abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 20 juni 2006 @ 18:23:33 #1
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_39043707
quote:
Een derde Nederlanders wil rookverbod horeca

Uitgegeven: 20 juni 2006 15:34
Laatst gewijzigd: 20 juni 2006 16:14

LAREN - Bijna een derde van de Nederlanders (32 procent) wil een rookverbod in horecagelegenheden. Dit blijkt dinsdag uit een representatief onderzoek onder 501 Nederlanders in opdracht van de Stichting Rokersbelangen (SRB).

Bijna de helft van de ondervraagden (47 procent) vindt dat roken in kroegen, restaurants en cafés gewoon moet kunnen. Een op de vijf Nederlanders maakt het niets uit of in de horeca een rookverbod komt. Volgens een meerderheid (54 procent) zouden de horecaondernemers zelf moeten kunnen bepalen of er wel of niet mag worden gerookt in hun zaak. 28 procent is het daar niet mee eens.

Rookvrije zones

Begin juni dreigde minister Hoogervorst van Volksgezondheid de horeca in de loop van volgend jaar een algeheel rookverbod op te leggen, als exploitanten niet snel meer werk maken van het instellen van rookvrije zones in hun zaken. De minister heeft hierover eerder afspraken gemaakt met de horecabranche via een zogenoemd stappenplan. Dat plan ging vorig jaar in en duurt nog tot 1 januari 2009. Tot nu toe heeft het gros van de exploitanten zich niet aan de afspraken gehouden.

De Stichting Rokersbelangen wordt betaald door de tabaksindustrie. Vorige maand presenteerde het NIPO een representatieve enquête waaruit juist bleek dat 57 procent van de Nederlanders voorstander is van een wet die een rookverbod voor de horeca regelt. Het NIPO deed het onderzoek in opdracht van het Astma Fonds, KWF Kankerbestrijding, de Nederlandse Hartstichting en Stivoro.
Nu.nl

Zooo, 67% vindt het prima zo, niets aan veranderen. Opgelost dus.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_39043918
Lees even wat er staat: De Stichting Rokersbelangen wordt betaald door de tabaksindustrie. Deze stichting heeft er dus indirect belang bij deze resultaten. Lekker betrouwbare informatie dus. Er zou eigenlijk een nieuw onafhankelijk onderzoek moeten gedaan met een grote representatieve steekproef door een onafhankelijk bureau.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 18:32:52 #3
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_39044004
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 18:30 schreef d-best het volgende:
Lees even wat er staat: De Stichting Rokersbelangen wordt betaald door de tabaksindustrie. Deze stichting heeft er dus indirect belang bij deze resultaten. Lekker betrouwbare informatie dus. Er zou eigenlijk een nieuw onafhankelijk onderzoek moeten gedaan met een grote representatieve steekproef door een onafhankelijk bureau.
Net zo betrouwbaar als het vorige onderzoek dus. Beide onderzoeken heffen elkaar op dus laten we lekker alles zoals het is. Daarbij komt natuurlijk het jammerlijk falen van de rookvrije horeca waaruit blijkt dat mensen er toch niet zo om zit te springen als men ons wil laten denken.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_39044037
Het onderzoek is slechts onder 501 Nederlanders. Dan vind ik het bij voorbaat al discutabel
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
pi_39044169
idd het eerst onderzoek kun je ook niet geheel onafhankelijk noemen. Maar met je laatste conclusie kan ik het niet eens zijn. Soms moeten mensen meer gedwongen worden om dingen te veranderen. Een paar mensen roepen heel hard dat ze geen rookvrije horeca willen en rest volgt. Bovendien is meeroken bewezen slecht voor je gezondheid. In een cafe rookt een minderheid en heeft iedereen er schade van. Laat staan de mensen die per acuut benauwd worden als zij met rook in aanraking komen. Zij kunnen nooit gezellig naar het cafe, alleen door een paar rokers. Bij het invoeren van een rookvrije horeca kunnen rokers wel nog steeds komen. Alleen af en toe naar buiten om te roken. Maar of dit echt nodig is... 's nachts kun je ook 8 ook zonder sigaretje.
pi_39044216
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 18:32 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Net zo betrouwbaar als het vorige onderzoek dus. Beide onderzoeken heffen elkaar op dus laten we lekker alles zoals het is. Daarbij komt natuurlijk het jammerlijk falen van de rookvrije horeca waaruit blijkt dat mensen er toch niet zo om zit te springen als men ons wil laten denken.
het lijkt anders in alle landen waar een rookverbod is opgelegd gewoon te werken. dat zal het in nederland dus ook. ik ben zelf roker, maar ben voor een verbod. heb al genoeg brandgaten in shirts en blaren op handen en armen gehad door andere rokers.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 18:40:10 #7
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_39044226
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 18:38 schreef d-best het volgende:
idd het eerst onderzoek kun je ook niet geheel onafhankelijk noemen. Maar met je laatste conclusie kan ik het niet eens zijn. Soms moeten mensen meer gedwongen worden om dingen te veranderen. Een paar mensen roepen heel hard dat ze geen rookvrije horeca willen en rest volgt. Bovendien is meeroken bewezen slecht voor je gezondheid. In een cafe rookt een minderheid en heeft iedereen er schade van. Laat staan de mensen die per acuut benauwd worden als zij met rook in aanraking komen. Zij kunnen nooit gezellig naar het cafe, alleen door een paar rokers. Bij het invoeren van een rookvrije horeca kunnen rokers wel nog steeds komen. Alleen af en toe naar buiten om te roken. Maar of dit echt nodig is... 's nachts kun je ook 8 ook zonder sigaretje.
Vrije marktwerking, open een rookvrije kroeg en zie hoe druk het is.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 18:41:09 #8
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_39044260
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 18:39 schreef Byte_Me het volgende:

[..]

het lijkt anders in alle landen waar een rookverbod is opgelegd gewoon te werken. dat zal het in nederland dus ook. ik ben zelf roker, maar ben voor een verbod. heb al genoeg brandgaten in shirts en blaren op handen en armen gehad door andere rokers.
Ik nog nooit, ken ook niemand anders met dat probleem en ken toch redelijk wat rokers en redelijk wat drukke kroegen.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 18:43:18 #9
110625 vamos1
Timmaaaaah
pi_39044322
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 18:23 schreef Dagonet het volgende:
Zooo, 67% vindt het prima zo, niets aan veranderen. Opgelost dus.
─_(º.0)_/─
pi_39044376
Ben dus wel iemand door voor het verbod is, ookal kom ik niet in kroegen.
X
pi_39044377
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 18:41 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ik nog nooit, ken ook niemand anders met dat probleem en ken toch redelijk wat rokers en redelijk wat drukke kroegen.
tsja, apart. ik vaak genoeg. leukste was nog wel een meisje dat vol tegen me aanliep en haar sigaret uitdrukte op mijn bovenarm, met een shirt ertussen.

maar in NY blijkt het gewoon te werken, in spanje ook, en er zullen inmiddels nog wel meer landen overstag zijn. het probleem in NL tov spanje is natuurlijk het weer, hier kun je niet altijd ff buiten een sigaretje gaan roken. maar goed, dat kan in NY ook niet en toch is het daar geen enkel probleem.

en ongeacht wat nederlanders vinden, mensen hebben nou eenmaal recht op een rookvrije arbeidsplek. dus dat verbod zal er uiteindelijk wel komen.
pi_39044382
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 18:33 schreef Stuart het volgende:
Het onderzoek is slechts onder 501 Nederlanders. Dan vind ik het bij voorbaat al discutabel
Zeker weer zo'n maurice de hond onderzoekje

ik ben overigens ook voor een verbod
pi_39044454
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 18:30 schreef d-best het volgende:
Lees even wat er staat: De Stichting Rokersbelangen wordt betaald door de tabaksindustrie. Deze stichting heeft er dus indirect belang bij deze resultaten. Lekker betrouwbare informatie dus.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 18:49:44 #14
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_39044499
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 18:45 schreef Alulu het volgende:
Ben dus wel iemand door voor het verbod is, ookal kom ik niet in kroegen.
Ah, net als de paus tegen seks zonder condooms is zonder ooit geneukt te hebben. Wim Kan had daar nog een leuke uitspraak over.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 18:53:52 #15
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_39044608
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 18:48 schreef Barcelona het volgende:

[..]
Het onderzoek van vorige maand had je anders geen problemen mee? Die werd uitgevoerd onder 500 man en liet een ander beeld zien. Oh ja, was in opdracht van de anti-rookbrigade, dat wel.
pi_39044678
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 18:53 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Het onderzoek van vorige maand had je anders geen problemen mee? Die werd uitgevoerd onder 500 man en liet een ander beeld zien. Oh ja, was in opdracht van de anti-rookbrigade, dat wel.
De waarheid zal dus ergens in het midden liggen.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 18:57:13 #17
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39044703

Opgelost.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 18:57:54 #18
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39044723
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 18:57 schreef Yildiz het volgende:
[afbeelding]

Opgelost.
'Maar, boehoe, dat kost geld, dus dat doen we niet.'
pi_39044827
66% heeft blijkbaar weinig last van rook.

Een minderheid blijkbaar wel. Betekend dat jer er dan maar niks tegen moet doen?

Roken is anders dan bier drinken. Misschien niet erg prettig, maar je hebt er geen last van als iemand anders bier drinkt.

Bij roken heb je er zelfs schade van, dat iemand anders zonodig wil roken.

Nee, natuurlijk hoeven kroegen niet 100% rookvrij. Maar wat meer rookvrij als het nu is zou wel mogen. Waarom geen rook vrije delen in kroegen?
  dinsdag 20 juni 2006 @ 19:01:05 #20
3694 Bep
Ik steun mijn Marco
pi_39044834
Mij wordt nooit wat gevraagd
pi_39044867
zou de volgende stap zijn dat er een rookverbod komt in coffeeshops?
  dinsdag 20 juni 2006 @ 19:04:57 #22
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39044981
Zeg, luchtverfrissing bestaat al jaren hoor. Er is een goede technische oplossing om het roken toe te staan, én de mensen die niet zo goed tegen roken kunnen een plezier te doen.

Die is er écht hoor! Hoef je niet eens een rookverbod op te leggen. Nadeel is, het kost wat euro's. Een paar.

Het zou trouwens al heel wat schelen als horecaeigenaren in dit land, waar, als ik een bepaalde minister mag geloven, 'regels regels zijn', men zich eens zou houden aan de luchtverversingseisen en de ventilatievoud. Met een d.

Maar, ' ' dat kost geld.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 19:05:04 #23
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_39044990
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:00 schreef the_disheaver het volgende:
66% heeft blijkbaar weinig last van rook.

Een minderheid blijkbaar wel. Betekend dat jer er dan maar niks tegen moet doen?
Nee, maar dat is iets anders dan een totaal rookverbod.
pi_39045332
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:05 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Nee, maar dat is iets anders dan een totaal rookverbod.
Ja. klopt
pi_39045456
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:02 schreef Byte_Me het volgende:
zou de volgende stap zijn dat er een rookverbod komt in coffeeshops?
Volgens de regels zou dat nu al het geval moeten zijn omdat dat niet onder de Horeca valt officieel
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
pi_39046162
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 18:49 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ah, net als de paus tegen seks zonder condooms is zonder ooit geneukt te hebben. Wim Kan had daar nog een leuke uitspraak over.
Of net zoals iemand die zomaar een slimme comment denkt neer te kwakken zonder verder te denken.

Dat ik geen kroegenman ben wil niet zeggen dat ik niet in andere horeca gelegenheden kom, ben zelf een niet-roker, heb astma o.a. en geen zin om toch als 'meeroker' later met longkanker te eindigen, die verslaafden die zonodig willen paffen doen dat maar buiten ofzo, hun eigen gezondheid verneuken maar niet die van mij
X
  dinsdag 20 juni 2006 @ 19:38:07 #27
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_39046193
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:37 schreef Alulu het volgende:

[..]

Of net zoals iemand die zomaar een slimme comment denkt neer te kwakken zonder verder te denken.

Dat ik geen kroegenman ben wil niet zeggen dat ik niet in andere horeca gelegenheden kom, ben zelf een niet-roker, heb astma o.a. en geen zin om toch als 'meeroker' later met longkanker te eindigen, die verslaafden die zonodig willen paffen doen dat maar buiten ofzo, hun eigen gezondheid verneuken maar niet die van mij
Ga je naar een rookvrij restaurant.
pi_39046281
Het is slecht voor de gezondheid. Al vond 90% het geen probleem. Verbieden die zooi, stelletje kankerzaaiers.
pi_39046299
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:37 schreef Alulu het volgende:

[..]

Nou ja, jij hebt dan ook al een belabberde gezondheid.
PJ Harvey - This mess we're in (feat. Thom Yorke)
pi_39046422
Trouwens, als er zoveel mensen last van schijnen te hebben volgens die onderzoeken, waarom is het merendeel van de bezoekers van kroegen niet-roker? Zoveel last hebben ze er klaarblijkelijk niet van.
pi_39046458
Hoe zielig is het om anno 2006 nog de tabaksindustrie en het roken te verdedigen ? Roken was stoer in de jaren 50, maar inmiddels weten we wel beter.
pi_39046470
501 mensen is representatief Dat cijfer kunnen we hier ook halen, lijkt me.

Misschien kan iemand een poll regelen met, Ik ben voor een algemene rookverbod in de horeca, eens, oneens, geen mening
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  dinsdag 20 juni 2006 @ 19:47:08 #33
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_39046569
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:44 schreef Slayage het volgende:
501 mensen is representatief Dat cijfer kunnen we hier ook halen, lijkt me.

Misschien kan iemand een poll regelen met, Ik ben voor een algemene rookverbod in de horeca, eens, oneens, geen mening
Dat onderzoek was er vorige maand al, gesponsored door de anti-rooklobby. Alleen hadden die slechts 57% voorstanders van een rookverbod, hier 67% tegenstanders.
pi_39046626
Ach, onderzoek of niet, dat rookverbod in de horeca komt er uiteindelijk hoe dan ook toch wel
En dat is maar goed ook
  dinsdag 20 juni 2006 @ 19:49:53 #35
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_39046674
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:48 schreef Stuart het volgende:
Ach, onderzoek of niet, dat rookverbod in de horeca komt er uiteindelijk hoe dan ook toch wel
En dat is maar goed ook
Het kan héél makkelijk voorkomen worden door gewoon als horecabond eens te beslissen iedereen een streng advies te geven een airco in te kopen.

Als je dat als branche 'en masse' doet, hoeft dat volgens mij niet zoveel te kosten.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 19:50:53 #36
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_39046706
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:48 schreef Stuart het volgende:
En dat is maar goed ook
Tegen de wens van de meerderheid van de bevolking ingaan vind je een goed idee?
pi_39046742
Als de niet-rokers zo graag schone lucht willen inademen waarom gaan ze dan niet buiten staan?
pi_39046776
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:51 schreef yahtzeehooligan het volgende:
Als de niet-rokers zo graag schone lucht willen inademen waarom gaan ze dan niet buiten staan?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_39046805
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:50 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Tegen de wens van de meerderheid van de bevolking ingaan vind je een goed idee?
Het onderzoek onder 501 mensen is wat mij betreft een onderzoek zonder enige waarde.
Ja, ik vind het een goed idee. Er zijn wel meer dingen tegen de wens in van de meerderheid van de bevolking. Dat maakt het niet per definitie tot iets slechts
  dinsdag 20 juni 2006 @ 19:53:53 #40
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_39046806
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 18:40 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Vrije marktwerking, open een rookvrije kroeg en zie hoe druk het is.
Hier ben ik het 100% mee eens. Ik bedoel als we het openbaar vervoer, onze energie voorziening en zelfs onze gezondheidszorg overlaten aan het bedrijfsleven, waarom moet Den Haag zich dan in godsnaam over iets pietluttigs als roken in de horeca druk maken?

Tis gewoon een fucking hetze van invloedrijke exrokers.

en nee ik rook niet en ook nooit gedaan.
  Donald Duck held dinsdag 20 juni 2006 @ 19:55:06 #41
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_39046847
gewoon totaal verbieden in alle openbare gelegenheden.
bah, stelletje stinkende vervuilende rokers.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  dinsdag 20 juni 2006 @ 19:56:22 #42
74196 doemaardrie
of toch vier???
pi_39046901
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:53 schreef Stuart het volgende:

[..]

Het onderzoek onder 501 mensen is wat mij betreft een onderzoek zonder enige waarde.
Deze opmerking heb ik al een paar keer gelezen, maar als je het begrip representatieve steekproef begrijpt besef je natuurlijk donders goed dan 500 mensen meer dan voldoende is.
pi_39046960
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:56 schreef doemaardrie het volgende:

[..]

Deze opmerking heb ik al een paar keer gelezen, maar als je het begrip representatieve steekproef begrijpt besef je natuurlijk donders goed dan 500 mensen meer dan voldoende is.
Mwah, door wie het onderzoek ook gedaan is en door welke opdrachtgever ook, 500 mensen is wel erg karig om representatief te zijn vind ik.
pi_39046988
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:56 schreef doemaardrie het volgende:

[..]

Kijk, het hele verhaal van een rookvrije kroeg naast kroegen waar wél gerookt mag worden zal inderdaad niet werken. Echter, als er een rookverbod komt in alle kroegen zal het bezoek echt niet minder worden. Mensen blijven naar de kroeg gaan, en de groep die opeens niet meer zou willen om de reden dat er niet gerookt mag worden zullen worden vervangen door de niet rokers

En representatief of niet, het is extreem weinig. Zo kun je een onderzoek onder 100 ook respresentatief noemen. Ik vind het weinig zeggen deze cijfers. Laat liever iets zien onder minimaal 5000 mensen
pi_39047092
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:58 schreef Stuart het volgende:

[..]

Kijk, het hele verhaal van een rookvrije kroeg naast kroegen waar wél gerookt mag worden zal inderdaad niet werken. Echter, als er een rookverbod komt in alle kroegen zal het bezoek echt niet minder worden. Mensen blijven naar de kroeg gaan, en de groep die opeens niet meer zou willen om de reden dat er niet gerookt mag worden zullen worden vervangen door de niet rokers
Oftwewel, je dwingt liever een ieder om niet te roken dan dat je tot een redelijke oplossing zou willen komen? En kom niet aan met dat belachelijke riedeltje dat de werknemer recht heeft op een rookvrije werkplek
'It's like what Lenin said... you look for the person who will benefit, and, uh, uh... '
"Please don't argue with me. My brain's only just about capable of stopping me farting in front of you."
  dinsdag 20 juni 2006 @ 20:02:01 #46
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_39047138
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:53 schreef Stuart het volgende:

[..]

Ja, ik vind het een goed idee. Er zijn wel meer dingen tegen de wens in van de meerderheid van de bevolking. Dat maakt het niet per definitie tot iets slechts
quote:
Veel enquêtes die dagelijks het nieuws halen zijn gebaseerd op 500 à 600 respondenten, genoeg om uitspraken te doen over de bevolking als geheel.
Bron: Motivaction/NRC
quote:
Door toepassing van statistiek.

Onder de condities dat

(a) deze mensen aselect gekozen zijn,
(b) de non-respons geen significante factor is en
(c) de mening een normale verdeling heeft (gangbaar in de statistiek),

is het 95% betrouwbaarheidsinterval (de gangbare maat voor statistische significantie):

0.80 +- 1.96 * sqrt((0.80(1 - 0.80))/500)

= 0.80 +- 0.035

Je kunt dus met 95% zekerheid zeggen dat de gemiddelde mening van de nederlandse bevolking, mits aan de genoemde condities voldaan is, tussen 76,5% en 83,5% ligt.

Dit houdt uiteraard geen rekening met de misleidende en manipulerende vraagstelling van de mileumaffia.

(ja, ik heb pas een tentamen statistiek gemaakt)
Bron: Motorfreaks forum
pi_39047174
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 20:01 schreef Disciple_of_Guinness het volgende:

[..]

Oftwewel, je dwingt liever een ieder om niet te roken dan dat je tot een redelijke oplossing zou willen komen? En kom niet aan met dat belachelijke riedeltje dat de werknemer recht heeft op een rookvrije werkplek
Ja, er is immers gebleken dat een redelijke oplossing niet werkt
  dinsdag 20 juni 2006 @ 20:03:36 #48
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_39047204
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 19:58 schreef Stuart het volgende:

[..]

Kijk, het hele verhaal van een rookvrije kroeg naast kroegen waar wél gerookt mag worden zal inderdaad niet werken.
Waarom dan niet? Waarom niet? Er zijn toch tienduizenden, honderduizenden mensen die niet naar een kroeg gaan vanwege de rook? Maar toch zal rookvrije horeca naast rookvriendelijke horeca nooit werken en het altijd verliezen? Waarom?????
  dinsdag 20 juni 2006 @ 20:04:12 #49
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_39047232
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 20:03 schreef Stuart het volgende:

[..]

Welke oplossing heeft niet gewerkt?
pi_39047291
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 20:03 schreef Stuart het volgende:

[..]

Hmm, een redelijke oplossing zou ik vinden restaurants rookvrij maken, en de rest zelf maar laten beslissen. En misschien dat het werkt om de horeca ondernemers niet het gevoel te geven dat als zij nu investeren in apperatuur dat dat voor niks zou zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')