Hoeveel slachtoffers die als kind misbruikt zijn door een volwassene ken jij dan?quote:Op zondag 18 juni 2006 19:46 schreef moussie het volgende:
[..]
of te wel, het kan je geen moer schelen dat je met jouw reactie het kind kapot maakt .. het is maatschappelijke niet aanvaardbaar .. punt ?
rare bescherming is dat dan, als het middel erger is dan de kwaal
Een kind van 6/8 jaar is niet verliefd.quote:Op zondag 18 juni 2006 20:23 schreef moussie het volgende:
[..]
het kind is alleen maar verliefd en verdrietig...
quote:Op zondag 18 juni 2006 13:04 schreef moussie het volgende:
[..]
en dat zie ik dus ook bij de reactie van deeteetee .. het onvermogen/de onwil om te beseffen dat zo'n kind het wel eens zelf zou willen ..
De wens is de vader van de gedachte. Een spreekwoord dat opgaat voor de meeste pedofielen. Een hartverwarmende en tedere lach van een kind wordt al snel geïnterpreteerd als een teken van verliefdheid of iets dergelijks. Of heb je aan die jongen gevraagd of hij de hots voor jou had? Als dat überhaupt het geval was. Misschien was het wel gewoon een vorm van aandacht proberen te trekken. Een lolletje.quote:om een voorbeeld te geven .. toen ik hier pas kwam wonen, het toen 14jarig zoontje van me buuf, omg wat had dat joch de hots voor mij, zo erg dat ik nog niet eens meer in bikini in de tuin wou gaan zitten, ronduit onaangenaam (hoe meten leraren etc zich wel voelen als slachtoffer van dat soort aandacht)
echt kennen .. 4 .. min of meer kennen (incluis die 4) 12quote:Op zondag 18 juni 2006 23:04 schreef Monus het volgende:
Hoeveel slachtoffers die als kind misbruikt zijn door een volwassene ken jij dan?
en daar vergis je je dus in .. ze kunnen zelfs verschrikkelijk verliefd zjn .. de juf bvb wordt op handen gedragen, kom je als moeder zijnde amper nog tussenquote:
Dan nog is dat niet verliefd. Ik ben zelf ook kind geweest hoor.quote:Op zondag 18 juni 2006 23:25 schreef moussie het volgende:
[..]
en daar vergis je je dus in .. ze kunnen zelfs verschrikkelijk verliefd zjn .. de juf bvb wordt op handen gedragen, kom je als moeder zijnde amper nog tussen
maar anyway .. die leeftijd bedoel ik dus niet, ik bedoel de puber met zijn eerste "echte liefde"
Hoe weet je dat het om verliefdheid gaat?quote:Op zondag 18 juni 2006 23:25 schreef moussie het volgende:
[..]
en daar vergis je je dus in .. ze kunnen zelfs verschrikkelijk verliefd zjn .. de juf bvb wordt op handen gedragen, kom je als moeder zijnde amper nog tussen
Ze beginnen inderdaad met steeds vreemdere zaken aan te komen.quote:Op zondag 18 juni 2006 23:12 schreef HPoi het volgende:
[..]
Ja, ik vind het ook steeds vager worden....![]()
Het grootste gedeelte van de pedo's valt op kinderen van 6 / 8 jaar.quote:Op zondag 18 juni 2006 23:25 schreef moussie het volgende:
[..]
maar anyway .. die leeftijd bedoel ik dus niet, ik bedoel de puber met zijn eerste "echte liefde"
als ze allemaal zo uit zien, waar maken we ons dan zorgen over ?quote:Op zondag 18 juni 2006 23:16 schreef schatje het volgende:
Alsof een kind bijvoorbeeld een relatie zou willen beginnen met deze man. Omgekeerd wil deze man het natuurlijk wel heel graag. Zou jij je kind toevertrouwen aan deze man?
ik heb het een maand of 2 aan gekeken en hem daarna daarop aangesproken, hem gevraagd wat die van me wou .. "nou buuf, ik heb fantasieën over U"quote:De wens is de vader van de gedachte. Een spreekwoord dat opgaat voor de meeste pedofielen. Een hartverwarmende en tedere lach van een kind wordt al snel geïnterpreteerd als een teken van verliefdheid of iets dergelijks. Of heb je aan die jongen gevraagd of hij de hots voor jou had? Als dat überhaupt het geval was. Misschien was het wel gewoon een vorm van aandacht proberen te trekken. Een lolletje.
vandaar dat er dus eindelijk eens dat onderscheid moet worden gemaakt .. tussen "de meeste pedo's" en diegenen die op kinderen vallen met zich net ontwikkelende geslachtskenmerkenquote:Op zondag 18 juni 2006 23:35 schreef Monus het volgende:
[..]
Het grootste gedeelte van de pedo's valt op kinderen van 6 / 8 jaar.
zo noemen we dat .. adoratie, verliefdheidquote:Op zondag 18 juni 2006 23:29 schreef schatje het volgende:
[..]
Hoe weet je dat het om verliefdheid gaat?
Ik zou niet weten waarom.quote:Op zondag 18 juni 2006 23:40 schreef moussie het volgende:
[..]
vandaar dat er dus eindelijk eens dat onderscheid moet worden gemaakt .. tussen "de meeste pedo's" en diegenen die op kinderen vallen met zich net ontwikkelende geslachtskenmerken
Ik weet niet eens meer hoeveel mensen ik ken die als kind sexueel zijn misbruikt. Het zijn er in iedergeval meer dan 20. Dan heb ik nog niet eens over diegenen waar ik het altijd van verwacht heb (vanwege hun gedrag). En het is niet alleen dat ik die mensen ken maar ik ken ook hun verhalen.quote:Op zondag 18 juni 2006 23:22 schreef moussie het volgende:
[..]
echt kennen .. 4 .. min of meer kennen (incluis die 4) 12
Dat begrijp ik ja. Alleen kan gedrag op verschillende manieren worden geïnterpreteerd. Het hoeft niet per see verliefdheid te zijn. Het kind kan ook gewoon dol zijn op de juffrouw of de meester. Bovendien kun je niet de gedachte's van een kind lezen. En ook niet wat een kind voelt.quote:Op zondag 18 juni 2006 23:40 schreef moussie het volgende:
[..]
zo noemen we dat .. adoratie, verliefdheid
Wie is "ze"?quote:Op zondag 18 juni 2006 23:33 schreef Monus het volgende:
[..]
Ze beginnen inderdaad met steeds vreemdere zaken aan te komen.
Dat hangt ervan af welk middel het is voor welke kwaal.quote:Op zondag 18 juni 2006 23:47 schreef Monus het volgende:
En het middel is niet erger dan de kwaal. Daarvoor is de kwaal te erg.
quote:Op zondag 18 juni 2006 23:58 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Dat hangt ervan af welk middel het is voor welke kwaal.
Wel bij de les blijven...quote:Maar dat is een drogredenering, wie zegt dat we moord en verkrachting niet slechts verkeerd vinden vanwege het maatschappelijke stigma? Als iedereen moord ok vond, was het geen probleem, moeten we dan ook maar beginnen met de acceptatie daarvan?
oh gut, wat laat jij je in je kaart kijken .. potje opbieden ..quote:Op zondag 18 juni 2006 23:47 schreef Monus het volgende:
Ik weet niet eens meer hoeveel mensen ik ken die als kind sexueel zijn misbruikt. Het zijn er in iedergeval meer dan 20. Dan heb ik nog niet eens over diegenen waar ik het altijd van verwacht heb (vanwege hun gedrag). En het is niet alleen dat ik die mensen ken maar ik ken ook hun verhalen.
En het middel is niet erger dan de kwaal. Daarvoor is de kwaal te erg.
hehe .. da's een leuke .. als jij nou zegt dat jij verliefd bent bedoel je dan hetzelfde als ikquote:Op zondag 18 juni 2006 23:53 schreef schatje het volgende:
Dat begrijp ik ja. Alleen kan gedrag op verschillende manieren worden geïnterpreteerd. Het hoeft niet per see verliefdheid te zijn. Het kind kan ook gewoon dol zijn op de juffrouw of de meester. Bovendien kun je niet de gedachte's van een kind lezen. En ook niet wat een kind voelt.
Als je me bij de les wil houden is het wel zo makkelijk als je duidelijk uitlegt waar het om gaat.quote:
omdat kinderen, zeker op die leeftijd, nu eenmaal sexueele gevoelens hebben .. en met negeren kom je nergensquote:Op zondag 18 juni 2006 23:45 schreef HPoi het volgende:
Ik zou niet weten waarom.
Nuancering is zeker geen objectieve bezigheid, analytisch inzicht zou gebaseerd moeten zijn op objectieve feiten. De kwestie wordt onnodig ingewikkeld gemaakt: Het gaat erom of het vanuit het perspectief van de universiteit de juiste beslissing was, het was namelijk aan hun om die beslissing te maken. En het antwoord daarop is overwegend instemmend, omdat het de meest logische beslissing is.quote:Op zondag 18 juni 2006 18:11 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Door welke emoties laten wij ons overheersen dan? Het gaat hier trouwens niet helemaal over hetzelfde geval. SCH had het over ouders die na het ontdekken dat hun kind een relatie heeft met een pedofiel helemaal flippen, de relatie beëindigen, de pedofiel demoniseren en zo het kind emotionele schade berokkenen. Jij hebt het hier over het wel of niet toelaten van deze student aan de opleiding orthopedagogiek.
[..]
Zoals SCH al zei fungeert nuancering juist als middel om te trachten de ratio zoveel mogelijk te laten spreken; analytisch inzicht laten gelden boven kortzichtige veroordeling. Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat een afweging dat het het risico niet waard is noodzakelijkerwijs wel overheerst wordt door emoties.
Niets is een logische beslissing, als je het toch over objectiviteit wil hebben. Het woord "logisch" is een subjectief oordeel. Ik ben het overigens niet met je eens dat het de juiste, logische beslissing is.quote:Op maandag 19 juni 2006 00:57 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Nuancering is zeker geen objectieve bezigheid, analytisch inzicht zou gebaseerd moeten zijn op objectieve feiten. De kwestie wordt onnodig ingewikkeld gemaakt: Het gaat erom of het vanuit het perspectief van de universiteit de juiste beslissing was, het was namelijk aan hun om die beslissing te maken. En het antwoord daarop is overwegend instemmend, omdat het de meest logische beslissing is.
Voor zover ik met mijn analytisch inzicht in staat ben de objectieve feiten te herleiden uit de discussie zeg ik het volgende: Het gaat hier niet om een hypothetische situatie. De feiten zijn als volgt:quote:Ik ga weer het woordje "jullie" gebruiken, maar ik neem aan dat duidelijk is wie ik daarmee bedoel.
In mijn beleving proberen jullie om emotionele redenen, namelijk het hooghouden van jullie principes (rechten van een student) de zaak onnodig complex te maken door nuances aan te brengen in de trant van: "Wat als", "Maar misschien", enzovoorts. Inderdaad interessant om de kwestie op die manier verder uit te diepen, maar de discussie wordt te hypothetisch en daardoor niet meer relevant voor deze zaak.
Je bent toch wel ouder dan 16 he..? En anders toch niet op een *slik* volwassene?quote:
Ik kan ook de waarheid vertellen maar dan had ik het idee dat je mij niet eens zal geloven. Maar als je als kind veel problemen hebt gehad, en met je 16de jaar uit huis gaat met nog grotere problemen dan kom je de nodige probleem kinderen tegen. En zeker onder de vrouwen zijn er erg veel die als kind zijn misbruikt.quote:Op maandag 19 juni 2006 00:13 schreef moussie het volgende:
oh gut, wat laat jij je in je kaart kijken .. potje opbieden ..
En welk gedrag laten ze dan zien volgens jou?quote:maar idd, je hebt van die mensen daar merk je het aan hun gedrag ,, en als je dan doorvraagt dan kom je erachter dat er veel meer aan de hand was .. vaak verwaarlozing en/of andere mishandeling binnen het gezin ..
Ik heb veel verhalen gehoord van slachtoffer, maar dit verhaaltje heb ik nog nooit gehoord. Wel het verhaaltje dat ze kwaad zijn omdat de ouders er niks tegen gedaan hebben.quote:en de mensen die ik ken, waarbij het op latere leeftijd is gebeurd, zijn op eentje na nog steeds boos op hun ouders .. op de heksenjacht die zij ervan hebben gemaakt .. daar zijn het de ouders die het zelfvertrouwen van het kind hebben aangetast en niet de pedofiel.
klopt, maar je vergeet een ding .. je komt de mensen zonder problemen niet tegen in een opvangsituatiequote:Op maandag 19 juni 2006 02:48 schreef Monus het volgende:
Ik kan ook de waarheid vertellen maar dan had ik het idee dat je mij niet eens zal geloven. Maar als je als kind veel problemen hebt gehad, en met je 16de jaar uit huis gaat met nog grotere problemen dan kom je de nodige probleem kinderen tegen. En zeker onder de vrouwen zijn er erg veel die als kind zijn misbruikt.
oei, yakkes, is dat even moeilijk, nooit zo over nagedacht eigenlijk .. een combinatie van lichaamstaal en aanvoelen, herkennen van die pijn .. anders kan ik het niet omschrijvenquote:En welk gedrag laten ze dan zien volgens jou?
en dat zijn we dan dus eens verder gaan bekijken, dat boos zijn op de ouders die niets hebben gedaan .. (let wel, dit teld niet voor alle situaties, alleen sommige) .. een gesprek van jaren geleden :quote:Ik heb veel verhalen gehoord van slachtoffer, maar dit verhaaltje heb ik nog nooit gehoord. Wel het verhaaltje dat ze kwaad zijn omdat de ouders er niks tegen gedaan hebben.
Er is notabene een interview gepost met iemand die dit letterlijk zegt.quote:Op maandag 19 juni 2006 02:48 schreef Monus het volgende:
Ik heb veel verhalen gehoord van slachtoffer, maar dit verhaaltje heb ik nog nooit gehoord.
Dit verhaal gaat volgens mij over een tiener die een realtie had met een veel te oude volwassene.quote:
ok. Slotje.quote:Op maandag 19 juni 2006 10:28 schreef fjs het volgende:
Er is een remedie hoor. Hakkietakkie weg zakkie![]()
duh .. alsof ik ik dat niet weet .. het is alleen zo dat op dit moment ook dit onder pedofilie valt (verlaging van strafbare leeftijd naar 12 waar ieder zo fel tegen is, remember ?)quote:Op maandag 19 juni 2006 10:15 schreef deedeetee het volgende:
Dit verhaal gaat volgens mij over een tiener die een realtie had met een veel te oude volwassene.
We hebben het hier over relaties met échte kinderen niet over tieners. Dat is een heel andere zaak.
Die * zaak * schijnt je overgens wél nogal hoog te zitten omdat je er steeds weer op terug komt terwijl er toch met enige regelmaat word gemeld dat we het hier over jonge kinderen hebben en niet over tieners.
Waarom open je zelf geen topic over dát onderwerp - relaties tussen jonge tieners en volwassenen - dan kunnen we het hier weer over het onderwerp van dít topic hebben ?![]()
duh .. er wordt anders heel wat gedumpt op jonge leeftijd en vaak om zaken die evenmin verheffend zijn als "je wordt te oud" .. hoeveel relaties van 12 tot 16jarigen ken jij die nog bestaan op latere leeftijd of kan jij die ook tellen op de vingers van 1 hand ?quote:Op maandag 19 juni 2006 11:20 schreef fjs het volgende:
Maare stel hij heeft een relatie met een kind. Deze ge(mis)bruikt hij. Dat meisje wordt ouder en als het een jaar of 18 is dumpt hij het weer voor een ander kind? En zo moeten we onze kinderen opofferen. Want tja zij hebben ook recht op genot.
hoe weet jij dat zoo zeker .. jij kan in iemands hoofd kijken ?quote:Trouwens het gaat niet om liefde hoor bij de viezerikken, het gaat doodgewoon om sex oftwel de Eros en niet de Agape.
was jij die tiener die iets met een veel oudere man had, in je post waarin je dat gesprek weergaf?quote:Op zondag 18 juni 2006 20:23 schreef moussie het volgende:
[..]
huh .. ik de schuld bij het kind neer leggen .. hoe bedoel je, schuld waaraan ?
het kind is alleen maar verliefd en verdrietig .. dat heeft nergens schuld aan ..
de veel oudere had moeten weten hoe de omgeving reageerd op zo'n relatie, dus die had zich terug moeten houden, hoe oprecht zijn bedoelingen ook mogen zijn .. dus ja, die is zeer zeker schuldig ..
maar de ouder, die het kind laat voelen hoe dom het is geweest .. die hiermee het zelfvertrouwen en de eigenwaarde van het kind nog verder aantasten dan het verdriet van de verbroken relatie al deed .. neem me niet kwalijk maar die is ook schuldig, en niet zo'n klein beetje ook .. je houdt je woede maar voor je, daarmee is je kind niet gediend ..
Daar heb jij het niet over dat bestrijd ik ten zeerste !quote:Op maandag 19 juni 2006 11:10 schreef moussie het volgende:
[..]
duh .. alsof ik ik dat niet weet .. het is alleen zo dat op dit moment ook dit onder pedofilie valt (verlaging van strafbare leeftijd naar 12 waar ieder zo fel tegen is, remember ?)
en dan specifiek over deze student, hij valt niet op kleine kinderen maar op jonge meisjes .. dus op deze leeftijd .. dus ik heb het wel over het onderwerp .. jullie ook ?
nope, niet die tiener .. mijn verhaal loopt anders .. kort samengevat :quote:Op maandag 19 juni 2006 11:50 schreef Marietje_34 het volgende:
was jij die tiener die iets met een veel oudere man had, in je post waarin je dat gesprek weergaf?
Dan kan ik misschien iets van je standpunt begrijpen, als je vanuit je eigen ervaring redeneert.
Dus zeg je: "Gebruikt worden ze toch wel", maar als ik die conclusie trek uit jouw verhaal word je pissig.quote:Op maandag 19 juni 2006 11:44 schreef moussie het volgende:
[..]
duh .. er wordt anders heel wat gedumpt op jonge leeftijd en vaak om zaken die evenmin verheffend zijn als "je wordt te oud" .. hoeveel relaties van 12 tot 16jarigen ken jij die nog bestaan op latere leeftijd of kan jij die ook tellen op de vingers van 1 hand ?
zoals ik eerder al zei, je moet kinderen beschermen voor misbruik, uiteraard, maar dat is niet beperkt tot ouderen, ook leeftijdsgenootjes kunnen d'r wat van
[..]
Overgens wel wonderlijk dat zij geen onderscheid maken tussen een pedofiel en pedosexueel.quote:Hoewel de meeste kind-gerichte pedofielen seksuele fantasieën over kinderen hebben, worden hun daden niet op de eerste plaats op grond van seksuele motieven gekozen en wijzen zij elke vorm van onvrijwillig seksueel contact af. Om dit duidelijk tot uitdrukking te brengen noemen kind-gerichte pedofielen zich wel child lovers, boy lovers of girl lovers.
Met het ouder worden van het kind neemt het verlangen naar intieme vriendschap, of in elk geval de seksuele component ervan, bij het kind en bij de volwassene doorgaans geleidelijk af. De tiener kan verliefd worden op een leeftijdsgenoot en kan minder aantrekkelijk worden voor de volwassene. De tiener wordt doorgaans niet onverschillig afgedankt. Lichamelijk intimiteit - als daar al sprake van was - zal dan geen deel meer uitmaken van de relatie, maar er kan een langdurige vriendschap blijven bestaan.
Ja hoor pedofiele vrouwen zijn er ook, tenminste had wel wat artikelen zien staan op internet.quote:Op maandag 19 juni 2006 12:53 schreef Viking84 het volgende:
Ik had het dit weekend toevallig met mijn vriend over pedofilie. Ik zag namelijk een paar kleine jongetjes lopen die ik om de één of andere reden nogal schattig vond (en niet op een seksuele manier). Het waren stoere Tarzan-jongetjes met halflang haar, jaar of 7, 8. Helemaal geweldig
Toen dacht ik ineens aan een website voor mannen en vrouwen die een seksuele voorkeur hadden voor jonge kinderen. Daar werd gezegd dat meisjes van onder de 10 jaar zich heus wel bewust zijn van hun seksualiteit en ook expres oudere mannen wilden opgeilen. Dat vond ik toen een nogal absurde gedachtengang. Ik heb een nichtje van 7 en ook al loopt die er misschien wat bloot bij zo nu en dan, dat wil niet zeggen dat ze al bezig is met seksualiteit (zij is nog van de poep en pis fase). Toen zei mijn vriend dat kinderen tegenwoordig wel steeds jonger als volwassene gekleed worden. Het lijken bijna mini-volwassenen. Niks geen schattige jurkjes en schattige staartjes, nee, tegenwoordig moeten jonge meisjes een naveltruitje aan hebben. Ik kan me best voorstellen dat pedofielen dat interpreteren als een ontluikend seksueel bewustzijn, maar daarbij verliezen ze uit het oog dat het de ouders zijn die de kinderen zo kleden en niet de kinderen zelf. Dus ja, hebben ouders niet ook ergens schuld als ze hun kinderen steeds jonger als volwassenen kleden? Dan vind ik het niet zo gek dat er mensen zijn die denken dat kinderen ook als volwassenen behandeld mogen worden.
Overigens, je hoort haast alleen maar over pedofiele mannen, maar pedofiele vrouwen zullen er toch ook echt wel zijn?
hehe .. ik had het kunnen weten .. als er niet met argumenten te winnen valt gaan we over op laag bij de grondse aanvallen zoals eerlijkheid en moraalquote:Op maandag 19 juni 2006 11:52 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Daar heb jij het niet over dat bestrijd ik ten zeerste !
Dit is het laatste dat ik hierover tegen jou ga zeggen aangezien ik vind dat je alle reden hebt gegeven aan je eerlijkheid ( om niet te zeggen moraal ) te twijfelen.
hij geeft een leeftijd, klopt, maar wat hij beschrijft voor de rest zijn dus wel jonge meiden waarvan de geslachtsrijpheid in ontwikkeling isquote:hij valt op meisjes van 10 jaar en daar gaat het hier over
denk dat jij een goed moet leren lezenquote:Dat die partij niet lager durft te gaan dan 12 jaar veranderd niks aan zijn opvattingen hierover.
We hebben het hier over zijn wens om een tienjarige meisje seksueel ff in te wijden omdat hij vind dat dat best kan en dus ook moet mogen.
maar ik begrijp het, als ik met mijn kinderen op de bank zit te stoeien .. als een van de kids lang op de bank ligt met zijn hoofd op mijn schoot en ik streel zijn haar als we zitten te praten, en als ik de baby uit bad haal en aan het gieren maak van het lachen door gekke knuffelkusjes .. dan ben ik met mij twijfelachtige moraal zeker wel een pedofiel .. hé ?quote:Als ik een meisje wil aanraken heeft het weinig te maken met bevrediging van een lichamelijke behoefte. Het is geen oncontroleerbare drang, maar een natuurlijke uiting om de liefde die ik voor haar voel te kunnen bewijzen. Ik denk dat lichamelijke intimiteit voor haar plezierig kan zijn, omdat ze mijn gevoelens van liefde, warmte en genegenheid er extra sterk door kan ervaren. Bij lichamelijk contact denk ik niet aan volledige geslachtsgemeenschap, maar aan duizenden vormen van speelse erotiek, zoals het wederzijds genieten van het dicht bij elkaar zijn, knuffelen, strelen, stoeien, kietelen, et cetera. Ze zou een tijdlang oprechte en integere liefde kunnen ontvangen en mijn positieve waardering van haar lichaam kan bijdragen aan een gezonde emotionele en seksuele ontwikkeling.
toch vallen ook deze meiden onder pedofilie .. en zoals jij het nu zegt lijkt het haast alsof de pedo het slachtoffer is van de gierende hormonen van dat kind ?quote:Jouw wens om oudere meisjes die al geslachtrijp zijn en daveren van de hormonen, erbij te slepen begint welhaast komische vormen aan te nemen.![]()
diegene die hier droomt ben jij .. je droomt van een realiteit die niet bestaat .. hoop voor al die kids dat jij/jullie ooit eens wakker wordt/worden ..quote:Ik zou zeggen : droom maar lekker werder![]()
doeiiii![]()
Dus jouw verhaal is ook fijn gekleurd?quote:Op maandag 19 juni 2006 12:33 schreef moussie het volgende:
[..]
nope, niet die tiener .. mijn verhaal loopt anders .. kort samengevat :
kapot gemaakt door een vriend van mijn moeder ergens tussen 6 en 10 (weet het niet zeker hoe lang en hoe vaak, veel verdrongen) .. mijn eerste probeersels, 13-14 jaar oud, met leeftijdsgenoten was een ramp, vanaf me 14de tot me 18de een relatie gehad met een man van 40 en die heeft mij weer een beetje op poten gezet, eigenlijk mijn leven gered ..
ik woonde toen al niet meer thuis, dus ik heb zelf niet te maken gehad met een moeder/ouders op heksenjacht .. ik heb ze nog niet eens verteld van mijn veel oudere vriend ..
dat gesprek komt dus uit een zelfhulpgroep, het verhaal van 1 van die meiden
Ik bedoel het ook niet als excuus. Je moet hoe dan ook van kinderen afblijven, al lopen ze in een string. Maar ik zeg dat ik me kan voorstellen dat een pedofiel daar anders over denkt, die interpreteert zoiets als: dat kleine meisje loopt in sexy kleren, omdat ze wil dat een volwassen man haar versiert.quote:Op maandag 19 juni 2006 12:59 schreef senesta het volgende:
[..]
Ja hoor pedofiele vrouwen zijn er ook, tenminste had wel wat artikelen zien staan op internet.
Overgens ben ik het qua kleding gedeeltelijk met je eens, laatst hadden ze toch zelfs al strings voor kinderen![]()
Maar dat kinderen bepaalde kleding dragen zou nooit een excuus mogen zijn.
Omdat mijn zoontje in politiekostuums loopt wil nog niet zeggen dat hij klaar is om dat werk te doen, kinderen kopieren ook gewoon graag volwassenen en dus ook hun kleding.
Wij hadden op de basisschool in groep 6 ook make up op, maar de meester zei (terecht) dat we daar op de middelbare school maar mee moesten beginnen.quote:Op maandag 19 juni 2006 13:02 schreef deedeetee het volgende:
@Viking84, ja het is mij ook opgevallen dat kinderen steeds vaker * volwassen * (uitdagend) aangekleed worden. Ik heb daar idd zo m'n twijfels over. Net als make-up dat vind ik op jonge leeftijd óók geen goed idee.
Ik vind ook dat er over kindervriendschappen te vaak word gepraat als een * verlieftheid * dat maakt IMO de zaak te onduidelijk.
Verlieft word je pas echt als je in de puberteit komt en niet als je 6 of 7 jaar oud bent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |