quote:Op woensdag 21 juni 2006 18:17 schreef alki het volgende:
Mooie stad alleen jammer van de mensen die er wonen die zo chauvinistisch als de pest zijn en denken dat maastricht je van het is...
Eensch is!quote:Op woensdag 21 juni 2006 18:17 schreef alki het volgende:
Mooie stad alleen jammer van de mensen die er wonen die zo chauvinistisch als de pest zijn en denken dat maastricht je van het is...
Maar dat is toch ook gewoon zo?quote:Op woensdag 21 juni 2006 18:17 schreef alki het volgende:
quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:40 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Zolang ze hun kaken op elkaar houden wel ja
Ik ga er aankomend schooljaar studeren, waar kom je oorspronkelijk vandaan? En waarom zou je er nooit 'echt' willen wonen?quote:Op woensdag 21 juni 2006 23:40 schreef superheist het volgende:
Woon er nu bijna een jaar, heerlijk om te studerenmaar zou er nooit 'echt' willen wonen.
Oh?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:43 schreef DutchGrecian het volgende:
Het zijn alleen de mensen die er wonen die door de rest van Limburg gehaat worden.
Waarom worden ze gehaat?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:43 schreef DutchGrecian het volgende:
Maastricht is een prachtige stad, een terechte hoofdstad van Limburg. Het zijn alleen de mensen die er wonen die door de rest van Limburg gehaat worden.
Waarom danquote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:43 schreef DutchGrecian het volgende:
Maastricht is een prachtige stad, een terechte hoofdstad van Limburg. Het zijn alleen de mensen die er wonen die door de rest van Limburg gehaat worden.
OLV?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 16:56 schreef hannekethemaster het volgende:
Ik ga maastricht na 6 jaar studie bijna verlaten.... *zucht was stiekem toch best leuk in Mestreech..
IOLV
afgunst, logisch...quote:
Kom oorspronkelijk uit Purmerend (waar ik verder ook nooit meer wil wonen) En om te wonen, tja, het studentenleven is leuk maar ik vind Maastricht (limburg eigenlijk) gewoon een beetje ver van de bewoonde wereld vandaan, als ik dan toch in Nederland zou wonen zou m'n voorkeur uitgaan naar Utrecht of ergens aan de kust.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 11:26 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Ik ga er aankomend schooljaar studeren, waar kom je oorspronkelijk vandaan? En waarom zou je er nooit 'echt' willen wonen?
Hoe is het uitgaansleven in Maastricht. Is het bv te vergelijken met Breda?
op zaterdag zijn de kroegen een uurtje langer open. tijdje terug was 2 heeren op vrijdag ook tot 3 uur open dus ik weet eigenlijk niet hoe het nou op donderdag en vrijdag zitquote:Op zaterdag 24 juni 2006 10:08 schreef superheist het volgende:
[..]
Verder is het uitgaansleven best goed, veel cafe´s en kroegen, alleen maar 2 tenten die tot ná 2 uur open zijn wat dan niet echt dicotheken zijn (als je daarvan houdt) maar meer "studentendancings" zoals Dansen bij Janssen in Amsterdam. Maar als je met/bij je vereniging bent is alles wel leuk![]()
Op vrijdag en zaterdag zijn de meeste kroegen (zeker op de Platielstraat) gewoon tot 3 uur open.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 10:16 schreef The6thgate het volgende:
[..]
op zaterdag zijn de kroegen een uurtje langer open. tijdje terug was 2 heeren op vrijdag ook tot 3 uur open dus ik weet eigenlijk niet hoe het nou op donderdag en vrijdag zit
Wat een onzin.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 14:57 schreef DutchGrecian het volgende:
Zogauw ze hun mond opendoen komt weet je waarom.
Volgens mij heeft hij het niet over het accent/dialectquote:Op zaterdag 24 juni 2006 14:46 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Wat een onzin.
Denk dat dat meer geldt voor de mensen uit Kerkrade en omgeving.![]()
quote:Ut Mestreechs Volleksleed
Oet d'n opera Trijn De Begijn vaan Fons Olterdissen
Meziek: Guus Olterdissen
Jao diech höbs us aon 't hart gelege,
Mestreech, door alle iewe hier.
Veer blieve diech altied genege,
en deile dreufheid en plezeer.
Veer huurde nao dien aw histories,
te peerd op Grampeer ziene schoet.
Us ouge blooke biij dien glories,
en perelde biij diene noed.
Wie dèks bis diech neet pries gegeve,
mèh heels dien kroen toch opgeriech.
En oongeknak bis diech gebleve,
door uzze band vaan trouw aon diech.
Daorum de hand us tow gestooke,
ut oug geriech op Staareleech.
En weurt dat ouch daan ins gebrooke,
Daan beijt veur us ut aaijt Mestreech!
Ok, ja Purmerend is idd niet echt spannendquote:Op zaterdag 24 juni 2006 10:08 schreef superheist het volgende:
[..]
Kom oorspronkelijk uit Purmerend (waar ik verder ook nooit meer wil wonen) En om te wonen, tja, het studentenleven is leuk maar ik vind Maastricht (limburg eigenlijk) gewoon een beetje ver van de bewoonde wereld vandaan, als ik dan toch in Nederland zou wonen zou m'n voorkeur uitgaan naar Utrecht of ergens aan de kust.
Verder is het uitgaansleven best goed, veel cafe´s en kroegen, alleen maar 2 tenten die tot ná 2 uur open zijn wat dan niet echt dicotheken zijn (als je daarvan houdt) maar meer "studentendancings" zoals Dansen bij Janssen in Amsterdam. Maar als je met/bij je vereniging bent is alles wel leuk![]()
alleen ga je er echt niet uit op die dagen als geen scheng bent...quote:Op zaterdag 24 juni 2006 10:40 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Op vrijdag en zaterdag zijn de meeste kroegen (zeker op de Platielstraat) gewoon tot 3 uur open.
de maikuuuuul attraktie is wel 15 minuten met de bus vanaf het centrumquote:Op donderdag 29 juni 2006 08:45 schreef mrSPLIFFY het volgende:
ik wil over 2 weken ff 2 daagjens meeestrichhh pakken met me meissie....
ik heb al een beetje zitten loeren hier en dear, en ik zie dat ik iig naar de Kazematten moet gaan, en de grotten.... en de maaaaaaiikuuul c1000 schijnt een nieuwe atraktie te zijn...
zijn er nog andere tips? en oohja ik wil ook een cheap hotelletje beetje in t centrum....
ik zie alleen maar dure sjit overal...
dus help mij even pleeazeee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |