Hoeveel slachtoffers die als kind misbruikt zijn door een volwassene ken jij dan?quote:Op zondag 18 juni 2006 19:46 schreef moussie het volgende:
[..]
of te wel, het kan je geen moer schelen dat je met jouw reactie het kind kapot maakt .. het is maatschappelijke niet aanvaardbaar .. punt ?
rare bescherming is dat dan, als het middel erger is dan de kwaal
Een kind van 6/8 jaar is niet verliefd.quote:Op zondag 18 juni 2006 20:23 schreef moussie het volgende:
[..]
het kind is alleen maar verliefd en verdrietig...
quote:Op zondag 18 juni 2006 13:04 schreef moussie het volgende:
[..]
en dat zie ik dus ook bij de reactie van deeteetee .. het onvermogen/de onwil om te beseffen dat zo'n kind het wel eens zelf zou willen ..
De wens is de vader van de gedachte. Een spreekwoord dat opgaat voor de meeste pedofielen. Een hartverwarmende en tedere lach van een kind wordt al snel geīnterpreteerd als een teken van verliefdheid of iets dergelijks. Of heb je aan die jongen gevraagd of hij de hots voor jou had? Als dat überhaupt het geval was. Misschien was het wel gewoon een vorm van aandacht proberen te trekken. Een lolletje.quote:om een voorbeeld te geven .. toen ik hier pas kwam wonen, het toen 14jarig zoontje van me buuf, omg wat had dat joch de hots voor mij, zo erg dat ik nog niet eens meer in bikini in de tuin wou gaan zitten, ronduit onaangenaam (hoe meten leraren etc zich wel voelen als slachtoffer van dat soort aandacht)
echt kennen .. 4 .. min of meer kennen (incluis die 4) 12quote:Op zondag 18 juni 2006 23:04 schreef Monus het volgende:
Hoeveel slachtoffers die als kind misbruikt zijn door een volwassene ken jij dan?
en daar vergis je je dus in .. ze kunnen zelfs verschrikkelijk verliefd zjn .. de juf bvb wordt op handen gedragen, kom je als moeder zijnde amper nog tussenquote:
Dan nog is dat niet verliefd. Ik ben zelf ook kind geweest hoor.quote:Op zondag 18 juni 2006 23:25 schreef moussie het volgende:
[..]
en daar vergis je je dus in .. ze kunnen zelfs verschrikkelijk verliefd zjn .. de juf bvb wordt op handen gedragen, kom je als moeder zijnde amper nog tussen
maar anyway .. die leeftijd bedoel ik dus niet, ik bedoel de puber met zijn eerste "echte liefde"
Hoe weet je dat het om verliefdheid gaat?quote:Op zondag 18 juni 2006 23:25 schreef moussie het volgende:
[..]
en daar vergis je je dus in .. ze kunnen zelfs verschrikkelijk verliefd zjn .. de juf bvb wordt op handen gedragen, kom je als moeder zijnde amper nog tussen
Ze beginnen inderdaad met steeds vreemdere zaken aan te komen.quote:Op zondag 18 juni 2006 23:12 schreef HPoi het volgende:
[..]
Ja, ik vind het ook steeds vager worden....![]()
Het grootste gedeelte van de pedo's valt op kinderen van 6 / 8 jaar.quote:Op zondag 18 juni 2006 23:25 schreef moussie het volgende:
[..]
maar anyway .. die leeftijd bedoel ik dus niet, ik bedoel de puber met zijn eerste "echte liefde"
als ze allemaal zo uit zien, waar maken we ons dan zorgen over ?quote:Op zondag 18 juni 2006 23:16 schreef schatje het volgende:
Alsof een kind bijvoorbeeld een relatie zou willen beginnen met deze man. Omgekeerd wil deze man het natuurlijk wel heel graag. Zou jij je kind toevertrouwen aan deze man?
ik heb het een maand of 2 aan gekeken en hem daarna daarop aangesproken, hem gevraagd wat die van me wou .. "nou buuf, ik heb fantasieën over U"quote:De wens is de vader van de gedachte. Een spreekwoord dat opgaat voor de meeste pedofielen. Een hartverwarmende en tedere lach van een kind wordt al snel geīnterpreteerd als een teken van verliefdheid of iets dergelijks. Of heb je aan die jongen gevraagd of hij de hots voor jou had? Als dat überhaupt het geval was. Misschien was het wel gewoon een vorm van aandacht proberen te trekken. Een lolletje.
vandaar dat er dus eindelijk eens dat onderscheid moet worden gemaakt .. tussen "de meeste pedo's" en diegenen die op kinderen vallen met zich net ontwikkelende geslachtskenmerkenquote:Op zondag 18 juni 2006 23:35 schreef Monus het volgende:
[..]
Het grootste gedeelte van de pedo's valt op kinderen van 6 / 8 jaar.
zo noemen we dat .. adoratie, verliefdheidquote:Op zondag 18 juni 2006 23:29 schreef schatje het volgende:
[..]
Hoe weet je dat het om verliefdheid gaat?
Ik zou niet weten waarom.quote:Op zondag 18 juni 2006 23:40 schreef moussie het volgende:
[..]
vandaar dat er dus eindelijk eens dat onderscheid moet worden gemaakt .. tussen "de meeste pedo's" en diegenen die op kinderen vallen met zich net ontwikkelende geslachtskenmerken
Ik weet niet eens meer hoeveel mensen ik ken die als kind sexueel zijn misbruikt. Het zijn er in iedergeval meer dan 20. Dan heb ik nog niet eens over diegenen waar ik het altijd van verwacht heb (vanwege hun gedrag). En het is niet alleen dat ik die mensen ken maar ik ken ook hun verhalen.quote:Op zondag 18 juni 2006 23:22 schreef moussie het volgende:
[..]
echt kennen .. 4 .. min of meer kennen (incluis die 4) 12
Dat begrijp ik ja. Alleen kan gedrag op verschillende manieren worden geīnterpreteerd. Het hoeft niet per see verliefdheid te zijn. Het kind kan ook gewoon dol zijn op de juffrouw of de meester. Bovendien kun je niet de gedachte's van een kind lezen. En ook niet wat een kind voelt.quote:Op zondag 18 juni 2006 23:40 schreef moussie het volgende:
[..]
zo noemen we dat .. adoratie, verliefdheid
Wie is "ze"?quote:Op zondag 18 juni 2006 23:33 schreef Monus het volgende:
[..]
Ze beginnen inderdaad met steeds vreemdere zaken aan te komen.
Dat hangt ervan af welk middel het is voor welke kwaal.quote:Op zondag 18 juni 2006 23:47 schreef Monus het volgende:
En het middel is niet erger dan de kwaal. Daarvoor is de kwaal te erg.
quote:Op zondag 18 juni 2006 23:58 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Dat hangt ervan af welk middel het is voor welke kwaal.
Wel bij de les blijven...quote:Maar dat is een drogredenering, wie zegt dat we moord en verkrachting niet slechts verkeerd vinden vanwege het maatschappelijke stigma? Als iedereen moord ok vond, was het geen probleem, moeten we dan ook maar beginnen met de acceptatie daarvan?
oh gut, wat laat jij je in je kaart kijken .. potje opbieden ..quote:Op zondag 18 juni 2006 23:47 schreef Monus het volgende:
Ik weet niet eens meer hoeveel mensen ik ken die als kind sexueel zijn misbruikt. Het zijn er in iedergeval meer dan 20. Dan heb ik nog niet eens over diegenen waar ik het altijd van verwacht heb (vanwege hun gedrag). En het is niet alleen dat ik die mensen ken maar ik ken ook hun verhalen.
En het middel is niet erger dan de kwaal. Daarvoor is de kwaal te erg.
hehe .. da's een leuke .. als jij nou zegt dat jij verliefd bent bedoel je dan hetzelfde als ikquote:Op zondag 18 juni 2006 23:53 schreef schatje het volgende:
Dat begrijp ik ja. Alleen kan gedrag op verschillende manieren worden geīnterpreteerd. Het hoeft niet per see verliefdheid te zijn. Het kind kan ook gewoon dol zijn op de juffrouw of de meester. Bovendien kun je niet de gedachte's van een kind lezen. En ook niet wat een kind voelt.
Als je me bij de les wil houden is het wel zo makkelijk als je duidelijk uitlegt waar het om gaat.quote:
omdat kinderen, zeker op die leeftijd, nu eenmaal sexueele gevoelens hebben .. en met negeren kom je nergensquote:Op zondag 18 juni 2006 23:45 schreef HPoi het volgende:
Ik zou niet weten waarom.
Nuancering is zeker geen objectieve bezigheid, analytisch inzicht zou gebaseerd moeten zijn op objectieve feiten. De kwestie wordt onnodig ingewikkeld gemaakt: Het gaat erom of het vanuit het perspectief van de universiteit de juiste beslissing was, het was namelijk aan hun om die beslissing te maken. En het antwoord daarop is overwegend instemmend, omdat het de meest logische beslissing is.quote:Op zondag 18 juni 2006 18:11 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Door welke emoties laten wij ons overheersen dan? Het gaat hier trouwens niet helemaal over hetzelfde geval. SCH had het over ouders die na het ontdekken dat hun kind een relatie heeft met een pedofiel helemaal flippen, de relatie beëindigen, de pedofiel demoniseren en zo het kind emotionele schade berokkenen. Jij hebt het hier over het wel of niet toelaten van deze student aan de opleiding orthopedagogiek.
[..]
Zoals SCH al zei fungeert nuancering juist als middel om te trachten de ratio zoveel mogelijk te laten spreken; analytisch inzicht laten gelden boven kortzichtige veroordeling. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat een afweging dat het het risico niet waard is noodzakelijkerwijs wel overheerst wordt door emoties.
Niets is een logische beslissing, als je het toch over objectiviteit wil hebben. Het woord "logisch" is een subjectief oordeel. Ik ben het overigens niet met je eens dat het de juiste, logische beslissing is.quote:Op maandag 19 juni 2006 00:57 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Nuancering is zeker geen objectieve bezigheid, analytisch inzicht zou gebaseerd moeten zijn op objectieve feiten. De kwestie wordt onnodig ingewikkeld gemaakt: Het gaat erom of het vanuit het perspectief van de universiteit de juiste beslissing was, het was namelijk aan hun om die beslissing te maken. En het antwoord daarop is overwegend instemmend, omdat het de meest logische beslissing is.
Voor zover ik met mijn analytisch inzicht in staat ben de objectieve feiten te herleiden uit de discussie zeg ik het volgende: Het gaat hier niet om een hypothetische situatie. De feiten zijn als volgt:quote:Ik ga weer het woordje "jullie" gebruiken, maar ik neem aan dat duidelijk is wie ik daarmee bedoel.
In mijn beleving proberen jullie om emotionele redenen, namelijk het hooghouden van jullie principes (rechten van een student) de zaak onnodig complex te maken door nuances aan te brengen in de trant van: "Wat als", "Maar misschien", enzovoorts. Inderdaad interessant om de kwestie op die manier verder uit te diepen, maar de discussie wordt te hypothetisch en daardoor niet meer relevant voor deze zaak.
Je bent toch wel ouder dan 16 he..? En anders toch niet op een *slik* volwassene?quote:
Ik kan ook de waarheid vertellen maar dan had ik het idee dat je mij niet eens zal geloven. Maar als je als kind veel problemen hebt gehad, en met je 16de jaar uit huis gaat met nog grotere problemen dan kom je de nodige probleem kinderen tegen. En zeker onder de vrouwen zijn er erg veel die als kind zijn misbruikt.quote:Op maandag 19 juni 2006 00:13 schreef moussie het volgende:
oh gut, wat laat jij je in je kaart kijken .. potje opbieden ..
En welk gedrag laten ze dan zien volgens jou?quote:maar idd, je hebt van die mensen daar merk je het aan hun gedrag ,, en als je dan doorvraagt dan kom je erachter dat er veel meer aan de hand was .. vaak verwaarlozing en/of andere mishandeling binnen het gezin ..
Ik heb veel verhalen gehoord van slachtoffer, maar dit verhaaltje heb ik nog nooit gehoord. Wel het verhaaltje dat ze kwaad zijn omdat de ouders er niks tegen gedaan hebben.quote:en de mensen die ik ken, waarbij het op latere leeftijd is gebeurd, zijn op eentje na nog steeds boos op hun ouders .. op de heksenjacht die zij ervan hebben gemaakt .. daar zijn het de ouders die het zelfvertrouwen van het kind hebben aangetast en niet de pedofiel.
klopt, maar je vergeet een ding .. je komt de mensen zonder problemen niet tegen in een opvangsituatiequote:Op maandag 19 juni 2006 02:48 schreef Monus het volgende:
Ik kan ook de waarheid vertellen maar dan had ik het idee dat je mij niet eens zal geloven. Maar als je als kind veel problemen hebt gehad, en met je 16de jaar uit huis gaat met nog grotere problemen dan kom je de nodige probleem kinderen tegen. En zeker onder de vrouwen zijn er erg veel die als kind zijn misbruikt.
oei, yakkes, is dat even moeilijk, nooit zo over nagedacht eigenlijk .. een combinatie van lichaamstaal en aanvoelen, herkennen van die pijn .. anders kan ik het niet omschrijvenquote:En welk gedrag laten ze dan zien volgens jou?
en dat zijn we dan dus eens verder gaan bekijken, dat boos zijn op de ouders die niets hebben gedaan .. (let wel, dit teld niet voor alle situaties, alleen sommige) .. een gesprek van jaren geleden :quote:Ik heb veel verhalen gehoord van slachtoffer, maar dit verhaaltje heb ik nog nooit gehoord. Wel het verhaaltje dat ze kwaad zijn omdat de ouders er niks tegen gedaan hebben.
Er is notabene een interview gepost met iemand die dit letterlijk zegt.quote:Op maandag 19 juni 2006 02:48 schreef Monus het volgende:
Ik heb veel verhalen gehoord van slachtoffer, maar dit verhaaltje heb ik nog nooit gehoord.
Dit verhaal gaat volgens mij over een tiener die een realtie had met een veel te oude volwassene.quote:
ok. Slotje.quote:Op maandag 19 juni 2006 10:28 schreef fjs het volgende:
Er is een remedie hoor. Hakkietakkie weg zakkie![]()
duh .. alsof ik ik dat niet weet .. het is alleen zo dat op dit moment ook dit onder pedofilie valt (verlaging van strafbare leeftijd naar 12 waar ieder zo fel tegen is, remember ?)quote:Op maandag 19 juni 2006 10:15 schreef deedeetee het volgende:
Dit verhaal gaat volgens mij over een tiener die een realtie had met een veel te oude volwassene.
We hebben het hier over relaties met échte kinderen niet over tieners. Dat is een heel andere zaak.
Die * zaak * schijnt je overgens wél nogal hoog te zitten omdat je er steeds weer op terug komt terwijl er toch met enige regelmaat word gemeld dat we het hier over jonge kinderen hebben en niet over tieners.
Waarom open je zelf geen topic over dát onderwerp - relaties tussen jonge tieners en volwassenen - dan kunnen we het hier weer over het onderwerp van dít topic hebben ?![]()
duh .. er wordt anders heel wat gedumpt op jonge leeftijd en vaak om zaken die evenmin verheffend zijn als "je wordt te oud" .. hoeveel relaties van 12 tot 16jarigen ken jij die nog bestaan op latere leeftijd of kan jij die ook tellen op de vingers van 1 hand ?quote:Op maandag 19 juni 2006 11:20 schreef fjs het volgende:
Maare stel hij heeft een relatie met een kind. Deze ge(mis)bruikt hij. Dat meisje wordt ouder en als het een jaar of 18 is dumpt hij het weer voor een ander kind? En zo moeten we onze kinderen opofferen. Want tja zij hebben ook recht op genot.
hoe weet jij dat zoo zeker .. jij kan in iemands hoofd kijken ?quote:Trouwens het gaat niet om liefde hoor bij de viezerikken, het gaat doodgewoon om sex oftwel de Eros en niet de Agape.
was jij die tiener die iets met een veel oudere man had, in je post waarin je dat gesprek weergaf?quote:Op zondag 18 juni 2006 20:23 schreef moussie het volgende:
[..]
huh .. ik de schuld bij het kind neer leggen .. hoe bedoel je, schuld waaraan ?
het kind is alleen maar verliefd en verdrietig .. dat heeft nergens schuld aan ..
de veel oudere had moeten weten hoe de omgeving reageerd op zo'n relatie, dus die had zich terug moeten houden, hoe oprecht zijn bedoelingen ook mogen zijn .. dus ja, die is zeer zeker schuldig ..
maar de ouder, die het kind laat voelen hoe dom het is geweest .. die hiermee het zelfvertrouwen en de eigenwaarde van het kind nog verder aantasten dan het verdriet van de verbroken relatie al deed .. neem me niet kwalijk maar die is ook schuldig, en niet zo'n klein beetje ook .. je houdt je woede maar voor je, daarmee is je kind niet gediend ..
Daar heb jij het niet over dat bestrijd ik ten zeerste !quote:Op maandag 19 juni 2006 11:10 schreef moussie het volgende:
[..]
duh .. alsof ik ik dat niet weet .. het is alleen zo dat op dit moment ook dit onder pedofilie valt (verlaging van strafbare leeftijd naar 12 waar ieder zo fel tegen is, remember ?)
en dan specifiek over deze student, hij valt niet op kleine kinderen maar op jonge meisjes .. dus op deze leeftijd .. dus ik heb het wel over het onderwerp .. jullie ook ?
nope, niet die tiener .. mijn verhaal loopt anders .. kort samengevat :quote:Op maandag 19 juni 2006 11:50 schreef Marietje_34 het volgende:
was jij die tiener die iets met een veel oudere man had, in je post waarin je dat gesprek weergaf?
Dan kan ik misschien iets van je standpunt begrijpen, als je vanuit je eigen ervaring redeneert.
Dus zeg je: "Gebruikt worden ze toch wel", maar als ik die conclusie trek uit jouw verhaal word je pissig.quote:Op maandag 19 juni 2006 11:44 schreef moussie het volgende:
[..]
duh .. er wordt anders heel wat gedumpt op jonge leeftijd en vaak om zaken die evenmin verheffend zijn als "je wordt te oud" .. hoeveel relaties van 12 tot 16jarigen ken jij die nog bestaan op latere leeftijd of kan jij die ook tellen op de vingers van 1 hand ?
zoals ik eerder al zei, je moet kinderen beschermen voor misbruik, uiteraard, maar dat is niet beperkt tot ouderen, ook leeftijdsgenootjes kunnen d'r wat van
[..]
Overgens wel wonderlijk dat zij geen onderscheid maken tussen een pedofiel en pedosexueel.quote:Hoewel de meeste kind-gerichte pedofielen seksuele fantasieën over kinderen hebben, worden hun daden niet op de eerste plaats op grond van seksuele motieven gekozen en wijzen zij elke vorm van onvrijwillig seksueel contact af. Om dit duidelijk tot uitdrukking te brengen noemen kind-gerichte pedofielen zich wel child lovers, boy lovers of girl lovers.
Met het ouder worden van het kind neemt het verlangen naar intieme vriendschap, of in elk geval de seksuele component ervan, bij het kind en bij de volwassene doorgaans geleidelijk af. De tiener kan verliefd worden op een leeftijdsgenoot en kan minder aantrekkelijk worden voor de volwassene. De tiener wordt doorgaans niet onverschillig afgedankt. Lichamelijk intimiteit - als daar al sprake van was - zal dan geen deel meer uitmaken van de relatie, maar er kan een langdurige vriendschap blijven bestaan.
Ja hoor pedofiele vrouwen zijn er ook, tenminste had wel wat artikelen zien staan op internet.quote:Op maandag 19 juni 2006 12:53 schreef Viking84 het volgende:
Ik had het dit weekend toevallig met mijn vriend over pedofilie. Ik zag namelijk een paar kleine jongetjes lopen die ik om de één of andere reden nogal schattig vond (en niet op een seksuele manier). Het waren stoere Tarzan-jongetjes met halflang haar, jaar of 7, 8. Helemaal geweldig
Toen dacht ik ineens aan een website voor mannen en vrouwen die een seksuele voorkeur hadden voor jonge kinderen. Daar werd gezegd dat meisjes van onder de 10 jaar zich heus wel bewust zijn van hun seksualiteit en ook expres oudere mannen wilden opgeilen. Dat vond ik toen een nogal absurde gedachtengang. Ik heb een nichtje van 7 en ook al loopt die er misschien wat bloot bij zo nu en dan, dat wil niet zeggen dat ze al bezig is met seksualiteit (zij is nog van de poep en pis fase). Toen zei mijn vriend dat kinderen tegenwoordig wel steeds jonger als volwassene gekleed worden. Het lijken bijna mini-volwassenen. Niks geen schattige jurkjes en schattige staartjes, nee, tegenwoordig moeten jonge meisjes een naveltruitje aan hebben. Ik kan me best voorstellen dat pedofielen dat interpreteren als een ontluikend seksueel bewustzijn, maar daarbij verliezen ze uit het oog dat het de ouders zijn die de kinderen zo kleden en niet de kinderen zelf. Dus ja, hebben ouders niet ook ergens schuld als ze hun kinderen steeds jonger als volwassenen kleden? Dan vind ik het niet zo gek dat er mensen zijn die denken dat kinderen ook als volwassenen behandeld mogen worden.
Overigens, je hoort haast alleen maar over pedofiele mannen, maar pedofiele vrouwen zullen er toch ook echt wel zijn?
hehe .. ik had het kunnen weten .. als er niet met argumenten te winnen valt gaan we over op laag bij de grondse aanvallen zoals eerlijkheid en moraalquote:Op maandag 19 juni 2006 11:52 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Daar heb jij het niet over dat bestrijd ik ten zeerste !
Dit is het laatste dat ik hierover tegen jou ga zeggen aangezien ik vind dat je alle reden hebt gegeven aan je eerlijkheid ( om niet te zeggen moraal ) te twijfelen.
hij geeft een leeftijd, klopt, maar wat hij beschrijft voor de rest zijn dus wel jonge meiden waarvan de geslachtsrijpheid in ontwikkeling isquote:hij valt op meisjes van 10 jaar en daar gaat het hier over
denk dat jij een goed moet leren lezenquote:Dat die partij niet lager durft te gaan dan 12 jaar veranderd niks aan zijn opvattingen hierover.
We hebben het hier over zijn wens om een tienjarige meisje seksueel ff in te wijden omdat hij vind dat dat best kan en dus ook moet mogen.
maar ik begrijp het, als ik met mijn kinderen op de bank zit te stoeien .. als een van de kids lang op de bank ligt met zijn hoofd op mijn schoot en ik streel zijn haar als we zitten te praten, en als ik de baby uit bad haal en aan het gieren maak van het lachen door gekke knuffelkusjes .. dan ben ik met mij twijfelachtige moraal zeker wel een pedofiel .. hé ?quote:Als ik een meisje wil aanraken heeft het weinig te maken met bevrediging van een lichamelijke behoefte. Het is geen oncontroleerbare drang, maar een natuurlijke uiting om de liefde die ik voor haar voel te kunnen bewijzen. Ik denk dat lichamelijke intimiteit voor haar plezierig kan zijn, omdat ze mijn gevoelens van liefde, warmte en genegenheid er extra sterk door kan ervaren. Bij lichamelijk contact denk ik niet aan volledige geslachtsgemeenschap, maar aan duizenden vormen van speelse erotiek, zoals het wederzijds genieten van het dicht bij elkaar zijn, knuffelen, strelen, stoeien, kietelen, et cetera. Ze zou een tijdlang oprechte en integere liefde kunnen ontvangen en mijn positieve waardering van haar lichaam kan bijdragen aan een gezonde emotionele en seksuele ontwikkeling.
toch vallen ook deze meiden onder pedofilie .. en zoals jij het nu zegt lijkt het haast alsof de pedo het slachtoffer is van de gierende hormonen van dat kind ?quote:Jouw wens om oudere meisjes die al geslachtrijp zijn en daveren van de hormonen, erbij te slepen begint welhaast komische vormen aan te nemen.![]()
diegene die hier droomt ben jij .. je droomt van een realiteit die niet bestaat .. hoop voor al die kids dat jij/jullie ooit eens wakker wordt/worden ..quote:Ik zou zeggen : droom maar lekker werder![]()
doeiiii![]()
Dus jouw verhaal is ook fijn gekleurd?quote:Op maandag 19 juni 2006 12:33 schreef moussie het volgende:
[..]
nope, niet die tiener .. mijn verhaal loopt anders .. kort samengevat :
kapot gemaakt door een vriend van mijn moeder ergens tussen 6 en 10 (weet het niet zeker hoe lang en hoe vaak, veel verdrongen) .. mijn eerste probeersels, 13-14 jaar oud, met leeftijdsgenoten was een ramp, vanaf me 14de tot me 18de een relatie gehad met een man van 40 en die heeft mij weer een beetje op poten gezet, eigenlijk mijn leven gered ..
ik woonde toen al niet meer thuis, dus ik heb zelf niet te maken gehad met een moeder/ouders op heksenjacht .. ik heb ze nog niet eens verteld van mijn veel oudere vriend ..
dat gesprek komt dus uit een zelfhulpgroep, het verhaal van 1 van die meiden
Ik bedoel het ook niet als excuus. Je moet hoe dan ook van kinderen afblijven, al lopen ze in een string. Maar ik zeg dat ik me kan voorstellen dat een pedofiel daar anders over denkt, die interpreteert zoiets als: dat kleine meisje loopt in sexy kleren, omdat ze wil dat een volwassen man haar versiert.quote:Op maandag 19 juni 2006 12:59 schreef senesta het volgende:
[..]
Ja hoor pedofiele vrouwen zijn er ook, tenminste had wel wat artikelen zien staan op internet.
Overgens ben ik het qua kleding gedeeltelijk met je eens, laatst hadden ze toch zelfs al strings voor kinderen![]()
Maar dat kinderen bepaalde kleding dragen zou nooit een excuus mogen zijn.
Omdat mijn zoontje in politiekostuums loopt wil nog niet zeggen dat hij klaar is om dat werk te doen, kinderen kopieren ook gewoon graag volwassenen en dus ook hun kleding.
Wij hadden op de basisschool in groep 6 ook make up op, maar de meester zei (terecht) dat we daar op de middelbare school maar mee moesten beginnen.quote:Op maandag 19 juni 2006 13:02 schreef deedeetee het volgende:
@Viking84, ja het is mij ook opgevallen dat kinderen steeds vaker * volwassen * (uitdagend) aangekleed worden. Ik heb daar idd zo m'n twijfels over. Net als make-up dat vind ik op jonge leeftijd ķķk geen goed idee.
Ik vind ook dat er over kindervriendschappen te vaak word gepraat als een * verlieftheid * dat maakt IMO de zaak te onduidelijk.
Verlieft word je pas echt als je in de puberteit komt en niet als je 6 of 7 jaar oud bent.
Volgens mij neem jij jezelf als uitgangspunt.quote:Op maandag 19 juni 2006 13:01 schreef moussie het volgende:
dat is nl het verschil tussen jou en mij .. jij neemt de pedo als uitgangspunt en ik het kind .. en hoe goed gewoon verbieden, criminaliseren, demoniseren en voor de rest negeren het kind helpt .. tja .. daarvan hebben we voorbeelden te over
oh ja .. en doei![]()
Foutje iddquote:Op maandag 19 juni 2006 13:01 schreef moussie het volgende:
foutje .. dubbelpost
Zo vatte ik het ook niet op hoor!quote:Op maandag 19 juni 2006 13:03 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik bedoel het ook niet als excuus. Je moet hoe dan ook van kinderen afblijven, al lopen ze in een string. Maar ik zeg dat ik me kan voorstellen dat een pedofiel daar anders over denkt, die interpreteert zoiets als: dat kleine meisje loopt in sexy kleren, omdat ze wil dat een volwassen man haar versiert.
Geen idee hoe ze erbij komen, maar het ís wel zo.
Psies goed van die meester, blijf als kind lekker kind dan kun je als puber fijn genieten van al de spannende nieuwe dingen.quote:Op maandag 19 juni 2006 13:04 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Wij hadden op de basisschool in groep 6 ook make up op, maar de meester zei (terecht) dat we daar op de middelbare school maar mee moesten beginnen.
Het word wel eens overtrokken inderdaad.quote:Op maandag 19 juni 2006 13:12 schreef Viking84 het volgende:
Trouwens, ik durf bijna niet eens meer te zeggen dat ik bepaalde kinderen leuk vind, omdat ik het idee heb dat je dan direct voor pedo kunt worden uitgemaakt, ook al heb je er geen bijbedoelingen mee. Is dat nu zo, of haal ik mezelf dat in het hoofd? Datzelfde geldt voor aanrakingen. Bijv. ik aai mijn neefje wel eens over de rug en dat vindt hij merkbaar fijn, maar dan ben ik toch bang dat hij mij later beschuldigt van ongewenste intimiteiten![]()
quote:Op maandag 19 juni 2006 13:08 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Foutje idd![]()
![]()
![]()
THNX![]()
Ik dacht wel dat je de verleiding niet kon weerstaan om in de val te trappen........
Je woorden spreken voor zichzelf.
hebbes![]()
ik spreek uit ervaring .. mag dat soms niet ? je mag alleen iets zeggen als je stikt van de aannames en vooroordelen ?quote:Op maandag 19 juni 2006 13:02 schreef senesta het volgende:
Dus jouw verhaal is ook fijn gekleurd?
ik heb niemand beschuldigt van emotioneel reageren hoor, denk dat je mij met iemand verwisseldquote:Waar je anderen beschuldigd van emotioneel reageren![]()
hehe .. wat is het, stockholm of misschien zelfs mijn eigen stomme schuld ?quote:Misschien dat je je eigen motieven eens onder de loep moet nemen.
omdat die relatie, zoals wel meer relaties, op gegeven moment afgelopen was .. je groeid uit elkaar, ik ging verhuizen .. heel gewoon eigenlijkquote:Waarom ben je eigenlijk niet meer samen met die oudere man als die relatie zo geweldig was?
Als het zo is als je zegt, lijkt mij van "ongewenst" geen sprake. Ik ken je neefje natuurlijk niet, maar ik heb sowieso het idee dat het "gevaar" niet van de kinderen komt. Eerder zal het denk ik gebeuren dat een andere volwassene meent voor het kind te moeten opkomen en in zijn belang te handelen. Natuurlijk helpt het ook als je in de toekomst geen ruzie met je neefje krijgt.quote:Op maandag 19 juni 2006 13:12 schreef Viking84 het volgende:
Trouwens, ik durf bijna niet eens meer te zeggen dat ik bepaalde kinderen leuk vind, omdat ik het idee heb dat je dan direct voor pedo kunt worden uitgemaakt, ook al heb je er geen bijbedoelingen mee. Is dat nu zo, of haal ik mezelf dat in het hoofd? Datzelfde geldt voor aanrakingen. Bijv. ik aai mijn neefje wel eens over de rug en dat vindt hij merkbaar fijn, maar dan ben ik toch bang dat hij mij later beschuldigt van ongewenste intimiteiten![]()
tuurlijk .. vooroordeel is altijd toepasselijker dan praktijkervaring ..quote:Op maandag 19 juni 2006 13:06 schreef senesta het volgende:
[..]
Volgens mij neem jij jezelf als uitgangspunt.
jij leest ook alleen wat je wil lezen hé .. maar blijf vooral doorgaan met je ongenuanceerde uitspraken .. help je de kids echt meequote:Op maandag 19 juni 2006 13:08 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Foutje idd![]()
![]()
![]()
THNX![]()
Ik dacht wel dat je de verleiding niet kon weerstaan om in de val te trappen........
hebbes![]()
sorry, het was niet mijn bedoeling zover offtopic te gaan, het gaat immers om zijn recht op een opleiding en of die al dan niet terecht is verwijdert ..quote:Op maandag 19 juni 2006 14:03 schreef Black_Tulip het volgende:
Mag ik als TS van dit en het vorige vervolgtopic vragen of jullie de discussie alsjeblieft netjes willen houden?
quote:Op maandag 19 juni 2006 00:13 schreef moussie het volgende:
oh gut, wat laat jij je in je kaart kijken .. potje opbieden ..
quote:Op maandag 19 juni 2006 11:10 schreef moussie het volgende:
en dan specifiek over deze student, hij valt niet op kleine kinderen maar op jonge meisjes .. dus op deze leeftijd .. dus ik heb het wel over het onderwerp .. jullie ook ?
quote:Op maandag 19 juni 2006 11:44 schreef moussie het volgende:
duh ..
[knip]
hoe weet jij dat zoo zeker .. jij kan in iemands hoofd kijken ?
of je denkt : de cijfers liggen er en ze liegen er niet om ?
[knip]
en doe eens een gok, hoeveel zijn dat er denk je ?
quote:Op maandag 19 juni 2006 13:01 schreef moussie het volgende:
hehe .. ik had het kunnen weten .. als er niet met argumenten te winnen valt gaan we over op laag bij de grondse aanvallen zoals eerlijkheid en moraal
[knip]
denk dat jij een goed moet leren lezen
[knip]
diegene die hier droomt ben jij .. je droomt van een realiteit die niet bestaat .. hoop voor al die kids dat jij/jullie ooit eens wakker wordt/worden ..
quote:Op maandag 19 juni 2006 13:22 schreef moussie het volgende:
[..]
ik spreek uit ervaring .. mag dat soms niet ? je mag alleen iets zeggen als je stikt van de aannames en vooroordelen ?
quote:Op maandag 19 juni 2006 13:27 schreef moussie het volgende:
[..]
tuurlijk .. vooroordeel is altijd toepasselijker dan praktijkervaring ..
quote:Op maandag 19 juni 2006 13:28 schreef moussie het volgende:
[..]
jij leest ook alleen wat je wil lezen hé .. maar blijf vooral doorgaan met je ongenuanceerde uitspraken .. help je de kids echt mee
Zo voer je geen discussie....quote:Op maandag 19 juni 2006 15:07 schreef moussie het volgende:
een meer dan overduidelijk voorbeeld van de schade die wordt aangericht met "goede" bedoelingen .. luister toch vooral alleen naar je eigen klaarliggende oordeel .. je weet het toch zo goed
quote:Op maandag 19 juni 2006 11:52 schreef deedeetee het volgende:
Daar heb jij het niet over dat bestrijd ik ten zeerste !
Dit is het laatste dat ik hierover tegen jou ga zeggen aangezien ik vind dat je alle reden hebt gegeven aan je eerlijkheid ( om niet te zeggen moraal ) te twijfelen.
[knip]
Jouw wens om oudere meisjes die al geslachtrijp zijn en daveren van de hormonen, erbij te slepen begint welhaast komische vormen aan te nemen.![]()
Ik zou zeggen : droom maar lekker werder![]()
doeiiii
quote:Op maandag 19 juni 2006 13:02 schreef senesta het volgende:
Waarom ben je eigenlijk niet meer samen met die oudere man als die relatie zo geweldig was?
.... en zo ook niet.quote:Op maandag 19 juni 2006 13:08 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Foutje idd![]()
![]()
![]()
THNX![]()
hebbes![]()
Ik kan de leeftijd van Norbert de Jonge niet vinden. Dat roept in ieder geval al twijfel op. Dan is er nog het probleem dat de seksuele voorkeur van efebofielen niet nauw gedefinieerd is. Wanneer is een kind seksueel rijpend? Er wordt de leeftijd van 12 jaar genoemd, maar dat is geen starre grens. De enige leeftijd die Norbert zelf noemt is 10 jaar. Er is dus niet onomstotelijk vast te leggen of Norbert een efebofiel of een pedofiel is. Alle pretenties zeker te kunnen weten dat hij een pedofiel of een efebofiel is zijn dus onzinnig.quote:Ongeveer vanaf twaalf jaar houdt de psychiatrische grens van pedofilie op en begint efebofilie. De seksuele voorkeur voor rijpende meisjes of maagden wordt ook wel parthenofilie genoemd. Voorwaarde is dat degene met deze voorkeur zelf duidelijk de adolescentie ontstegen is; hij of zij moet tenminste midden twintig zijn.
nogmaals sorry, voelde me persoonlijk aangevallen ..quote:Op maandag 19 juni 2006 16:15 schreef Black_Tulip het volgende:
- Opsomming van quotes volgt -
Zo voer je geen discussie....
ik weet niet meer waar maar ik zag 29 staan bij een fotoquote:Ik kan de leeftijd van Norbert de Jonge niet vinden.
hij was 20 toen die verliefd werdt op de 10jarige en vindt nu zijn gerief bij oudere meisjes die dat stukje onschuld en onbevangenheid nog wel hebben .. dus daaruit zou je kunnen sluiten dat hij idd efebofiel is ?quote:Dat roept in ieder geval al twijfel op. Dan is er nog het probleem dat de seksuele voorkeur van efebofielen niet nauw gedefinieerd is. Wanneer is een kind seksueel rijpend? Er wordt de leeftijd van 12 jaar genoemd, maar dat is geen starre grens. De enige leeftijd die Norbert zelf noemt is 10 jaar. Er is dus niet onomstotelijk vast te leggen of Norbert een efebofiel of een pedofiel is. Alle pretenties zeker te kunnen weten dat hij een pedofiel of een efebofiel is zijn dus onzinnig.
Ik heb zijn stuk nog een keer gelezen en er staat dat hij 25 was in 2003.quote:ik weet niet meer waar maar ik zag 29 staan bij een foto
Er staat nergens dat hij valt op oudere meisjes. Sterker nog, de volgende zinsnedes suggereren dat hij valt op jongere meisjes:quote:hij was 20 toen die verliefd werdt op de 10jarige en vindt nu zijn gerief bij oudere meisjes die dat stukje onschuld en onbevangenheid nog wel hebben .. dus daaruit zou je kunnen sluiten dat hij idd efebofiel is ?
De kinderen waarnaar hij verwijst in de tweede zin zijn dus kinderen die al seksuele gevoelens hebben, maar dan voor de puberteit. De puberteit begint rond je 12e.quote:Of misschien komt dit omdat dit soort gevoelens in de puberteit zo heftig worden dat al hetgeen daarvoor niks voorgesteld lijkt te hebben? In ieder geval vinden mensen dat seks niet bij kinderen past.
Ik ook.quote:anyway, het gaat om zijn studie en ik ben dan ook benieuwd wat daarmee verder gebeurd .. ik blijf het maar raar vinden dat een onderwijsinstituut je eerst wel accepteerd en zelfs afspraken met je maakt om dan op het moment dat er negatieve aandacht aan zou kunnen worden besteed op de afspraken terug te komen ..
Dan is dat duidelijk.quote:Op maandag 19 juni 2006 16:52 schreef deedeetee het volgende:
Met betrekking tot je vraag Black_Tulip :
Ik vind het geen goed idee om een tiener op botte wijze aan te vallen vanwege een verhouding met een oudere man. Dat zou ik idg niet doen. De zaak opblazen veroorzaakt alleen maar schade. Rustig blijven en eerst eens goed bekijken wat er aan de hand is zou ik zeggen. En dan pas beslissen of en hoe je gaat ingrijpen. Zorgen dat je een goed contact houd met de tiener en klaar staan om de eventuele scherven op te rapenMaar wel de zaak goed in de gaten houden. Het hangt van zoveel factoren af dat er eigenlijk niet een pasklare reactie is.
Ik heb al een hele tijd eerder gezegd dat de reactie van de omgeving vaak erg slecht is voor een kind als het gaat om een seksuele ervaring( van welke aard dan ook ) met een volwassene. (Fok is ff erg langzaam dus is het opzoeken ff lastig. )
Daar heb ik ook reactie op gekregen in de geest van * dan ben jij een van de weinige die er zo over denkt * Mijn mening hierover is dus wel opgemerkt.
Ik probeer met man en macht ervoor te zorgen dat de discussie goed blijft verlopen. Aan de andere kant ben ik noch scheidsrechter, noch modquote:Het lijkt me niet zinvol om hier een welles nietes geval van te maken. Ik heb mijn zegje gedaan en als je dat hinderde spijt mij dat voor je.
quote:We wachten gewoon op verdere hopelijk ontopic reacties.
Je was er ook weer?quote:Op maandag 19 juni 2006 16:52 schreef deedeetee het volgende:
Met betrekking tot je vraag Black_Tulip :
Ik vind het geen goed idee om een tiener op botte wijze aan te vallen vanwege een verhouding met een oudere man. Dat zou ik idg niet doen. De zaak opblazen veroorzaakt alleen maar schade. Rustig blijven en eerst eens goed bekijken wat er aan de hand is zou ik zeggen. En dan pas beslissen of en hoe je gaat ingrijpen. Zorgen dat je een goed contact houd met de tiener en klaar staan om de eventuele scherven op te rapenMaar wel de zaak goed in de gaten houden. Het hangt van zoveel factoren af dat er eigenlijk niet een pasklare reactie is.
Ik heb al een hele tijd eerder gezegd dat de reactie van de omgeving vaak erg slecht is voor een kind als het gaat om een seksuele ervaring( van welke aard dan ook ) met een volwassene. (Fok is ff erg langzaam dus is het opzoeken ff lastig. )
Daar heb ik ook reactie op gekregen in de geest van * dan ben jij een van de weinige die er zo over denkt * Mijn mening hierover is dus wel opgemerkt.
Het lijkt me niet zinvol om hier een welles nietes geval van te maken. Ik heb mijn zegje gedaan en als je dat hinderde spijt mij dat voor je.
We wachten gewoon op verdere hopelijk ontopic reacties.![]()
quote:Op maandag 19 juni 2006 18:00 schreef senesta het volgende:
[..]
Je was er ook weer?![]()
Ik ben me er best van bewust dat je niet als dolle man door je kinds gevoelsleven mag walsen als een dergelijke relatie uit mocht komen.
Wel zou ik de betreffende man erop aanspreken en van daaruit verder actie ondernemen, voor zover ik het nu kan overzien zou ik wel op de relatie tegen zijn en kijken of ik het kan beeindigen.
Aangifte weet ik niet, zeker melding en daarna kijken hoe kind erover denkt, mijn ervaringen met aangifte en riagg en dergelijke zijn niet zo best.
Wel blijf ik vinden dat het schofterig (zacht gezegt) is van de pedofiel om misbruik te maken van een dergelijk meisje, zo'n meisje kan namelijk erg goed zonder een pedofiel in haar leven en met zorgt altijd voor problemen.
Van kinderen blijf je gewoon af in mijn ogen, punt, en als het je om het meisje zelf te doen is wacht je gewoon maar tot ze oud genoeg is.
Dat is precies waar de schoen wringt, als hij eenmaal zijn papieren heeft kan hij proberen om ergens aan de slag te gaan, daar is hij immers door de school toe bevoegt ?quote:Mijn grootste punt met de niet-meer-studerende pedofiel is dat je hem, als je hem laat studeren niet meer kan beletten op een later tijdstip toch zijn beroep uit te gaan oefenen.
Verder vraag ik me af hoe hij onderzoek wil gaan doen zonder contact met kinderen, en hoe kun kinderen die al in zo'n kwetsbare situatie zitten dat ze hulpverlening nodig hebben blootstellen aan een pedofiel die sex met kinderen gewoon niet verkeerd vind?
hmz ..quote:Op maandag 19 juni 2006 16:52 schreef Black_Tulip het volgende:
Er staat nergens dat hij valt op oudere meisjes.
als hij echt op pre-puberale meisjes zou vallen, dan zou de vrouw met jeugdige eigenschappen toch niet aantrekkelijk zijnquote:Ik voel me niet alleen maar aangetrokken tot jonge meisjes, maar ook tot vrouwen met bepaalde jeugdige eigenschappen, dus ik kan gelukkig ook in de huidige maatschappij alle kanten op.
uhm, hij schrijft dat weinig mensen zich de ontdekkingsreis van hun lichaam herinneren en vraagt zich af hoe dat komt .. om een zin later te constateren dat volwassenen vinden dat sex niet bij kinderen hoort .. hij had wellicht beter sexualiteit kunnen zeggen ?quote:Sterker nog, de volgende zinsnedes suggereren dat hij valt op jongere meisjes:
[..]
De kinderen waarnaar hij verwijst in de tweede zin zijn dus kinderen die al seksuele gevoelens hebben, maar dan voor de puberteit. De puberteit begint rond je 12e.
Ik denk dat het wel mogelijk is of mogelijk moet zijn om hem te beletten een praktisch beroep in dit vakgebied uit te oefenen. Dat kan beginnen bij een diploma wat hem louter kwalificeert voor theoretische beroepen. Dan staat er in ieder geval niets verkeerds op zijn CV.quote:Op maandag 19 juni 2006 18:00 schreef senesta het volgende:
Mijn grootste punt met de niet-meer-studerende pedofiel is dat je hem, als je hem laat studeren niet meer kan beletten op een later tijdstip toch zijn beroep uit te gaan oefenen.
Dat kan hij doen door het bestuderen van de resultaten van onderzoeken van anderen. Toegegeven, dat vermindert het nut en de betrouwbaarheid van zijn onderzoek wel drastisch. Indien te drastisch is het gewoon geen goed idee.quote:Verder vraag ik me af hoe hij onderzoek wil gaan doen zonder contact met kinderen
Niet natuurlijk.quote:en hoe kun kinderen die al in zo'n kwetsbare situatie zitten dat ze hulpverlening nodig hebben blootstellen aan een pedofiel die sex met kinderen gewoon niet verkeerd vind?
Welke mogelijkheden zijn er dan?quote:Op maandag 19 juni 2006 18:09 schreef deedeetee het volgende:
Als het hem echt om een puur theoretische studie te doen is zijn er mogelijkheden te over lijkt me.
Deze studie is daarvoor niet echt noodzakelijk.
hij zou het praktijkgedeelte ook door studentassistenten kunnen laten doen, zo gaat het nu ook vaak. En dan zelf de resultaten verwerken.quote:
Het kan best een en-en situatie zijn. Hij valt op eigenschappen die kenmerkend zijn voor jonge meisjes, maar bij hoge uitzondering ook wel bij volwassene vrouwen voorkomen. Dat betekent dus ook dat als hij verliefd zou worden op een meisje, die twee een relatie krijgen en het jeugdige karakter van het meisje niet verandert, de relatie door zou blijven kunnen gaan tot lang na haar 18e verjaardag. Daarmee wil ik het niet goedkeuren, maar het is wel mogelijk.quote:Op maandag 19 juni 2006 18:27 schreef moussie het volgende:
als hij echt op pre-puberale meisjes zou vallen, dan zou de vrouw met jeugdige eigenschappen toch niet aantrekkelijk zijn
Ik denk dat zowel seks als seksualiteit wel in de context van die zin past.quote:uhm, hij schrijft dat weinig mensen zich de ontdekkingsreis van hun lichaam herinneren en vraagt zich af hoe dat komt .. om een zin later te constateren dat volwassenen vinden dat sex niet bij kinderen hoort .. hij had wellicht beter sexualiteit kunnen zeggen ?
Daar ben ik het ook wel eens, maar ik heb de grootste afkeur en walging voor zijn aangeboden oplossing voor dit probleem.quote:het domme is, hij heeft wel een punt, volwassenen negeren de sexueele ontwikkeling van kinderen grotendeels .. als je bvb kijkt naar sexueele voorlichting op scholen .. de bloemetjes, de bijtjes, tegenwoordig met condoom en evtl wat vermaningen en dat was het zo'n beetje .. voor de rest staat het schoolplein nog steeds vol met roddelende moeders die zich verbaasd afvragen waar zoonlief "de vieze boekjes" nou weer vandaan heeft, daar is die toch veel te jong voor
nogmaals, ik ben dus voorstander van het zweedse onderwijssysteem in deze, sexueele opvoeding in 4 fases aangepast aan leeftijd en ontwikkeling, da's pas een effectieve manier om pedo's die willen "helpen met experimenteren" buiten de deur te houden
Geen idee. Hij zei dat hij het zou doen.quote:heeft die eigenlijk al een rechtszaak aangespannen ?
Het gaat om mogelijkheden buiten het kader van de studie orthopegagogiek.quote:Op maandag 19 juni 2006 18:51 schreef Viking84 het volgende:
[..]
hij zou het praktijkgedeelte ook door studentassistenten kunnen laten doen, zo gaat het nu ook vaak. En dan zelf de resultaten verwerken.
ja maar als hij gewoon onderzoeker wordt?quote:Op maandag 19 juni 2006 18:51 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Het gaat om mogelijkheden buiten het kader van de studie orthopegagogiek.
Tja, ik vind jou ook nogal eng dus waarom zouden we jou faciliteren om uberhaupt met mensen in aanraking te komen. Je lijkt me echt zo'n potentiele moordenaar. Eerst maar je handjes afhakken dus.quote:Op maandag 19 juni 2006 18:04 schreef desiredbard het volgende:
Heel makkelijk je moet een pedofiel niet faciliteren om te dicht met kinderen in aanraking te komen voordat ie geestelijk dan wel fysiek gecastreerd is en iedere lust en neiging tot sex weg is.
Waarom belastinggeld verspillen om meneer zometeen ADHDtjes te laten nemen?
Dat zeg ik ook, maar deedeetee vraagt om mogelijkheden buiten de studie orthopegagogiek in geval dat het niet mogelijk is om hem slechts te beperken tot onderzoeken.quote:Op maandag 19 juni 2006 18:53 schreef Viking84 het volgende:
[..]
ja maar als hij gewoon onderzoeker wordt?
SCH, ik kon vele van je vorige reacties in het topic waarderen, maar deze opmerking gaat echt te ver. Oprotten met dat getroll.quote:Op maandag 19 juni 2006 19:05 schreef SCH het volgende:
[..]
Tja, ik vind jou ook nogal eng dus waarom zouden we jou faciliteren om uberhaupt met mensen in aanraking te komen. Je lijkt me echt zo'n potentiele moordenaar. Eerst maar je handjes afhakken dus.![]()
dan houdt het snel op, denk ikquote:Op maandag 19 juni 2006 19:12 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook, maar deedeetee vraagt om mogelijkheden buiten de studie orthopegagogiek in geval dat het niet mogelijk is om hem slechts te beperken tot onderzoeken.
Pardon???? Je kent die user zeker niet he. De opmerking van die persoon gaat veel verder en het is geen getroll, bovendien ga jij daar niet over.quote:Op maandag 19 juni 2006 19:13 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
SCH, ik kon vele van je vorige reacties in het topic waarderen, maar deze opmerking gaat echt te ver. Oprotten met dat getroll.
Op zich mag het wel naar buiten komen maar wel in een gesloten circuit. Ik ben er tegen dat alles op straat komt te liggen en pedo's een soort opgejaagd wild worden. Dat maakt ze gevaarlijk. Maar als je in de beroepsgroep een goed registratiesysteem kan bedenken waarbij duidelijk is wie bijvoorbeeld deze man zegt te zijn, hij zegt het namelijjk zelf, dan lijkt mij dat prima.quote:Op maandag 19 juni 2006 19:15 schreef Viking84 het volgende:
[..]
dan houdt het snel op, denk ikbovendien: niet alle werkgevers zullen even coulant zijn en hem hoe dan ook niet aannemen als hij bekend staat als pedofiel. Sommige dingen moet je gewoon niet naar buiten brengen en dit is er één van.
Zijn opmerking is niet gericht op één van de discussiepartners en is daarmee niet fataal voor de discussie. Wat hij buiten deze discussie doet is totaal niet van belang. Het is mijn goed recht om jouw post getroll te vinden en het is eveneens mijn goed recht om jou te vragen niet op de man te spelen in een door mij geopend topic waarin ik juist probeer zakelijkheid en nuance te bewaren.quote:Op maandag 19 juni 2006 19:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Pardon???? Je kent die user zeker niet he. De opmerking van die persoon gaat veel verder en het is geen getroll, bovendien ga jij daar niet over.
persoonlijke vetes met andere users vecht je maar via MSN uit. Het gaat er hier om dat je inhoudelijk reageert op zijn uitspraken en daar geen voorgeschiedenis bij betrekt, tenzij je de relevantie daarvan kunt beargumenteren.quote:Op maandag 19 juni 2006 19:16 schreef SCH het volgende:
[..]
Pardon???? Je kent die user zeker niet he. De opmerking van die persoon gaat veel verder en het is geen getroll, bovendien ga jij daar niet over.
en dan wordt hij zeker wel aangenomen?quote:Op maandag 19 juni 2006 19:17 schreef SCH het volgende:
[..]
Op zich mag het wel naar buiten komen maar wel in een gesloten circuit. Ik ben er tegen dat alles op straat komt te liggen en pedo's een soort opgejaagd wild worden. Dat maakt ze gevaarlijk. Maar als je in de beroepsgroep een goed registratiesysteem kan bedenken waarbij duidelijk is wie bijvoorbeeld deze man zegt te zijn, hij zegt het namelijjk zelf, dan lijkt mij dat prima.
Het is mijn goed recht om boos te zijn op een andere user die onrecht doet aan mensen en kwalijke dingen suggereert. Dat jij het topic geopend hebt, doet niet ter zake. Je bent bovendien off-topic bezig nu en kunt het beter in FB uitvechten. Raar dat je mij er op aanspreekt maar niet de user die pedo's geestelijk en fysiek wil castreren. Mijn reactie daarop is geheel on-topic. Uit de posts van die user kan je opmaken dat hij agressief en gevaarlijk is dus is mijn voorstel heel redelijk. Nou ja, eigenlijk net zo onredelijk als dat van hem.quote:Op maandag 19 juni 2006 19:20 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Zijn opmerking is niet gericht op één van de discussiepartners en is daarmee niet fataal voor de discussie. Wat hij buiten deze discussie doet is totaal niet van belang. Het is mijn goed recht om jouw post getroll te vinden en het is eveneens mijn goed recht om jou te vragen niet op de man te spelen in een door mij geopend topic waarin ik juist probeer zakelijkheid en nuance te bewaren.
Je wilt toch niet dat hij met kinderen komt te werken?quote:Op maandag 19 juni 2006 19:22 schreef Viking84 het volgende:
[..]
en dan wordt hij zeker wel aangenomen?door hem speciaal als pedofiel te laten registreren wordt hij zo gestigmatiseerd, dat werkt ook zeker niet in zijn voordeel.
Ik bedoel dat hij als hij de studie die hij nu wil nu wil volgen niet kan doen, omdat hij dan onvermijdelijk in contact moet komen met kinderen, gewoon een andere studie gaat volgen waarvoor geen daadwerkelijk contact met kinderen nodig is.quote:
oh ok, ik begreep het even verkeerd (denk ik). Jij wilt een registratiesysteem zodat hij op bepaalde werkplekken geweerd kan worden? Ik dacht dat je wilde dat hij overal toegang kon krijgen, mits men binnen dat beroepsveld maar op de hoogte was en hem in de gaten zou kunnen houden. Dat laatste zie ik niet zo snel gebeuren, wb dat eerste ben ik het met je eensquote:Op maandag 19 juni 2006 19:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Je wilt toch niet dat hij met kinderen komt te werken?
Dan zijn we het eens denk ik, het gaat mij om de praktijk met kinderen. Daar zou hij niet voor in aanmerking moeten komen. Je moet juist zorgen dat hij verder niet al te veel gestigmatiseerd wordt.quote:Op maandag 19 juni 2006 19:26 schreef Viking84 het volgende:
[..]
oh ok, ik begreep het even verkeerd (denk ik). Jij wilt een registratiesysteem zodat hij op bepaalde werkplekken geweerd kan worden? Ik dacht dat je wilde dat hij overal toegang kon krijgen, mits men binnen dat beroepsveld maar op de hoogte was en hem in de gaten zou kunnen houden. Dat laatste zie ik niet zo snel gebeuren, wb dat eerste ben ik het met je eens
hij zou inderdaad moeten accepteren dat bepaalde beroepen in zijn situatie niet erg voor de hand liggen. Je kunt weinig anders dan dat te accepteren. Ik ben slechthorend en ga ook niet expres een studie/opleiding volgen waarvan ik weet dat ik er problemen mee ga krijgen. Ik ben me bewust van mijn beperkingen, dat zou Norbert ook moeten zijn.quote:Op maandag 19 juni 2006 19:24 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik bedoel dat hij als hij de studie die hij nu wil nu wil volgen niet kan doen, omdat hij dan onvermijdelijk in contact moet komen met kinderen, gewoon een andere studie gaat volgen waarvoor geen daadwerkelijk contact met kinderen nodig is.
Volgens mij was dat al geregeld. Bij het contact met kinderen was altijd een derde aanwezig. Daarom snap ik de beslissing ook niet zo goed. Werkten die maatregelen niet? Waarom komt de uni nu met dat besluit?quote:Op maandag 19 juni 2006 19:24 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik bedoel dat hij als hij de studie die hij nu wil nu wil volgen niet kan doen, omdat hij dan onvermijdelijk in contact moet komen met kinderen, gewoon een andere studie gaat volgen waarvoor geen daadwerkelijk contact met kinderen nodig is.
Ik denk dat je er niet aan ontkomt te zeggen dat hij pedofiel is als een werkgever een verklaring wil voor het feit dat hij alleen voor theoretische beroepen gekwalificeerd is.quote:Op maandag 19 juni 2006 19:15 schreef Viking84 het volgende:
[..]
dan houdt het snel op, denk ikbovendien: niet alle werkgevers zullen even coulant zijn en hem hoe dan ook niet aannemen als hij bekend staat als pedofiel. Sommige dingen moet je gewoon niet naar buiten brengen en dit is er één van.
Het was off-topic vanaf het moment dat jij op Desiredbard reageerde. Dat vind ik verder ook niet zo'n probleem, al zullen mods daar vast anders over oordelen. Verder heb ik geen behoefte om dit in FB uit te praten; dat lijkt me net iets te gewichtig voor deze post. Ik spreek jou op jouw post aan, omdat je een discussiepartner aanvalt. Je ongenoegen uiten over zijn post had je ook op een andere manier kunnen doen. Uit de posts van die user leid jij misschien af dat hij agressief en gevaarlijk is, maar anderen verschillen daar wellicht van mening over en een discussie over zijn karakter of eventuele preventieve handelingen is hier totaal niet aan de orde. Zoiets kun je inderdaad beter in FB uitvechten.quote:Op maandag 19 juni 2006 19:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is mijn goed recht om boos te zijn op een andere user die onrecht doet aan mensen en kwalijke dingen suggereert. Dat jij het topic geopend hebt, doet niet ter zake. Je bent bovendien off-topic bezig nu en kunt het beter in FB uitvechten. Raar dat je mij er op aanspreekt maar niet de user die pedo's geestelijk en fysiek wil castreren. Mijn reactie daarop is geheel on-topic. Uit de posts van die user kan je opmaken dat hij agressief en gevaarlijk is dus is mijn voorstel heel redelijk. Nou ja, eigenlijk net zo onredelijk als dat van hem.![]()
Onder wiens gezag staan de betrokken kinderen ? Misschien speelt dat ook een rol ?quote:Op maandag 19 juni 2006 19:29 schreef SCH het volgende:
[..]
Volgens mij was dat al geregeld. Bij het contact met kinderen was altijd een derde aanwezig.
Dat vraag iik me ook af.quote:Daarom snap ik de beslissing ook niet zo goed. Werkten die maatregelen niet? Waarom komt de uni nu met dat besluit?
Tsja daar verdenk ik op mijn beurt die student van. Er zijn vast wel theoretische studies die hij ipv deze had kunnen doen.quote:Ik denk nog steeds dat het veel met imago en publiciteit te maken heeft. Wel begrijpelijk maar niet zo netjes.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |