Dat is nou echt LTS-enquote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:03 schreef H.Flick het volgende:
Dat LTS-en was eigenlijk heel triest. Bij ons is het ook wel eens flink uit de hand gelopen. Dat iemand op de grond lag en er mensen gewoon bleven schoppen.
Idd, met blikjes of flesjes.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:10 schreef H.Flick het volgende:
Bij ons ging het ook altijd met blikjes en niet met ballen. Vreemd was dat.
MAVO is OKquote:Op dinsdag 20 juni 2006 21:06 schreef VoreG het volgende:
[..]
Heuj! Ik weet heus wel wat jouw onderwijs was
Je komt?quote:Op woensdag 21 juni 2006 08:18 schreef Suijk het volgende:
Zo'n 'tienen-meet' is overigens nog serieus leuk ook.
Ik ben er met 5 minuten....quote:Op woensdag 21 juni 2006 15:42 schreef Yeahinho het volgende:
Tis nu wel woensdagmiddag he. Horen we niet op het veldje achter de Biechten te voetballen?
Bij ons ook. Op ons schoolplein mochten we sowieso geen ballen.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:10 schreef H.Flick het volgende:
Bij ons ging het ook altijd met blikjes en niet met ballen. Vreemd was dat.
Een van m'n zwakke punten, dat hooghouden.quote:Op woensdag 21 juni 2006 08:18 schreef Suijk het volgende:
Zo'n 'tienen-meet' is overigens nog serieus leuk ook.
Nee, degene die de bal (beter gezegd het blikje) tussen z'n benen door kreeg.quote:Op woensdag 21 juni 2006 18:36 schreef TimmyAsd het volgende:
LTS? Is dat Broko Bana? Wie het laatst de bal heeft aangeraakt is de sjaak?Vroeger heeeel vaak gespeeld
Bij ons ook. Dan was het niet leuk. Als je maar met z'n drieen of vieren in totaal was, dan ook altijd minimaal drie keer overspelen.quote:Op woensdag 21 juni 2006 18:58 schreef Yeahinho het volgende:
Trouwens, hoe was bij jullie die 'zelf-hooghouden-regel'?
Bij ons mocht je na de bal 5 keer zelf hoog te hebben gehouden gewoon (uit de lucht) op doel schieten. Dan hoefde je em dus niet van een ander te krijgen. Later werd dat 10x, en zelfs helemaal afgeschaft omdat het anders wel heel makkelijk werd.
Dat was een kutregel, deden wij dus ook niet aan.quote:Op woensdag 21 juni 2006 18:58 schreef Yeahinho het volgende:
Trouwens, hoe was bij jullie die 'zelf-hooghouden-regel'?
Bij ons mocht je na de bal 5 keer zelf hoog te hebben gehouden gewoon (uit de lucht) op doel schieten. Dan hoefde je em dus niet van een ander te krijgen. Later werd dat 10x, en zelfs helemaal afgeschaft omdat het anders wel heel makkelijk werd.
Zelf hooghouden mocht niet, 'opwippen' ook niet, dus de bal moest zeker 2 keer naar een andere speler zijn geweest.quote:Op woensdag 21 juni 2006 18:58 schreef Yeahinho het volgende:
Trouwens, hoe was bij jullie die 'zelf-hooghouden-regel'?
Bij ons mocht je na de bal 5 keer zelf hoog te hebben gehouden gewoon (uit de lucht) op doel schieten. Dan hoefde je em dus niet van een ander te krijgen. Later werd dat 10x, en zelfs helemaal afgeschaft omdat het anders wel heel makkelijk werd.
Leg uit.quote:Op woensdag 21 juni 2006 18:36 schreef TimmyAsd het volgende:
LTS? Is dat Broko Bana? Wie het laatst de bal heeft aangeraakt is de sjaak?Vroeger heeeel vaak gespeeld
Dat heette bij ons Engelandje. Geen idee waarom.quote:Op zondag 18 juni 2006 21:46 schreef BobbyHill het volgende:
Koningen
Laatste spel dat ik voor me kan halen noemden wij koningen. Dat was met z'n allen op 1 doel proberen te scoren, waarna de doelpuntenmaker op keep kon. Een goed spel voor naaiers die jou de actie laten maken, maar zelf het laatste tikje geven.
Omdat ik er geen topic over kon vinden, lijkt dit me een leuke plek om al onze pleinspelen, tips en regels en variaties met elkaar te bespreken. Dus wat spelen (of speelden) jullie op het pleintje of het veldje? En wat voor speciale regels of variaties kennen jullie allemaal?
Dat was het
Wij noemden dat: Wie-scoort-is-keepquote:Op donderdag 22 juni 2006 15:30 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Dat heette bij ons Engelandje. Geen idee waarom.
Hehe, zal wel iets Gronings zijn dan want zo noemen wij t ookquote:Op donderdag 22 juni 2006 15:30 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Dat heette bij ons Engelandje. Geen idee waarom.
3 of 5 meter.quote:
Wat versta je onder risico nemen?quote:Op maandag 17 juli 2006 11:36 schreef BobbyHill het volgende:
Het gaat zo: Als je onder de 3 punten komt, dan kan je punten verdienen door te scoren. Dus het is mogelijk om van 1 punt terug te keren naar 2 of 3 punten. Hoger dat dat kan natuurlijk niet meer, want dan ben je de gevarenzone uit. Op die manier wordt het toch wat aantrekkelijker om op goal te schieten bij weinig punten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |