quote:Op woensdag 21 juni 2006 18:17 schreef alki het volgende:
Mooie stad alleen jammer van de mensen die er wonen die zo chauvinistisch als de pest zijn en denken dat maastricht je van het is...
Eensch is!quote:Op woensdag 21 juni 2006 18:17 schreef alki het volgende:
Mooie stad alleen jammer van de mensen die er wonen die zo chauvinistisch als de pest zijn en denken dat maastricht je van het is...
Maar dat is toch ook gewoon zo?quote:Op woensdag 21 juni 2006 18:17 schreef alki het volgende:
quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:40 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Zolang ze hun kaken op elkaar houden wel ja
Ik ga er aankomend schooljaar studeren, waar kom je oorspronkelijk vandaan? En waarom zou je er nooit 'echt' willen wonen?quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:40 schreef superheist het volgende:
Woon er nu bijna een jaar, heerlijk om te studerenmaar zou er nooit 'echt' willen wonen.
Oh?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:43 schreef DutchGrecian het volgende:
Het zijn alleen de mensen die er wonen die door de rest van Limburg gehaat worden.
Waarom worden ze gehaat?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:43 schreef DutchGrecian het volgende:
Maastricht is een prachtige stad, een terechte hoofdstad van Limburg. Het zijn alleen de mensen die er wonen die door de rest van Limburg gehaat worden.
Waarom danquote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:43 schreef DutchGrecian het volgende:
Maastricht is een prachtige stad, een terechte hoofdstad van Limburg. Het zijn alleen de mensen die er wonen die door de rest van Limburg gehaat worden.
OLV?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 16:56 schreef hannekethemaster het volgende:
Ik ga maastricht na 6 jaar studie bijna verlaten.... *zucht was stiekem toch best leuk in Mestreech..
IOLV
afgunst, logisch...quote:
Kom oorspronkelijk uit Purmerend (waar ik verder ook nooit meer wil wonen) En om te wonen, tja, het studentenleven is leuk maar ik vind Maastricht (limburg eigenlijk) gewoon een beetje ver van de bewoonde wereld vandaan, als ik dan toch in Nederland zou wonen zou m'n voorkeur uitgaan naar Utrecht of ergens aan de kust.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 11:26 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ik ga er aankomend schooljaar studeren, waar kom je oorspronkelijk vandaan? En waarom zou je er nooit 'echt' willen wonen?
Hoe is het uitgaansleven in Maastricht. Is het bv te vergelijken met Breda?
op zaterdag zijn de kroegen een uurtje langer open. tijdje terug was 2 heeren op vrijdag ook tot 3 uur open dus ik weet eigenlijk niet hoe het nou op donderdag en vrijdag zitquote:Op zaterdag 24 juni 2006 10:08 schreef superheist het volgende:
[..]
Verder is het uitgaansleven best goed, veel cafe´s en kroegen, alleen maar 2 tenten die tot ná 2 uur open zijn wat dan niet echt dicotheken zijn (als je daarvan houdt) maar meer "studentendancings" zoals Dansen bij Janssen in Amsterdam. Maar als je met/bij je vereniging bent is alles wel leuk![]()
Op vrijdag en zaterdag zijn de meeste kroegen (zeker op de Platielstraat) gewoon tot 3 uur open.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 10:16 schreef The6thgate het volgende:
[..]
op zaterdag zijn de kroegen een uurtje langer open. tijdje terug was 2 heeren op vrijdag ook tot 3 uur open dus ik weet eigenlijk niet hoe het nou op donderdag en vrijdag zit
Wat een onzin.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 14:57 schreef DutchGrecian het volgende:
Zogauw ze hun mond opendoen komt weet je waarom.
Volgens mij heeft hij het niet over het accent/dialectquote:Op zaterdag 24 juni 2006 14:46 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Denk dat dat meer geldt voor de mensen uit Kerkrade en omgeving.![]()
quote:Ut Mestreechs Volleksleed
Oet d'n opera Trijn De Begijn vaan Fons Olterdissen
Meziek: Guus Olterdissen
Jao diech höbs us aon 't hart gelege,
Mestreech, door alle iewe hier.
Veer blieve diech altied genege,
en deile dreufheid en plezeer.
Veer huurde nao dien aw histories,
te peerd op Grampeer ziene schoet.
Us ouge blooke biij dien glories,
en perelde biij diene noed.
Wie dèks bis diech neet pries gegeve,
mèh heels dien kroen toch opgeriech.
En oongeknak bis diech gebleve,
door uzze band vaan trouw aon diech.
Daorum de hand us tow gestooke,
ut oug geriech op Staareleech.
En weurt dat ouch daan ins gebrooke,
Daan beijt veur us ut aaijt Mestreech!
Ok, ja Purmerend is idd niet echt spannendquote:Op zaterdag 24 juni 2006 10:08 schreef superheist het volgende:
[..]
Kom oorspronkelijk uit Purmerend (waar ik verder ook nooit meer wil wonen) En om te wonen, tja, het studentenleven is leuk maar ik vind Maastricht (limburg eigenlijk) gewoon een beetje ver van de bewoonde wereld vandaan, als ik dan toch in Nederland zou wonen zou m'n voorkeur uitgaan naar Utrecht of ergens aan de kust.
Verder is het uitgaansleven best goed, veel cafe´s en kroegen, alleen maar 2 tenten die tot ná 2 uur open zijn wat dan niet echt dicotheken zijn (als je daarvan houdt) maar meer "studentendancings" zoals Dansen bij Janssen in Amsterdam. Maar als je met/bij je vereniging bent is alles wel leuk![]()
alleen ga je er echt niet uit op die dagen als geen scheng bent...quote:Op zaterdag 24 juni 2006 10:40 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Op vrijdag en zaterdag zijn de meeste kroegen (zeker op de Platielstraat) gewoon tot 3 uur open.
de maikuuuuul attraktie is wel 15 minuten met de bus vanaf het centrumquote:Op donderdag 29 juni 2006 08:45 schreef mrSPLIFFY het volgende:
ik wil over 2 weken ff 2 daagjens meeestrichhh pakken met me meissie....
ik heb al een beetje zitten loeren hier en dear, en ik zie dat ik iig naar de Kazematten moet gaan, en de grotten.... en de maaaaaaiikuuul c1000 schijnt een nieuwe atraktie te zijn...
zijn er nog andere tips? en oohja ik wil ook een cheap hotelletje beetje in t centrum....
ik zie alleen maar dure sjit overal...
dus help mij even pleeazeee
Ik heb weer zin om daar naar toe te gaan.quote:
Ik ga de 11e van de 11e weerquote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:34 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ik heb weer zin om daar naar toe te gaan.
Maar helaas komt er dit jaar niks van dat ik naar Maastricht gaMaar een gave stad vind ik
![]()
Ja, idd een mooi hotelletjequote:Op maandag 3 juli 2006 09:50 schreef mrSPLIFFY het volgende:
nou kheb een mooi hotelletje gevonden hoor!!!
Hotel St-Martenslane
is dat die irish pub?quote:Op dinsdag 4 juli 2006 09:18 schreef The6thgate het volgende:
die kan je overal wel zien, maar john mullins is wel gezellig
Je hebt de Backstage, maar das meer voor de labiele kleuters. Ik zelf ga wel eens naar de Duke, daar draaien ze blues (das ook gitaren hè). Ligt in de Mariastraat naast het OLVplein.quote:Op maandag 3 juli 2006 12:05 schreef mrSPLIFFY het volgende:
heb je daar ook nog iets van een alternatieve uitgaansgelegenheid?
ik ben meer van de gitaren dan van de beukende beats....
dus waar kan ik stappen ???
Kijk!!! Now were talking!! Daar heb ik wat aan!quote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:05 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Je hebt de Backstage, maar das meer voor de labiele kleuters. Ik zelf ga wel eens naar de Duke, daar draaien ze blues (das ook gitaren hè). Ligt in de Mariastraat naast het OLVplein.
Ja fijne tent is dat.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:09 schreef mrSPLIFFY het volgende:
[..]
Kijk!!! Now were talking!! Daar heb ik wat aan!
Thnx man!! Beetje blues is altijd goed!!
't Ligt aan de maas en er zijn fijne restaurantjes en kroegjes.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:21 schreef mrSPLIFFY het volgende:
aaarg wat is t? wat kan je daar doen? en vooral waar is t!!
ik ga dinsdag al dus komop! vertel!!
Pietersbergquote:Op zaterdag 8 juli 2006 14:01 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Overpricde zut. Ga dan naar de Pietersberg.
Begin gewoon eens te lopen. Kom je vanzelf op de goede plekkenquote:Op zaterdag 8 juli 2006 15:33 schreef mrSPLIFFY het volgende:
tja haallooooo
waar mot ik nah heen joj!!!
Plebejer.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 14:01 schreef Tha_T het volgende:
[..]
wellke wijk ga je wonen? als student is het relaxed om in Wijck te zitten (zit ik ookquote:Op zaterdag 8 juli 2006 20:40 schreef JoeyT het volgende:
Ik ga er bijna wonen!!! Nog 1 maand en 8 dagen!!!
Ik ga net over de grens wonen. Voorwaarde was dat ik een alles van mezelf zou hebben (keuken, douche, toilet). Tis nog geen 4 km van het Vrijthof. Leuke studio...quote:Op zondag 9 juli 2006 11:54 schreef hannekethemaster het volgende:
[..]
wellke wijk ga je wonen? als student is het relaxed om in Wijck te zitten (zit ik ook)
Die studentenflatjes in smeermaas?quote:Op zondag 9 juli 2006 12:07 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ik ga net over de grens wonen. Voorwaarde was dat ik een alles van mezelf zou hebben (keuken, douche, toilet). Tis nog geen 4 km van het Vrijthof. Leuke studio...![]()
Oe nee, daar ben ik trws wel wezen kijken. Te erg vond ik die. Qua oppervlakte redelijk (35 m2), maar waren schuine muren, dus hield je er niets van over. Verder was het al ingericht (verplicht) met ouwe troep. Nee ik vond dat echt een verschrikking. Studentenflats in veldwezelt bedoel ik.quote:
oeh ik heb zin inquote:Op donderdag 13 juli 2006 22:31 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Zo net trerug uut Meeestrich!
Was echt een relaxte stad! Hoop gedaan, veel gezien en veel gezopen!
Kazematten, mergelgrotten, Vrijthof, Onze lieve Vrouwen en Rederij Stiphout zelfs gedaan!
Echt veel in 2 dagen gezien maar was mooi zat zo!
Trouwens HEERLIJK gegeten bij de Kadans en het Design Hotel La Bergère was ook perfect!
We kregen daar een 5 persoons appartementje omdat t hotel vol was....
Heerlijk ontbeten en geslapen, aanrader dus!
Kheb geen kuiten meer over !
Meeeestrich, Perfect!
mazzel dat je in een appartement kwam. het hotel schijnt niet altijd iedereen even goed te vinden. hoe vond je de kazematten? daar ben ik zelf nog nooit geweestquote:Op donderdag 13 juli 2006 22:31 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Zo net trerug uut Meeestrich!
Was echt een relaxte stad! Hoop gedaan, veel gezien en veel gezopen!
Kazematten, mergelgrotten, Vrijthof, Onze lieve Vrouwen en Rederij Stiphout zelfs gedaan!
Echt veel in 2 dagen gezien maar was mooi zat zo!
Trouwens HEERLIJK gegeten bij de Kadans en het Design Hotel La Bergère was ook perfect!
We kregen daar een 5 persoons appartementje omdat t hotel vol was....
Heerlijk ontbeten en geslapen, aanrader dus!
Kheb geen kuiten meer over !
Meeeestrich, Perfect!
quote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:49 schreef mrSPLIFFY het volgende:
Oohja wie zei hier dat t Basin Relax was????
Ben ik ook nog heen gelopen... Wat een enge mensen komen daar zeg!!
Ben daar heel snel weer weggegaan... Kalende golfende mensen met te veel geld en te snelle bootjes... Wat een blamage was dat zeg!!! BAH!
Told ya soquote:Op zaterdag 8 juli 2006 14:01 schreef Tha_T het volgende:
[..]
quote:Neet oét Lottum - Mestreech
Tekst & Muziek: Frans Pollux
Arrangementen: Neet oét Lottum
Ik bin vraempgegaon, vraempgegaon
Met ein andere stad
Ik meinde dao te kinne vinde
Waat mien eige stad neet had
Ik rakde vol van alde kroege
Alde poorte, alde stein
Woort verleef op stökke stadsmoor
De kerk, de fontein
Ik woel heej bliéve, gans mien laeve
Gans mien laeve, einen daag
Maar in de schaduw van de schemering
Dreijde miene maag
Want in 't duuster waar Mestreech
Van ein dörp ein stad gewaore
Vuul te groët en vuul te laeg
Limburg is verlaore
Waat kin 't allemaol bômme
Ik pak mich dalik d'n trein
Laot 't duuster maar kômme
Ik bin weg veur 't refrein
refr.
Mestreech, de glitters en glans in 't zônleech
Mestreech, de schitters en dans euverdaag
Mestreech, de glitters en glans in 't zônleech
Maar verluus de zôn aan de nach al zien leech
Is 't gedaon met de prach van Mestreech
Heej op 't Vriéthaof kin ik laeve
Met ein book en miene krant
Heej kump de Sjiek van Limburg naeve
Löp d'n top van 't Heuvelland
Zoëlang die knoertlillike lampe
Die op 't Vriethaof zien gepleurd
Maar veurluipig neet gaon brande
Want dan is 't gebeurd
"Hé, kôm en zet dich heej aan taofel,
bestel det beer oét Bels,"
Maar ik laup door, d'n daag dae vordert
't jeuk al in mien pels
Want wie Bels heej auk 't beer smak
Of wie Frans de Roéje wien
As de Zuujerzôn gezak is
Wil ik heej neet miér zien
6 jaar aan een stuk daar iedere dag langsgewandeld op weg naar de unie ... ah memoriesquote:Op woensdag 21 juni 2006 18:15 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Maastricht
Het park:
[afbeelding]
Oudste stad van Nederland enzo tof man
waar gaan jullie wonen?quote:Op woensdag 19 juli 2006 18:10 schreef Retro_Doll het volgende:
Maastricht, vanaf 1 augustus krijgen mijn vriend en ik de sleutel van ons huis en dan ben ik ook een inwoonster van Maastricht ^^.
6 jaar op de uniequote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:15 schreef osmo het volgende:
[..]
6 jaar aan een stuk daar iedere dag langsgewandeld op weg naar de unie ... ah memories
ok dat kan ja.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 12:26 schreef hannekethemaster het volgende:
[..]
ik heb er ook zes jaar opgezeten hoor... (geneeskunde)
Als je het een weekje uitstelt kan je bij me slapenquote:
Beetje late reactie, maar ligt natuurlijk gewoon in de Koestraat he.... maar idd wel naast het OLV.quote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:05 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Je hebt de Backstage, maar das meer voor de labiele kleuters. Ik zelf ga wel eens naar de Duke, daar draaien ze blues (das ook gitaren hè). Ligt in de Mariastraat naast het OLVplein.
Beste man, ik ben er vol van overtuigd dat die straat de Koestraat heet (ook wel Kóójstraot genoemd). Verder is The Duke zeker wel aan te raden!quote:Op dinsdag 4 juli 2006 10:05 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
Kwanta kosta ?quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:20 schreef NoT-YouR-MaN het volgende:
Ik woon nu sinds februari in Maastricht en heb het prima naar mijn zin gehad maar ben toch erg blij als ik straks in Utreg mijn eigen woning heb :-)
(mocht iemand nog op zoek zijn naar een luxe appartement in Maastricht mag hij of zij mij hierover mailen. Ik heb nog een woning beschikbaar in Ceramique)
mail: appartementtehuur@gmail.com
Zeer geachte heer,quote:Op maandag 31 juli 2006 15:48 schreef da_micha_man het volgende:
[..]
Beste man, ik ben er vol van overtuigd dat die straat de Koestraat heet (ook wel Kóójstraot genoemd). Verder is The Duke zeker wel aan te raden!
quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 11:58 schreef Tha_T het volgende:
Oow ja, die Inkom is binnenkort weer. Tijd om een terras op te zoeken in de Wyckerbrug straat en de verwarde studentjes de weg niet zien te vinden.
Leukste dag van het jaar.
"Weet u toevallig waar [insert straatnaam] ligt?"
*ik weet het wel. Alleen zal ik het zeggen?
"Nee. Ligt die straat eik wel in Maastricht?"
*student raakt lichtelijk in paniek
ik zie je post nu pasquote:Op donderdag 27 juli 2006 00:20 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Als je het een weekje uitstelt kan je bij me slapen![]()
Aanbod blijft geldig hoorquote:
Sterkte!quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 11:19 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:
Ik heb gisteren mijn spullen gepakt op de Grote Gracht...Vaarwel Mestreech!![]()
true,quote:Op woensdag 9 augustus 2006 19:49 schreef HuubTuub het volgende:
Ben geboren in Maastricht maar woon sinds 2001 in de randstad, ben altijd weer erg blij als ik een weekendje terug ga.
Als je een tijdje weg bent merk je dat de stad echt mooi is.
opening van de inkomquote:Op maandag 21 augustus 2006 12:09 schreef the_legend_killer het volgende:
Wat is morgen op de markt te doen ?
Ik moet werken daar
quote:
hopelijk hou je van dialect-muziek. have funquote:16:00-18:00 Officiële Opening INKOM 2006
De Werkgroep INKOM zal samen met burgemeester Gerd Leers en voorzitter van het College van Bestuur Jo Ritzen, de INKOM 2006 officieel openen. Na de officiële Opening zal de Maastrichtse band Ziesjoem optreden (zij zijn bekend van het lied "Friete" en "Kom lekker menneke"). Als hoogtepunt van deze Opening zal de bekende Nederlandse rock band Di-rect een spetterend gratis toegankelijk concert geven op de Markt.
Ik woon nu een jaar in maastricht en had deze vooroordelen ook gehoord voordat ik er kwam. Maar ik heb er nog helemaal niets, maar dan ook niets van gemerkt.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 17:27 schreef KL0J0 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft hij het niet over het accent/dialect
Wat hij volgens mij bedoeld is dat veel mensen hier een te hoge pet van Maastricht op hebben en gewoon zeer onaangenaam in de omgang zijn wat hun/mijn stad betreft. Ze kotsen op zowat alle andere zaken![]()
Je kent de markt he ?quote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:32 schreef the_legend_killer het volgende:
Vanavond moet ik bij nightlive zijn.
Das in zo'n kerk he, maar waar ligt die precies ?
Straat ? ( of ligt die in de buurt van het centraal station ? )
Ik geloof kesselskade.quote:Op woensdag 23 augustus 2006 16:46 schreef the_legend_killer het volgende:
heb je ook een straat
Ik heb 2 straten doorgekregen waar het zou zijn...
Kesselskade en fort willemweg, maar welke is het nou echt ?
Overal in Maastricht kun je goed parkerenquote:Op woensdag 23 augustus 2006 18:52 schreef the_legend_killer het volgende:
Is daar een goede plek om de auto te parkeren of is dat bij het station in de buurt ?
Amsterdam is pas duur (EUR 4,40 per uur). Maastricht valt wel mee. En je staat in een van de mooiste garages van 't landquote:
is ook wel te doen vanaf het station. Stukkie lopen (max. kwartiertje ofzo).quote:Is dat in de buurt van het station dan ga ik anders met de trein ?
Stationspleinquote:Op woensdag 23 augustus 2006 19:21 schreef the_legend_killer het volgende:
hmm hoe kom ik daar vanuit het station ?
Gewoon de brug over bij de stad en dan links ?
Hoe heet die straat bij het station nou alweer dan kan ik anders kijken via anwb
Daarom moet je 'm daar ook zo snel mogelijk parkerenquote:Ja 'maar in A'dam heb je niks aan een auto
Vet he gek maastrichtquote:Op donderdag 24 augustus 2006 01:05 schreef JoeyT het volgende:
Damn wat heb ik t hier naar mn zin!!!
Ja echt helemaal te gek! Morgen beachparty, maar nu ff vroeg naar bedquote:
Waar ga je heen dan gek ?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 01:30 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ja echt helemaal te gek! Morgen beachparty, maar nu ff vroeg naar bed![]()
Trustuuuh
CF?quote:Op donderdag 24 augustus 2006 11:44 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:
Beachparty bij CF zeker! Altijd lachen, wel superwarm daar...INKOM f4r t3h pwn!
Ja bij de kadans he.quote:Op donderdag 24 augustus 2006 01:30 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ja echt helemaal te gek! Morgen beachparty, maar nu ff vroeg naar bed![]()
Trustuuuh
circumflexquote:
Kadans was wel krapjes, maar was echt goed.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 19:17 schreef hannekethemaster het volgende:
ja maar daar hebben ze toch niet genoeg ruimte
Ja maar dat is de hele week al zo geweestquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 20:24 schreef the_legend_killer het volgende:
Boh gek alles stond super druk op elkaar.
Je kon nergens meer normaal lopen
Ik heb laatst in de regen heerlijk op het terras kunnen zittenquote:Op maandag 28 augustus 2006 20:16 schreef Gloomy het volgende:
Thank god dat je nog op een terrasje kunt gaan zitten dronken worden als t tenminste niet regent
had je zaterdag in de clinique moeten zijn .. daar is namelijk lokale beroemdheid Maikuul gespotquote:
quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:16 schreef Gloomy het volgende:
Maastricht is saai
Het is op dit moment een sombere bouwput
Je kunt er niet fatsoenlijk uitgaan
Je kunt er niet fatsoenlijk winkelen
Maastrichtenaren zijn niet te verstaan
Lekkere mannen? ook nie gezien
Thank god dat je nog op een terrasje kunt gaan zitten dronken worden als t tenminste niet regent
Is dat nou al zeker dan?quote:Op woensdag 21 juni 2006 18:15 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Maastricht
[knip]
Oudste stad van Nederland enzo tof man
Gevoel zegt niet veel. Maastricht is nog altijd de oudste continu bewoonde stad van Nederland.quote:Op zondag 3 september 2006 01:00 schreef gday het volgende:
[..]
Is dat nou al zeker dan?Voor mijn gevoel is dat nog altijd Nijmegen.
Dus jij was dat die me aansprak ? Kewlquote:Op dinsdag 29 augustus 2006 11:40 schreef hannekethemaster het volgende:
[..]
had je zaterdag in de clinique moeten zijn .. daar is namelijk lokale beroemdheid Maikuul gespot![]()
no idea volgens mij heb ik je niet aangesproken hoorquote:Op zondag 3 september 2006 13:15 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Dus jij was dat die me aansprak ? Kewl
Gister uiteraard weer wezen feesten in de www.feesfebrik.nl jeweet
zondequote:Op maandag 4 september 2006 18:50 schreef hannekethemaster het volgende:
[..]
no idea volgens mij heb ik je niet aangesproken hoor
Ik zie Maastricht elke dag op de wc, want daar hangen allemaal kaartjes van Maastricht.quote:Op dinsdag 5 september 2006 09:38 schreef depax het volgende:
ik zie Maastricht elke dag van de autobaan tot bij vodafone en om nu te zeggen dat dat leuk is
wat een bullshit.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:43 schreef DutchGrecian het volgende:
Ik kom een keer langs.quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:21 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Ja, de grotten
Ben vorige week geslaagd als gids in grotten Zonneberg!
Heeft ook met een aantal andere zaken te maken zoals de invloed van de fransen op de mensen (die bepaalde air). Het zal er ook wel mee te maken hebben dat de stad veel Hollandse studenten krijgt wat de stad veel minder Limburgs maakt.quote:Op maandag 11 september 2006 09:54 schreef punchdrunk het volgende:
[..]
wat een bullshit.
soit, er bestaat een zekere (terechte) aversie tegen het stereotype maastrichtse typje (ralph lauren blousje, te felle broek, instappers en net iets te lang haar en wuft modieus brilletje) maar dat de inwoners van maastricht door de rest van limburg gehaat worden is natuurlijk volledige onzin.
Laatste wat ik gehoord heb is dat deze inderdaad overgenomen is door een andere eigenaar. Ben eens benieuwd of deze het concept een beetje kan aanvuren. Het blijft natuurlijk moeilijk met het gigantisch hoge plafond en een pand waaraan je niks mag verbouwen...quote:Op zondag 24 september 2006 03:07 schreef DarkShine het volgende:
Schijnt dat Nightlife weer open gaat, iemand die iets meer weet?
@ Madine: Daarom heb je ook maar 1 echte derby in Limburg. Roda JC (Kerkrade) - MVV (Maastricht). Vind de andere derby's maar boring!
Nieuw? Gewoon de vision met een nieuwe eigenaar...quote:Op zondag 24 september 2006 03:25 schreef DarkShine het volgende:
In het Roda stadion gaat eersdaag ook een nieuwe discotheek open, maar dat kun je zowel in het Heerlen alsook in het Parkstad topic vinden
http://www.bozzini.nl/
Daar zou voorheen al een nieuwe discotheek in zijn opengegaan en daarvoor is toen al serieus verbouwd. Alleen kwam degene die dat wou uitbaten niet overeen met Heiniken dus ging dat niet door. Nu dus Bozzini. Benieuwd wat het is!quote:Op zondag 24 september 2006 03:31 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Nieuw? Gewoon de vision met een nieuwe eigenaar...
Het blijft een kansloos principe...De vision was ook een prima discotheek. Goede muziek, super inrichting, acceptabele prijzen. Het blijft de locatie waardoor je de mist in gaat. De hele regio parkstad gaat er op stap, en laten we eerlijk zijn: dat zijn niet de lui waar je het van moet hebben...quote:Op zondag 24 september 2006 03:33 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Daar zou voorheen al een nieuwe discotheek in zijn opengegaan en daarvoor is toen al serieus verbouwd. Alleen kwam degene die dat wou uitbaten niet overeen met Heiniken dus ging dat niet door. Nu dus Bozzini. Benieuwd wat het is!
Vizion heeft zichzelf absoluut geen plezier gedaan door met de openingsdagen extra streng te zijn op de kledingseisen. Mensen uit het hele land wat er doodleuk niet in kwamen...quote:Op zondag 24 september 2006 03:36 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Het blijft een kansloos principe...De vision was ook een prima discotheek. Goede muziek, super inrichting, acceptabele prijzen. Het blijft de locatie waardoor je de mist in gaat. De hele regio parkstad gaat er op stap, en laten we eerlijk zijn: dat zijn niet de lui waar je het van moet hebben...
Grappig dat je inhoudelijk gezien totaal niet op mijn post ingaatquote:Op zondag 24 september 2006 03:39 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Vizion heeft zichzelf absoluut geen plezier gedaan door met de openingsdagen extra streng te zijn op de kledingseisen. Mensen uit het hele land wat er doodleuk niet in kwamen...
De locatie opzich is niet verkeerd. Goed bereikbaar, voldoende parkeerplaatsen... En de pepp is gewoon een kuttent. Wel goed dat Bozzini ook op maandag open is!
No offence, maar de mensen waar je het van moet hebben zijn de mensen die EN flink wat geld achterlaten EN weinig tot geen problemen veroorzaken. Het uitgaansvolk uit die regio gaat nog veelal op stap op de nikes, is wat minder sofisticated, en veroorzaakt wat meer problemen. Heeft vrij weinig te maken met vooroordelen tussen maastricht en parkstad, ik baseer mijn bewering op diverse ervaringen. Daarbij hoef ik je waarschijnlijk niet te wijzen op het feit dat een kroeg volledig anders is dan een discotheek.quote:Op zondag 24 september 2006 03:49 schreef DarkShine het volgende:
Jij doelt op de regio parkstad.
Vraag me af waarom het uitgaansleven in Heerlen weer steeds gezelliger word en er de laatste tijd al een aantal nieuwe kroegen zijn opengegaan!
Dus waar jij op doelt... Zal wel iets met Maastricht vs. Parkstad te maken hebben ofzo?
Kroegen zijn inderdaad anders, maar als het werkelijk slecht zou zijn zou er ook geen draagvlak zijn voor die nieuwe kroegen en dat is er dus juist wel. Als zo'n kindertent als de Pepp open kan blijven, waarom zou een fatsoenlijke tent dat niet kunnen?quote:Op zondag 24 september 2006 03:53 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
No offence, maar de mensen waar je het van moet hebben zijn de mensen die EN flink wat geld achterlaten EN weinig tot geen problemen veroorzaken. Het uitgaansvolk uit die regio gaat nog veelal op stap op de nikes, is wat minder sofisticated, en veroorzaakt wat meer problemen. Heeft vrij weinig te maken met vooroordelen tussen maastricht en parkstad, ik baseer mijn bewering op diverse ervaringen. Daarbij hoef ik je waarschijnlijk niet te wijzen op het feit dat een kroeg volledig anders is dan een discotheek.
Omdat zon kindertent als de pep al jaaaaaaren bestaat. Een nieuwe discotheek opstarten kost een berg geld, iets wat je uiteraard zsm dient terug te verdienen. Daarbij is het zoals ik al 2x eerder heb gemeld het probleem van de doelgroep. Die hebben al een vaste locatie, het volk waar de meeste discotheken zich op richten heeft meestal al een vast heenkomen gevonden in zoals je zelf al zei met name Belgie.. De celebration is overigens ook wel een typische locatie. Als je stress krijgt in de kromme toeter in heerlen sta je ook niet echt vreemd te kijken lijkt me...quote:Op zondag 24 september 2006 03:57 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Kroegen zijn inderdaad anders, maar als het werkelijk slecht zou zijn zou er ook geen draagvlak zijn voor die nieuwe kroegen en dat is er dus juist wel. Als zo'n kindertent als de Pepp open kan blijven, waarom zou een fatsoenlijke tent dat niet kunnen?
En problemen heb ik de laatste tijd ook niet meer echt meegemaakt in Heerlen. Laatste paar keer dat ik problemen heb meegemaakt was dat toch echt in de Celebration, Maastricht dus.
We zullen zien hoe Bozzini gaat draaien, hopelijk is ook hier een draagvlak voor want een goeie discotheek ontbreekt nog in Zuid-Limburg. Of je moet naar Hasselt of Aachen gaan, maar dat is geen Z-Limburg.
Maar ben ermee weg, morgenmiddag ben ik al in dat mooie stadionForza Roda!
en ook nog eens hardstikke offtopicquote:Op zondag 24 september 2006 03:43 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
Grappig dat je inhoudelijk gezien totaal niet op mijn post ingaat![]()
weet je welquote:Op zondag 24 september 2006 03:25 schreef DarkShine het volgende:
zowel in het Heerlen alsook in het Parkstad topic vinden
quote:Op zondag 24 september 2006 17:58 schreef Big_Boss_Man het volgende:
[..]
en ook nog eens hardstikke offtopicjullie allebei
[..]
weet je wel
Nee manquote:Op woensdag 27 september 2006 06:13 schreef DeeCruise het volgende:
[..]
![]()
Jij wou beweren dat jij nooit offtopic gaat?![]()
zit natuurlijk wat in, maar dat soort "erfhaat" is natuurlijk wel erg kortzichtig. ben ik een hufter omdat ik in een stad woon waar 40 jaar geleden een bak geld uit den haag oneerlijk verdeeld is?quote:Op zaterdag 16 september 2006 00:12 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Heeft ook met een aantal andere zaken te maken zoals de invloed van de fransen op de mensen (die bepaalde air). Het zal er ook wel mee te maken hebben dat de stad veel Hollandse studenten krijgt wat de stad veel minder Limburgs maakt.
Maar het belangrijkste is een veel serieuzere reden: de 'haat' komt voornamelijk uit de rest van Zuid-Limburg en dan met name de stedelijke gebieden. Gebieden die 50 jaar geleden behoorden tot de rijkste van Nederland en die nu afgezakt zijn naar de onderste regionen. Precies, de mijngebieden. Maastricht was in die tijd juist een stad in verval.
Toen kwamen de subsidies vanuit Den Haag naar Limburg, bedoelt voor de economisch getroffen gebieden door de mijnsluitingen. Geleen kreeg Nedcar en DSM, Maastricht kreeg een Universiteit, Maar wacht eens! In Maastricht waren toch helemaal geen mijnen?! Hoe kan het dan dat miljarden subsidies, die bestemd waren voor Heerlen en omstreken gebruikt werden om Maastricht op te knappen? Nou, simpel, het provinciehuis stond in Maastricht, daar zaten de bestuurders. Dezelfde mensen die op het grandioze idee kwamen om 60.000 mijnwerkers gedeeltelijk om te scholen naar ambtenaren. CBS, ABP, Belastingdienst -> Heerlen. Mislukt. Dus werden er Hollanders naar Heerlen toe gehaald om dat werk te doen. Ik kan het wel begrijpen die aversie tegen de Maastrichtenaren met een grote muil. Maar kan het ze niet kwalijk nemen dat ze geen fuck weten over hun eigen stad en hoe die er nu weer zo mooi er bij ligt. Gelukkig hebben ze in het Oosten nog Roda JC
Ik meld mij afquote:Op maandag 30 oktober 2006 15:34 schreef geentje het volgende:
nog 12 dagen en dan met 30.000 mensen het carnavals seizoen openen op het vrijthof, das pas een feest. van 11.11 uur tot 20.00 uur een groot feest. wie gaat er ook??
Ik natuurlijkquote:Op maandag 30 oktober 2006 15:34 schreef geentje het volgende:
nog 12 dagen en dan met 30.000 mensen het carnavals seizoen openen op het vrijthof, das pas een feest. van 11.11 uur tot 20.00 uur een groot feest. wie gaat er ook??
*meldtquote:Op maandag 30 oktober 2006 15:34 schreef geentje het volgende:
De Trots van het Zuiden speelt thuis 's avonds thuis en om daar in bezopen toestand aan te komenquote:Op maandag 30 oktober 2006 15:34 schreef geentje het volgende:
hmm stond jij daar nou ook bij nick etc in de shamrock vorige week? wist niet echt of jij t nou wasquote:Op zondag 5 november 2006 20:52 schreef snopprinses het volgende:
ik ga overdag fijn in café werken met 11de van de 11de, en dan savonds feest vieren
dat zal ik dus wel geweest zijn ja ;oquote:Op zondag 5 november 2006 20:58 schreef The6thgate het volgende:
[..]
hmm stond jij daar nou ook bij nick etc in de shamrock vorige week? wist niet echt of jij t nou was
iszo. En de drank is goedkoper in de kroegen dan ik gewend ben van de tijden dat ik buiten Limburg verpoosde. Ik bedoel, gintonic voor 3 euro.quote:
quote:Op woensdag 8 november 2006 14:54 schreef BloodyLotte het volgende:
Je hebt ook van die mensen die beginnen vrijdag al, en gaan door tot woensdagmiddag.
sukkoltjequote:Op woensdag 8 november 2006 14:57 schreef SlaggY het volgende:
[..]
. Woensdag hieringe biete ofzo. (Ik woon hier nu al m'n hele leven maar spreek nogsteeds geen Maastrichts).
quote:Op woensdag 8 november 2006 14:42 schreef Janetje het volgende:
Ik heb het idee van carnaval altijd zo verschrikkelijk gevonden he..
Wat is daar nou aan?
quote:
Die plekken zijn er welquote:Op woensdag 8 november 2006 15:27 schreef snopprinses het volgende:
zodra je ergens anders komt betaal je al meteen 2,10 voor biertje. Maastricht is ook best duur wat betreft eten en drinken..je moet gewoon de goede plaats zien te vinden zoals in elke stad.
euj dat was lief bedoel he!quote:
ik zeg toch ook dat je ze gewoon ff moet vinden.quote:Op woensdag 8 november 2006 16:23 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Die plekken zijn er wel
De Branding, de Preuverij (om maar 2 te noemen)
Maar ik heb wel gemerkt dat je in diverse Belgische steden veel makkelijker goedkoop en goed kan eten, bijvoorbeeld in Brussel en Mons.
Toevallig familie van Remco? en héél toevallig zijn broertje?quote:Op zaterdag 18 november 2006 23:55 schreef JeroenCusters het volgende:
Iech woen op daalhof
Mja, mooie stad, oude stad.
Maar wel veel krapuul (hoe je het ook schrijven mag)
Verder ben ik trots op ONZE stad
Beetje late reactie... maar goed. In welke wijk vinden wij de Maikuuuuuuul C1000?quote:Op donderdag 29 juni 2006 09:24 schreef The6thgate het volgende:
[..]
de maikuuuuul attraktie is wel 15 minuten met de bus vanaf het centrum![]()
een goedkoop hotel in het centrum.....ehm informeer eens over hotel les charmes in de lenculenstraat? ik weet niet hoe duur het is, maar het is in elk geval een relatief klein hotel. voor de rest weet ik ook zo gauw niks goedkoops wat centraal ligt.
verder kun je een bezoek aan de grotten prima combineren met een uitgebreide wandeling over de pietersberg waar je meteen van het uitzicht over de stad kunt genietenuiteraard valt er ook genoeg te wandelen in de stad zelf en het park etc.
edit: oh erm over dat hotel....wat is je budget eigenlijk?zie dat de prijs 120 euro voor een kamer is
Brusselse poort als ik het me goed in de kop hebquote:Op zondag 19 november 2006 00:06 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Beetje late reactie... maar goed. In welke wijk vinden wij de Maikuuuuuuul C1000?
quote:Op zondag 19 november 2006 00:08 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Brusselse poort als ik het me goed in de kop heb
Daar ben ik 'm al eens tegengekomen ja..quote:Op zondag 19 november 2006 00:08 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Brusselse poort als ik het me goed in de kop heb
quote:Op zondag 19 november 2006 00:10 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Daar kom ik nooit
Ik realiseerde me net dat ik wekelijks in de C1000 in Heer kom
![]()
quote:Op zondag 19 november 2006 00:12 schreef Janetje het volgende:
[..]
Daar ben ik 'm al eens tegengekomen ja..![]()
[..]ik ook..
Whehehe.. dat zou heel goed kunnen..quote:Op zondag 19 november 2006 00:15 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Daarom kwam je me zeker zo bekend voor op de meet
![]()
En ik werk er... Naast de harmoniezaal is zo'n inrit, daar kom ik meestal vandaan als we weer eens eten/drank nodig hebbenquote:Op zondag 19 november 2006 00:15 schreef Janetje het volgende:
[..]
Whehehe.. dat zou heel goed kunnen..
Ik woon in Heer, op loopafstand van de c1000/edah..
quote:Op zondag 19 november 2006 00:12 schreef Janetje het volgende:
[..]
Daar ben ik 'm al eens tegengekomen ja..![]()
Niemand houd je tegen om naar de Brusselse Poort te rijden hoorquote:Op zondag 19 november 2006 00:10 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Daar kom ik nooit
Ik realiseerde me net dat ik wekelijks in de C1000 in Heer kom
![]()
Ow, maar ik kom ook wel in de Brusselsepoort soms... maar dan ga ik naar AHquote:Op zondag 19 november 2006 00:23 schreef Tha_T het volgende:
[..]Eik zielig dat ik dit weet
![]()
[..]
Niemand houd je tegen om naar de Brusselse Poort te rijden hoor
Ach dan zullen we elkaar vast nog wel eens tegenkomenquote:Op zondag 19 november 2006 00:19 schreef Sjeen het volgende:
[..]
En ik werk er... Naast de harmoniezaal is zo'n inrit, daar kom ik meestal vandaan als we weer eens eten/drank nodig hebben![]()
Ik zit 'r vlak naast op school...quote:Op zondag 19 november 2006 00:23 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Niemand houd je tegen om naar de Brusselse Poort te rijden hoor
Alsof het niets kost he...quote:Op zondag 19 november 2006 00:24 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Ow, maar ik kom ook wel in de Brusselsepoort soms... maar dan ga ik naar AH![]()
Toch niet die school schuin tegenover de bowlingbaan he?quote:Op zondag 19 november 2006 00:26 schreef Janetje het volgende:
[..]
Ik zit 'r vlak naast op school...
Je bedoelt de school waar ik vaker post bezorg?quote:Op zondag 19 november 2006 00:26 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Toch niet die school schuin tegenover de bowlingbaan he?
Neuh.. tegenover een zooi huizen..quote:Op zondag 19 november 2006 00:26 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Toch niet die school schuin tegenover de bowlingbaan he?
"Ja zit jij daar op school?"quote:Op zondag 19 november 2006 00:30 schreef Janetje het volgende:
[..]
Neuh.. tegenover een zooi huizen..
Brusselseweg.
Dat zou kunnnenquote:Op zondag 19 november 2006 00:29 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Je bedoelt de school waar ik vaker post bezorg?
Hoi.quote:Op zondag 19 november 2006 00:02 schreef Tha_T het volgende:
[..]
Toevallig familie van Remco? en héél toevallig zijn broertje?
Ik ook als ik naar school ga, langs de C1000 danquote:Op zondag 19 november 2006 00:29 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Je bedoelt de school waar ik vaker post bezorg?
De C1000 en de Edah in Heer kom ik ook trouwens vaker, 5 minuten fietsen.
waar ga je nu naartoe?quote:Op woensdag 6 december 2006 10:11 schreef SlaggY het volgende:Zelf ga ik nu weg uit mijn kamer op de Markt, ook van woonpunt. is 18M2 voor 340 Euro (beetje duur ja).
Dus bij kamerburo.net ?quote:Op woensdag 6 december 2006 10:11 schreef SlaggY het volgende:
Ik zou je even inschrijven bij woonpunt. Op die manier heb ik twee keer heel snel een kamer gevonden in Maastricht. Zelf ga ik nu weg uit mijn kamer op de Markt, ook van woonpunt. is 18M2 voor 340 Euro (beetje duur ja).
Jezus man, ik ben nuchter. Wat doe je vanavond?quote:Op zondag 17 december 2006 01:24 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Huh
Vanavond heb ik voor het eerst grotchampignons uit de berg gegeten.quote:Op zondag 17 december 2006 10:24 schreef da_micha_man het volgende:
[..]
Jezus man, ik ben nuchter. Wat doe je vanavond?
zonnebergquote:Op zondag 17 december 2006 22:17 schreef snopprinses het volgende:
gids jij in noord? ;o
Ik ga noord gidsen als ik de opleiding haalquote:Op zondag 17 december 2006 22:17 schreef snopprinses het volgende:
gids jij in noord? ;o
quote:Op maandag 18 december 2006 13:21 schreef The6thgate het volgende:
entre deux is mooi geworden zeg
Voor een goede kermis in Limburg moet je toch echt in Weert zijn.quote:Op dinsdag 19 december 2006 17:05 schreef Tha_T het volgende:
én een redelijke kermis
Uiteraard. Daarom ook redelijk en niet goedquote:Op dinsdag 19 december 2006 17:11 schreef gday het volgende:
[..]
Voor een goede kermis in Limburg moet je toch echt in Weert zijn.
uhm..... redelijke kermis??quote:Op dinsdag 19 december 2006 17:05 schreef Tha_T het volgende:
én een redelijke kermis
Ik doelde meer op de ondertitel van RuutRquote:Op donderdag 28 december 2006 21:49 schreef Riesj het volgende:
[..]
uhm..... redelijke kermis??
haha, sorry, maar als er een kermis brak is, dan is dat die van maastricht wel
Er liggen een paar leuke winkelsquote:Op dinsdag 2 januari 2007 16:54 schreef miki het volgende:
Qua winkelen: vergeet het nieuwe winkelcentrum Entre-Deux niet. Verder is Wijck (even de brug over) ook wel gezellig.
even recapituleren: wat een KUT feest!quote:Op zondag 31 december 2006 00:15 schreef punchdrunk het volgende:
ipanema hier. volgens mij wel een aardig feestje, we zullen zien.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |