Dat doe ik, met alle plezier zelfs. Nog sterker, ik vind dat ik een geweldige baan heb.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:09 schreef Copycat het volgende:
Je bent dienstverlener. Verleen je diensten beleefd en vang je geld.
Ja, maar ik snap ook wel dat als mensen vaak als stront behandeld worden, dat ze het op een gegeven moment zat zijn. Hoewel ze dat niet op de 'normale' klanten af moeten reageren natuurlijk.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:09 schreef Copycat het volgende:
Je bent dienstverlener. Verleen je diensten beleefd en vang je geld.
Dat doe ik ook niet, Ik ben heel erg goed in het onthouden van gezichtenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:14 schreef rena het volgende:
[..]
Ja, maar ik snap ook wel dat als mensen vaak als stront behandeld worden, dat ze het op een gegeven moment zat zijn. Hoewel ze dat niet op de 'normale' klanten af moeten reageren natuurlijk.![]()
Als ik gehecht ben aan merk A, dan ga ik niet voor merk B omdat een supermarktmedewerker te beroerd is om even in het magazijn te gaan kijken. Ik ben over het algemeen de aardigheid zelve, maar als zo'n knul me gewoon in het gangpad laat staan zonder me te willen helpen, dan kan ie het krijgen ook en word ik een vervelende klant die naar de bedrijfsleider vraagt.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:13 schreef Ame_thyst het volgende:
Ik ken het. Werk zelf (af en toe als bijbaantje) in een supermarkt en daar wordt ik af en toe ook gek van de zijkerts.( ze moeten altijd iets hebben wat er niet is terwijl er keus genoeg is) En dienstverlener zijn hoeft nog niet te betekenen dat je oneerlijk behandeld mag worden. Nou ja zelf maar aardig blijven en niet zo worden als "hun"....WTF weer die flessen automaat...
Tuurlijk als een klant wat vraagd ga ik kijken of het er is (ik ben niet lui!) maar soms weet ik gewoon dat het er niet is en als mensen je dan niet geloven en om de mamager vragen ja sry..quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:17 schreef Copycat het volgende:
[..]
Als ik gehecht ben aan merk A, dan ga ik niet voor merk B omdat een supermarktmedewerker te beroerd is om even in het magazijn te gaan kijken. Ik ben over het algemeen de aardigheid zelve, maar als zo'n knul me gewoon in het gangpad laat staan zonder me te willen helpen, dan kan ie het krijgen ook en word ik een vervelende klant die naar de bedrijfsleider vraagt.
Is nog maar één keer voorgekomen, dus dat valt dan weer mee.
Logischquote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:17 schreef Copycat het volgende:
[..]
Als ik gehecht ben aan merk A, dan ga ik niet voor merk B omdat een supermarktmedewerker te beroerd is om even in het magazijn te gaan kijken. Ik ben over het algemeen de aardigheid zelve, maar als zo'n knul me gewoon in het gangpad laat staan zonder me te willen helpen, dan kan ie het krijgen ook en word ik een vervelende klant die naar de bedrijfsleider vraagt.
Is nog maar één keer voorgekomen, dus dat valt dan weer mee.
Overdreven aardig zijn werkt het beste tegen chagerijnige zeikende mensen en heb je zelf ook nog lol aan!quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:18 schreef Copycat het volgende:
En je hebt er inderdaad enorme zeikerds tussen zitten, tussen het winkelend publiek.
De kunst is om die ook beleefd, maar met een vleug sarcasme te bejegenen.
Dat is inderdaad erg irritant. Bedenk je maar dat die mensen gewoon geen leven hebbenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:19 schreef Ame_thyst het volgende:
Tuurlijk als een klant wat vraagd ga ik kijken of het er is (ik ben niet lui!) maar soms weet ik gewoon dat het er niet is en als mensen je dan niet geloven en om de mamager vragen ja sry..
Ik wil ook wel konging zijnquote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:14 schreef Twanstra het volgende:
Klant is KONGING!!!!!!!
(hoe moeilijk is dat nou voor mensen die in een winkel werken!) Ja heb zelf ook 5 jaar in een winkel gewerkt (op de zaterdag).
over geen leven hebben gesproken mensen die willen dat iets thuis bezorgd worden (invaliden daar gelaten)...ah maar dat is een ander verhaalquote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:19 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat is inderdaad erg irritant. Bedenk je maar dat die mensen gewoon geen leven hebben.
Kan zijn, maar in mijn geval heb je je maar te houden aan de wettelijke veiligheidsvoorschriften. En als je daar over gaat zeuren is het jouw probleem, want dan kom je er gewoon niet in, of je nou 5 jaar of 75 bent. Al moet ik zeggen dat inderdaad de jeugd makkelijker is, als er mensen gaan kllagen/zeuren zijn het altijd de ouderen. Om de 1 of andere reden denken mensen dat ze zich boven de 50 niet meer aan de regeltjes moeten houden.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:14 schreef Twanstra het volgende:
Klant is KONGING!!!!!!!
(hoe moeilijk is dat nou voor mensen die in een winkel werken!) Ja heb zelf ook 5 jaar in een winkel gewerkt (op de zaterdag).
Ja, wij ook toenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:23 schreef Vivi het volgende:
Ik ben nu wel heel benieuwd wat "Srem Freese" is
In jouw geval inderdaad, had het ook over winkel personeel.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:22 schreef zillah666 het volgende:
[..]
Kan zijn, maar in mijn geval heb je je maar te houden aan de wettelijke veiligheidsvoorschriften. En als je daar over gaat zeuren is het jouw probleem, want dan kom je er gewoon niet in, of je nou 5 jaar of 75 bent. Al moet ik zeggen dat inderdaad de jeugd makkelijker is, als er mensen gaan kllagen/zeuren zijn het altijd de ouderen. Om de 1 of andere reden denken mensen dat ze zich boven de 50 niet meer aan de regeltjes moeten houden.
Oftewel, als een klant als koning behandeld wilt worden zal hij zich ook zo moeten gedragen.
Dat is heel erg waar, maar je kan niet ontkennen dat je lontje op den duur wat korter wordt. En ja, je moet je daartegen verzetten, maar als er dan voor de 31e keer weer zo'n lamzak komt zeuren dan ben ik er gewoon snel klaar mee. Te meer omdat ik weet dat ze toch niet ophouden en het van kwaad tot erger gaat.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:15 schreef miss_c het volgende:
Precies... Als het personeel niet beleefd is, ben ik dat ook niet.
Jouw klant, gast of wat dan ook kan ook niet weten dat jij 30 zeikerds hebt gehad, dus geen recht om onbeleefd te zijn...
creme fraiche?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:20 schreef HeatWave het volgende:
"srem freese" was....
(positieve noot voor degene die het wel weet).
Creme Fraiche iddquote:
Sta jji niet toevallig in zon eikelpak bij een pretpar zodat iedereen langsloopt en he eikel roept ?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:07 schreef zillah666 het volgende:
Nederlanders zijn onbeleefd
Zitten ze godver te klagen dat (winkel)personeel onbeleefd is. Nou is dat misschien wel zo hoor, maar dan wil ik toch graag even klagen over al die klote klanten die je in je winkel krijgt. En dan vinden ze het gek dat als je al door 30 man in de zeik genomen bent dat je een beetje bits reageert.
Ja, ik werk dus zelf in de diensverlening, gelukkig niet in een winkel, maar op een plek waar mensen voor hun plezier naartoe gaan, en zelfs daar lopen bezoekers tegen je te zeiken als het ze even te lang duurt. Godver, je bent een dagje uit, dan heb je toch de tijd? En daarbij het is niet mijn schuld dat alles daar traag gaat dat komt door die domme bezoekers zelf.![]()
Dus: misschien vinden dieonderzoekers (winkel)personeel onbeleefd, maar dan raad ik ze aan om zelf eens een half jaar in een winkel oid te gaan staan, en doe dan je
onderzoekje nog maar eens over, kijken of je nog van mening bent dat het aan het personeel ligt.
Zo, nu ben ik weer blij![]()
Sorry, je was net ff te laat, en ik zet een note, geen tagsquote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:27 schreef beestjuh het volgende:
[..]
creme fraiche?
(krijg ik nu ook een tag?)
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:28 schreef znarch het volgende:
[..]
Sta jji niet toevallig in zon eikelpak bij een pretpar zodat iedereen langsloopt en he eikel roept ?![]()
![]()
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:27 schreef zillah666 het volgende:
[..]
Het mooiste is als ze dan gaan klagen bij het management, en dan blijkt dat ze zich inderdaad aan de regels moeten houden. Dat maakt het dan wel weer goed
En je doet het nog echt. Jij, jij, jij machtsmisbruikert!quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:29 schreef HeatWave het volgende:
Sorry, je was net ff te laat, en ik zet een note, geen tags.
Precies, die klanten kunnen er ook niks aan doen dat jij je werk niet leuk vindt, dus of zoek een andere baan, of doe gewoon beleefd tegen je klanten.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:09 schreef Copycat het volgende:
Je bent dienstverlener. Verleen je diensten beleefd en vang je geld.
lees het topic anders even door, ik vind mn werk juist onwijs leuk.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:32 schreef daeri het volgende:
[..]
Precies, die klanten kunnen er ook niks aan doen dat jij je werk niet leuk vindt,
Zo heb je ook horecapersoneel dat uitstraalt dat ze dit doen to make a living.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:32 schreef daeri het volgende:
die klanten kunnen er ook niks aan doen dat jij je werk niet leuk vindt
Maar kennelijk is er dan toch iets mis met jullie service en beleid. Het is toch niet normaal dat er 30 mensen gaan zeuren? Niet dat jij er als werknemer iets aan kan doen, maar ik zou me als medewerker wel flink balen als het management zegt: regels zijn regels en niet met een oplossing komt zodat er minder mensen klagen.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:27 schreef zillah666 het volgende:
[..]
Dat is heel erg waar, maar je kan niet ontkennen dat je lontje op den duur wat korter wordt. En ja, je moet je daartegen verzetten, maar als er dan voor de 31e keer weer zo'n lamzak komt zeuren dan ben ik er gewoon snel klaar mee. Te meer omdat ik weet dat ze toch niet ophouden en het van kwaad tot erger gaat.
Het mooiste is als ze dan gaan klagen bij het management, en dan blijkt dat ze zich inderdaad aan de regels moeten houden. Dat maakt het dan wel weer goed
Als ik vraag waar product x staat, wat doe je dan?quote:
"Als het er niet bij staat dan is het er niet"quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:43 schreef Magicmind het volgende:
[..]
Als ik vraag waar product x staat, wat doe je dan?
ik had een keer een klant die "zoepenbrei" ofzo wou hebben. Ze wist er ook geen ander woord, ze kende alleen zoepenbrei. Na enkele collega's gevraagd te hebben kwam ik er eindelijk achter dat het gortpap isquote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:20 schreef HeatWave het volgende:
Of die doos die GIFTIG werd omdat mijn collega niet wist wat "srem freese" was....
(positieve noot voor degene die het wel weet).
Bij de suikerklontjes.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:43 schreef daeri het volgende:
"Als het er niet bij staat dan is het er niet"
Spijker --> kop.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:45 schreef Tijger_m het volgende:
ongeinteresseerd dan wel onbekwaam personeel en dan met name in de horeca.
Eensch, altijd correct blijven.quote:Schelden en onbeschoft gedrag tegenover personeel kan overigens ook niet wat mij betreft.
Ja, tof is anders. Maar die regels zijn gewoon wettelijk, dat is niet iets wat ons management heeft verzonnen.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:41 schreef leusden het volgende:
[..]
Maar kennelijk is er dan toch iets mis met jullie service en beleid. Het is toch niet normaal dat er 30 mensen gaan zeuren? Niet dat jij er als werknemer iets aan kan doen, maar ik zou me als medewerker wel flink balen als het management zegt: regels zijn regels en niet met een oplossing komt zodat er minder mensen klagen.
Is dit niet heel logisch?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:13 schreef Ame_thyst het volgende:
Ik ken het. Werk zelf (af en toe als bijbaantje) in een supermarkt en daar wordt ik af en toe ook gek van de zijkerts.( ze moeten altijd iets hebben wat er niet is terwijl er keus genoeg is) En dienstverlener zijn hoeft nog niet te betekenen dat je oneerlijk behandeld mag worden. Nou ja zelf maar aardig blijven en niet zo worden als "hun"....WTF weer die flessen automaat...
Ik had net gepost en dacht al: er zijn vast voorbeelden te bedenken waarbij het niet anders kan. Maar dat mensen daarover zeiken? Ik zou het wel leuk vinden om zoiets aan te trekken zelfs, zeker als je met kinderen bent is dat toch leuk?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:47 schreef zillah666 het volgende:
Ja, tof is anders. Maar die regels zijn gewoon wettelijk, dat is niet iets wat ons management heeft verzonnen.
Als je een lab ingaat MOET je een witte jas en een veiligheidsbril dragen.
Ligt eraan, als het niets met groente/fruit te maken heft vraag ik het aan iemand of ik zeg: moet u ff aan die meneer vragen.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:43 schreef Magicmind het volgende:
[..]
Als ik vraag waar product x staat, wat doe je dan?
Lijkt me ook jaquote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:51 schreef leusden het volgende:
[..]
Ik had net gepost en dacht al: er zijn vast voorbeelden te bedenken waarbij het niet anders kan. Maar dat mensen daarover zeiken? Ik zou het wel leuk vinden om zoiets aan te trekken zelfs, zeker als je met kinderen bent is dat toch leuk?
Zelfde tijdstip, sjonge jonge, wat is dit voor gedoe. Dat personeel hier heeft ook niks over voor z'n klanten, en ik kom hier al jaaaaaaaaaren en ik heb zelfs in S&G gepost, volgens mij heb ik nog geen enkele note, en ik zie zoveel users met zo'n tag die er niks voor hebben hoeven doen en ik geef je het antwoord op die moeilijke vraag van je, dan is het nog niet goed.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Sorry, je was net ff te laat, en ik zet een note, geen tags.
echt hoor, dat soort mensen....quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:54 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
want meestal geloven ze je niet ....
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:58 schreef beestjuh het volgende:
[..]
Zelfde tijdstip, sjonge jonge, wat is dit voor gedoe. Dat personeel hier heeft ook niks over voor z'n klanten, en ik kom hier al jaaaaaaaaaren en ik heb zelfs in S&G gepost, volgens mij heb ik nog geen enkele note, en ik zie zoveel users met zo'n tag die er niks voor hebben hoeven doen en ik geef je het antwoord op die moeilijke vraag van je, dan is het nog niet goed.
Lekker klantvriendelijke service hier. Bedankt.
Boeie, ik moet toch tot 9 uur werken, of ik nou meeloop met die mensen of ik ga verder met het werk, de tijd blijft toch doortikkenquote:
Mooi meegenomen, maar klanten helpen lijkt me ook wel belangrijk voor een zaak.quote:
Welnee, het gevoel serieus genomen te worden is minstens zo belangrijkquote:Op dinsdag 20 juni 2006 18:12 schreef Magicmind het volgende:
[..]
Mooi meegenomen, maar klanten helpen lijkt me ook wel belangrijk voor een zaak.
geef eens wat voorbeeldenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:59 schreef djenneke het volgende:
Ik doe altijd overdreven aardig tegen die stelletje chagrijnen elke dag aan de kassa. Zo overdreven zelfs, dat het al niet meer aardig is. En dan raken ze volledig in de war. En dat vind ik dan wel weer leuk.
Gewoon heel overdreven aardig: hallo, ik wil graag pinnen, dat is een royal gala, nee dank je ik hoef geen zegeltjes, maar toch bedankt en dank je wel zeggen... is niet echt een voorbeeld voor te geven...quote:
blehehehehehehequote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:02 schreef djenneke het volgende:
[..]
Gewoon heel overdreven aardig: hallo, ik wil graag pinnen, dat is een royal gala, nee dank je ik hoef geen zegeltjes, maar toch bedankt en dank je wel zeggen... is niet echt een voorbeeld voor te geven...
Weet je waaraan ik me irriteer? Als klanten aan je kassa gaan bellen. Dat is zo gruwelijk asociaal.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:11 schreef Horsemen77 het volgende:
[..]
blehehehehehehe
soms zeggen die zombies achter de kassa gewoon helemaal niks... of ze zijn aan het kletsen met een collega en ondertussen scannen ze je artikelen... daar word ik altijd zo boos omheb weleens bij de xenos mn geld naar zo'n teef gesmeten die de hele tijd met een collega aan het beppen was, niet eens gedag tegen me zei en niet eens de moeite nam om het bedrag te noemen...
toen ik dat geld naar haar toesmeet was ze wel even in de war![]()
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:29 schreef GioStyle het volgende:
[..]
Weet je waardoor ik me irriteer aan klanten? Als klanten aan je kassa gaan bellen. Dat is zo gruwelijk asociaal.![]()
Nee, ik ben je bitch niet.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:36 schreef Horsemen77 het volgende:
probeer het nog eens
quote:
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:08 schreef dazzle123 het volgende:
Dan ga je toch ergens anders heen als de service je niet bevalt. Het is nog altijd een kwestie van vraag en aanbod. Aanbier biedt iets aan tegen een bepaalde prijs en de vrager gaat daar mee akkoord. Ik zie het probleem nooit zo. Kennelijk zijn Nederlanders niet geinterreseerd in service. Ook vrij logisch want dat kost nou eenmaal geld.
ook als die mensen je toeblaffen,quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:15 schreef miss_c het volgende:
Precies... Als het personeel niet beleefd is, ben ik dat ook niet.
Jouw klant, gast of wat dan ook kan ook niet weten dat jij 30 zeikerds hebt gehad, dus geen recht om onbeleefd te zijn...
Of als klanten je vragen waar een product ligt, terwijl ze zelf nog niet eens hebben geprobeerd te zoeken.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
ook als die mensen je toeblaffen,
PETERSELIE!!!!!![]()
wat zegt u meneer?![]()
of je nog peterselie heb![]()
ligt het niet meer in het schap?![]()
nee, anders zou ik het toch niet vragen *zucht*pak het even van achter man!
![]()
meneer, wij hebben achter die spullen niet want anders zouden we u toch net zogoed achter kunnen laten winkelen![]()
en dan druipen ze af, dat zijn kutklanten.
of zovan,
geef maar een potje knul, dat scheelt jouw weer vulwerk![]()
alstublieft(ik had er al 10 in kunnen stoppen scheel kutwijf)
in de supermarkt werken is kut kwa sommige klanten, andere zijn wel weer vet![]()
Nee bitch! Daar loop jij toch voor rond in de WINKEL! (dat is zo'n plaats waar je geholpen kunt worden als je het zelf niet kan of wil vinden)quote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:28 schreef GioStyle het volgende:
[..]
Of als klanten je vragen waar een product ligt, terwijl ze zelf nog niet eens hebben geprobeerd te zoeken.![]()
quote:Op woensdag 21 juni 2006 00:13 schreef Twanstra het volgende:
[..]
Nee bitch! Daar loop jij toch voor rond in de WINKEL! (dat is zo'n plaats waar je geholpen kunt worden als je het zelf niet kan of wil vinden)
Als vakkenvuller heb je je aan een vulnorm te houden. Vervelende klanten werken niet mee. Je hebt gewoon geen tijd om met elke klant mee te lopen.quote:Op woensdag 21 juni 2006 00:13 schreef Twanstra het volgende:
[..]
Nee bitch! Daar loop jij toch voor rond in de WINKEL! (dat is zo'n plaats waar je geholpen kunt worden als je het zelf niet kan of wil vinden)
quote:Op woensdag 21 juni 2006 00:13 schreef Twanstra het volgende:
Nee bitch! Daar loop jij toch voor rond in de WINKEL! (dat is zo'n plaats waar je geholpen kunt worden als je het zelf niet kan of wil vinden)
Nuff said.quote:Op woensdag 21 juni 2006 01:01 schreef ThaBrain het volgende:
Als vakkenvuller heb je je aan een vulnorm te houden. Vervelende klanten werken niet mee. Je hebt gewoon geen tijd om met elke klant mee te lopen.
Je hebt van die klanten die van alle spullen op een boodschappenlijstje vragen waar het staat...ik bedoel....je kan toch wel een beetje moeite doen om je eigen boodschappen te vinden...
Vaak is het dan ook nog eens zo dat je dezelfde klant later weer tegen komt in de winkel en ze dan alsnog weer dezelfde dingen gaan vragen![]()
Beetje?quote:Op woensdag 21 juni 2006 11:21 schreef Moja het volgende:
Moest het toch even kwijtsrem freese
Dat is ook wel een beetje dom
![]()
dat die jostie te lam is om te werkenquote:
Lees ff een paar posts terug en dan weer naar beneden, het wordt je vanzelf wel duidelijk, hoop ik.quote:
Schelden is niet echt koninklijk hoorquote:Op woensdag 21 juni 2006 12:46 schreef Double-Helix het volgende:
Klant is koning klootzak!
Dat komt omdat personeel tegenwoordig op een koopje moet, bedrijven hebben geen zin om mensen meer op te leiden, personeel switcht sneller van baan. Tja dan krijg je dat.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:45 schreef Tijger_m het volgende:
Eigenlijk weinig last gehad van onbeleefd personeel, wel van ongeinteresseerd dan wel onbekwaam personeel en dan met name in de horeca maar helaas is het niet gelimiteerd tot de horeca. Tegenwoordig een vraag stellen in een willekeurige winkel komt je geregeld op een blik te staan die je meestal met koeien associeert.
Mijn favoriete restaurant bezoek ik eigenlijk puur om de perfecte service, uiteraard hebben we daar in Nederland een buitenlands woord voor nodig omdat, met name de horeca, men in Nederland geen flauw idee heeft wat het is, lijkt het.
Schelden en onbeschoft gedrag tegenover personeel kan overigens ook niet wat mij betreft.
dude, dat was vroeger bij de kruidenierquote:Op woensdag 21 juni 2006 00:13 schreef Twanstra het volgende:
[..]
Nee bitch! Daar loop jij toch voor rond in de WINKEL! (dat is zo'n plaats waar je geholpen kunt worden als je het zelf niet kan of wil vinden)
Dat is dus minder dan een jaar vriend in grote mensen termen.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:14 schreef Twanstra het volgende:
Klant is KONING!!!!!!!
(hoe moeilijk is dat nou voor mensen die in een winkel werken!) Ja heb zelf ook 5 jaar in een winkel gewerkt (op de zaterdag).
Eh, ja want ik ben geen pauper?!quote:Op woensdag 21 juni 2006 17:31 schreef zovty het volgende:
[..]
Dat is dus minder dan een jaar vriend in grote mensen termen.
Wees blij dat die klanten bij jullie komen. Ze kunnen er ook voor kiezen om naar de concurrent te gaan. Als al jullie klanten dat doen, heb jij geen baan/salaris meer. Dus wees blij dat je wat verkoopt/klandizie hebt.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:07 schreef zillah666 het volgende:
Nederlanders zijn onbeleefd
Zitten ze godver te klagen dat (winkel)personeel onbeleefd is. Nou is dat misschien wel zo hoor, maar dan wil ik toch graag even klagen over al die klote klanten die je in je winkel krijgt. En dan vinden ze het gek dat als je al door 30 man in de zeik genomen bent dat je een beetje bits reageert.
Ja, ik werk dus zelf in de diensverlening, gelukkig niet in een winkel, maar op een plek waar mensen voor hun plezier naartoe gaan, en zelfs daar lopen bezoekers tegen je te zeiken als het ze even te lang duurt. Godver, je bent een dagje uit, dan heb je toch de tijd? En daarbij het is niet mijn schuld dat alles daar traag gaat dat komt door die domme bezoekers zelf.![]()
Dus: misschien vinden dieonderzoekers (winkel)personeel onbeleefd, maar dan raad ik ze aan om zelf eens een half jaar in een winkel oid te gaan staan, en doe dan je
onderzoekje nog maar eens over, kijken of je nog van mening bent dat het aan het personeel ligt.
Zo, nu ben ik weer blij![]()
Ja, ik ga mn tijd verdoen met een discussie met 1 of andere doos, terwijl er tegelijkertijd drie kids 'mevrouw, mevrouw, mevrouw' roepen. Dat is dus niet mijn werk.quote:Op woensdag 21 juni 2006 21:27 schreef Crizzz_ het volgende:
[..]
Wees blij dat die klanten bij jullie komen. Ze kunnen er ook voor kiezen om naar de concurrent te gaan. Als al jullie klanten dat doen, heb jij geen baan/salaris meer. Dus wees blij dat je wat verkoopt/klandizie hebt.
Dit hoort gewoon bij het werken daar waar service centraal staat. Als je daar niet tegenkunt, ga dan achter de lopende band staan of asperges steken. Heb je niets te maken met vervelende klanten/mensen![]()
Nou ik zal het je even uitleggen. "de klant is koning" is zo'n domme cliche uipspraak. Hoezo is de klant koning?quote:
Ik vind je verhaaltje leuk. En natuurlijk heb je ook wel een beetje gelijk.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:53 schreef dazzle123 het volgende:
[..]
Nou ik zal het je even uitleggen. "de klant is koning" is zo'n domme cliche uipspraak. Hoezo is de klant koning?
Stel ik heb een winkel. Dan verkoop ik producten tegen een bepaalde prijs. Daar hoort dan ook een bepaalde service bij. Daar ga je als klant mee akkoord of niet. Stel je nou voor dat de klant een bepaalde service eist. Hij is immers koning. En service kost nou eenmaal geld. En die service kost meer dan de service die bij de prijs van dat product is inbegrepen. Dan moet de betreffende ondernemer daar maar mee akkoord gaan ondanks dat hij/zij daardoor verlies draait. Zo werkt het natuurlijk niet.
De klant is koning is ook een simpele domme opmerking die niks met de realiteit te maken heeft.
Simpele voorbeelden zijn mensen die in een supermarkt vakkenvullers non stop lastig vallen omdat ze te lui zijn zelf producten te zoeken. Of mensen die denken dat ze bij de aldi dezelfde service krijgen als bij de albert heijn. Zelf werkte ik ooit bij een groothandel en daar dachten klanten serieus dat ik verstand had van alle producten die daar verkocht werden. Hoe dom kan je zijn denk ik dan.
Gelukkig was er ooit een wijs persoon die hoorde van de geweldige uitspraak "de klant is koning" en toen de echt geweldige uitspraak "maar geen keizer" bedacht.
Natuurlijk, wel van twee kanten. Beleefdheid, echter JIJ als personeel dient mij te begroeten. NIET andersom natuurlijk. En ook dit is Veels te veel gevraagd.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 22:29 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Maar ook dat komt van twee kanten. Ik probeer altijd vriendelijk goedemiddag te zeggen of vriendelijk naar mensen te knikken, maar als die je vervolgens straal negeren of het fatsoen niet hebben om iets terug te zeggen, dan is de lol er snel af.
Beleefdheid en respect komt van twee kanten. Doordat veel van het winkelend publiek tegenwoordig denkt dat ze het personeel van de betreffende zaak als slaaf kunnen gebruiken, gaat datzelfde personeel steigeren natuurlijk.
Mikkie zegt dus dat hij klanten altijd begroet. Nergens dat klanten hem als eerste moeten begroeten. Maar als Mikkie een klant groet, is het wel zo beleefd van de klant om daarna terug te groeten.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 22:36 schreef Twanstra het volgende:
Natuurlijk, wel van twee kanten. Beleefdheid, echter JIJ als personeel dient mij te begroeten. NIET andersom natuurlijk. En ook dit is Veels te veel gevraagd.
Oh, dat had ik er niet uit opgemaakt. (meer als hij deed het, maar niemand groeten heb terug en daarom doe ik het nu niet meer).quote:Op vrijdag 23 juni 2006 22:37 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Mikkie zegt dus dat hij klanten altijd begroet. Nergens dat klanten hem als eerste moeten begroeten. Maar als Mikkie een klant groet, is het wel zo beleefd van de klant om daarna terug te groeten.
Dan kan je toch zeggen dat je net gekeken hebt voor een andere klant, KLAAR!quote:[b]Op vrijdag 23 juni 2006 22:36
Of nog een mooie die ik zelf als supermarktmedewerker heb meegemaakt:
Klant 1 vraagt of product x er nog is. Ik loop naar het magazijn en kom tot de conclusie dat product x helaas is uitverkocht.
Even later komt klant 2 en vraagt of product x er nog is. Aangezien ik weet dat er in die tien minuten geen vracht is geleverd, weet ik dus ook dat product x er niet is. Want daar heb ik net al voor gekeken. Dus ik zeg tegen klant 2: "Die is er helaas niet meer."
Waarop klant 2 zegt: "En in het magazijn?"
Ik weer: "Nee, het product is er helemaal niet meer."
Klant: "Kun je toch niet even gaan kijken?"
Ik zal even het einde voor je posten:quote:Op vrijdag 23 juni 2006 22:42 schreef Twanstra het volgende:
Dan kan je toch zeggen dat je net gekeken hebt voor een andere klant, KLAAR!
Beleefd zijn, en gewoon eerlijk dat is denk ik ook belangrijk.
Het was idd niet zo duidelijk gepost. Met dit einde wel, neem ik aan. Leg je nota bene uit waarom je niet gaat kijken, loopt ze doodleuk naar een collega die natuurlijk gaat kijken (want die is tien minuten eerder gaat kijken) en dan natuurlijk met hetzelfde antwoord terugkomt. *Zucht*quote:Op vrijdag 23 juni 2006 22:54 schreef Mikkie het volgende:
Ah okay, ik wilde ook al een andere formulering voorstellen.
Ik denk (maar goed, ik denk, het hoeft niet waar te zijn), dat het wel kan schelen als je het uitlegt.
"Sorry mevrouw, maar ik ben tien minuten geleden nog voor iemand voor exact hetzelfde product naar het magazijn gelopen, we hebben er helaas niks meer van liggen", zal het beter doen dan "Nee, hebben we niet meer."
Dan ben je duidelijk genoeg. En daarna mag je best duidelijk zijn, vind ik. Als mensen dan nog vragen of je niet naar achteren wil lopen, kun je duidelijk stellen dat je daar niet aan begint, omdat je wéét dat het op is; op zo'n moment kun je je tijd veel beter besteden.
quote:
kun je toch gewoon doen? wordt t alleen 15 euro duurder ofzoquote:Op vrijdag 23 juni 2006 22:26 schreef Mikkie het volgende:
De klant is koning, wat een kutuitspraak is dat zeg.
Het probleem is dat er genoeg personeel is dat best iets voor je wil doen, maar door al die zeikerds die volstrekt idiote dingen vragen en vervolgens roepen 'Ja maar ik ben toch koning?' gaat de moraal aardig omlaag.
Voorbeelden genoeg: op onze kaart staat niks met pesto of zalm.
Komt er zo'n kut aan, op een stampvol terras, net de hele kaar zitten doorkijken:
"Ja, ik wil graag een warm broodje met gesmolten brie, verse pesto en zalm."
- Ja euh, sorry, maar dat hebben we niet.
"Owh, da's ook gek."
- Nou, mevrouw, u kunt op de kaart ook zien dat niks hebben dat daar ook maar enigszins in de buurt komt.
"Nou, dan heb ik graag dat je de ontbrekende ingrediënten even gaat halen en dan alsnog mijn broodje maakt."Kom op zeg. Ik heb mevrouw vriendelijk medegedeeld dat ze iets van de kaart mocht kiezen, en dat ze anders maar ergens anders moest proberen een persoonlijke winkelslaaf te regelen. Hoe is 't, zeg
.
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:12 schreef Homdeck het volgende:
Ik heb 7,5 jaar in een supermarkt gewerkt en was altijd de vriendelijkheid zelve, ook tegen vervelende klanten. Het kan echt wel hoor als je er een beetje moeite voor doet.
Maar soms verwachten klanten ook te veel.quote:Op woensdag 21 juni 2006 14:45 schreef Metro2005 het volgende:
Dat komt omdat personeel tegenwoordig op een koopje moet, bedrijven hebben geen zin om mensen meer op te leiden, personeel switcht sneller van baan. Tja dan krijg je dat.
Dat komt doordat er bij supermarkten vaak staat aangegeven 'u kunt meteen beginnen met pinnen'.quote:Op zaterdag 24 juni 2006 15:31 schreef Veulen het volgende:
- De mensen die hun pinpas er al door heen trekken voor je klaar bent met aanslaan zijn ook irritant. Of gasten die meteen beginnen met tikken. Terwijl er op dat apparaat staat even geduld aub.
Ja maar dat wil toch niet zeggen dat het overal zo is? Ik snap dat ook echt niet, gebeurt hier in de winkel ook continu. Er staat toch niet "toets pin" waarom toets je dan je pin in???quote:Op zaterdag 24 juni 2006 16:31 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Dat komt doordat er bij supermarkten vaak staat aangegeven 'u kunt meteen beginnen met pinnen'.
Ja, maar sommige klanten denken dat ze God zijn. Loop ik in m''m wijk (ben postbode) wil iemand die helemaal aan het eind van m'n wijk woont (waar ik nog lang niet ben) dat ik m'n tassen omkeer om zijn post alvast te pakken. En dan niet eens vriendelijk vragen, maar dit op hoge poten eisen. En nee accepteerde hij niet, want dan zou ik zijn post dus opzettelijk vertragen, en dat was in strijd met de Postwet. Heb 'm toen maar uitgelegd dat als ik voor iedereen m'n tassen ging omkeren om hun post te zoeken, dat ik dan 's avonds nog niet klaar zou zijn, en dat de post dan nog veel meer zou vertragen. Hij vervolgens tieren en schelden, en hij zou een klacht gaan indienen. Dus ik zei dat me dat een goed plan leek. Deze meneer is berucht op onze vestiging, dus op het moment dat de klacht binnenkwam hebben we met z'n allen dubbel gelegen, inclusief teamcoach.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:14 schreef Twanstra het volgende:
Klant is KONING!!!!!!!
(hoe moeilijk is dat nou voor mensen die in een winkel werken!) Ja heb zelf ook 5 jaar in een winkel gewerkt (op de zaterdag).
Oeh.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 22:52 schreef TwinHype het volgende:
beleefd
![]()
Loop met mijn zus in de schoenenreus, opzich geen spectakel, en mijn zus ziet leuke schoenen (en die zijn er natuurlijk weer niet in mijn maat). Ze past ze, en besluit ze te kopen. Bij de kassa rekent ze af...... vraagt die verkoopster aan mij ..... met een koele, geacteerde vriendelijkheid:
WIL DE KLEINE MEID EEN BALLON
Als ik groter was geweest, en goed boven de toonbank uit had kunnen komen, had ik haar ter plekke een slagaderlijke bloeding toegebracht......![]()
(details zie fotoboek)
nog niet half zo beschamend als mijn ervaring met de politie...quote:Op zaterdag 24 juni 2006 22:49 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
[..]
Oeh.
Ik kende vroeger een meisje, en die is bijna net zo petite als jij. (ik geloof 1.45 ofzo, hormoonhuishouding wilde niet helemaal.) Ik was toendertijd 16, zij was 18. Ze ziet er trouwens heel volwassen uit, ze heeft haar lengte alleen niet mee.
Dus, wij duiken nog even snel het kruidvat in, want ze had condooms nodig. Wij staan bij de kassa, en ze pakt net haar portomonnee om af te rekenen, komt die verkoopster achter haar kassa vandaan geklommen.![]()
Grijpt mij bij mijn arm, sleurt me mee buiten gehoorafstand en sist "Schandalig! Weet haar moeder hier van?!"
Het moet onzettend frustrerend zijn voor je, maar ik lach me rotquote:Op zaterdag 24 juni 2006 23:15 schreef TwinHype het volgende:
nog niet half zo beschamend als mijn ervaring met de politie...![]()
brood nuchter ga ik op mijn fiets opweg naar de kroeg waar we met zn allen hebben afgesproken, haal onderweg nog even sigaretten bij de benzinepomp, en fiets rustig door. Onderweg valt het me op dat mijn voorlicht het niet doet, en begin (al fietsend) wat aan het draadje te kloten. Terwijl ik zo voorover mijn stuur hang, gaat er een auto naast me rijden: politie![]()
Ik denk meteen dat mijn achterlicht het dan zeker ook niet doet, en ik stop braaf langs de stoeprand. Vraagt de bromsnor wat een meisje op mijn leeftijd op dit uur buiten te zoeken heeft.![]()
Blij dat ik geen boete krijg voor mijn licht vertel ik dat ik opweg ben naar een cafe..... en voor ik het weet wordt ik stevig beet gegrepen, en met een simpel "zullen we je maar even naar pappa en mamma terug brengen" wordt ik op de achterbank geslingerd. Fiets in de kofferbak.![]()
Ik probeer nog aan te geven dat ik 20 ben, alleen een beetje klein voor mijn leeftijd, vraagt ie naar mijn ID kaart....... die ik dus niet bij me had: de shell-knakker kent me, en vraagt er inmiddels niet meer naar.
Thuis aangekomen, de fiets maar weer gepakt EN mijn ID meegenomen, en opnieuw naar de kroeg toe![]()
Jij hebt echt geluk, twee boetes weer ontlopenquote:Op zaterdag 24 juni 2006 23:15 schreef TwinHype het volgende:
[..]
nog niet half zo beschamend als mijn ervaring met de politie...![]()
brood nuchter ga ik op mijn fiets opweg naar de kroeg waar we met zn allen hebben afgesproken, haal onderweg nog even sigaretten bij de benzinepomp, en fiets rustig door. Onderweg valt het me op dat mijn voorlicht het niet doet, en begin (al fietsend) wat aan het draadje te kloten. Terwijl ik zo voorover mijn stuur hang, gaat er een auto naast me rijden: politie![]()
Ik denk meteen dat mijn achterlicht het dan zeker ook niet doet, en ik stop braaf langs de stoeprand. Vraagt de bromsnor wat een meisje op mijn leeftijd op dit uur buiten te zoeken heeft.![]()
Blij dat ik geen boete krijg voor mijn licht vertel ik dat ik opweg ben naar een cafe..... en voor ik het weet wordt ik stevig beet gegrepen, en met een simpel "zullen we je maar even naar pappa en mamma terug brengen" wordt ik op de achterbank geslingerd. Fiets in de kofferbak.![]()
Ik probeer nog aan te geven dat ik 20 ben, alleen een beetje klein voor mijn leeftijd, vraagt ie naar mijn ID kaart....... die ik dus niet bij me had: de shell-knakker kent me, en vraagt er inmiddels niet meer naar.
Thuis aangekomen, de fiets maar weer gepakt EN mijn ID meegenomen, en opnieuw naar de kroeg toe![]()
Hehehe, is mij ook vaak overkomen. Een vriend van me had ook zoiets: hij was toen 26 ofzo, woonde samen met z'n vriendin en z'n moeder woonde één straat verder. Nu is hij inderdaad klein van stuk, maar heeft absoluut een volwassen gezicht.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 23:00 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
Ik heb aan de telefoon ook eens iets heel vreemds gehad in deze trant toen ik een jaar of 16 was.
Beller 1: Hallo, is je papa of mama thuis?
Lijkt mij meer een manier om iemand van zes te vragen of zijn ouders er zijn.
Vijf minuten later ging de telefoon weer: Is uw man thuis?
In vijf minuten van 6 naar 36
ja ik heb 8,5 jaar gewerkt in een C1000 en ik bleef tegen de ergste klanten vriendelijk. er zijn wel een paar uitzondering maar dan vlucht ik het magazijn inquote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:12 schreef Homdeck het volgende:
Ik heb 7,5 jaar in een supermarkt gewerkt en was altijd de vriendelijkheid zelve, ook tegen vervelende klanten. Het kan echt wel hoor als je er een beetje moeite voor doet.
quote:Op zaterdag 24 juni 2006 23:15 schreef TwinHype het volgende:
[..]
nog niet half zo beschamend als mijn ervaring met de politie...![]()
brood nuchter ga ik op mijn fiets opweg naar de kroeg waar we met zn allen hebben afgesproken, haal onderweg nog even sigaretten bij de benzinepomp, en fiets rustig door. Onderweg valt het me op dat mijn voorlicht het niet doet, en begin (al fietsend) wat aan het draadje te kloten. Terwijl ik zo voorover mijn stuur hang, gaat er een auto naast me rijden: politie![]()
Ik denk meteen dat mijn achterlicht het dan zeker ook niet doet, en ik stop braaf langs de stoeprand. Vraagt de bromsnor wat een meisje op mijn leeftijd op dit uur buiten te zoeken heeft.![]()
Blij dat ik geen boete krijg voor mijn licht vertel ik dat ik opweg ben naar een cafe..... en voor ik het weet wordt ik stevig beet gegrepen, en met een simpel "zullen we je maar even naar pappa en mamma terug brengen" wordt ik op de achterbank geslingerd. Fiets in de kofferbak.![]()
Ik probeer nog aan te geven dat ik 20 ben, alleen een beetje klein voor mijn leeftijd, vraagt ie naar mijn ID kaart....... die ik dus niet bij me had: de shell-knakker kent me, en vraagt er inmiddels niet meer naar.
Thuis aangekomen, de fiets maar weer gepakt EN mijn ID meegenomen, en opnieuw naar de kroeg toe![]()
Daar zat ik ook aan te denken, maar ik vind het iets te toevallig dat er geen kaas op m'n burger zat. Juist omdat de kassamiep daar een opmerking over maakte.quote:Op zondag 25 juni 2006 14:11 schreef Mikkie het volgende:
De kans is groot dat ze je gewoon de verkeerde bestelling hebben meegegeven
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |