abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 juli 2006 @ 18:52:53 #201
146402 Klapdeur
Listen Defected
pi_39796067
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 10:05 schreef Grumpey het volgende:

[..]

ben wel benieuwd naar je opbouw voor de dam tot dam , maar goed, die moet nog starten waarschijnlijk.
Je bedoelt of ik al begonnen ben met trainen ervoor? ik ben daar sinds deze week mee begonnen hieronder zal ik even een stukje van mijn trainingsschema plaatsen...

10-07 Maandag: 45 minuten D1
11-07 Dinsdag: Rustdag
12-07 Woensdag: Rustdag
13-07 Donderdag: Interval training 12 x 400M || 1.15 minuten wandelen ertussen
14-07 Vrijdag: Rustdag
15-07 Zaterdag: 45 minuten D1, 20 minuten D2, 10 minuten D3
16-07 Zondag: Rustdag
17-07 Maandag: 45 minuten D1, 15 minuten D2
18-07 Dinsdag: Rustdag
19-07 Woensdag: Rustdag
20-07 Donderdag: Interval training 8 x 800M || 2.00 minuten wandelen ertussen
21-07 Vrijdag: Rustdag
22-07 Zaterdag 50 minuten D1, 25 minuten D2
23-07 Zondag: herstelloop 40 minuten laag in D1

Etc. als je er meer over wilt weten hoor ik dat wel.

Vandaag dus m'n eerste intervaltraining gedaan en ik moet zeggen dat het me erg goed bevallen was!!
Ik heb ooit iemand met een royal flush van tafel gebluft, dus zo heel slecht ben ik ook weer niet
Als Adam en Eva zo knap waren, waar komen dan al die lelijke mensen vandaan?
  donderdag 13 juli 2006 @ 18:56:52 #202
146402 Klapdeur
Listen Defected
pi_39796158
Hardlopen van het begin tot vandaag de dag!

Het begon ooit nadat ik mijn bloed eigen pa had uitgelachen toen hij thuis kwam met de mededeling dat de tijd voor hem op de halve marathon bij de finish werd stop gezet op 02:00:07. Lachen kon ik wel maar waar was ik terwijl hij liep? Ik lag lekker te maffen en te ontspannen van de avond ervoor. Toch had ik later die middag spijt, zoiets had ik ook wel willen doen, want voor een sportieve uitdaging ben ik altijd wel te prikkelen.
Hij stelde voor om ons beide voor het jaar erop in te schrijven voor hetzelfde evenement als waar hij die middag aan had meegedaan. Vluchtig klonk er een “Ja” uit mijn mond en vol van enthousiasme was ik.
De tijd vloog voorbij dagen, weken & maanden gingen voorbij het was alweer half april en het eerste weekend van juni was het al zover, mijn eerste hardloopervaring zat er aan te komen. Maar wat had ik in die tussentijd gedaan? Weinig of zeg maar gerust niks, geen enkele training of wat dan ook. Ik had zelfs geen fatsoenlijk schoeisel om op te lopen. Eigenlijk dacht ik er veels te makkelijk over, ik loop dat wel even was mijn eerste gedachte nadat ik er weer aan herinnerd werd. “Goed, dan loop jij hem toch lekker ongetraind”, flapte mijn pa eruit. Met veel minder enthousiasme dan driekwart jaar geleden knikte ik wederom ja.

De tijd vloog weer voorbij en voor ik het wist was het al de tweede week van mei. Ik had nog steeds niet getraind en “het” weekend waarin het moest gebeuren kwam al dichterbij. Ik besloot fatsoenlijke hardloopschoenen te kopen om toch een beetje “professioneel” voor de dag te komen. Vol trots liet ik ze zien aan degene die dat wilde zien, van verschillende kanten werd er geroepen: “Heb je ze al ingelopen”?
“Oef” ik schrok ervan, helemaal vergeten om ze in te lopen. Gelukkig was ik nog lid van de plaatselijke fitnessvereniging waar ik overigens vrij weinig meer te vinden was. Ik deed er langer over om er te komen dan dat ik daadwerkelijk bezig was. De afstand was ook maar een lousy 3 KM. Een prima afstand om mijn schoenen in te lopen zonder het onder de noemer “training” te laten vallen want dat had ik immers afgezworen tegenover een ieder!

Het was de bewuste vrijdag 3 juni 2005 twee dagen voor de zondag waarop het zou moeten gebeuren. Maar wat moest er gebeuren? Uitlopen was één ding wat zeker was voor mij, maar hoe snel of hoe langzaam zou ik moeten lopen? Ik had geen flauw idee! Ik wilde sowieso geen flater slaan tegenover mijn eigen pa die ik het jaar ervoor had uitgelachen met voor hem een uitstekende tijd! Er schoten allemaal eindtijden door mijn hoofd op een gegeven moment riep ik maar 01:50:00 maar was dit reëel? Ik had immers geen training gehad & schoenen die amper ingelopen waren. Door een ervaren loper werd deze tijd al gauw weggewuifd. “Onmogelijk, als je dat wil lopen zonder training” zei hij. Zelfs mijn vrienden maakte er nog wat grappen over en er werden verscheidene weddenschappen afgesloten. Zij zouden immers niet meelopen en konden dus net zo hard lachen als het jaar dat ik ervoor deed, het deerde me allemaal niet.

Toen brak de bewuste zondag aan en na een goed ontbijt vol met voedingstoffen die goed schijnen te zijn voor je als je wat van je lichaam wilt verlangen. We stonden ergens achteraan tussen allemaal hardlopers, van jong naar oud, erg dik of uiterst dun, man of vrouw het stond er allemaal tussen. Niet echt de ideale plek om te starten in zo’n massa, maar het was mijn eigen schuld aangezien ik die ochtend ergens onderop in de kledingkast mijn schoenen nauwelijks nog kon vinden.

Opeens was het zover, met een pistoolschot werd de menigte weg geschoten en zo jong en onbevangen ging ik ervandoor en toch weg op de 01:50:00 waarmee iedereen me uitgelachen had. Al rap haalde ik tientallen mensen in, verschillende vragen schoten door mijn hoofd: “Ga ik te snel of gaan zij te langzaam”? Na een aantal kilometer had ik een aantal mensen met het zelfde looptempo te pakken en ondertussen keek ik op de klok en ik schrok ervan want na enkele kilometers had ik al heel wat minuten van mijn verwachte eindtijd afgesnoept. Na 10 kilometer zat ik nog steeds behoorlijk fris en dat met die onbevangen start. Ik besloot om het groepje te verlaten en door naar voren te lopen om vervolgens een groepje op te zoeken met naar mijn idee een goed tempo maar dat kwam ik nergens tegen. Bordjes van de 15 & 16 kilometer was inmiddels al gepasseerd en het ging nog redelijk. Bij de 18 kilometer kreeg ik het opeens erg zwaar, de man met de hamer kwam voorbij. Hijgend en sjokkend liep ik verder de laatste 3 waren bijna alleen maar rechtdoor en ik zag nog nauwelijks mensen lopen. Opeens zag ik daar in de berm een groepje vrienden van me staan, wat een timing dacht ik dat had ik echt even nodig om mezelf over een dood punt heen te helpen, het lukte en kon doorgaan. De laatste 1000M heb ik samen met een andere hardloper afgemaakt al kon ik mezelf niet bedwingen toen ik op mijn klokje keek en zag dat ik ver onder de 01:50:00 zou duiken, er kwam zelfs nog een eindsprint uit waar menig hardloper jaloers op zou zijn. Helemaal leeg kwam ik over de streep waar dezelfde groep vrienden mij stond op te wachten. Voldaan ging ik een plekje langs de kant opzoeken om mijn pa door de laatste kilometer heen te sleuren. Een half uur later nadat ik over de streep kwam finishte hij, “Godver” was het enige wat hij kon uitbrengen. Een glimlach kwam op mijn gezicht, niet omdat hij een belabberde tijd had gelopen, nee omdat hij net zo’n winnaresmentaliteit bezit als ik, zou hij dat van mij hebben?

Mijn eindtijd was uiteindelijk 1:38:06 het zou me een 30e plek opleveren. Ik was erg voldaan & tevreden en ik wist zeker dat ik het jaar erop weer zou meedoen en dan wel met training!!

Weken & maanden vlogen voorbij de herfst brak aan en ik had weer niks gedaan aan training. Nadat ik in de plaatselijke krant had opengeslagen zag ik dat er een wintercompetitie werd gehouden verdeeld over 6 wedstrijden verspreid over 6 maanden. Ik besloot mee te doen met de 5KM. Er was al twee keer zo’n wedstrijd geweest en om de competitie te winnen gelden je beste 4 eindtijden. Ik kon dus nog meedingen voor de eerste plek maar was dat wel zo verstandig om direct weer zo hoog in het touw te springen? Ik hoorde eindtijden die ik met 300M voorsprong nog niet zou lopen. Helaas heb ik de 3e loop niet meekunnen doen zodat er geen prijs meer inzat enkel de eer.

De 4e wedstrijd ging ik meelopen al was de nummer 1 in het klassement niet aanwezig, ik ging ook onbevangen van start. Haastig als ik was probeerde ik met de nummer 1 mee te spurten, dit liep beter dan ik dacht en kon hem zowaar op de laatste 500M “geparkeerd achterlaten” en daar was mijn eerste overwinning op hardloop gebied een kleine 5KM wedstrijd ging in 19:03 en toch vrijwel zonder enige training. In de plaatselijke krant stond een stuk over de wedstrijd, woorden als looptalent werden niet geschuwd en het liet mij niet koud.

De hoogst genoteerde van het klassement had hetzelfde stuk gelezen en hij was weer gemotiveerd om te gaan lopen, ik had immers zijn beste tijd geëvenaard die hij deze competitie gelopen had.

De tweede loop ofwel 5e wedstrijd waren er toch wat meer ogen op mij gericht omdat ik toch vanuit het niets gewonnen had. Dit keer was de nummer 1 van het klassement er wel, ik probeerde via dezelfde manier te winnen als de eerste keer, mijn concurrent had mijn tactiek nog niet ondervonden namelijk. We liepen bijna het hele parcours gelijk. Op de laatste 200M zette ik onverwachts een eindsprint in wat hem totaal verraste en hem op 10 seconden van mij bracht, mijn tijd 18:43.

De laatste wedstrijd was het al beslist voor de prijzen, ik deed enkel nog mee voor de eer, ik wilde gewoon weer winnen. Het idee was om met dezelfde tactiek als voorgaande keren de 5km te winnen, dit mislukte want hij wist precies wat er komen ging en ik passeerde één seconde later de streep dan dat de nummer 1 dat deed, ik kwam binnen in 18:52.

Ben daarna een paar nog bij andere wedstrijden geweest maar dat waren onverharde wedstrijden en die bevielen me niet zo goed. Eindige daar geregeld als 5e of 6e.

Ik had nu toch wat getraind en de halve marathon van 2006 kwam eraan, ik had een heus schema van internet gehaald en zou me daar op focussen. De eerste weken was ik aardig fanatiek, maar het weer werd slechter en slechter en ik ging steeds minder lopen. Op een gegeven moment ben ik zelfs helemaal gestopt met training.

Het was zover zondag 4 juni 2006. Ik had me een aantal weken al laten gek maken door een tijd van 01:25:00 te gaan lopen. Dit keer was ik reëel en ik wist gewoon dat dat er niet inzat! Gewoonweg te slechte voorbereiding. Toch ging ik aardig van start en liep ik met een groep mee die er ook wel zin in had. Na 5 kilometer klokte ik 20 minuten wat prima op schema was. Na 10 kilometer klokte ik iets meer dan 40 minuten, en na 16 kilometer was het opeens over. Ik kreeg last van mijn rug en ik werd ontzettend duizelig en kreeg een zwarte waas voor mijn ogen. “STOPPEN” was het enige wat ik nog kon doen om niet onderuit te gaan. Ik baalde er ontzettend van want hier had ik toch naar toegeleefd. Teleurgesteld verliet ik het parcours om vervolgens naar huis te slenteren met verschillende vragen die door mijn hoofd schoten, “Waarom nu? Wat heb ik verkeerd gedaan? Te weinig gedronken, of gegeten?” Het maakte allemaal niet meer uit, achter mijn naam zou “DNF” komen te staan wat staat voor “Did Not Finished” staat.

Na die dag heb ik het hardlopen gedag gezegd omdat ik er toch niks meer aanvond. Sinds afgelopen weekend 09-07-06 heb ik het toch weer opgepakt en heb ik een nieuw schema van internet afgehaald om te trainen voor de bekende Dam tot Damloop in Amsterdam op 17 september met een afstand van 10 Engelse Mijl (16.1KM). Het schema is afgesteld op een tijd tussen de 01.05.00 – 01.15.00, zelf hoop ik tegen de 1.05 aan te hikken. Het zou een enorme revanche zijn op de deceptie van de halve marathon van dit jaar.

Inmiddels heb ik mijn eerste duurloop en rustdagen er alweer op zitten en komt de eerste intervaltraining eraan. De enige drempel die ik zou hebben is de zomervakantie die er tussen valt, maar misschien een “rustweek” zou mij overigens niet verkeerd doen.

Persoonlijke records:
5 KM: 00:18:43
21.1KM: 01:38:06

Doelstellingen:
Verbeteren van bestaande Persoonlijke records en een mooie tijd bij de Dam tot Damloop lopen.
Ik heb ooit iemand met een royal flush van tafel gebluft, dus zo heel slecht ben ik ook weer niet
pi_39799068
Heerlijk om te lezen Klapdeur. Ik kan me absoluut vinden in het ongetraind lopen van wedstrijden. Ik ben er ook zo 1 namelijk. Nu ben ik wel druk bezig met het lopen op de loopband, maar door blessure tussendoor is het daar weinig van gekomen. Zometeen een rondje van 4 km lopen. Kijken wat ik er vanaf breng.
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
  donderdag 13 juli 2006 @ 21:02:33 #204
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_39800066
Twas weer eens zon training... 10x300meter.
ik was niet VOORUIT te branden, 2 blokken beton onder mijn kont hangen. Hartslag kwam ook niet boven de 175 uit... (plm 51sec).
Toch gek hoe dat van de ene op de andere dag kan wisselen. En dat bedoelde ik reeds eerder te zeggen, dan is het een kwestie van rustig uitlopen ipv forceren. En hartslag zegt dan niet zo heel veel...
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
  donderdag 13 juli 2006 @ 21:19:48 #205
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_39800608
Klapdeur als ik zo jou verhaal lees, dan zie ik mezelf er verdomme voor de volle 100% in. Ik lig hier echt dubbel met mijn moeder (bij mij is het dus de prestatie die ik moest leveren tegenover mijn moeder die elke dag traint).

Maar ik was ook nog eens iemand die gewoon nog sigaretje rookte voor de start, een blowtje rookte de avond ervoor e.d
World Wrestling Entertainment
pi_39802958
Geloof niet dat het rondje bij mij thuis 4 km is, want ik liep er net 15,5 minuut over. Morgen even uitmeten met de auto denk ik maar.
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
  vrijdag 14 juli 2006 @ 11:40:08 #207
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_39816097
Even ter informatie, want ik heb nog nooit wedstrijden gelopen: 5 km in 18:15 wat mijn PR is, zou dus goed zijn voor een 1e plek bij sommige wedstrijden?!? jemig, dat wist ik helemaal niet
  vrijdag 14 juli 2006 @ 11:42:53 #208
7859 456
pi_39816186
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 11:40 schreef Grumpey het volgende:
Even ter informatie, want ik heb nog nooit wedstrijden gelopen: 5 km in 18:15 wat mijn PR is, zou dus goed zijn voor een 1e plek bij sommige wedstrijden?!? jemig, dat wist ik helemaal niet
Kdenk het wel hoor! Stratenloopjes enzo, zit je met die tijd goed voorin. Wedstrijdatleten laten die afstand vaak liggen, omdat ze een langere afstand doen op zon zelfde wedstrijd.
Een wedstrijdatleet 5km zal eerder op een atl. baan die afstand doen (hoewel ook daar 18minuten nog best wel eens voorkomt . Maar die zitten gem zo rond de 16, en de echte goede onder de 15min)
  vrijdag 14 juli 2006 @ 14:04:59 #209
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_39820644
die 18:15 is onverhard in het amsterdamse bos gelopen. Ahhh, heb geen geld meer om eens echt hardloopschoenen te kopen maar zo te zien moet er meer uit te halen zijn! En ik maar denken dat je toch echt minimaal 20 km/h moet lopen wil het beetje iets voorstellen
  vrijdag 14 juli 2006 @ 17:01:11 #210
146402 Klapdeur
Listen Defected
pi_39825957
Marathonlopers lopen ongeveer 3 min per kilometer, ik denk dat jij zo'n 3.38 per kilomter loopt. Het wereldrecord op de 5KM is geloof ik iets van 13.51.
pi_39836122
Pffffff 3 min. per km is behoorlijk hard.
Fok! NFL MVP 2020
  vrijdag 14 juli 2006 @ 23:49:59 #212
64218 philipnorth
zeg maar Danny
pi_39837397
dag/training 2 zit er ook op, was 2x2 min wandel en 2x2 joggen.
Ging lekker, en: ik vind t nog steeds leuk, had vanavond ook echt zin om te gaan lopen, ondanks dat het best warm was.

Nu maandag of zondag misschien 21 minuten wandelen en week 1 van het schema zit erop
  vrijdag 14 juli 2006 @ 23:54:58 #213
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_39837556
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 23:49 schreef philipnorth het volgende:
dag/training 2 zit er ook op, was 2x2 min wandel en 2x2 joggen.
Ging lekker, en: ik vind t nog steeds leuk, had vanavond ook echt zin om te gaan lopen, ondanks dat het best warm was.

Nu maandag of zondag misschien 21 minuten wandelen en week 1 van het schema zit erop

Zelf ook gelopen, rustig 6km gelopen na de interval van woensdag, Temperatuur was perfect alleen was de wind vrij stevig.
pi_39837761
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 17:01 schreef Klapdeur het volgende:
Marathonlopers lopen ongeveer 3 min per kilometer, ik denk dat jij zo'n 3.38 per kilomter loopt. Het wereldrecord op de 5KM is geloof ik iets van 13.51.
Wereldrecord 5km is 12:37.35 (Bekele) Gelopen in Hengelo in 2004

Die 3 minuten per kilometer op de marathon is trouwens alleen voor de absolute top weggelegd. Dan zit je immers op een eindtijd onder 2:07.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 11:44:22 #215
146402 Klapdeur
Listen Defected
pi_39846003
Dat was ik er inderdaad vergeten bij te zetten, hoop niet dat ik hierdoor een hoop mensen ontmoedigd heb
  zondag 16 juli 2006 @ 12:11:13 #216
137212 Sehnsucht
ga terug in je hok, gek!
pi_39872497
persoonlijk record neergezet op de 5000M, nou ja; het was de eerste keer dat ik 5000M voluit probeerde te lopen en het ook nog is te timen maar goed. de lat is gelegd

24 minuten en 53 seconden. volgende keer, al weet ik nog niet wanneer dat is, toch weer een tandje sneller.

ik heb nu ook naar 2x trainen in de week gegaan, en m'n schenen gaan de goede kant weer op. dit was een keertje een uitzondering om te kijken wat erin zat.
.
  zondag 16 juli 2006 @ 12:13:40 #217
146402 Klapdeur
Listen Defected
pi_39872555
Niet verkeerd als je net met hardlopen begonnen bent! Probeer dit vol te houden om lekker door de weeks wat te gaan lopen en je zult best rap verbetering gaan zien.

Gister m'n derde training achter de rug. Zat een beetje te klooien met de tijd waarop ik wilde gaan lopen aangezien ik door de weeks na m'n werk / tour de france ga lopen wilde ik eigenlijk gisteren eerder op de dag lopen. Uiteindelijk ben ik gewoon op dezelfde tijd wezen lopen als dat ik doordeweeks doe.

De training ging zo ontzettend lekker ben 80 minuten wezen lopen, waarvan een deel redelijk bedekt door de bomen was.

50 minuten D1
20 minuten D2
10 minuten D3

Na 60 minuten lopen voelde ik me nog zo lekker en het laatste stuk ging ook zo lekker, na afloop had ik een voldaan gevoel waar je U tegen zegt!!
Vandaag weer een rustdag en dan morgen weer een duurloop van een uurtje

45 minuten D1
15 minuten D2

Zie er naar uit.
  zondag 16 juli 2006 @ 12:15:38 #218
137212 Sehnsucht
ga terug in je hok, gek!
pi_39872618
quote:
Op zondag 16 juli 2006 12:13 schreef Klapdeur het volgende:
Niet verkeerd als je net met hardlopen begonnen bent! Probeer dit vol te houden om lekker door de weeks wat te gaan lopen en je zult best rap verbetering gaan zien.
ben inmiddels 9/10 weken bezig
.
pi_39872770
Vanochtend een duurloop van 70 minuten in de heuvels gedaan. Viel niet mee met deze warmte, ook al omdat het de derde heuveltraining van de week was.
  zondag 16 juli 2006 @ 22:16:17 #220
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_39887771
ook weer keertje hard gelopen, ging niet echt soepel, veel drank op avond ervoor en weinig slaap, daarnaast was het tussen 1 en 2 uur smiddags, lekker warm dus. Al is het wel dat ik het echt op de automaat deed, had na afloop niet eens gevoel dat ik hardgelopen had, terwijl ik toch iets van 8 km erop had zitten (ok, na het douchen uiteraard dan he)
pi_39888338
Hehe, kwam donderdag nog bezweter onder de douche vandaan dan voordat ik eronder ging. Was toch lekker warm buiten.
Fok! NFL MVP 2020
  zondag 16 juli 2006 @ 23:12:59 #222
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_39889689
quote:
Op zondag 16 juli 2006 22:35 schreef jde_kok het volgende:
Hehe, kwam donderdag nog bezweter onder de douche vandaan dan voordat ik eronder ging. Was toch lekker warm buiten.
ja stom is dat he, als je de douche verlaat ben je binnen no-time weer net zo bezweet als ervoor
  maandag 17 juli 2006 @ 09:01:08 #223
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_39897564
quote:
Op zondag 16 juli 2006 23:12 schreef Grumpey het volgende:
ja stom is dat he, als je de douche verlaat ben je binnen no-time weer net zo bezweet als ervoor
Ik wacht altijd ongeveer een half uurtje met douchen, zo koelt je vanzelf al wat af. Ook niet al te koud douchen helpt.

Wel jammer dat het deze week weer zo heet wordt. Dat wordt dus of heel vroeg of heel laat lopen
  maandag 17 juli 2006 @ 11:05:06 #224
137212 Sehnsucht
ga terug in je hok, gek!
pi_39900230
quote:
Op maandag 17 juli 2006 09:01 schreef Black-Hole het volgende:

[..]

Wel jammer dat het deze week weer zo heet wordt. Dat wordt dus of heel vroeg of heel laat lopen
mijn voorkeur gaat altijd naar vroeg, is de lucht dan ook vochtiger eigenlijk?
.
  maandag 17 juli 2006 @ 11:12:54 #225
7859 456
pi_39900503
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:05 schreef Sehnsucht het volgende:

[..]

Kan best, daarom zie je in de ochtend wat vaker dat het heiig is. Maar of het beter is?

Het is sowieso rustiger overal, voor een dl vind ik zo-morgen 9u heerlijk
ben je om 11u fris en fruitig helemaal klaar, en kan je dag beginnen. Alleen DAT gevoel geeft al veel kracht (sommige liggen dan hun roes al uit te slapen )
  maandag 17 juli 2006 @ 11:13:02 #226
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_39900509
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:05 schreef Sehnsucht het volgende:

[..]

De luchtvochtigheid is juist savonds hoger dan sochtends, immers: bij dalende temperatuur neemt het vermogen van de lucht, waterdamp te bevatten, af; bij dezelfde hoeveelheid waterdamp neemt de relatieve vochtigheid dan toe.
In principe is luchtvochtigheid juist iets wat je liever niet hebt, hoe meer luchtvochtigheid, hoe meer benauwd het aanvoelt en hoe slechter je zuurstof opneemt (en ook hoe meer je zweet). Dus daarom is het begrijpbaar dat veel mensen liever sochtends hardlopen
pi_39908182
afgelopen zaterdag ook mijn eerste 5km gelopen; 20.13!
is mij goed bevallen, ga naast mijn voetbaltrainingen vaker mee doen aan die dorp/stadslopen!
  maandag 17 juli 2006 @ 15:18:28 #228
137212 Sehnsucht
ga terug in je hok, gek!
pi_39908328
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:13 schreef Grumpey het volgende:

[..]

De luchtvochtigheid is juist savonds hoger dan sochtends, immers: bij dalende temperatuur neemt het vermogen van de lucht, waterdamp te bevatten, af; bij dezelfde hoeveelheid waterdamp neemt de relatieve vochtigheid dan toe.
In principe is luchtvochtigheid juist iets wat je liever niet hebt, hoe meer luchtvochtigheid, hoe meer benauwd het aanvoelt en hoe slechter je zuurstof opneemt (en ook hoe meer je zweet). Dus daarom is het begrijpbaar dat veel mensen liever sochtends hardlopen
dan dacht ik 't verkeerd , maar bedankt voor de uitleg
.
  maandag 17 juli 2006 @ 15:29:04 #229
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_39908690
quote:
Op maandag 17 juli 2006 15:14 schreef DENSKIE het volgende:
afgelopen zaterdag ook mijn eerste 5km gelopen; 20.13!
is mij goed bevallen, ga naast mijn voetbaltrainingen vaker mee doen aan die dorp/stadslopen!
mooie tijd, binnen paar weken kan je dan wel 15 km/h neerzetten op 5 km en dat is zeer netjes.
pi_39914111
Idd netjes Denskie.

Vanavond ga ik een intervaltraining en krachttraining doen. Woensdag ben ik van plan om een duurloop te gaan doen van 3 kwartier.
Fok! NFL MVP 2020
  maandag 17 juli 2006 @ 18:56:13 #231
146402 Klapdeur
Listen Defected
pi_39914778
Ik ben aan het eind van de middag wezen hardlopen 16:15 tot 17:00 was vrij warm en heb erg rustig aangedaan.

Overigens vind ik dit weer juist erg lekker om in te lopen, je ziet ook lekker veel mensen buiten
Van mij mag het nog wel even zo blijven.
pi_39915167
Ik heb ook een stukje gelopen vandaag, 10 km was het plan, maar in die hitte was ik er na 5 wel zat van. Ging tactisch ook niet goed, te traag voor 5km, maar te snel voor 10km. Binnenkort maar een herkansing .
  maandag 17 juli 2006 @ 19:51:21 #233
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_39916307
Ik ga over een uurtje proberen om de hitte te doorstaan en een duurloop van 45 minuten te doen. Ben benieuwd.
  maandag 17 juli 2006 @ 20:03:31 #234
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_39916735
quote:
Op maandag 17 juli 2006 19:51 schreef Black-Hole het volgende:
Ik ga over een uurtje proberen om de hitte te doorstaan en een duurloop van 45 minuten te doen. Ben benieuwd.
doe met je mee, over een uurtje ga ik ook maar eens lekker lopen langs de amstel , het plan is 15 km.
  maandag 17 juli 2006 @ 22:39:13 #235
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_39922277
Al weer een tijdje terug maar het zijn 40 minuten geworden. Was best te doen ondanks de warmte
  maandag 17 juli 2006 @ 23:01:51 #236
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_39923206
in een uurtje iets van 14 km hardgelopen, warmte viel wel mee. Krijg nu wel last van schoenen voor het eerst in mijn leven, maar heb er gewoonweg geen geld voor.

Als ik nu 16,1 km had moeten lopen, zou ik op 1u 12min - 1u 13min uitkomen, dat kan/moet nog ietsjes beter dus maar best netjes aangezien ik 1u 20 min heb ingevuld bij startgroep.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 21:52:00 #237
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_39953071
avondvierdaagse behoorlijk uit de hand gelopen met dit weer.... zal dat nou aan voorbereidingen liggen, conditieniveau of echt door de weersomstandigheden? Als het het laatste is dan moet ik de volgende keer maar eens water meenemen voor de zekerheid.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 21:55:39 #238
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_39953229
Denk door oververhitting van het lichaam. Weet niet of je conditie daar invloed op heeft. Zelf stel ik de geplande training van morgen maar minimaal een dag uit. Niet echt verantwoord volgens mij.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 22:03:47 #239
137212 Sehnsucht
ga terug in je hok, gek!
pi_39953572
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 21:55 schreef Black-Hole het volgende:
Denk door oververhitting van het lichaam. Weet niet of je conditie daar invloed op heeft. Zelf stel ik de geplande training van morgen maar minimaal een dag uit. Niet echt verantwoord volgens mij.
ik heb m'n training van donderdag iig geschrapt. ik ga niet met die hitte lopen hoor.
.
pi_39954890
vandaag nog ff iets van 7km hardgelopen, maar het is bijna niet te doen met dit weer. Vooral in de zon was het afzien en het meegenomen water was binnen 5 min niet meer te zuipen
  dinsdag 18 juli 2006 @ 22:40:42 #241
148655 Robocock
Geile doerak! Ja, jij ja!
pi_39954995
De 2km naar mn sportschool vond ik al heavy, zweette me echt kapot
Met bloed, zweet en tranen, jeweets
  dinsdag 18 juli 2006 @ 23:00:44 #242
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_39955765
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 22:40 schreef Robocock het volgende:
De 2km naar mn sportschool vond ik al heavy, zweette me echt kapot
Net 35 min. gelopen, goed te doen. Ben wel zeiknat, en dat zal nog wel even zo blijven, maar echt benauwd was het niet.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  dinsdag 18 juli 2006 @ 23:01:46 #243
148655 Robocock
Geile doerak! Ja, jij ja!
pi_39955801
Nu is het wel lekker indd, maar nu ga ik even opruimen / stofzuigen etc Want dat ligt ook op zn gat bij deze warmtes
Met bloed, zweet en tranen, jeweets
  dinsdag 18 juli 2006 @ 23:59:53 #244
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_39958089
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 23:00 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Net 35 min. gelopen, goed te doen. Ben wel zeiknat, en dat zal nog wel even zo blijven, maar echt benauwd was het niet.
ahh, aan het opbouwen zie ik
  woensdag 19 juli 2006 @ 00:24:55 #245
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_39959052
hmm:P morgen op tijd eruit gezien die hitten

0800-1030: 85km fietsen
1035-1205: 20km lopen

1800-1900 2500m zwemmen
1930-2030 1 uur spinning geven

ben benieuwd gezien die hitte :S
In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  woensdag 19 juli 2006 @ 08:19:45 #246
137212 Sehnsucht
ga terug in je hok, gek!
pi_39964480
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 00:24 schreef Scighera het volgende:
hmm:P morgen op tijd eruit gezien die hitten

0800-1030: 85km fietsen
1035-1205: 20km lopen

1800-1900 2500m zwemmen
1930-2030 1 uur spinning geven

ben benieuwd gezien die hitte :S
ga je vandaag, of morgen, aangezien je dit post om 00.24 veel succes in ieder geval.
.
  woensdag 19 juli 2006 @ 17:21:37 #247
43276 Scighera
Ironman: Anything is possibl
pi_39981065
zo:P voltooid (blok 1):

bike: 86.1km - 2:19:10 - 37.1km/h - HR151 - 3L water
run: 17.8km - 1:21:28 - 13.1km/h - HR166 - 1.7L water

fietsen ging lekker soepel; alleen bij het lopen kwam ik in de problemen door overhitting van het lichaam + te weinig drinken (had pas na 11km een tankstation die een kraan had waar ik mezelf kon nat maken, afkoelen en water bijvullen. Dit is ook wel te zien aan de hartslag. ook bij het bijvullen bij het tankstation lag na 30 seconden de harstlag amper 10 slagen lager (normaal is ie dan al 30-40 slagen gezakt)

Vanavond even kijken; ik ga naar de sportschool (ze konden geen andere vervanging krijgen; ik ben de enige optie) als er te weinig mensen zijn dan zit ik om 20.00u in het UT bad voor de zwemtraining (kan zelf wel naar twentebad gaan...maar daar is het nu te druk om fatsoenlijk te kunnen zwemmen)

In training for a 3.8k swim, 180k bike and a 42.195k run
- The marathon is 20 miles of hope, and 6.2 miles of reality - Cameron Brown
  woensdag 19 juli 2006 @ 19:18:59 #248
71610 Black-Hole
Deep in my soul
pi_39984480
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 17:21 schreef Scighera het volgende:
zo:P voltooid (blok 1):

bike: 86.1km - 2:19:10 - 37.1km/h - HR151 - 3L water
run: 17.8km - 1:21:28 - 13.1km/h - HR166 - 1.7L water
Respect, ik moet er echt niet aan denken, morgen weer misschien.
pi_39995586
Ik ga morgenochtend om 7 uur hardlopen! Heb er nu al zin in!
  donderdag 20 juli 2006 @ 08:56:31 #250
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_40001628
Net een half uurtje gelopen. *zweet*

Lekker rustig, best koel, nog niet al te benauwd. Maar ik ben wel laag gegaan
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')