Maar de meesten hebben wel een vrij natuurlijke ontwikkeling doorgemaakt om ronderenner te worden, in ieder geval al gescoord in kleinere rondes. Wat heeft Hincapie nou laten zien buiten knechten voor Armstrong en wat goede uitslagen in Parijs - Roubaix. Waarbij die laatste uitslagen niks zeggen over je kunde in de Tour.quote:Op maandag 19 juni 2006 22:28 schreef Ereinion het volgende:
Valt toch wel mee? Vorig jaar was het voor Landis en Evans hun eerste top 10 in een ronde. Ook types als Basso, Ullrich, Mancebo, Pereiro en Vinokourov reden hun eerste top 10 in de Tour.
Vergeet Leipheimer niet, de saaiste, meest onzichtbare wielrenner ooit, maar door z'n wiletjesplakken altijd voorin te vindenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 10:41 schreef Megramons het volgende:
Basso
Ullrich (zonder slechte dag)
en dan mogen Evans, Valverde en Mayo vechten om de derde plaats.
Er is wel een verschil tussen als knecht en als kopman rijden. Als je dan plots voor je eigen kansen mag rijden, betekent dat niet noodzakelijk dat dat beter gaat zijn. Groot verschil tussen gewoon tempo maken en parkeren als de serieuze mensen er aan beginnen enerzijds en effectief meegaan met die vedetten anderzijds. En ik denk niet dat Hincapie echt een grote surplus aan overschot gaat hebben omdat hij nu gewoon in het wiel mag blijven hangen.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 07:57 schreef salatiga het volgende:
Ja, dat klopt. Hincapie heeft steeds al goed gereden terwijl hij moest knechten voor Armstrong.
Hij kan en mag nu voor eigen kansen rijden en dat gaat hij doen ook denk ik. Top 5 zit er zeker in voor hem.
Doe mij ook maar een pijpbeurt als Hincapie top 5 haalt.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:31 schreef -skippybal- het volgende:
Hincapie![]()
Die gaat nog pijpbeurten opleveren...
Hij moest toch juist geen top 5 halenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:34 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Doe mij ook maar een pijpbeurt als Hincapie top 5 haalt.![]()
quote:Op maandag 19 juni 2006 21:39 schreef JohnDDD het volgende:
Ik zal Bartoli peersoonlijk een flinke pijpbeurt komen geven, en als hij daarvan niet gediend is, bel ik een madammeke op mijn kosten voor hem, mocht George geen top 5 rijden. Dat is dan ventuele blessures of valpartijen of ernstige ziekten buiten beschouwing gelaten!
Ohja. Nouja, ik hoef toch geen pijpbeurtquote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:35 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Hij moest toch juist geen top 5 halen?
Omdat hij 14e werd vorig jaar als knecht, MOET hij nu wel top 5 rijden.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:38 schreef ScottTracy het volgende:
JohnDDD is wel erg zeker van zijn zaak dan. Zou hij misschien de persoonlijke dokter van George H. zijn?
Het is natuurlijk wel een heel on-Italiaanse tour, veel tijdrijen en vooral matige bergen.quote:Op maandag 19 juni 2006 21:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
En al die Italianen die zouden meerijden -> Simoni, Garzelli, Caucchioli, Di Luca, Cunego, Savoldelli,... ik kan me niet voorstellen dat die allemaal gaan tegenvallen.
Caucchioli zou nog wel eens een top 10 kunnern rijden....quote:Op dinsdag 20 juni 2006 14:13 schreef placebeau het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel een heel on-Italiaanse tour, veel tijdrijen en vooral matige bergen.
Uhm, z'n hele seizoen is afgestemd op de Tourquote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:14 schreef El-Rico het volgende:
Vino doet niet mee toch?
gij leest dus nooit wat ik zeg eh ...quote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:36 schreef ScottTracy het volgende:
[..]
Ohja. Nouja, ik hoef toch geen pijpbeurt, maar JohnDDD en flyckje die zeiden dat hij top5 zou halen idd.
zeg maar enkel in kleinere rittekoersen. In de groten heb ik hem nog nooit zien imponeren, en zeker niet genoeg voor top10 materiaal.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:48 schreef Ericr het volgende:
Als Hincapie top 10 zou kunnen rijden dan kan Jaksche dat ook. Jaksche is in ieder geval iemand met ervaring in klassementrijden, maar meestal dan wel in kleinere rittenkoersen.
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 19:09 schreef flyckje het volgende:
idd dat wel. dat maakt het mss nog toffe tour omwille van die vele top10 candidaten. Alleen spijtig dat het voor die mannen bijna allemaal hetzelgde geld. zolang mogelijk aanklampen
*eens is*quote:Op maandag 19 juni 2006 22:24 schreef Zwansen het volgende:
Ik hoop op Menchov. Als het hem meezit kan ie op het podium rijden. Zelfde geldt voor Leipo, Valverde en Vino. Om de 1e plek wordt gestreden door Basso en Jan en niemand anders denk ik.
quote:Op vrijdag 23 juni 2006 19:34 schreef mitt het volgende:
Ja, hoe is het met Vino eigenlijk.
Ik verwacht niet dat hij het gaat redden, maar je hoort helemaal niks van hem.
Vino lijkt dus een streep door te kunnen...quote:Tourleiding wil Astana-Würth niet
**De Tourdirectie heeft Astana-Würth,de
opvolger van het met doping in verband
gebrachte Liberty Seguros,gevraagd zich
terug te trekken voor de komende Tour.
Als de formatie dat weigert,schakelt de
directie het sporttribunaal CAS in.
De Tour weert doorgaans ploegen die in
een dopingzaak verwikkeld zijn,maar de
ploeg van Aleksandr Vinokoerov kreeg al
een ProTour-licentie en kan nu niet zo
maar worden uitgesloten van deelname.
In mei barstte een dopingschandaal los
rond de teambaas van Liberty,Saiz,en
ploegarts Fuentes.Liberty draaide de
geldkraan direct dicht.Daarop besloten
ondernemers uit Astana,de hoofdstad van
Kazachstan,de ploeg te gaan sponsoren.
Je bent de enige echte (in potentie dan) berggeit vergetenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 11:08 schreef Roycoooooo het volgende:
Ik heb ook ff een lijstje gemaakt met berggeiten (doe mee met de plaatselijke lezerstour). Wat vinden jullie dr van en zouden jullie sommige renners niet kiezen of ben ik er nog een paar vergeten:
...
Wie o wie helpt mij uit de brand?!
Het olifantje leeft niet meerquote:Op dinsdag 27 juni 2006 11:12 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Je bent de enige echte (in potentie dan) berggeit vergeten![]()
Rujano. Al zijn het geen bergen voor hem, maar in theorie is dat één van de beste klimmers. Als hij genoeg betaald krijgt uiteraardquote:Op dinsdag 27 juni 2006 11:41 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Het olifantje leeft niet meer!
Rogers zat ik zelf ook bij te twijfelen, elk jaar komt het er maar niet uit terwijl hij toch hoog STOND aangeschreven.. Nog ff verder puzzelen!
Edit: Bobby Julich dan, zou die nog hoge ogen kunnen gaan gooien?
Mercadoquote:
Een van hen zou zo maar eens top tien kunnen rijden. Nee, elk jaar vallen de Giro vedetten weer tegen in de tour.quote:Op maandag 19 juni 2006 21:43 schreef SaintOfKillers het volgende:
Cadel Evans gaat ook top 10 halen, denk ik. Ook benieuwd wat een gemotiveerde Rujano kan, al zijn voor hem de bergen niet steil genoeg.
En al die Italianen die zouden meerijden -> Simoni, Garzelli, Caucchioli, Di Luca, Cunego, Savoldelli,... ik kan me niet voorstellen dat die allemaal gaan tegenvallen.
Heb ik mij de ''mindere'' godenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 11:52 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
MercadoAlleen heeft Lefevre hem verpest
![]()
Simoni zit er trouwens ook niet bij![]()
quote:Op dinsdag 27 juni 2006 12:20 schreef Roycoooooo het volgende:
[..]
Heb ik mij de ''mindere'' goden! Ik had hem 2 jaar geleden ook in mijn team, viel toen beetje tegen (wel etappe gewonnen als ik mij goed kan herinneren).. Vorig jaar deed die niet mee
![]()
Simoni heb ik altijd al mijn twijfels bij gehad, Giro vaak goed maar in de Tour vaak tegenvallend (zoals met zoveel renners die in het in de Giro goed doen maar in de Tour matig tot slecht)!
Ik denk eerder dat hij plots weg was uit Spanje, ver weg van zijn "begeleiders" die hem steunden met "trainingsschema's". Zelfde bij Pecharroman. Zie je terug bij zowat alle in het buitenland rijdende Spaanse ronderenners, daarom ben ik ook benieuwd hoe Mancebo het nu gaat doen.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 11:52 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
MercadoAlleen heeft Lefevre hem verpest
![]()
Dat gold voor bijvoorbeeld Virenque ook.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:19 schreef Ericr het volgende:
Heb bij die scheve minder bedenkingen, misschien ook omdat hij geen uitschieters heeft in zijn carriere tot nu toe.
Een top 20 positie zit er zeker wel in als er nog meer ploegen geweerd zullen worden.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 11:41 schreef Stew het volgende:
Gezien z'n huidgie vorm zoueen top 20 voor Boogerd er best wel eens in kunnen zitten...
Eén keer mee met een goede ontsnapping in de bergen (en die ritten lenen er zich dit jaar wel voor) en hij zit erbij
Maar die kwam toch ook voor op de lijst met gebruikers? ("Piti"quote:Op dinsdag 27 juni 2006 14:44 schreef Ericr het volgende:
Als het zo doorgaat wint de hond van Valverde de Tour.
Nee, als enige nietquote:Op dinsdag 27 juni 2006 14:48 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Maar die kwam toch ook voor op de lijst met gebruikers? ("Piti")
Ik zet mijn geld op Wim Vansevenant als winnaar.![]()
En die ook alleen maar omdat die goede advocaten hebben die meteen een tegenproces beginnen wegens smaad.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 14:49 schreef -skippybal- het volgende:
Dan hebben we straks alleen nog maar Amerikanen....
En omdat ze in Amerika dopinggebruik heel normaal vindenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 14:53 schreef Grobbel het volgende:
[..]
En die ook alleen maar omdat die goede advocaten hebben die meteen een tegenproces beginnen wegens smaad.
Klimmen kan hij aardig en hij is in 2004 zevende geëindigd in het klassement. Vorig jaar ging het iets minder, maar hij had ter compensatie daarvan wel een zware rit gewonnen.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 13:59 schreef Fatality het volgende:
Hoe zit het trouwens met Totschnig...
Die man heb ik al een tijdje niet meer gezien, kan ie er nog wat van qua klimmen of is de vaalserberg al te zwaar voor hem?
Ja, maar ik zie die Franzoos niet de Tourwinnaar worden. Ik heb hem nooit kunnen betrappen op een fatsoenlijke aanval, al willen de Franse wielerliefhebbers anders beweren.quote:
Inderdaad, Simoni is een lul.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 23:30 schreef Ofyles2 het volgende:
Gilberto Simoni vind ik tenslotte een omhooggevallen renner. Pretendeert zijn rivalen bang te maken, maar komt er meer dan bekaaid vanaf. Typisch Italiaanse bravoure.
Schleck heeft zijn neus gebroken.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 15:51 schreef maril het volgende:
Zou schleck goed meekunnen of is het te hoog voor hem?
quote:
Wordt hij dan nog vervangen in de tourploeg, voor Cancellara of zo? Of rijdt hij gewoon mee met een ingetapete neus?quote:
Gaat gewoon meequote:Op woensdag 28 juni 2006 20:04 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Wordt hij dan nog vervangen in de tourploeg, voor Cancellara of zo? Of rijdt hij gewoon mee met een ingetapete neus?
goed team maar er zitten geen verassingen in. Iedereen heeft deze renners wel.quote:Op donderdag 29 juni 2006 10:46 schreef Roycoooooo het volgende:
Zit in dubio, heb deze lui in mijn team:
Hincapie
Popo
Basso
Ullrich
Mancebo
Leipheimer
Manchov
Evans
Landis
Valverde
Mayo
Vino
Zou ik het zo laten of nog 1 a 2 vervangen door Pereiro Sio/Rasmussen/Cunego??
Di Luca ja? waarom? wordt als grote verassing gezienquote:Op donderdag 29 juni 2006 17:52 schreef Zwansen het volgende:
Luca, Lombardi en o'Grady zou ik maar snel schrappen.
Ik ben bang dat hij je wat dat betreft tegen gaat vallen deze Tourquote:Op donderdag 29 juni 2006 18:46 schreef Fatality het volgende:
O'grady moet er gewoon altijd in, bij een massasprint iig altijd bij de top 6
Hij rijdt voor Ivan. Dus als Ivan geel heeft betekent dat hij in de vlakke etappes moet controleren. Aangezien ze Sastre, Schelck en Julich wel voor de bergen opsparen moeten ze O'Grady wel mee laten draaien denk ik.quote:Op donderdag 29 juni 2006 18:46 schreef Fatality het volgende:
O'grady moet er gewoon altijd in, bij een massasprint iig altijd bij de top 6
Hincapiequote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:20 schreef salatiga het volgende:
valverde of hincapie maken een goeie kans denk ik bij het wegvallen van Ulrich en Basso.
Ik hoef 'm niet te pijpen. JohnDDD zou Bartoli pijpen (of iemand voor 'm inhuren) als Hincapie GEEN top 5 haaltquote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:27 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Bereid je maar vast voor Balskippy, dat wordt JohnDDD pijpen.
Boogerd gaat denk ik moeten gaan knechten voor Menchov/Rasmussen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:52 schreef Tommeke het volgende:
Boogerd kan wel weer eens voor een top10 gaan
Doet Kirsipuu ook mee? Zelfs hij is nu een outsider
als Menchov niet ook gewipt wordt, zijn naam staat immers ook op de lijstquote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:55 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Boogerd gaat denk ik moeten gaan knechten voor Menchov/Rasmussen.
Menchov staat vooralsnog niet op de lijst en rijdt de Tour gewoon. (lijkt trouwens net Lingo zo, staaaaaaaaaaaaat niet op de kaart...quote:Op vrijdag 30 juni 2006 14:04 schreef Frutsel het volgende:
Owkeej...alle verdachten mogen dus niet starten
Ullrich
Sevilla
Jaksche
Scarponi
Serrano
D.Etxebarria
Beloki
Vicosio
Nolza,
U.Osa
Caruso,