Die ken ik niet, dat kontknallen. God wat heb ik een hoop lol gehad met tienen zeg. Wij noemden het trouwens tien-tien-elven.quote:Op zondag 18 juni 2006 21:53 schreef BobbyHill het volgende:
Tienen is inderdaad verreweg het leukste. Wij deden ook meestal dat als de keeper de bal vangt, dat hij hem mocht opgooien voor een andere speler, zodat hij snel kon scoren. Leuke situatie was vaak dat de keeper de bal vangt, opgooit en de nieuwe keeper hem direct weer uit de lucht grijpt
En is de afstraffing van de verliezer typisch iets van ons geweest, of hadden jullie dat er ook bij? Bij ons was het vaak gebukt staan en dan ieder 1 keertje schieten. Bij een voltreffer mocht je nog een keer
Ja, die kontjes waren het leukstequote:Op zondag 18 juni 2006 21:53 schreef BobbyHill het volgende:
En is de afstraffing van de verliezer typisch iets van ons geweest, of hadden jullie dat er ook bij? Bij ons was het vaak gebukt staan en dan ieder 1 keertje schieten. Bij een voltreffer mocht je nog een keer
Die kende ik nog nietquote:Op zondag 18 juni 2006 21:52 schreef Lurtt het volgende:
Honderdtachtigen
De bal maar 1 keer aan mogen raken en dan zien te scoren, per doelpunt 10 punten erbij, panna bij de keeper 20 punten. Als je 100 punten had mag je als keeper uitkomen en de bal pakken en stop zeggen, dan moeten de spelers stil staan en mag je degene afgooien die jij wilt en is die keeper als je raak gooit. Ook als je naast of over schiet ben je keeper. Bij degene die het eerst bij 180 was mag op zen kont geschoten worden. Als je op de lat schiet heb je weer 0 punten.
Dodentrappertje was dat bij onsquote:Op zondag 18 juni 2006 21:56 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Panna knockout
Zoveel mogelijk proberen te poorten, als je dan iemand een panna gaf moest diegene naar een bepaald punt rennen (bijvoorbeeld een paal ofzo) en ondertussen mocht je 'm helemaal lam slaan.
quote:Op zondag 18 juni 2006 21:46 schreef BobbyHill het volgende:
Tienen
Vrijwel alle (oud)pleinvoetballers onder ons zal het spel tienen wel kennen. Scoren vanuit de lucht, tot iemand teruggebracht is tot 0 punten. En dan kreeg de verliezer in sommige versies ook nog een aantal keer een bal naar z'n reet geschoten. Een spel dat haast niet verveelt en goed van pas komt als je te weinig man hebt voor een partijtje. Voor wie het niet kent wil ik het best verder uitleggen, maar het lijkt me algemeen bekend. De regels zijn alleen wel heel erg verschillend per groepje spelers.
idd,nostalgiequote:Op zondag 18 juni 2006 21:50 schreef Dylan Dog het volgende:
Tienen roeleert big time. Bij ons was een kopbal twee punten en een omhaal/hakje drie punten. verder kon je in het begin opbieden: 'ik keep voor 20' etc. Wie het laagste bood, ging de goal in.
de edit stond er alquote:Op zondag 18 juni 2006 22:05 schreef Lurtt het volgende:
Das het zelfde als Panna Knockout, alleen dan met een ander voorwerp.
bij ons heette dat Lattenspel, als je op de lat schoot 10 punten er af, kruising 15, paal 5 en doelpunt 1 geloof ik. Vangbal 2 eraf bij de schutter. Meestal beginnen bij 50. Al dan niet met "kontje kick"quote:Op zondag 18 juni 2006 22:15 schreef Luizao het volgende:
Lijnschieten..
met een aantal mensen vanaf de 16 mensen om de beurt op goal schieten. Schiet je raak gaat er 1 punt bij de keeper af, schiet je mis of houd de keeper de bal tegen moet je meteen keepen en mag de volgende op jou schieten! Hard rennen dus als de keeper een schot tegenhoudt en de bal meteen naar de volgende wachtende rolt!
Leg eens uit: de pikbal...quote:Op zondag 18 juni 2006 22:01 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
idd,nostalgie
en de befaamde "pikbal" was altijd gelijk alle resterende punten er van af.
De bal met de heilige salami het goal in duwenquote:
Wij noemden dat altijd 'amerikanen' weet nog steeds niet waaromquote:Op maandag 19 juni 2006 00:17 schreef AirRaid het volgende:
het oeroude afvalrace.
1 persoon ging op doel staat en de anderen moesten dan een doelpunt scoren. scoorde je dan was je door en mocht je langs de kant gaan zitten. iedere ronde viel er eentje af die niet scoorde. tot er dus maar één overbleef en dat was de winnaar.
Wij hadden een andere variant op het "ezelen".quote:Op zondag 18 juni 2006 23:07 schreef Etcetera het volgende:
ezelen
één ging op doel staan en elke keer als er gescoord werd kwam er een letter bij. had je het woord 'ezel' verzameld had je verloren. stopte je de bal, moest diegene die schoot in het doel
was wel grappig
en dat tienen heette bij ons gewoon hooghouden
Ik ook!!quote:
Die vind ik ook erg leuk inderdaad. Zeker als je een beetje uit je doel komt en met subtiele lobjes schiet. Als het goed gaat heb je een soort vorm van tennis, maar dan met goalsquote:Op maandag 19 juni 2006 14:03 schreef Borkydude het volgende:
Doelen
Op pleintje met 2 doelen. Je mag niet op de ander zijn helft komen, mag de bal 2x raken en moet zo scoren. Kan ook dubbelen, dan mag je allebei 1x raken.
idd. Wij doen bijna niet anders hiero.quote:Op maandag 19 juni 2006 14:06 schreef BobbyHill het volgende:
[..]
Die vind ik ook erg leuk inderdaad. Zeker als je een beetje uit je doel komt en met subtiele lobjes schiet. Als het goed gaat heb je een soort vorm van tennis, maar dan met goals
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |