Hoeveel slachtoffers die als kind misbruikt zijn door een volwassene ken jij dan?quote:Op zondag 18 juni 2006 19:46 schreef moussie het volgende:
[..]
of te wel, het kan je geen moer schelen dat je met jouw reactie het kind kapot maakt .. het is maatschappelijke niet aanvaardbaar .. punt ?
rare bescherming is dat dan, als het middel erger is dan de kwaal
Een kind van 6/8 jaar is niet verliefd.quote:Op zondag 18 juni 2006 20:23 schreef moussie het volgende:
[..]
het kind is alleen maar verliefd en verdrietig...
quote:Op zondag 18 juni 2006 13:04 schreef moussie het volgende:
[..]
en dat zie ik dus ook bij de reactie van deeteetee .. het onvermogen/de onwil om te beseffen dat zo'n kind het wel eens zelf zou willen ..
De wens is de vader van de gedachte. Een spreekwoord dat opgaat voor de meeste pedofielen. Een hartverwarmende en tedere lach van een kind wordt al snel geīnterpreteerd als een teken van verliefdheid of iets dergelijks. Of heb je aan die jongen gevraagd of hij de hots voor jou had? Als dat überhaupt het geval was. Misschien was het wel gewoon een vorm van aandacht proberen te trekken. Een lolletje.quote:om een voorbeeld te geven .. toen ik hier pas kwam wonen, het toen 14jarig zoontje van me buuf, omg wat had dat joch de hots voor mij, zo erg dat ik nog niet eens meer in bikini in de tuin wou gaan zitten, ronduit onaangenaam (hoe meten leraren etc zich wel voelen als slachtoffer van dat soort aandacht)
echt kennen .. 4 .. min of meer kennen (incluis die 4) 12quote:Op zondag 18 juni 2006 23:04 schreef Monus het volgende:
Hoeveel slachtoffers die als kind misbruikt zijn door een volwassene ken jij dan?
en daar vergis je je dus in .. ze kunnen zelfs verschrikkelijk verliefd zjn .. de juf bvb wordt op handen gedragen, kom je als moeder zijnde amper nog tussenquote:
Dan nog is dat niet verliefd. Ik ben zelf ook kind geweest hoor.quote:Op zondag 18 juni 2006 23:25 schreef moussie het volgende:
[..]
en daar vergis je je dus in .. ze kunnen zelfs verschrikkelijk verliefd zjn .. de juf bvb wordt op handen gedragen, kom je als moeder zijnde amper nog tussen
maar anyway .. die leeftijd bedoel ik dus niet, ik bedoel de puber met zijn eerste "echte liefde"
Hoe weet je dat het om verliefdheid gaat?quote:Op zondag 18 juni 2006 23:25 schreef moussie het volgende:
[..]
en daar vergis je je dus in .. ze kunnen zelfs verschrikkelijk verliefd zjn .. de juf bvb wordt op handen gedragen, kom je als moeder zijnde amper nog tussen
Ze beginnen inderdaad met steeds vreemdere zaken aan te komen.quote:Op zondag 18 juni 2006 23:12 schreef HPoi het volgende:
[..]
Ja, ik vind het ook steeds vager worden....![]()
Het grootste gedeelte van de pedo's valt op kinderen van 6 / 8 jaar.quote:Op zondag 18 juni 2006 23:25 schreef moussie het volgende:
[..]
maar anyway .. die leeftijd bedoel ik dus niet, ik bedoel de puber met zijn eerste "echte liefde"
als ze allemaal zo uit zien, waar maken we ons dan zorgen over ?quote:Op zondag 18 juni 2006 23:16 schreef schatje het volgende:
Alsof een kind bijvoorbeeld een relatie zou willen beginnen met deze man. Omgekeerd wil deze man het natuurlijk wel heel graag. Zou jij je kind toevertrouwen aan deze man?
ik heb het een maand of 2 aan gekeken en hem daarna daarop aangesproken, hem gevraagd wat die van me wou .. "nou buuf, ik heb fantasieën over U"quote:De wens is de vader van de gedachte. Een spreekwoord dat opgaat voor de meeste pedofielen. Een hartverwarmende en tedere lach van een kind wordt al snel geīnterpreteerd als een teken van verliefdheid of iets dergelijks. Of heb je aan die jongen gevraagd of hij de hots voor jou had? Als dat überhaupt het geval was. Misschien was het wel gewoon een vorm van aandacht proberen te trekken. Een lolletje.
vandaar dat er dus eindelijk eens dat onderscheid moet worden gemaakt .. tussen "de meeste pedo's" en diegenen die op kinderen vallen met zich net ontwikkelende geslachtskenmerkenquote:Op zondag 18 juni 2006 23:35 schreef Monus het volgende:
[..]
Het grootste gedeelte van de pedo's valt op kinderen van 6 / 8 jaar.
zo noemen we dat .. adoratie, verliefdheidquote:Op zondag 18 juni 2006 23:29 schreef schatje het volgende:
[..]
Hoe weet je dat het om verliefdheid gaat?
Ik zou niet weten waarom.quote:Op zondag 18 juni 2006 23:40 schreef moussie het volgende:
[..]
vandaar dat er dus eindelijk eens dat onderscheid moet worden gemaakt .. tussen "de meeste pedo's" en diegenen die op kinderen vallen met zich net ontwikkelende geslachtskenmerken
Ik weet niet eens meer hoeveel mensen ik ken die als kind sexueel zijn misbruikt. Het zijn er in iedergeval meer dan 20. Dan heb ik nog niet eens over diegenen waar ik het altijd van verwacht heb (vanwege hun gedrag). En het is niet alleen dat ik die mensen ken maar ik ken ook hun verhalen.quote:Op zondag 18 juni 2006 23:22 schreef moussie het volgende:
[..]
echt kennen .. 4 .. min of meer kennen (incluis die 4) 12
Dat begrijp ik ja. Alleen kan gedrag op verschillende manieren worden geīnterpreteerd. Het hoeft niet per see verliefdheid te zijn. Het kind kan ook gewoon dol zijn op de juffrouw of de meester. Bovendien kun je niet de gedachte's van een kind lezen. En ook niet wat een kind voelt.quote:Op zondag 18 juni 2006 23:40 schreef moussie het volgende:
[..]
zo noemen we dat .. adoratie, verliefdheid
Wie is "ze"?quote:Op zondag 18 juni 2006 23:33 schreef Monus het volgende:
[..]
Ze beginnen inderdaad met steeds vreemdere zaken aan te komen.
Dat hangt ervan af welk middel het is voor welke kwaal.quote:Op zondag 18 juni 2006 23:47 schreef Monus het volgende:
En het middel is niet erger dan de kwaal. Daarvoor is de kwaal te erg.
quote:Op zondag 18 juni 2006 23:58 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Dat hangt ervan af welk middel het is voor welke kwaal.
Wel bij de les blijven...quote:Maar dat is een drogredenering, wie zegt dat we moord en verkrachting niet slechts verkeerd vinden vanwege het maatschappelijke stigma? Als iedereen moord ok vond, was het geen probleem, moeten we dan ook maar beginnen met de acceptatie daarvan?
oh gut, wat laat jij je in je kaart kijken .. potje opbieden ..quote:Op zondag 18 juni 2006 23:47 schreef Monus het volgende:
Ik weet niet eens meer hoeveel mensen ik ken die als kind sexueel zijn misbruikt. Het zijn er in iedergeval meer dan 20. Dan heb ik nog niet eens over diegenen waar ik het altijd van verwacht heb (vanwege hun gedrag). En het is niet alleen dat ik die mensen ken maar ik ken ook hun verhalen.
En het middel is niet erger dan de kwaal. Daarvoor is de kwaal te erg.
hehe .. da's een leuke .. als jij nou zegt dat jij verliefd bent bedoel je dan hetzelfde als ikquote:Op zondag 18 juni 2006 23:53 schreef schatje het volgende:
Dat begrijp ik ja. Alleen kan gedrag op verschillende manieren worden geīnterpreteerd. Het hoeft niet per see verliefdheid te zijn. Het kind kan ook gewoon dol zijn op de juffrouw of de meester. Bovendien kun je niet de gedachte's van een kind lezen. En ook niet wat een kind voelt.
Als je me bij de les wil houden is het wel zo makkelijk als je duidelijk uitlegt waar het om gaat.quote:
omdat kinderen, zeker op die leeftijd, nu eenmaal sexueele gevoelens hebben .. en met negeren kom je nergensquote:Op zondag 18 juni 2006 23:45 schreef HPoi het volgende:
Ik zou niet weten waarom.
Nuancering is zeker geen objectieve bezigheid, analytisch inzicht zou gebaseerd moeten zijn op objectieve feiten. De kwestie wordt onnodig ingewikkeld gemaakt: Het gaat erom of het vanuit het perspectief van de universiteit de juiste beslissing was, het was namelijk aan hun om die beslissing te maken. En het antwoord daarop is overwegend instemmend, omdat het de meest logische beslissing is.quote:Op zondag 18 juni 2006 18:11 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Door welke emoties laten wij ons overheersen dan? Het gaat hier trouwens niet helemaal over hetzelfde geval. SCH had het over ouders die na het ontdekken dat hun kind een relatie heeft met een pedofiel helemaal flippen, de relatie beëindigen, de pedofiel demoniseren en zo het kind emotionele schade berokkenen. Jij hebt het hier over het wel of niet toelaten van deze student aan de opleiding orthopedagogiek.
[..]
Zoals SCH al zei fungeert nuancering juist als middel om te trachten de ratio zoveel mogelijk te laten spreken; analytisch inzicht laten gelden boven kortzichtige veroordeling. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat een afweging dat het het risico niet waard is noodzakelijkerwijs wel overheerst wordt door emoties.
Niets is een logische beslissing, als je het toch over objectiviteit wil hebben. Het woord "logisch" is een subjectief oordeel. Ik ben het overigens niet met je eens dat het de juiste, logische beslissing is.quote:Op maandag 19 juni 2006 00:57 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Nuancering is zeker geen objectieve bezigheid, analytisch inzicht zou gebaseerd moeten zijn op objectieve feiten. De kwestie wordt onnodig ingewikkeld gemaakt: Het gaat erom of het vanuit het perspectief van de universiteit de juiste beslissing was, het was namelijk aan hun om die beslissing te maken. En het antwoord daarop is overwegend instemmend, omdat het de meest logische beslissing is.
Voor zover ik met mijn analytisch inzicht in staat ben de objectieve feiten te herleiden uit de discussie zeg ik het volgende: Het gaat hier niet om een hypothetische situatie. De feiten zijn als volgt:quote:Ik ga weer het woordje "jullie" gebruiken, maar ik neem aan dat duidelijk is wie ik daarmee bedoel.
In mijn beleving proberen jullie om emotionele redenen, namelijk het hooghouden van jullie principes (rechten van een student) de zaak onnodig complex te maken door nuances aan te brengen in de trant van: "Wat als", "Maar misschien", enzovoorts. Inderdaad interessant om de kwestie op die manier verder uit te diepen, maar de discussie wordt te hypothetisch en daardoor niet meer relevant voor deze zaak.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |