abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39052808
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 22:03 schreef H.Flick het volgende:
Dat LTS-en was eigenlijk heel triest. Bij ons is het ook wel eens flink uit de hand gelopen. Dat iemand op de grond lag en er mensen gewoon bleven schoppen .
Dat is nou echt LTS-en
pi_39053026
Panna/LTS'en deden wij meestal met hockeysticks (jaja, de school stond in een kakbuurt ) en een leeg blikje, nooit met een voetbal gedaan eigenlijk Eén voordeel, met hockeysticks kon je ook gooien en slaan

Maar laten we het bij voetbal houden hier
  dinsdag 20 juni 2006 @ 22:10:57 #203
100496 H.Flick
Turn-based
pi_39053068
Bij ons ging het ook altijd met blikjes en niet met ballen. Vreemd was dat.
pi_39055553
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 22:10 schreef H.Flick het volgende:
Bij ons ging het ook altijd met blikjes en niet met ballen. Vreemd was dat.
Idd, met blikjes of flesjes.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 23:33:28 #205
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_39057265
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 21:06 schreef VoreG het volgende:

[..]

Heuj! Ik weet heus wel wat jouw onderwijs was
MAVO is OK
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_39058106
LTS-en was dat inderdaad, mooi woord ook weer . Heb ik eigenlijk nooit zo vaak gedaan. Enerzijds omdat ik niet zo'n relfiguur ben, en ook omdat het hier eigenlijk nooit werd gespeeld. Mocht denk ik niet van de school ofzo .
pi_39063010
Zo'n 'tienen-meet' is overigens nog serieus leuk ook.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  woensdag 21 juni 2006 @ 15:32:18 #208
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_39077718
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 08:18 schreef Suijk het volgende:
Zo'n 'tienen-meet' is overigens nog serieus leuk ook.
Je komt?
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_39078108
Tis nu wel woensdagmiddag he. Horen we niet op het veldje achter de Biechten te voetballen?
  woensdag 21 juni 2006 @ 15:46:36 #210
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_39078255
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 15:42 schreef Yeahinho het volgende:
Tis nu wel woensdagmiddag he. Horen we niet op het veldje achter de Biechten te voetballen?
Ik ben er met 5 minuten....
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_39078301
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 15:46 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Ik ben er met 5 minuten....
Daar ga ik niet een kwartier voor op de fiets zitten. Jij bent immers geen partij voor mij .
  woensdag 21 juni 2006 @ 17:58:50 #212
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_39083360
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 22:10 schreef H.Flick het volgende:
Bij ons ging het ook altijd met blikjes en niet met ballen. Vreemd was dat.
Bij ons ook. Op ons schoolplein mochten we sowieso geen ballen.
pi_39083685
Je had vroegah ook duizenden namen voor het spelletje waarbij je als je scoorde langs de kant mocht staan en er dan uiteindelijk eentje over bleef en die won dan. Wij hadden de normale naam Afvalraceje. Maar in andere delen van het land noemden ze het Amerikaantje en het iets logischer dan dit klinkende Kampioentje

Maar toch, afvalraceje was toch het best
pi_39083786
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 08:18 schreef Suijk het volgende:
Zo'n 'tienen-meet' is overigens nog serieus leuk ook.
Een van m'n zwakke punten, dat hooghouden.
That's all folks!
pi_39084478
Paaltjesvoetbal En dan bij gebrek aan paaltjes gewoon bakstenen uit de straat slopen
  woensdag 21 juni 2006 @ 18:36:00 #216
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_39084534
LTS? Is dat Broko Bana? Wie het laatst de bal heeft aangeraakt is de sjaak? Vroeger heeeel vaak gespeeld
pi_39085312
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 18:36 schreef TimmyAsd het volgende:
LTS? Is dat Broko Bana? Wie het laatst de bal heeft aangeraakt is de sjaak? Vroeger heeeel vaak gespeeld
Nee, degene die de bal (beter gezegd het blikje) tussen z'n benen door kreeg.

Vaduz, hooghouden gaat mij juist wel aardig af. Ik ben niet zo'n stervoetballer, en moest het vroeger altijd afleggen tegen grote brede gasten die er lomp ingingen en hard schoten, maar Hooghouwertje was één van de weinige spellen waarbij ik aardig meekon .
pi_39085388
Trouwens, hoe was bij jullie die 'zelf-hooghouden-regel'?

Bij ons mocht je na de bal 5 keer zelf hoog te hebben gehouden gewoon (uit de lucht) op doel schieten. Dan hoefde je em dus niet van een ander te krijgen. Later werd dat 10x, en zelfs helemaal afgeschaft omdat het anders wel heel makkelijk werd .
pi_39085474
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 18:58 schreef Yeahinho het volgende:
Trouwens, hoe was bij jullie die 'zelf-hooghouden-regel'?

Bij ons mocht je na de bal 5 keer zelf hoog te hebben gehouden gewoon (uit de lucht) op doel schieten. Dan hoefde je em dus niet van een ander te krijgen. Later werd dat 10x, en zelfs helemaal afgeschaft omdat het anders wel heel makkelijk werd .
Bij ons ook. Dan was het niet leuk. Als je maar met z'n drieen of vieren in totaal was, dan ook altijd minimaal drie keer overspelen.

Dat truukje met de bal tussen de benen was inderdaad een leuke wanneer er mensen waren die het nooit eerder hadden gespeeld, maar goed dat was ook snel voorbij
pi_39085531
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 18:58 schreef Yeahinho het volgende:
Trouwens, hoe was bij jullie die 'zelf-hooghouden-regel'?

Bij ons mocht je na de bal 5 keer zelf hoog te hebben gehouden gewoon (uit de lucht) op doel schieten. Dan hoefde je em dus niet van een ander te krijgen. Later werd dat 10x, en zelfs helemaal afgeschaft omdat het anders wel heel makkelijk werd .
Dat was een kutregel, deden wij dus ook niet aan.
  woensdag 21 juni 2006 @ 20:08:36 #221
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_39088514
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 18:58 schreef Yeahinho het volgende:
Trouwens, hoe was bij jullie die 'zelf-hooghouden-regel'?

Bij ons mocht je na de bal 5 keer zelf hoog te hebben gehouden gewoon (uit de lucht) op doel schieten. Dan hoefde je em dus niet van een ander te krijgen. Later werd dat 10x, en zelfs helemaal afgeschaft omdat het anders wel heel makkelijk werd .
Zelf hooghouden mocht niet, 'opwippen' ook niet, dus de bal moest zeker 2 keer naar een andere speler zijn geweest.
pi_39102244
Bij ons was er op een gegeven moment ook een regel, dat als de keeper de bal maar aanraakte, dat dan de goal niet telde.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  donderdag 22 juni 2006 @ 10:05:18 #223
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_39103293
Wij gingen ook wel eens naar het kunstgrasveld van Blauw Wit Amsterdam hier, en gingen dan Vijftigen. Iedereen begon met 50 punten. De eerste ging op doel staan, en een ander ging van buiten de 16 schieten. Doelpunt was 1 punt eraf, de paal 5, de lat 10 en de kruising 20. Als je miste,moest je op doel. Wie als eerste 0 punten had, kreeg straf (billenbrand of gewoon wat rondjes rennen...)
pi_39107549
Wij deden altijd tienen, en altijd met kontje bonk uiteraard
pi_39111388
quote:
Op woensdag 21 juni 2006 18:36 schreef TimmyAsd het volgende:
LTS? Is dat Broko Bana? Wie het laatst de bal heeft aangeraakt is de sjaak? Vroeger heeeel vaak gespeeld
Leg uit.
  donderdag 22 juni 2006 @ 15:30:43 #226
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_39114615
quote:
Op zondag 18 juni 2006 21:46 schreef BobbyHill het volgende:
Koningen
Laatste spel dat ik voor me kan halen noemden wij koningen. Dat was met z'n allen op 1 doel proberen te scoren, waarna de doelpuntenmaker op keep kon. Een goed spel voor naaiers die jou de actie laten maken, maar zelf het laatste tikje geven.

Omdat ik er geen topic over kon vinden, lijkt dit me een leuke plek om al onze pleinspelen, tips en regels en variaties met elkaar te bespreken. Dus wat spelen (of speelden) jullie op het pleintje of het veldje? En wat voor speciale regels of variaties kennen jullie allemaal?

Dat was het
Dat heette bij ons Engelandje. Geen idee waarom.

Tienen of tien-tien-elven was door de kleine verschillen per groepje altijd link als je mee deed met relatieve onbekenden. Zo moest ik eens op doel toen ik een bal via de grond in schoot (wel rechtstreeks uit de lucht dus, maar bij hun mocht die ook niet de grond raken van de voet tot in het doel).
Als de keeper bij ons gepoort werd, ging er nog een extra punt af. Dat leverde dan complexe situaties op wanneer iemand met nog maar 2 punten een kopbal expres door zijn benen liet gaan waardoor er 3 afgingen en hij weer op 11 stond.
Wij hadden ook nog de kontbal die iets van 5 waard was en het altijd omstreden dropshot dat ook extra punten opleverde.
pi_39115156
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 15:30 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Dat heette bij ons Engelandje. Geen idee waarom.
Wij noemden dat: Wie-scoort-is-keep
Feijenoord Rotterdam
  donderdag 22 juni 2006 @ 21:59:27 #228
100496 H.Flick
Turn-based
pi_39128258
Ik heb net nog op straat gevoetbald . Beetje hooghouden met z'n 3'en en daarna gingen we een soort van variant op Tienen doen, maar dan zonder score .
  donderdag 22 juni 2006 @ 22:23:12 #229
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_39129463
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 14:07 schreef Jaytonism het volgende:

[..]

Leg uit.
De bal tegen elkaar aantrappen, diegene die het laatst de bal heeft aangeraakt is de lul
  donderdag 22 juni 2006 @ 23:01:03 #230
26251 Eilanden
Bright Mirror Still Water
pi_39131810
Bij ons in de voetbalkooi deden we ook vaak een-keer-aanraken

Dat is een tegen een en je schiet op het doel en als de tegenstander de bal dan stopt, dan is het jouw beurt weer, waar dan ook op het veld. Doel is uiteraard om te scoren. Erg leuk spel omdat het spel zich over het hele veld verplaatst.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 00:05:09 #231
151789 Batman.
Tenenenenenennenene.....
pi_39134315
Mooi . Jammer dat ik nu geen vrienden meer heb die uberhaupt kunnen of willen voetballen .
....BATMAN!!!!!!!!!!!!
  vrijdag 23 juni 2006 @ 00:06:03 #232
151789 Batman.
Tenenenenenennenene.....
pi_39134348
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 15:30 schreef Cruoninga het volgende:

[..]

Dat heette bij ons Engelandje. Geen idee waarom.
Hehe, zal wel iets Gronings zijn dan want zo noemen wij t ook . Alleen dan als je scoort mocht je 'eruit' en wie als laatste over bleeft moest dan op doel.
....BATMAN!!!!!!!!!!!!
  vrijdag 23 juni 2006 @ 00:26:43 #233
54880 Cruoninga
Est. MXL AD
pi_39135021
Dat wie gepoort werd vogelvrij werd verklaard tot die bij een bepaald punt was aangekomen, werd ook gedaan op één van mijn oude scholen. Er deden dan op een gegeven moment zoveel mensen mee dat iedereen zo goed oplette niet gepoort te worden dat het maar zelden voorkwam dat iemand zich een weg naar de paal moest banen. Zodra het wel voorkwam stormde trouwens ook nog de hele kantine (met uitzicht op het plein) leeg om zich ook nog even vrijuit op het slachtoffer uit te kunnen leven.
  vrijdag 23 juni 2006 @ 00:30:50 #234
151789 Batman.
Tenenenenenennenene.....
pi_39135127
Mja, wij hebben een keer een jongen zijn been gebroken daarmee, sindsdien stond er een maand schorsing op LTS'en .
....BATMAN!!!!!!!!!!!!
pi_39135143
Bij ons op de basisschool werd in de pauze altijd afvalraceje gespeeld. Iedereen was een bepaald land en was dat ook gewoon altijd elke pauze. Dan gingen we in afvalrace-vorm het WK spelen. Aan het eind was dus 1 iemand wereldkampioen. Ik maakte ook een schematje waar ik van elke pauze de winaar opschreef. Zelf was ik altijd Argentinie en ben 1 keer wereldkampioen geworden in een finale tegen Nederland en Brazilie. Ik herinner me het winnende doelpunt en het juichen nog als de dag van gisteren
Цой жив
pi_39135364
Tienen blijft natuurlijk ook geweldig, speel ik nog vaak genoeg
Цой жив
pi_39137217
Gewoon verstand op 0 blik op oneindig en gaan richting die paal. Incasseren en vooral niet gaan springen om schoppen te ontwijken. Gegarandeerd dat ze je toch raakten en je vol op smoel ging.
pi_39137353
Hoe heet LTS´en eigenlijk op de LTS?

Een sukkeltje dat altijd mee wilde werd altijd de tering ingeschopt, was eigenlijk best zielig. Maar zeuren deed ie nooit en loog hard als de leraar vroeg wat het was
pi_39142926
Vanaf waar doen jullie kontjeknallen?
  vrijdag 23 juni 2006 @ 11:44:23 #240
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_39143565
Ik denk nog steeds dat er Tieten staat in m'n active topics.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_39143885
quote:
Op vrijdag 23 juni 2006 11:27 schreef Erasmusch het volgende:
Vanaf waar doen jullie kontjeknallen?
3 of 5 meter.
(ligt eraan hoe ver de keeper mag uitkomen, willen ze dat de keeper ver mag uitkomen schieten van 3 meter anders vanaf 5)
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_39145881
Gisteravond weer ff getiend Was gruwelijk

De bal ging meerdere malen de tuin van de buurman in net als vroeger

Ik kreeg kontje kick...........net als vroeger
pi_39157870
Mooi he.. net zoals vroegah
Feijenoord Rotterdam
  zondag 25 juni 2006 @ 01:47:06 #244
120267 BobbyHill
Hillbilly
pi_39197335
Ik heb vanmiddag het spannendste potje tienen van m'n leven gespeeld. Het ging razendsnel, mooie goals, veel kolderieke situaties en uiteindelijk stonden we alle vier op 1 punt Helaas was ik toen de pineut en kreeg ik nog een loeier op m'n reet ook.
Woo-loo-loo!
pi_39901234
Bij ons is er sinds gisteren een nieuwe regel ingevoerd, om het risico nemen bij een laag puntenaantal te belonen. We hebben het getest en we vonden het wel o.k.

Het gaat zo: Als je onder de 3 punten komt, dan kan je punten verdienen door te scoren. Dus het is mogelijk om van 1 punt terug te keren naar 2 of 3 punten. Hoger dat dat kan natuurlijk niet meer, want dan ben je de gevarenzone uit. Op die manier wordt het toch wat aantrekkelijker om op goal te schieten bij weinig punten.

Het leukst is natuurlijk dat iedereen gewoon sowieso risico neemt, maar helaas is dat niet altijd zo. Dan kan deze regel wel van pas komen.
Woo-loo-loo!
  maandag 17 juli 2006 @ 12:24:20 #246
1257 Dylan Dog
eroe viola
pi_39902584
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:36 schreef BobbyHill het volgende:

Het gaat zo: Als je onder de 3 punten komt, dan kan je punten verdienen door te scoren. Dus het is mogelijk om van 1 punt terug te keren naar 2 of 3 punten. Hoger dat dat kan natuurlijk niet meer, want dan ben je de gevarenzone uit. Op die manier wordt het toch wat aantrekkelijker om op goal te schieten bij weinig punten.
Wat versta je onder risico nemen?
What we do in life echoes in eternity
Just relax - It's what Jesus would do
Wat een vrouw!
spits!
pi_39902950
Dat je niet lafjes balletjes door gaat geven ipv zelf knallen
pi_39904539
Als je met de juiste mensen speelt is het niet nodig, maar er zijn spelers die opeens nog amper op goal schieten als ze in de buurt van de 1 komen.
Woo-loo-loo!
pi_40086988
Zeg, wanneer is dit meet nou .

Ik ben in topvorm!
pi_40089291
Ik ben bijna fit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')