Och. Been there, done that.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 14:43 schreef pekel het volgende:
Weer eens wat anders.
Spazio is aan de andere kant. Vlak bij de Konmar.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 14:44 schreef admiraal_anaal het volgende:
Foto's?? Waar is Spazio trouwens? Is dat bij het brouwhuis?of zit ik dan verkeerd?
En dat kapotte servies, vast niet te verzekeren.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 14:46 schreef Lucille het volgende:
Beetje dom om tussen een vol terras te springen. Dat geeft allemaal koffie en thee vlekken op je kleding.
quote:Op zaterdag 17 juni 2006 14:48 schreef admiraal_anaal het volgende:
Of hij zag een leeg tafeltje en wilde er als eerst bij zijn![]()
Waar is de spazio nou precies?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 14:58 schreef Kanjer het volgende:
Nou, ik woon er 50 meter vandaan en merk of zie er niets van.
Ben net een kwartiertje terug van de Spazio.
Publiek winkelt nog, bandje speelt nog....
vlakbij centrum west. Onder die ufo.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 15:00 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Waar is de spazio nou precies?
je hebt toch geen kakkerlakken he?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 15:04 schreef Kanjer het volgende:
Yep Burgerking het enige terras, zou mogelijk zijn als je vanaf die nieuwe flat zou springen, maar nogmaals, zie niks, hoor niks geen sirenes, geen gillend publiek etc. terwijl ik 50 meter verderop lekker op mijn balkonnetje zit, voor de Zoetermeer kenners, boven Brasserie de verleiding.
als je daar zit en je hoort of ziet niks is er ook niks aan de hand.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 15:04 schreef Kanjer het volgende:
Yep Burgerking het enige terras, zou mogelijk zijn als je vanaf die nieuwe flat zou springen, maar nogmaals, zie niks, hoor niks geen sirenes, geen gillend publiek etc. terwijl ik 50 meter verderop lekker op mijn balkonnetje zit, voor de Zoetermeer kenners, boven Brasserie de verleiding.
Nope.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 15:05 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
je hebt toch geen kakkerlakken he?
Lijkt mij.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 15:05 schreef Repeat het volgende:
[..]
als je daar zit en je hoort of ziet niks is er ook niks aan de hand.
En waar is hier precies?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 15:13 schreef pekel het volgende:
Ik zie vanaf hier ook niets.
Waarom sirenes? Kan me niet voorstellen dat ze nog haast hebben?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 15:08 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Zou op zijn minst sirenes moeten hebben gehoord, bandje speelt nu verderop richting BK, geen enkele reactie van geschriollen mensen oid....
niet egoistischer dan jouw reactiequote:Op zaterdag 17 juni 2006 14:51 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Lekker egoïstisch weer...
Volgens mij komen mensen tot dit soort daden doordat de medemens om hun heen zwaar egoïstisch is, weet niet..quote:Op zaterdag 17 juni 2006 14:51 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Ik kom er ook net vandaan maar niks gemerkt hoor.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 14:58 schreef Kanjer het volgende:
quote:Op zaterdag 17 juni 2006 14:48 schreef admiraal_anaal het volgende:
Ja en moet je alles weer schoonmaken enzo...je zit wel 1e rang.. dat weer welquote:Op zaterdag 17 juni 2006 14:46 schreef Lucille het volgende:
Beetje dom om tussen een vol terras te springen. Dat geeft allemaal koffie en thee vlekken op je kleding.
Als ik naar rechts kijk, zie ik het politieburo, recht vooruit de visboer, schuin achter me de kroeg, perfect wonen ,wil nooit meer weg hier.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 15:21 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wat betaal je eigenlijk in het centrum van zoetermeer qua huur voor appartement? Lijkt me gezellig wonen daar en dan voornamelijk bij politiebureau of het plein bij de hema enzo
ik probeer te zien wat ik nu zie op jouw plaatje, maar ik zie niet wat ik moet zien, dus wat moet ik nu precies zien, kijken of als ik het weet ik het wel ziequote:
Da's mijn konijn Bramquote:Op zaterdag 17 juni 2006 16:26 schreef milagro het volgende:
[..]
ik probeer te zien wat ik nu zie op jouw plaatje, maar ik zie niet wat ik moet zien, dus wat moet ik nu precies zien, kijken of als ik het weet ik het wel zie
het is egoistisch van iedereen die hem kende het niet te veranderen dat die man geen uitkomst meer wistquote:Op zaterdag 17 juni 2006 14:51 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Probleem is dan weer dat bij veel mensen het niet opgemerkt zal worden dat ze zelfmoord willen plegenquote:Op zaterdag 17 juni 2006 17:07 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
het is egoistisch van iedereen die hem kende het niet te veranderen dat die man geen uitkomst meer wistlamlul
waarom, ik heb zelf mensen gekend die zelfmoorpogingen deden, en serieuze ook.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 17:10 schreef optifree het volgende:
[..]
Probleem is dan weer dat bij veel mensen het niet opgemerkt zal worden dat ze zelfmoord willen plegen
Hup ga aan je huiswerk over de psychologie enzo!
Ja, nou zie ik het!!!!!!!!!!!!quote:
Klinkt alsof je ervaring hebtquote:Op zaterdag 17 juni 2006 17:08 schreef BaajGuardian het volgende:
en voor iedereen die de opmerking nog gaat maken dat *het de makkelijkste oplossing is* probeer jij maar eens zelfmoord te plegen, zul je zien dat het je niet lukt.
Je was er dus al tijdig bij toen ze het werkelijk gingen doen. Het tijdig opmerken van een negatief patroon bij een persoon is zeer lastig doordat het meestal gelijdelijk gaat, waardoor de omgeving er weinig aan zal merken. Daarbij lopen de mensen ook nog met oogkappen op omdat ze het leed om hun heen niet willen zien.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 17:12 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
waarom, ik heb zelf mensen gekend die zelfmoorpogingen deden, en serieuze ook.
ik heb zelfs aan de rand van het bed gezeten van iemand die net een idiote hoeveelheid slaappillen had ingenomen in de hoop dood te gaan, ik weet hoe het voor die mensen is en waarom ze geen andere uitweg zien, dus ik heb mijn huiswerk op dat gebied wel gehad hoor.
quote:Op zaterdag 17 juni 2006 17:08 schreef BaajGuardian het volgende:
en voor iedereen die de opmerking nog gaat maken dat *het de makkelijkste oplossing is* probeer jij maar eens zelfmoord te plegen, zul je zien dat het je niet lukt.
wat is dit nou weer voor walgelijke poging als een psycholoog uit over te komen.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 17:16 schreef optifree het volgende:
[..]
Je was er dus al tijdig bij toen ze het werkelijk gingen doen. Het tijdig opmerken van een negatief patroon bij een persoon is zeer lastig doordat het meestal gelijdelijk gaat, waardoor de omgeving er weinig aan zal merken. Daarbij lopen de mensen ook nog met oogkappen op omdat ze het leed om hun heen niet willen zien.
Goed had je dat ook al bedacht? Of dacht je alleen aan hoe goed jezelf was?
Begrijpend lezen is ook een vak. Vooral omdat ik doelde op jou eigen goede gevoel dat je dat soort dingen kan spotten, want het helpen van mensen in zo'n situatie vind ik alleen maar goed.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 17:22 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
wat is dit nou weer voor walgelijke poging als een psycholoog uit over te komen.
ik kende die mensen goed, hoe durf je te stellen dat het mij mogelijk om mijn eigen goedheid ging![]()
Ik zeg ook niet dat mensen het zonder reden doen, ik zeg alleen dat het vaak niet te zien is aan mensen die het willen gaan doen. En ja het leven is meedogeloos, dat is moedernatuur ook. Het is ook niet erg dat er zoveel mensen doodgaan, er zijn genoeg mensen op de aarde en zoals Stalin zei: "De dood van één persoon is een tragedie, de dood van één miljoen mensen is slechts een cijfer". Kortom het is erg voor alle dierbaren, maar in het algemeen maakt het niet uit of de persoon nog leeft of dood is.quote:dat het niet altijd te herkennen is wil niet zeggen dat iemand zomaar zonder reden zichzelf van het leven berooft, het leven om hun heen kan meedogeloos zijn, zoals sommige mensen absoluut niet tegen flames kunnen op fora en zich daar heel erg klote door gaan voelen in het echte leven, kun je bijvoorbeeld daarvan zeggen dat de buitenwereld het niet had kunnen weten?
het is maar een voorbeeld hoor.
rightquote:Op zaterdag 17 juni 2006 17:25 schreef BaajGuardian het volgende:
als de wereld (en dat kan net zo goed een wijk zijn, of een persoonlijke kennissenkring) eens iedereen zo goed mogelijk zou behandelen, wanneer de druk en de lat niet zo hoog gelegd werd, men niet hoeft te werken voor de corporaties die nogsteeds aan slaven doen, etc etc, het gaat heel ver.
als de wereld een positieve weg bewandelde had je geen zelfmoorden,
elke zelfmoord is de schuld van ons allen.
ik weet tenminste waar ik over praat, jij duidelijk niet, is het enige wat je hier nog komt doen domme lachhuilsmilies plaatsen?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 17:32 schreef milagro het volgende:
[..]
right![]()
sleep er anders even van alles bij, zeg![]()
Hier ben ik het deels mee eens. De prestatie druk op mensen kan gevaarlijk zijn, maar om gelijk weer met je corporaties verhaal aan te komen, terwijl ik jou nog nooit heb zien uitleggen wat er nou werkelijk zo mis is aan corporaties (als je dat wel hebt gedaan dan zie ik graag een linkje), behalve het verwijzen naar een film over corporaties, waar ze alles van één kant belichten.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 17:25 schreef BaajGuardian het volgende:
als de wereld (en dat kan net zo goed een wijk zijn, of een persoonlijke kennissenkring) eens iedereen zo goed mogelijk zou behandelen, wanneer de druk en de lat niet zo hoog gelegd werd, men niet hoeft te werken voor de corporaties die nogsteeds aan slaven doen, etc etc, het gaat heel ver.
als de wereld een positieve weg bewandelde had je geen zelfmoorden,
oh god, hoor, jij weet waarover je praat en ik niet, want jij hebt ooit een poging gedaan, zekerquote:Op zaterdag 17 juni 2006 17:33 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ik weet tenminste waar ik over praat, jij duidelijk niet, is het enige wat je hier nog komt doen domme lachhuilsmilies plaatsen?
ik geef dat linkje omdat het verhaal zo breed is dat ik het onmogelijk even kan samenvatten, een topic erover maken zou net zo goed enkel vragen ophopen vvandaar dat ik die docu link omdat het alles uitlegd.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 17:35 schreef optifree het volgende:
[..]
Hier ben ik het deels mee eens. De prestatie druk op mensen kan gevaarlijk zijn, maar om gelijk weer met je corporaties verhaal aan te komen, terwijl ik jou nog nooit heb zien uitleggen wat er nou werkelijk zo mis is aan corporaties (als je dat wel hebt gedaan dan zie ik graag een linkje), behalve het verwijzen naar een film over corporaties, waar ze alles van één kant belichten.
mischien lees je gewoon niks, kan best zijn hoorquote:Op zaterdag 17 juni 2006 17:39 schreef milagro het volgende:
[..]
oh god, hoor, jij weet waarover je praat en ik niet, want jij hebt ooit een poging gedaan, zeker
je sleept er gewoon van alles bij, je eeuwige stokpaardje, de verrotte wereld, wat er geen zak mee te maken heeft, niet persé iig
dat jij nu zo in elkaar steekt, wil niet zeggen dat dat voor iedere levensmoede persoon zo was, meneer ikweetensnapallesenderestisdom.
en de baggerusers komen aan om te rediculiseren, ha - ha -haquote:Op zaterdag 17 juni 2006 17:43 schreef milagro het volgende:
djezus, iemand opent een sensatietopic over een zelfmoord die niet eens heeft plaatsgevonden ws, en ineens gaat het over corporaties en slavernij
Dat bandje toevallig "Beleza"? Want die zouden spelen in Winkelcentrum Seghwaert? Vriend van mij speelt daarbij gitaar. Dat lijkt me toch niet hetzelfde winkelcentrum.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 14:58 schreef Kanjer het volgende:
Ok dan zal ik even de film voor je afzeiken, want ja ik heb dat hoerending gezienquote:Op zaterdag 17 juni 2006 17:41 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ik geef dat linkje omdat het verhaal zo breed is dat ik het onmogelijk even kan samenvatten, een topic erover maken zou net zo goed enkel vragen ophopen vvandaar dat ik die docu link omdat het alles uitlegd.
bij deze maar weer www.thecorporation.com
De prestatie druk op mensen van de huidige maatschappij kan al genoeg zijn mensen ertoe aan te zetten niet meer te willen leven, de corporatie werkwijze van slavenarij zet hier gewicht achter (achter de werkdruk dus ja) in die context.
ja en omdat jij mensen kent die etc, geldt dat voor een ieder die er een einde aan wil maken, het komt allemaal door de maatschappij, de corporaties , de slavernij die dat met zich meebrengt, tuurlijk Baaj, jij je zin, hoor.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 17:43 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
mischien lees je gewoon niks, kan best zijn hoor
maar ik heb duidelijk gezegd dat ik mensen kende, en kennen wil zeggen weten hoe en wat en waarom.
dus ja ik weet en snap alles, en jij bent dom.
Ik wil nog wel even opmerken dat ik het slecht vind dat jij niet instaat bent om een film van een kleine 3 uur samentevatten in kernpunten (behalve dan: Corporaties zijn slecht en zorgen voor slavernij).quote:Op zaterdag 17 juni 2006 17:41 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ik geef dat linkje omdat het verhaal zo breed is dat ik het onmogelijk even kan samenvatten, een topic erover maken zou net zo goed enkel vragen ophopen vvandaar dat ik die docu link omdat het alles uitlegd.
bij deze maar weer www.thecorporation.com
De prestatie druk op mensen van de huidige maatschappij kan al genoeg zijn mensen ertoe aan te zetten niet meer te willen leven, de corporatie werkwijze van slavenarij zet hier gewicht achter (achter de werkdruk dus ja) in die context.
Ik denk dat BG niet meer gaat reageren nu wij hem de les hebben gelezen, want zo is hij dan ook weer wel. Zoek maar eens topics van hem op....en wat dan opvalt is dat als hem wat wordt uitgelegt (waar hij van liet blijken dat hij het niet wist) dat hij dan niks meer van zich laat horen.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 17:50 schreef milagro het volgende:
[..]
ja en omdat jij mensen kent die etc, geldt dat voor een ieder die er een einde aan wil maken, het komt allemaal door de maatschappij, de corporaties , de slavernij die dat met zich meebrengt, tuurlijk Baaj, jij je zin, hoor.
dat anderen ms hele andere ervaringen hebben, en dus een andere mening zijn toegedaan gebaseerd op die ervaringen, doet er niet toe, alleen die van jou gelden namelijk, welk onderwerp er ook wordt aangesneden.
je sleept er gewoon vanalles bij, wat er helemaal niet ten alle tijden bijgesleept hoeft te worden, ook al past het precies bij jouw ervaringen.
Ook jouw denken en handelen wordt deels bepaald door omgevingsinvloeden, hoorquote:Op zaterdag 17 juni 2006 17:46 schreef VoreG het volgende:
Dat iemand labiel is wordt nu afgeschoven op de maatschappij en bedrijven?
Als je op de stoep landt dan val je toch op niemandquote:Op zaterdag 17 juni 2006 18:35 schreef okkie-man het volgende:
Als iemand zelfmoord wil plegen .. ga gerust je gang .. maar doe het NIET waar je er andere mensen mee lastig valt![]()
![]()
![]()
M'n vriendin is vandaag gaan shoppen in eindhoven en vertelde dat daar een lijk in een soortgelijke situatie lag.. kan het gewoon een verkeerde plaatsvermelding zijn?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 16:24 schreef Conflict het volgende:
ik zie niks op die p2000 pagina.
hahaquote:Op zaterdag 17 juni 2006 14:48 schreef admiraal_anaal het volgende:
True.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 17:25 schreef BaajGuardian het volgende:
en bloed niet te vergetenquote:Op zaterdag 17 juni 2006 14:46 schreef Lucille het volgende:
whehequote:Op zaterdag 17 juni 2006 19:19 schreef MouseOver het volgende:
Ja, dat was het dus: http://www.eindhovensdagblad.nl/regio/article429580.ece
nog kutter als hij erboven op valt, omdat jij je te laat realiseert dat recht boven je echt recht boven je isquote:Op zaterdag 17 juni 2006 19:25 schreef veldmuis het volgende:
Het lijkt me echt kut als dat gebeurt en je geen camera bij hebt op dat moment
het communisme is enkel mislukt door het militairisme erachter.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 17:49 schreef optifree het volgende:
[..]
Ok dan zal ik even de film voor je afzeiken, want ja ik heb dat hoerending gezien.
De corporatie zijn in de film gelijk al de meedogeloze bedrijven die slaven houden en mensen hersendood maken. Als oplossing zien ze in de film graag dat alles weer van iedereen word, ze vergeten echter hoe dat in communistische landen ging.
Verder word er vergeten wat voor een goede dingen corporaties hebben gedaan voor de wereld. Zo was er tijdens de industrieele revolutie veel last van dwangarbeid, het waren toen ook bijna slaven, maar deze slaven hadden het beter dan dat ze het hadden op het platteland, wat nu ook weer te zien is in China.
Daarbij zijn coporaties geen slaven bedrijven, want ze laten je staan en gaan waar je wilt (wel binnen het redelijk uiteraard).
wat een gelul, ik was niet meer thuis, ik was net in het bos aan het wandelen met een vriend van me.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 18:02 schreef optifree het volgende:
[..]
Ik denk dat BG niet meer gaat reageren nu wij hem de les hebben gelezen, want zo is hij dan ook weer wel. Zoek maar eens topics van hem op....en wat dan opvalt is dat als hem wat wordt uitgelegt (waar hij van liet blijken dat hij het niet wist) dat hij dan niks meer van zich laat horen.
Zou dat die kerel zijn die vorig jaar op een stel kledingrekken van de kinderafdeling sprong in de C&A op woensdagmiddag op een zonnige dag?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 19:19 schreef MouseOver het volgende:
Ja, dat was het dus: http://www.eindhovensdagblad.nl/regio/article429580.ece
Neuh, een 6 persoon ouderwets jazzbandje zoals je zovaak ziet in het centrum.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 17:47 schreef PsychoDude_666 het volgende:
[..]
Dat bandje toevallig "Beleza"? Want die zouden spelen in Winkelcentrum Seghwaert? Vriend van mij speelt daarbij gitaar. Dat lijkt me toch niet hetzelfde winkelcentrum.
Dan ben je wel een enorme mislukkeling. Als zelfmoord niet eens luktquote:Op zaterdag 17 juni 2006 17:08 schreef BaajGuardian het volgende:
zou jij het kunnen?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 19:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dan ben je wel een enorme mislukkeling. Als zelfmoord niet eens lukt.
Als ik dat zou willen zou ik het kunnen.quote:
soms word je gewoon tegen gehoudenquote:Op zaterdag 17 juni 2006 19:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als ik dat zou willen zou ik het kunnen.
En als je het niet wil moet je het niet proberen als verkapte vorm van aandacht vragen.
Vraag dan gewoon aandacht
Dus iedereen die zelfmoord WIL plegen en daarin niet slaagt is een enorme mislukkeling.
Ik had het over het originele communisme van Marx, daarbij is dat naar verloop van jaren steeds weer omgeslagen in een militair regime.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 19:41 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
het communisme is enkel mislukt door het militairisme erachter.
Ik denk logisch na, na het lezen van meerdere topics van jou, waarin jij niet meer reageert nadat je bent verbeterd in feiten die jij dacht goed te hebben.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 19:42 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
wat een gelul, ik was niet meer thuis, ik was net in het bos aan het wandelen met een vriend van me.
god wat ben jij een misselijk ventje![]()
Ik zeg ook niet dat jij beweerd dat dat de enige reden is. Ik heb het ook niet over een egoistische daad. Dus als deze reactie aan mij gericht is dan raad ik je aan om beter te leren lezen, anders kan ik er op zeggen dat het wel zeker egoistisch is richting de nabestaanden, maar niet voor de persoon in kwestie omdat die op het moment supreme dit zich helemaal niet realiseerd.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 19:46 schreef BaajGuardian het volgende:
of beter gezegd een belachelijk mannetje, ik zeg helemaal nergens dat iedereen daarom zelfmoord pleegt trouwens, maar dat het egoistisch is is bullshit, het is altijd de laatste uitweg in context, omdat niemand er toch wat aan doet, men is einzelganger vaak.
Dat zeg ik. Dan ben je een enorme mislukkelingquote:Op zaterdag 17 juni 2006 19:57 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
soms word je gewoon tegen gehouden
En ook dat klopt ook.quote:en als het je al lukt noemt men je nog egoist ook
quote:Op zaterdag 17 juni 2006 20:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat zeg ik. Dan ben je een enorme mislukkeling
Hoe wil iemand je in godsnaam tegen houden als je zelfmoord wil plegen.
Tja, je moet niet een kwartier lang gaan bleren 'EN NU GA IK ZELFMOORD PLEGEN HOOR' Dan is de kans redelijk aanwezig dat iemand al zuchtend na je toekomt en zegt 'Nou,... doet het maar vertellen dan... wat mankeert eraan'.
Als je ECHT zelfmoord wil plegen weet niemand ervan en doe je het op een locatie en tijdstip dat niemand je tegen kan houden.
[..]
En ook dat klopt ook.
Nou vertel eens, wat doe jij er aan om deze maatschappij minder egoistisch te maken?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 19:51 schreef BaajGuardian het volgende:
ps. einzelgangers worden gevormd door een maatschappij die egoistisch is.
dus wie is de egoist.
quote:Op zaterdag 17 juni 2006 23:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Eindhoven binnenstad - Iemand springt of valt naar beneden ?
Man pleegt zelfmoord tussen winkelend publiekquote:Op zaterdag 17 juni 2006 23:27 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Eindhoven binnenstad - Iemand springt of valt naar beneden ?
Das niet erg.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 18:21 schreef Jarno het volgende:
Brabantse winkelcentra brengen ook altijd de manische kant in mij boven.
Naast de zelfmoordenaar bedoel je?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 23:36 schreef SunChaser het volgende:
En er had wel iemand zn nek kunnen breken.
Preciesquote:Op zaterdag 17 juni 2006 23:39 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Naast de zelfmoordenaar bedoel je?
Ja idd! Je zal er maar lopen zeg. Valt er opeens een vent naar beneden!quote:Op zaterdag 17 juni 2006 23:36 schreef SunChaser het volgende:
En er had wel iemand zn nek kunnen breken.
En die spetters krijg je ook nooit meer uit je lichte zomer broek gewassenquote:Op zaterdag 17 juni 2006 23:42 schreef SunChaser het volgende:
Ik vind t vooral egoistisch.
Ja dat is het ook. Maar ik vraag me altijd af wat zo iemand denkt als ie op het spoor staat of in dit geval meters hoog.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 23:42 schreef SunChaser het volgende:
Ik vind t vooral egoistisch.
Misschien wel. Je weet het niet. Maar ik vind het triest dat zo iemand de moeite neemt om een steile helling op te klimmen en te wachten totdat er een trein komt. Niet zozeer triest in: "Och germ daar heb je weer zo'n debiel die het niet meer ziet zitten" maar triest in de zin van: "Wat moet er allemaal gebeurd zijn en wat moet er allemaal in je omgaan dat je nu op dit moment een einde aan je leven wilt maken?"quote:Op zaterdag 17 juni 2006 23:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat was hoogst waarschijnlijk zijn motivatie.
Het kan ook een vlaag van verstandsverbijstering zijn.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 23:45 schreef longinus het volgende:
Iemand die zelfmoord pleegt moet wel diep in de ellende zitten, hopelijk heeft ie nu rust.
Ik heb er geen medelijden mee, wel met de nabestaanden en de getuigen. En de mensen die nu later thuiszijn en 2vandaag missen.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 23:46 schreef Cyan het volgende:
[..]
Misschien wel. Je weet het niet. Maar ik vind het triest dat zo iemand de moeite neemt om een steile helling op te klimmen en te wachten totdat er een trein komt. Niet zozeer triest in: "Och germ daar heb je weer zo'n debiel die het niet meer ziet zitten" maar triest in de zin van: "Wat moet er allemaal gebeurd zijn en wat moet er allemaal in je omgaan dat je nu op dit moment een einde aan je leven wilt maken?"
Ik vind het erg dat mensen door problemen of omstandigheden zo diep in de put kunnen raken dat ze zo'n keuze maken. Kijk als het een kinderverkrachter is of een moordenaar dan denk ik: "Ik hoop dat je het heel bewust hebt meegemaakt."quote:Op zaterdag 17 juni 2006 23:50 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Ik heb er geen medelijden mee, wel met de nabestaanden en de getuigen. En de mensen die nu later thuiszijn en 2vandaag missen.
Ja maar je kan zelfmoord plegen omdat je problemen hebt of omdat je het gevoel hebt dat het leven geen zin heeft.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 23:57 schreef SunChaser het volgende:
Dat laatste snap ik niet. Zelfmoord is toch zelfmoord?
Hey Mod, zet deze dan even in de OPquote:Op zaterdag 17 juni 2006 23:26 schreef SunChaser het volgende:
Zelfdoding in Piazza Eindhoven
EINDHOVEN - Een 26-jarige Eindhovenaar heeft zich zaterdagmiddag in een drukbezocht winkelcentrum Piazza in Eindhoven van het leven beroofd. De man klom tegen tien voor half twee op de tweede etage over de reling en sprong daar naar beneden.
Hoeveel winkelende bezoekers hiervan getuige waren is onduidelijk. Volgens een politiewoordvoerder zijn twee getuigen opgevangen door slachtofferhulp. Modezaak Esprit en lunchcafé Jean hebben enige tijd hun deuren gesloten gehouden. De zaken zijn even later weer open gegaan.
Ga aapjes borstvoeden in Kongo, dan hoef je je er niet meer druk over te maken.quote:Op zondag 18 juni 2006 06:41 schreef BaajGuardian het volgende:
zucht wat een ongevoelige zakken zijn mensen tegenwoordig, dit topic bewijst het maar weer.
en sunchaser voorop.
Want?quote:Op zondag 18 juni 2006 06:41 schreef BaajGuardian het volgende:
zucht wat een ongevoelige zakken zijn mensen tegenwoordig, dit topic bewijst het maar weer.
en sunchaser voorop.
uiteraard.quote:Op zondag 18 juni 2006 08:37 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Want?
Omdat ik meer medelijden heb met de getuigen en omstanders?
Ja, zo veel mensen een trauma bezorgenquote:Op zondag 18 juni 2006 10:01 schreef MissyMirjaM het volgende:
wat een bizar nieuwsbericht, en wat een egoistische zak is die man.
bij jou vallen ze regelmatig met bosjes tegelijk van het dak?quote:Op zondag 18 juni 2006 15:46 schreef Myers het volgende:
Wat maakt het uit of er getuigen waren? Ik begrijp dat er een kans was dat hij op iemand viel, dat is inderdaad dom van hem, maar om hem nou egoistisch te noemen omdat er mensen zijn die dit zien gebeuren vind ik onzin. De dood hoort gewoon bij het leven en daar word je soms mee geconfronteerd, wat misschien zelfs wel goed is. Mensen zijn gewoon pussies aan het worden, iemand valt dood en meteen hebben er 30 een trauma
Helaas is het wel iets gewoons, de kans dat je het een keer van dichtbij ziet gebeuren is natuurlijk klein, maar mensen gaan altijd meteen janken over hoeveel onrecht er hen is aangedaan dat ze het hebben moeten zien. Het enige onrecht wat je wordt aangedaan is dat je eventueel bloedvlekken op je kleding krijgt, meer niet, je kan gewoon wegkijken als je het niet smakelijk vindt.quote:Op zondag 18 juni 2006 15:47 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
bij jou vallen ze regelmatig met bosjes tegelijk van het dak?
ik vind het niet iets gewoons hoor.
ik vind het fijn voor je dat jij het zo nuchter kunt bekijken, ik denk dat zo een 90 procent van de nederlanders dit heel anders ziet, en er dus lang niet zo nuchter tegenaankijkt als jijquote:Op zondag 18 juni 2006 16:04 schreef Myers het volgende:
[..]
Helaas is het wel iets gewoons, de kans dat je het een keer van dichtbij ziet gebeuren is natuurlijk klein, maar mensen gaan altijd meteen janken over hoeveel onrecht er hen is aangedaan dat ze het hebben moeten zien. Het enige onrecht wat je wordt aangedaan is dat je eventueel bloedvlekken op je kleding krijgt, meer niet, je kan gewoon wegkijken als je het niet smakelijk vindt.
ja, als je op het punt staat je van 11 hoog naar beneden te gooien, ben je ook echt in staat om je te bekommeren over het effect op anderen natuurlijkquote:Op zondag 18 juni 2006 10:01 schreef MissyMirjaM het volgende:
wat een bizar nieuwsbericht, en wat een egoistische zak is die man.
Sommige mensen laten een briefje achter en nemen een handjevol pillen. Is toch heel wat socialer dan dit. Je kunt iemands nek breken, op een kind vallen, je zadelt anderen er mee op.quote:Op zondag 18 juni 2006 16:09 schreef milagro het volgende:
je denkt niet eens meer aan je naasten dan, laat staan onbekenden, behalve dan dat je ws meent dat de wereld beter af is zonder jou.
klopt, alleen is iemand die het op deze manier doet ofwel zover heen dat hij nergens meer aan denkt, ofwel het is een impulsieve daad, geen gepland iets en bij een dergelijke impulsieve daad, doe je enkel en denk je ook niet, want zodra je gaat denken, doe (durf) je het namelijk niet meer.quote:Op zondag 18 juni 2006 16:58 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Sommige mensen laten een briefje achter en nemen een handjevol pillen. Is toch heel wat socialer dan dit. Je kunt iemands nek breken, op een kind vallen, je zadelt anderen er mee op.
Ja, een verbroken liefde ofzo.quote:Op zondag 18 juni 2006 18:25 schreef milagro het volgende:
dat bedoel ik ook, Peter, het moment is impulsief.
maar er zijn ook zelfmoorden die gedaan worden na een relatief kleine 'tegenvaller', waar geen jarenlang lijden aan voorafgegaan is, en die vind ik eigenlijk nog triester.
bij dat familielid van mij waren het niet 'enkel' gedachten, het was voor hem gewoon een feit, een gegeven, dat hij het zou doen, alleen het moment was er nog niet, je kon er ook rustig met hem over praten, op andere gedachten brengen had geen zin, zijn argumenten waren, hoe idioot het ook klinkt, best valide en heel wel overdacht, logisch bijna.quote:Op zondag 18 juni 2006 18:26 schreef Peter6000 het volgende:
[..]
Ja, een verbroken liefde ofzo.
Dat zijn treurige impulsen.
mee eens...quote:Op zondag 18 juni 2006 18:38 schreef milagro het volgende:
[..]
bij dat familielid van mij waren het niet 'enkel' gedachten, het was voor hem gewoon een feit, een gegeven, dat hij het zou doen, alleen het moment was er nog niet, je kon er ook rustig met hem over praten, op andere gedachten brengen had geen zin, zijn argumenten waren, hoe idioot het ook klinkt, best valide en heel wel overdacht, logisch bijna.
iemand die voor een trein springt of zo, die is volgens mij in een hele andere state of mind dan iemand die het echt plant, zaken keurig regelt, en alles zo clean mogelijk wil doen, de daad zelf, de nasleep, alles, ondanks alles heeft zo iemand het eigenlijk in de bovenkamer helemaal op orde, en ik denk dat dat bij die 'gewelddadige' gevallen compleet anders is, er veel meer wanhoop speelt.
nu ja, het is ook een egoistische daad, of een ultieme egocentrische daad, en dat is nu juist precies de state of mind waarin je moet verkeren om tot zoiets te kunnen komen, je denkt in kringetjes, alles komt steeds weer op dat ene punt uit, jij jij jij jij en jij moet weg, want jij doet alles fout en jij bent iedereen tot last.quote:Op zondag 18 juni 2006 18:50 schreef Jerruh het volgende:
[..]
mee eens...
ik sta er toch altijd weer versteld van hoe normaal mensen kunnen zeggen dat het een egoistiusche zak of daad was...
Je volgt de weg van de minste weerstand en laat mensen achter met vragen en schuldgevoelens. En kom op, tussen winkelend publiek springen is echt asociaal. Van elk dak springen trouwens.quote:Op zondag 18 juni 2006 18:50 schreef Jerruh het volgende:
[..]
mee eens...
ik sta er toch altijd weer versteld van hoe normaal mensen kunnen zeggen dat het een egoistiusche zak of daad was...
Dus stel, je beste vriend pleegt zelfmoord, dan vind je t niet erg dat je niet weet waarom? jquote:Op zondag 18 juni 2006 19:04 schreef BaajGuardian het volgende:
mensen met vragen achterlaten is goed, dan denkt men nog eens na. (hopelijk)
wie zegt weerstand? het klinkt net alsof zelfmoord als het kopen van een pakje boter is... er wordt zo verschrikkelijk envoudig gedaan over iets waar vaak meer aan vooraf gaat wat de meesten in hun hele leven meemaken, en nou wil ik niet meteen zeggen dat het voor iedereen geldt, maar goed...quote:Op zondag 18 juni 2006 19:01 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Je volgt de weg van de minste weerstand en laat mensen achter met vragen en schuldgevoelens. En kom op, tussen winkelend publiek springen is echt asociaal. Van elk dak springen trouwens.
als je het bewust zo doet, je familie en vrienden met vragen achterlaten is het wel treurig, ja,en gruwelijk wreed en daar heb ik dan ook geen enkel begrip voor.quote:Op zondag 18 juni 2006 19:04 schreef BaajGuardian het volgende:
mensen met vragen achterlaten is goed, dan denkt men nog eens na. (hopelijk)
Een hele goede reaktie.quote:Op zondag 18 juni 2006 20:29 schreef Jerruh het volgende:
wat ik dus stiekem ook best wel denk is dat dit soort gevallen veelal ontstaan omdat er niemand is die care''t. we zien mensen liever springen blijkbaar dan we ze er voor behoeden. althans, als ik een aantal reacties zo zie. was pas geleden ook bij een jongetje dat zelfmoord had gepleegd. iedereen vond m een aandachttrekker terwijl hij het juist had gedaan omdat niemand, maar dan ook niemand hem wilde helpen, wilde ondersteunen, wilde opvangen als ie problemen had. en juist die mensen die een I don't care - houding rondlopen, geven het laatste duwtje... en daar word ik misselijk van. en dan mag iemand mij zeggen wat DAN egoistischer is...
Ik ben ook wel voorstander van het verstrekken van drankjes om rustig te kunnen sterven, eventueel onder medische begeleding.quote:Op zondag 18 juni 2006 20:21 schreef ACT-F het volgende:
Naast de condoomautomaat mogen ze van mij een zelfmoordpillenautomaat plaatsen. Lekker annoniem en niemand heeft er last van. Doei![]()
Je kunt behoeden wat je wil, je houdt het nooit helemaal tegen. Slaappillen b.v. mogen niet dodelijk zijn bij inname van grote hoeveelheden (vroeger kon dit wel). Het gevolg is dat men een andere uitweg zoekt om zelfmoord te plegen, b.v. een trein of een flat, waardoor andere mensen erbij betrokken worden. Dus waarom behoeden?quote:Op zondag 18 juni 2006 20:29 schreef Jerruh het volgende:
we zien mensen liever springen blijkbaar dan we ze er voor behoeden.
Meestal zal dat wel zo zijn.quote:Op zondag 18 juni 2006 18:38 schreef milagro het volgende:
iemand die voor een trein springt of zo, die is volgens mij in een hele andere state of mind dan iemand die het echt plant, zaken keurig regelt, en alles zo clean mogelijk wil doen, de daad zelf, de nasleep, alles, ondanks alles heeft zo iemand het eigenlijk in de bovenkamer helemaal op orde, en ik denk dat dat bij die 'gewelddadige' gevallen compleet anders is, er veel meer wanhoop speelt.
ja okay, behoeden is vaak fout. maar weet je wat het ook vaak is: in plaats van mensen te helpen en te ondersteunen worden ze beoordeeld. er wordt een oordeel over ze geveld op hun situatie, op hun zwakheid. en dat kan ook anders. plus dat ik voornamelijk met die reactie hierboven doelde op de numb-houding van de vele stoere usertjes die denken dat zelfmoord dezelfde trendgolf volgt als de tamagotchi en de pokemonkaartjes...quote:Op zondag 18 juni 2006 20:45 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Je kunt behoeden wat je wil, je houdt het nooit helemaal tegen. Slaappillen b.v. mogen niet dodelijk zijn bij inname van grote hoeveelheden (vroeger kon dit wel). Het gevolg is dat men een andere uitweg zoekt om zelfmoord te plegen, b.v. een trein of een flat, waardoor andere mensen erbij betrokken worden. Dus waarom behoeden?
Mijn beste Jerruh, wat ik uitkraam is geen stroere praat. Mijn mening omtrent zelfmoord verkondig ik overal, ook tegen vrienden, ook in de kroeg, overal. Dat mensen een einde aan hun leven vind ik soms jammer, zeker als die persoon dierbaar voor je is, maar ga niet een ander erbij betrekken, dan heb ik geen enkele medelijden meer met zo'n persoon en ben ik blij dat die opgerot is. In mijn vriendengroep heeft ook iemand zelfmoord gepleegd, omdat het uit was met zijn vriendin. Een rustige jongen was het, maar eentje die niet over emoties praatte. Zolang iemand niet zichtbaar stress of pijn vertoont, hoe moet een ander dan weten wat er in zijn hoofd speelt? Kennelijk heeft hij alles opgekropt en is hij tot zijn wanhoopsdaad gekomen. Een pikant detail is dat hij geprobeerd heeft om ook zijn ex 'mee te nemen' om samen uit het leven te stappen. Zijn ex heeft er zich uitgeluld en is het huis uitgerend, waarop hij alleen vertrokken is. Kogel door zijn hoofd, hij leek net Pim Fortuyn met dat gat in z'n hoofdquote:Op zondag 18 juni 2006 20:50 schreef Jerruh het volgende:
ja okay, behoeden is vaak fout. maar weet je wat het ook vaak is: in plaats van mensen te helpen en te ondersteunen worden ze beoordeeld. er wordt een oordeel over ze geveld op hun situatie, op hun zwakheid. en dat kan ook anders. plus dat ik voornamelijk met die reactie hierboven doelde op de numb-houding van de vele stoere usertjes die denken dat zelfmoord dezelfde trendgolf volgt als de tamagotchi en de pokemonkaartjes...
http://en.wikipedia.org/wiki/Suicide_boothquote:Op zondag 18 juni 2006 20:21 schreef ACT-F het volgende:
Naast de condoomautomaat mogen ze van mij een zelfmoordpillenautomaat plaatsen. Lekker annoniem en niemand heeft er last van. Doei![]()
De kans dat je het van dichtbij ziet gebeuren is net zo groot als de kans dat je de loterij wint, maar dan negatief. Die zeer kleine kans maakt het wel degelijk ongewoon. En natuurlijk wordt er "gejankt"; een dergelijke confrontatie met depressie, verminking en dood wordt ervaren als zeer onaangenaam tot traumatisch. Als mens kies je er niet voor om zoiets mee te maken, dus is het je goed recht om kwaad te zijn op degene die zelfmoord pleegde. Bloedvlekken zijn dus nauwelijks het enige onrecht wat een toeschouwer wordt aangedaan. Weg kijken bij een geslaagde zelfmoordpoging werkt op dezelfde manier als het negeren van onaangename teksten of afbeeldingen: je kunt pas weg kijken nadat je al hebt geconstateerd dat hetgene wat je hebt gezien buitengewoon onsmakelijk is. Dat maakt het een drogreden.quote:Op zondag 18 juni 2006 16:04 schreef Myers het volgende:
[..]
Helaas is het wel iets gewoons, de kans dat je het een keer van dichtbij ziet gebeuren is natuurlijk klein, maar mensen gaan altijd meteen janken over hoeveel onrecht er hen is aangedaan dat ze het hebben moeten zien. Het enige onrecht wat je wordt aangedaan is dat je eventueel bloedvlekken op je kleding krijgt, meer niet, je kan gewoon wegkijken als je het niet smakelijk vindt.
Ik vind het opmerkelijk dat je dit nuchter vindt. Ik zou het eerder bestempelen als gevoelloos en bovendien ondoordacht.quote:Op zondag 18 juni 2006 16:05 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik vind het fijn voor je dat jij het zo nuchter kunt bekijken, ik denk dat zo een 90 procent van de nederlanders dit heel anders ziet, en er dus lang niet zo nuchter tegenaankijkt als jij
Danis de kans dat je niet dood bent wel heel erg groot, wat een dom risico neem je dan als je écht dood wilt. Ik zou van de verdiepingen boven de 6 springenquote:Op zaterdag 17 juni 2006 14:42 schreef Roi het volgende:
De man klom tegen tien voor half twee op de tweede etage over de reling en sprong daar naar beneden.
ik zou weten waarom.quote:Op zondag 18 juni 2006 19:06 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Dus stel, je beste vriend pleegt zelfmoord, dan vind je t niet erg dat je niet weet waarom? j
wahahahhahaquote:Op zondag 18 juni 2006 21:21 schreef OrangeWombat het volgende:
Ober ober, er zit een gozer in mijn soep
Dat hoeft dus niet zo te zijn hé. Ken enkele gevallen / verhalen uit mijn omgeving waarbij dat dus nooit duidelijk is geworden. Niet voor de ouders, vriend(in) en vrienden!quote:
quote:Op zaterdag 17 juni 2006 14:44 schreef admiraal_anaal het volgende:
Foto's?? Waar is Spazio trouwens? Is dat bij het brouwhuis?of zit ik dan verkeerd?
uuuuuh.......quote:Op maandag 19 juni 2006 09:53 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Danis de kans dat je niet dood bent wel heel erg groot, wat een dom risico neem je dan als je écht dood wilt. Ik zou van de verdiepingen boven de 6 springen
in ieder geval dan van ruim boven de 6quote:Man overleeft sprong van elf hoog
Uitgegeven: 19 juni 2006 15:00
VLISSINGEN - Een 29-jarige Vlissinger die maandagmorgen van elf hoog van een torenflat in zijn woonplaats sprong, heeft zijn landing overleefd. Dat heeft de politie bekendgemaakt.
De man is met de traumahelikopter naar het ziekenhuis in het Belgische Brugge gebracht. Over de verwondingen is bij de politie niets bekend.
Baajgaurdian, ik ben het zo vaak met je eens.. Ik word er zelfs een beetje moe van. Maar alles, maar dan ook echt alles wat je hier zegt ben ik het mee eens. De ongevoeligheid, communisme, alles..quote:Op zondag 18 juni 2006 06:41 schreef BaajGuardian het volgende:
en sunchaser voorop.
Ons Zeeuwen zijn taai!quote:Op maandag 19 juni 2006 17:09 schreef milagro het volgende:
[..]
uuuuuh.......
[..]
in ieder geval dan van ruim boven de 6
Zelfs de elfde verdieping is al riskant:quote:Op maandag 19 juni 2006 18:01 schreef deGVR het volgende:
Zelfmoord plegen vanaf de tweede etage... Dat is risico's nemen.
http://www.nu.nl/news/758(...)ng_van_elf_hoog.htmlquote:Man overleeft sprong van elf hoog
Uitgegeven: 19 juni 2006 15:00
VLISSINGEN - Een 29-jarige Vlissinger die maandagmorgen van elf hoog van een torenflat in zijn woonplaats sprong, heeft zijn landing overleefd. Dat heeft de politie bekendgemaakt.
De man is met de traumahelikopter naar het ziekenhuis in het Belgische Brugge gebracht. Over de verwondingen is bij de politie niets bekend.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |