeft iemand een idee?

[ Bericht 45% gewijzigd door nipeng op 13-01-2007 18:19:01 ]
pi_39107304
ayreon

anders project van arjes is stream of passion... misschien dat je dat ook tof vind?
pi_39107397
Ik vind het projectje van hun ook erg geslaagd. Heet "Ambeon", Doet wat denken aan Within Temptation, maar dan mooier

Helaas hebben ze het tot nu toe maar bij 1 cd gehouden...
In de mythologie was Cassiopeia de koningin van Ethiopië en getrouwd met koning Cepheus. Ze hadden één dochter: Andromeda.
pi_39107469
Is er hier niet al een topic van btw?

Hmm over stream of passion

[ Bericht 58% gewijzigd door Mathijz op 22-06-2006 12:21:40 ]
  donderdag 22 juni 2006 @ 12:23:25 #5
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39107722
De 2e mooiste albums naar mijn mening:

Into the electric castle:


The Dream sequencer



Echt enorm goede muziek, fantastisch gebruik van instrumenten, verhaallijn en sterke teksten

Ayreon


Een zelfde soort muziek ben ik nog niet echt tegengekomen trouwens. Vind ayreon redelijk uniek.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_39107908
Ayreon rules!

Vanaf dat ik The Final Experiment had gehoord heb ik nog 4 CD's aan geschaft en t blijft goed. Vooral inderdaad het gebruik van instrumenten, de wisselende bezetting, een echt verhaal er in, ... Het blijft gewoon uniek, ieder album. Top!

Maar om on-topic te blijven: ik kan geen band noemen met vergelijkbaar materiaal. Er schijnen nog wel meer rock opera's uitgebracht te zijn, maar ik zou geen namen weten.
pi_39107945
The Human Equation is ook geweldig weet helaas geen vergelijkbare 'bands'
pi_39108247
Ayreon is geweldig. Spreekt me ontzettend aan deze muziek. Zoals eerder gezegd: erg uniek en eigenlijk met niks te vergelijken
Iedereen is uniek, behalve ik.
pi_39108261
Ayreon - day sixteen is echt een uber nummer. Stream of passion is ook wel oke vind ik.
pi_39108317
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 12:23 schreef Metro2005 het volgende:
De 2e mooiste albums naar mijn mening:

Into the electric castle:
[afbeelding]

The Dream sequencer
[afbeelding]


Echt enorm goede muziek, fantastisch gebruik van instrumenten, verhaallijn en sterke teksten

Ayreon


Een zelfde soort muziek ben ik nog niet echt tegengekomen trouwens. Vind ayreon redelijk uniek.
Dat je een beste album kunt kiezen, ik ben nu al jaren fan van Ayreon maar vanaf het eerste album tot The Universal Migrator zijn naar mijn mening allemaal even goed.

Kwalitief steekt The Human Equation boven de rest uit maar spreekt minder aan, ik luister er zelden naar, de metal elementen zijn daar vervangen door Rock en Po(e)p-Rock.

Into the electric castle en Actual Fantasy zijn wel de albums die ik het meest beluister, Into the electric castle is heel sterk met zijn rollen verdeling in de nummers, ook de sfeer in de nummers is tot in de puntjes uitgewerkt en komt echt goed overeen met het verhaal.

Ayreon is echt het beste wat Nederland te bieden van, Arjen is echt heer en meester in de muziek wereld want hij schrijft het eigenlijk allemaal alleen.


Star One is ook heel vet, een wat sterkere Metal invloed heeft daar de overhand, erg vet ook
Doe vandaag niet wat morgen kan!
Wat nou werken??? Niet zo vloeken waar ik bij ben!!
  donderdag 22 juni 2006 @ 12:42:07 #11
50298 QM84
Het Orakel
pi_39108332
Als het gaat om het verhaal-achtige aspect van de muziek, dan kan je AINA ook eens proberen. Is een metal-opera, maar neigt meer naar de Symphonic Powermetal toe.. (is een project van Sacha Paeth en Miro, als je die namen kent, dan weet je al wel hoe het klinkt)
dat dus.
  donderdag 22 juni 2006 @ 12:43:11 #12
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_39108367
idd mooie muziek en altijd leuke projecten.

Zelf vind ik ook Into The Electric Castle en Flight of the migrator part 2 mooie werken
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
  donderdag 22 juni 2006 @ 12:46:03 #14
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39108441
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 12:41 schreef Steffy het volgende:

[..]

Dat je een beste album kunt kiezen, ik ben nu al jaren fan van Ayreon maar vanaf het eerste album tot The Universal Migrator zijn naar mijn mening allemaal even goed.

Kwalitief steekt The Human Equation boven de rest uit maar spreekt minder aan, ik luister er zelden naar, de metal elementen zijn daar vervangen door Rock en Po(e)p-Rock.

Into the electric castle en Actual Fantasy zijn wel de albums die ik het meest beluister, Into the electric castle is heel sterk met zijn rollen verdeling in de nummers, ook de sfeer in de nummers is tot in de puntjes uitgewerkt en komt echt goed overeen met het verhaal.

Ayreon is echt het beste wat Nederland te bieden van, Arjen is echt heer en meester in de muziek wereld want hij schrijft het eigenlijk allemaal alleen.
Ik kies geen beste album hoor, stuk voor stuk juweeltjes. Dit zijn alleen de albums die ik het meeste draai
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_39108578
Als ik echt moet kiezen, dat doe ik niet maar het meest beluisterde is wel Actual Fantasy, al die nummers spreken tot de verbeelding, het enige Ayreon Album wat geen verhaal heeft maar bestaat uit kleine verhalen. Back to Planet Earth, Computer Eyes en Beyond the Last Horizon zijn echt gruwelijk goed
Doe vandaag niet wat morgen kan!
Wat nou werken??? Niet zo vloeken waar ik bij ben!!
pi_39108637
En als je dan toch bezig bent, vergeet danhet Star One project niet.
pi_39108812
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 12:53 schreef lordhelmet het volgende:
En als je dan toch bezig bent, vergeet danhet Star One project niet.
En Ambeon
  donderdag 22 juni 2006 @ 13:46:55 #18
148195 Cyclopssss
nu nog nieuwer
pi_39110604


Nu verkrijgbaar.
Free your mind and your ass wil follow!
pi_39115285
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 13:46 schreef Cyclopssss het volgende:
[afbeelding]

Nu verkrijgbaar.
Is die al uit? Heb hier de Special Edition liggen van het album, het klinkt wel aardig dus die maar eens bestellen
Doe vandaag niet wat morgen kan!
Wat nou werken??? Niet zo vloeken waar ik bij ben!!
  donderdag 22 juni 2006 @ 16:17:23 #20
148195 Cyclopssss
nu nog nieuwer
pi_39116043
Check anders even op http://www.streamofpassion.com

of http://www.ayreon.com

Hoe en waar je hem het voordeligst kunt bestellen.
Free your mind and your ass wil follow!
pi_39118485
't valt me op dat er niet meer posts gedaan worden in dit topic, Ayreon is volgens mij zeker niet onbekend...
pi_39118686
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 17:43 schreef DPXMT het volgende:
't valt me op dat er niet meer posts gedaan worden in dit topic, Ayreon is volgens mij zeker niet onbekend...
Ach voor een project wat eigenlijk alleen een studio project is vind ik hier nog opvallend veel reacties aanwezig , voor een topic wat vandaag geopend is.

Toch maar weer eens into the electric castle opgezet, en blijft inderdaad wel een mooie combinatie van een soort rock opera.

Voor de TS die zoiets vergelijkbaars zoekt, je zou mischien eens tommy van the who kunnen luisteren wel anders maar ook een totaal concept album en rock.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 22 juni 2006 @ 17:58:37 #23
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_39118883
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 17:50 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ach voor een project wat eigenlijk alleen een studio project is vind ik hier nog opvallend veel reacties aanwezig , voor een topic wat vandaag geopend is.
ach, als een project 5 albums heeft en wat met elke album in populariteit toeneemt kun je toch wel wat verwachten.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_39118991
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 17:58 schreef Tokus het volgende:

[..]

ach, als een project 5 albums heeft en wat met elke album in populariteit toeneemt kun je toch wel wat verwachten.
Ik denk niet dat hij de samenstelling waarmee hij de albums maakt bij elkaar kan brengen om dit live te gaan verzorgen. Maar zeg idd nooit nooit, want ook andere "complexe" bands waarvan je soms verwacht dat dat live bijna niet mogeljik is krijgen het voor elkaar (bijvoorbeeld tool en fantomas)
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 22 juni 2006 @ 18:12:10 #25
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_39119204
nee, daarom deed hij enkele jaren terug met Star One een gave live tour waarbij hij diverse zangers mee had, en dus ook toch diverse Ayreon nummers kon doen, en met Stream Of Passion spelen ze ook een paar Ayreon nummers, in aangepaste vorm.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_39123912
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 17:43 schreef DPXMT het volgende:
't valt me op dat er niet meer posts gedaan worden in dit topic, Ayreon is volgens mij zeker niet onbekend...
Het is niet onbekend onder Rock en Metal Fans maar dan praat je over de meestal volwassen aanhangers, de jeugd waardeerd deze muziek totaal niet, die houden alleen van het gekrijs en geschreeuw waarin alles en iedereen vervloekt wordt en ziektes worden toegewenst.

Ayreon is verder totaal onbekend ik leerde het zelf kennen via iemand die er al naar luisterden toen Actual Fantasy pas net uit was, toen had ik zelf nog geen internet, via via had hij het leren kennen, toen cd besteld, ik eerst kopieren natuurlijk maar ondertussen heb ik alles legaal en moet zeggen dat het best een aardige collectie begint te worden met singles erbij, bestje leuk zo om je Ayreon collectie te zien groeien.

Hopelijk komt Arjen in 2007 weer met een nieuw album, beetje retro als het kan, liefst in Actual Fantasy stijl want het is al weer 2 jaar geleden dat we voor het laatst iets van Ayreon hoorden
Doe vandaag niet wat morgen kan!
Wat nou werken??? Niet zo vloeken waar ik bij ben!!
  donderdag 22 juni 2006 @ 20:34:25 #27
147661 Aikara
Shut the fuck up Donny
pi_39124160
Nog meer vergelijkbare dingen met Ayreon:
Nikolo Kotzev - Nostradamus (met Jorn Lande, wat een zanger!!!)
Beyond Twilight - The devil's hall of fame (wederom met Jorn Lande)
Eternity X - The edge
Leonardo - The absolute man
Pain Of Salvation - Remedy lane
Ian Parry - The consortium project
Trans-Siberian Orchestra - Beethoven's last night
pi_39124330
Gary Hughes met Once & Future King waar Arjen dus ook op mee speeld. Dat is heel vergelijkbaar, het is qua stijl wel wat een Blind Guardian achtig iets maar het is echt een werelds album
Doe vandaag niet wat morgen kan!
Wat nou werken??? Niet zo vloeken waar ik bij ben!!
pi_39125761
Ikzelf heb er niet zo heeeel veel verstand van maar check ook eens de bands:
-Porcupine Tree
-Spock's Beard
-Vanden Plas
-Time Requiem
Maar die missen toch het Ayreon gehalte van Ayreon (rustige zweverige chille [mediteer muziek])

[ Bericht 4% gewijzigd door MarsX op 23-06-2006 13:11:30 ]
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 22 juni 2006 @ 22:09:05 #30
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_39128709
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 20:28 schreef Steffy het volgende:

[..]

Het is niet onbekend onder Rock en Metal Fans maar dan praat je over de meestal volwassen aanhangers, de jeugd waardeerd deze muziek totaal niet, die houden alleen van het gekrijs en geschreeuw waarin alles en iedereen vervloekt wordt en ziektes worden toegewenst.
ach, we hebben genoeg pubertjes gezien bij het Stream Of Passion concert, dus ook daarbij is het toch wel wat bekend hoor.
quote:
Hopelijk komt Arjen in 2007 weer met een nieuw album, beetje retro als het kan, liefst in Actual Fantasy stijl want het is al weer 2 jaar geleden dat we voor het laatst iets van Ayreon hoorden
je weet dat Actual Fantasy z'n minst populaire album is he?
Doe mij maar gewoon een normaal Ayreon album, zoals Into The Electric Castle, Universal Migrator of The Human Equation.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_39130685
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 20:28 schreef Steffy het volgende:

[..]

Het is niet onbekend onder Rock en Metal Fans maar dan praat je over de meestal volwassen aanhangers, de jeugd waardeerd deze muziek totaal niet, die houden alleen van het gekrijs en geschreeuw waarin alles en iedereen vervloekt wordt en ziektes worden toegewenst.

Ayreon is verder totaal onbekend ik leerde het zelf kennen via iemand die er al naar luisterden toen Actual Fantasy pas net uit was, toen had ik zelf nog geen internet, via via had hij het leren kennen, toen cd besteld, ik eerst kopieren natuurlijk maar ondertussen heb ik alles legaal en moet zeggen dat het best een aardige collectie begint te worden met singles erbij, bestje leuk zo om je Ayreon collectie te zien groeien.

Hopelijk komt Arjen in 2007 weer met een nieuw album, beetje retro als het kan, liefst in Actual Fantasy stijl want het is al weer 2 jaar geleden dat we voor het laatst iets van Ayreon hoorden
Niet alleen maar bekend bij volwassenen hoor, ik ben net 18 ik ken toch wel een hoop leeftijdsgenoten die Ayreon ook kennen.
en idd, hopen dat Arjen weer eens met een nieuw Ayreon-album aan komt zetten, hoewel ik vermoed dat dit nog wel even kan duren aangezien hij het vrij druk heeft met stream of passion
  vrijdag 23 juni 2006 @ 00:13:07 #32
125386 ummagumma
Back in Black
pi_39134589
Volgens mij is Ayreon een appart geval die niet te vergelijken is met een andere band.
Wat ik zo super vind is dat sommige nummers flink de deathmetal kant opgaan en dan weer overgaan in clean gezang.
Ik ben niet echt van deathmetal enzo maar dat is op Electric Castle zo fok!ing goed gedaan, ik meen dat het nummer into the mirror heet.
De grunts kwamen van een zanger van Within Temptation en die grunter van Orphanage en de cleanzang van Sharon den Adel ook dus van WT (toen ze nog echt goed waren)

Wordt echt tijd dat meneer Lucassen weer Ayreon af gaat stoffen
And God said, "Let there be light," and there was light.
Bon said, "Let there be Rock! " And there were fifteen million fingers learning how to play
pi_39134744
ik kom juist wel uit de metal hoek, maar ik vind The Human Equation juist de beste cd, hoewel het weinig met de wat ruigere metal te maken heeft. compositioneel, en qua geluid, en instrumenten is hij gewoon erg goed. sterke solo's missen een beetje, maar dat wordt goed gemaakt door de geweldige eenheid en volwassenheid die de muziek uitstraalt.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 00:23:18 #34
125386 ummagumma
Back in Black
pi_39134925
ze staan ook als een huis zn cd's maar een combinatie van death en gewoon vind ik gewoon geniaal gedaan door Ayreon.
And God said, "Let there be light," and there was light.
Bon said, "Let there be Rock! " And there were fifteen million fingers learning how to play
pi_39135302
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 00:23 schreef ummagumma het volgende:
ze staan ook als een huis zn cd's maar een combinatie van death en gewoon vind ik gewoon geniaal gedaan door Ayreon.
ken je opeth?
  vrijdag 23 juni 2006 @ 00:48:41 #36
125386 ummagumma
Back in Black
pi_39135663
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 00:36 schreef 7th_wave het volgende:

[..]

ken je opeth?
tuurlijk,als Porcuoine Tree fan ken ik Opeth wel ja
en die begrijpen erg goed wat ik wil
And God said, "Let there be light," and there was light.
Bon said, "Let there be Rock! " And there were fifteen million fingers learning how to play
pi_39135823
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 00:48 schreef ummagumma het volgende:

[..]

tuurlijk,als Porcuoine Tree fan ken ik Opeth wel ja
en die begrijpen erg goed wat ik wil
  vrijdag 23 juni 2006 @ 01:10:26 #38
125386 ummagumma
Back in Black
pi_39136112
Zit me nu af te vragen of Steven Wilson zou passen in een Ayreon projekt....
Ik vind het sowieso lovend hoe hij het voor elkaar krijgt om de groten der groten over te laten komen om ff een paar nummertjes te zingen.
And God said, "Let there be light," and there was light.
Bon said, "Let there be Rock! " And there were fifteen million fingers learning how to play
  vrijdag 23 juni 2006 @ 09:02:25 #39
89550 Steffy
Ayreonaut
pi_39139120
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 22:09 schreef Tokus het volgende:

[..]

ach, we hebben genoeg pubertjes gezien bij het Stream Of Passion concert, dus ook daarbij is het toch wel wat bekend hoor.
[..]

je weet dat Actual Fantasy z'n minst populaire album is he?
Doe mij maar gewoon een normaal Ayreon album, zoals Into The Electric Castle, Universal Migrator of The Human Equation.
Klopt wel ja, het is een wat minder populair album, ben er zelf ook pas later van gaan houden. Toch vind ik nummers als
- Abbey of Synn
- Computer Eyes
- Beyond the Last Horizon
- Back on Planet Earth
- Forevermore
wel echte Ayreon klassiekers. Het is misschien een album wat je gaat waarderen als je er wat vaker naar geluisterd hebt.
Doe vandaag niet wat morgen kan!
Wat nou werken??? Niet zo vloeken waar ik bij ben!!
pi_39139524
Respect voor de man, niets dan respect. Moest ie nog de gekste capriolen uithalen om zangers en zangeressen te krijgen voor zijn eerste album. Nu komen ze naar hem toe! Grote namen. Als je dat voor elkaar krijgt dan ben je een hele grote!
  vrijdag 23 juni 2006 @ 10:02:23 #41
136283 knars
Teethgrinder
pi_39140286
Ik heb niet al zn latere albums, maar ik ben een groot liefhebber van The Final Experiment. Toen Actual Fantasy daarna uitkwam vond ik dat wel een forse tegenvaller - ik miste het magische "alles klopt" gevoel van het debuut. Maar als je op je volgende album Fish weet te strikken om een paar deuntjes te doen, heb je mn sympathie al snel weer gewonnen. Ayreon
pi_39142292
Ayreon is echt topmuziek .
Ik ging vorige week cd's kopen in Amsterdam en ik heb daar The Human Equation (limited edition) en Space Metal (Star One) voor 10 E per stuk op de kop kunnen tikken.
The Universal Migrator vind ik ook wel goed, the Human Equation vind ik beter.
pi_39218071
Het scheelt bij mij nogal eens, soms vind ik Into the electric castle weer beter, en dan vind ik the human equation weer beter.... allebei gewoon erg goed
pi_39218775
Grappig, ik wou net een nieuw topic openen over Ayreon. Lang geleden een keer de cd Into The Electric Castle gekregen. Een paar dagen geleden alle cd's gekregen en ik heb weer helemaal verslaaft. Arjen is echt super goed bezig.
pi_39219162
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 22:09 schreef Tokus het volgende:
je weet dat Actual Fantasy z'n minst populaire album is he?
ik blijf het raar vinden dat ik een van de weinigen ben die het een fantastisch album vinden...
niet zo goed als ITEC of THE, maar zeker niet zo slecht als iedereen lijkt te vinden
pi_39239239
Ayreon !!!
Dream theater is ook zoiets
pi_39243850
Ayreon, geweldig
Begonnen met THE en daarna in omgekeerde chronologische volgorde de albums gekocht

In het begin vond ik THE de beste, nu begint ITEC toch steeds beter te worden..
quote:
[death]
I am the breeze
the bringer of rest and ease
I am the wind
the forgiver of those who've sinned
I am the storm
I blow the devil's horn
I am the fire
the source of lust and desire
I am the sun
the joining has begun
I am your fate
the guardian at the gate
I am death and I claim your final breath!


Geweldige muziek gewoon, je kunt gewoon 50x een album luisteren zonder het zat te worden
pi_39252207
Topmuziek

nog een oude link:
Nieuwe Ayreon - The Human Equation in 2004.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
  maandag 26 juni 2006 @ 16:07:50 #49
152291 Selusar
Hatseflats
pi_39253248
Is inderdaad supercoole muziek
Ben alleen niet zo te spreken over ITEC als de meeste, omdat die vrouwenstem mij daar niet echt in aanspreekt Smaken verschillen! Maar de Universal Migrator en THE worden hier beiden constant gedraaid, en gaan niet snel vervelen!

Een band waarbij ik hetzelfde gevoel heb ik Pain Of Salvation, klinkt wel heel anders maar op hun manier ook weer leuk en uniek, met name het album BE vind ik erg goed!
DVD's gratis ruilen op www.ruiljedvd.nl
pi_39258466
Ayreon

Arjen Lucassen is briljant. De Ayreon albums zijn stuk voor stuk metalopera klassiekers. Het is heerlijke muziek om relaxt naar te luisteren, en tegelijk ook technisch zeer hoogstaand.
MindstorM
21 Oktober Popgefokt! in de Rots te Boxtel (Headlining Gig)
  maandag 26 juni 2006 @ 22:22:52 #51
125386 ummagumma
Back in Black
pi_39266952
quote:
Op maandag 26 juni 2006 16:07 schreef Selusar het volgende:
Is inderdaad supercoole muziek
Ben alleen niet zo te spreken over ITEC als de meeste, omdat die vrouwenstem mij daar niet echt in aanspreekt Smaken verschillen! Maar de Universal Migrator en THE worden hier beiden constant gedraaid, en gaan niet snel vervelen!

Een band waarbij ik hetzelfde gevoel heb ik Pain Of Salvation, klinkt wel heel anders maar op hun manier ook weer leuk en uniek, met name het album BE vind ik erg goed!
Wie bedoel je precies van de vrouwen, Sharon of Anneke?


ff offtopic: BE is inderdaad erg goed. Ben erg benieuwd hoe de nieuwe Pain of Savation wordt
And God said, "Let there be light," and there was light.
Bon said, "Let there be Rock! " And there were fifteen million fingers learning how to play
  dinsdag 27 juni 2006 @ 16:26:00 #52
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_39288188
Ayreon rules. Vooral The Human Equation is fantastisch. (Natuurlijk is elke plaat met Heather Findlay erbij geweldig!)

En nog ff off-topic: Pain of salvation is ook geweldig, maar waar blijft in godsnaam The Perfect Element part II?
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
pi_39344503
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 12:29 schreef Syb-Sosef het volgende:
Ayreon rules!

Vanaf dat ik The Final Experiment had gehoord heb ik nog 4 CD's aan geschaft en t blijft goed. Vooral inderdaad het gebruik van instrumenten, de wisselende bezetting, een echt verhaal er in, ... Het blijft gewoon uniek, ieder album. Top!

Maar om on-topic te blijven: ik kan geen band noemen met vergelijkbaar materiaal. Er schijnen nog wel meer rock opera's uitgebracht te zijn, maar ik zou geen namen weten.
Avantasia... Ayreon blijft echter beter.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_39344616
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 17:43 schreef DPXMT het volgende:
't valt me op dat er niet meer posts gedaan worden in dit topic, Ayreon is volgens mij zeker niet onbekend...
Tsja, het wordt niet op MTV of de radio gedraaid, dus de domme massa kent het niet of vindt het niet cool genoeg.
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 22:09 schreef Tokus het volgende:
je weet dat Actual Fantasy z'n minst populaire album is he?
Doe mij maar gewoon een normaal Ayreon album, zoals Into The Electric Castle, Universal Migrator of The Human Equation.
Smaken verschillen Universal Migrator vind ik z'n slechtste album, op "And the Druids Turned to Stone" en "Dream Sequencer Reprise" vind ik er zelfs weinig aan... Actual Fantasy daarentegen bevat 4 ijzersterke tracks waaronder een van z'n beste nummers (Beyond the Last Horizon).

[ Bericht 22% gewijzigd door StefanP op 29-06-2006 05:24:10 ]
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_44538575
schop

Ayreon

THE
  maandag 18 december 2006 @ 15:55:17 #56
17179 Sunjammer
Together we're stranger
pi_44539932
Arjen Lucassen werkt aan een nieuw Ayreon project. Whoei!
Je kunt tegenwoordig beter in brood beleggen.
pi_44540336
Hebbuh, hebbuh
pi_44555238
duurt nog effe hoor
pi_44566634
Heb enige tijd geleen the human equasion gekocht. Maar heb nog geen tijd gehad om hem te luisteren.
"Everybody talking to their pockets
Everybody wants a box of chocolates"
~Leonard Cohen
pi_44569053
vind het eigenlijk niet echt geweldige muziek, al ken ik er niet zo veel van. Ik ken Day 9: playground iig wel, en die vind ik echt fantastisch
Across the stream with wooden shoes
With bells to tell the king the news
A thousand misty riders climb up
Higher once upon a time Last.fm
pi_44578021
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 20:34 schreef Aikara het volgende:
Nog meer vergelijkbare dingen met Ayreon:
Nikolo Kotzev - Nostradamus (met Jorn Lande, wat een zanger!!!)
Beyond Twilight - The devil's hall of fame (wederom met Jorn Lande)
Eternity X - The edge
Leonardo - The absolute man
Pain Of Salvation - Remedy lane
Ian Parry - The consortium project
Trans-Siberian Orchestra - Beethoven's last night
Zeker vet Nikolo Kotzev en Eternity X is helemaal geweldig, heb ze live gezien in 97 ofzo geloof ik!!!

Maar goed Ayreon is vet! Heb star one in 013 gezien en SOP in Dynamo!!!
I've decided to keep this taperecorder with me at all times, maybe 1 day I can explain all the strange things happening to me, the lack of sleep, the loss of time, but most of all the sensational never being lonely, always being watched...
  dinsdag 26 december 2006 @ 20:28:47 #62
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_44752930
quote:
Op dinsdag 19 december 2006 13:10 schreef Forau_Diavolina het volgende:
Heb enige tijd geleen the human equasion gekocht. Maar heb nog geen tijd gehad om hem te luisteren.
Moet je toch doen, fantastische plaat! Vooral "Love" is ...eh...lovely
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
  zaterdag 13 januari 2007 @ 17:28:26 #63
11502 nipeng
The last ride is free
pi_45317984
Even een kickje voor Daniel.J.

Topic begon als een vraag maar is uitgegroeid tot het Ayreon topic.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 17:39:21 #64
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45318388
Word ik hiernaartoe verwezen na een eigen fantopic en dan heeft dit zon K U T OP...
Ayreon verdient een veel betere OP

Arjen lucassen is een genie.
En de bandleden van elk project hetzelfde.

Hulde aan Ayreon
En de mod die mn topic sloot is vast een jongere.
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 17:40:07 #65
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45318419
Zet dan mijn OP in plaats van deze 'vraag' OP
Ziet er toch totaal niet uit man..
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 17:44:20 #66
11502 nipeng
The last ride is free
pi_45318567
Ik ben ouder dan jij knakker.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 17:45:27 #67
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45318604
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 17:44 schreef nipeng het volgende:
Ik ben ouder dan jij knakker.
Hoe oud ben je dan
Ben je het dan niet met me eens dat deze OP totaal niet waardig is...
Vind dit echt bagger..
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 17:51:14 #68
11502 nipeng
The last ride is free
pi_45318814
Ik was de OP al aan het aanpassen maar jij bent een beetje ongeduldig he...

Affijn dit is nu het centrale Ayreon en aanverwanten topic.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 18:04:31 #69
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45319272
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 17:51 schreef nipeng het volgende:
Ik was de OP al aan het aanpassen maar jij bent een beetje ongeduldig he...

Affijn dit is nu het centrale Ayreon en aanverwanten topic.
Tof, vind jij Ayreon ook mooi?
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 18:18:12 #70
11502 nipeng
The last ride is free
pi_45319824
Het ligt niet helemaal binnen mijn smaak. Ik zit meer richting de rock.

Edit: stonerrock bedoel ik dan.
  woensdag 17 januari 2007 @ 11:37:15 #71
155663 Crush65
Nu nog nieuwer
pi_45432144
Komt allen naar de Stream Of Passion Fanmeet op zondag 28 januari, De Peppel in Zeist!

Tussen 14.00 en 17.00 uur. Toegangsbewijzen bestellen bij: jcroy@tiscali.nl
Nu doe je het weer!
pi_45432287
ayreon, dont you know who i am
ayreon, i'll have you know that i can chaaarm you with a wave of my hand, you bow to my command
heb je mij proberen te bellen zaterdagnacht?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
LOL @ Pietverdriet --> Wat spreek jij vloeiend...
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
  woensdag 17 januari 2007 @ 14:55:48 #73
121217 Soli
Still I am...
pi_45438368
Ayreon
Though I\'ve reached a signpost, It\'s really not the end.
Like Old Sol behind the mountain I\'ll be coming up again.
Mijn Last.fm
  woensdag 17 januari 2007 @ 16:32:37 #74
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45441721
Computer eyes is echt zo gvdomde vet met dat gitaar solo stuk en later 2 gitaren oeeeh!!1
Kan dat nummer wel 100x op repeat draaien
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
pi_45443564
ayreon super vet heb toevallig net een album op staan en wel deze flight of the migrator
  woensdag 17 januari 2007 @ 18:47:08 #76
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45446157
Er bestaat geen betere muziek dan Ayreon.
-feit-
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 18:39:46 #77
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45539107
Ik luister nu the human equation, zo zuiver die muziek
Als ik een hersenloze jongere zou wezen was ik nu lid van de fanclub, maar fanclubs zijn pauwinstellingen.

Maar ik ben wel fan.
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 18:42:07 #78
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45539173
quote:
Nikolo Kotzev - Nostradamus (met Jorn Lande, wat een zanger!!!)
Ik herinner me die cd, die heb ik ooit eens in de freerecordshop geluisterd, zal em eens opzoeken op bittorrent.

edit: niks gevonden, wel iets genaamd solaris - Nostradamus (progrock)
of is dat het?
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
pi_45636391
wouw!!!! ik zat zo eens naar beneden te scrollen en ik lees ayreon... nooit gedacht daar een topic over te vinden. echt wat een vette muziek is dat. vond vorigjaar stream of passion ft. ayreon in lucky echt wel vet, alhoewel dat Stream of passion niet mijn ding is. en natuurlijk was Demain Wilson erbij.. dat rockte wel heeeel hard
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 24 januari 2007 @ 18:50:23 #80
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_45638405
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 17:42 schreef Ice_Ice het volgende:
wouw!!!! ik zat zo eens naar beneden te scrollen en ik lees ayreon... nooit gedacht daar een topic over te vinden.
waarom niet? het is niet alsof het zo'n obscure band is....
quote:
Demain Wilson
spel z'n naam dan goed
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_45641007
Ayreon!
  woensdag 24 januari 2007 @ 21:24:06 #82
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45644210
Mensen die het niet kennen kennen geen muziek.
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
  woensdag 24 januari 2007 @ 21:52:05 #83
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_45645351
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 21:24 schreef Daniel.J het volgende:
Mensen die het niet kennen kennen geen muziek.


De type reacties kwamen me bekend voor en ik dacht er zou toch niet een tweede rondlopen..Maar na fotoboekcheck zie ik het al. Baaj heeft een nieuw account en hopelijk ga je ook een betere, normalere en leukere postgeschiedenis tegenmoet!

Ontopic:

Ayreon is enorm
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
  woensdag 24 januari 2007 @ 23:24:44 #84
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45648750
Jazeker Denka, ik gebruikt uitsluitend baajguardian voor rellen, dit account is enkel voor serieuze topics en reacties, al heb ik wel een apar keer per ongeluk met dit accountje gereageerd toen ik dacht dat ik op bg zat.

Maar goed inderdaad weer ontopic, ik zag dat StefanP het ook toffe muziek vond, had ik nooit gedacht dat ik iets met hem gemeen zou hebben

Van het album actual fantasy vind ik "The dawn of man" en "computer eyes" de beste nummers.

Ik luisterde laatst even een tijdje ook weer het album Final experiment en daar vind ik het nummer "Eyes of time" echt geweldig van..

hmm even zien.. ik vind van het album The dreamsequencer vooral "The first man on earth" relaxed
ken ik ook de hele text van uit mn hoofd, mn eerste album van hun was Into the electric castle, was meteen verkocht terwijl ik normaal helemaal niet zo hield van opera achtige muziek, waar dus al een vast verhaal in zit en musical achtig overkomt, maar die cd was gewoon fantastisch.

Oh Ayreon!
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
  donderdag 25 januari 2007 @ 12:05:53 #85
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_45657495
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 23:24 schreef Daniel.J het volgende:
*verhaal


Mijn eerste album was The Universal Migrator Part II: Flight Of The Migrator, daarna heb ik The Universal Migrator Part I: The Dream Sequencer gekocht. Into the electric castle heb ik ook en is ook een super tof album.
Het is alweer lang geleden dat ik er naar geluisterd heb maar het blijft top

De intro(1ste nr: Chaos) van het album Flight Of The Migrator staat me nog altijd het beste bij, ook al heb ik het al tijden niet meer gehoord dat stukje tekst vergeet ik nooit meer..

Dream Sequencer system online
I will now take you back to the time before the big bang and the birth of the very first
soul called the Universal Migrator. However, system protocols require confirmation of
risk factor. No user has ever preincarnated back this far before.
Are you sure you want to continue?


Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
pi_45658364
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 23:24 schreef Daniel.J het volgende:


Van het album actual fantasy vind ik "The dawn of man" en "computer eyes" de beste nummers.
Computer eyes en Eyes of time zijn inderdaad hele fijne. Ik ga zelf regelmatig los op Listen to the waves (final experiment) en uiteraard nog een heleboel andere nummers. Ayreon =
Iedereen is uniek, behalve ik.
pi_45658510
Ayreon rocks! Hij is momenteel met een nieuw Ayreon-album bezig, het zal nog wel ff duren voor dat die uitkomt!
Ik geniet iig nog steeds van de DVD van Stream of Passion
pi_45658569
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 18:42 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

Ik herinner me die cd, die heb ik ooit eens in de freerecordshop geluisterd, zal em eens opzoeken op bittorrent.

edit: niks gevonden, wel iets genaamd solaris - Nostradamus (progrock)
of is dat het?
Heb je Russel Allen & Jorn Lande - The Battle wel eens geluisterd? Ook super vet!
  donderdag 25 januari 2007 @ 15:35:38 #89
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45663516
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 12:44 schreef JMurc het volgende:
Ayreon rocks! Hij is momenteel met een nieuw Ayreon-album bezig, het zal nog wel ff duren voor dat die uitkomt!
Ik geniet iig nog steeds van de DVD van Stream of Passion
Geweldig! die wil ik hebben!
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
  donderdag 25 januari 2007 @ 15:38:18 #90
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45663600
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 12:46 schreef JMurc het volgende:

[..]

Heb je Russel Allen & Jorn Lande - The Battle wel eens geluisterd? Ook super vet!
download nu een complete Jorn lande map inclusief the battle
Zal als ik em heb zeggen wat ik ervan vond
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
  donderdag 25 januari 2007 @ 15:39:30 #91
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45663635
Ik draai iig nu even Ayreons fate van final experiment
had ik zin in.
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
  donderdag 25 januari 2007 @ 15:46:18 #92
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45663808
I see one day
his story will be told
at the end of the 20th century
I see one day
the truth will unfold
and the quest has now begun
oh Ayreon!

I hope one day
that man will understand
it's in his power to change his destiny
I hope one day
he'll do all that he can
and all the nations will be one
oh Ayreon!


Geweldig gewoon ronduit ongelovelijk!
wat een godsmuziek is het ook !!
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
  donderdag 25 januari 2007 @ 15:47:22 #93
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45663837
(als je het luisterd dan he, gewoon de text stelt niet zo ongelovelijk veel voor natuurlijk, maar die kracht achter het nummer zelf... woo)
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
pi_45664596
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 15:38 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

download nu een complete Jorn lande map inclusief the battle
Zal als ik em heb zeggen wat ik ervan vond
Dat mag dus niet he, wel kopen als je 'm goed vindt!
Kan al niet wachten op de nieuwe cd van Symphony X (Russel Allen)!
pi_45667125
begonnen toen net ITEC uit was, maar ik leerde het kennen door universal migrator part 1 &2
vind ITEC de beste qua sfeer.
THE het beste qua kwaliteit
TFE het beste qua luisterplezier
And the druids turn to stone...
  donderdag 25 januari 2007 @ 19:02:52 #96
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45669635
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 16:13 schreef JMurc het volgende:

[..]

Dat mag dus niet he, wel kopen als je 'm goed vindt!
Kan al niet wachten op de nieuwe cd van Symphony X (Russel Allen)!
Ik koop niks.
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
pi_45669717
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 19:02 schreef Daniel.J het volgende:

[..]

Ik koop niks.
Pf, dat jij jezelf fan durft te noemen. Ik koop zoveel mogelijk CDs van artiesten die aan Ayreon mee hebben gewerkt
  donderdag 25 januari 2007 @ 19:17:31 #98
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45670227
Ik heb van ayreon ook cds gekocht, maar ben bijv die van electric castle kwijtgeraakt in verhuizing, dus heb em toen gedownt.
Maar ik ga niet wachten en een cd kopen waar ik nu benieuwd naar ben, en ja ik ben fan van de muziek, geweldige muziek, ik maak zelf ook muziek maar zou er nooit geld voor vragen.
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
pi_45706719
Ik heb Actual fantasy toen die geremastered was, toch ook voor een 2de keer gekocht?
Als je fan bent steun je de artiest en koop je meer als steun dan omdat je die ook echt wil luisteren. Maar als je de CD kwijt bent, dan zou ik hem ook om te luisteren opnieuw kopen.

Ikzelf ben echter zo zuinig op mijn CD's dat ik ze heel erg in de gaten houd met verhuizen
And the druids turn to stone...
  vrijdag 26 januari 2007 @ 20:59:44 #100
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45707755
Alsof Ayreon geen muziek meer zou maken als ik hun cdtjes niet kocht, vooral hun muzick komt uit hun ziel, muziek maak je als je het echt maakt, wat die tmf 'artiestjes' doen is dan ook geen muziek maken maar geld maken, Ik ben fan van de muziek ja, niet van de buisiness.
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
pi_45707841
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 20:59 schreef Daniel.J het volgende:
Alsof Ayreon geen muziek meer zou maken als ik hun cdtjes niet kocht, vooral hun muzick komt uit hun ziel, muziek maak je als je het echt maakt, wat die tmf 'artiestjes' doen is dan ook geen muziek maken maar geld maken, Ik ben fan van de muziek ja, niet van de buisiness.
En juist die niet-tmf-artiestjes die een stuk minder marktpotentieel hebben, hebben de hulp die jij levert door hun cd's te kopen JUIST nodig, dus ik vind dat jouw redenering niet bepaald hout snijdt .
  vrijdag 26 januari 2007 @ 21:34:34 #102
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45708953
Zodat ze uitgebuit kunnen worden door platenmaatschappijen? dat juist die commerciele crap is?
no thanks.
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
pi_45713698
Het feit dat ze cdtjes verkopen hoeft niet automatisch te betekenen dat ze achter een "uitbuitende platenmaatschappij" zitten, maar goed.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 00:13:50 #104
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_45714506
Ayreon uitgebuit door de platenmaatschappij? Excusez-moi, maar InsideOut is toch een van de weinigen, zo niet de enige, die weet waar het om gaat: De muziek.
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
pi_45715105
quote:
Op zaterdag 27 januari 2007 00:13 schreef Relayer het volgende:
Ayreon uitgebuit door de platenmaatschappij? Excusez-moi, maar InsideOut is toch een van de weinigen, zo niet de enige, die weet waar het om gaat: De muziek.
nee, daarvoor zaten ze bij Transmission
InsideOut is prima imho
  zaterdag 27 januari 2007 @ 01:21:37 #106
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_45716270
ik heb genoeg van hun gekocht, ik ga niet dubbelop kopen als een of andere freak.
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
  donderdag 8 februari 2007 @ 23:35:47 #107
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_46125735
Heb nu "The human equation" opstaan. Dat "Rise up and show the world"-gedeelte in het laatste nummer is nog altijd goed voor kippevel!
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
  vrijdag 9 februari 2007 @ 09:22:17 #108
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_46130741
Eyes of time en The banishment van The final experiment zijn ook erg goed, de eerste krijg ik altijd kippevel van
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
pi_46163737
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 23:35 schreef Relayer het volgende:
Heb nu "The human equation" opstaan. Dat "Rise up and show the world"-gedeelte in het laatste nummer is nog altijd goed voor kippevel!
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_46949965
Arjen zit in de studio voor Ayreon en is uit PoS gegaan

http://www.ayreon.com/ayreon/ay_interview_13.html

Gaat denk ik nog wel even duren voordat er iets van uit gaat komen, maar het begin is er
pi_46950080
quote:
Op maandag 5 maart 2007 18:44 schreef Kopdans het volgende:
Arjen zit in de studio voor Ayreon en is uit PoS gegaan

http://www.ayreon.com/ayreon/ay_interview_13.html

Gaat denk ik nog wel even duren voordat er iets van uit gaat komen, maar het begin is er
wow hij is ook al uit sop gegaan !
pi_46950241
dat hij bij SoP zou vertrekken was wel te verwachten... dat OF SoP zou ophouden te bestaan / voor onbepaalde tijd stil worden gelegd. Net als Star One zeg maar
pi_46950498
quote:
Op maandag 5 maart 2007 18:53 schreef Xcalibur het volgende:
dat hij bij SoP zou vertrekken was wel te verwachten... dat OF SoP zou ophouden te bestaan / voor onbepaalde tijd stil worden gelegd. Net als Star One zeg maar
ze schijnen verder te gaan zonder arjen
  maandag 5 maart 2007 @ 19:06:54 #114
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_46950778
Ayreon
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
pi_46954465
quote:
Op maandag 5 maart 2007 18:59 schreef MarsX het volgende:
ze schijnen verder te gaan zonder arjen
ja, dat was dus te verwachten.....
pi_46954965
Ik ben benieuwd of SoP op eigen benen hetzelfde succes kan boeken, ben er eerlijk gezegd bang voor. De 'mastermind' achter de band is weg...
Maar iig kijk ik uit naar de nieuwe Ayreon, hopelijk met Tom Englund en/of Roy Kahn!
pi_46965053
Zelf denkt hij dat het langere progresievere nummers zullen worden. Ik ben daar na Star One en SoP ook wel weer aan toe, doe maar een leuk ITEC-achtig albumpje
And the druids turn to stone...
pi_46967422
quote:
Op donderdag 8 februari 2007 23:35 schreef Relayer het volgende:
Heb nu "The human equation" opstaan. Dat "Rise up and show the world"-gedeelte in het laatste nummer is nog altijd goed voor kippevel!
En te kort
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
  dinsdag 6 maart 2007 @ 12:58:58 #119
164349 Daniel.J
anti normvervaging
pi_46971722
Computer eyes blijft het beste nummer vind ik.
A talent is formed in stillness, a character in the world's torrent.
Op woensdag 7 maart 2007 02:30 schreef Stabdogg het volgende:
Kom toch op man, we zijn geen apen meer. Houd het gewoon vriendelijk.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 02:39:24 #120
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_47080397
Hij heeft met zoveel goede muzikanten muziek gemaakt en alles wat ik hoor van Ayreon vind ik bagger.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  vrijdag 9 maart 2007 @ 02:43:20 #121
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_47080424
Ja, tvp dus
Confidence through competence
pi_47081502
quote:
Op dinsdag 6 maart 2007 12:58 schreef Daniel.J het volgende:
Computer eyes blijft het beste nummer vind ik.
daar had ik de lyrics van op m'n Engelse boekenlijst staan
Mocht je ook 5 gedichten of iets dergelijk op zetten, was wel cool
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 9 maart 2007 @ 09:15:39 #123
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_47082151
quote:
Op maandag 5 maart 2007 20:46 schreef JMurc het volgende:
Ik ben benieuwd of SoP op eigen benen hetzelfde succes kan boeken, ben er eerlijk gezegd bang voor. De 'mastermind' achter de band is weg...
en ook gitariste Lori en die mexikaan achter de piano zijn weg.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_47082259
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 09:15 schreef Tokus het volgende:

[..]

en ook gitariste Lori en die mexikaan achter de piano zijn weg.
Tja van Lori had ik het ook wel verwacht, zij is die-hard Ayreon fan. Dit zal wel meteen het einde zijn van SoP, eerlijk gezegd schiet het toch niet op als je band verspreid over de wereld woont...
pi_47098696
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 09:15 schreef Tokus het volgende:

[..]

en ook gitariste Lori en die mexikaan achter de piano zijn weg.
Lori
And the druids turn to stone...
pi_47099950
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 09:22 schreef JMurc het volgende:
Dit zal wel meteen het einde zijn van SoP, eerlijk gezegd schiet het toch niet op als je band verspreid over de wereld woont...
Volgens de SoP site niet
pi_47223738
quote:
Op vrijdag 9 maart 2007 18:09 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

Volgens de SoP site niet
Volgens de site niet nee, maar ben er bang voor dat het uit eindelijk toch uit elkaar valt...
pi_49968423
Human Equation
Vivre
pi_50007046
JMurc en zijn gesigneerde singles en DVD's van Arjen
I've decided to keep this taperecorder with me at all times, maybe 1 day I can explain all the strange things happening to me, the lack of sleep, the loss of time, but most of all the sensational never being lonely, always being watched...
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 1 juni 2007 @ 18:51:05 #130
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_50009214
quote:
Op vrijdag 1 juni 2007 17:34 schreef Perfect_Survivor het volgende:
JMurc en zijn gesigneerde singles en DVD's van Arjen
is dat zo bijzonder?
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_50009630
ik dacht even dat het hier over de nieuwe cd ging, maar helaas
pi_52342287
Ik ben, na een lange tijd niet naar Ayreon geluisterd te hebben, Into the Electric Castle weer eens aan luisteren.
Wat een geweldige plaat is dat toch zeg

Is er al meer bekend over de releasedate van het nieuwe album?
pi_52343248
Niet meer dit jaar, meer is er op het moment nog niet bekend
pi_52367425
houdt het allerlaatste nieuws bij op http://www.ayreon.com/ayreon/ay_news.html of meld je aan voor de nieuwsbrief.
Elke keer komen er stukje zang en muziek vrij van de album dat nu wordt opgenomen.
pi_53336091
Album begint al aardig gestalte te krijgen. Inmiddels zijn er 13 zanger(ressen) op 'bezoek' geweest in the electric castle. Zie mijn linkje hierboven, wie er allemaal meedoen met dit nieuwe dubbelalbum.
  donderdag 20 september 2007 @ 19:56:06 #136
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_53336617
Dat hij maar eens opschiet met het nieuwe album.
pi_53336670
In The Electric Castle? Ik meende dat ie een nieuwe studio had omdat zn ex in hun oude huis woont?
pi_53336747
hij heeft het hele kasteel meegenomen naar zijn nieuw optrekje
pi_53347626
Ik heb zin in het nieuwe album, ik heb maar 1 zanger beluisterd, ergens in het begin. ik wil de rest graag een verrassing houden
Klonk toen al wel goed!
And the druids turn to stone...
pi_54029958
Vocals zijn allemaal gedaan, 1e gitarsolo's worden opgenomen en het album titel is al bekend. maar hoe het uitgesproken gaat worden?? 01011001 schijnt de binarycode voor de hoofdletter Y te zijn, dus misschien is dat wel 'de naam' klinkt wat lekkerder in het gehoor als nuleennuleeneennulnuleen

http://www.ayreon.com/ayreon/ay_01011001.html
pi_54030828
Ah, mooie connectie op voorgaande albums dus weer..
Laat ik maar eens wat luisteren, bekijken. Veel te lang niet meer op die site gekeken..
  vrijdag 2 november 2007 @ 13:45:58 #142
180015 Aryon
bla die bla die bla
pi_54315574
AYREON, the brainchild of Dutch guitarist/composer Arjen Lucassen, has announced the track listing for its new album, "01011001", due in Europe on January 28, 2008 (one day later in the U.S.). It is as follows:

CD1 - Y:

01. Age Of Shadows (incl. "We Are Forever')
02. Comatose
03. Liquid Eternity
04. Connect The Dots
05. Beneath The Waves
(a) Beneath The Waves
(b) Face The Facts
(c) But A Memory...
(d) World Without Walls
(e) Reality Bleeds
06. Newborn Race
(a) The Incentive
(b) The Vision
(c) The Procedure
(d) Another Life
(e) Newborn Race
(f) The Conclusion
07. Ride The Comet
08. Web Of Lies

Disc 2 - Earth:

01. The Fifth Extinction
(a) Glimmer of Hope
(b) World of Tomorrow Dreams
(c) Collision Course
(d) From the Ashes
(e) Glimmer of Hope (reprise)
02. Waking Dreams
03. The Truth Is In Here
04. Unnatural Selection
05. River of Time
06. E=MC2
07. The Sixth Extinction
(a) Echoes On The Wind
(b) Radioactive Grave
(c) 2085
(d) To The Planet Of Red
(e) Spirit On The Wind
(f) Complete The Circle

The complete list of musicians who appear on the album is as follows:

Vocalists:

Daniel Gildenlöw (PAIN OF SALVATION)
Tom Englund (EVERGREY)
Hansi Kürsch (BLIND GUARDIAN)
Anneke van Giersbergen (AGUA DE ANNIQUE, THE GATHERING)
Jonas Renkse (KATATONIA)
Bob Catley (MAGNUM)
Jorn Lande (MASTERPLAN)
Floor Jansen (AFTER FOREVER)
Steve Lee (GOTTHARD)
Magali Luyten (VIRUS IV)
Ty Tabor (KING'S X)
Simone Simons (EPICA)
Liselotte Hegt (DIAL)
Phideaux
Marjan Welman
Wudstik
Arjen Lucassen

Instrumentalists:

Arjen Lucassen: Guitar, Keyboards, Synths, Bass Guitar, Programming
Tomas Bodin (THE FLOWER KINGS): Keyboards
Derek Sherinian (PLANET X): Keyboards
Joost van den Broek (AFTER FOREVER, STAR ONE): Keyboards
Michael Romeo (SYMPHONY X): Guitar
Lori Linstruth (ex-STREAM OF PASSION): Guitar
Ed Warby (GOREFEST): Drums
Jeroen Goossens (FLAIRCK): Flute
Ben Mathot (DIS): Violin
David Faber: Cello

More information, including soundclips, is available at this location.

AYREON's last CD, "Ayreon: The Human Equation", was released in 2004. It contained guest appearances by a number of acclaimed vocalists, including James LaBrie (DREAM THEATER), Mike Baker (SHADOW GALLERY), Mikael Åkerfeldt (OPETH), Eric Clayton (SAVIOUR MACHINE), Devon Graves (DEADSOUL TRIBE, ex-PSYCHOTIC WALTZ) and Devin Townsend (STRAPPING YOUNG LAD).
Slay the dragon in your dreams!
pi_54316541
Kan niet wachten tot eind januari
Vivre
pi_54317174
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 14:25 schreef Strychnine het volgende:
Kan niet wachten tot eind januari
Tof, en weer een dubbel cd met verschillende zangers en zangeressen.

Als het ook nog een beetje in de stijl van "The Human Equiation" is, is het helemaal tof.
pi_54318082
THE is ook mijn lievelingsalbum van Ayreon
Vivre
  vrijdag 2 november 2007 @ 19:00:07 #146
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_54322349
en als er nu ook weer net zoals voor THE een pre-releaseparty komt....
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
pi_54322558
Of een show als toendertijd met Star one. Ik wil Ayreon ook wel lijf zien overigens. Volgend jaar als afsluiter op metalfestivals zoals Graspop, Fields of rock. Ayreon met zijn nieuwe CD plus alle bands van muzikanten die aan dit album hebben meegewerkt. Dat lijkt mij een geweldig idee.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
  vrijdag 2 november 2007 @ 22:22:23 #148
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_54327377
geweldig idee, maar niet haalbaar helaas
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
pi_54329761
Ik kan niet wachten, ik zit nu aan de hand van de track list al connecties met voorgaande albums te verzinnen.
quote:
[B. PLANET Y]

We're diving through the nebulae and arrive on planet Y
A hundred thousand hollow eyes are gazing at the sky

There seems to be no motion, no pleasure and no pain
No symptoms of emotion, no loss and no gain

Solar screens and cold machines are covering up the ground
Crystal covered fields of green and oceans underground

Countless different entities but they all look the same
But then one of the entities is crying out its name:

Forever...
Remember Forever...
pi_54334308
Tijd om dit in de gaten te gaan houden. Ben benieuwd naar de nieuwe CD.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 28 november 2007 @ 14:54:24 #151
180015 Aryon
bla die bla die bla
pi_54893582
Nieuwe trailer is online!

http://nl.youtube.com/watch?v=3p7gwpOecbk
Slay the dragon in your dreams!
pi_54898541
Er staat een teaser trailer online

http://www.lorilinstruth.com/downloads/01011001_trailer_small.mov


Edit: ik had de laatste pagina gemist geloof ik
pi_54899431
quote:
Items besteld door D.J, KOSTER:

AYREON - 01011001 - PAL VERSION - LTD. EDITION 2 CD + DVD (BOXSET) 1x EUR 29.50
pi_54899516
quote:
Op woensdag 28 november 2007 14:54 schreef Aryon het volgende:
Nieuwe trailer is online!

http://nl.youtube.com/watch?v=3p7gwpOecbk
spectaculair
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_54912350
quote:
Op woensdag 28 november 2007 18:32 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

spectaculair
amen to that brother
And the druids turn to stone...
pi_54940228
Wie gaan er naar de pre-release in Utrecht? Ik ga iig, ben met THE ook geweest.
And the druids turn to stone...
  vrijdag 30 november 2007 @ 11:59:27 #157
140557 Relayer
Sound Chaser
pi_54942545
Ik ben ook zeker van plan te gaan...
At times like these, any fool can see
Any fool can see your love inside me
(Marillion - Neverland)
pi_54943665
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 11:59 schreef Relayer het volgende:
Ik ben ook zeker van plan te gaan...
Ik ook wel denk ik Ik wil het wel een keeertje meemaken
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  vrijdag 30 november 2007 @ 12:51:14 #159
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_54943680
Ik ga denk ik ook
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
pi_54943897
Ge-pre-ordered
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_54952516
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 10:17 schreef Panthera1984 het volgende:
Wie gaan er naar de pre-release in Utrecht? Ik ga iig, ben met THE ook geweest.
goed idee. houd ik in het achterhoofd.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
  zondag 2 december 2007 @ 21:40:39 #162
180015 Aryon
bla die bla die bla
pi_55000643
Ik ga ook.
Slay the dragon in your dreams!
pi_55000680
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 10:17 schreef Panthera1984 het volgende:
Wie gaan er naar de pre-release in Utrecht? Ik ga iig, ben met THE ook geweest.
Wat kunnen we verwachten trouwens?
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_55000692
quote:
Op zondag 2 december 2007 21:40 schreef Aryon het volgende:
Ik ga ook.
Met de trein? Heb je meereiskorting? Geen zin mn auto in centrum utrecht te kwakken namelijk
  maandag 3 december 2007 @ 06:56:59 #165
180015 Aryon
bla die bla die bla
pi_55006995
quote:
Op zondag 2 december 2007 21:42 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Met de trein? Heb je meereiskorting? Geen zin mn auto in centrum utrecht te kwakken namelijk
Nou. Ik weet nog niet waar ik vandaan ga. Of vanaf Veenendaal of vanaf Groningen. Maar terug ga ik sowieso met de trein, dus ik moet nog even kijken als het zover is.
Slay the dragon in your dreams!
pi_55008148
quote:
Op zondag 2 december 2007 21:41 schreef Captain_Redbeard het volgende:

[..]

Wat kunnen we verwachten trouwens?
De vorige keer (weet niet of het hetzelfde zal zijn) hadden ze een klein podiumpje, ze lieten op groot scherm zien wat er staat op het DVD gedeelte van THE. En speelde alvast wat liedjes, maar ze zongen ook Castle Hall bijv. Irene, Arjen en Heather zingen. Arjen had toen nog zijn vrouw bij zich, die kon ook zingen, maar ze zijn nu gescheiden dus ik denk niet dat ze er weer zal zijn.

edit: Als er iemand met de trein uit Enschede, Almelo, Hengelo, Deventer, Apeldoorn, Amersfoort gaat, laat het dan even weten, ik stap in Apeldoorn in
And the druids turn to stone...
  maandag 3 december 2007 @ 10:13:44 #167
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_55008559
quote:
Op maandag 3 december 2007 09:44 schreef Panthera1984 het volgende:

[..]

De vorige keer (weet niet of het hetzelfde zal zijn) hadden ze een klein podiumpje, ze lieten op groot scherm zien wat er staat op het DVD gedeelte van THE. En speelde alvast wat liedjes, maar ze zongen ook Castle Hall bijv. Irene, Arjen en Heather zingen. Arjen had toen nog zijn vrouw bij zich, die kon ook zingen, maar ze zijn nu gescheiden dus ik denk niet dat ze er weer zal zijn.

edit: Als er iemand met de trein uit Enschede, Almelo, Hengelo, Deventer, Apeldoorn, Amersfoort gaat, laat het dan even weten, ik stap in Apeldoorn in
Alexxxxx hier Ik reis via Leeuwarden-Zwolle-Amersfoort.
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
pi_55019335
quote:
Op maandag 3 december 2007 09:44 schreef Panthera1984 het volgende:

[..]

De vorige keer (weet niet of het hetzelfde zal zijn) hadden ze een klein podiumpje, ze lieten op groot scherm zien wat er staat op het DVD gedeelte van THE. En speelde alvast wat liedjes, maar ze zongen ook Castle Hall bijv. Irene, Arjen en Heather zingen. Arjen had toen nog zijn vrouw bij zich, die kon ook zingen, maar ze zijn nu gescheiden dus ik denk niet dat ze er weer zal zijn.

edit: Als er iemand met de trein uit Enschede, Almelo, Hengelo, Deventer, Apeldoorn, Amersfoort gaat, laat het dan even weten, ik stap in Apeldoorn in
niks versterkt?

gaan ze nog ergens met een volledige band optreden?

[ Bericht 6% gewijzigd door Captain_Redbeard op 03-12-2007 23:18:14 ]
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_55022928
Eerste fragmenten (2x 5 minuten) staan op de myspace site.
http://www.myspace.com/ayreonauts
pi_55023882
Pfff.. nog lang wachten, maar dat is het wel waard
Genoeg Ayreon nummers die ik al 50-100 keer beluisterd heb
pi_55025423
Album is (afgelopen weekend) al gelekt via de bekende (en minder bekende) warezkanalen.
Had het album al gepre-orderd, dus ergens toch een beetje 'legaal' gedownload

Tot nu toe 3x volledig geluisterd en ik moet zeggen; wederom een pareltje hoor!
Duidelijke invloeden en een logische voortzetting van The Human Eqaution maar ook Universal Migrator.
Beste album van 2008 voor de progressive rock(opera) liefhebber (niet dat dat nu zo'n uitgebreid genre is qua uitvoerenden, maar toch ), zonder twijfel, nu al
  dinsdag 4 december 2007 @ 15:55:24 #172
121217 Soli
Still I am...
pi_55036725
quote:
Op maandag 3 december 2007 22:43 schreef Kopdans het volgende:
Eerste fragmenten (2x 5 minuten) staan op de myspace site.
http://www.myspace.com/ayreonauts
Oeh ik kan niet wachten...
Though I\'ve reached a signpost, It\'s really not the end.
Like Old Sol behind the mountain I\'ll be coming up again.
Mijn Last.fm
pi_55980919
27 januari komt al dichterbij. Ik kan niet wachten!
Verder nog mensen die hebben bedacht dat ze met de trein gaan?
And the druids turn to stone...
pi_55982605
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 20:36 schreef Panthera1984 het volgende:
27 januari komt al dichterbij. Ik kan niet wachten!
Verder nog mensen die hebben bedacht dat ze met de trein gaan?
Ik denk dat ik in meppel of zo op de trein stap. (eerste stuk auto, later stuk trein) Dus dan zien we elkaar wel in Amersfoort denk ik?
  zondag 13 januari 2008 @ 11:30:53 #175
121217 Soli
Still I am...
pi_55993246
Ik ben de cd nu aan het luisteren, word er nog niet echt vrolijk van moet ik zeggen...
Though I\'ve reached a signpost, It\'s really not the end.
Like Old Sol behind the mountain I\'ll be coming up again.
Mijn Last.fm
  zondag 13 januari 2008 @ 12:38:01 #176
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_55994552
vind hem briljant, twijfel zelfs of ik ervoor naar Utrecht ga... als Daniel Gildenlöw er is, dan wil ik wel even langs droppen...
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
  zondag 13 januari 2008 @ 16:08:58 #177
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_56000669
quote:
Op zondag 13 januari 2008 11:30 schreef Soli het volgende:
Ik ben de cd nu aan het luisteren, word er nog niet echt vrolijk van moet ik zeggen...
Mijn eerste indruk is positief en ik heb al een gesigneerd exemplaar met dvd op de ayreon site besteld.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  donderdag 24 januari 2008 @ 15:10:50 #178
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_56276365
van hoelaat tot hoelaat is het gebeurenin Utrecht zondag?
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
  donderdag 24 januari 2008 @ 15:31:21 #179
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_56276796
weet iemand ook wie de special guests zijn???
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_56282296
Nee helaas weet ik dat niet, wellicht kan je even rondkijken of er wat hints gedropped zijn op het officiële forum? en laat het ons dan ook even weten
And the druids turn to stone...
pi_56282493
Nov. 15th, 2007


Release Party 01011001



To celebrate the newest Ayreon release, we'll be throwing a party for the fans. The location is (like The Human Equation Pre-Release Party) in the Stairway to Heaven Cafe in Utrecht, The Netherlands on Sunday January 27th, 2008.

It's a free event which it starts at 13.00 hrs and should end at about 17.00 hrs.

You will also be able to buy all editions of the album and new merchandise. More information will become available soon. Mark your calendars and we hope to see you there!


_______
Met dank aan de link uit Panthera1984 haar onderschrift
  donderdag 24 januari 2008 @ 20:42:32 #182
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_56283636
wordt het niet uberdruk eigenlijk, zit er wel over na te denken om er heen te gaan -- maar ja, staan er daar straks 26000 man...
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_56292670
De vorige keer was het wel druk, ben bang dat het nou alleen maar erger wordt
pi_56293175
Voor de Brabanders en Zeeuwen: vanavond een klein optreden in de Waterput te Bergen op Zoom. Ik ben er in ieder geval bij .
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 09:36:52 #185
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_56293264
Ik ga alsnog niet reiskosten vanuit Fryslan zijn me wat hoog
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 25 januari 2008 @ 10:23:52 #186
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_56294099
hier nog m'n interview wat ik onlangs met Arjen deed:
http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=606
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_56294437
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 10:23 schreef Tokus het volgende:
hier nog m'n interview wat ik onlangs met Arjen deed:
http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=606
Kijk dat zijn nog eens interviews. Lekker de diepte in.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 25 januari 2008 @ 10:47:10 #188
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_56294521
ja he. tot vanavond
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_56294570
Leuk interview idd Tokus
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  vrijdag 25 januari 2008 @ 11:09:32 #190
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_56295018
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 10:23 schreef Tokus het volgende:
hier nog m'n interview wat ik onlangs met Arjen deed:
http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=606
TOP! Bedankt!

Heeft iemand trouwens al zijn gesigneerde exemplaar binnen? Ik ben positief over de cd, maar ben nu wel benieuwd naar het totale verhaal.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_56295249
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 10:47 schreef Tokus het volgende:
ja he. tot vanavond
Tot vanavond.

Ik hoop dat ik nog tijd heb om me te verkleden. Met mijn kantooroutfit ga ik vast opvallen vanavond

(hoewel bij de Waterput natuurlijk mensen van allerlei pluimage komen)
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_56295812
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 11:09 schreef thedeedster het volgende:

[..]

TOP! Bedankt!

Heeft iemand trouwens al zijn gesigneerde exemplaar binnen? Ik ben positief over de cd, maar ben nu wel benieuwd naar het totale verhaal.
Ik koop 'm vanavond denk ik en laat 'm ter plekke signeren.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
  vrijdag 25 januari 2008 @ 11:58:49 #193
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_56296334
mooi interview
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
pi_56300361
even een stukje quoten voor de mensen die geen zin hebebn om hem helemaal te lezen.
Dat 'meeneem' gaat over de Pre-Releaseparty
quote:
...Ik denk dat ik zo'n tien tot vijftien gastmuzikanten meeneem. We spelen drie kwartier acoustisch. Een beetje ongedwongen, we gaan er ook niet voor repeteren. En ik ga nog naar Velvet Breda en Velvet Delft voor wat handtekeningen te zetten, en er komen er nog een paar bij. En ik doe dan nog wat acoustisch met Marjan. Ze zingt mee op E=MC2.
And the druids turn to stone...
  vrijdag 25 januari 2008 @ 15:15:37 #195
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_56300601
10 - 15? interessant


denk dat ik morgen maar ff naar Delft fiets (vanuit Den Haag) -- ff de in-store checken en dan vraag ik meteen wie er komen
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 25 januari 2008 @ 15:15:40 #196
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_56300603
Hij zei eigenlijk nog wat meer, maar dat heb ik weggelaten omdat het over dingen ging die nog niet zeker waren. O.a. over buitenlandse gasten.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  vrijdag 25 januari 2008 @ 16:12:39 #197
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_56301675
En hij is binnen! (heerlijk zo'n vrije vrijdag elke 2 weken)

Gesigneerd en al. Ik hoop dat hij niet overal dezelfde boodschap heeft opgeschreven, bij mij schreef hij "carpe diem".

Ik had wel iets meer verrassingen in het verhaal verwacht, maar misschien zijn er nog wel een paar dubbele bodems.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_56302496
Ik heb de CD ook, volgens mij niet gesigneerd, 'k zal eens op de doos kijken, anders kan dat wellicht zondag wel.
Ik heb tot nu toe alleen de 'y' CD beluistert en nog niet de 'earth' CD
And the druids turn to stone...
pi_56303237
Overall vind ik de plaat goed, maar nu ook bekruipt me het gevoel weer, waarom een dubbelaar? Ik vind het bij Ayreon altijd hoge pieken en diepe dalen. Het ene nummer is geweldig en het andere nummer haast bij het saaie af. Als Arjen het bij een enkele CD had gehouden, had ie een klassieker gehad, nu 'gewoon' een goede plaat.
pi_56303573
Zo, limited edition besteld dan maar... Aangezien ik er zondag dus niet ben
pi_56303593
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 17:30 schreef kriele het volgende:
Overall vind ik de plaat goed, maar nu ook bekruipt me het gevoel weer, waarom een dubbelaar? Ik vind het bij Ayreon altijd hoge pieken en diepe dalen. Het ene nummer is geweldig en het andere nummer haast bij het saaie af. Als Arjen het bij een enkele CD had gehouden, had ie een klassieker gehad, nu 'gewoon' een goede plaat.
Heb ik niet bij THE en weinig bij ITEC hoor. Wel toen ik ze voor het eerst luisterde maar dat ging langzaam weg naarmate ik ze vaker luisterde.

*Luistert nu naar 01011001*
pi_56304808
Het pakketje is binnen. Mooi goed verzorgd weer. Zo maar eens relaxed gaan luisteren
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_56305116
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 17:46 schreef Alexxxxx het volgende:
Zo, limited edition besteld dan maar... Aangezien ik er zondag dus niet ben
wat dan? What happened?
And the druids turn to stone...
pi_56305233
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 18:59 schreef Panthera1984 het volgende:

[..]

wat dan? What happened?
Beetje geld gebrek, hoge reiskosten....

En er moet iets te dromen blijven he.... Ik kon drie weken geleden mijn droomauto kopen... Ook niet gedaan... En zo ben ik dus ook nog nooit bij een optreden van Arjen geweest
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 25 januari 2008 @ 20:53:45 #205
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_56307611
zo, die instore was best leuk.
later meer, nu eerst guitar hero'en met seborik.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_56315287
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 20:53 schreef Tokus het volgende:
zo, die instore was best leuk.
later meer, nu eerst guitar hero'en met seborik.
Inderdaad, leuk.

Uiteraard tot aanschaf overgegaan (en direct uitgeleend omdat ik deze weken toch geen tijd heb om 'm uitgebreid te beluisteren).
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 10:32:36 #207
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_56315651
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 15:15 schreef Reddiablo het volgende:
10 - 15? interessant


denk dat ik morgen maar ff naar Delft fiets (vanuit Den Haag) -- ff de in-store checken en dan vraag ik meteen wie er komen
Ik kom . En morgen in Utrecht ben ik er ook. .

Wisten jullie trouwens dat Marjan een fokster is? Al komt ze hier niet vaak meer. .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_56316579
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 10:32 schreef Witchfynder het volgende:
Wisten jullie trouwens dat Marjan een fokster is? Al komt ze hier niet vaak meer. .
Is dat zo? Dat wist ik dan weer niet
  zaterdag 26 januari 2008 @ 11:55:27 #209
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_56316819
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 11:42 schreef Xcalibur het volgende:

[..]

Is dat zo? Dat wist ik dan weer niet
http://fotoboek.fok.nl/Elister .

Fokkers aan top! .

Als mensen vanmiddag een kortharige dude zien met een Elister shirt aan. Zeg ff hoi. .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_56317194
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 11:55 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

http://fotoboek.fok.nl/Elister .

Fokkers aan top! .

[...]
Grappig
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 26 januari 2008 @ 20:59:22 #211
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_56326784
gisteren in Bergen Op Zoom:

Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_56330901
Instore in Delft was ook top Foto's volgen nog
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_56335078
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 20:59 schreef Tokus het volgende:
gisteren in Bergen Op Zoom:

[ afbeelding ]
Jij had beter zicht dan ik. De eerste keer dat ik 'm kon zien was tijdens het signeren, ondanks zijn lengte.
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
  zondag 27 januari 2008 @ 10:48:11 #214
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_56335564
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 20:59 schreef Tokus het volgende:
gisteren in Bergen Op Zoom:

[ afbeelding ]
Je hebt vast ook foto's met Marjan er op. .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 27 januari 2008 @ 18:28:01 #215
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_56344900
Ben vanmiddag eventjes in Stairway langsgeweest. Erg jammer dat ik om 3 uur moest gaan omdat ik nog moest gaan werken...
P, toppertje dat je me gister meegenomen had
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_56346074
And the druids turn to stone...
pi_56347306
Wat heb ik gemist? (Behalve Panthera1984 )
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 27 januari 2008 @ 20:21:31 #218
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_56347334
quote:
Op zondag 27 januari 2008 20:20 schreef Alexxxxx het volgende:
Wat heb ik gemist? (Behalve Panthera1984 )
dit:
Ayreon
Release Party 01011001
Tijdstip: 13.00 uur
Plaats: Stairway to Heaven

Om de nieuwste Ayreon release te vieren, zal er een feestje worden georganiseerd voor zijn fans. De release van 01011001 zal weer memorabel worden.

Tevens is dit een mooie gelegenheid om je cd-collectie uit te breiden en/of aan te vullen.

Dit alles begint rond 13.00 uur en zal eindigen rond 17.00 uur. Natuurlijk is entree gratis.
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_56347397
Ja DAT wist ik wel Maar WAT heb ik daar allemaal gemist

Hoe wie wat waar wanneer? Ik wil jullie verhalen horen!
pi_56350138
Een behoorlijk drukke Stairway .
Maar ik heb zeker een geslaagde middag gehad!
pi_56351192
d'r stond echt een rij van 100+ meter buiten.... gezien de drukte van de vorige keer heb ik het deze keer niet eens geprobeerd... wel jammer, maar ja, het moet wel leuk blijven
  zondag 27 januari 2008 @ 23:42:53 #222
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_56352563
quote:
Op zondag 27 januari 2008 20:24 schreef Alexxxxx het volgende:
Ja DAT wist ik wel Maar WAT heb ik daar allemaal gemist

Hoe wie wat waar wanneer? Ik wil jullie verhalen horen!
Een lollige Arjen, een dwarsfluitspelende Floor, een Hansi die gewoon Hansi is, een Edje Warby die niet echt leek te weten wat hij moest doen daar met zijn camouflagecajon, meer toffe mensen die toffe dingen deden en een zeer goed zingende Marjan. .

Ook kreeg de DVD-spelende computer een rits errors en was er een signeersessie die echt té heftig verliep. Het was echt té druk en Stairway vind ik een barslechte zaal voor zo'n party, want vanaf de helft van de tent kun je het podium niet eens zien.

Ik heb uiteraard Marjan omver geknuffeld, Hansi botste daar tegen op, ik heb ff "hallooo!" gedaan bij Hansi en Hansi groette ons terug en Wudstik had in de massa moeite om het podium te vinden, want hij is niet zo groot en de zaal zat vol botmongolen die denken grondrechtelijk hun plaatsje daar te kunnen eisen.

Dat in het kort. .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_56352640
quote:
Op zondag 27 januari 2008 23:42 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Een lollige Arjen, een dwarsfluitspelende Floor, een Hansi die gewoon Hansi is, een Edje Warby die niet echt leek te weten wat hij moest doen daar met zijn camouflagecajon, meer toffe mensen die toffe dingen deden en een zeer goed zingende Marjan. .

Ook kreeg de DVD-spelende computer een rits errors en was er een signeersessie die echt té heftig verliep. Het was echt té druk en Stairway vind ik een barslechte zaal voor zo'n party, want vanaf de helft van de tent kun je het podium niet eens zien.

Ik heb uiteraard Marjan omver geknuffeld, Hansi botste daar tegen op, ik heb ff "hallooo!" gedaan bij Hansi en Hansi groette ons terug en Wudstik had in de massa moeite om het podium te vinden, want hij is niet zo groot en de zaal zat vol botmongolen die denken grondrechtelijk hun plaatsje daar te kunnen eisen.

Dat in het kort. .
ok gaaf
  maandag 28 januari 2008 @ 14:54:44 #224
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_56362692
Opnames van gister:

http://youtube.com/results?search_query=01011001+release+party

(niet door mij gemaakt hoor )
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  maandag 28 januari 2008 @ 15:23:25 #225
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_56363211
geen Daniel Gildenlow dus, na ja... dan heb ik achteraf geen spijnt dat ik niet ben gegaan
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_56363746
quote:
Op maandag 28 januari 2008 15:23 schreef Reddiablo het volgende:
geen Daniel Gildenlow dus, na ja... dan heb ik achteraf geen spijnt dat ik niet ben gegaan
Waar was jij in Delft Ik heb je niet gezien daar Wel Ferry
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  maandag 28 januari 2008 @ 16:32:34 #227
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_56364536
quote:
Op maandag 28 januari 2008 15:53 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Waar was jij in Delft Ik heb je niet gezien daar Wel Ferry
Ferry! Verbaast me niet, die wilde ook al naar Utrecht gaan... ik was echt gaar van 2 dagen stappen en had geen zin om naar Delft te fietsen
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_56365090
quote:
Op maandag 28 januari 2008 16:32 schreef Reddiablo het volgende:

[..]

Ferry! Verbaast me niet, die wilde ook al naar Utrecht gaan... ik was echt gaar van 2 dagen stappen en had geen zin om naar Delft te fietsen
Slap excuus En Ferry was ook in Utrecht als ik mijn bronnen moet geloven
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_56367640
quote:
Op maandag 28 januari 2008 14:54 schreef Witchfynder het volgende:
Opnames van gister:

http://youtube.com/results?search_query=01011001+release+party

(niet door mij gemaakt hoor )
Ik heb geen kortharige jongen in Elister shirt gezien
And the druids turn to stone...
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 28 januari 2008 @ 19:46:31 #230
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_56368883
en zometeen in De Wereld Draait Door op NL3.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  maandag 28 januari 2008 @ 20:09:12 #231
202348 Susi
Temple of Love
pi_56369404
Nu dus
pi_56369522
omg, did i just see what i saw, i mean, did my eyes get it right?
And the druids turn to stone...
  maandag 28 januari 2008 @ 20:23:50 #233
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_56369795
hoe laat is de herhaling van DWDD vanavond? Zit nu nogop werk
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 28 januari 2008 @ 20:26:22 #234
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_56369863
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:23 schreef Dangel het volgende:
hoe laat is de herhaling van DWDD vanavond? Zit nu nogop werk
ik verwacht dat we die rond 10 over 12 uitbeginnen te zenden, t zit in t tweede half uur... dus rond een uur of half 1
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 28 januari 2008 @ 20:28:18 #235
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_56369909
dat word morgen brak op hetwerk duys Maar ja moeten ze memaar niet over laten werken:')
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
pi_56370003
Net gemist, in de herhaling maar kijken..
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 28 januari 2008 @ 20:31:18 #237
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_56370006
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:28 schreef Dangel het volgende:
dat word morgen brak op hetwerk duys Maar ja moeten ze memaar niet over laten werken:')
hij komt in de loop van de avond/nacht of morgenvroeg ook op uitzendinggemist
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 28 januari 2008 @ 20:35:29 #238
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_56370109
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:31 schreef Ynske het volgende:

[..]

hij komt in de loop van de avond/nacht of morgenvroeg ook op uitzendinggemist
werktnooit bij mij op eenof andere manier
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 28 januari 2008 @ 21:03:02 #239
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_56370706
quote:
Op maandag 28 januari 2008 20:31 schreef DJKoster het volgende:
Net gemist, in de herhaling maar kijken..
nou, echt wat gemist heb je niet.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_56370974
Nou ja, het was wel een soort doorbraak van de ProgRock... Op primetime op een goedbekeken programma, en ze werden niet eens voor schut gezet, zoals andere programma's (paul de Leeuw/man bij hond) nog wel eens doen.
And the druids turn to stone...
pi_56371925
Volgend jaar een volle Arena
  maandag 28 januari 2008 @ 22:18:25 #242
202348 Susi
Temple of Love
pi_56372556
quote:
Op maandag 28 januari 2008 21:15 schreef Panthera1984 het volgende:
Nou ja, het was wel een soort doorbraak van de ProgRock... Op primetime op een goedbekeken programma, en ze werden niet eens voor schut gezet, zoals andere programma's (paul de Leeuw/man bij hond) nog wel eens doen.
True, maar 't ging wel over zijn haar
pi_56372756
Velvet Delft - zaterdagmiddag



"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_56375453
DWDD: http://www.youtube.com/watch?v=chBA1bp6VQE

Handig zo'n Ayreon forum
  dinsdag 29 januari 2008 @ 08:12:39 #245
140390 Dangel
Vive la Mort
pi_56377760
Tof omte zien.
Dans le foret, si noir que la nuit peut devenir, respirer
~Autumn, 2002
  dinsdag 29 januari 2008 @ 09:36:33 #246
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_56378788
quote:
Op maandag 28 januari 2008 18:54 schreef Panthera1984 het volgende:

[..]

Ik heb geen kortharige jongen in Elister shirt gezien
Die had ik ook zaterdag aan, niet zondag. .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_56390884
ja! hoe had ik je moeten herkennen dan?
And the druids turn to stone...
  dinsdag 29 januari 2008 @ 18:47:01 #248
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_56392061
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 17:54 schreef Panthera1984 het volgende:
ja! hoe had ik je moeten herkennen dan?
Ik had een shirt van mijn eigen band aan. Het heeft Aresdreams iig geholpen. .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_56392378
jammer, ik heb geen conorach shirtjes gezien (zover ik weet) Ach, misschien kom ik wel een keer bij je eigne bandje kijke wanneer je in Apeldoorn (Gigant) optreed?
And the druids turn to stone...
  dinsdag 29 januari 2008 @ 19:12:53 #250
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_56392665
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 19:01 schreef Panthera1984 het volgende:
jammer, ik heb geen conorach shirtjes gezien (zover ik weet) Ach, misschien kom ik wel een keer bij je eigne bandje kijke wanneer je in Apeldoorn (Gigant) optreed?
Gigant, Apeldoorn *noteert* .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_56397771
Hij is binnen! Meteen twee uur gaan autorijden om hem te luisteren Alleen bij Earth ging mn radio stom doen Hopelijk ligt het niet aan de cd.... Straks op bed nog eens luisteren, maar nu met de text er naast


Mooi!
pi_56697057
Ik heb maar heel kort voor ik naar mijn werk moet, dus even een korte vraag: Zijn jullie er al uit wat het verhaal is? Post even wat je denkt dat het verhaal is in een samenvatting. Oh en welke zanger en welke zangeres je vind dat er uit springt!
And the druids turn to stone...
  woensdag 13 februari 2008 @ 08:33:04 #253
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_56697426
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 07:31 schreef Panthera1984 het volgende:
Oh en welke zanger en welke zangeres je vind dat er uit springt!
Dat is bij mij geen geheim. . .

Ik vind Wudstik wel een aangename stem hebben trouwens. En Tom Englund zingt moooi. Jorn Lande en Steve Lee kunnen me gestolen worden trouwens. Ergste aan Jorn Lande vind ik dat ik nu twee albums heb om mij aan hem te ergeren (nieuwe Avantasia). .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_56707401
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 07:31 schreef Panthera1984 het volgende:
Ik heb maar heel kort voor ik naar mijn werk moet, dus even een korte vraag: Zijn jullie er al uit wat het verhaal is? Post even wat je denkt dat het verhaal is in een samenvatting. Oh en welke zanger en welke zangeres je vind dat er uit springt!
Het verhaal van 01 of van Ayreon? Ik denk dat ik het redelijk ver uitgepuzzeld heb. Daar ben ik toevallig al een paar dagen mee bezig op papier aan het zetten
pi_56710030
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 17:24 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Het verhaal van 01 of van Ayreon? Ik denk dat ik het redelijk ver uitgepuzzeld heb. Daar ben ik toevallig al een paar dagen mee bezig op papier aan het zetten
Nou ja, het 01 verhaal en het 'ayreon' verhaal is toch wel enigszins aan elkaar te linken? In allerlei liedjes worden 'reminders' gemaakt aan TFE, ITEC en THE.

In TFE zat duidelijk een waarschuwing aan de mensheid dat we van onze planeet een potje maken.

ITEC was... tja, ik heb het altijd ervaren als een soort dankbaarheid voor emoties, zo als je er soms van kunt balen, aan het einde van ITEC ben je dankbaar voor je emoties. De CD is ook soort RollerCoaster van emoties.

THE gaat ook over je innerlijke zelf, en dat je er het beste van moet maken, maar ook over het niet blijven tobben, en elk moment is een goed moment om voor jezelf 'opnieuw' te beginnen. Het is in principe maar een knop omzetten. the moment of a decision.

01 gaat wat mij betreft over het buitenaardse ras wat geen emoties kent, dat in ons bewondert, maar tegelijkertijd onze planeet wel wil hebben voor een restart.

Ergens doet het hele 'gedoe' me denken aan 21-12-2012 Wil Ayreon iets uitdragen, is het slechts een mooi SF verhaal?

Bewustwording en erover nadenken doe je in ieder geval.
And the druids turn to stone...
pi_56710136
Ik denk zeker dat hij dingen uit wil dragen. in TFE zitten al dingen die nu pas uitgewerkt worden.. volgens mij zit het verhaal dus als minstens 13 jaar in zn hoofd....
pi_56721916
woow.. ayreon is nog best bekend alhier.. echt een superband... alleen jammer dat er nooit getoured wordt..
heej arie, er zit een vork in je oogbal!!!
pi_56730659
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 10:16 schreef Jboog het volgende:
woow.. ayreon is nog best bekend alhier.. echt een superband... alleen jammer dat er nooit getoured wordt..
Heb je de Star One en Stream of Passion tours gemist?
And the druids turn to stone...
  donderdag 14 februari 2008 @ 17:51:35 #259
180015 Aryon
bla die bla die bla
pi_56731356
quote:
Op woensdag 13 februari 2008 19:36 schreef Panthera1984 het volgende:

[..]

Nou ja, het 01 verhaal en het 'ayreon' verhaal is toch wel enigszins aan elkaar te linken? In allerlei liedjes worden 'reminders' gemaakt aan TFE, ITEC en THE.

In TFE zat duidelijk een waarschuwing aan de mensheid dat we van onze planeet een potje maken.

ITEC was... tja, ik heb het altijd ervaren als een soort dankbaarheid voor emoties, zo als je er soms van kunt balen, aan het einde van ITEC ben je dankbaar voor je emoties. De CD is ook soort RollerCoaster van emoties.

THE gaat ook over je innerlijke zelf, en dat je er het beste van moet maken, maar ook over het niet blijven tobben, en elk moment is een goed moment om voor jezelf 'opnieuw' te beginnen. Het is in principe maar een knop omzetten. the moment of a decision.

01 gaat wat mij betreft over het buitenaardse ras wat geen emoties kent, dat in ons bewondert, maar tegelijkertijd onze planeet wel wil hebben voor een restart.

Ergens doet het hele 'gedoe' me denken aan 21-12-2012 Wil Ayreon iets uitdragen, is het slechts een mooi SF verhaal?

Bewustwording en erover nadenken doe je in ieder geval.
Mwah.. Is niet echt het verhaal, misschien de achtergrond wel ja..

Samenvattinkje van het verhaal

TFE: Wetenschappers uit 2084 sturen visioenen terug naar het verleden om de mensen te waarschuwen voor de vernietiging van de aarde, de visioenen komen terecht bij Ayreon, een blinde minstreel.

Actual Fantasy: losstaande liedjes met elk eigen verhaal

ITEC: 1 persoon van het Forever ras haalt belangrijke mensen uit ons verleden naar een plek om verscheidene emoties weer te herkennen en te beleven

Dream Sequencer: Door middel van een machine beleeft de laatste mens op Mars allerlei situaties uit het verleden, tot aan het begin van de 1e mens

Flight of The Migrator: Hij gaat nog verder terug in de tijd en beleeft de reis van de 1e ziel van de mensheid, maar iets gaat verkeerd en hij wordt zelf de eerste ziel (hier komt hij langs planet Y van het Forever ras)

THE: Zelfde Forever persoon heeft de Dream Sequencer gevonden en beleeft de emoties van 1 persoon en herinnert het zich weer

01: Forever ras heeft emoties verloren en is volledig afhankelijk van machines, daardoor willen ze een nieuw ras creëren om weer emoties te herkennen/beleven en terug te krijgen. Ze laten een meteoriet op de aarde vallen, waardoor de dino's uitsterven en de mens is geboren. De mensheid leeft verder, maar sommige van het Forever ras vinden de ontwikkeling te langzaam gaan en versnellen de evolutie, waardoor het ook bij de mensheid verkeerd gaat en wij emoties verliezen en afhankelijk worden van machines. In 2085 is er een grote oorlog die de vernietiging van de aarde bewerkstelligt..

Correct me if I'm wrong.
Slay the dragon in your dreams!
pi_56731503
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 17:17 schreef Panthera1984 het volgende:

[..]

Heb je de Star One en Stream of Passion tours gemist?
Ik mocht zelfs nog backstage bij de Star One tour. Meet&greet, handtekeningen en foto's vielen mij ten deel. Erg tof

Overigens, het Star One album: Alleen de Ayreon-nummers die hij speelde waren eigenlijk tof.
pi_56733023
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 17:58 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Ik mocht zelfs nog backstage bij de Star One tour. Meet&greet, handtekeningen en foto's vielen mij ten deel. Erg tof

Overigens, het Star One album: Alleen de Ayreon-nummers die hij speelde waren eigenlijk tof.
Set Your Controls en Intergalactic Space Crusaders zijn toch best leuk ?
Lelijke @@p!
Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
pi_56737259
edit: Dubbel

[ Bericht 98% gewijzigd door Panthera1984 op 14-02-2008 22:26:19 (dubbel) ]
And the druids turn to stone...
pi_56737315
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 17:58 schreef VonHinten het volgende:

[..]

Ik mocht zelfs nog backstage bij de Star One tour. Meet&greet, handtekeningen en foto's vielen mij ten deel. Erg tof

Overigens, het Star One album: Alleen de Ayreon-nummers die hij speelde waren eigenlijk tof.
Ik mocht ook naar de Meet and Greet! Foto met Arjen in mijn Fotoboek is dan ook van de Star One Meet en Greet in Rijssen.
Het Star One album vind ik niet slecht hoor, het kan je stijl niet zijn, en het zit vast wat simplistischer in elkaar (zeg ik, 0.0 verstand van muziek), het klinkt in ieder geval makkelijker in het gehoor liggend, maar dat maakt muziek toch niet gelijk slecht? Het gaat om de emoties die je erbij beleefd. Of bedoelde je dat je het een 'lege' CD vond, als in, jij krijgt er geen emoties bij?
And the druids turn to stone...
pi_56737363
Alle nummers van Star One zijn toch gebaseerd op SF-films? Nu ben ik niet zo'n SF-flm kijker, maar ik zou toch graag de films zien waar de verschillende liedjes op zijn gebaseerd, weet iemand welke song op welke film is gebaseerd?
pi_56737456
2. Set Your Controls

3. High Moon

4. Songs of the Ocean

5. Master of Darkness Star Wars

6. The Eye of Ra

7. Sandrider Dune?

8. Perfect Survivor

9. Intergalactic Space Crusaders

10. Starchild

Anyone else any ideas?
And the druids turn to stone...
  donderdag 14 februari 2008 @ 22:31:16 #266
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_56737481
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 22:30 schreef Panthera1984 het volgende:
6. The Eye of Ra
Stargate?
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_56737633
Songs of the ocean vind ik wel redelijk geniaal btw Maar ik ben dan ook iemadn die geruts uren stil kan zitten met zn poten in de modder van de waddenzee
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 februari 2008 @ 00:51:28 #268
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_56740007
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 22:30 schreef Panthera1984 het volgende:

Anyone else any ideas?
High Moon - Outland
Songs of the Ocean - Star Trek IV
Master of Darkness - Star Wars
The Eye of Ra - Stargate
Sandrider - Dune
Perfect Survivor - Alien
Intergalactic Space Crusaders - Blake's 7
Starchild - 2001 A Space Odyssey
Nothing lasts forever but the certainty of change
  vrijdag 15 februari 2008 @ 01:08:59 #269
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_56740177
Men is op Progarchives.com ook flink positief over bijv. Into The Electric Castle. Om de reviews te lezen, even naar beneden scrollen.

Ik ken alleen The Castle Hall, maar ga binnenkort toch eens meer proberen.
Stop the world, I want to get out.
pi_56741556
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 00:51 schreef Tokus het volgende:

[..]

High Moon - Outland
Songs of the Ocean - Star Trek IV
Master of Darkness - Star Wars
The Eye of Ra - Stargate
Sandrider - Dune
Perfect Survivor - Alien
Intergalactic Space Crusaders - Blake's 7
Starchild - 2001 A Space Odyssey
Weet je 'Set your Controls' niet, of is dat gewoon een verlengde intro?
And the druids turn to stone...
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 februari 2008 @ 08:38:50 #271
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_56741777
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 08:14 schreef Panthera1984 het volgende:

[..]

Weet je 'Set your Controls' niet, of is dat gewoon een verlengde intro?
het lijkt me vrij duidelijk dat daar een ruimtereis (en scifi reis) begint, en is dus op heel de plaat van toepassing.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_56747804
quote:
Op vrijdag 15 februari 2008 01:08 schreef Lkw het volgende:
Men is op Progarchives.com ook flink positief over bijv. Into The Electric Castle. Om de reviews te lezen, even naar beneden scrollen.

Ik ken alleen The Castle Hall, maar ga binnenkort toch eens meer proberen.
Into the Electric Castle is wmb hét album van Ayreon. Die heb ik heulemaal grijs gedraaid. Echt fantastisch.

*gaat hem thuis weer 'ns uit de kast halen
pi_56747960
quote:
Op donderdag 14 februari 2008 22:23 schreef Panthera1984 het volgende:

[..]

Ik mocht ook naar de Meet and Greet! Foto met Arjen in mijn Fotoboek is dan ook van de Star One Meet en Greet in Rijssen.
Het Star One album vind ik niet slecht hoor, het kan je stijl niet zijn, en het zit vast wat simplistischer in elkaar (zeg ik, 0.0 verstand van muziek), het klinkt in ieder geval makkelijker in het gehoor liggend, maar dat maakt muziek toch niet gelijk slecht? Het gaat om de emoties die je erbij beleefd. Of bedoelde je dat je het een 'lege' CD vond, als in, jij krijgt er geen emoties bij?
D'r staan wel een paar leuke nummers op, maar over het algemeen vond ik het zo af en toe genant worden. "Sandrider, stormfighter!!" en meer van dat soort ongein Maar ieder zijn meug, misschien vergeleek ik het wel teveel met de normale Ayreon albums, die (imo) muzikaal toch wat origineler en sfeervoller zijn.
pi_57166001
Spuit elf heeft de plaat ook eindelijk geluisterd en wat mij betreft is dit zijn beste werk tot nu toe.
Jesus saves but death prevails.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 maart 2008 @ 09:12:23 #276
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_57515162
hoera, Arjen Lucassen en Tobias Sammet (van de Ayreon-ripoffs Avantasia) hebben samen Elected van Alice Cooper gecovered. eind april komt het op single uit.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_57516495
quote:
Op vrijdag 21 maart 2008 09:12 schreef Tokus het volgende:
hoera, Arjen Lucassen en Tobias Sammet (van de Ayreon-ripoffs Avantasia) hebben samen Elected van Alice Cooper gecovered. eind april komt het op single uit.
Begrijp ik het nu goed en komt het alleen op vinyl?

press release
And the druids turn to stone...
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 maart 2008 @ 11:26:56 #278
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_57517184
ik lees nergens dat het alleen vinyl is. Alleen dat het een EP is, en dat houdt meestal in dat het geheel te lang is om als single gezien te worden.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_58562537
Zojuist gespot op de vriendenstatus van myspace

Arjen 'Ayreon' Lucassen Working on a new project 6 uur geleden.
Stemming: geïnspireerd

Wat zal het zijn?? Star Two? of iets anders?
pi_58564318
Dat is snel..
Even loeren op het ayreon forum.
pi_58633090
Ik heb alle CDs en ik heb ook iets van Star One. Zijn 'straight edge metal' side-project met o.a. Russel Allan op vocals. Grote aanrader voor Ayreon fans die met name 01011001 goed vonden.
pi_61709366
op 10 november komt de 'nieuwe' Ayreon compilatie cd box+dvd uit.
zie link voor meer info.

http://www.arjenlucassen.com/ayreon/ay_albums_timeline.html

ik weet niet hoe ik dit moet zien..dubbel gevoel. Ben groot fan, maar losse nummers achter elkaar? artwork enzo is natuurlijk weer helemaal tiptop uitgedacht en verzorgt, maar om daar het geld aan uit te geven?
pi_61709898
het is in feite gewoon een Best of natuurlijk...
maar op een heel wat creatievere manier aangekleed
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 17 september 2008 @ 19:26:24 #285
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_61709935
quote:
Op woensdag 17 september 2008 19:25 schreef Xcalibur het volgende:
het is in feite gewoon een Best of natuurlijk...
dat zijn compilaties toch altijd?
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_61718480
Aangezien ik ook groot fan ben, en er op zijn minst een nieuw nummer op staat (+boel extra's), ga ik het wel kopen, al is het maar om te sponsoren voor méér.
And the druids turn to stone...
pi_61718891
quote:
Op woensdag 17 september 2008 19:26 schreef Tokus het volgende:

[..]

dat zijn compilaties toch altijd?
Vaak wel ja
Maar ik reageerde vooral op de opmerking over de losse nummers
pi_61718979
quote:
Op woensdag 17 september 2008 23:04 schreef Panthera1984 het volgende:
Aangezien ik ook groot fan ben, en er op zijn minst een nieuw nummer op staat (+boel extra's), ga ik het wel kopen, al is het maar om te sponsoren voor méér.
Dat dus.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 9 augustus 2010 @ 14:23:44 #289
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_85048411


in oktober komt ie uit.
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_85049248
Een soort van holocaust monument met 2 mensen en een atoomexplosie op de achtergrond.. Interresant..
  maandag 9 augustus 2010 @ 16:12:36 #291
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_85053500
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:40 schreef DJKoster het volgende:
Een soort van holocaust monument met 2 mensen en een atoomexplosie op de achtergrond.. Interresant..
Ik moest eerder denken aan de eerste Hellraiser film. Volgens mij zit daar een dergelijk decor in.
On topic: mooi dat die cd er aan komt. Star one is mij prima bevallen. ^O^
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_85056585
Ik ben benieuwd naar de nieuwe star one.... is deze ook weer met Sir Russel Allan ?
pi_85073249
Ik heb zojuist de video gezien die deze nieuwe CD aanprijst. Er is muziek als voorproefje, .
Ik vind het definately de moeite waard om in de gaten te houden, en eigenlijk ben ik nu al om ;), ja ik ben gewoon een mind-less fan. :P
And the druids turn to stone...
pi_85095337
Nieuw werk O+ _O_ Ben benieuwd!
pi_85096624
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:23 schreef Tokus het volgende:
[ afbeelding ]

in oktober komt ie uit.
Tof ^O^
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  woensdag 22 september 2010 @ 21:41:18 #296
180015 Aryon
bla die bla die bla
pi_86728890
http://www.noisecreep.com(...)t-was-song-premiere/

Nieuwe song helemaal online op deze site! En hij is echt gaaf!
Slay the dragon in your dreams!
pi_86737342
quote:
Op maandag 9 augustus 2010 14:40 schreef DJKoster het volgende:
Een soort van holocaust monument met 2 mensen en een atoomexplosie op de achtergrond.. Interresant..
Daar moest ik ook aan denken. Ik ben benieuwd! :)
pi_88210915
Ik ben de nieuwe 'Star One' plaat aan het beluisteren. De laatste jaren ben ik Lucassen een beetje uit het oog verloren. Ik kende zijn trucje wel een keer en het was me allemaal ook net iets te theatraal. Gezien de goeie kritieken toch maar eens de laatste 'Star One' genaamd 'Victims of Modern Age' beluisteren en ik ben echt positief verrast. De theatrale elementen aanwezig op zijn 'Ayreon' platen zijn nu zo goed als afwezig en wat overblijft is een beukende licht progressieve metalplaat met classic rock invloeden van vooral 'Rainbow', wel de Rainbow met Dio. De nummers boeien me tot nu toe en zijn ook vrij recht toe recht aan voor Arjen's doen(Wanneer was de laatste keer dat hij zulke liedjes heeft geschreven? In zijn Vengeance dagen?). De productie is kraakhelder en snoeierhard. Echt een prima plaat met prima muzikanten en dito zangers en zangeressen.
pi_88211276
Wist niet dat ie al uit was :o Meteen besteld :@
pi_88211468
quote:
11s.gif Op maandag 1 november 2010 15:32 schreef Alexxxxx het volgende:
Wist niet dat ie al uit was :o Meteen besteld :@
Hier nog eentje :P MAar da's meer omdat ik hem hier niet in de winkels kon vinden :o Zelfs de MM niet :o
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 1 november 2010 @ 15:46:15 #301
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_88211755
quote:
Op maandag 1 november 2010 15:19 schreef Big-Ern het volgende:
Wanneer was de laatste keer dat hij zulke liedjes heeft geschreven? In zijn Vengeance dagen?
ik zou zeggen op de vorige Star One plaat.
Nothing lasts forever but the certainty of change
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')