abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39076175
Bron
quote:
Gemengd varen op duikboot definitief van de baan

Uitgegeven: 21 juni 2006 13:54
Laatst gewijzigd: 21 juni 2006 13:55
DEN HAAG - Defensie ziet definitief af van een gemengde bemanning op de vier onderzeeërs die de marine rijk is. Principieel moeten vrouwen in alle functies van de krijgsmacht terechtkunnen, maar de kosten van het aanbrengen van gescheiden slaap- en toiletruimtes zijn domweg te hoog. Bovendien zal de animo onder vrouwen om onder water te varen maar zeer gering zijn.

Dat zei staatssecretaris Cees van der Knaap woensdag tijdens een overleg met de Tweede Kamer. Hij baseerde zijn conclusies op onderzoeken van de Erasmus Universiteit en van de Koninklijke Marine zelf. CDA, PvdA, VVD en LPF konden zich volledig vinden in het besluit van Van der Knaap om af te zien van gemengd varen op onderzeeërs.
Volgens mij is dit gewoon discriminatie
En dan dat argument, het kost te veel geld, nouja jammer dan, dan maak je maar geen gescheiden slaapzalen, nog geen reden om vrouwen te weigeren, moet de minister van defensie tegenwoordig bepalen of zo gescheiden willen slapen omdat ze dat zelf niet meer kunnen bepalen
  woensdag 21 juni 2006 @ 14:54:07 #2
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_39076251
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:52 schreef synthesix het volgende:
Bron
[..]

En dan dat argument, het kost te veel geld, nouja jammer dan, dan maak je maar geen gescheiden slaapzalen, nog geen reden om vrouwen te weigeren, moet de minister van defensie tegenwoordig bepalen of zo gescheiden willen slapen omdat ze dat zelf niet meer kunnen bepalen
Okay doen we dat en dan krijgen we het gezeik weer dat een vrouw zich aangerand voelde of gediscrimeerd als er een mannengrapje voorbij komt over "vrouwen zijn hoeren".
pi_39076295
ga lekker bh's verbranden, vuile feminist

Logisch toch dat ze dit doen, je gaat toch niet zo'n hele boot ombouwen voor een paar vrouwen
pi_39076301
Mannen en vrouwen, samen in een zéér kleine ruimte, maanden in de diepste diepten van de zee .... Nee lijkt me geen goed idee ...

Kijk maar naar het fregat Tjerk Hiddes.
  woensdag 21 juni 2006 @ 14:56:19 #5
36461 Joppy
geen colaboy
pi_39076338
quote:
Bron
[..]

Weleens op een onderzeeer geweest?
Let the beat control your body!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 21 juni 2006 @ 14:56:43 #6
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_39076356
Wanneer het wel zou zijn door gegaan ben ik eigenlijk wel benieuwd hoeveel zwangerschappen dat opgeleverd zou hebben...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_39076460
quote:
Bron
[..]

Het is zeker discriminatie maar wel volledig terecht. Je kan die dingen niet voor miljoenen gaan verbouwen uit louter principiele overwegingen. Bovendien zou het niet echt opschieten, onderzeeers zijn zo krap dat je toch voortdurend lichamenlijkcontact hebt. Vrouwen en mannen samen op zo'n kleine ruimte geeft gewoon te veel gedonder.
pi_39076483
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:56 schreef Netsplitter het volgende:
Wanneer het wel zou zijn door gegaan ben ik eigenlijk wel benieuwd hoeveel zwangerschappen dat opgeleverd zou hebben...
Groepsverkrachtingen zijn wel heel lastig is een onderzeeer, je kan er je kont niet keren.
  woensdag 21 juni 2006 @ 15:01:43 #9
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_39076535
Weet je hoe fucking klein een duikboot is? En hoeveel fucking regels er zijn over gemengde vrouwen / mannen werkomgevingen?

Dan mag je duikboten wel ff 4 maten groter bouwen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 21 juni 2006 @ 15:06:39 #10
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_39076712
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 15:01 schreef Slarioux het volgende:
Weet je hoe fucking klein een duikboot is? En hoeveel fucking regels er zijn over gemengde vrouwen / mannen werkomgevingen?

Alleen al voor de tampons en dat soort grappen...
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_39076729
Ja, dat is discriminatie.

En terecht. Kom nou zeg. Mannen en vrouwen zijn niet gelijk.
Wel voor de wet, maar niet voor de rest.

Je moet niet proberen de werkelijkheid naar je systeem te dwingen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_39076844
Het klopt dat mannen en vrouwen gelijkwaardig behandeld moeten worden.
Vrouwen mogen, net als mannen, niet in de angst leven dat ze om de haverklap verkracht kunnen worden.
pi_39077023
En recht op een werkplek waar je normaal je werk kan doen. Ook voor de heren aan boord van zo'n onderzeeboot. Ze zijn echt niet gedwongen een vrouw te verkrachten - zoveel zelfbeheersing mag je wel verwachten. Maar in zo'n ruimte ontkom je niet aan fysieke intimiteit, alleen al bij passeren in een gang. Als je daarbij voortdurend alle omgangsvormen (mbt ongewenste intimiteiten bijvoorbeeld) in acht moet nemen is dat compleet onwerkbaar.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_39077509
Schaf die kutonderzeeers toch af ! Pure geldverspilling.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_39078077
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:59 schreef Pony-Lover het volgende:

[..]

Vrouwen en mannen samen op zo'n kleine ruimte geeft gewoon te veel gedonder.
Alleen maar vrouwen geeft denk ik ook een hoop ellende.

Conclusie: de marine is voor mannen.
pi_39078259
Waarom zijn er trouwens apparte slaapruimtes en wc's? Tis gewoon discriminatie
  woensdag 21 juni 2006 @ 15:47:34 #17
36461 Joppy
geen colaboy
pi_39078296
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 15:06 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Alleen al voor de tampons en dat soort grappen...
Grote borsten zijn ook niet echt praktisch in die smalle gangetjes.
Let the beat control your body!
pi_39080399
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:55 schreef Repeat het volgende:
ga lekker bh's verbranden, vuile feminist

Logisch toch dat ze dit doen, je gaat toch niet zo'n hele boot ombouwen voor een paar vrouwen
Ik ben een man dude....

Maarja, ik zeg ook niet dat ze die krengen moeten verbouwen, maar daarom hoeven ze vrouwen nog niet te weigeren, tis toch makkelijk, je mag bij ons komen werken, maar dat moet je er wel rekening mee houden dat je af en toe (lees: vaak) een leuk sexistisch grapje om je oren krijgt... So be it, tis je eigen keus. Ik zeg ook niet dat vrouwen onder dwang de onderzeeër in moeten
quote:

Hmm, nee eigenlijk niet, daar had ik dan even niet aan gedacht...
Vind ik ook stom eigenlijk dan, dat is echt zo'n overblijfsel van de christelijke cultuur, dat preutse gedoe tussen mannen en vrouwen altijd. De eerste de beste zachazulu-papoea-boulieboulie-stam uit afrika kan toch ook prima in hun blote reet leven, met mannen en vrouwen gemengd..
pi_39080885
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 15:41 schreef FloggingMolly het volgende:

[..]

Alleen maar vrouwen geeft denk ik ook een hoop ellende.

Conclusie: de marine is voor mannen.
Wat een onzin. Het is het testosteron van de mannen waardoor er ongelukken gebeuren met een gemengde bemanning op een onderzeeër.

En een marineschip is groot genoeg.
pi_39080953
synthesix, die papoea's lopen te jagen in een groot bos, ipv te vervelen in een koekjestrommel.

Dat is heel wat anders.
  woensdag 21 juni 2006 @ 17:06:16 #21
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_39081420
quote:
Weet je hoe fucking klein een duikboot is?
en dat heeft een hele goede reden; klein is stil, zuinig en onzichtbaar. Zo`n bootje ga je niet verlengen met 10 meter voor vrouwen slaapkamers, douchen en toiletten.

Trouwens bunkeren ze nog op de NL onderzeeers? (dwz: slapen in hetzelfde bed bij tourbeurt om zo slaapruimte te besparen.)

Overigens zuigt het nieuwsbericht nogal want vd Knaap poogt al tijden om vrouwen in onderzeeers en bij de mariniers te pushen. Het leger, de kamer waren tegen en nu lijkt het of vd Knaap dat ook is maar zijn dromen waren juist voor deze onzin en nu blijken ze onhaalbaar..

[ Bericht 3% gewijzigd door Napalm op 21-06-2006 18:06:18 ]
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  woensdag 21 juni 2006 @ 17:10:41 #22
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_39081597
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 17:06 schreef Napalm het volgende:

[..]

en dat heeft een hele goede reden; klein is stil zuinig en onzichtbaar. Zo`n bootje ga je niet verlengen met 10 meter voor vrouwen slaapkamers, douchen en toiletten.

Trouwens bunkeren ze nog op de NL onderzeeers? (dwz: slapen in hetzelfde bed bij tourbeurt om zo slaapruimte te besparen.)
Dat wist ik. En afaik doen ze nog steeds aan bunkeren / hotbunken / hotswappen of hoe ze het noemen .
quote:
OVerigens zuigt het nieuwsbericht nogal want vd Knaap poogt al tijden om vrouwen in onderzeeers en bij de mariniers te pushen. Het leger, de kamer waren tegen en nu lijkt het of vd Knaap dat ook is maar zijn dromen waar juist voor deze onzin en nu blijken ze onhaalbaar..
Het is gewoon onhaalbaar, ook als je ze bijelkaar zet. Ik meen me te herrineren dat dat al eens was geprobeerd.
  woensdag 21 juni 2006 @ 20:30:34 #23
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_39089275
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 15:14 schreef sigme het volgende:
Maar in zo'n ruimte ontkom je niet aan fysieke intimiteit, alleen al bij passeren in een gang. Als je daarbij voortdurend alle omgangsvormen (mbt ongewenste intimiteiten bijvoorbeeld) in acht moet nemen is dat compleet onwerkbaar.
Volgens die redenatie zou je ook homosexuelen kunnen weigeren. Dat is natuurlijk de grootste onzin. Er zijn wel meer beroepen waarin je niet ontkomt aan fysieke intimiteit, dus het kan weldegelijk. Het excuus dat er geen ruimte is voor gescheiden slaap- en toiletruimten is uiterst zwak, er kunnen immers afspraken worden gemaakt over het gemengd gebruik van de betreffende ruimten. Dat is meer een kwestie van organiseren en discipline, eigenschappen waarvan je mag verwachten dat ze bij de krijgsmacht aanwezig zijn. Het probleem is dan ook niet dat vrouwen niet aan boord van een onderzeeër zouden kunnen verblijven, maar dat er onder de huidige bemanning van de onderzeeërs te weinig draagkracht bestaat om vrouwen toe te laten.
  donderdag 22 juni 2006 @ 00:02:35 #24
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_39097590
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 20:30 schreef NewOrder het volgende:

Volgens die redenatie zou je ook homosexuelen kunnen weigeren. Dat is natuurlijk de grootste onzin. Er zijn wel meer beroepen waarin je niet ontkomt aan fysieke intimiteit,
Welke beroepen bedoel je allemaal? Overigens geloof ik niet dat er openlijk homoseksuelen dienen op de onderzeedienst.
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 20:30 schreef NewOrder het volgende:Het excuus dat er geen ruimte is voor gescheiden slaap- en toiletruimten is uiterst zwak, er kunnen immers afspraken worden gemaakt over het gemengd gebruik van de betreffende ruimten. Dat is meer een kwestie van organiseren en discipline, eigenschappen waarvan je mag verwachten dat ze bij de krijgsmacht aanwezig zijn. Het probleem is dan ook niet dat vrouwen niet aan boord van een onderzeeër zouden kunnen verblijven, maar dat er onder de huidige bemanning van de onderzeeërs te weinig draagkracht bestaat om vrouwen toe te laten.
ben je ooit weleens op een onderzeeer geweest? Je hebt volgens mij totaal geen idee van hoe krap het daar is. Mensen hebben er dus geen eigen bed! Zo krap is het.
Ben je ooit wel een 24*7 en dan weken lang met je collega`s in een kleine ruimte opgesloten geweest? Big brother is er niets bij.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_39100266
Eens. Politieke correctheid is veel te ver doorgeschoten. Vrouwen horen niet in het leger, net zomin als er bijvoorbeeld geen aspirant agenten aangenomen horen te worden die niet aan de toelatingseisen voldoen. Helaas gebeurt het allebei wel.

Toelichting: ook al is het Nederlandse leger tegenwoordig min of meer een aanfluiting, er kan weldegelijk echt oorlog uitbreken en dan heb je minder aan vrouwen dan mannen. Fysiek en mentaal zijn ze gewoon veel minder bestand tegen de gruwelen van oorlog. Ze zijn zwakker en hun brein zit anders in elkaar. Je kunt bovendien op je klompen aanvoelen wat er met gevangengenomen vrouwen gebeurt en ze zijn een storend element tussen de eigen mannelijke troepen. Bij het ondersteunend personeel heb ik er geen moeite mee, maar vrouwen horen verder niet in het leger thuis.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')