abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39055557
Goed nieuws, Hersi Ali blijft gewoon Nederlandse. De naam Ali heeft ze van haar opa, en volgens Somalisch recht zou ze die naam mogen gebruiken.

Mooi voor Hersi, een afgang voor Verdonk.
quote:
'Hirsi Ali blijft Nederlandse'
Bron: nu.nl
Uitgegeven: 20 juni 2006 21:05
Laatst gewijzigd: 20 juni 2006 22:13

DEN HAAG - Ayaan Hirsi Ali behoudt haar Nederlanderschap. Minister voor Vreemdelingenzaken Rita Verdonk (VVD) heeft dat besloten. Dat meldt RTL Nieuws dinsdag op basis van 'betrouwbare bronnen'. De woordvoerder van Verdonk ontkent het verhaal tegen RTL.

Verdonk zou hebben besloten de procedure tegen Hirsi Ali niet door te zetten. Hirsi Ali zou juridisch gezien niet hebben gelogen toen zij bij haar naturalisatieaanvraag een valse naam gebruikte. De naam Ali heeft ze van haar opa, en volgens Somalisch recht zou ze die naam mogen gebruiken.

Het kabinet neemt waarschijnlijk vrijdag een besluit over de naturalisatie van Hirsi Ali. Er zou worden gezocht naar een goede formulering, zodat Verdonk niet te veel gezichtsverlies zou lijden.

Valse naam

Hirsi Ali vroeg in 1992 asiel aan in Nederland, maar gaf daarbij een valse naam en geboortedatum op. In een uitzending van het televisieprogramma Zembla werd de kwestie vorige maand onder de aandacht gebracht. In een brief aan Hirsi Ali schreef Verdonk vervolgens dat haar partijgenote vooralsnog werd geacht 'het Nederlanderschap niet te hebben verkregen'.

Hirsi Ali legde per direct haar Kamerlidmaatschap neer. Na een motie van de Tweede Kamer moest Verdonk de zaak opnieuw onderzoeken.

Ministerie

Het ministerie van Justitie ontkende dinsdag ten stelligste dat er al een besluit ligt. "Er is nog geen enkele beslissing genomen."

"Het overleg loopt nog. De uitkomst dat zij haar Nederlanderschap mag behouden, is prematuur", zo meldde een woordvoerder van Justitie naar aanleiding van berichtgeving in RTL Nieuws.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 23:06:53 #2
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_39055808
Ja maar Rita kon toch niets meer doen.....??
lege ton
  dinsdag 20 juni 2006 @ 23:42:48 #3
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39057715
Het zoveelste proefballonnetje om te kijken wat de reacties zijn....
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_39057766
Afgang voor Verdonk?
Meer een soort slap excuus.

Precies wat we gewend zijn na al haar draaikonterij.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_39058191
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 23:01 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Goed nieuws, Hersi Ali blijft gewoon Nederlandse. De naam Ali heeft ze van haar opa, en volgens Somalisch recht zou ze die naam mogen gebruiken.

Mooi voor Hersi, een afgang voor Verdonk.
[..]

Wat een schande

Verdonk zet wel TAIDA die liegt uit
Verdonk zet geen liegende provocerende somalische Hirsi Ali Somali uit
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 23:53:38 #6
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_39058238
waarom horen we dit nu pas? Die leugen is nu ineens gewoon de verdraaide waarheid zeker
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_39058366
Ijzeren Rita
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 20 juni 2006 @ 23:57:53 #8
126836 Super7fighter
Obedience brings victory.
pi_39058438
Hirsi Ali propageert vrouwenbesnijdenis, daar is ze geknipt voor, maar omdat in Somalie vrouwenbesnijdenis gewoon moet kunnen, mag het in Nederland ook?!
We will export death and violence to the four corners of the earth in defence of our great nation.
pi_39058736
sportieve verliezers hiero

om zelfs haar misbruikverleden er op "grappige" manier bij te halen gaat wel erg ver
pi_39058948
Ayaan heeft echter op 3 onderdelen gelogen, worden die andere 2 dan niet gezien als leugens?

Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  woensdag 21 juni 2006 @ 00:33:52 #11
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_39059722
Ssst. Voor die andere twee leugens moeten net zulke goede smoezen gevonden worden.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_39059887
ooh .. dus er was in 2002/2003 bekend dat ze had gelogen .. de VVD top is bekend met "de kwestie" en besluit het te negeren .. zelfs het IND wist ervan (wie wist er niet van .. officieus) .. en ze doen er helemaal niets mee ..
en dan kunnen ze nu ineens binnen net 4 weken vaststellen dat die naam wel legaal is .. ja hoor ..
mijn naam is muts en ik geloof alles
pleased to meet you
pi_39059913
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 00:11 schreef Lucille het volgende:
Ayaan heeft echter op 3 onderdelen gelogen, worden die andere 2 dan niet gezien als leugens?
die zijn verjaard toch
pleased to meet you
  woensdag 21 juni 2006 @ 07:59:07 #14
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_39062844
En sinds wanneer gelden Somalische wetten hier? Als ik in Egypte mijn rijbewijs haal met 2x een rondje om een kameel rijden, en ik kom in Nederland met dat vodje, moet ik ook opnieuw afrijden volgens de Nederlandse regels.

Niet dat het me verbaast, hoor. Wie appelen vaart, die appelen eet, zei mijn oma altijd al.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_39063219
Ijzeren Rita
  woensdag 21 juni 2006 @ 08:45:27 #16
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_39063350
Dat is het mooie aan het hele regels is regels concept: Er is altijd wel een regeltje te vinden dat in jouw voordeel werkt.

Hopelijk zijn we nu af van de slappe smoezen van Verdonk van "Ik voer alleen maar regels uit" en "regels laten geen ruimte over".
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_39063408
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 07:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En sinds wanneer gelden Somalische wetten hier? Als ik in Egypte mijn rijbewijs haal met 2x een rondje om een kameel rijden, en ik kom in Nederland met dat vodje, moet ik ook opnieuw afrijden volgens de Nederlandse regels.
Omdat het erom gaat of de naam rechtsgeldig gevoerd mag worden.

Rechtsgeldig voor dat individu; die op dat moment nog geen deel uitmaakt van de Nederlandse administratie. Dus het gaat over de rechtsgeldigheid van diens naam in het land waar die persoon geregistreerd staat. Somalie, in dit geval.

Opdat de identiteit van de nieuwe Nederlander samenvalt met die van de ex-Somalische.

edit:
uit dat arrest van de hoge raad op basis waarvan Nederlanderschap niet bestaat bij onjuiste identificatie:
quote:
Daarbij verdient aantekening dat in andere gevallen van foutieve persoonsgegevens aan het naturalisatiebesluit rechtsgevolg niet steeds behoeft te worden ontzegd. Te denken valt aan gevallen waarin de opgegeven naam of andere persoonsgegevens een kennelijke verschrijving bevatten of als gevolg van transscriptieproblemen zijn verbasterd, of aan gevallen waarin de opgegeven naam een naam is waaronder de naturalisandus (ook) bekend staat en door hem - volgens het toepasselijke recht - bevoegdelijk is gevoerd. In deze gevallen betreffen de vermelde gegevens de naturalisandus en kunnen hem ook identificeren. Zie ook HR 21 november 1997, NJ 1998, 283 nt. GRdG.

[ Bericht 32% gewijzigd door sigme op 21-06-2006 09:07:01 ]
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_39063440
quote:
Welke drie bedoel je?

Voor het eventueel niet-bestaand Nederlanderschap zijn er 2 dingen van belang voor vaststellen identiteit: naam en geboortedatum.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_39063639
quote:

[afbeelding]
Naam, geboortedatum en ?
pi_39063794
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 09:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Naam, geboortedatum en ?
Ik denk dat Lucille het valse vluchtverhaal bedoelt (asielstatus in Kenia). Maar voor ontbreken van rechtsgevolg van de eerdere naturalisatie zijn alleen de identificerende gegevens van belang, en volgens mij bestonden die uit naam & geboortedatum.
  woensdag 21 juni 2006 @ 09:18:46 #21
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_39063982
Ik verwacht dus ook dat andere liegende asielzoekers een paspoort krijgen? Maar dat zal wel niet
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 00:39 schreef moussie het volgende:
ooh .. dus er was in 2002/2003 bekend dat ze had gelogen .. de VVD top is bekend met "de kwestie" en besluit het te negeren .. zelfs het IND wist ervan (wie wist er niet van .. officieus) .. en ze doen er helemaal niets mee ..
en dan kunnen ze nu ineens binnen net 4 weken vaststellen dat die naam wel legaal is .. ja hoor ..
mijn naam is muts en ik geloof alles
  woensdag 21 juni 2006 @ 09:37:12 #22
1197 DiEr
inspiratieloos
pi_39064385
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 09:18 schreef TimmyAsd het volgende:
Ik verwacht dus ook dat andere liegende asielzoekers een paspoort krijgen? Maar dat zal wel niet
[..]

Laten we idd hopen (als dit allemaal waar is en er een dergelijk besluit komt) dat dit wel een precedentwerking gaat hebben ten gunste van de asielzoekers die wél een verblijf in Nederland hard nodig hebben om te ontkomen aan ellende.
"They that can give up essential liberty to obtain a little temporary safety deserve neither liberty nor safety." Benjamin Franklin
  woensdag 21 juni 2006 @ 09:37:57 #23
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_39064403
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 07:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Niet dat het me verbaast, hoor. Wie appelen vaart, die appelen eet, zei mijn oma altijd al.
Oké, jij wil het buitenlandse recht negeren? Dan is het voortaan helemaal makkelijk. Dat betekent namelijk dat je met elke verzonnen naam Nederland binnen mag komen. Want ja, die buitenlandse namen gelden niet.

pi_39064530
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 09:37 schreef DiEr het volgende:

[..]

Laten we idd hopen (als dit allemaal waar is en er een dergelijk besluit komt) dat dit wel een precedentwerking gaat hebben ten gunste van de asielzoekers die wél een verblijf in Nederland hard nodig hebben om te ontkomen aan ellende.
Het hele circus gaat NIET over VERBLIJF in Nederland. Het gaat niet over de asielverlening.

Die staat niet ter discussie en zal dus ook niet worden veranderd door de constatering dat Hirsi Ali inderdaad Hirsi Ali heet en dus haar Nederlands staatsburgerschap heeft.

En constateren dat "Hirsi Ali" een rechtsgeldige naam is is (alweer) geen besluit. Het verandert niets, er is geen nieuwe regel of beleid, alles blijft zoals het was.
  woensdag 21 juni 2006 @ 09:47:45 #25
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_39064667
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 09:42 schreef sigme het volgende:

[..]

Het hele circus gaat NIET over VERBLIJF in Nederland. Het gaat niet over de asielverlening.

Die staat niet ter discussie en zal dus ook niet worden veranderd door de constatering dat Hirsi Ali inderdaad Hirsi Ali heet en dus haar Nederlands staatsburgerschap heeft.

En constateren dat "Hirsi Ali" een rechtsgeldige naam is is (alweer) geen besluit. Het verandert niets, er is geen nieuwe regel of beleid, alles blijft zoals het was.
Ik ben blij dat er nog iemand is die het snapt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')