quote:Items besteld door D.J, KOSTER:
AYREON - 01011001 - PAL VERSION - LTD. EDITION 2 CD + DVD (BOXSET) 1x EUR 29.50

spectaculairquote:Op woensdag 28 november 2007 14:54 schreef Aryon het volgende:
Nieuwe trailer is online!
http://nl.youtube.com/watch?v=3p7gwpOecbk

Ik ook wel denk ikquote:Op vrijdag 30 november 2007 11:59 schreef Relayer het volgende:
Ik ben ook zeker van plan te gaan...
 Ik wil het wel een keeertje meemaken
 Ik wil het wel een keeertje meemaken  

goed idee. houd ik in het achterhoofd.quote:Op vrijdag 30 november 2007 10:17 schreef Panthera1984 het volgende:
Wie gaan er naar de pre-release in Utrecht? Ik ga iig, ben met THE ook geweest.

Wat kunnen we verwachten trouwens?quote:Op vrijdag 30 november 2007 10:17 schreef Panthera1984 het volgende:
Wie gaan er naar de pre-release in Utrecht? Ik ga iig, ben met THE ook geweest.

Nou. Ik weet nog niet waar ik vandaan ga. Of vanaf Veenendaal of vanaf Groningen. Maar terug ga ik sowieso met de trein, dus ik moet nog even kijken als het zover is.quote:Op zondag 2 december 2007 21:42 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Met de trein? Heb je meereiskorting?Geen zin mn auto in centrum utrecht te kwakken namelijk

De vorige keer (weet niet of het hetzelfde zal zijn) hadden ze een klein podiumpje, ze lieten op groot scherm zien wat er staat op het DVD gedeelte van THE. En speelde alvast wat liedjes, maar ze zongen ook Castle Hall bijv. Irene, Arjen en Heather zingen. Arjen had toen nog zijn vrouw bij zich, die kon ook zingen, maar ze zijn nu gescheiden dus ik denk niet dat ze er weer zal zijn.quote:Op zondag 2 december 2007 21:41 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
Wat kunnen we verwachten trouwens?

Alexxxxx hierquote:Op maandag 3 december 2007 09:44 schreef Panthera1984 het volgende:
[..]
De vorige keer (weet niet of het hetzelfde zal zijn) hadden ze een klein podiumpje, ze lieten op groot scherm zien wat er staat op het DVD gedeelte van THE. En speelde alvast wat liedjes, maar ze zongen ook Castle Hall bijv. Irene, Arjen en Heather zingen. Arjen had toen nog zijn vrouw bij zich, die kon ook zingen, maar ze zijn nu gescheiden dus ik denk niet dat ze er weer zal zijn.
edit: Als er iemand met de trein uit Enschede, Almelo, Hengelo, Deventer, Apeldoorn, Amersfoort gaat, laat het dan even weten, ik stap in Apeldoorn in
 Ik reis via Leeuwarden-Zwolle-Amersfoort.
 Ik reis via Leeuwarden-Zwolle-Amersfoort.

niks versterkt?quote:Op maandag 3 december 2007 09:44 schreef Panthera1984 het volgende:
[..]
De vorige keer (weet niet of het hetzelfde zal zijn) hadden ze een klein podiumpje, ze lieten op groot scherm zien wat er staat op het DVD gedeelte van THE. En speelde alvast wat liedjes, maar ze zongen ook Castle Hall bijv. Irene, Arjen en Heather zingen. Arjen had toen nog zijn vrouw bij zich, die kon ook zingen, maar ze zijn nu gescheiden dus ik denk niet dat ze er weer zal zijn.
edit: Als er iemand met de trein uit Enschede, Almelo, Hengelo, Deventer, Apeldoorn, Amersfoort gaat, laat het dan even weten, ik stap in Apeldoorn in

), zonder twijfel, nu al
 ), zonder twijfel, nu al  

Oeh ik kan niet wachten...quote:Op maandag 3 december 2007 22:43 schreef Kopdans het volgende:
Eerste fragmenten (2x 5 minuten) staan op de myspace site.
http://www.myspace.com/ayreonauts

Ik denk dat ik in meppel of zo op de trein stap. (eerste stuk auto, later stuk trein) Dus dan zien we elkaar wel in Amersfoort denk ik?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 20:36 schreef Panthera1984 het volgende:
27 januari komt al dichterbij. Ik kan niet wachten!
Verder nog mensen die hebben bedacht dat ze met de trein gaan?

Mijn eerste indruk is positief en ik heb al een gesigneerd exemplaar met dvd op de ayreon site besteld.quote:Op zondag 13 januari 2008 11:30 schreef Soli het volgende:
Ik ben de cd nu aan het luisteren, word er nog niet echt vrolijk van moet ik zeggen...

man...
 man...

reiskosten vanuit Fryslan zijn me wat hoog
 reiskosten vanuit Fryslan zijn me wat hoog  

Kijk dat zijn nog eens interviews. Lekker de diepte in.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 10:23 schreef Tokus het volgende:
hier nog m'n interview wat ik onlangs met Arjen deed:
http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=606

TOP! Bedankt!quote:Op vrijdag 25 januari 2008 10:23 schreef Tokus het volgende:
hier nog m'n interview wat ik onlangs met Arjen deed:
http://www.metalfan.nl/interviews.php?id=606

Tot vanavond.quote:

Ik koop 'm vanavond denk ik en laat 'm ter plekke signeren.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 11:09 schreef thedeedster het volgende:
[..]
TOP! Bedankt!
Heeft iemand trouwens al zijn gesigneerde exemplaar binnen? Ik ben positief over de cd, maar ben nu wel benieuwd naar het totale verhaal.

quote:...Ik denk dat ik zo'n tien tot vijftien gastmuzikanten meeneem. We spelen drie kwartier acoustisch. Een beetje ongedwongen, we gaan er ook niet voor repeteren. En ik ga nog naar Velvet Breda en Velvet Delft voor wat handtekeningen te zetten, en er komen er nog een paar bij. En ik doe dan nog wat acoustisch met Marjan. Ze zingt mee op E=MC2.

Heb ik niet bij THE en weinig bij ITEC hoor. Wel toen ik ze voor het eerst luisterde maar dat ging langzaam weg naarmate ik ze vaker luisterde.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 17:30 schreef kriele het volgende:
Overall vind ik de plaat goed, maar nu ook bekruipt me het gevoel weer, waarom een dubbelaar? Ik vind het bij Ayreon altijd hoge pieken en diepe dalen. Het ene nummer is geweldig en het andere nummer haast bij het saaie af. Als Arjen het bij een enkele CD had gehouden, had ie een klassieker gehad, nu 'gewoon' een goede plaat.

goed verzorgd weer. Zo maar eens relaxed gaan luisteren
 goed verzorgd weer. Zo maar eens relaxed gaan luisteren  

wat dan? What happened?quote:Op vrijdag 25 januari 2008 17:46 schreef Alexxxxx het volgende:
Zo, limited edition besteld dan maar... Aangezien ik er zondag dus niet ben

Beetje geld gebrek, hoge reiskosten....quote:

Inderdaad, leuk.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 20:53 schreef Tokus het volgende:
zo, die instore was best leuk.
later meer, nu eerst guitar hero'en met seborik.

Ik komquote:Op vrijdag 25 januari 2008 15:15 schreef Reddiablo het volgende:
10 - 15? interessant
denk dat ik morgen maar ff naar Delft fiets (vanuit Den Haag) -- ff de in-store checken en dan vraag ik meteen wie er komen
 . En morgen in Utrecht ben ik er ook.
. En morgen in Utrecht ben ik er ook.  .
. .
.

Is dat zo? Dat wist ik dan weer nietquote:Op zaterdag 26 januari 2008 10:32 schreef Witchfynder het volgende:
Wisten jullie trouwens dat Marjan een fokster is? Al komt ze hier niet vaak meer..

http://fotoboek.fok.nl/Elisterquote:Op zaterdag 26 januari 2008 11:42 schreef Xcalibur het volgende:
[..]
Is dat zo? Dat wist ik dan weer niet
 .
. .
. .
. 

Grappigquote:Op zaterdag 26 januari 2008 11:55 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
http://fotoboek.fok.nl/Elister.
Fokkers aan top!.
[...]

Foto's volgen nog
 Foto's volgen nog  

Jij had beter zicht dan ik. De eerste keer dat ik 'm kon zien was tijdens het signeren, ondanks zijn lengte.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:59 schreef Tokus het volgende:
gisteren in Bergen Op Zoom:
[ afbeelding ]

Je hebt vast ook foto's met Marjan er op.quote:Op zaterdag 26 januari 2008 20:59 schreef Tokus het volgende:
gisteren in Bergen Op Zoom:
[ afbeelding ]
 .
.

dit:quote:Op zondag 27 januari 2008 20:20 schreef Alexxxxx het volgende:
Wat heb ik gemist? (Behalve Panthera1984
)

Maar WAT heb ik daar allemaal gemist
 Maar WAT heb ik daar allemaal gemist 

Een lollige Arjen, een dwarsfluitspelende Floor, een Hansi die gewoon Hansi is, een Edje Warby die niet echt leek te weten wat hij moest doen daar met zijn camouflagecajon, meer toffe mensen die toffe dingen deden en een zeer goed zingende Marjan.quote:Op zondag 27 januari 2008 20:24 schreef Alexxxxx het volgende:
Ja DAT wist ik welMaar WAT heb ik daar allemaal gemist
Hoe wie wat waar wanneer? Ik wil jullie verhalen horen!
 .
. .
.

ok gaafquote:Op zondag 27 januari 2008 23:42 schreef Witchfynder het volgende:
[..]
Een lollige Arjen, een dwarsfluitspelende Floor, een Hansi die gewoon Hansi is, een Edje Warby die niet echt leek te weten wat hij moest doen daar met zijn camouflagecajon, meer toffe mensen die toffe dingen deden en een zeer goed zingende Marjan..
Ook kreeg de DVD-spelende computer een rits errors en was er een signeersessie die echt té heftig verliep. Het was echt té druk en Stairway vind ik een barslechte zaal voor zo'n party, want vanaf de helft van de tent kun je het podium niet eens zien.
Ik heb uiteraard Marjan omver geknuffeld, Hansi botste daar tegen op, ik heb ff "hallooo!" gedaan bij Hansi en Hansi groette ons terug en Wudstik had in de massa moeite om het podium te vinden, want hij is niet zo groot en de zaal zat vol botmongolen die denken grondrechtelijk hun plaatsje daar te kunnen eisen.
Dat in het kort..

)
)

Waar was jij in Delftquote:Op maandag 28 januari 2008 15:23 schreef Reddiablo het volgende:
geen Daniel Gildenlow dus, na ja... dan heb ik achteraf geen spijnt dat ik niet ben gegaan
 Ik heb je niet gezien daar
 Ik heb je niet gezien daar  Wel Ferry
 Wel Ferry  

Ferry! Verbaast me niet, die wilde ook al naar Utrecht gaan... ik was echt gaar van 2 dagen stappen en had geen zin om naar Delft te fietsenquote:Op maandag 28 januari 2008 15:53 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Waar was jij in DelftIk heb je niet gezien daar
Wel Ferry

Slap excuusquote:Op maandag 28 januari 2008 16:32 schreef Reddiablo het volgende:
[..]
Ferry! Verbaast me niet, die wilde ook al naar Utrecht gaan... ik was echt gaar van 2 dagen stappen en had geen zin om naar Delft te fietsen
 En Ferry was ook in Utrecht als ik mijn bronnen moet geloven
 En Ferry was ook in Utrecht als ik mijn bronnen moet geloven  

Ik heb geen kortharige jongen in Elister shirt gezienquote:Op maandag 28 januari 2008 14:54 schreef Witchfynder het volgende:
Opnames van gister:
http://youtube.com/results?search_query=01011001+release+party
(niet door mij gemaakt hoor)

Zit nu nogop werk
 Zit nu nogop werk  

ik verwacht dat we die rond 10 over 12 uitbeginnen te zenden, t zit in t tweede half uur... dus rond een uur of half 1quote:Op maandag 28 januari 2008 20:23 schreef Dangel het volgende:
hoe laat is de herhaling van DWDD vanavond?Zit nu nogop werk

Maar ja moeten ze memaar niet over laten werken:')
 Maar ja moeten ze memaar niet over laten werken:')

hij komt in de loop van de avond/nacht of morgenvroeg ook op uitzendinggemistquote:Op maandag 28 januari 2008 20:28 schreef Dangel het volgende:
dat word morgen brak op hetwerk duysMaar ja moeten ze memaar niet over laten werken:')

werktnooit bij mij op eenof andere manierquote:Op maandag 28 januari 2008 20:31 schreef Ynske het volgende:
[..]
hij komt in de loop van de avond/nacht of morgenvroeg ook op uitzendinggemist

nou, echt wat gemist heb je niet.quote:Op maandag 28 januari 2008 20:31 schreef DJKoster het volgende:
Net gemist, in de herhaling maar kijken..

True, maar 't ging wel over zijn haarquote:Op maandag 28 januari 2008 21:15 schreef Panthera1984 het volgende:
Nou ja, het was wel een soort doorbraak van de ProgRock... Op primetime op een goedbekeken programma, en ze werden niet eens voor schut gezet, zoals andere programma's (paul de Leeuw/man bij hond) nog wel eens doen.

Die had ik ook zaterdag aan, niet zondag.quote:Op maandag 28 januari 2008 18:54 schreef Panthera1984 het volgende:
[..]
Ik heb geen kortharige jongen in Elister shirt gezien
 .
.

Ik had een shirt van mijn eigen band aan. Het heeft Aresdreams iig geholpen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 17:54 schreef Panthera1984 het volgende:ja! hoe had ik je moeten herkennen dan?
 .
.

jammer, ik heb geen conorach shirtjes gezien (zover ik weet) Ach, misschien kom ik wel een keer bij je eigne bandje kijke wanneer je in Apeldoorn (Gigant) optreed?
  jammer, ik heb geen conorach shirtjes gezien (zover ik weet) Ach, misschien kom ik wel een keer bij je eigne bandje kijke wanneer je in Apeldoorn (Gigant) optreed?   

Gigant, Apeldoorn *noteert*quote:Op dinsdag 29 januari 2008 19:01 schreef Panthera1984 het volgende:jammer, ik heb geen conorach shirtjes gezien (zover ik weet) Ach, misschien kom ik wel een keer bij je eigne bandje kijke wanneer je in Apeldoorn (Gigant) optreed?
 .
.

Alleen bij Earth ging mn radio stom doen
 Alleen bij Earth ging mn radio stom doen  Hopelijk ligt het niet aan de cd.... Straks op bed nog eens luisteren, maar nu met de text er naast
 Hopelijk ligt het niet aan de cd.... Straks op bed nog eens luisteren, maar nu met de text er naast  

Dat is bij mij geen geheim.quote:Op woensdag 13 februari 2008 07:31 schreef Panthera1984 het volgende:
Oh en welke zanger en welke zangeres je vind dat er uit springt!
 .
.  .
. .
.

Het verhaal van 01 of van Ayreon? Ik denk dat ik het redelijk ver uitgepuzzeld heb. Daar ben ik toevallig al een paar dagen mee bezig op papier aan het zettenquote:Op woensdag 13 februari 2008 07:31 schreef Panthera1984 het volgende:
Ik heb maar heel kort voor ik naar mijn werk moet, dus even een korte vraag: Zijn jullie er al uit wat het verhaal is? Post even wat je denkt dat het verhaal is in een samenvatting. Oh en welke zanger en welke zangeres je vind dat er uit springt!

Nou ja, het 01 verhaal en het 'ayreon' verhaal is toch wel enigszins aan elkaar te linken? In allerlei liedjes worden 'reminders' gemaakt aan TFE, ITEC en THE.quote:Op woensdag 13 februari 2008 17:24 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Het verhaal van 01 of van Ayreon? Ik denk dat ik het redelijk ver uitgepuzzeld heb. Daar ben ik toevallig al een paar dagen mee bezig op papier aan het zetten
 Wil Ayreon iets uitdragen, is het slechts een mooi SF verhaal?
  Wil Ayreon iets uitdragen, is het slechts een mooi SF verhaal? 

echt een superband... alleen jammer dat er nooit getoured wordt..
 echt een superband... alleen jammer dat er nooit getoured wordt..  

Heb je de Star One en Stream of Passion tours gemist?quote:Op donderdag 14 februari 2008 10:16 schreef Jboog het volgende:
woow.. ayreon is nog best bekend alhier..echt een superband... alleen jammer dat er nooit getoured wordt..

Mwah.. Is niet echt het verhaal, misschien de achtergrond wel ja..quote:Op woensdag 13 februari 2008 19:36 schreef Panthera1984 het volgende:
[..]
Nou ja, het 01 verhaal en het 'ayreon' verhaal is toch wel enigszins aan elkaar te linken? In allerlei liedjes worden 'reminders' gemaakt aan TFE, ITEC en THE.
In TFE zat duidelijk een waarschuwing aan de mensheid dat we van onze planeet een potje maken.
ITEC was... tja, ik heb het altijd ervaren als een soort dankbaarheid voor emoties, zo als je er soms van kunt balen, aan het einde van ITEC ben je dankbaar voor je emoties. De CD is ook soort RollerCoaster van emoties.
THE gaat ook over je innerlijke zelf, en dat je er het beste van moet maken, maar ook over het niet blijven tobben, en elk moment is een goed moment om voor jezelf 'opnieuw' te beginnen. Het is in principe maar een knop omzetten. the moment of a decision.
01 gaat wat mij betreft over het buitenaardse ras wat geen emoties kent, dat in ons bewondert, maar tegelijkertijd onze planeet wel wil hebben voor een restart.
Ergens doet het hele 'gedoe' me denken aan 21-12-2012Wil Ayreon iets uitdragen, is het slechts een mooi SF verhaal?
Bewustwording en erover nadenken doe je in ieder geval.

Ik mocht zelfs nog backstage bij de Star One tour. Meet&greet, handtekeningen en foto's vielen mij ten deel. Erg tofquote:Op donderdag 14 februari 2008 17:17 schreef Panthera1984 het volgende:
[..]
Heb je de Star One en Stream of Passion tours gemist?

Alleen de Ayreon-nummers die hij speelde waren eigenlijk tof.

Set Your Controls en Intergalactic Space Crusaders zijn toch best leuk ?quote:Op donderdag 14 februari 2008 17:58 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Ik mocht zelfs nog backstage bij de Star One tour. Meet&greet, handtekeningen en foto's vielen mij ten deel. Erg tof
Overigens, het Star One album:

Ik mocht ook naar de Meet and Greet!quote:Op donderdag 14 februari 2008 17:58 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Ik mocht zelfs nog backstage bij de Star One tour. Meet&greet, handtekeningen en foto's vielen mij ten deel. Erg tof
Overigens, het Star One album:
 Foto met Arjen in mijn Fotoboek is dan ook van de Star One Meet en Greet in Rijssen.
 Foto met Arjen in mijn Fotoboek is dan ook van de Star One Meet en Greet in Rijssen. 

Maar ik ben dan ook iemadn die geruts uren stil kan zitten met zn poten in de modder van de waddenzee
 Maar ik ben dan ook iemadn die geruts uren stil kan zitten met zn poten in de modder van de waddenzee  

High Moon - Outlandquote:

Weet je 'Set your Controls' niet, of is dat gewoon een verlengde intro?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 00:51 schreef Tokus het volgende:
[..]
High Moon - Outland
Songs of the Ocean - Star Trek IV
Master of Darkness - Star Wars
The Eye of Ra - Stargate
Sandrider - Dune
Perfect Survivor - Alien
Intergalactic Space Crusaders - Blake's 7
Starchild - 2001 A Space Odyssey

het lijkt me vrij duidelijk dat daar een ruimtereis (en scifi reis) begint, en is dus op heel de plaat van toepassing.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 08:14 schreef Panthera1984 het volgende:
[..]
Weet je 'Set your Controls' niet, of is dat gewoon een verlengde intro?

Into the Electric Castle is wmb hét album van Ayreon. Die heb ik heulemaal grijs gedraaid. Echt fantastisch.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 01:08 schreef Lkw het volgende:
Men is op Progarchives.com ook flink positief over bijv. Into The Electric Castle. Om de reviews te lezen, even naar beneden scrollen.
Ik ken alleen The Castle Hall, maar ga binnenkort toch eens meer proberen.

D'r staan wel een paar leuke nummers op, maar over het algemeen vond ik het zo af en toe genant worden. "Sandrider, stormfighter!!" en meer van dat soort ongeinquote:Op donderdag 14 februari 2008 22:23 schreef Panthera1984 het volgende:
[..]
Ik mocht ook naar de Meet and Greet!Foto met Arjen in mijn Fotoboek is dan ook van de Star One Meet en Greet in Rijssen.
Het Star One album vind ik niet slecht hoor, het kan je stijl niet zijn, en het zit vast wat simplistischer in elkaar (zeg ik, 0.0 verstand van muziek), het klinkt in ieder geval makkelijker in het gehoor liggend, maar dat maakt muziek toch niet gelijk slecht? Het gaat om de emoties die je erbij beleefd. Of bedoelde je dat je het een 'lege' CD vond, als in, jij krijgt er geen emoties bij?
 Maar ieder zijn meug, misschien vergeleek ik het wel teveel met de normale Ayreon albums, die (imo) muzikaal toch wat origineler en sfeervoller zijn.
 Maar ieder zijn meug, misschien vergeleek ik het wel teveel met de normale Ayreon albums, die (imo) muzikaal toch wat origineler en sfeervoller zijn.  

Begrijp ik het nu goed en komt het alleen op vinyl?quote:Op vrijdag 21 maart 2008 09:12 schreef Tokus het volgende:
hoera, Arjen Lucassen en Tobias Sammet (van de Ayreon-ripoffs Avantasia) hebben samen Elected van Alice Cooper gecovered. eind april komt het op single uit.

dat zijn compilaties toch altijd?quote:Op woensdag 17 september 2008 19:25 schreef Xcalibur het volgende:
het is in feite gewoon een Best of natuurlijk...

Vaak wel jaquote:Op woensdag 17 september 2008 19:26 schreef Tokus het volgende:
[..]
dat zijn compilaties toch altijd?

Dat dus.quote:Op woensdag 17 september 2008 23:04 schreef Panthera1984 het volgende:
Aangezien ik ook groot fan ben, en er op zijn minst een nieuw nummer op staat (+boel extra's), ga ik het wel kopen, al is het maar om te sponsoren voor méér.

Ik moest eerder denken aan de eerste Hellraiser film. Volgens mij zit daar een dergelijk decor in.quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:40 schreef DJKoster het volgende:
Een soort van holocaust monument met 2 mensen en een atoomexplosie op de achtergrond.. Interresant..

, ja ik ben gewoon een mind-less fan.
, ja ik ben gewoon een mind-less fan.  

Tofquote:

Daar moest ik ook aan denken. Ik ben benieuwd!quote:Op maandag 9 augustus 2010 14:40 schreef DJKoster het volgende:
Een soort van holocaust monument met 2 mensen en een atoomexplosie op de achtergrond.. Interresant..

Hier nog eentjequote:Op maandag 1 november 2010 15:32 schreef Alexxxxx het volgende:
Wist niet dat ie al uit wasMeteen besteld
 MAar da's meer omdat ik hem hier niet in de winkels kon vinden
 MAar da's meer omdat ik hem hier niet in de winkels kon vinden  Zelfs de MM niet
 Zelfs de MM niet  

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |