abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 juni 2006 @ 18:23:33 #1
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_39043707
quote:
Een derde Nederlanders wil rookverbod horeca

Uitgegeven: 20 juni 2006 15:34
Laatst gewijzigd: 20 juni 2006 16:14

LAREN - Bijna een derde van de Nederlanders (32 procent) wil een rookverbod in horecagelegenheden. Dit blijkt dinsdag uit een representatief onderzoek onder 501 Nederlanders in opdracht van de Stichting Rokersbelangen (SRB).

Bijna de helft van de ondervraagden (47 procent) vindt dat roken in kroegen, restaurants en cafés gewoon moet kunnen. Een op de vijf Nederlanders maakt het niets uit of in de horeca een rookverbod komt. Volgens een meerderheid (54 procent) zouden de horecaondernemers zelf moeten kunnen bepalen of er wel of niet mag worden gerookt in hun zaak. 28 procent is het daar niet mee eens.

Rookvrije zones

Begin juni dreigde minister Hoogervorst van Volksgezondheid de horeca in de loop van volgend jaar een algeheel rookverbod op te leggen, als exploitanten niet snel meer werk maken van het instellen van rookvrije zones in hun zaken. De minister heeft hierover eerder afspraken gemaakt met de horecabranche via een zogenoemd stappenplan. Dat plan ging vorig jaar in en duurt nog tot 1 januari 2009. Tot nu toe heeft het gros van de exploitanten zich niet aan de afspraken gehouden.

De Stichting Rokersbelangen wordt betaald door de tabaksindustrie. Vorige maand presenteerde het NIPO een representatieve enquête waaruit juist bleek dat 57 procent van de Nederlanders voorstander is van een wet die een rookverbod voor de horeca regelt. Het NIPO deed het onderzoek in opdracht van het Astma Fonds, KWF Kankerbestrijding, de Nederlandse Hartstichting en Stivoro.
Nu.nl

Zooo, 67% vindt het prima zo, niets aan veranderen. Opgelost dus.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_39043918
Lees even wat er staat: De Stichting Rokersbelangen wordt betaald door de tabaksindustrie. Deze stichting heeft er dus indirect belang bij deze resultaten. Lekker betrouwbare informatie dus. Er zou eigenlijk een nieuw onafhankelijk onderzoek moeten gedaan met een grote representatieve steekproef door een onafhankelijk bureau.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 18:32:52 #3
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_39044004
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 18:30 schreef d-best het volgende:
Lees even wat er staat: De Stichting Rokersbelangen wordt betaald door de tabaksindustrie. Deze stichting heeft er dus indirect belang bij deze resultaten. Lekker betrouwbare informatie dus. Er zou eigenlijk een nieuw onafhankelijk onderzoek moeten gedaan met een grote representatieve steekproef door een onafhankelijk bureau.
Net zo betrouwbaar als het vorige onderzoek dus. Beide onderzoeken heffen elkaar op dus laten we lekker alles zoals het is. Daarbij komt natuurlijk het jammerlijk falen van de rookvrije horeca waaruit blijkt dat mensen er toch niet zo om zit te springen als men ons wil laten denken.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_39044037
Het onderzoek is slechts onder 501 Nederlanders. Dan vind ik het bij voorbaat al discutabel
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_39044169
idd het eerst onderzoek kun je ook niet geheel onafhankelijk noemen. Maar met je laatste conclusie kan ik het niet eens zijn. Soms moeten mensen meer gedwongen worden om dingen te veranderen. Een paar mensen roepen heel hard dat ze geen rookvrije horeca willen en rest volgt. Bovendien is meeroken bewezen slecht voor je gezondheid. In een cafe rookt een minderheid en heeft iedereen er schade van. Laat staan de mensen die per acuut benauwd worden als zij met rook in aanraking komen. Zij kunnen nooit gezellig naar het cafe, alleen door een paar rokers. Bij het invoeren van een rookvrije horeca kunnen rokers wel nog steeds komen. Alleen af en toe naar buiten om te roken. Maar of dit echt nodig is... 's nachts kun je ook 8 ook zonder sigaretje.
pi_39044216
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 18:32 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Net zo betrouwbaar als het vorige onderzoek dus. Beide onderzoeken heffen elkaar op dus laten we lekker alles zoals het is. Daarbij komt natuurlijk het jammerlijk falen van de rookvrije horeca waaruit blijkt dat mensen er toch niet zo om zit te springen als men ons wil laten denken.
het lijkt anders in alle landen waar een rookverbod is opgelegd gewoon te werken. dat zal het in nederland dus ook. ik ben zelf roker, maar ben voor een verbod. heb al genoeg brandgaten in shirts en blaren op handen en armen gehad door andere rokers.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 18:40:10 #7
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_39044226
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 18:38 schreef d-best het volgende:
idd het eerst onderzoek kun je ook niet geheel onafhankelijk noemen. Maar met je laatste conclusie kan ik het niet eens zijn. Soms moeten mensen meer gedwongen worden om dingen te veranderen. Een paar mensen roepen heel hard dat ze geen rookvrije horeca willen en rest volgt. Bovendien is meeroken bewezen slecht voor je gezondheid. In een cafe rookt een minderheid en heeft iedereen er schade van. Laat staan de mensen die per acuut benauwd worden als zij met rook in aanraking komen. Zij kunnen nooit gezellig naar het cafe, alleen door een paar rokers. Bij het invoeren van een rookvrije horeca kunnen rokers wel nog steeds komen. Alleen af en toe naar buiten om te roken. Maar of dit echt nodig is... 's nachts kun je ook 8 ook zonder sigaretje.
Vrije marktwerking, open een rookvrije kroeg en zie hoe druk het is.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 18:41:09 #8
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_39044260
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 18:39 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

het lijkt anders in alle landen waar een rookverbod is opgelegd gewoon te werken. dat zal het in nederland dus ook. ik ben zelf roker, maar ben voor een verbod. heb al genoeg brandgaten in shirts en blaren op handen en armen gehad door andere rokers.
Ik nog nooit, ken ook niemand anders met dat probleem en ken toch redelijk wat rokers en redelijk wat drukke kroegen.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 18:43:18 #9
110625 vamos1
Timmaaaaah
pi_39044322
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 18:23 schreef Dagonet het volgende:
─_(º.0)_/─
pi_39044376
Ben dus wel iemand door voor het verbod is, ookal kom ik niet in kroegen.
X
pi_39044377
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 18:41 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ik nog nooit, ken ook niemand anders met dat probleem en ken toch redelijk wat rokers en redelijk wat drukke kroegen.
tsja, apart. ik vaak genoeg. leukste was nog wel een meisje dat vol tegen me aanliep en haar sigaret uitdrukte op mijn bovenarm, met een shirt ertussen.

maar in NY blijkt het gewoon te werken, in spanje ook, en er zullen inmiddels nog wel meer landen overstag zijn. het probleem in NL tov spanje is natuurlijk het weer, hier kun je niet altijd ff buiten een sigaretje gaan roken. maar goed, dat kan in NY ook niet en toch is het daar geen enkel probleem.

en ongeacht wat nederlanders vinden, mensen hebben nou eenmaal recht op een rookvrije arbeidsplek. dus dat verbod zal er uiteindelijk wel komen.
pi_39044382
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 18:33 schreef Stuart het volgende:
Het onderzoek is slechts onder 501 Nederlanders. Dan vind ik het bij voorbaat al discutabel
Zeker weer zo'n maurice de hond onderzoekje

ik ben overigens ook voor een verbod
pi_39044454
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 18:30 schreef d-best het volgende:
Lees even wat er staat: De Stichting Rokersbelangen wordt betaald door de tabaksindustrie. Deze stichting heeft er dus indirect belang bij deze resultaten. Lekker betrouwbare informatie dus.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 18:49:44 #14
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_39044499
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 18:45 schreef Alulu het volgende:
Ben dus wel iemand door voor het verbod is, ookal kom ik niet in kroegen.
Ah, net als de paus tegen seks zonder condooms is zonder ooit geneukt te hebben. Wim Kan had daar nog een leuke uitspraak over.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 18:53:52 #15
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_39044608
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 18:48 schreef Barcelona het volgende:

[..]
Het onderzoek van vorige maand had je anders geen problemen mee? Die werd uitgevoerd onder 500 man en liet een ander beeld zien. Oh ja, was in opdracht van de anti-rookbrigade, dat wel.
pi_39044678
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 18:53 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Het onderzoek van vorige maand had je anders geen problemen mee? Die werd uitgevoerd onder 500 man en liet een ander beeld zien. Oh ja, was in opdracht van de anti-rookbrigade, dat wel.
De waarheid zal dus ergens in het midden liggen.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 18:57:13 #17
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39044703

Opgelost.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 18:57:54 #18
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39044723
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 18:57 schreef Yildiz het volgende:
[afbeelding]

Opgelost.
'Maar, boehoe, dat kost geld, dus dat doen we niet.'
pi_39044827
66% heeft blijkbaar weinig last van rook.

Een minderheid blijkbaar wel. Betekend dat jer er dan maar niks tegen moet doen?

Roken is anders dan bier drinken. Misschien niet erg prettig, maar je hebt er geen last van als iemand anders bier drinkt.

Bij roken heb je er zelfs schade van, dat iemand anders zonodig wil roken.

Nee, natuurlijk hoeven kroegen niet 100% rookvrij. Maar wat meer rookvrij als het nu is zou wel mogen. Waarom geen rook vrije delen in kroegen?
  dinsdag 20 juni 2006 @ 19:01:05 #20
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_39044834
Mij wordt nooit wat gevraagd
pi_39044867
zou de volgende stap zijn dat er een rookverbod komt in coffeeshops?
  dinsdag 20 juni 2006 @ 19:04:57 #22
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39044981
Zeg, luchtverfrissing bestaat al jaren hoor. Er is een goede technische oplossing om het roken toe te staan, én de mensen die niet zo goed tegen roken kunnen een plezier te doen.

Die is er écht hoor! Hoef je niet eens een rookverbod op te leggen. Nadeel is, het kost wat euro's. Een paar.

Het zou trouwens al heel wat schelen als horecaeigenaren in dit land, waar, als ik een bepaalde minister mag geloven, 'regels regels zijn', men zich eens zou houden aan de luchtverversingseisen en de ventilatievoud. Met een d.

Maar, ' ' dat kost geld.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 19:05:04 #23
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_39044990
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:00 schreef the_disheaver het volgende:
66% heeft blijkbaar weinig last van rook.

Een minderheid blijkbaar wel. Betekend dat jer er dan maar niks tegen moet doen?
Nee, maar dat is iets anders dan een totaal rookverbod.
pi_39045332
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:05 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Nee, maar dat is iets anders dan een totaal rookverbod.
Ja. klopt
pi_39045456
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:02 schreef Byte_Me het volgende:
zou de volgende stap zijn dat er een rookverbod komt in coffeeshops?
Volgens de regels zou dat nu al het geval moeten zijn omdat dat niet onder de Horeca valt officieel
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_39046162
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 18:49 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ah, net als de paus tegen seks zonder condooms is zonder ooit geneukt te hebben. Wim Kan had daar nog een leuke uitspraak over.
Of net zoals iemand die zomaar een slimme comment denkt neer te kwakken zonder verder te denken.

Dat ik geen kroegenman ben wil niet zeggen dat ik niet in andere horeca gelegenheden kom, ben zelf een niet-roker, heb astma o.a. en geen zin om toch als 'meeroker' later met longkanker te eindigen, die verslaafden die zonodig willen paffen doen dat maar buiten ofzo, hun eigen gezondheid verneuken maar niet die van mij
X
  dinsdag 20 juni 2006 @ 19:38:07 #27
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_39046193
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:37 schreef Alulu het volgende:

[..]

Of net zoals iemand die zomaar een slimme comment denkt neer te kwakken zonder verder te denken.

Dat ik geen kroegenman ben wil niet zeggen dat ik niet in andere horeca gelegenheden kom, ben zelf een niet-roker, heb astma o.a. en geen zin om toch als 'meeroker' later met longkanker te eindigen, die verslaafden die zonodig willen paffen doen dat maar buiten ofzo, hun eigen gezondheid verneuken maar niet die van mij
Ga je naar een rookvrij restaurant.
pi_39046281
Het is slecht voor de gezondheid. Al vond 90% het geen probleem. Verbieden die zooi, stelletje kankerzaaiers.
pi_39046299
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:37 schreef Alulu het volgende:

[..]

Nou ja, jij hebt dan ook al een belabberde gezondheid.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
pi_39046422
Trouwens, als er zoveel mensen last van schijnen te hebben volgens die onderzoeken, waarom is het merendeel van de bezoekers van kroegen niet-roker? Zoveel last hebben ze er klaarblijkelijk niet van.
pi_39046458
Hoe zielig is het om anno 2006 nog de tabaksindustrie en het roken te verdedigen ? Roken was stoer in de jaren 50, maar inmiddels weten we wel beter.
pi_39046470
501 mensen is representatief Dat cijfer kunnen we hier ook halen, lijkt me.

Misschien kan iemand een poll regelen met, Ik ben voor een algemene rookverbod in de horeca, eens, oneens, geen mening
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 20 juni 2006 @ 19:47:08 #33
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_39046569
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:44 schreef Slayage het volgende:
501 mensen is representatief Dat cijfer kunnen we hier ook halen, lijkt me.

Misschien kan iemand een poll regelen met, Ik ben voor een algemene rookverbod in de horeca, eens, oneens, geen mening
Dat onderzoek was er vorige maand al, gesponsored door de anti-rooklobby. Alleen hadden die slechts 57% voorstanders van een rookverbod, hier 67% tegenstanders.
pi_39046626
Ach, onderzoek of niet, dat rookverbod in de horeca komt er uiteindelijk hoe dan ook toch wel
En dat is maar goed ook
  dinsdag 20 juni 2006 @ 19:49:53 #35
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39046674
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:48 schreef Stuart het volgende:
Ach, onderzoek of niet, dat rookverbod in de horeca komt er uiteindelijk hoe dan ook toch wel
En dat is maar goed ook
Het kan héél makkelijk voorkomen worden door gewoon als horecabond eens te beslissen iedereen een streng advies te geven een airco in te kopen.

Als je dat als branche 'en masse' doet, hoeft dat volgens mij niet zoveel te kosten.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 19:50:53 #36
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_39046706
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:48 schreef Stuart het volgende:
En dat is maar goed ook
Tegen de wens van de meerderheid van de bevolking ingaan vind je een goed idee?
pi_39046742
Als de niet-rokers zo graag schone lucht willen inademen waarom gaan ze dan niet buiten staan?
pi_39046776
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:51 schreef yahtzeehooligan het volgende:
Als de niet-rokers zo graag schone lucht willen inademen waarom gaan ze dan niet buiten staan?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_39046805
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:50 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Het onderzoek onder 501 mensen is wat mij betreft een onderzoek zonder enige waarde.
Ja, ik vind het een goed idee. Er zijn wel meer dingen tegen de wens in van de meerderheid van de bevolking. Dat maakt het niet per definitie tot iets slechts
  dinsdag 20 juni 2006 @ 19:53:53 #40
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_39046806
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 18:40 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Vrije marktwerking, open een rookvrije kroeg en zie hoe druk het is.
Hier ben ik het 100% mee eens. Ik bedoel als we het openbaar vervoer, onze energie voorziening en zelfs onze gezondheidszorg overlaten aan het bedrijfsleven, waarom moet Den Haag zich dan in godsnaam over iets pietluttigs als roken in de horeca druk maken?

Tis gewoon een fucking hetze van invloedrijke exrokers.

en nee ik rook niet en ook nooit gedaan.
  Donald Duck held dinsdag 20 juni 2006 @ 19:55:06 #41
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_39046847
gewoon totaal verbieden in alle openbare gelegenheden.
bah, stelletje stinkende vervuilende rokers.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 20 juni 2006 @ 19:56:22 #42
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_39046901
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:53 schreef Stuart het volgende:

[..]

Het onderzoek onder 501 mensen is wat mij betreft een onderzoek zonder enige waarde.
Deze opmerking heb ik al een paar keer gelezen, maar als je het begrip representatieve steekproef begrijpt besef je natuurlijk donders goed dan 500 mensen meer dan voldoende is.
pi_39046960
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:56 schreef doemaardrie het volgende:

[..]

Deze opmerking heb ik al een paar keer gelezen, maar als je het begrip representatieve steekproef begrijpt besef je natuurlijk donders goed dan 500 mensen meer dan voldoende is.
Mwah, door wie het onderzoek ook gedaan is en door welke opdrachtgever ook, 500 mensen is wel erg karig om representatief te zijn vind ik.
pi_39046988
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:56 schreef doemaardrie het volgende:

[..]

Kijk, het hele verhaal van een rookvrije kroeg naast kroegen waar wél gerookt mag worden zal inderdaad niet werken. Echter, als er een rookverbod komt in alle kroegen zal het bezoek echt niet minder worden. Mensen blijven naar de kroeg gaan, en de groep die opeens niet meer zou willen om de reden dat er niet gerookt mag worden zullen worden vervangen door de niet rokers

En representatief of niet, het is extreem weinig. Zo kun je een onderzoek onder 100 ook respresentatief noemen. Ik vind het weinig zeggen deze cijfers. Laat liever iets zien onder minimaal 5000 mensen
pi_39047092
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:58 schreef Stuart het volgende:

[..]

Kijk, het hele verhaal van een rookvrije kroeg naast kroegen waar wél gerookt mag worden zal inderdaad niet werken. Echter, als er een rookverbod komt in alle kroegen zal het bezoek echt niet minder worden. Mensen blijven naar de kroeg gaan, en de groep die opeens niet meer zou willen om de reden dat er niet gerookt mag worden zullen worden vervangen door de niet rokers
Oftwewel, je dwingt liever een ieder om niet te roken dan dat je tot een redelijke oplossing zou willen komen? En kom niet aan met dat belachelijke riedeltje dat de werknemer recht heeft op een rookvrije werkplek
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  dinsdag 20 juni 2006 @ 20:02:01 #46
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_39047138
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:53 schreef Stuart het volgende:

[..]

Ja, ik vind het een goed idee. Er zijn wel meer dingen tegen de wens in van de meerderheid van de bevolking. Dat maakt het niet per definitie tot iets slechts
quote:
Veel enquêtes die dagelijks het nieuws halen zijn gebaseerd op 500 à 600 respondenten, genoeg om uitspraken te doen over de bevolking als geheel.
Bron: Motivaction/NRC
quote:
Door toepassing van statistiek.

Onder de condities dat

(a) deze mensen aselect gekozen zijn,
(b) de non-respons geen significante factor is en
(c) de mening een normale verdeling heeft (gangbaar in de statistiek),

is het 95% betrouwbaarheidsinterval (de gangbare maat voor statistische significantie):

0.80 +- 1.96 * sqrt((0.80(1 - 0.80))/500)

= 0.80 +- 0.035

Je kunt dus met 95% zekerheid zeggen dat de gemiddelde mening van de nederlandse bevolking, mits aan de genoemde condities voldaan is, tussen 76,5% en 83,5% ligt.

Dit houdt uiteraard geen rekening met de misleidende en manipulerende vraagstelling van de mileumaffia.

(ja, ik heb pas een tentamen statistiek gemaakt)
Bron: Motorfreaks forum
pi_39047174
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 20:01 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Oftwewel, je dwingt liever een ieder om niet te roken dan dat je tot een redelijke oplossing zou willen komen? En kom niet aan met dat belachelijke riedeltje dat de werknemer recht heeft op een rookvrije werkplek
Ja, er is immers gebleken dat een redelijke oplossing niet werkt
  dinsdag 20 juni 2006 @ 20:03:36 #48
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_39047204
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:58 schreef Stuart het volgende:

[..]

Kijk, het hele verhaal van een rookvrije kroeg naast kroegen waar wél gerookt mag worden zal inderdaad niet werken.
Waarom dan niet? Waarom niet? Er zijn toch tienduizenden, honderduizenden mensen die niet naar een kroeg gaan vanwege de rook? Maar toch zal rookvrije horeca naast rookvriendelijke horeca nooit werken en het altijd verliezen? Waarom?????
  dinsdag 20 juni 2006 @ 20:04:12 #49
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_39047232
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 20:03 schreef Stuart het volgende:

[..]

Welke oplossing heeft niet gewerkt?
pi_39047291
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 20:03 schreef Stuart het volgende:

[..]

Hmm, een redelijke oplossing zou ik vinden restaurants rookvrij maken, en de rest zelf maar laten beslissen. En misschien dat het werkt om de horeca ondernemers niet het gevoel te geven dat als zij nu investeren in apperatuur dat dat voor niks zou zijn.
pi_39047337
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 20:03 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Waarom dan niet? Waarom niet? Er zijn toch tienduizenden, honderduizenden mensen die niet naar een kroeg gaan vanwege de rook? Maar toch zal rookvrije horeca naast rookvriendelijke horeca nooit werken en het altijd verliezen? Waarom?????
Er zijn zat niet-rokers die naar een kroeg gaan ondanks dat er gerookt wordt. Dit zijn tolerante mensen die niet meteen bij het inademen van rook denken longkanker te krijgen en die een ander ook een pleziertje gunt.

Ik vind de hele discussie gewoon erg miereneukerig overkomen.

"Oeh, dit en dat is misschien wel slecht, laten we het maar verbieden."
pi_39047347
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 20:03 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Volgens mij is het nog nooit geprobeerd trouwens, maar aan wie ligt dat. Er is bij mijn weten nog geen horecaboer geweest die tot een rookvrije tent is overgegaan.
pi_39047471
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:40 schreef yahtzeehooligan het volgende:

[..]

Nou ja, jij hebt dan ook al een belabberde gezondheid.
Ik ben zo fit als Ronaldo Robinho jongen, je moest eens weten
X
pi_39047596
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:50 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ja natuurlijk! Er is hier een gezondheidsissue aan de orde. Weg met die gore tabak en die smerige rooklucht!
pi_39047722
van mij mogen ze het gewoon invoeren. "Vroeger" mocht je ook roken in de treinen, dat is ook verleden tijd...maar geen haan die daar nog naar kraait. Dat zal met kroegen hetzelfde zijn, afschaffen en over een jaar of twee hoor je er niemand meer over. Probleem opgelost!
pi_39047757
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 20:14 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Ja natuurlijk! Er is hier een gezondheidsissue aan de orde. Weg met die gore tabak en die smerige rooklucht!

Ik heb nog nooit gestaafde cijfers over meeroken gezien, alleen over de risicos van een roker is het wel bekend en geaccepteerd. En dat je het vind stinken is lekker boeiend.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 20:19:03 #57
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_39047799
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 20:14 schreef FuifDuif het volgende:

[..]

Weg met privé autobezit Voor zakelijk verkeer, vooruit, maar dat stukje naar oma of de winkel doe je maar met OV of fiets. Weg met die gore uitlaatgassen en brandstofverspilling.
pi_39047832
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 20:19 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Weg met privé autobezit Voor zakelijk verkeer, vooruit, maar dat stukje naar oma of de winkel doe je maar met OV of fiets. Weg met die gore uitlaatgassen en brandstofverspilling.
-Rabia Al-Basri
pi_39048143
quote:

[..]

Precies!
Voor uitlaatgassen zijn ze al bezig om andere opties te bekijken, zakelijk verkeer is de volgende stap!
Eerst die eigenwijze verslaafde rokers maar eens keihard aanpakken, rechtdoorzee, ze zouden aangeklaagd moeten worden voor genocide!
X
pi_39053736
Het heeft geen zin om jullie, rookverslaafden, er tegen te verzetten . Dat totale verbod komt er toch wel en ik geniet er nu al van .
pi_39056266
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 22:25 schreef FuifDuif het volgende:
Het heeft geen zin om jullie, rookverslaafden, er tegen te verzetten . Dat totale verbod komt er toch wel en ik geniet er nu al van .
Precies, dat het er komt is wel duidelijk. Alleen het wanneer nog niet. En genieten doe ik ook al
  dinsdag 20 juni 2006 @ 23:22:39 #62
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_39056688
Jaaa, de aloude vergelijking met uitlaatgassen is er weer!

Er moet altijd wel iets buiten het roken en het gevolg van roken om bijgehaald worden om het probleem te bagataliseren. Daarom winnen pro-rokers de discussies nooit.

Dit soort onderzoekjes met slechts <10000 ondervraagden zorgen altijd voor vraagtekens.
The Internets, I needs it..
  woensdag 21 juni 2006 @ 08:56:37 #63
73259 Monus
¡Viva España, coño!
pi_39063534
quote:

[..]

En de schade van de uitlaatgassen voor de gezondheid en het milieu zijn al lang bewezen.

Daarna moeten we ook nog de alcoholmisbruik in het openbaar (barren) aanpakken. Het best lijkt mij om de bar eigenaren te verbieden meer dan 2 consumpties per klant te geven. En de gasten verplichten om eerst een blaastest te volbrengen voordat ze alcohol mogen drinken.

Gelukkig is er al een wet die openbare dronkenschap verbied!
  woensdag 21 juni 2006 @ 09:02:33 #64
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_39063627
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 08:56 schreef Monus het volgende:

[..]

En de schade van de uitlaatgassen voor de gezondheid en het milieu zijn al lang bewezen.

Daarna moeten we ook nog de alcoholmisbruik in het openbaar (barren) aanpakken. Het best lijkt mij om de bar eigenaren te verbieden meer dan 2 consumpties per klant te geven. En de gasten verplichten om eerst een blaastest te volbrengen voordat ze alcohol mogen drinken.

Gelukkig is er al een wet die openbare dronkenschap verbied!
Je mag iemand die aangeschoten is niet eens meer alcohol verkopen! !
pi_39063647
De mensen die allerlei andere voorbeelden aanhalen om met de laatste kracht nog vast te blijven houden aan het vrij kunnen kachelen ( ) moeten eens bij zichzelf nadenken. Is het namelijk niet zo dat we ergens moeten beginnen? Het kan toch geen argument zijn om te zeggen: ach, we doen A, dus waarom zouden we B niet toestaan? Een logica van Jan-lik-mie-ut-fessie.
  woensdag 21 juni 2006 @ 09:03:39 #66
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_39063655
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 23:22 schreef Dr_Crouton het volgende:Er moet altijd wel iets buiten het roken en het gevolg van roken om bijgehaald worden om het probleem te bagataliseren. Daarom winnen pro-rokers de discussies nooit.
Welk probleem? De meerderheid heeft geen bezwaar tegen roken in de horaca tenslotte.
pi_39070816
Joh, nog eventjes en het mag buiten ook niet meer:

Mogelijk Brits verbod op buiten roken

Uitgegeven: 21 juni 2006 12:09
Laatst gewijzigd: 21 juni 2006 12:15

LONDEN - Britse rokers krijgen in de toekomst mogelijk ook te maken met rookverboden buitenshuis, meldden Britse media woensdag. De minister van Volksgezondheid, Lord Warner, heeft gezegd dat de regering ook wil dat roken verboden wordt op openbare plaatsen waar een verhoogd risico bestaat dat mensen 'tweedehands'-rook inademen.

De minister doelde op plaatsen als bushaltes, stoepen voor kantoren waar binnen niet gerookt mag worden en terrassen van sportclubs. Overtreders zouden forse boetes kunnen krijgen. nu.nl

Ik ga maar eens autootjes pesten, woon aan kruispunt, die ruineren mijn gezondheid al jaaaaaaren!
pi_39070865
Goed inititiatief van de Britten!
  woensdag 21 juni 2006 @ 13:00:04 #69
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_39071736
Ze zouden de alcoholsaccijnzen eens met 75% in een paar jaar moeten verhogen, zuipen is toch zo'n groot probleem hier?
  woensdag 21 juni 2006 @ 14:05:33 #70
69621 DeRCT14
Wat wordt hier verzwegen?!
pi_39074275
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 12:37 schreef Suko het volgende:
Joh, nog eventjes en het mag buiten ook niet meer:

Mogelijk Brits verbod op buiten roken

Uitgegeven: 21 juni 2006 12:09
Laatst gewijzigd: 21 juni 2006 12:15

LONDEN - Britse rokers krijgen in de toekomst mogelijk ook te maken met rookverboden buitenshuis, meldden Britse media woensdag. De minister van Volksgezondheid, Lord Warner, heeft gezegd dat de regering ook wil dat roken verboden wordt op openbare plaatsen waar een verhoogd risico bestaat dat mensen 'tweedehands'-rook inademen.

De minister doelde op plaatsen als bushaltes, stoepen voor kantoren waar binnen niet gerookt mag worden en terrassen van sportclubs. Overtreders zouden forse boetes kunnen krijgen. nu.nl

Ik ga maar eens autootjes pesten, woon aan kruispunt, die ruineren mijn gezondheid al jaaaaaaren!
Ben roker en ik vind dit toch betrekkelijk loos. Echt. Lijkt me sterk dat buiten meeroken even erg(/slecht) is als in een volle kroeg.
smoking isn't that great but it helps to take a break from people like you
pi_39074737
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 14:05 schreef DeRCT14 het volgende:

[..]

Ben roker en ik vind dit toch betrekkelijk loos. Echt. Lijkt me sterk dat buiten meeroken even erg(/slecht) is als in een volle kroeg.
Het boeit niet of het erger of net zo erg is als een volle kroeg.

In een lege kroeg is ook een rookverbod in UK.

Wat wel interessant is: kun je het handhaven (>kun je goede grenzen stellen) en is het nodig.

Ja, op sommige plekken is het zeker niet fijn om buiten te staan. Maar het kweekt onbegrip van rokers vrees ik. Dat in cafe's niet gerookt mag worden, of in elk geval slechts in bepaalde delen is nog wel begrpip voor neem ik aan. Maar buiten op straat veel minder snel.

Ik hoop daar op wat meer begrip. Ga gerust roken, maar doe dat niet op een drukke markt. Let een beetje op waar je rook heen gaat.
  donderdag 22 juni 2006 @ 01:03:04 #72
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_39099253
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 09:03 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Welk probleem? De meerderheid heeft geen bezwaar tegen roken in de horaca tenslotte.
Op basis van dat flutonderzoekje zeker.
The Internets, I needs it..
pi_39107858
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 12:37 schreef Suko het volgende:Ik ga maar eens autootjes pesten, woon aan kruispunt, die ruineren mijn gezondheid al jaaaaaaren!
Aanvulling op hetgeen ik eerder uitte:
'Vuile lucht kost minstens 4 miljard per jaar'
UTRECHT - Te veel fijnstof en ander vuil in de lucht kost Nederland jaarlijks ten minste 4 miljard euro. Dat geld zit vooral in veel vroegtijdige sterfgevallen en extra kosten voor de gezondheidszorg.

Dat concludeert onderzoeker Kiek Singels van het milieuadviesbureau CE. Hij presenteert zijn bevindingen donderdag in Utrecht tijdens het congres Fijn stof en longen van de Nederlandse Longstichting.

De vuile lucht zorgt voor meer ziekten aan longen en luchtwegen. „Bovendien wordt de ontwikkeling van longen bij kinderen door fijn stof belemmerd”, aldus Singels. Luchtvervuiling resulteert zodoende in meer ziekenhuisopnames en meer medicijngebruik.

De extra gezondheidszorg kost ongeveer een kwart van de geraamde 4 miljard euro. Het merendeel van de kosten wordt veroorzaakt doordat mensen te vroeg overlijden. Het gaat dan om mensen die tot tien jaar eerder sterven.

Singels maakt in zijn onderzoek onderscheid tussen kortdurende en langdurende blootstelling aan fijn stof. Per jaar sterven in Nederland ongeveer 3000 mensen als gevolg van relatief korte inademing van vuile lucht. Langdurige blootstelling vraagt aanmerkelijk meer slachtoffers. Amerikaanse onderzoekers becijferen dat als gevolg daarvan jaarlijks 18.000 Nederlanders vroegtijdig overlijden.

De geraamde 4 miljard euro aan maatschappelijke kosten is volgens Singels een ondergrens. De schade die langdurige blootstelling aan vuile lucht veroorzaakt, kan volgens hem „ook oplopen tot 40 miljard euro per jaar”.

Staatssecretaris Pieter van Geel (Milieu) heeft de strijd aangebonden met de vuile lucht. Het kabinet heeft vorig jaar 900 miljoen euro uitgetrokken om de luchtkwaliteit in Nederland te verbeteren door bijvoorbeeld roetfilters in dieselauto's te stimuleren. Nederland hoopt in 2015 te voldoen aan de Europese normen voor schone lucht. telegraaf.nl

Dat bedoel ik dus maar. Ook interessant: Luchtkwaliteit - Feiten ik rook alleen wáár het mag, maar het verkeer mag overal en altijd mijn longen vervuilen, het ligt er maar net aan hoe de petten staan van diegene die er over gaan. Economisch belang gaat voor alles.
pi_39110362
Tja, er wordt gemopperd over mensen die kleine stinkstokjes roken, maar neem maar eens een haal van een fabriekspijp of auto uitlaat en vergelijk dat met een haal van een sigaretje..

Ik herinner me van de middelbare school duidelijk dat mensen die niet rookten wel met de rokers mee naar buiten of naar de kelder gingen, want dat was gezelliger.
Ik vind er niets aan dat mijn vriend af en toe de bioscoop moet verlaten omdat er niet gerookt mag worden en hij niet zolang zonder de nicotine kan. Ik weet hoe dat is want ik ben zelf ook roker geweest (en de afkick was echt geen lolletje)

Kunnen we niet respecteren dat als rokers hun lichaam vervuilen dat hun eigen keuze is?
Zijn we niet allemaal blijer als er in de horeca afzuigkapjes komen boven de stoelen of tafels zodat rokers kunnen roken zonder dat andere mensen het zelfs maar merken?
---Grtz---------Spacehamster--&gt;
Waarschuwing: Posts van deze user kunnen een hoog gehalte aan cynisme bevatten.
pi_39110833
@ Spacehamster, een buitengewoon goed samengevat verhaal met een groot gehalte aan democratie. Ik benadruk nog even dat ik nooit zal roken (binnen) waar dat niet gewenst is maar buiten zal ik ten alle tijden diegene met dodelijke blikken aankijken (en als dat niet helpt, met steekhoudende argumenten geheel monddood maken) als ik word aangesproken dat ik rook, opzouten!
pi_39119283
Die zeikerds over roken, wil ik niet in mijn vriendenkring, zijn meestal van die klagende zure types.
  donderdag 22 juni 2006 @ 20:58:46 #77
53290 laurenzo85
Surfing on the waves of sound
pi_39125334
Net of al die werknemers ook op een rookverbod zitten te wachten..
Die roken vaak zelf ook de een na de ander weg.
  Moderator donderdag 22 juni 2006 @ 22:59:04 #78
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_39131724
ik ben al bijna een hele dag gestopt en als niet roker zeg ik 'je moet respect tonen voor die bevolkingsgroep en hun overtuiging, ze zitten echt niet allemaal naast je op de barkruk rook in je gezicht te blazen, dat is maar een kleine vervelende minderheid die het verpest voor de rest enz'

ahem, toen ik nog rookte ging ik altijd naar buiten om te roken, dus mij maakt het niet uit waar ze het allemaal verbieden maar om het in de buitenlucht te verbieden vind ik wat overdreven hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_39139264
quote:
Een derde Nederlanders wil rookverbod horeca
LAREN - Bijna een derde van de Nederlanders (32 procent) wil een rookverbod in horecagelegenheden. Dit blijkt dinsdag uit een representatief onderzoek onder 501 Nederlanders in opdracht van de Stichting Rokersbelangen (SRB).

Bijna de helft van de ondervraagden (47 procent) vindt dat roken in kroegen, restaurants en cafés gewoon moet kunnen. Een op de vijf Nederlanders maakt het niets uit of in de horeca een rookverbod komt.
Selectief onderstrepen.. - Je kunt dus ook stellen dat 52-53% procent van de Nederlanders geen moeite heeft een rookverbod. Het is maar net hoe je de cijfers wilt uitleggen.
quote:
De Stichting Rokersbelangen wordt betaald door de tabaksindustrie. Vorige maand presenteerde het NIPO een representatieve enquête waaruit juist bleek dat 57 procent van de Nederlanders voorstander is van een wet die een rookverbod voor de horeca regelt. Het NIPO deed het onderzoek in opdracht van het Astma Fonds, KWF Kankerbestrijding, de Nederlandse Hartstichting en Stivoro.
Ik schat het NIPO toch echt objectiever in dan de Stichting Rokersbelangen; de naam zegt het eigenlijk al.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 10:03:12 #80
148736 brooklynzoo
Never fall victim to no bitch.
pi_39140309
Dus wij bekrompen en "gemutliche" Hollanders zijn tegen rookvrije horeca?
Mooi, dan eis ik bij deze ook een heroine-spuit-cabine in alle NS-treinen, een coke-snuif-hoekje in restaurants en een Vodka-slurp ruimte op Hogescholen. Verslavingen moeten immers getolereerd worden.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 23 juni 2006 @ 10:12:52 #81
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_39140573
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 09:12 schreef dVTB het volgende:
Ik schat het NIPO toch echt objectiever in dan de Stichting Rokersbelangen; de naam zegt het eigenlijk al.
het NIPO doet een onderzoek in opdracht van anti-rookclubjes, en dat pro-rookclubje laat ook een onderzoek uitvoeren (ze deden het blijkbaar niet zelf). Aan beide hecht ik dan weinig waarde qua objectiviteit. Maar als ze het beide zelf gedaan hadden was het nog minder betrouwbaar geweest.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  vrijdag 23 juni 2006 @ 10:14:24 #82
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_39140610
Mensen die rookvrije horeca willen moet daar maar heen gaan, ga naar niet roken cafe´s.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Moderator / Miss SHO vrijdag 23 juni 2006 @ 10:23:05 #83
22592 crew  Ole
pi_39140825
Straks mag ik niet eens meer roken in mijn eigen huis:X
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  vrijdag 23 juni 2006 @ 10:27:14 #84
79550 Ymke
your ghost
pi_39140939
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 10:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Mensen die rookvrije horeca willen moet daar maar heen gaan, ga naar niet roken cafe´s.
Die zijn er ook zo lekker veel he?
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  vrijdag 23 juni 2006 @ 11:05:01 #85
45206 Pietverdriet
pi_39142198
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 10:27 schreef Ymke het volgende:

[..]

Die zijn er ook zo lekker veel he?
En waarom zou dat nou zijn?
Degene die er zijn, zijn geen succes, mensen willen het blijkbaar niet.
Er zullen zat mensen zijn die als je het ze vraagt beamen dat ze een rookvrij cafe willen, maar dit zijn schijnbaar niet de mensen die de hoereca frequenteren.
pi_39142836
Alle kroegen rookvrij ...de meeste kroegen zijn toch te klein voor een gedeelte rookvrij
De niet-rokers hebben >50 jaar mogen genieten van de rook in de kroeg ,nu mogen de rokers eens meemaken hoe het omgekeerde werkt

En nee ,een niet-rokers kroeg werkt niet ,waarom niet (moet ik dat nog uitleggen ??..zucht..ok hier komt die )
De mens is een sociaal dier ,als ik met mijn vrienden naar de kroeg ga (veel mensen gaan met een groep stappen ) gaan de niet rokers met ons (rokers) mee (naar de kroeg waar gerookt wordt ) de niet -rokers worden dus 'gedwongen ' om met ons mee te gaan (nee niet met een mes op hun keel en JA ze hebben een keus om NIET mee te gaan maar wat zou JIJ doen ? ) de meerderheid beslist ..(democratie?)
Ik weet dat dat niet netjes is van de rokers onder ons maar zo werkt het wel helaas

Met dezelfde reden zie je vaak Niet-rokers in rokers ruimte op de werkplek omdat dat gezelliger is (je wilt babelen met je rokende kollega toch ?)

hier zal ik wel het nodige kommentaar op krijgen maar dat dioet me niets !
  vrijdag 23 juni 2006 @ 11:50:15 #87
45206 Pietverdriet
pi_39143780
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 11:24 schreef Limburger_noord het volgende:
Alle kroegen rookvrij ...de meeste kroegen zijn toch te klein voor een gedeelte rookvrij
De niet-rokers hebben >50 jaar mogen genieten van de rook in de kroeg ,nu mogen de rokers eens meemaken hoe het omgekeerde werkt

En nee ,een niet-rokers kroeg werkt niet ,waarom niet (moet ik dat nog uitleggen ??..zucht..ok hier komt die )
De mens is een sociaal dier ,als ik met mijn vrienden naar de kroeg ga (veel mensen gaan met een groep stappen ) gaan de niet rokers met ons (rokers) mee (naar de kroeg waar gerookt wordt ) de niet -rokers worden dus 'gedwongen ' om met ons mee te gaan (nee niet met een mes op hun keel en JA ze hebben een keus om NIET mee te gaan maar wat zou JIJ doen ? ) de meerderheid beslist ..(democratie?)
Ik weet dat dat niet netjes is van de rokers onder ons maar zo werkt het wel helaas

Met dezelfde reden zie je vaak Niet-rokers in rokers ruimte op de werkplek omdat dat gezelliger is (je wilt babelen met je rokende kollega toch ?)

Als je als niet roker meegaat naar een rookcafe dan vind je het roken aldaar schijnbaar niet zo bezwaarlijk. Je houding is tekenend voor de sociaalstaatburger, jij wilt iets en de ander moeten daar offers voor brengen. Jij wilt je kinderen naar een kinderopvang en de anderen moeten daar voor betalen, jij wilt een niet roken kroeg dus alle kroegen moeten een rook verbod.
Resultaat is een staatsmoloch die zich overal mee bemoeit, de Nanny state.
Je bent zelf een slappe lul die met de meute meeloopt en daarom moet de staat het regelen dat het allemaal voor je geregeld wordt.
Watje!
Je hebt hier een grote bek, maar met je rokende vrienden loop je mee naar een rokershol.
pi_39144325
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 18:23 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Nu.nl

Lekker suggestief gegoochel met cijfertjes. Er staat ook dat 47% tegen een verbod is, dus dan is er blijkbaar een meerderheid die niet tegen een verbod is. Het is maar hoe suggestief je het brengt als roker met belangen natuurlijk.
pi_39144359
quote:
Je hebt hier een grote bek, maar met je rokende vrienden loop je mee naar een rokershol.
en jij hebt de hersenen van een grasparkiet (sorry grasparkiet ) want waar haal je het feit van daan dat ik een NIET roker ben >?.....rook namelijk wel maar dat weerhoud mij er niet van sociaal gedrag te tonen (iets wat jou waarschijnlijk vreemd is )

Trouwens op welke planeet leef jij ?
Je betaald toch belastingen ? dus jij betaald al voor dingen die je niet gebruikt ...

Maar jij bent er dus 1 die eerst praat en dan denkt (of het laatste maar helemaal overslaat )
Probeer te veranderen het is nog niet te laat
  vrijdag 23 juni 2006 @ 12:10:17 #90
45206 Pietverdriet
pi_39144550
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 12:05 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

en jij hebt de hersenen van een grasparkiet (sorry grasparkiet ) want waar haal je het feit van daan dat ik een NIET roker ben >?.....rook namelijk wel maar dat weerhoud mij er niet van sociaal gedrag te tonen (iets wat jou waarschijnlijk vreemd is )
Moeilijk niet, dat woordje "Als"
Ik rook trouwens niet, en heb geen enkele moeite met rokers, waar ik moeite mee heb is de huilies die lopen te roepen dat de staat alles en nog wat moet regelen
pi_39145288
Laat al die rokers maar buiten paffen, met hun ongezonde gedrag.

Ik wil me rookvrij naar de klote zuipen...
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_39146051
quote:
Moeilijk niet, dat woordje "Als"
helemaal niet 'wijsneus ' ik las dat meer verderop in de tekst (ik lees vaak nog even verder)
quote:
Je bent zelf een slappe lul die met de meute meeloopt en daarom moet de staat het regelen dat het allemaal voor je geregeld wordt.
Watje!

Hoezo loop ik met de meute mee ?...eerder jij, daar blijkbaar de meeerderheid geen rookverbod wil (jij dus ook ) en jij het met ze eens bent

En jij wilt dus dat de staat NIETS regelt ?....(je zegt dat wel niet letterlijk maar ga misschien bedoel je dat wel ,jij denkt tenslotte ook dat je weet hoe IK denk ) lijkt me een anarchy ...
BTW natuurlijk moet de staat niet alles regelen maar soms is het nodig
  Moderator vrijdag 23 juni 2006 @ 13:19:17 #93
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_39146572
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 11:24 schreef Limburger_noord het volgende:

dat werkt ook omgekeerd, als mijn vrienden naar een niet rokers cafe willen dan ga ik gewoon mee want zij zijn met zijn allen (ligt een beetje aan de vriendengroep wel, soms zit iedereen gewoon vrolijk te paffen )... die cafe's zijn er echter niet

net als gaybarretjes, een vriend van mij is gay, gaat ook altijd met ons mee als we uit gaan maar soms gaan we met hem mee, levert weinig problemen op.

ik zie niet in waarom het per se het 1 of het ander moet zijn, laat de kroegbaas het zelf maar beslissen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_39147445
Wáár zijn de tijden gebleven dat men rustig een siggie (en sommige pijp) kon roken (en gewoon niet rookte als dat gevraagd werd), normaal een drankje nuttigde en niet werd lastig gevallen door junks/blowers/snuivers/zatlappende jeugd/happy-slappers/zinloos geweldplegers etc etc. Dát is het euvel van deze tijd en niet de roker ansich. Windowdressing om de rustige paffer te pakken, lekker makkelijk. Geef gewoon voorlichtig wát roken kan veroorzaken maar stop met die heksenjacht. Per slot van rekening is de gezondheidszorg goedkoper uit als men rookt, immers die leven minstens 10 jaar korter, tel uit je winst. Van gezond leven word je ziek Hoe langer/gezonder men leeft hoe meer geld dat kost, ouderdomskwalen en zo meer...
  vrijdag 23 juni 2006 @ 13:54:13 #95
45206 Pietverdriet
pi_39147715
Suko heeft het door, om de AOW betaalbaar te houden moet er meer gerookt worden!
  Moderator / Miss SHO vrijdag 23 juni 2006 @ 13:59:33 #96
22592 crew  Ole
pi_39147909
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 13:47 schreef Suko het volgende:
goed verhaal!
You go!
Ben de betutteling van de laatste tijd meer dan zat.!!!!!!!
WEG MET DE BETUTTELING!!!!!
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_39148063
Suko heeft inderdaad wel een goed punt. Vooral ook met de verwijzing naar de betere tijden van weleer.
pi_39148163
quote:
ik zie niet in waarom het per se het 1 of het ander moet zijn, laat de kroegbaas het zelf maar beslissen
dan gebeurt er dus niets ...dit was nl de keus die de cafe's al hadden en er gebeurde niets vandaar dat men nu wil ingrijpen

Ik zeg niet dat men het eens moet zijn met de staat die ingrijpt maar welke alternatieve zijn er ?
In mijn ogen niet 'laat de kroegbaas maar beslissen ' want die is bang om zijn klanten te verliezen dus waarom een risico nemen wat hem, misschien geld kost ? (en ik geef hem geen ongelijk ,ik zou dat in zijn plaats ook niet proberen )
En laten we eerlijk zijn ..waneer kwamen er rookvrije werkplekken \rookruimtes op de werkplek ?
In de meeste gevallen pas NADAT de staat dat ging verplichten ! (want het kosdt geld !!)

Bovendien de staat grijpt zowieso al in veel gevallen in (en meestal met goede redenen )
We hadden ook geen wetten tegen alkoholmoisbruik als niemand ooit reed met alkohol achter zijn kiezen
Of regels dat minderjarige geen drank mogen kopen (want dat kan de kroegbaas toch zelf wel beoordelen ?))

pi_39148379
quote:
Geef gewoon voorlichtig wát roken kan veroorzaken maar stop met die heksenjacht.
Geloof je echt dat er nog IEMAND in NL bestaat (die niet de laatste 50 jaar in een grot gewoont heeft ) die niet weet dat roken slecht is ?
quote:
Per slot van rekening is de gezondheidszorg goedkoper uit als men rookt, immers die leven minstens 10 jaar korter, tel uit je winst.

Als ze de beleefdheid hadden om meteen dood neer te vallen wel ja ,helaas zijn er vele die eerst jaren in gezxondheidszorg zitten met kwalen als gevolg van het roken (longkanker & hartklachten )
Ok die kun je ook krijgen als je niet rookt maar jij had het nu over rokers
quote:
Van gezond leven word je ziek Hoe langer/gezonder men leeft hoe meer geld dat kost, ouderdomskwalen en zo meer...
sorry maar waar slaat dit op ?..als je gezond leeft heb je volgens mij juist MINDER ouderdomskwalen ?
  vrijdag 23 juni 2006 @ 14:12:25 #100
45206 Pietverdriet
pi_39148404
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 14:06 schreef Limburger_noord het volgende:

[..]

dan gebeurt er dus niets ...dit was nl de keus die de cafe's al hadden en er gebeurde niets vandaar dat men nu wil ingrijpen
hoe zo? Er zijn met regelmaat cafe eigenaars die een rookvrije hoereca zaak openen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')