abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 21 juni 2006 @ 13:20:28 #1
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_39072520
HEEMSKERK

Vroeger:

Nu:

Historie van de gemeente Heemskerk
Waar de naam Heemskerk vandaan komt is niet met zekerheid te zeggen. De gemeente was al in de Middeleeuwen bekend: in een officiële oorkonde uit het jaar 1063 werd zij vermeld als "Hemezen-kyrica". Heemskerk kent veel historische monumenten, waaronder het Huldtoneel,
Heemskerk is ook menigmaal een strijdtoneel geweest. Twee kastelen - het kasteel Oud Haerlem en het Slot Heemskerk - werden in de 12e en 13e eeuw gebouwd om het Graafschap Holland te beschermen tegen de Westfriezen. In de 15e eeuw kwamen de bewoners tegenover elkaar te staan tijdens de Hoekse en Kabeljauwse twisten. Beide kastelen werden verwoest. Oud Haerlem werd niet meer herbouwd, het slot Heemskerk wel. In 1610 kreeg het de naam kasteel Marquette.
Aan de oostzijde van Heemskerk bevindt zich Slot Assumburg (1546). De Nederlandse Hervormde Kerk op het Kerkplein dateert uit 1628 maar heeft een middeleeuwse toren. Bij de kerk staat een monument voor de schilder Maarten van Heemskerck. Het inmiddels voormalige gemeentehuis werd in 1911 gebouwd naar een ontwerp van Jan Stuyt en werd in 1949 met een verdieping verhoogd. De Rooms-Katholieke Laurentiuskerk, ontworpen door architect J.H. Tonnaer is in 1891 voltooid en is een zeldzaam voorbeeld van een katholieke kerk in neorenaissance-stijl.
Van andere historische monumenten, zoals Kasteel Oud Haerlem, is niets meer over.

Agrarisch dorp
Na de tijd van ridders en edelen is Heemskerk als een klein rustig dorp aan de voet van de duinen achtergebleven. De bewoners, die hoofdzakelijk een bestaan vonden in de land- en tuinbouw en in de veehouderij, maakten goede maar ook veel zeer slechte tijden door. Uit de tijd dat de producten met ezels naar de markt werden gebracht, kregen de Heemskerkers de ezel mee als bijnaam en symbool.

Stedelijke ontwikkeling
Heemskerk behield dit agrarisch karakter tot de gemeente werd ingeschakeld bij de industriële ontwikkeling van de IJmond: Hoogovens (tegenwoordig Corus, Cemij, DSM, Stork Werkspoor). Dit was omstreeks 1965. Er is nog veel van terug te vinden in het unieke tuinbouwgebied aan de duinkant van de Rijksstraatweg, de gronden ten zuidoosten van deze straatweg, die voor een belangrijk deel agrarisch gebied zijn gebleven. Er moesten in korte tijd duizenden woningen komen voor mensen die in de IJmond gingen werken en voor hun gezinnen. In de weidegebieden richting Uitgeest en Zaanstad zijn sedert 1965 tot 2005 nieuwe woonwijken gerealiseerd, waaronder Breedweer, de Maer, Beijerlust, Waterakkers-Lunetten en Broekpolder. Heemskerk wil nog graag enig woongebied in reserve houden voor de talrijke jeugd, die de straten nu bevolkt, maar straks in Heemskerk een gezin wil stichten.
Verder zijn er een drietal industrieterreinen, de Houtwegen, het duurzame bedrijventerrein De Trompet, welk gelegen is langs de A9 en de Waterwegen welk gelegen is langs de Rijksstraatweg (een doorgaande weg tussen Beverwijk en Castricum)

De bewoners
Niet alleen van aanzien is Heemskerk sterk veranderd; ook het patroon van samenleven is sterk gewijzigd.
In veel van oorsprong agrarische gezinnen deed, o.a. ten gevolge van rationalisatie en verlies van grond aan de woningbouw, de invloed van de industrie zich gelden. Uit alle windstreken, van stad en platteland kwamen veelal jonge gezinnen zich hier vestigen. Met een andere aard, andere gewoonten, andere geestelijke en ervaringsachtergrond. Oorspronkelijke en nieuwe bevolking hebben moeten wennen aan het verstedelijkende Heemskerk en zich moeten aanpassen. Door de bereidheid om mee te werken aan de noodzakelijke ontwikkeling, heeft de oude bevolking voor zichzelf en voor de nieuwkomers die aanpassing gemakkelijker gemaakt. Heemskerk heeft hiermee laten zien dat een stedelijk woongebied zeer wel, en misschien wel het best, kan worden ontwikkeld als er een goede kern aanwezig is, met een bevolking die enthousiast gemaakt kan worden voor een grootse taak.

Net als de bewoners van welk dorp of stad dan ook hebben Heemskerkers ook een bijnaam. EZELS worden Heemskerkers ook wel genoemd. Deze naam is te danken aan het feit dat vroeger ezels gebruikt werden bij het vervoeren van en naar de markt van koopwaar en goederen.

Enkele welsprekende cijfers
De bevolking groeide van 5305 inwoners in 1945 tot 6452 in 1955. In 1958 werd het aantal van 10.000 inwoners overschreden, in 1964 het aantal van 20.000 inwoners. In maart 1967 is de 25.000 bereikt. Tegenwoordig staat de bevolkingsteller op 37.743 (1 mei 2006).

Heemskerk heeft een heel jonge bevolking:
40% is 0 - 14 jaar oud (Nederland 28%);
14% is 15 - 24 jaar oud (Nederland 17%);
26% is 25 - 39 jaar oud (Nederland 19%);
16% is 40 - 64 jaar oud (Nederland 26%);
3 % is 65 en ouder (Nederland 10%).

Heemskerk in ontwikkeling
De gemeente Heemskerk blijft actief, in 2005 is gestart om op diverse plaatsen flats uit de jaren 60 te verwijderen en te vervangen door moderne appartementen en laagbouw. Daarnaast zal in de komende jaren het duurzame bedrijventerrein verder worden ingevuldDe Trompet . Naast warmtepompen en zonne-energie wordt op dit bedrijventerrein ook duurzame energie opgewekt met een 2 MW windturbine die in 2005 geplaatst is. Deze windmolen is vanuit de wijde omtrek te zien door de opvallende blauwe kleur, de kleur van Heemskerk.

Recreatie
Aan de westzijde van Heemskerk bevindt zich het Noord-Hollands duinreservaat. Dit is onder beheer van het PWN. Op de fiets of lopend is het mogelijk om naar het Heemskerkerstrand te gaan. Het Heemskerkerstrand kenmerkt zich als een familiestrand, waar het zomers gezellig druk is. De afstand bedraagt circa 5 kilometer.
Heemskerk bestaat uit twee hoofdgebieden: een uniek natuur- en recreatiegebied (strand en Noord-Hollands duinreservaat) en een verstedelijkt woongebied met veel groen.

Mijn omschrijving van Heemskerk
Een dorp, zo kun je Heemskerk het beste omschrijven. In de schaduw van Beverwijk. Wat veel mensen echter niet weten is dat Heemskerk meer inwoners herbergt dan Beverwijk.

Heemskerk is aan diverse kanten ingesloten door buurgemeenten. Aan de noordkant is dat Uitgeest en Castricum. Zuidkant sluit aan op Beverwijk. Oostkant door snelweg A9 en daarachter Zaanstad (Krommenie). Westkant bestaat uit de Heemskerkse duinen en de Noordzee.

Heemskerk is geen bruisend dorp. Hoewel er genoeg te doen is op allerlei gebied. De kermis en de daarbij behorende harddraverij zijn waarschijnlijk wel de hoogtepunten van het jaar. Dit evenement staat altijd op de kalender in het eerste weekend van september.

Het centrum van Heemskerk bestaat uit een plein met daaromheen winkeltjes. Het uitgaansleven is ook voornamelijk hier gecentreerd. Enkele cafés zijn Jacks Café, Grand Café van Ruysdael, Cheers en Café de Stamtafel.

Heemskerk is een dorp waar je in alle rust kunt wonen terwijl er in de omgeving genoeg te doen is. Grote steden (Alkmaar, Haarlem en wat verder Amsterdam) zijn via het wegennet en het OV goed bereikbaar.

Na het wonen in respectievelijk Amsterdam en Haarlem bevalt het wonen in Heemskerk me zeer goed. Alles in de buurt en toch genieten van de rust. Veel groen in het straatbeeld en een heel gemoedelijke bevolking. In mijn ogen is Heemskerk een redelijk moderne gemeente waar je zelfs op het gemeentehuis goed wordt geholpen.

Heemskerk in beeld
Luchtfoto 1938

Luchtfoto 1965 (linksboven de eerste nieuwbouw in Heemskerk)

De Heemskerkse EZEL

Slot Assumburg (hier kun je o.a. trouwen)

Nieuwbouwproject Broekpolder (Beverwijk-Heemskerk)

De duinen (beschermd natuurgebied)

Heemskerker strand

De kerk

Oude raadhuis

[ Bericht 0% gewijzigd door sanger op 21-06-2006 13:28:03 ]
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 21 juni 2006 @ 13:28:24 #2
65960 sanger
pi_39072866
Heemskerkers meld je hier!

Anderen mag ook hoor
  woensdag 21 juni 2006 @ 13:38:57 #3
149074 Sala-adin
Knuffelmoslim
pi_39073249
Je kan er makklijk naar het bazaar
  woensdag 21 juni 2006 @ 13:43:09 #4
65960 sanger
pi_39073403
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 13:38 schreef Sala-adin het volgende:
Je kan er makklijk naar het bazaar
Dat is inderdaad op fiets afstand.
Maar als je er in de buurt woont dan is er na verloop van tijd niets bijzonders meer aan.
  woensdag 21 juni 2006 @ 13:47:07 #5
111612 blrrrt
Het Grote Voordeel Van FOK!
pi_39073550
Hoe gaat het met de nieuwe AH daar in Heemskerk?
Het leven is geen krentenbol.
  woensdag 21 juni 2006 @ 13:58:44 #6
65960 sanger
pi_39074012
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 13:47 schreef blrrrt het volgende:
Hoe gaat het met de nieuwe AH daar in Heemskerk?
In het dorp bedoel je? Wat ik gehoord heb niet goed. Maar denk dat de wuppie hype ze wel een handje helpt.
pi_39079656
Heemscherrek!

Geboren, getogen en ik ga er nooit meer vandaan! Lekker rustig, veel groen (zelfs ras-Wijkers vinden Heemskerk veel mooier dan Beverwijk) en al het mogelijke vertier is vrij dichtbij...

Stukje sport:
Heemskerk kent 2 voetbalcubs, ADO'20 en ODIN'59. Eerstgenoemde speelt al jaren in de zondag hoofdklasse, de tweede is een topper in de zaterdag eerste klasse (voornamelijk top in het vergooien van kampioenskansen...). De bekendste voetballer uit het dorp is Rafaël van der Vaart, ook Arthur Numan is in Heemskerk geboren.
Verder nog wat (in die wereld) bekende (oud-)badmintonners, e.e.a. aan atletiek (gezusters Olsthoorn, Jerrel Feller).
Op maandag 11 oktober 2010 @ 19:31 zei Hans: Sersjee heeft gelijk. Punt.
  woensdag 21 juni 2006 @ 16:24:15 #8
65960 sanger
pi_39079728
Mooie toevoeging Sersjee
  donderdag 22 juni 2006 @ 09:12:30 #9
65960 sanger
pi_39102253
Geen andere Heemskerkers hier?
pi_39104905
Hmmm, kan niet zeggen dat het storm loopt!
  donderdag 22 juni 2006 @ 11:25:58 #11
65960 sanger
pi_39105580
Valt tegen he!
  donderdag 22 juni 2006 @ 12:10:34 #12
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_39107259
We hebben wel in Heemskerk gewoond (nu in Beverwijk)
Inderdaad een vreemd verschijnsel dat Heemskerk een dorp blijft terwijl het meer inwoners dan Beverwijk heeft. Het centrum is recenteljik mooi opgeknapt.

En dan ben ik ook nog razend benieuwd waar ze volgend jaar de feesttenten neer gaan zetten als de hele rij van Nijman tegen de vlakte gaat.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_39107608
Hier nog een heemskerker

Leuk zo, die foto's en informatie. Zo leer ik nog eens wat over mijn dorp
  donderdag 22 juni 2006 @ 12:48:10 #14
65960 sanger
pi_39108503
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 12:10 schreef buzzer het volgende:
We hebben wel in Heemskerk gewoond (nu in Beverwijk)
Inderdaad een vreemd verschijnsel dat Heemskerk een dorp blijft terwijl het meer inwoners dan Beverwijk heeft. Het centrum is recenteljik mooi opgeknapt.

En dan ben ik ook nog razend benieuwd waar ze volgend jaar de feesttenten neer gaan zetten als de hele rij van Nijman tegen de vlakte gaat.
Afgelopen jaar stonden er 2 tenten op het parkeerterrein achter Nijman. Denk dat dat dit jaar weer zo zal zijn (zou het anders ook niet weten).
pi_39349840
Ah, Heemskerk, mijn roots. Ik ben geboren in het oude ziekenhuis. Een houten gebouw waar nu het raadhuis staat. Ze hadden indertijd geloof ik snel een ziekenhuis nodig. Later is toen het nieuwe ziekenhuis gebouwd, wat inmiddels ook geen ziekenhuis meer is. Wat zit daar eigenlijk tegenwoordig?

Ik ben inmiddels al meer dan 10 jaar weg uit H'kerk. Maar ik heb er met veel plezier gewoond.

Wat is volgens jullie eigenlijk de goede uitspraak van Heemskerk? Ligt de klemtoon op heems of op kerk. Zelf gebruik ik beide, en ben nooit overtuigt geraakt van dat 1 beter is dan de ander.
  donderdag 29 juni 2006 @ 11:48:53 #16
65960 sanger
pi_39349945
Leg zelf de klemtoon op kerk.

Ziekenhuis zou ik je niet durven zeggen eigenlijk. Waar zat dat dan?
pi_39355966
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 11:48 schreef sanger het volgende:
Ziekenhuis zou ik je niet durven zeggen eigenlijk. Waar zat dat dan?
Aan de Mozartstraat, vlak bij de hoek met de Baadert. Dat was toen ook het eindpunt van bus 74.
pi_39358063
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 11:44 schreef kluut het volgende:
Ah, Heemskerk, mijn roots. Ik ben geboren in het oude ziekenhuis. Een houten gebouw waar nu het raadhuis staat. Ze hadden indertijd geloof ik snel een ziekenhuis nodig. Later is toen het nieuwe ziekenhuis gebouwd, wat inmiddels ook geen ziekenhuis meer is. Wat zit daar eigenlijk tegenwoordig?

Ik ben inmiddels al meer dan 10 jaar weg uit H'kerk. Maar ik heb er met veel plezier gewoond.

Wat is volgens jullie eigenlijk de goede uitspraak van Heemskerk? Ligt de klemtoon op heems of op kerk. Zelf gebruik ik beide, en ben nooit overtuigt geraakt van dat 1 beter is dan de ander.
Heej, ik ben ook nog van het oude ziekenhuis!
Het ziekenhuis is nu deels een zorgcentrum en deels appartementen voor de wat oudere medemens geloof ik. Eeuwig zonde dat alles naar het Rode Kruis moest, ballentent daar.
Bij mijn weten is het nog steeds het eindpunt van bus 74.

De klemtoon ligt volgens mij op kerk, maar meestal spreek ik het uit als Heemscherrek. Zit in de familie naar het schijnt.
  donderdag 29 juni 2006 @ 16:08:48 #19
148655 Robocock
Geile doerak! Ja, jij ja!
pi_39358146
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 15:00 schreef kluut het volgende:

[..]

Aan de Mozartstraat, vlak bij de hoek met de Baadert. Dat was toen ook het eindpunt van bus 74.
Sint Jozefziekenhuis!
Met bloed, zweet en tranen, jeweets
pi_39367149
Ja, de kermis, met de biertenten, zal nog wel bestaan. Maar ik ben benieuwd of de volgende dingen ook nog bestaan:

Het jaarlijkse paalzitten.
IJs halen bij verdonk als je terug komt van het strand (of patat bij de patatoloog).
Er was een soort vaag festijn wat bestond uit een estafette rondjes rennen rond de kerk met een karretje met je estafettepartner.
Fierljeppen over de neksloot.
De kinderboederij.
pi_39367715
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 20:32 schreef kluut het volgende:
...
IJs halen bij verdonk als je terug komt van het strand (of patat bij de patatoloog).
De kinderboederij.
...
Voor zover ik weet is dit allemaal er nog steeds, fierljeppen is net nog geweest met pinksteren geloof ik. Verdonk zit in het dorp, heeft wel concurentie gekregen van max o larry's die er vlakbij zit. Kinderboerderij ben ik tijden niet meer langs geweest maar zit er vast nog wel. Over het paalzitten en estafette weet ik zelf niets, weet dus ook niet of ze nog bestaan.
pi_39369782
quote:
Op donderdag 29 juni 2006 20:32 schreef kluut het volgende:
Ja, de kermis, met de biertenten, zal nog wel bestaan. Maar ik ben benieuwd of de volgende dingen ook nog bestaan:

Het jaarlijkse paalzitten.
Er was een soort vaag festijn wat bestond uit een estafette rondjes rennen rond de kerk met een karretje met je estafettepartner.
De kinderboederij.
Paalzitten: niet meer, op de plek waar dat gebeurde staan al tijden winkels e.d.
Verdonk: bestaat nog steeds, al is Kees V. himself er al een aantal jaren uit.
Estafette: was dat niet eenmalig?
Fierljeppen: grootste festijn na de kermis, inderdaad met Pinksteren.
Kinderboerderij: gister kwam ik er langs en toen bestond ie nog. De bowlingboerderij even verderop is afgefikt (ook alweer een tijd terug trouwens) en daar zit nu een wokrestaurant.

Nog meer vragen?
  vrijdag 30 juni 2006 @ 09:16:32 #23
65960 sanger
pi_39381991
Fierljeppen over de Neksloot. Zal even aan mijn schoonzusje vragen hoe het met haar enkel gaat nu jullie het erover hebben.

Die verbrijzelde haar enkel op 5 plaatsen en loopt met verschillende metalen delen rond sinds 2 jaar, sindsdien mag je ook niet meer op je benen landen!!
pi_39500242
Auto's omgegooid: topic in NWS

Iemand iets van meegekregen? Heeft bij mijn weten niets van in het NHD gestaan.
  dinsdag 4 juli 2006 @ 12:08:09 #25
65960 sanger
pi_39502315
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 10:57 schreef Sersjee het volgende:

Herken de straat niet. Weet je waar dit is? Niets van gehoord overgiones, wel van een kind van 2 dat verdronken is gisteren.
pi_39503594
Hoek Valcooghstraat / Kerkweg. Heeft ook nog niet in de krant gestaan trouwens.

Ja, zag het op tvnh, treurig.
pi_39504448
Heemskerk
Google maps
  dinsdag 4 juli 2006 @ 13:24:16 #28
65960 sanger
pi_39504532
Heb me huis al gevonden hoor!
pi_39526157
Nog twee andere mooie locaties van Heemskerk:

Marquettelaan

Château Marquette
  woensdag 5 juli 2006 @ 07:49:34 #30
65960 sanger
pi_39530516
Mooie foto's Hydra!
pi_39535502
Hmmm, ze geven bij mij alleen kruisjes...

Maar de Marquettelaan is prachtig! Als je vanuit het dorp komt en na de bocht bij de Oosterweg naar de Rijksstraatweg rijdt, bevind je je gewoon in een groene tunnel...
  woensdag 5 juli 2006 @ 11:54:31 #32
65960 sanger
pi_39535659
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 11:49 schreef Sersjee het volgende:
Hmmm, ze geven bij mij alleen kruisjes...

Maar de Marquettelaan is prachtig! Als je vanuit het dorp komt en na de bocht bij de Oosterweg naar de Rijksstraatweg rijdt, bevind je je gewoon in een groene tunnel...
Bij mij nu ook! Waren foto's met sneeuw! Jammer dat ze weg zijn. Is inderdaad een mooi stuk daar
pi_39539622
Hmmm, minder, de foto's waren afkomstig van Heemskerk-web.nl
Heb zelf een soortgelijke foto gemaakt tijdens de heftige sneeuwval verleden jaar maart:

Mijn straat (woonwijk de Commandeurs):

Beetje jammer dat ik geen goede foto's kan vinden van Château Marquette, want dat vind ik ook een sprookjeslocatie. Vooral in de winter als je kan schaatsen kun je mooi achter het landgoed komen.
  FOK!fotograaf woensdag 5 juli 2006 @ 13:58:35 #34
13368 NiGeLaToR
pi_39539675
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 13:56 schreef hydraulix het volgende:
Beetje jammer dat ik geen goede foto's kan vinden van Château Marquette, want dat vind ik ook een sprookjeslocatie. Vooral in de winter als je kan schaatsen kun je mooi achter het landgoed komen.
Marquette heb ik al een jaar les van m'n studie, die locatie rocked inderdaad. Mooie locatie en mooi authentiek pand!
pi_39544133
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 13:56 schreef hydraulix het volgende:
Hmmm, minder, de foto's waren afkomstig van Heemskerk-web.nl
Heb zelf een soortgelijke foto gemaakt tijdens de heftige sneeuwval verleden jaar maart:
[afbeelding]
[afbeelding]

Mijn straat (woonwijk de Commandeurs):
[afbeelding]

Net kerstkaarten... Alleen die auto's en dat bushokje op de hoek van de Kerkweg wegpoetsen en klaar ben je!

Denk da'k binnenkort een foto ga maken van het doorkijkje naar de toren van de hervormde kerk vanaf de Oosterweg, ook een mooi plaatje.
pi_39544222
quote:
Op dinsdag 4 juli 2006 10:57 schreef Sersjee het volgende:

Doet me denken aan de shoveltocht. Weten jullie dat nog? Heemskerk 1 dag wereldnieuws.
  woensdag 5 juli 2006 @ 19:30:52 #37
75265 Intergalactrick
Ik ook Ik ook Ik ook Ik ook
pi_39549627
Ik woon ook in Heemskerk hoor! Bijna in het centrum!
Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook
____Ik ook_____Ik ook_____Ik ook_____
  woensdag 5 juli 2006 @ 19:32:47 #38
65960 sanger
pi_39549644
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 19:30 schreef Intergalactrick het volgende:
Ik woon ook in Heemskerk hoor! Bijna in het centrum!
Join the club!
  donderdag 6 juli 2006 @ 17:51:43 #39
140412 Danaa
🍎
pi_39579109
Ik ben geboren in Heemskerk en woon nu in Beverijkwijk; broekpolder..!!
  donderdag 6 juli 2006 @ 18:48:07 #40
75265 Intergalactrick
pi_39580623
Is er dit weekend nog wat boeiends te beleven in het centrum?
pi_39587646
Hey das leuk, Heemskerk heeft een eigenste topic
Ben er geboren en getogen, en wil er eigenlijk ook nooit meer weg
  donderdag 6 juli 2006 @ 23:14:58 #42
108256 Boes-Poes
Kim Wilde ^O^
pi_39589492
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 16:21 schreef kluut het volgende:
Doet me denken aan de shoveltocht. Weten jullie dat nog? Heemskerk 1 dag wereldnieuws.
Heemskerk - shovel city

Met een flinke vaart reed hij van IJmuiden naar Heemskerk. Het was al
donker. De wegen verlaten. Het geluid van de machine verdoofde hem.
Machtig en hoog zat hij op de stuurstoel. De grootste laadschop van
Europa. Vier meter breed, 95 ton zwaar, alleen al de wielen waren twee
meter hoog. Nog even en dan zou hij bij haar zijn. Bij het huis waar ze
zich 'laf' verschanste. Hoe kòn ze hem verlaten? Eenmaal in Heemskerk
laveerde hij zijn bakbeest door de smalle straten.

"Opeens ik zag een gigantisch monster met lichten", vertelt mevrouw Van
der Moer die net haar hondje uitliet die avond. "Auto's lagen op hun kop.
Eentje was platgedrukt tegen de Co-op." Overal zag ze mensen die
probeerden hun auto te redden. Een man kon nog maar net uit zijn auto
springen voor die in de bek van de shovel werd geschept. Met de brandende
auto in zijn kaken reed de shovel verder, gevolgd door de politie die niet
goed wist hoe de man te stoppen. Uiteindelijk kwam hij tot stilstand.
Midden op de gevel van zijn geliefde Sandra. "Er kwam zo'n
onbeschrijfelijke haat naar boven toen ik haar die middag met een ander
zag", zou Hans van W. later verklaren. "Ik kón niet anders."

Op 8 november 1991 werd de IJmuidense shovelaar Hans van W. veroordeeld
tot een jaar gevangenisstraf. Zestig auto's en tien lichtmasten had hij in
zijn vaart meegesleept. De schade bedroeg meer dan een half miljoen
gulden. Uit psychiatrisch onderzoek bleek dat de man zijn zekerheid aan
zijn shovel ontleende. Toch trouwde Hans van W. een paar maanden later met
zijn Sandra. Inmiddels zijn de twee alweer gescheiden, en leeft Hans met
een nieuwe vrouw. "Ik wil er niet meer over praten", zegt hij woedend. Hij
heeft ervoor gezeten, per advertentie heeft hij zijn excuus aan de gedupeerden aangeboden.
bron

Dat was ergens in breedweer volgens mij.

Laurentius kerk

De R.K. Kerk van de Parochie H. Laurentius werd in 1891 gebouwd naar een ontwerp van de architect J.H. Tonnaer ter vervanging van een kleine zogenaamde waterstaatskerk uit 1847. In eerste instantie lag de kerk aan de oostzijde van het dorp, dichtbij de weilanden van de Neksloot. Door de sterke groei van de gemeente na de vijftiger jaren is de kerk thans centraal gelegen. De parochie van de H. Laurentius behoort tot de zes oudste Noord-Hollandse St. Laurentiusparochies, die rond het jaar 1000 door de Benedictijnen zijn gesticht. De driebeukige kruisbasiliek heeft een hoge kruistoren (54 m) en veelhoekige traptorens aan weerszijden van het front. De fraaie uit baksteen vervaardigde kerk wordt gerekend tot de neorenaissance stijl, gekenmerkt door halfronde bogen, pilasters en veel versieringen. De toren uit de vorige eeuw is vanwege zijn zinkarchitectuur iets heel bijzonders. Een houten torenconstructie, door zink beschermd, komt in Nederland haast niet voor. Het interieur van de kerk is bij het 75-jarig bestaan in 1966 aangepast aan de toenmalige inzichten van de liturgieviering. In 1986 is het kerkgebouw uitwendig geheel gerestaureerd en heeft ook het interieur door de inspanning van vele vrijwilligers een opknapbeurt gehad. Het eerste eeuwfeest is dan ook met trots gevierd. Op vrijdagmiddag is de kerk te bezichtigen en leent zich tevens uitstekend voor muzikale optredens. Regelmatig worden er concerten en koren ten gehore gebracht.
bron
pi_39591312
Waarom zijn Heemscherkers altijd zo nationalistisch als 't om hun dorpie gaat? Komt die godsverlaten kermis van... weer op de proppen.

Maar ik ben een rasechte, in hart en nieren en zo... Mijn authentiek Heemscherkse familie woont er nog alsmede een zeer groot deel van mijn vrienden. 'k Kom er dan ook dagelijks.
'k Ben zelf een paar jaartjes geleden uitgeweken naar het naburige C'cum alwaar ik geconfronteerd werd met een lichtelijk, fraai vormgegeven, vrouwenoverschot .

Doet me overigens wel pijn dat mijn geboortedorpje de afgelopen jaren is volgebouwd met veredelde blokkendozen op grondrovende Vinexlocaties (de Citadel vind ik een positieve uitzondering daarop). Steeds meer gaat het tuinderskarakter verloren. En het eind schijnt nog niet in zicht te zijn.

O ja, daar op inhakend: als we het toch over het nieuws hebben... de Regenboogstraat heeft ook ooit het landelijke nieuws gehaald.

Dacht dat modje UIO_AMS ook uit het dorp kwam (of was 't een Wijker?) .

P.S. Excuses voor de soms ietwat kritisch ogende ondertoon van mijn post in dit/deze topic.

[ Bericht 4% gewijzigd door Feniks op 07-07-2006 01:36:44 ]
  vrijdag 7 juli 2006 @ 08:38:43 #44
65960 sanger
pi_39596242
Welkom alle nieuwe Heemskerkers!
pi_39600304
Dat gedoe met die shovel was in de Joke Smitstraat (inderdaad Breedweer). Knap dat ie zover is gekomen, want de Heemskerkers weten wat een smalle bedoening het is in die wijk!

UIO-AMS, die heeft bij mij op school gezeten, maar of ie nou uit ons mooie Heemskerk of die smerige stink Wijk komt...
  vrijdag 7 juli 2006 @ 11:58:15 #46
65960 sanger
pi_39600814
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 11:41 schreef Sersjee het volgende:
Dat gedoe met die shovel was in de Joke Smitstraat (inderdaad Breedweer). Knap dat ie zover is gekomen, want de Heemskerkers weten wat een smalle bedoening het is in die wijk!

UIO-AMS, die heeft bij mij op school gezeten, maar of ie nou uit ons mooie Heemskerk of die smerige stink Wijk komt...
Hij heeft niet voor niets zoveel auto's beschadigd
pi_39617409
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 11:58 schreef sanger het volgende:

[..]

Hij heeft niet voor niets zoveel auto's beschadigd
Wie? UIO???!!!
Had ik nooit achter 'm gezocht! Hij leek me altijd de rust zelfe
pi_41394858
Kickerdekick!

De kermis komt er aan! Zondag 3 september de wielerronde en dan is het vanaf woensdag bal in het dorp, met als jaarlijks hoogtepunt op donderdag de paardenkoers èn om 17.00 "tante" Corry Konings in de Amazon!

Zal mij benieuwen hoe het gaat met de polsbandjes bij de tenten en het glasverbod bij de paardenkoers...
  vrijdag 1 september 2006 @ 16:18:38 #49
65960 sanger
pi_41397348
Ben ook wel beniuwd inderdaad.

Zondag eerst de wielerronde maar afwachten. Sta weer bij de rotonde in de van Ruysdaelstraat met vrienden, muziek en veel bier in de garagebox
pi_41397674
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 16:18 schreef sanger het volgende:
Ben ook wel beniuwd inderdaad.

Zondag eerst de wielerronde maar afwachten. Sta weer bij de rotonde in de van Ruysdaelstraat met vrienden, muziek en veel bier in de garagebox
Woon je daar in die flat bij de rotonde?
  vrijdag 1 september 2006 @ 19:22:30 #51
75265 Intergalactrick
pi_41402461
In de komende week is het best wel lekker om heel dichtbij het centrum te wonen.
  vrijdag 1 september 2006 @ 20:27:54 #52
65960 sanger
pi_41404517
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 16:27 schreef Danaa het volgende:

[..]

Woon je daar in die flat bij de rotonde?
Nee dat niet....een maat van me heeft daar echter wel de garagebox. Morgen gaat de koelkast alvast die kant op.
  zondag 3 september 2006 @ 21:29:49 #53
75265 Intergalactrick
pi_41462524
Nou, het begin van de kermis is een feit...
  maandag 4 september 2006 @ 09:03:42 #54
65960 sanger
pi_41474209
Gisteren de wielerronde gehad. Was weer erg gezellig
  donderdag 7 september 2006 @ 10:46:12 #55
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_41577042
Vanmiddag kun je een kogel afschieten in Heemskerk zonder iemand te raken (behalve in het centrum en de Marquettelaan dan)

en pas op voor slapende mensen op de openbare weg
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  donderdag 7 september 2006 @ 13:26:27 #56
65960 sanger
pi_41581611
Gisteren was weer erg gezellig !!!

Zometeen de fiets bestijgen om weer in het centrum te komen zodat ik de rest van het bierbudget kan opmaken.
pi_41599442
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 20:27 schreef sanger het volgende:

[..]

Nee dat niet....een maat van me heeft daar echter wel de garagebox. Morgen gaat de koelkast alvast die kant op.
Okee
Heerlijk die feestweek!!!! Geweldig
  zaterdag 9 september 2006 @ 18:00:44 #58
75265 Intergalactrick
pi_41652065
Nou, ik leef weer.
pi_41652826
mooi, die ellende ook weer voorbij
Play the game
fight the fight
but what's the point on a beautiful night
pi_41656121
Gisteravond was echt gezellig.. was laat thuis.. en vandaag weer fris en fruitig op mun werk . Ben nu toch best wel moe
  maandag 11 september 2006 @ 09:47:50 #61
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_41698964
Het hele dorp meurt nog naar de bier en urine...
het zal wel gezellig zijn geweest.
pi_41699775
quote:
Op maandag 11 september 2006 09:47 schreef buzzer het volgende:
Het hele dorp meurt nog naar de bier en urine...
het zal wel gezellig zijn geweest.
Ooh echt is die geur nog zo erg te ruiken, ben er nog niet geweest na de feestweek..
Inderdaad heeeel gezellig geweest
Zelf niet heen geweesT?
  maandag 11 september 2006 @ 11:15:45 #63
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_41700849
ik ging vroeger altijd naar camping geversduin met paps en mams. Van het jaar nog even geweest.

Patat + Broodje hamburger van de patatoloog
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_41701198
quote:
Op maandag 11 september 2006 11:15 schreef Catch22- het volgende:
ik ging vroeger altijd naar camping geversduin met paps en mams. Van het jaar nog even geweest.

Patat + Broodje hamburger van de patatoloog
Vind je die daar zo lekker vroeger dat ik klein was daar wel eens gegeten maar kan het me niet meer herinneren of het zo lekker was..
Wat heb je trouwens een ranzig plaatje, van die tampon
pi_41805590
Geboren in Heemskerk. Sint Jozef natuurlijk
A.F.C. Ajax - Piet de Visser
  maandag 25 september 2006 @ 13:45:56 #66
65960 sanger
pi_42111414
Leef ook weer!

Feestweek met aaneengesloten een heerlijke vakantie naar Mexico. Maar sinds gisteren weer back-in-town....
pi_42114875
quote:
Op maandag 25 september 2006 13:45 schreef sanger het volgende:
Leef ook weer!

Feestweek met aaneengesloten een heerlijke vakantie naar Mexico. Maar sinds gisteren weer back-in-town....
Ooh wat lekker! Alles goed gegaan, naar jullie zin gehad?
  maandag 25 september 2006 @ 17:31:46 #68
75265 Intergalactrick
pi_42116901
We waren gisteren op het nieuws! Baby overleeft val van vier hoog
  maandag 25 september 2006 @ 18:16:37 #69
65960 sanger
pi_42117917
quote:
Op maandag 25 september 2006 16:12 schreef Danaa het volgende:

[..]

Ooh wat lekker! Alles goed gegaan, naar jullie zin gehad?
Ja zeker lekker....

Was een supervakantie. Perfect hotel en mooie excursies gedaan. We gaan daar zeker een keer naar terug
pi_42119237
quote:
Op maandag 25 september 2006 17:31 schreef Intergalactrick het volgende:
Ja verschrikkelijk dat nieuws..
Mijn klasgenootje haar ouders hebben de baby gevonden en de ambulance gebeld!
Je was zelf op tv??
pi_42122770
quote:
Op maandag 25 september 2006 17:31 schreef Intergalactrick het volgende:
Dat was bij mij in de straat! Denk dat het de eerste flat vanaf de Jan van Kuikweg was, maar weet dat alleen niet zeker... Ik was nl. niet thuis toen dat gebeurde en ik heb nog niemand uit de buurt gesproken.
  dinsdag 26 september 2006 @ 11:10:30 #72
75265 Intergalactrick
pi_42136223
quote:
Op maandag 25 september 2006 21:23 schreef Sersjee het volgende:

[..]

Dat was bij mij in de straat! Denk dat het de eerste flat vanaf de Jan van Kuikweg was, maar weet dat alleen niet zeker... Ik was nl. niet thuis toen dat gebeurde en ik heb nog niemand uit de buurt gesproken.
Er staat voglens mij een plaatje op www.nu.nl van de betreffende flat. Is voglens mij ook bij de Jan van Kuikweg.
pi_42136736
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:10 schreef Intergalactrick het volgende:

[..]

Er staat voglens mij een plaatje op www.nu.nl van de betreffende flat. Is voglens mij ook bij de Jan van Kuikweg.
Hmm, da's de flat waar ik woon, de 2e op de JvP. Zo te zien is het dus in de derde hal gebeurd, daar ken ik niemand.
  zaterdag 7 oktober 2006 @ 12:28:24 #74
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_42450304
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 11:34 schreef Sersjee het volgende:

[..]

Hmm, da's de flat waar ik woon, de 2e op de JvP. Zo te zien is het dus in de derde hal gebeurd, daar ken ik niemand.
Toen wij nog op ons vorige adres woonde is er uit de flat tegenover ons ook een kind naar beneden gevallen van 3 hoog. De oppas was even op visite in een andere flat..
pi_42459321
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 12:28 schreef buzzer het volgende:

[..]

Toen wij nog op ons vorige adres woonde is er uit de flat tegenover ons ook een kind naar beneden gevallen van 3 hoog. De oppas was even op visite in een andere flat..
Overleefd??
Waar was dat?
  zondag 2 september 2007 @ 23:34:10 #76
75265 Intergalactrick
pi_52905207
quote:
Op zondag 3 september 2006 21:29 schreef Intergalactrick het volgende:
Nou, het begin van de kermis is een feit...
Ik quote mijzelf even hoor. Ik vond het vanmiddag en vanavond weer top! Heb alleen geen fiets gezien.
  maandag 3 september 2007 @ 09:29:39 #77
65960 sanger
pi_52910458
quote:
Op zondag 2 september 2007 23:34 schreef Intergalactrick het volgende:

[..]

Ik quote mijzelf even hoor. Ik vond het vanmiddag en vanavond weer top! Heb alleen geen fiets gezien.
Zelfde gaat hier op
pi_52910559
He, daar woon ik ook
  maandag 3 september 2007 @ 09:48:15 #79
65960 sanger
pi_52910780
Welkom

Vanaf woensdag lekker kermis. Vanaf eerste deuntje aanwezig
pi_52910979
Heb er zin in!
Moet nog even wat ijs regelen om de kliko mee te vullen, dan blijft het bier tenminste nog koud bij de harddraverij...
Staan er trouwens nog 'extreme' attracties op de kermis?
  maandag 3 september 2007 @ 10:01:22 #81
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_52911037
*meld

Donderdag weer fijn paardjes kijken

Doet me er aan denken... Heemskerk was de eerste gemeente in NL met een verplaatsbare rotonde!! Alles om tradities in stand te houden
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
pi_52911092
Ik ben trouwens benieuwd hoe het dit jaar gaat verlopen. In de voorgaande jaren was het altijd bij de tenten achter de AH het drukst, maar nu doet ongeveer het hele centrum mee. Ruysdael, Cheers, zo'n beetje alle cafe's zetten wat tenten buiten neer. Ook op het Nielenplein schijnt een of andere dj te staan (in dat glazen geval)...

Opzich leuk, maar ik hoop niet dat het daardoor in de tenten veel rustiger wordt!
  maandag 3 september 2007 @ 10:16:15 #83
65960 sanger
pi_52911350
Het is jammer dat de tenten volgend jaar verdwenen zijn. De gemeente wil alles binnen in de kroegen hebben, maar of dat gaat passen.....

Eerst maar dit jaar zien te overleven
  maandag 3 september 2007 @ 10:21:24 #84
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_52911452
quote:
Op maandag 3 september 2007 10:16 schreef sanger het volgende:
Het is jammer dat de tenten volgend jaar verdwenen zijn. De gemeente wil alles binnen in de kroegen hebben, maar of dat gaat passen.....

Eerst maar dit jaar zien te overleven
WTF?? Dat kan toch niet?? Geen kermis zonder biertenten!!
"An expert is one who knows more and more about less and less until he knows absolutely everything about nothing."
pi_52911505
Alles binnen de kroegen? Zonder tenten?

Kom op zeg, die tenten vormen samen de feestweek! Als die tenten gaan stoppen blijft de helft thuis, en past het waarschijnlijk wel in de kroegen.
Stelletje cultuurbarbaren daar bij de gemeente
  maandag 3 september 2007 @ 10:27:29 #86
65960 sanger
pi_52911553
De Amazon tent wordt vrijdag voor het laatst gebruikt. Vrijdagnacht om 12 uur wordt zelfs de VOF ontbonden.

Zelfde dat wij al jaren voor de garage staan met een partytent en wat muziek voor onze eigen besloten groep. Mag ook niet meer volgend jaar omdat het te professioneel lijkt. Schijnt oneerlijke concurrentie te zijn met Ben de Bie, Ruysdael en Jacks. Ze denken namelijk dat als wij daar niet meer staan met onze groep we het bier daar gaan kopen..
pi_52955612
Godsamme wat een pokkeweer... Had er al willen zijn
  woensdag 5 september 2007 @ 17:35:57 #88
75265 Intergalactrick
pi_52962857
quote:
Op woensdag 5 september 2007 11:02 schreef Sm0keZ het volgende:
Godsamme wat een pokkeweer... Had er al willen zijn
Ja, het is best regenachtig..nu ook nog. Ik ben de hele dag braaf naar school geweest. Morgen gaat alweer om 6 uur de wekker, dus ik dnek dat ik vanavond ook maar thuis blijf.

Maarja, morgenmiddag lekker bieren!
  donderdag 6 september 2007 @ 09:02:00 #89
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_52975012
Zo, vanmiddag maar eens paardjes gaan kijken
  donderdag 6 september 2007 @ 11:49:25 #90
75265 Intergalactrick
pi_52978710
quote:
Op donderdag 6 september 2007 09:02 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
Zo, vanmiddag maar eens paardjes gaan kijken
Ik ga geen paarden zien hoor. Haha.
  vrijdag 7 september 2007 @ 17:07:56 #91
75265 Intergalactrick
pi_53009752
quote:
Op donderdag 6 september 2007 11:49 schreef Intergalactrick het volgende:

[..]

Ik ga geen paarden zien hoor. Haha.
Ik heb er toch wel een paar gezien. Zeker 2.

Wat voel ik me beroerd.
  zaterdag 8 september 2007 @ 11:15:11 #92
65960 sanger
pi_53025338
Dat waren drie gezellige dagen
pi_53034328
3 eeerrrggg gezellige dagen!
Vooral gister, vond het bij de Kas dit jaar ook helemaal top.
Ik denk dat die tent een goede start heeft gemaakt..
  zaterdag 8 september 2007 @ 19:48:35 #94
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_53035302
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 19:04 schreef Danaa het volgende:
3 eeerrrggg gezellige dagen!
Vooral gister, vond het bij de Kas dit jaar ook helemaal top.
Ik denk dat die tent een goede start heeft gemaakt..
WTF?? De Kas?? Ben er drie keer langs gelopen, maar zag alleen maar kids spelen met hun ouders
  zondag 9 september 2007 @ 12:55:16 #95
75265 Intergalactrick
pi_53047309
Ik weet het allemaal niet meer hoor.
pi_53047600
quote:
Op zaterdag 8 september 2007 19:48 schreef Mitä_kuuluu het volgende:

[..]

WTF?? De Kas?? Ben er drie keer langs gelopen, maar zag alleen maar kids spelen met hun ouders
Hoelaat ben jij erlangs gelopen in godsnaam!?
  zondag 9 september 2007 @ 13:20:05 #97
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_53047755
quote:
Op zondag 9 september 2007 13:11 schreef Danaa het volgende:

[..]

Hoelaat ben jij erlangs gelopen in godsnaam!?
Donderdagavond en vrijdagavond... hoezo?
  zondag 9 september 2007 @ 13:22:08 #98
65960 sanger
pi_53047792
Ben ook even bij de Kas geweest en was daar prima toeven anders.....
  zondag 9 september 2007 @ 16:10:28 #99
99453 Mitä_kuuluu
Vittu saatana perkele
pi_53051238
Dan ben ik er kennelijk net op de momenten geweest dat het happyhour was voor de 13, 14, en 15-jarige...jammer... Zal volgend jaar wel anders zijn als de amazon en bierelier verdwenen zijn...
  zondag 9 september 2007 @ 16:24:35 #100
65960 sanger
pi_53051543
quote:
Op zondag 9 september 2007 16:10 schreef Mitä_kuuluu het volgende:
Dan ben ik er kennelijk net op de momenten geweest dat het happyhour was voor de 13, 14, en 15-jarige...jammer... Zal volgend jaar wel anders zijn als de amazon en bierelier verdwenen zijn...
Ik vraag me eigelijk af waar ze iedereen dan willen laten.....

Als je bekijkt dat de tenten redelijk vol waren, en Ruysdael en Jacks ook.
  zondag 9 september 2007 @ 16:43:31 #101
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_53051978
Die kas was wel okee, ze schonken daar Heineken en de bekers waren nog groter ook

Heeft iemand die streaker trouwens nog gezien donderdag op de korte baan? Heb me blauw gelachen om die kerel!
  zondag 9 september 2007 @ 16:59:28 #102
65960 sanger
pi_53052302
quote:
Op zondag 9 september 2007 16:43 schreef Sm0keZ het volgende:
Die kas was wel okee, ze schonken daar Heineken en de bekers waren nog groter ook

Heeft iemand die streaker trouwens nog gezien donderdag op de korte baan? Heb me blauw gelachen om die kerel!
Heineken indd, en grotere bekers was ons ook al opgevallen.

Geen streaker gezien, maar ben ook niet op de harddraverij geweest.
pi_53065719
quote:
Op zondag 9 september 2007 16:59 schreef sanger het volgende:

Geen streaker gezien, maar ben ook niet op de harddraverij geweest.
  maandag 10 september 2007 @ 08:31:43 #104
65960 sanger
pi_53066248
quote:
Op maandag 10 september 2007 06:57 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]

Het bier in de tenten smaakte te goed, en mijn benen wilden niet meer
pi_53066349
Die tenten was ik woensdag de hele dag, donderdag en vrijdagavond al... Harddraverij is min of meer traditie! Eerst even een kliko schoonmaken, twee kratten ijs bij de visboer halen, langs de supermarkt voor een tiental traytjes bier en vullen maar
Altijd succes, iedereen staat dan jaloers te kijken naar het ijskoude bier wat je dan bij je hebt
  maandag 10 september 2007 @ 14:17:55 #106
75265 Intergalactrick
pi_53072967
quote:
Op maandag 10 september 2007 08:41 schreef Sm0keZ het volgende:
Die tenten was ik woensdag de hele dag, donderdag en vrijdagavond al... Harddraverij is min of meer traditie! Eerst even een kliko schoonmaken, twee kratten ijs bij de visboer halen, langs de supermarkt voor een tiental traytjes bier en vullen maar
Altijd succes, iedereen staat dan jaloers te kijken naar het ijskoude bier wat je dan bij je hebt
Zo stond ik ook heerlijk mijn biertjes te drinken. Hoewel ik er pas om 4 ur was ofzo.
pi_71149290
born en raised Heemskerker! 3 jaar in Breedweer gewoont, daarna nog 14 in Commandeurs en ben inmiddels al weer een tijd woonachtig in Utrecht, wat me wel heel goed bevalt. Maar toch, de Heemskerkse kermis is uiteraard de beste en het is altijd fijn om er terug te komen voor wat ontspanning
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zaterdag 1 augustus 2009 @ 19:38:03 #108
235513 Pencile
Dame in de dop
pi_71521332
* heemskerker meld.

iedereen al een beetje zin in de kermis?
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:47:58 #109
65960 sanger
pi_71711471
Eerst nog de wielerronde
  Moderator maandag 4 januari 2010 @ 16:30:26 #110
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_76402561
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 00:14 schreef Feniks het volgende:
Dacht dat modje UIO_AMS ook uit het dorp kwam (of was 't een Wijker?) .
Typisch grensgeval. Geboren in B'wijk, m'n ouders wonen op de grens met H'kerk en m'n middelbare school stond in H'kerk, waar ook het merendeel van m'n vrienden vandaan komt.
quote:
Op vrijdag 7 juli 2006 11:41 schreef Sersjee het volgende:
Beverwijk heeft ook z'n mooie kanten.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_76940269
quote:
Op maandag 4 januari 2010 16:30 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Beverwijk heeft ook z'n mooie kanten.
De onderkant dan zeker...
  Moderator maandag 20 januari 2020 @ 17:10:11 #112
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_191117695
Schop!

Was zaterdag nog in het dorp.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')