Dat doe ik, met alle plezier zelfs. Nog sterker, ik vind dat ik een geweldige baan heb.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:09 schreef Copycat het volgende:
Je bent dienstverlener. Verleen je diensten beleefd en vang je geld.
Ja, maar ik snap ook wel dat als mensen vaak als stront behandeld worden, dat ze het op een gegeven moment zat zijn. Hoewel ze dat niet op de 'normale' klanten af moeten reageren natuurlijk.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:09 schreef Copycat het volgende:
Dat doe ik ook niet, Ik ben heel erg goed in het onthouden van gezichtenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:14 schreef rena het volgende:
[..]
Ja, maar ik snap ook wel dat als mensen vaak als stront behandeld worden, dat ze het op een gegeven moment zat zijn. Hoewel ze dat niet op de 'normale' klanten af moeten reageren natuurlijk.![]()
Als ik gehecht ben aan merk A, dan ga ik niet voor merk B omdat een supermarktmedewerker te beroerd is om even in het magazijn te gaan kijken. Ik ben over het algemeen de aardigheid zelve, maar als zo'n knul me gewoon in het gangpad laat staan zonder me te willen helpen, dan kan ie het krijgen ook en word ik een vervelende klant die naar de bedrijfsleider vraagt.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:13 schreef Ame_thyst het volgende:
Ik ken het. Werk zelf (af en toe als bijbaantje) in een supermarkt en daar wordt ik af en toe ook gek van de zijkerts.( ze moeten altijd iets hebben wat er niet is terwijl er keus genoeg is) En dienstverlener zijn hoeft nog niet te betekenen dat je oneerlijk behandeld mag worden. Nou ja zelf maar aardig blijven en niet zo worden als "hun"....WTF weer die flessen automaat...
Tuurlijk als een klant wat vraagd ga ik kijken of het er is (ik ben niet lui!) maar soms weet ik gewoon dat het er niet is en als mensen je dan niet geloven en om de mamager vragen ja sry..quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:17 schreef Copycat het volgende:
[..]
Als ik gehecht ben aan merk A, dan ga ik niet voor merk B omdat een supermarktmedewerker te beroerd is om even in het magazijn te gaan kijken. Ik ben over het algemeen de aardigheid zelve, maar als zo'n knul me gewoon in het gangpad laat staan zonder me te willen helpen, dan kan ie het krijgen ook en word ik een vervelende klant die naar de bedrijfsleider vraagt.
Is nog maar één keer voorgekomen, dus dat valt dan weer mee.
Logischquote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:17 schreef Copycat het volgende:
[..]
Als ik gehecht ben aan merk A, dan ga ik niet voor merk B omdat een supermarktmedewerker te beroerd is om even in het magazijn te gaan kijken. Ik ben over het algemeen de aardigheid zelve, maar als zo'n knul me gewoon in het gangpad laat staan zonder me te willen helpen, dan kan ie het krijgen ook en word ik een vervelende klant die naar de bedrijfsleider vraagt.
Is nog maar één keer voorgekomen, dus dat valt dan weer mee.
Overdreven aardig zijn werkt het beste tegen chagerijnige zeikende mensen en heb je zelf ook nog lol aan!quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:18 schreef Copycat het volgende:
En je hebt er inderdaad enorme zeikerds tussen zitten, tussen het winkelend publiek.
De kunst is om die ook beleefd, maar met een vleug sarcasme te bejegenen.
Dat is inderdaad erg irritant. Bedenk je maar dat die mensen gewoon geen leven hebbenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:19 schreef Ame_thyst het volgende:
Tuurlijk als een klant wat vraagd ga ik kijken of het er is (ik ben niet lui!) maar soms weet ik gewoon dat het er niet is en als mensen je dan niet geloven en om de mamager vragen ja sry..
Ik wil ook wel konging zijnquote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:14 schreef Twanstra het volgende:
Klant is KONGING!!!!!!!
(hoe moeilijk is dat nou voor mensen die in een winkel werken!) Ja heb zelf ook 5 jaar in een winkel gewerkt (op de zaterdag).
over geen leven hebben gesproken mensen die willen dat iets thuis bezorgd worden (invaliden daar gelaten)...ah maar dat is een ander verhaalquote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:19 schreef Copycat het volgende:
[..]
Dat is inderdaad erg irritant. Bedenk je maar dat die mensen gewoon geen leven hebben.
Kan zijn, maar in mijn geval heb je je maar te houden aan de wettelijke veiligheidsvoorschriften. En als je daar over gaat zeuren is het jouw probleem, want dan kom je er gewoon niet in, of je nou 5 jaar of 75 bent. Al moet ik zeggen dat inderdaad de jeugd makkelijker is, als er mensen gaan kllagen/zeuren zijn het altijd de ouderen. Om de 1 of andere reden denken mensen dat ze zich boven de 50 niet meer aan de regeltjes moeten houden.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:14 schreef Twanstra het volgende:
Klant is KONGING!!!!!!!
(hoe moeilijk is dat nou voor mensen die in een winkel werken!) Ja heb zelf ook 5 jaar in een winkel gewerkt (op de zaterdag).
Ja, wij ook toenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:23 schreef Vivi het volgende:
Ik ben nu wel heel benieuwd wat "Srem Freese" is
In jouw geval inderdaad, had het ook over winkel personeel.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:22 schreef zillah666 het volgende:
[..]
Kan zijn, maar in mijn geval heb je je maar te houden aan de wettelijke veiligheidsvoorschriften. En als je daar over gaat zeuren is het jouw probleem, want dan kom je er gewoon niet in, of je nou 5 jaar of 75 bent. Al moet ik zeggen dat inderdaad de jeugd makkelijker is, als er mensen gaan kllagen/zeuren zijn het altijd de ouderen. Om de 1 of andere reden denken mensen dat ze zich boven de 50 niet meer aan de regeltjes moeten houden.
Oftewel, als een klant als koning behandeld wilt worden zal hij zich ook zo moeten gedragen.
Dat is heel erg waar, maar je kan niet ontkennen dat je lontje op den duur wat korter wordt. En ja, je moet je daartegen verzetten, maar als er dan voor de 31e keer weer zo'n lamzak komt zeuren dan ben ik er gewoon snel klaar mee. Te meer omdat ik weet dat ze toch niet ophouden en het van kwaad tot erger gaat.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:15 schreef miss_c het volgende:
Precies... Als het personeel niet beleefd is, ben ik dat ook niet.
Jouw klant, gast of wat dan ook kan ook niet weten dat jij 30 zeikerds hebt gehad, dus geen recht om onbeleefd te zijn...
creme fraiche?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:20 schreef HeatWave het volgende:
"srem freese" was....
(positieve noot voor degene die het wel weet).
Creme Fraiche iddquote:
Sta jji niet toevallig in zon eikelpak bij een pretpar zodat iedereen langsloopt en he eikel roept ?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:07 schreef zillah666 het volgende:
Nederlanders zijn onbeleefd
Zitten ze godver te klagen dat (winkel)personeel onbeleefd is. Nou is dat misschien wel zo hoor, maar dan wil ik toch graag even klagen over al die klote klanten die je in je winkel krijgt. En dan vinden ze het gek dat als je al door 30 man in de zeik genomen bent dat je een beetje bits reageert.
Ja, ik werk dus zelf in de diensverlening, gelukkig niet in een winkel, maar op een plek waar mensen voor hun plezier naartoe gaan, en zelfs daar lopen bezoekers tegen je te zeiken als het ze even te lang duurt. Godver, je bent een dagje uit, dan heb je toch de tijd? En daarbij het is niet mijn schuld dat alles daar traag gaat dat komt door die domme bezoekers zelf.![]()
Dus: misschien vinden dieonderzoekers (winkel)personeel onbeleefd, maar dan raad ik ze aan om zelf eens een half jaar in een winkel oid te gaan staan, en doe dan je
onderzoekje nog maar eens over, kijken of je nog van mening bent dat het aan het personeel ligt.
Zo, nu ben ik weer blij![]()
Sorry, je was net ff te laat, en ik zet een note, geen tagsquote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:27 schreef beestjuh het volgende:
[..]
creme fraiche?
(krijg ik nu ook een tag?)
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:28 schreef znarch het volgende:
[..]
Sta jji niet toevallig in zon eikelpak bij een pretpar zodat iedereen langsloopt en he eikel roept ?![]()
![]()
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:27 schreef zillah666 het volgende:
[..]
Het mooiste is als ze dan gaan klagen bij het management, en dan blijkt dat ze zich inderdaad aan de regels moeten houden. Dat maakt het dan wel weer goed
En je doet het nog echt. Jij, jij, jij machtsmisbruikert!quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:29 schreef HeatWave het volgende:
Sorry, je was net ff te laat, en ik zet een note, geen tags.
Precies, die klanten kunnen er ook niks aan doen dat jij je werk niet leuk vindt, dus of zoek een andere baan, of doe gewoon beleefd tegen je klanten.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:09 schreef Copycat het volgende:
lees het topic anders even door, ik vind mn werk juist onwijs leuk.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:32 schreef daeri het volgende:
[..]
Precies, die klanten kunnen er ook niks aan doen dat jij je werk niet leuk vindt,
Zo heb je ook horecapersoneel dat uitstraalt dat ze dit doen to make a living.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:32 schreef daeri het volgende:
die klanten kunnen er ook niks aan doen dat jij je werk niet leuk vindt
Maar kennelijk is er dan toch iets mis met jullie service en beleid. Het is toch niet normaal dat er 30 mensen gaan zeuren? Niet dat jij er als werknemer iets aan kan doen, maar ik zou me als medewerker wel flink balen als het management zegt: regels zijn regels en niet met een oplossing komt zodat er minder mensen klagen.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:27 schreef zillah666 het volgende:
[..]
Dat is heel erg waar, maar je kan niet ontkennen dat je lontje op den duur wat korter wordt. En ja, je moet je daartegen verzetten, maar als er dan voor de 31e keer weer zo'n lamzak komt zeuren dan ben ik er gewoon snel klaar mee. Te meer omdat ik weet dat ze toch niet ophouden en het van kwaad tot erger gaat.
Het mooiste is als ze dan gaan klagen bij het management, en dan blijkt dat ze zich inderdaad aan de regels moeten houden. Dat maakt het dan wel weer goed
Als ik vraag waar product x staat, wat doe je dan?quote:
"Als het er niet bij staat dan is het er niet"quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:43 schreef Magicmind het volgende:
[..]
Als ik vraag waar product x staat, wat doe je dan?
ik had een keer een klant die "zoepenbrei" ofzo wou hebben. Ze wist er ook geen ander woord, ze kende alleen zoepenbrei. Na enkele collega's gevraagd te hebben kwam ik er eindelijk achter dat het gortpap isquote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:20 schreef HeatWave het volgende:
Of die doos die GIFTIG werd omdat mijn collega niet wist wat "srem freese" was....
(positieve noot voor degene die het wel weet).
Bij de suikerklontjes.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:43 schreef daeri het volgende:
"Als het er niet bij staat dan is het er niet"
Spijker --> kop.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:45 schreef Tijger_m het volgende:
ongeinteresseerd dan wel onbekwaam personeel en dan met name in de horeca.
Eensch, altijd correct blijven.quote:Schelden en onbeschoft gedrag tegenover personeel kan overigens ook niet wat mij betreft.
Ja, tof is anders. Maar die regels zijn gewoon wettelijk, dat is niet iets wat ons management heeft verzonnen.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:41 schreef leusden het volgende:
[..]
Maar kennelijk is er dan toch iets mis met jullie service en beleid. Het is toch niet normaal dat er 30 mensen gaan zeuren? Niet dat jij er als werknemer iets aan kan doen, maar ik zou me als medewerker wel flink balen als het management zegt: regels zijn regels en niet met een oplossing komt zodat er minder mensen klagen.
Is dit niet heel logisch?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:13 schreef Ame_thyst het volgende:
Ik ken het. Werk zelf (af en toe als bijbaantje) in een supermarkt en daar wordt ik af en toe ook gek van de zijkerts.( ze moeten altijd iets hebben wat er niet is terwijl er keus genoeg is) En dienstverlener zijn hoeft nog niet te betekenen dat je oneerlijk behandeld mag worden. Nou ja zelf maar aardig blijven en niet zo worden als "hun"....WTF weer die flessen automaat...
Ik had net gepost en dacht al: er zijn vast voorbeelden te bedenken waarbij het niet anders kan. Maar dat mensen daarover zeiken? Ik zou het wel leuk vinden om zoiets aan te trekken zelfs, zeker als je met kinderen bent is dat toch leuk?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:47 schreef zillah666 het volgende:
Ja, tof is anders. Maar die regels zijn gewoon wettelijk, dat is niet iets wat ons management heeft verzonnen.
Als je een lab ingaat MOET je een witte jas en een veiligheidsbril dragen.
Ligt eraan, als het niets met groente/fruit te maken heft vraag ik het aan iemand of ik zeg: moet u ff aan die meneer vragen.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:43 schreef Magicmind het volgende:
[..]
Als ik vraag waar product x staat, wat doe je dan?
Lijkt me ook jaquote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:51 schreef leusden het volgende:
[..]
Ik had net gepost en dacht al: er zijn vast voorbeelden te bedenken waarbij het niet anders kan. Maar dat mensen daarover zeiken? Ik zou het wel leuk vinden om zoiets aan te trekken zelfs, zeker als je met kinderen bent is dat toch leuk?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |