Nu.nlquote:Een derde Nederlanders wil rookverbod horeca
Uitgegeven: 20 juni 2006 15:34
Laatst gewijzigd: 20 juni 2006 16:14
LAREN - Bijna een derde van de Nederlanders (32 procent) wil een rookverbod in horecagelegenheden. Dit blijkt dinsdag uit een representatief onderzoek onder 501 Nederlanders in opdracht van de Stichting Rokersbelangen (SRB).
Bijna de helft van de ondervraagden (47 procent) vindt dat roken in kroegen, restaurants en cafés gewoon moet kunnen. Een op de vijf Nederlanders maakt het niets uit of in de horeca een rookverbod komt. Volgens een meerderheid (54 procent) zouden de horecaondernemers zelf moeten kunnen bepalen of er wel of niet mag worden gerookt in hun zaak. 28 procent is het daar niet mee eens.
Rookvrije zones
Begin juni dreigde minister Hoogervorst van Volksgezondheid de horeca in de loop van volgend jaar een algeheel rookverbod op te leggen, als exploitanten niet snel meer werk maken van het instellen van rookvrije zones in hun zaken. De minister heeft hierover eerder afspraken gemaakt met de horecabranche via een zogenoemd stappenplan. Dat plan ging vorig jaar in en duurt nog tot 1 januari 2009. Tot nu toe heeft het gros van de exploitanten zich niet aan de afspraken gehouden.
De Stichting Rokersbelangen wordt betaald door de tabaksindustrie. Vorige maand presenteerde het NIPO een representatieve enquête waaruit juist bleek dat 57 procent van de Nederlanders voorstander is van een wet die een rookverbod voor de horeca regelt. Het NIPO deed het onderzoek in opdracht van het Astma Fonds, KWF Kankerbestrijding, de Nederlandse Hartstichting en Stivoro.
Net zo betrouwbaar als het vorige onderzoek dus. Beide onderzoeken heffen elkaar op dus laten we lekker alles zoals het is. Daarbij komt natuurlijk het jammerlijk falen van de rookvrije horeca waaruit blijkt dat mensen er toch niet zo om zit te springen als men ons wil laten denken.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 18:30 schreef d-best het volgende:
Lees even wat er staat: De Stichting Rokersbelangen wordt betaald door de tabaksindustrie. Deze stichting heeft er dus indirect belang bij deze resultaten. Lekker betrouwbare informatie dus. Er zou eigenlijk een nieuw onafhankelijk onderzoek moeten gedaan met een grote representatieve steekproef door een onafhankelijk bureau.
het lijkt anders in alle landen waar een rookverbod is opgelegd gewoon te werken. dat zal het in nederland dus ook. ik ben zelf roker, maar ben voor een verbod. heb al genoeg brandgaten in shirts en blaren op handen en armen gehad door andere rokers.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 18:32 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Net zo betrouwbaar als het vorige onderzoek dus. Beide onderzoeken heffen elkaar op dus laten we lekker alles zoals het is. Daarbij komt natuurlijk het jammerlijk falen van de rookvrije horeca waaruit blijkt dat mensen er toch niet zo om zit te springen als men ons wil laten denken.
Vrije marktwerking, open een rookvrije kroeg en zie hoe druk het is.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 18:38 schreef d-best het volgende:
idd het eerst onderzoek kun je ook niet geheel onafhankelijk noemen. Maar met je laatste conclusie kan ik het niet eens zijn. Soms moeten mensen meer gedwongen worden om dingen te veranderen. Een paar mensen roepen heel hard dat ze geen rookvrije horeca willen en rest volgt. Bovendien is meeroken bewezen slecht voor je gezondheid. In een cafe rookt een minderheid en heeft iedereen er schade van. Laat staan de mensen die per acuut benauwd worden als zij met rook in aanraking komen. Zij kunnen nooit gezellig naar het cafe, alleen door een paar rokers. Bij het invoeren van een rookvrije horeca kunnen rokers wel nog steeds komen. Alleen af en toe naar buiten om te roken. Maar of dit echt nodig is... 's nachts kun je ook 8 ook zonder sigaretje.
Ik nog nooit, ken ook niemand anders met dat probleem en ken toch redelijk wat rokers en redelijk wat drukke kroegen.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 18:39 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
het lijkt anders in alle landen waar een rookverbod is opgelegd gewoon te werken. dat zal het in nederland dus ook. ik ben zelf roker, maar ben voor een verbod. heb al genoeg brandgaten in shirts en blaren op handen en armen gehad door andere rokers.
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 18:23 schreef Dagonet het volgende:
Zooo, 67% vindt het prima zo, niets aan veranderen. Opgelost dus.
tsja, apart. ik vaak genoeg. leukste was nog wel een meisje dat vol tegen me aanliep en haar sigaret uitdrukte op mijn bovenarm, met een shirt ertussen.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 18:41 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ik nog nooit, ken ook niemand anders met dat probleem en ken toch redelijk wat rokers en redelijk wat drukke kroegen.
Zeker weer zo'n maurice de hond onderzoekjequote:Op dinsdag 20 juni 2006 18:33 schreef Stuart het volgende:
Het onderzoek is slechts onder 501 Nederlanders. Dan vind ik het bij voorbaat al discutabel![]()
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 18:30 schreef d-best het volgende:
Lees even wat er staat: De Stichting Rokersbelangen wordt betaald door de tabaksindustrie. Deze stichting heeft er dus indirect belang bij deze resultaten. Lekker betrouwbare informatie dus.
Ah, net als de paus tegen seks zonder condooms is zonder ooit geneukt te hebben. Wim Kan had daar nog een leuke uitspraak over.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 18:45 schreef Alulu het volgende:
Ben dus wel iemand door voor het verbod is, ookal kom ik niet in kroegen.
Het onderzoek van vorige maand had je anders geen problemen mee? Die werd uitgevoerd onder 500 man en liet een ander beeld zien. Oh ja, was in opdracht van de anti-rookbrigade, dat wel.quote:
De waarheid zal dus ergens in het midden liggen.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 18:53 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Het onderzoek van vorige maand had je anders geen problemen mee? Die werd uitgevoerd onder 500 man en liet een ander beeld zien. Oh ja, was in opdracht van de anti-rookbrigade, dat wel.
'Maar, boehoe, dat kost geld, dus dat doen we niet.'quote:
Nee, maar dat is iets anders dan een totaal rookverbod.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 19:00 schreef the_disheaver het volgende:
66% heeft blijkbaar weinig last van rook.
Een minderheid blijkbaar wel. Betekend dat jer er dan maar niks tegen moet doen?
Ja. kloptquote:Op dinsdag 20 juni 2006 19:05 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nee, maar dat is iets anders dan een totaal rookverbod.
Volgens de regels zou dat nu al het geval moeten zijn omdat dat niet onder de Horeca valt officieelquote:Op dinsdag 20 juni 2006 19:02 schreef Byte_Me het volgende:
zou de volgende stap zijn dat er een rookverbod komt in coffeeshops?
Of net zoals iemand die zomaar een slimme comment denkt neer te kwakken zonder verder te denken.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 18:49 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Ah, net als de paus tegen seks zonder condooms is zonder ooit geneukt te hebben. Wim Kan had daar nog een leuke uitspraak over.
Ga je naar een rookvrij restaurant.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 19:37 schreef Alulu het volgende:
[..]
Of net zoals iemand die zomaar een slimme comment denkt neer te kwakken zonder verder te denken.
Dat ik geen kroegenman ben wil niet zeggen dat ik niet in andere horeca gelegenheden kom, ben zelf een niet-roker, heb astma o.a. en geen zin om toch als 'meeroker' later met longkanker te eindigen, die verslaafden die zonodig willen paffen doen dat maar buiten ofzo, hun eigen gezondheid verneuken maar niet die van mij![]()
Nou ja, jij hebt dan ook al een belabberde gezondheid.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 19:37 schreef Alulu het volgende:
[..]
Of net zoals iemand die zomaar een slimme comment denkt neer te kwakken zonder verder te denken.
Dat ik geen kroegenman ben wil niet zeggen dat ik niet in andere horeca gelegenheden kom, ben zelf een niet-roker, heb astma o.a. en geen zin om toch als 'meeroker' later met longkanker te eindigen, die verslaafden die zonodig willen paffen doen dat maar buiten ofzo, hun eigen gezondheid verneuken maar niet die van mij![]()
Dat onderzoek was er vorige maand al, gesponsored door de anti-rooklobby. Alleen hadden die slechts 57% voorstanders van een rookverbod, hier 67% tegenstanders.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 19:44 schreef Slayage het volgende:
501 mensen is representatiefDat cijfer kunnen we hier ook halen, lijkt me.
Misschien kan iemand een poll regelen met, Ik ben voor een algemene rookverbod in de horeca, eens, oneens, geen mening![]()
Het kan héél makkelijk voorkomen worden door gewoon als horecabond eens te beslissen iedereen een streng advies te geven een airco in te kopen.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 19:48 schreef Stuart het volgende:
Ach, onderzoek of niet, dat rookverbod in de horeca komt er uiteindelijk hoe dan ook toch wel![]()
En dat is maar goed ook![]()
Tegen de wens van de meerderheid van de bevolking ingaan vind je een goed idee?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 19:48 schreef Stuart het volgende:
Ach, onderzoek of niet, dat rookverbod in de horeca komt er uiteindelijk hoe dan ook toch wel![]()
En dat is maar goed ook![]()
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 19:51 schreef yahtzeehooligan het volgende:
Als de niet-rokers zo graag schone lucht willen inademen waarom gaan ze dan niet buiten staan?
Het onderzoek onder 501 mensen is wat mij betreft een onderzoek zonder enige waarde.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 19:50 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Tegen de wens van de meerderheid van de bevolking ingaan vind je een goed idee?
Hier ben ik het 100% mee eens. Ik bedoel als we het openbaar vervoer, onze energie voorziening en zelfs onze gezondheidszorg overlaten aan het bedrijfsleven, waarom moet Den Haag zich dan in godsnaam over iets pietluttigs als roken in de horeca druk maken?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 18:40 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Vrije marktwerking, open een rookvrije kroeg en zie hoe druk het is.
Deze opmerking heb ik al een paar keer gelezen, maar als je het begrip representatieve steekproef begrijpt besef je natuurlijk donders goed dan 500 mensen meer dan voldoende is.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 19:53 schreef Stuart het volgende:
[..]
Het onderzoek onder 501 mensen is wat mij betreft een onderzoek zonder enige waarde.
Mwah, door wie het onderzoek ook gedaan is en door welke opdrachtgever ook, 500 mensen is wel erg karig om representatief te zijn vind ik.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 19:56 schreef doemaardrie het volgende:
[..]
Deze opmerking heb ik al een paar keer gelezen, maar als je het begrip representatieve steekproef begrijpt besef je natuurlijk donders goed dan 500 mensen meer dan voldoende is.
Kijk, het hele verhaal van een rookvrije kroeg naast kroegen waar wél gerookt mag worden zal inderdaad niet werken. Echter, als er een rookverbod komt in alle kroegen zal het bezoek echt niet minder worden. Mensen blijven naar de kroeg gaan, en de groep die opeens niet meer zou willen om de reden dat er niet gerookt mag worden zullen worden vervangen door de niet rokersquote:Op dinsdag 20 juni 2006 19:56 schreef doemaardrie het volgende:
[..]
Deze opmerking heb ik al een paar keer gelezen, maar als je het begrip representatieve steekproef begrijpt besef je natuurlijk donders goed dan 500 mensen meer dan voldoende is.
Oftwewel, je dwingt liever een ieder om niet te roken dan dat je tot een redelijke oplossing zou willen komen? En kom niet aan met dat belachelijke riedeltje dat de werknemer recht heeft op een rookvrije werkplekquote:Op dinsdag 20 juni 2006 19:58 schreef Stuart het volgende:
[..]
Kijk, het hele verhaal van een rookvrije kroeg naast kroegen waar wél gerookt mag worden zal inderdaad niet werken. Echter, als er een rookverbod komt in alle kroegen zal het bezoek echt niet minder worden. Mensen blijven naar de kroeg gaan, en de groep die opeens niet meer zou willen om de reden dat er niet gerookt mag worden zullen worden vervangen door de niet rokers
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 19:53 schreef Stuart het volgende:
[..]
Het onderzoek onder 501 mensen is wat mij betreft een onderzoek zonder enige waarde.
Ja, ik vind het een goed idee. Er zijn wel meer dingen tegen de wens in van de meerderheid van de bevolking. Dat maakt het niet per definitie tot iets slechts
Bron: Motivaction/NRCquote:Veel enquêtes die dagelijks het nieuws halen zijn gebaseerd op 500 à 600 respondenten, genoeg om uitspraken te doen over de bevolking als geheel.
Bron: Motorfreaks forumquote:Door toepassing van statistiek.
Onder de condities dat
(a) deze mensen aselect gekozen zijn,
(b) de non-respons geen significante factor is en
(c) de mening een normale verdeling heeft (gangbaar in de statistiek),
is het 95% betrouwbaarheidsinterval (de gangbare maat voor statistische significantie):
0.80 +- 1.96 * sqrt((0.80(1 - 0.80))/500)
= 0.80 +- 0.035
Je kunt dus met 95% zekerheid zeggen dat de gemiddelde mening van de nederlandse bevolking, mits aan de genoemde condities voldaan is, tussen 76,5% en 83,5% ligt.
Dit houdt uiteraard geen rekening met de misleidende en manipulerende vraagstelling van de mileumaffia.
(ja, ik heb pas een tentamen statistiek gemaakt)
Ja, er is immers gebleken dat een redelijke oplossing niet werktquote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:01 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:
[..]
Oftwewel, je dwingt liever een ieder om niet te roken dan dat je tot een redelijke oplossing zou willen komen? En kom niet aan met dat belachelijke riedeltje dat de werknemer recht heeft op een rookvrije werkplek
Waarom dan niet? Waarom niet? Er zijn toch tienduizenden, honderduizenden mensen die niet naar een kroeg gaan vanwege de rook? Maar toch zal rookvrije horeca naast rookvriendelijke horeca nooit werken en het altijd verliezen? Waarom?????quote:Op dinsdag 20 juni 2006 19:58 schreef Stuart het volgende:
[..]
Kijk, het hele verhaal van een rookvrije kroeg naast kroegen waar wél gerookt mag worden zal inderdaad niet werken.
Welke oplossing heeft niet gewerkt?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:03 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ja, er is immers gebleken dat een redelijke oplossing niet werkt
Hmm, een redelijke oplossing zou ik vinden restaurants rookvrij maken, en de rest zelf maar laten beslissen. En misschien dat het werkt om de horeca ondernemers niet het gevoel te geven dat als zij nu investeren in apperatuur dat dat voor niks zou zijn.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:03 schreef Stuart het volgende:
[..]
Ja, er is immers gebleken dat een redelijke oplossing niet werkt
Er zijn zat niet-rokers die naar een kroeg gaan ondanks dat er gerookt wordt. Dit zijn tolerante mensen die niet meteen bij het inademen van rook denken longkanker te krijgen en die een ander ook een pleziertje gunt.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:03 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Waarom dan niet? Waarom niet? Er zijn toch tienduizenden, honderduizenden mensen die niet naar een kroeg gaan vanwege de rook? Maar toch zal rookvrije horeca naast rookvriendelijke horeca nooit werken en het altijd verliezen? Waarom?????
Volgens mij is het nog nooit geprobeerd trouwens, maar aan wie ligt dat. Er is bij mijn weten nog geen horecaboer geweest die tot een rookvrije tent is overgegaan.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:03 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Waarom dan niet? Waarom niet? Er zijn toch tienduizenden, honderduizenden mensen die niet naar een kroeg gaan vanwege de rook? Maar toch zal rookvrije horeca naast rookvriendelijke horeca nooit werken en het altijd verliezen? Waarom?????
Ik ben zo fit als Ronaldo Robinho jongen, je moest eens wetenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 19:40 schreef yahtzeehooligan het volgende:
[..]
Nou ja, jij hebt dan ook al een belabberde gezondheid.
Ja natuurlijk! Er is hier een gezondheidsissue aan de orde. Weg met die gore tabak en die smerige rooklucht!quote:Op dinsdag 20 juni 2006 19:50 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Tegen de wens van de meerderheid van de bevolking ingaan vind je een goed idee?
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:14 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja natuurlijk! Er is hier een gezondheidsissue aan de orde. Weg met die gore tabak en die smerige rooklucht!
Weg met privé autobezitquote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:14 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Ja natuurlijk! Er is hier een gezondheidsissue aan de orde. Weg met die gore tabak en die smerige rooklucht!
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:19 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Weg met privé autobezitVoor zakelijk verkeer, vooruit, maar dat stukje naar oma of de winkel doe je maar met OV of fiets. Weg met die gore uitlaatgassen en brandstofverspilling.
Precies!quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:19 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Weg met privé autobezitVoor zakelijk verkeer, vooruit, maar dat stukje naar oma of de winkel doe je maar met OV of fiets. Weg met die gore uitlaatgassen en brandstofverspilling.
Precies, dat het er komt is wel duidelijk. Alleen het wanneer nog niet. En genieten doe ik ook alquote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:25 schreef FuifDuif het volgende:
Het heeft geen zin om jullie, rookverslaafden, er tegen te verzetten. Dat totale verbod komt er toch wel en ik geniet er nu al van
.
En de schade van de uitlaatgassen voor de gezondheid en het milieu zijn al lang bewezen.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:19 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Je mag iemand die aangeschoten is niet eens meer alcohol verkopen!quote:Op woensdag 21 juni 2006 08:56 schreef Monus het volgende:
[..]
En de schade van de uitlaatgassen voor de gezondheid en het milieu zijn al lang bewezen.
Daarna moeten we ook nog de alcoholmisbruik in het openbaar (barren) aanpakken.Het best lijkt mij om de bar eigenaren te verbieden meer dan 2 consumpties per klant te geven. En de gasten verplichten om eerst een blaastest te volbrengen voordat ze alcohol mogen drinken.
Gelukkig is er al een wet die openbare dronkenschap verbied!![]()
Welk probleem? De meerderheid heeft geen bezwaar tegen roken in de horaca tenslotte.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:22 schreef Dr_Crouton het volgende:Er moet altijd wel iets buiten het roken en het gevolg van roken om bijgehaald worden om het probleem te bagataliseren. Daarom winnen pro-rokers de discussies nooit.
Ben roker en ik vind dit toch betrekkelijk loos. Echt. Lijkt me sterk dat buiten meeroken even erg(/slecht) is als in een volle kroeg.quote:Op woensdag 21 juni 2006 12:37 schreef Suko het volgende:
Joh, nog eventjes en het mag buiten ook niet meer:
Mogelijk Brits verbod op buiten roken
Uitgegeven: 21 juni 2006 12:09
Laatst gewijzigd: 21 juni 2006 12:15
LONDEN - Britse rokers krijgen in de toekomst mogelijk ook te maken met rookverboden buitenshuis, meldden Britse media woensdag. De minister van Volksgezondheid, Lord Warner, heeft gezegd dat de regering ook wil dat roken verboden wordt op openbare plaatsen waar een verhoogd risico bestaat dat mensen 'tweedehands'-rook inademen.
De minister doelde op plaatsen als bushaltes, stoepen voor kantoren waar binnen niet gerookt mag worden en terrassen van sportclubs. Overtreders zouden forse boetes kunnen krijgen. nu.nl
Ik ga maar eens autootjes pesten, woon aan kruispunt, die ruineren mijn gezondheid al jaaaaaaren!![]()
Het boeit niet of het erger of net zo erg is als een volle kroeg.quote:Op woensdag 21 juni 2006 14:05 schreef DeRCT14 het volgende:
[..]
Ben roker en ik vind dit toch betrekkelijk loos. Echt. Lijkt me sterk dat buiten meeroken even erg(/slecht) is als in een volle kroeg.
Op basis van dat flutonderzoekje zeker.quote:Op woensdag 21 juni 2006 09:03 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Welk probleem? De meerderheid heeft geen bezwaar tegen roken in de horaca tenslotte.
Aanvulling op hetgeen ik eerder uitte:quote:Op woensdag 21 juni 2006 12:37 schreef Suko het volgende:Ik ga maar eens autootjes pesten, woon aan kruispunt, die ruineren mijn gezondheid al jaaaaaaren!![]()
Selectief onderstrepen.. - Je kunt dus ook stellen dat 52-53% procent van de Nederlanders geen moeite heeft een rookverbod. Het is maar net hoe je de cijfers wilt uitleggen.quote:Een derde Nederlanders wil rookverbod horeca
LAREN - Bijna een derde van de Nederlanders (32 procent) wil een rookverbod in horecagelegenheden. Dit blijkt dinsdag uit een representatief onderzoek onder 501 Nederlanders in opdracht van de Stichting Rokersbelangen (SRB).
Bijna de helft van de ondervraagden (47 procent) vindt dat roken in kroegen, restaurants en cafés gewoon moet kunnen. Een op de vijf Nederlanders maakt het niets uit of in de horeca een rookverbod komt.
Ik schat het NIPO toch echt objectiever in dan de Stichting Rokersbelangen; de naam zegt het eigenlijk al.quote:De Stichting Rokersbelangen wordt betaald door de tabaksindustrie. Vorige maand presenteerde het NIPO een representatieve enquête waaruit juist bleek dat 57 procent van de Nederlanders voorstander is van een wet die een rookverbod voor de horeca regelt. Het NIPO deed het onderzoek in opdracht van het Astma Fonds, KWF Kankerbestrijding, de Nederlandse Hartstichting en Stivoro.
het NIPO doet een onderzoek in opdracht van anti-rookclubjes, en dat pro-rookclubje laat ook een onderzoek uitvoeren (ze deden het blijkbaar niet zelf). Aan beide hecht ik dan weinig waarde qua objectiviteit. Maar als ze het beide zelf gedaan hadden was het nog minder betrouwbaar geweest.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 09:12 schreef dVTB het volgende:
Ik schat het NIPO toch echt objectiever in dan de Stichting Rokersbelangen; de naam zegt het eigenlijk al.
Die zijn er ook zo lekker veel he?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 10:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Mensen die rookvrije horeca willen moet daar maar heen gaan, ga naar niet roken cafe´s.
En waarom zou dat nou zijn?quote:
Als je als niet roker meegaat naar een rookcafe dan vind je het roken aldaar schijnbaar niet zo bezwaarlijk. Je houding is tekenend voor de sociaalstaatburger, jij wilt iets en de ander moeten daar offers voor brengen. Jij wilt je kinderen naar een kinderopvang en de anderen moeten daar voor betalen, jij wilt een niet roken kroeg dus alle kroegen moeten een rook verbod.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 11:24 schreef Limburger_noord het volgende:
Alle kroegen rookvrij ...de meeste kroegen zijn toch te klein voor een gedeelte rookvrij![]()
De niet-rokers hebben >50 jaar mogen genieten van de rook in de kroeg ,nu mogen de rokers eens meemaken hoe het omgekeerde werkt
En nee ,een niet-rokers kroeg werkt niet ,waarom niet (moet ik dat nog uitleggen ??..zucht..ok hier komt die )
De mens is een sociaal dier ,als ik met mijn vrienden naar de kroeg ga (veel mensen gaan met een groep stappen ) gaan de niet rokers met ons (rokers) mee (naar de kroeg waar gerookt wordt ) de niet -rokers worden dus 'gedwongen ' om met ons mee te gaan (nee niet met een mes op hun keel en JA ze hebben een keus om NIET mee te gaan maar wat zou JIJ doen ? ) de meerderheid beslist ..(democratie?)
Ik weet dat dat niet netjes is van de rokers onder ons maar zo werkt het wel helaas
Met dezelfde reden zie je vaak Niet-rokers in rokers ruimte op de werkplek omdat dat gezelliger is (je wilt babelen met je rokende kollega toch ?)
![]()
hier zal ik wel het nodige kommentaar op krijgen maar dat dioet me niets !
Lekker suggestief gegoochel met cijfertjes. Er staat ook dat 47% tegen een verbod is, dus dan is er blijkbaar een meerderheid die niet tegen een verbod is. Het is maar hoe suggestief je het brengt als roker met belangen natuurlijk.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 18:23 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nu.nl
Zooo, 67% vindt het prima zo, niets aan veranderen. Opgelost dus.
en jij hebt de hersenen van een grasparkiet (sorry grasparkiet ) want waar haal je het feit van daan dat ik een NIET roker ben >?.....rook namelijk wel maar dat weerhoud mij er niet van sociaal gedrag te tonen (iets wat jou waarschijnlijk vreemd isquote:Je hebt hier een grote bek, maar met je rokende vrienden loop je mee naar een rokershol.
Moeilijk niet, dat woordje "Als"quote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:05 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
en jij hebt de hersenen van een grasparkiet (sorry grasparkiet ) want waar haal je het feit van daan dat ik een NIET roker ben >?.....rook namelijk wel maar dat weerhoud mij er niet van sociaal gedrag te tonen (iets wat jou waarschijnlijk vreemd is)
helemaal niet 'wijsneus ' ik las dat meer verderop in de tekst (ik lees vaak nog even verder)quote:Moeilijk niet, dat woordje "Als"
quote:Je bent zelf een slappe lul die met de meute meeloopt en daarom moet de staat het regelen dat het allemaal voor je geregeld wordt.
Watje!
dat werkt ook omgekeerd, als mijn vrienden naar een niet rokers cafe willen dan ga ik gewoon mee want zij zijn met zijn allen (ligt een beetje aan de vriendengroep wel, soms zit iedereen gewoon vrolijk te paffenquote:Op vrijdag 23 juni 2006 11:24 schreef Limburger_noord het volgende:
Alle kroegen rookvrij ...de meeste kroegen zijn toch te klein voor een gedeelte rookvrij![]()
De niet-rokers hebben >50 jaar mogen genieten van de rook in de kroeg ,nu mogen de rokers eens meemaken hoe het omgekeerde werkt
En nee ,een niet-rokers kroeg werkt niet ,waarom niet (moet ik dat nog uitleggen ??..zucht..ok hier komt die )
De mens is een sociaal dier ,als ik met mijn vrienden naar de kroeg ga (veel mensen gaan met een groep stappen ) gaan de niet rokers met ons (rokers) mee (naar de kroeg waar gerookt wordt ) de niet -rokers worden dus 'gedwongen ' om met ons mee te gaan (nee niet met een mes op hun keel en JA ze hebben een keus om NIET mee te gaan maar wat zou JIJ doen ? ) de meerderheid beslist ..(democratie?)
Ik weet dat dat niet netjes is van de rokers onder ons maar zo werkt het wel helaas
Met dezelfde reden zie je vaak Niet-rokers in rokers ruimte op de werkplek omdat dat gezelliger is (je wilt babelen met je rokende kollega toch ?)
![]()
hier zal ik wel het nodige kommentaar op krijgen maar dat dioet me niets !
You go!quote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:47 schreef Suko het volgende:
goed verhaal!
dan gebeurt er dus nietsquote:ik zie niet in waarom het per se het 1 of het ander moet zijn, laat de kroegbaas het zelf maar beslissen
Geloof je echt dat er nog IEMAND in NL bestaat (die niet de laatste 50 jaar in een grot gewoont heeftquote:Geef gewoon voorlichtig wát roken kan veroorzaken maar stop met die heksenjacht.
quote:Per slot van rekening is de gezondheidszorg goedkoper uit als men rookt, immers die leven minstens 10 jaar korter, tel uit je winst.
sorry maar waar slaat dit op ?..als je gezond leeft heb je volgens mij juist MINDER ouderdomskwalen ?quote:Van gezond leven word je ziek Hoe langer/gezonder men leeft hoe meer geld dat kost, ouderdomskwalen en zo meer...
hoe zo? Er zijn met regelmaat cafe eigenaars die een rookvrije hoereca zaak openen...quote:Op vrijdag 23 juni 2006 14:06 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
dan gebeurt er dus niets...dit was nl de keus die de cafe's al hadden en er gebeurde niets vandaar dat men nu wil ingrijpen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |