abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39041249
Nederlanders zijn onbeleefd
Zitten ze godver te klagen dat (winkel)personeel onbeleefd is. Nou is dat misschien wel zo hoor, maar dan wil ik toch graag even klagen over al die klote klanten die je in je winkel krijgt. En dan vinden ze het gek dat als je al door 30 man in de zeik genomen bent dat je een beetje bits reageert.

Ja, ik werk dus zelf in de diensverlening, gelukkig niet in een winkel, maar op een plek waar mensen voor hun plezier naartoe gaan, en zelfs daar lopen bezoekers tegen je te zeiken als het ze even te lang duurt. Godver, je bent een dagje uit, dan heb je toch de tijd? En daarbij het is niet mijn schuld dat alles daar traag gaat dat komt door die domme bezoekers zelf.

Dus: misschien vinden die onderzoekers (winkel)personeel onbeleefd, maar dan raad ik ze aan om zelf eens een half jaar in een winkel oid te gaan staan, en doe dan je onderzoekje nog maar eens over, kijken of je nog van mening bent dat het aan het personeel ligt.

Zo, nu ben ik weer blij
  dinsdag 20 juni 2006 @ 17:09:44 #2
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_39041305
Je bent dienstverlener. Verleen je diensten beleefd en vang je geld.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_39041385
Ik heb 7,5 jaar in een supermarkt gewerkt en was altijd de vriendelijkheid zelve, ook tegen vervelende klanten. Het kan echt wel hoor als je er een beetje moeite voor doet.
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
pi_39041426
Ik ken het. Werk zelf (af en toe als bijbaantje) in een supermarkt en daar wordt ik af en toe ook gek van de zijkerts.( ze moeten altijd iets hebben wat er niet is terwijl er keus genoeg is) En dienstverlener zijn hoeft nog niet te betekenen dat je oneerlijk behandeld mag worden. Nou ja zelf maar aardig blijven en niet zo worden als "hun" ....WTF weer die flessen automaat...
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_39041428
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:09 schreef Copycat het volgende:
Je bent dienstverlener. Verleen je diensten beleefd en vang je geld.
Dat doe ik, met alle plezier zelfs. Nog sterker, ik vind dat ik een geweldige baan heb.
Het is alleen wel zo dat een deel van de klanten/bezoekers gewoon onbehouwen asociaal is. Gaan lopen dreinen over dat je geen veiligheids bril op wilt (bij de 'exhibit' waar ik werk is dat verplicht) terwijl je kids daarop staan te kijken Aardig triest, en het is ook zo'n goede opvoeding voor je kids...
En dan ben ik bij de 100e die die dag zn bril niet op wilt en tegen me gaat lopen zeuren echt heel erg beu, dan rot je maar gewoon op.
Dan ga je je maar ergens anders niet aan de veiligheidsvoorschriften houden
pi_39041445
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:09 schreef Copycat het volgende:
Je bent dienstverlener. Verleen je diensten beleefd en vang je geld.
Ja, maar ik snap ook wel dat als mensen vaak als stront behandeld worden, dat ze het op een gegeven moment zat zijn. Hoewel ze dat niet op de 'normale' klanten af moeten reageren natuurlijk.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  dinsdag 20 juni 2006 @ 17:14:59 #7
89681 Twanstra
Dat weet je zelf ook........
pi_39041456
Klant is KONING!!!!!!!
(hoe moeilijk is dat nou voor mensen die in een winkel werken!) Ja heb zelf ook 5 jaar in een winkel gewerkt (op de zaterdag).

[ Bericht 0% gewijzigd door Twanstra op 20-06-2006 17:26:43 ]
  dinsdag 20 juni 2006 @ 17:15:18 #8
46329 miss_c
It's lonely at the top
pi_39041467
Precies... Als het personeel niet beleefd is, ben ik dat ook niet.

Jouw klant, gast of wat dan ook kan ook niet weten dat jij 30 zeikerds hebt gehad, dus geen recht om onbeleefd te zijn...
Was ik maar rijk en niet zo knap.....
pi_39041531
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:14 schreef rena het volgende:

[..]

Ja, maar ik snap ook wel dat als mensen vaak als stront behandeld worden, dat ze het op een gegeven moment zat zijn. Hoewel ze dat niet op de 'normale' klanten af moeten reageren natuurlijk.
Dat doe ik ook niet, Ik ben heel erg goed in het onthouden van gezichten En het mooie is dat in mijn geval mensen vaak meer dan 1 keer per dag lanskomen.
En bezoekers die tof doen kunnen alles (nou ok, bijna alles) bij me maken hoor.
Heb het ook vaak genoeg gehad dat een andere bezoeker me te kennen gaf dat hij/zij ook vond dat die zeikerd zeikt, en dat ze dat ook belachelijk vinden.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 17:17:04 #10
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_39041534
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:13 schreef Ame_thyst het volgende:
Ik ken het. Werk zelf (af en toe als bijbaantje) in een supermarkt en daar wordt ik af en toe ook gek van de zijkerts.( ze moeten altijd iets hebben wat er niet is terwijl er keus genoeg is) En dienstverlener zijn hoeft nog niet te betekenen dat je oneerlijk behandeld mag worden. Nou ja zelf maar aardig blijven en niet zo worden als "hun" ....WTF weer die flessen automaat...
Als ik gehecht ben aan merk A, dan ga ik niet voor merk B omdat een supermarktmedewerker te beroerd is om even in het magazijn te gaan kijken. Ik ben over het algemeen de aardigheid zelve, maar als zo'n knul me gewoon in het gangpad laat staan zonder me te willen helpen, dan kan ie het krijgen ook en word ik een vervelende klant die naar de bedrijfsleider vraagt.
Is nog maar één keer voorgekomen, dus dat valt dan weer mee .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 20 juni 2006 @ 17:18:11 #11
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_39041574
En je hebt er inderdaad enorme zeikerds tussen zitten, tussen het winkelend publiek .
De kunst is om die ook beleefd, maar met een vleug sarcasme te bejegenen .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_39041609
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:17 schreef Copycat het volgende:

[..]

Als ik gehecht ben aan merk A, dan ga ik niet voor merk B omdat een supermarktmedewerker te beroerd is om even in het magazijn te gaan kijken. Ik ben over het algemeen de aardigheid zelve, maar als zo'n knul me gewoon in het gangpad laat staan zonder me te willen helpen, dan kan ie het krijgen ook en word ik een vervelende klant die naar de bedrijfsleider vraagt.
Is nog maar één keer voorgekomen, dus dat valt dan weer mee .
Tuurlijk als een klant wat vraagd ga ik kijken of het er is (ik ben niet lui!) maar soms weet ik gewoon dat het er niet is en als mensen je dan niet geloven en om de mamager vragen ja sry..
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_39041620
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:17 schreef Copycat het volgende:

[..]

Als ik gehecht ben aan merk A, dan ga ik niet voor merk B omdat een supermarktmedewerker te beroerd is om even in het magazijn te gaan kijken. Ik ben over het algemeen de aardigheid zelve, maar als zo'n knul me gewoon in het gangpad laat staan zonder me te willen helpen, dan kan ie het krijgen ook en word ik een vervelende klant die naar de bedrijfsleider vraagt.
Is nog maar één keer voorgekomen, dus dat valt dan weer mee .
Logisch
Daarom heb ik het over welwillende dienstverleners (zoals ik zelf) die dagelijks toch afgezeken worden omdat het niet precies gaat zoals men wil.
En dan is het in een winkel misschien nog een ander verhaal, maar op mijn werk is het simpel: Ik ben daar voor de veiligheid en begeleiding, er zijn door de wet veiligheids regels opgelegd, die heb ik niet zelf verzonnen en daarnaast moet ik me er zelf ook aan houden. Dan hoef je dus niet met mij in discussie te gaan, dan ben ik nl heel snel met je klaar, dan kom je m'n lab niet in.
It's a simple
  dinsdag 20 juni 2006 @ 17:19:54 #14
46329 miss_c
It's lonely at the top
pi_39041628
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:18 schreef Copycat het volgende:
En je hebt er inderdaad enorme zeikerds tussen zitten, tussen het winkelend publiek .
De kunst is om die ook beleefd, maar met een vleug sarcasme te bejegenen .
Overdreven aardig zijn werkt het beste tegen chagerijnige zeikende mensen en heb je zelf ook nog lol aan!
Was ik maar rijk en niet zo knap.....
  dinsdag 20 juni 2006 @ 17:19:56 #15
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_39041630
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:19 schreef Ame_thyst het volgende:

Tuurlijk als een klant wat vraagd ga ik kijken of het er is (ik ben niet lui!) maar soms weet ik gewoon dat het er niet is en als mensen je dan niet geloven en om de mamager vragen ja sry..
Dat is inderdaad erg irritant. Bedenk je maar dat die mensen gewoon geen leven hebben .
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 20 juni 2006 @ 17:20:37 #16
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_39041651
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:14 schreef Twanstra het volgende:
Klant is KONGING!!!!!!!
(hoe moeilijk is dat nou voor mensen die in een winkel werken!) Ja heb zelf ook 5 jaar in een winkel gewerkt (op de zaterdag).
Ik wil ook wel konging zijn .

Maar NEE, ik ben het er niet mee eens. Natuurlijk moet je gewoon beleefd blijven voorzover mogelijk.

Maar dat mokkel dat mij (ja, lang geleden) ooit eens stond uit te schelden omdat een bepaald merk WC papier op was mag van mij volledig verrot gescholden worden.
het gaat gvd over WC papier waar je je REET mee afveegt, dan neem je voor de ene fucking keer een ander merk hoer!
Was niet zo'n best gesprek na afloop met mijn manager .

Of die doos die GIFTIG werd omdat mijn collega niet wist wat "srem freese" was....

(positieve noot voor degene die het wel weet ).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_39041679
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:19 schreef Copycat het volgende:

[..]

Dat is inderdaad erg irritant. Bedenk je maar dat die mensen gewoon geen leven hebben .
over geen leven hebben gesproken mensen die willen dat iets thuis bezorgd worden (invaliden daar gelaten)...ah maar dat is een ander verhaal
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
  dinsdag 20 juni 2006 @ 17:21:36 #18
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_39041688
Werk ook in de dienstverlening, je moet je wel eens inhouden als je voor de honderdste keer dezelfde domme vraag of onmogelijke eis voorgeschoteld krijgt, maar dat is nou eenmaal je werk.

Neemt niet weg dat klanten echt vreselijk kunnen zijn, leugenachtig ("vorige keer kon het wel!!" terwijl de regels al jaren hetzelfde zijn), verwend ("duurt dat 2 dagen? kan dat niet sneller?" eh, nog geen jaar geleden duurde het 5 dagen, wat zeur je) en brutaal ("wat kan ik voor u doen?" "jij kunt helemaal niks voor me doen, juffertje, verbind me maar gauw door")

Mensen, heb wat fatsoen en geduld.
power to the people
pi_39041706
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:14 schreef Twanstra het volgende:
Klant is KONGING!!!!!!!
(hoe moeilijk is dat nou voor mensen die in een winkel werken!) Ja heb zelf ook 5 jaar in een winkel gewerkt (op de zaterdag).
Kan zijn, maar in mijn geval heb je je maar te houden aan de wettelijke veiligheidsvoorschriften. En als je daar over gaat zeuren is het jouw probleem, want dan kom je er gewoon niet in, of je nou 5 jaar of 75 bent. Al moet ik zeggen dat inderdaad de jeugd makkelijker is, als er mensen gaan kllagen/zeuren zijn het altijd de ouderen. Om de 1 of andere reden denken mensen dat ze zich boven de 50 niet meer aan de regeltjes moeten houden.

Oftewel, als een klant als koning behandeld wilt worden zal hij zich ook zo moeten gedragen.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 17:23:33 #20
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_39041757
Ik ben nu wel heel benieuwd wat "Srem Freese" is
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_39041775
Volgens mij klopt het wel redelijk. Vaak is personeel in supermarkten e.d. totaal niet klant vriendelijk. Ik heb zelf ook een jaar of drie in een supermarkt gewerkt. Op een gegeven moment kwamen er ook alleen maar gastjes van een jaar of 15 werken, die geven totaal niets om de klant, doen ook geen moeite en sommige hebben nooit geleerd beleefd te zijn.

Bij dit soort mensen ligt het gewoon grotendeels aan de opvoeding. Ik heb altijd geleerd beleefd te blijven, ook als klanten dat niet zijn. Als je soms personeel hoort praten tegen klanten..

En ja klanten kunnen vervelend zijn, maar dan nog gewoon netjes afhandelen en niet je dag er door laten verpesten. Het kon mij in ieder geval niets schelen, laat me niet door dat soort gevallen beïnvloeden, gewoon weer lekker doorgaan.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 17:24:51 #22
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_39041802
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:23 schreef Vivi het volgende:
Ik ben nu wel heel benieuwd wat "Srem Freese" is
Ja, wij ook toen .

EN ze WAS echt giftig "wat ben jij voor een dom kutkind dat je dat niet kent, je werkt hier toch? Stom personeel blablabla".
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_39041827
Ik weet het denk
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
  dinsdag 20 juni 2006 @ 17:25:40 #24
89681 Twanstra
Dat weet je zelf ook........
pi_39041835
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:22 schreef zillah666 het volgende:

[..]

Kan zijn, maar in mijn geval heb je je maar te houden aan de wettelijke veiligheidsvoorschriften. En als je daar over gaat zeuren is het jouw probleem, want dan kom je er gewoon niet in, of je nou 5 jaar of 75 bent. Al moet ik zeggen dat inderdaad de jeugd makkelijker is, als er mensen gaan kllagen/zeuren zijn het altijd de ouderen. Om de 1 of andere reden denken mensen dat ze zich boven de 50 niet meer aan de regeltjes moeten houden.

Oftewel, als een klant als koning behandeld wilt worden zal hij zich ook zo moeten gedragen.
In jouw geval inderdaad, had het ook over winkel personeel.
(wat echt vaak inderdaad niet opgevoed is, en gewoon aso........)
pi_39041886

Creme fresh/ creme fraiche?
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
pi_39041897
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:15 schreef miss_c het volgende:
Precies... Als het personeel niet beleefd is, ben ik dat ook niet.

Jouw klant, gast of wat dan ook kan ook niet weten dat jij 30 zeikerds hebt gehad, dus geen recht om onbeleefd te zijn...
Dat is heel erg waar, maar je kan niet ontkennen dat je lontje op den duur wat korter wordt. En ja, je moet je daartegen verzetten, maar als er dan voor de 31e keer weer zo'n lamzak komt zeuren dan ben ik er gewoon snel klaar mee. Te meer omdat ik weet dat ze toch niet ophouden en het van kwaad tot erger gaat.
Het mooiste is als ze dan gaan klagen bij het management, en dan blijkt dat ze zich inderdaad aan de regels moeten houden. Dat maakt het dan wel weer goed
  dinsdag 20 juni 2006 @ 17:27:33 #27
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_39041911
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:20 schreef HeatWave het volgende:

"srem freese" was....

(positieve noot voor degene die het wel weet ).
creme fraiche?

(krijg ik nu ook een tag? )
power to the people
  dinsdag 20 juni 2006 @ 17:27:56 #28
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_39041927
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:27 schreef Ame_thyst het volgende:
[afbeelding]
Creme fresh?
Creme Fraiche idd .

Nou, echt raar dat die gast geen idee had waar die zeug het over had .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 20 juni 2006 @ 17:28:00 #29
148823 znarch
ondertitel
pi_39041929
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:07 schreef zillah666 het volgende:
Nederlanders zijn onbeleefd
Zitten ze godver te klagen dat (winkel)personeel onbeleefd is. Nou is dat misschien wel zo hoor, maar dan wil ik toch graag even klagen over al die klote klanten die je in je winkel krijgt. En dan vinden ze het gek dat als je al door 30 man in de zeik genomen bent dat je een beetje bits reageert.

Ja, ik werk dus zelf in de diensverlening, gelukkig niet in een winkel, maar op een plek waar mensen voor hun plezier naartoe gaan, en zelfs daar lopen bezoekers tegen je te zeiken als het ze even te lang duurt. Godver, je bent een dagje uit, dan heb je toch de tijd? En daarbij het is niet mijn schuld dat alles daar traag gaat dat komt door die domme bezoekers zelf.

Dus: misschien vinden die onderzoekers (winkel)personeel onbeleefd, maar dan raad ik ze aan om zelf eens een half jaar in een winkel oid te gaan staan, en doe dan je onderzoekje nog maar eens over, kijken of je nog van mening bent dat het aan het personeel ligt.

Zo, nu ben ik weer blij
Sta jji niet toevallig in zon eikelpak bij een pretpar zodat iedereen langsloopt en he eikel roept ?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  dinsdag 20 juni 2006 @ 17:29:40 #30
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_39042006
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:27 schreef beestjuh het volgende:

[..]

creme fraiche?

(krijg ik nu ook een tag? )
Sorry, je was net ff te laat, en ik zet een note, geen tags .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_39042008
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:28 schreef znarch het volgende:

[..]

Sta jji niet toevallig in zon eikelpak bij een pretpar zodat iedereen langsloopt en he eikel roept ?
tsja, dan zou ik het ook niet kunnen laten.
Nee, ik heb het voorrecht om mensen en kinderen in een laboratorium te mogen begeleiden met het doen van proefjes, in het grootste science center van NL.
pi_39042027
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:27 schreef zillah666 het volgende:
[..]
Het mooiste is als ze dan gaan klagen bij het management, en dan blijkt dat ze zich inderdaad aan de regels moeten houden. Dat maakt het dan wel weer goed
Dat is inderdaad prachtig ja. Wat kunnen mensen dan sip kijken met hun kwaaie kop.
Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
  dinsdag 20 juni 2006 @ 17:30:30 #33
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_39042040
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:29 schreef HeatWave het volgende:

Sorry, je was net ff te laat, en ik zet een note, geen tags .
En je doet het nog echt. Jij, jij, jij machtsmisbruikert!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_39042075
Service en klantvriendelijkheid in Nederland? My ass.
Bel 0900-SEX en WIN een weekend met Yvonne
pi_39042108
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:09 schreef Copycat het volgende:
Je bent dienstverlener. Verleen je diensten beleefd en vang je geld.
Precies, die klanten kunnen er ook niks aan doen dat jij je werk niet leuk vindt, dus of zoek een andere baan, of doe gewoon beleefd tegen je klanten.

Trouwens, die reclame op tv... (we vinden het heel normaal om asociaal behandeld te worden ofzo.. die reclame ) ik vind dat ze gelijk hebben...
pi_39042162
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:32 schreef daeri het volgende:

[..]

Precies, die klanten kunnen er ook niks aan doen dat jij je werk niet leuk vindt,
lees het topic anders even door, ik vind mn werk juist onwijs leuk.
pi_39042257
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:32 schreef daeri het volgende:
die klanten kunnen er ook niks aan doen dat jij je werk niet leuk vindt
Zo heb je ook horecapersoneel dat uitstraalt dat ze dit doen to make a living.
Heel redelijk. Maar ik kan zo slecht tegen die 'eigenlijk ben ik actrice/acteur, artiest, kunstenaar, topadvocaat, reclamepaus in spé of bankdirecteur en ik doe dit maar for the time beeing-uitstraling' van dat soort figuren.

Ga dan godverdomme wat anders doen als het je niet interesseert.
Bel 0900-SEX en WIN een weekend met Yvonne
pi_39042341
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:27 schreef zillah666 het volgende:

[..]

Dat is heel erg waar, maar je kan niet ontkennen dat je lontje op den duur wat korter wordt. En ja, je moet je daartegen verzetten, maar als er dan voor de 31e keer weer zo'n lamzak komt zeuren dan ben ik er gewoon snel klaar mee. Te meer omdat ik weet dat ze toch niet ophouden en het van kwaad tot erger gaat.
Het mooiste is als ze dan gaan klagen bij het management, en dan blijkt dat ze zich inderdaad aan de regels moeten houden. Dat maakt het dan wel weer goed
Maar kennelijk is er dan toch iets mis met jullie service en beleid. Het is toch niet normaal dat er 30 mensen gaan zeuren? Niet dat jij er als werknemer iets aan kan doen, maar ik zou me als medewerker wel flink balen als het management zegt: regels zijn regels en niet met een oplossing komt zodat er minder mensen klagen.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 17:41:49 #39
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_39042362
Ik ben altijd vriendelijk
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_39042397
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:41 schreef Maikuuul het volgende:
Ik ben altijd vriendelijk
Als ik vraag waar product x staat, wat doe je dan?
Bel 0900-SEX en WIN een weekend met Yvonne
pi_39042411
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:43 schreef Magicmind het volgende:

[..]

Als ik vraag waar product x staat, wat doe je dan?
"Als het er niet bij staat dan is het er niet"


pi_39042432
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:20 schreef HeatWave het volgende:

Of die doos die GIFTIG werd omdat mijn collega niet wist wat "srem freese" was....

(positieve noot voor degene die het wel weet ).
ik had een keer een klant die "zoepenbrei" ofzo wou hebben. Ze wist er ook geen ander woord, ze kende alleen zoepenbrei. Na enkele collega's gevraagd te hebben kwam ik er eindelijk achter dat het gortpap is . Leer dan ABN domme doos.
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
pi_39042459
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:43 schreef daeri het volgende:
"Als het er niet bij staat dan is het er niet"


Bij de suikerklontjes.

En waar staan de fuckin' suikerklontjes!??

Bij product x.
Bel 0900-SEX en WIN een weekend met Yvonne
pi_39042481
Eigenlijk weinig last gehad van onbeleefd personeel, wel van ongeinteresseerd dan wel onbekwaam personeel en dan met name in de horeca maar helaas is het niet gelimiteerd tot de horeca. Tegenwoordig een vraag stellen in een willekeurige winkel komt je geregeld op een blik te staan die je meestal met koeien associeert.

Mijn favoriete restaurant bezoek ik eigenlijk puur om de perfecte service, uiteraard hebben we daar in Nederland een buitenlands woord voor nodig omdat, met name de horeca, men in Nederland geen flauw idee heeft wat het is, lijkt het.

Schelden en onbeschoft gedrag tegenover personeel kan overigens ook niet wat mij betreft.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2006 17:46:28 ]
pi_39042531
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:45 schreef Tijger_m het volgende:
ongeinteresseerd dan wel onbekwaam personeel en dan met name in de horeca.
Spijker --> kop.
quote:
Schelden en onbeschoft gedrag tegenover personeel kan overigens ook niet wat mij betreft.
Eensch, altijd correct blijven.
Bel 0900-SEX en WIN een weekend met Yvonne
pi_39042533
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:41 schreef leusden het volgende:

[..]

Maar kennelijk is er dan toch iets mis met jullie service en beleid. Het is toch niet normaal dat er 30 mensen gaan zeuren? Niet dat jij er als werknemer iets aan kan doen, maar ik zou me als medewerker wel flink balen als het management zegt: regels zijn regels en niet met een oplossing komt zodat er minder mensen klagen.
Ja, tof is anders. Maar die regels zijn gewoon wettelijk, dat is niet iets wat ons management heeft verzonnen.
Als je een lab ingaat MOET je een witte jas en een veiligheidsbril dragen. Veel mensen balen daarvan maar doen het toch braaf. Maar er zijn altijd van die types die denken dat ZIJ er geen op/aan hoeven. En dan gaan ze met je in discuissie. Dan leg ik ze altijd geduldig en vriendelijk uit dat ze anders niet verzekerd zijn, en dat iedereen (ook ik) zich daaraan moet houden. Maar het gebeurt regelmatig dat mensen dan toch nog tegen je gaan lopen zeiken. Het is alleen dan heel erg jammer (voor hun) dat ik ze dan niet binnenlaat, en dan worden ze nog bozer haha.
pi_39042692
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:13 schreef Ame_thyst het volgende:
Ik ken het. Werk zelf (af en toe als bijbaantje) in een supermarkt en daar wordt ik af en toe ook gek van de zijkerts.( ze moeten altijd iets hebben wat er niet is terwijl er keus genoeg is) En dienstverlener zijn hoeft nog niet te betekenen dat je oneerlijk behandeld mag worden. Nou ja zelf maar aardig blijven en niet zo worden als "hun" ....WTF weer die flessen automaat...
Is dit niet heel logisch?
Mij lijkt, dat als het product er wel lag ze er niet naar zouden vragen
Ever noticed how people who believe in creationism look really unevolved
Misleidende TT"s
Mooie auto!
pi_39042695
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:47 schreef zillah666 het volgende:
Ja, tof is anders. Maar die regels zijn gewoon wettelijk, dat is niet iets wat ons management heeft verzonnen.
Als je een lab ingaat MOET je een witte jas en een veiligheidsbril dragen.
Ik had net gepost en dacht al: er zijn vast voorbeelden te bedenken waarbij het niet anders kan. Maar dat mensen daarover zeiken? Ik zou het wel leuk vinden om zoiets aan te trekken zelfs, zeker als je met kinderen bent is dat toch leuk?
  dinsdag 20 juni 2006 @ 17:54:02 #49
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_39042756
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:43 schreef Magicmind het volgende:

[..]

Als ik vraag waar product x staat, wat doe je dan?
Ligt eraan, als het niets met groente/fruit te maken heft vraag ik het aan iemand of ik zeg: moet u ff aan die meneer vragen.

En wanneer ze vragen van: hebben jullie nog soeprgoenten ? en ik loop mee en er staat niks meer zeg ik: helaas hebben we niet meer.

En dat is ook echt zo want meestal geloven ze je niet ....
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_39042862
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:51 schreef leusden het volgende:

[..]

Ik had net gepost en dacht al: er zijn vast voorbeelden te bedenken waarbij het niet anders kan. Maar dat mensen daarover zeiken? Ik zou het wel leuk vinden om zoiets aan te trekken zelfs, zeker als je met kinderen bent is dat toch leuk?
Lijkt me ook ja
En gelukkig vindt het gros van de bezoekers dat ook hoor, je zou die ouders eens moeten zien (zo trots) foto's maken nadat ze hun grut in die jassen en brillen hebben gehesen
Het bevreemd me ook altijd als ouders zo vervelend reageren terwijl hun kinderen dat zien, dan vraag ik me altijd of of die ouders ook nog wat te vertellen willen hebben als die kids in de pubertijd komen.
pi_39042881
-Edit-

[ Bericht 98% gewijzigd door The_Terminator op 21-06-2006 11:33:04 (Niet quoten zonder toevoeging, zie faq.) ]
Bel 0900-SEX en WIN een weekend met Yvonne
  dinsdag 20 juni 2006 @ 17:58:23 #52
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_39042890
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:29 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Sorry, je was net ff te laat, en ik zet een note, geen tags .
Zelfde tijdstip, sjonge jonge, wat is dit voor gedoe. Dat personeel hier heeft ook niks over voor z'n klanten, en ik kom hier al jaaaaaaaaaren en ik heb zelfs in S&G gepost, volgens mij heb ik nog geen enkele note, en ik zie zoveel users met zo'n tag die er niks voor hebben hoeven doen en ik geef je het antwoord op die moeilijke vraag van je, dan is het nog niet goed.

Lekker klantvriendelijke service hier. Bedankt.
power to the people
pi_39042993
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:54 schreef Maikuuul het volgende:

[..]
want meestal geloven ze je niet ....
echt hoor, dat soort mensen....
pi_39043041
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:58 schreef beestjuh het volgende:

[..]

Zelfde tijdstip, sjonge jonge, wat is dit voor gedoe. Dat personeel hier heeft ook niks over voor z'n klanten, en ik kom hier al jaaaaaaaaaren en ik heb zelfs in S&G gepost, volgens mij heb ik nog geen enkele note, en ik zie zoveel users met zo'n tag die er niks voor hebben hoeven doen en ik geef je het antwoord op die moeilijke vraag van je, dan is het nog niet goed.

Lekker klantvriendelijke service hier. Bedankt.

Je antwoord was niet beleefd genoeg
  dinsdag 20 juni 2006 @ 18:09:56 #55
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_39043254
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:58 schreef Magicmind het volgende:

[..]
Boeie, ik moet toch tot 9 uur werken, of ik nou meeloop met die mensen of ik ga verder met het werk, de tijd blijft toch doortikken
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_39043319
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 18:09 schreef Maikuuul het volgende:
de tijd blijft toch doortikken
Mooi meegenomen, maar klanten helpen lijkt me ook wel belangrijk voor een zaak.
Bel 0900-SEX en WIN een weekend met Yvonne
  dinsdag 20 juni 2006 @ 18:20:48 #57
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_39043616
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 18:12 schreef Magicmind het volgende:

[..]

Mooi meegenomen, maar klanten helpen lijkt me ook wel belangrijk voor een zaak.
Welnee, het gevoel serieus genomen te worden is minstens zo belangrijk
Vampire Romance O+
  dinsdag 20 juni 2006 @ 19:50:04 #58
107525 Caithlinn
Still me....
pi_39046681
Dat hoor je ook altijd in de horeca, nou werk ik zelf als dutymanager in een hotel. En klachtenafhandeling is mijn werk, dus ik krijg met veel klagende mensen te maken. Maar soms zijn die klachten toch echt ongegrond hoor. Gasten kunnen zo lopen zeiken om iets onbelangrijks en heel erg onredelijk zijn.

Wij zeggen altijd: de klant is koning, maar wij zijn de keizer. Oftewel, het is onze toko, dus wij hebben het laatste woord. Het zou een mooie boel zijn als de gasten de dienst uitmaakten.

Even terzijde: ik heb nog altijd complimenten gekregen van gasten dat ik hun klacht netjes afgehandeld had. Was het niet op het moment zelf dan wel achteraf. En ik blijf altijd bij mijn standpunt. Ik wil een heleboel voor ze regelen om het zo makkelijk mogelijk te maken en ik krijg een heleboel voor elkaar. Maar uiteindelijk gaat het wel zoals ik het wil.
Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning the devil says; "oh crap, she's up"
  dinsdag 20 juni 2006 @ 20:58:18 #59
144558 Horsemen77
lol @ okkith
pi_39049684

?/10
Den Sieg vor den Augen, den Blick weit nach vorn
Ziehn'n wir gemeinsam durch die Nation
Osten und Westen - Unser Berlin
Gemeinsam für Eisern Union
pi_39049734
Ik doe altijd overdreven aardig tegen die stelletje chagrijnen elke dag aan de kassa. Zo overdreven zelfs, dat het al niet meer aardig is. En dan raken ze volledig in de war. En dat vind ik dan wel weer leuk.
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  dinsdag 20 juni 2006 @ 21:01:06 #61
144558 Horsemen77
lol @ okkith
pi_39049809
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 20:59 schreef djenneke het volgende:
Ik doe altijd overdreven aardig tegen die stelletje chagrijnen elke dag aan de kassa. Zo overdreven zelfs, dat het al niet meer aardig is. En dan raken ze volledig in de war. En dat vind ik dan wel weer leuk.
geef eens wat voorbeelden
Den Sieg vor den Augen, den Blick weit nach vorn
Ziehn'n wir gemeinsam durch die Nation
Osten und Westen - Unser Berlin
Gemeinsam für Eisern Union
pi_39049897
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 21:01 schreef Horsemen77 het volgende:

[..]

geef eens wat voorbeelden
Gewoon heel overdreven aardig: hallo, ik wil graag pinnen, dat is een royal gala, nee dank je ik hoef geen zegeltjes, maar toch bedankt en dank je wel zeggen... is niet echt een voorbeeld voor te geven...
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  dinsdag 20 juni 2006 @ 21:11:36 #63
144558 Horsemen77
lol @ okkith
pi_39050304
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 21:02 schreef djenneke het volgende:

[..]

Gewoon heel overdreven aardig: hallo, ik wil graag pinnen, dat is een royal gala, nee dank je ik hoef geen zegeltjes, maar toch bedankt en dank je wel zeggen... is niet echt een voorbeeld voor te geven...
blehehehehehehe

soms zeggen die zombies achter de kassa gewoon helemaal niks... of ze zijn aan het kletsen met een collega en ondertussen scannen ze je artikelen... daar word ik altijd zo boos om heb weleens bij de xenos mn geld naar zo'n teef gesmeten die de hele tijd met een collega aan het beppen was, niet eens gedag tegen me zei en niet eens de moeite nam om het bedrag te noemen...
toen ik dat geld naar haar toesmeet was ze wel even in de war
Den Sieg vor den Augen, den Blick weit nach vorn
Ziehn'n wir gemeinsam durch die Nation
Osten und Westen - Unser Berlin
Gemeinsam für Eisern Union
pi_39051187
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 21:11 schreef Horsemen77 het volgende:

[..]

blehehehehehehe

soms zeggen die zombies achter de kassa gewoon helemaal niks... of ze zijn aan het kletsen met een collega en ondertussen scannen ze je artikelen... daar word ik altijd zo boos om heb weleens bij de xenos mn geld naar zo'n teef gesmeten die de hele tijd met een collega aan het beppen was, niet eens gedag tegen me zei en niet eens de moeite nam om het bedrag te noemen...
toen ik dat geld naar haar toesmeet was ze wel even in de war
Weet je waaraan ik me irriteer? Als klanten aan je kassa gaan bellen. Dat is zo gruwelijk asociaal.

[ Bericht 2% gewijzigd door GioStyle op 20-06-2006 21:35:08 ]
  dinsdag 20 juni 2006 @ 21:32:09 #65
144558 Horsemen77
lol @ okkith
pi_39051299
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 21:29 schreef GioStyle het volgende:

[..]

Weet je waardoor ik me irriteer aan klanten? Als klanten aan je kassa gaan bellen. Dat is zo gruwelijk asociaal.
Den Sieg vor den Augen, den Blick weit nach vorn
Ziehn'n wir gemeinsam durch die Nation
Osten und Westen - Unser Berlin
Gemeinsam für Eisern Union
pi_39051457
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 21:32 schreef Horsemen77 het volgende:

[..]

Speciaal voor jou verbeterd.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 21:36:22 #67
144558 Horsemen77
lol @ okkith
pi_39051507
probeer het nog eens
Den Sieg vor den Augen, den Blick weit nach vorn
Ziehn'n wir gemeinsam durch die Nation
Osten und Westen - Unser Berlin
Gemeinsam für Eisern Union
pi_39052066
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 21:36 schreef Horsemen77 het volgende:
probeer het nog eens
Nee, ik ben je bitch niet.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 21:50:38 #69
144558 Horsemen77
lol @ okkith
pi_39052149
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 21:48 schreef GioStyle het volgende:

[..]

Nee, ik ben je bitch niet.
Den Sieg vor den Augen, den Blick weit nach vorn
Ziehn'n wir gemeinsam durch die Nation
Osten und Westen - Unser Berlin
Gemeinsam für Eisern Union
pi_39052212
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 21:50 schreef Horsemen77 het volgende:

[..]

[afbeelding]
Burger King.
pi_39052939
Dan ga je toch ergens anders heen als de service je niet bevalt. Het is nog altijd een kwestie van vraag en aanbod. Aanbier biedt iets aan tegen een bepaalde prijs en de vrager gaat daar mee akkoord. Ik zie het probleem nooit zo. Kennelijk zijn Nederlanders niet geinterreseerd in service. Ook vrij logisch want dat kost nou eenmaal geld.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 22:08:59 #72
144558 Horsemen77
lol @ okkith
pi_39052967
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 22:08 schreef dazzle123 het volgende:
Dan ga je toch ergens anders heen als de service je niet bevalt. Het is nog altijd een kwestie van vraag en aanbod. Aanbier biedt iets aan tegen een bepaalde prijs en de vrager gaat daar mee akkoord. Ik zie het probleem nooit zo. Kennelijk zijn Nederlanders niet geinterreseerd in service. Ook vrij logisch want dat kost nou eenmaal geld.
Den Sieg vor den Augen, den Blick weit nach vorn
Ziehn'n wir gemeinsam durch die Nation
Osten und Westen - Unser Berlin
Gemeinsam für Eisern Union
  dinsdag 20 juni 2006 @ 22:25:48 #73
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_39053735
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:15 schreef miss_c het volgende:
Precies... Als het personeel niet beleefd is, ben ik dat ook niet.

Jouw klant, gast of wat dan ook kan ook niet weten dat jij 30 zeikerds hebt gehad, dus geen recht om onbeleefd te zijn...
ook als die mensen je toeblaffen,
PETERSELIE!!!!!
wat zegt u meneer?
of je nog peterselie heb
ligt het niet meer in het schap?
nee, anders zou ik het toch niet vragen *zucht* pak het even van achter man!
meneer, wij hebben achter die spullen niet want anders zouden we u toch net zogoed achter kunnen laten winkelen
en dan druipen ze af, dat zijn kutklanten.

of zovan,
geef maar een potje knul, dat scheelt jouw weer vulwerk
alstublieft (ik had er al 10 in kunnen stoppen scheel kutwijf)

in de supermarkt werken is kut kwa sommige klanten, andere zijn wel weer vet
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_39053870
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 22:25 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

ook als die mensen je toeblaffen,
PETERSELIE!!!!!
wat zegt u meneer?
of je nog peterselie heb
ligt het niet meer in het schap?
nee, anders zou ik het toch niet vragen *zucht* pak het even van achter man!
meneer, wij hebben achter die spullen niet want anders zouden we u toch net zogoed achter kunnen laten winkelen
en dan druipen ze af, dat zijn kutklanten.

of zovan,
geef maar een potje knul, dat scheelt jouw weer vulwerk
alstublieft (ik had er al 10 in kunnen stoppen scheel kutwijf)

in de supermarkt werken is kut kwa sommige klanten, andere zijn wel weer vet
Of als klanten je vragen waar een product ligt, terwijl ze zelf nog niet eens hebben geprobeerd te zoeken.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 22:30:16 #75
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_39053927
Ik ben 19 van de 20 keer aardig, die andere keer ben ik een beetje kortaf

Maar nooit onvriendelijk ofzo, wtf hebje daaraan
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  woensdag 21 juni 2006 @ 00:13:27 #76
89681 Twanstra
Dat weet je zelf ook........
pi_39059008
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 22:28 schreef GioStyle het volgende:

[..]

Of als klanten je vragen waar een product ligt, terwijl ze zelf nog niet eens hebben geprobeerd te zoeken.
Nee bitch! Daar loop jij toch voor rond in de WINKEL! (dat is zo'n plaats waar je geholpen kunt worden als je het zelf niet kan of wil vinden)
  woensdag 21 juni 2006 @ 00:15:16 #77
144558 Horsemen77
lol @ okkith
pi_39059073
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 00:13 schreef Twanstra het volgende:

[..]

Nee bitch! Daar loop jij toch voor rond in de WINKEL! (dat is zo'n plaats waar je geholpen kunt worden als je het zelf niet kan of wil vinden)
Den Sieg vor den Augen, den Blick weit nach vorn
Ziehn'n wir gemeinsam durch die Nation
Osten und Westen - Unser Berlin
Gemeinsam für Eisern Union
  woensdag 21 juni 2006 @ 01:01:16 #78
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_39060510
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 00:13 schreef Twanstra het volgende:

[..]

Nee bitch! Daar loop jij toch voor rond in de WINKEL! (dat is zo'n plaats waar je geholpen kunt worden als je het zelf niet kan of wil vinden)
Als vakkenvuller heb je je aan een vulnorm te houden. Vervelende klanten werken niet mee. Je hebt gewoon geen tijd om met elke klant mee te lopen.

Je hebt van die klanten die van alle spullen op een boodschappenlijstje vragen waar het staat...ik bedoel....je kan toch wel een beetje moeite doen om je eigen boodschappen te vinden...
Vaak is het dan ook nog eens zo dat je dezelfde klant later weer tegen komt in de winkel en ze dan alsnog weer dezelfde dingen gaan vragen
  woensdag 21 juni 2006 @ 01:14:26 #79
140069 PrinceLu
Geen Albert maar Lu.
pi_39060783
Ik had altijd zo'n schijthekel aan die bejaarden die niet wilden geloven dat een product uitverkocht was. Of je niet even naar het magazijn kon, voor de zekerheid.. Het is op, bejaarde graftak
Nee jij bent lekker. =X
pi_39062237
"meneer ik moet u vragen dit gesprek op een andere toon voort te zetten, anders voel ik mij genoodzaakt om de verbinding te verbreken...."
"meneer!"
"een fijne dag nog!"
*klik*
dag
pi_39067993
Moest het toch even kwijt srem freese Dat is ook wel een beetje dom
pi_39068138
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 00:13 schreef Twanstra het volgende:

Nee bitch! Daar loop jij toch voor rond in de WINKEL! (dat is zo'n plaats waar je geholpen kunt worden als je het zelf niet kan of wil vinden)
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 01:01 schreef ThaBrain het volgende:

Als vakkenvuller heb je je aan een vulnorm te houden. Vervelende klanten werken niet mee. Je hebt gewoon geen tijd om met elke klant mee te lopen.

Je hebt van die klanten die van alle spullen op een boodschappenlijstje vragen waar het staat...ik bedoel....je kan toch wel een beetje moeite doen om je eigen boodschappen te vinden...
Vaak is het dan ook nog eens zo dat je dezelfde klant later weer tegen komt in de winkel en ze dan alsnog weer dezelfde dingen gaan vragen
Nuff said.
  woensdag 21 juni 2006 @ 11:33:24 #83
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_39068435
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 11:21 schreef Moja het volgende:
Moest het toch even kwijt srem freese Dat is ook wel een beetje dom
Beetje? .

Opzich kan het gebeuren, maar dat mens stond echt te koken van woede ook nog..

En dan achteraf (na gehoord te hebben hoe het ECHT heet) iets zeggen van "nou ja, je snapte het toch?" NEE DOOS! .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:13:24 #84
89681 Twanstra
Dat weet je zelf ook........
pi_39069777
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 11:25 schreef GioStyle het volgende:

[..]


[..]

Nuff said.
Nuff said about what?
  woensdag 21 juni 2006 @ 12:18:26 #85
144558 Horsemen77
lol @ okkith
pi_39069999
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 12:13 schreef Twanstra het volgende:

[..]

Nuff said about what?
dat die jostie te lam is om te werken
Den Sieg vor den Augen, den Blick weit nach vorn
Ziehn'n wir gemeinsam durch die Nation
Osten und Westen - Unser Berlin
Gemeinsam für Eisern Union
pi_39070026
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 12:13 schreef Twanstra het volgende:

[..]

Nuff said about what?
Lees ff een paar posts terug en dan weer naar beneden, het wordt je vanzelf wel duidelijk, hoop ik.
pi_39071180
Klant is koning klootzak!
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
pi_39071541
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 12:46 schreef Double-Helix het volgende:
Klant is koning klootzak!
Schelden is niet echt koninklijk hoor
  woensdag 21 juni 2006 @ 14:45:12 #89
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39075903
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:45 schreef Tijger_m het volgende:
Eigenlijk weinig last gehad van onbeleefd personeel, wel van ongeinteresseerd dan wel onbekwaam personeel en dan met name in de horeca maar helaas is het niet gelimiteerd tot de horeca. Tegenwoordig een vraag stellen in een willekeurige winkel komt je geregeld op een blik te staan die je meestal met koeien associeert.

Mijn favoriete restaurant bezoek ik eigenlijk puur om de perfecte service, uiteraard hebben we daar in Nederland een buitenlands woord voor nodig omdat, met name de horeca, men in Nederland geen flauw idee heeft wat het is, lijkt het.

Schelden en onbeschoft gedrag tegenover personeel kan overigens ook niet wat mij betreft.
Dat komt omdat personeel tegenwoordig op een koopje moet, bedrijven hebben geen zin om mensen meer op te leiden, personeel switcht sneller van baan. Tja dan krijg je dat.

Overigens merk ik inderdaad dat klanten ronduit onbeschoft, leugenachtig en asociaal kunnen zijn. Heb in meerdere winkels gewerkt (met, serieus waar, een PERFECTE service) maar dan NOG zeiken de mensen dat het een lieve lust is
is dat zó duur
Duurt dat zó lang
Is dit nou jullie service (als ze zelf iets stukgemaakt hebben en we het niet willen omruilen)
Hoeveel korting krijg ik daarop (terwijl je al de goedkoopste van Nederland bent op dat moment )

Dat soort grappen.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  woensdag 21 juni 2006 @ 14:54:42 #90
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_39076269
Wat ook irritant is zijn die mensen die zonder hallo of gedag en zonder fatsoenlijke zinsformulering denken te kunnen vertellen wat ze willen hebben.

Een voorbeeld:

* klant komt binnen *

ROUTER

goedemiddag

ja uh goedemiddag
ROUTER

U zoekt een router? :s

ja

Wat voor een router zoekt u, we hebben de keuze uit 20 verschillende types

Ja gewoon een router

Een draadloze of geen draadloze?

Draadloze

* draadloze router pakt (uiteraard de duurste)

Meneer, ik vertel u er direct bij dat u wél verstand van netwerken moet hebben om dit goed in te stellen en u heeft dit en dit erbij nodig. en blablabla (heel verhaal opgeschreven hoe hij het het snelst in kan stellen)

Ja denk je dat ik dom ben ofzo....

Nee maar we krijgen deze dingen vaak terug omdat de klant er niet uit komt

.........

Klant rekent router en draadloze kaart af en gaat naar huis

half uur later komt de klant terug en begint op dezelfde toon:

KAPOT

goedemiddag

Ja uh goedemiddag, dat ding is kapot hoor hij deugt niet.

Ik ding aansluiten, installeren en hoppa werken

klant kijkt zo van

En gaat weer weg.

en zo kan ik nog wel 1000 verhalen vertellen
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_39077316
Ik ben altijd heel vriendelijk, maar ik moet zeggen dat ik echt strontsachreinig kan worden van medewerkers die je niet fatsoenlijk behandelen.

Ik moest laatst even snel wat foto's uitprinten bij de hema in kampen. Dus ik vraag aan een medewerker of ik even wat foto's uit kan printen vanaf een CDtje, nou ja prima natuurlijk dat kon daar en daar. Nou ja, ik d'r naar toe en op een gegeven moment had ik een paar foto's teveel aangeklikt, en ik wist niet hoe ze weer weg moesten. Dus ik vraag vriendelijk aan een medewerker of ze mee even kon helpen. Toen ze bezig was vertelde ze me dat het wel minimaal 2 dagen duurt voordat je de foto's op kon halen. Ik moest ze vandaag hebben, dus ik vertelde d'r dat ik het dan wel bij de Hema in Zwolle probeer waarvan ik wist dat het daar wel kon. Nou ja, zij probeert die aangeklikte foto's ongedaan te maken, en dat duurde en dat duurde. Dus op een gegeven moment zei ik dat ik het ergens anders ging proberen, en bedankte haar voor d'r hulp. Echter zij werd gelijk kwaad, en ik zou hoe dan ook voor die foto's moeten betalen, want zij wist niet of ze die nog wel ongedaan kon maken. Ik had ze immers zelf aangeklikt. Toen ik dat ze het programma maar even moest resetten, werd ze nog boser, en dat kostte 20 euro, dus dat zou ik dan ook gelijk nog even moeten betalen. Toen werd ik boos en zei ik dat ze dan maar niet zo'n pauperprogramma op dat ding moesten installeren, en ze de chef er maar beter bij kon halen. Nou ja, die chef was gelukkig snel ter plaatse, en ik legde de situatie op rustige toon uit. Die chef drukte op 2 knopjes en t programma stond weer op t beginscherm. Dat wijf zei maar niks, en nadat ik die chef nog bedankt had heb ik haar dan ook geen blik gegund.

Normaliter ben ik altijd uiterst vriendelijk en beleefd, maar ik kan er niet tegen als ik onrechtvaarig behandeld wordt, dan spring ik uit m'n vel. Kwestie van de juiste mensen aannemen op zo'n afdeling.
  woensdag 21 juni 2006 @ 17:12:36 #92
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_39081675
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 00:13 schreef Twanstra het volgende:

[..]

Nee bitch! Daar loop jij toch voor rond in de WINKEL! (dat is zo'n plaats waar je geholpen kunt worden als je het zelf niet kan of wil vinden)
dude, dat was vroeger bij de kruidenier
tegenwoordig heb je ZELFservice winkels, DUS ZELF PAKEN
als je het niet kan vinden helpen de vakkenvullers je, en eerder niet
je kan ook nog de bestelservice van appie proberen, dan komen ze het langs huis brengen


nog een leuk voorbeeld:

*klant gooit wat om in kanovinnie's pat" (uiteraard zo'n kutpot met appelmoes, en groot he! )

o nee! ik liet iets vallen!
dat maakt niet uit meneer, zit het op uw schoenen of kleren?
nee, hoezo?
nou, anders had ik u even een doekje gegeven om het op te ruimen
wat, jij gaat het opruimen
nee, meneer ik bedoel als het op uw schoenen zat.^O^ wat op de grond zit ruim ik natuurlijk op
ja, das je geraden want jij werkt hiet

wdf?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 21 juni 2006 @ 17:18:58 #93
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_39081980
Zit er iets op uw schoenen ?
Neej
*trapt tegen appelmoes* ah nu wel
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_39082442
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:14 schreef Twanstra het volgende:
Klant is KONING!!!!!!!
(hoe moeilijk is dat nou voor mensen die in een winkel werken!) Ja heb zelf ook 5 jaar in een winkel gewerkt (op de zaterdag).
Dat is dus minder dan een jaar vriend in grote mensen termen.
  woensdag 21 juni 2006 @ 19:36:35 #95
89681 Twanstra
Dat weet je zelf ook........
pi_39087051
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 17:31 schreef zovty het volgende:

[..]

Dat is dus minder dan een jaar vriend in grote mensen termen.
Eh, ja want ik ben geen pauper?!
pi_39091232
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 17:07 schreef zillah666 het volgende:
Nederlanders zijn onbeleefd
Zitten ze godver te klagen dat (winkel)personeel onbeleefd is. Nou is dat misschien wel zo hoor, maar dan wil ik toch graag even klagen over al die klote klanten die je in je winkel krijgt. En dan vinden ze het gek dat als je al door 30 man in de zeik genomen bent dat je een beetje bits reageert.

Ja, ik werk dus zelf in de diensverlening, gelukkig niet in een winkel, maar op een plek waar mensen voor hun plezier naartoe gaan, en zelfs daar lopen bezoekers tegen je te zeiken als het ze even te lang duurt. Godver, je bent een dagje uit, dan heb je toch de tijd? En daarbij het is niet mijn schuld dat alles daar traag gaat dat komt door die domme bezoekers zelf.

Dus: misschien vinden die onderzoekers (winkel)personeel onbeleefd, maar dan raad ik ze aan om zelf eens een half jaar in een winkel oid te gaan staan, en doe dan je onderzoekje nog maar eens over, kijken of je nog van mening bent dat het aan het personeel ligt.

Zo, nu ben ik weer blij
Wees blij dat die klanten bij jullie komen. Ze kunnen er ook voor kiezen om naar de concurrent te gaan. Als al jullie klanten dat doen, heb jij geen baan/salaris meer. Dus wees blij dat je wat verkoopt/klandizie hebt.

Dit hoort gewoon bij het werken daar waar service centraal staat. Als je daar niet tegenkunt, ga dan achter de lopende band staan of asperges steken. Heb je niets te maken met vervelende klanten/mensen
pi_39091332
Hoe vervelend de klant ook is, ik was altijd vriendelijk.
Maar waar een vriendelijke klant bij het ruilen er misschien een gratis product bij kreeg, was dit niet zo bij de vervelende klant
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
  woensdag 21 juni 2006 @ 23:16:01 #98
144558 Horsemen77
lol @ okkith
pi_39095491
j man weeEENS VRIENDLEUKJK
Den Sieg vor den Augen, den Blick weit nach vorn
Ziehn'n wir gemeinsam durch die Nation
Osten und Westen - Unser Berlin
Gemeinsam für Eisern Union
  woensdag 21 juni 2006 @ 23:17:39 #99
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_39095565
Vriendelijk blijven tegen vervelende klanten

Heerlijk vind ik het, reageren ze vet gaar, geef je normaal antwoord ( soort aftroeven ) en dan zeggen ze meestal: ja ... uhhh
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_39096521
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 21:27 schreef Crizzz_ het volgende:

[..]

Wees blij dat die klanten bij jullie komen. Ze kunnen er ook voor kiezen om naar de concurrent te gaan. Als al jullie klanten dat doen, heb jij geen baan/salaris meer. Dus wees blij dat je wat verkoopt/klandizie hebt.

Dit hoort gewoon bij het werken daar waar service centraal staat. Als je daar niet tegenkunt, ga dan achter de lopende band staan of asperges steken. Heb je niets te maken met vervelende klanten/mensen
Ja, ik ga mn tijd verdoen met een discussie met 1 of andere doos, terwijl er tegelijkertijd drie kids 'mevrouw, mevrouw, mevrouw' roepen. Dat is dus niet mijn werk.
Mijn werk is om die kids een leuke dag te bezorgen, en ze te begeleiden met waar ze mee bezig zijn, en daarnaast om te zorgen voor hun veiligheid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')