quote:Op woensdag 21 juni 2006 19:17 schreef Belana het volgende:
ik werd ook nogal recalcitrant van opmerkingen als: je moet puffen op "altijd is kortjakje ziek" 6keer kort en 1 keer lang. alsof dat je bezig houdt. als je maar een aantal keer puft en de laatste keer lang. en zo waren er wel meer dingen waarvan ik dacht: ja hoor, tuuuuuurlijk!
Terwijl ik dat juist ook weer vond van mijn Mensendieckles vorige keer. Veel ontspannen, geen kortjakje en het heeft mij geholpen met de bevalling. Ligt er blijkbaar maar net aan wie het geeft.quote:Op woensdag 21 juni 2006 19:35 schreef Belana het volgende:
ik vond wat dat betreft de yoga de vorige keer gewoon echt leuker. dat was op ontspannen gericht en ook wel op wat houdingen die prettig zouden kunnen zijn tijdens de bevalling, beetje babbelen, en veeeeeel ontspanning. Ik vond dat echt heerlijk
schimmelinfectie?quote:Op woensdag 21 juni 2006 20:06 schreef sweaty het volgende:
Even 2 vraagjes: heb vanaf maandag pijn aan mijn tong. Het voelt alsof hij opgezet is, maar is dat niet. Wel is hij echt wit! en achterin helemaal kapot. Normaal gesproken is mijn tong mooi roze. Op het internet kon ik niet heel veel vinden, dus bel zoiezo de dokter morgen. Vroeg me af of dit met de zwangerschap te maken heeft, of dat ik gewoon een infectie heb ofzo. Heb ook pijn met slikken. Iemand dit ook gehad (ben bijna 21 weken)
2e vraagje: worden zwangerschapscursussen eigenlijk vergoed door het ziekenfonds?
gevonden op goeie site:quote:
Ik moest denken aan spruw toen ik je stukje las...zou zowieso echt even naar de dok. gaan.quote:Beste Karin, Je hebt waarschijnlijk spruw in je mond. Het wordt veroorzaakt door de Candida schimmel die ook zorgt voor vaginale schimmels. Je kunt het zonder probleem in de zwangerschap gebruiken. Spruw komt ook vaak voor bij pasgeboren kindjes. Ook zij gebruiken Daktarin Gel en Nystatine.
Candida is een hardnekkige schimmel. Het is verstandig gelijktijdig eventuele vaginale schimmels en voetschimmel te behandelen. Voetschimmel met Miconazolnitraatcrème, zonder recept verkrijgbaar bij de drogist of apotheek, en voor vaginale schimmel kun je het beste een recept vragen. Was alle textiel dat in aanraking komt met deze schimmel op 60 graden. Ga, na het verdwijnen van de symptomen, nog twee weken door met het gebruiken van de medicijnen en met de extra hygiëne-maatregelen. Wat ook zinnig is, is om drankjes te nuttigen met een hoog zuurgehalte, zoals sinaasappelsap of bosbessensap. Daar kan de schimmel niet tegen. De schimmel houdt juist van zoet en melk.
Deze ga ik niet inkoppen...neequote:Op woensdag 21 juni 2006 20:18 schreef sweaty het volgende:
Zat ook al te denken aan een schimmelinfectie, maar hoe kom je daar in godsnaam aan? Het doet echt zeer!!
Dan krijg je wel aaaaaaaaaaaalle aandacht van onsquote:
Ik moet me ook al inhouden....quote:Op woensdag 21 juni 2006 20:38 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
Deze ga ik niet inkoppen...nee, ik ga het niet doen
, nee
, nee
![]()
sorry, melig![]()
quote:Op woensdag 21 juni 2006 20:49 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Ik moet me ook al inhouden....
maar ik mag helemaaaaal niets zeggen geloof ik...
Aaaaaaaaaaah, toe nou, doe dan, doe danquote:Op woensdag 21 juni 2006 20:38 schreef Loena-tik- het volgende:
[..]
Deze ga ik niet inkoppen...nee, ik ga het niet doen
, nee
, nee
![]()
sorry, melig![]()
quote:
Heb je geen linkje voor ons Poemojn. Klikken op eigen risico enzoquote:
ogen open tijdens persen....ik maak hier wel aantekeningen!quote:Op woensdag 21 juni 2006 21:49 schreef YPPY het volgende:
Het enige wat ze meerdere keren heeft benadrukt, is dat je je ogen open moet houden tijdens het persen om te voorkomen dat je een rood hoofd krijgt dat ook na de bevalling nog een tijdje blijft.
Je kan altijd nog zondagavond bevallenquote:Op donderdag 22 juni 2006 08:09 schreef LadyS het volgende:
ja, maar die wedstrijd is alweer afgelopenHij was allang blij dat het geen beslissende was
SkYppyquote:Op donderdag 22 juni 2006 08:03 schreef Belana het volgende:
jouw naam mag wel aangepast in het lijstje Yppy
Ja, vlak voor de tweede helft de sluizen openzetten en vort met die aandachttrekkerijquote:Op donderdag 22 juni 2006 08:13 schreef snoopy het volgende:
[..]
Je kan altijd nog zondagavond bevallen![]()
quote:Op woensdag 21 juni 2006 20:19 schreef Lois het volgende:Dutchie en Husband gefeliciteerd met Cas
Leon is grote broer!
Ik ben helemaal op de hoogte gehouden op kantoor dus ik zat vanmorgen al te juichen bij het goede nieuws, alleen begrepen mijn collega's niet zo goed waarom![]()
Dit is het enige wat ik kan vinden over Cas en Dutchie, maar er staat ook iets over opereren in enzo.. heb ik ergens nu iets gemist?quote:Op woensdag 21 juni 2006 21:57 schreef Andrea001 het volgende:
Wat fijn dat kleine Cas niet geopereerd hoeft te worden!! Lekker naar huis en genieten!![]()
Idd raar...quote:Op donderdag 22 juni 2006 09:41 schreef Belana het volgende:
wat raar ireth, als ik zoek op cas op pagina 5 vorige topic vind ik het welnou ja, whatever...
ben benieuwd hoe het nu is met dutch en CM en ik wil foto's
Meiden, meiden toch. Ik heb me keurig netjes gedragen hoorquote:Op woensdag 21 juni 2006 20:49 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Ik moet me ook al inhouden....
maar ik mag helemaaaaal niets zeggen geloof ik...
Leuk héquote:Op donderdag 22 juni 2006 08:29 schreef PM-girl het volgende:
Ik ben trouwens in een echte groeispurt beland, qua gewicht maar ook qua buik. Leuk om te zien (vooral die buik dan he!)
Bah, foutje van de natuur dat we op dit moment extra gevoelig zijn, kunnen we helemaal neit gebruikenquote:Op donderdag 22 juni 2006 10:46 schreef sweaty het volgende:
[..]
Zit in de zenuwen, vanmiddag de 20 weken echo. Als alles maar goed is.....
En, wordt het een meisje of een jongen![]()
Je zou kunnen spoelen met koude kamillethee en eventueel als je het lekker vind ook drinken. Kamille ontsmet op een natuurlijk manier. Het zou dus kunnen helpen tegen de schimmel...quote:Op donderdag 22 juni 2006 10:46 schreef sweaty het volgende:
[..]
Meiden, meiden toch. Ik heb me keurig netjes gedragen hoor, ben net terug van de dokter, inderdaad een schimmelinfectie. Waarschijnlijk had ik een sneetje in mijn tong en door de verminderde weerstand die je nu hebt kan je dus een schimmelinfectie krijgen (wat is dat toch een ontzettend goor woord)
Krijg er geen medicijnen voor omdat het effect op zwangere vrouwen nog niet goed is getest. Voor de zekerheid is mijn suiker ook nog even geprikt, maar die was goed. Pijn wordt wel minder, en moet over een week of 2 weg zijn!!!!!
Zit in de zenuwen, vanmiddag de 20 weken echo. Als alles maar goed is.....
En, wordt het een meisje of een jongen![]()
Mary broekhuijsen ( met de pakkende titelquote:Op donderdag 22 juni 2006 11:52 schreef chacama het volgende:
@nanalu...welk boek is dat?
Ik wil dit maal ook proberen om weer borstvoeding te geven. Alleen de vorige keer is het allemaal fout gegaan. En heb ik het na 3 maanden kolven opgegeven. Alle hulp is dus welkom.
Succes met de krampen. Wie weet is dit het voorwerk en gaat het dadelijk lekker snel....
pssssst..... en soms heb je in het begin zelfs TWEE van die enorme luiers nodigquote:Op donderdag 22 juni 2006 07:58 schreef YPPY het volgende:
Gisteren heb ik kraamverband gekocht. Wat is dat mega.Ik verwachtte gewoon groot maandverband. Nu ga ik nog meer ontkennen dat ik ooit moet bevallen.
![]()
Zullen we het gezellig samen doen? Synchroon bevallen?quote:Op donderdag 22 juni 2006 11:39 schreef nanalune het volgende:
(...) menstruatiekrampjes melden zich ook weer vrolijk, en ik geloof dat ik lekker in mijn vel zit , dus vandaag ga ik ervoornu beebie nog
Wow waar moet je het laten :Squote:Op donderdag 22 juni 2006 12:07 schreef owlet het volgende:
[..]
pssssst..... en soms heb je in het begin zelfs TWEE van die enorme luiers nodig![]()
of om het kwartierquote:Op donderdag 22 juni 2006 12:17 schreef Ladybos het volgende:
en dan moet je ze om het uur verschonen
quote:Op donderdag 22 juni 2006 12:17 schreef Inky05 het volgende:
[..]
Zal dus maar geen string dragen, of in m'n ziekenhuis tas stoppen![]()
Ik heb ze wel gebruikt, maar als ik de verhalen zo lees hier (over vuistgrote stolsels enzoquote:Op donderdag 22 juni 2006 12:25 schreef lady-wrb het volgende:
misschien een hele domme vraag, maar ik heb dus echt geen flauw idee.
heb je ook kraamverbanden nodig als je een ks gehad hebt?
Neeeeeeeeeeeee!quote:
en dat met dat warme weerquote:Op donderdag 22 juni 2006 12:33 schreef Belana het volgende:
ow god ja, dat komt natuurlijk ook allemaal6 weken ongesteld... dat was ik even vergeten...
Hee, hee, hee!!!!quote:Op donderdag 22 juni 2006 11:39 schreef nanalune het volgende:
Sugar , fijn dat je nu weet wat het is, en inderdaad :spoelen met zure sapjes werkt inderdaad , je kan ook zoeken op google bij 'spruw bij beebies'daar staan veel gezonde tips tegen schimmel.
Kan, hoeft niet, meestal wat minder dan na een vaginale bevalling.quote:Op donderdag 22 juni 2006 12:25 schreef lady-wrb het volgende:
misschien een hele domme vraag, maar ik heb dus echt geen flauw idee.
heb je ook kraamverbanden nodig als je een ks gehad hebt?
quote:Op donderdag 22 juni 2006 12:46 schreef Sugar het volgende:
[..]
Hee, hee, hee!!!!Ik heb niks geen schimmel, hè, da's dus iemand anders!!!!
Verdikkie nog!
charmant!quote:Op donderdag 22 juni 2006 13:12 schreef LadyS het volgende:
er zitten mooie netbroekjes in je kraampakket
quote:Op donderdag 22 juni 2006 12:17 schreef cattie het volgende:
[..]
Zullen we het gezellig samen doen? Synchroon bevallen?![]()
Of een wedstrijdje, kijken wie het eerste is?
O die zijn zooooooo charmant en dan vooral in combinatie met aambeien zo groot als mandarijnen (zijn jullie al bang genoeg?quote:Op donderdag 22 juni 2006 13:12 schreef LadyS het volgende:
er zitten mooie netbroekjes in je kraampakket
Sja, weet je... het gaat volgens mij inderdaad om vertrouwen.. ik heb geen reden tot nu toe om mijn lichaan te wantrouwen , dus ik sta er positief tegenover, maar spannnend blijft het wel... ik hoop gewoon op een 'auw-pers-floep 'bevalling..quote:Op donderdag 22 juni 2006 13:34 schreef cattie het volgende:
Nanalune, ik heb het best wel gehad met de zwangerschap dus ik kijk beepje er inderdaad bijna uit! Naar de bevalling ben ik vooral nieuwsgierig, ik ben erg benieuwd hoe alles zal gaan. Ik heb er niet helemaal vertrouwen in dat mijn lichaam het aan kan (gezien mijn medische voorgeschiedenis), maar heb er wel alle vertrouwen in dat er in het ziekenhuis goed voor mij gezorgd zal worden en ook ingegrepen zal worden als dat nodig is.
En jij?
quote:Op donderdag 22 juni 2006 13:34 schreef m@x het volgende:
[..]
O die zijn zooooooo charmant en dan vooral in combinatie met aambeien zo groot als mandarijnen (zijn jullie al bang genoeg?). Een tijdje terug kwam ik er nog eentje tegen in mijn ondergoedlade (waarom ik hem heb bewaard weet ik niet
)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |