quote:
Katje gruwelijk mishandeld
ZWIJNDRECHT -Een gebroken staart met een diepe snee en een gevilde achterpoot. Jessica Moerkerken uit Zwijndrecht ...
hoopte dat haar kat Stippie ’gewoon’ aangereden bleek te zijn, maar de waarheid was harder: de net een jaar oude Stippie bleek gruwelijk te zijn mishandeld.
Afgelopen maandag kwam hij aanstrompelen in de achtertuin van Jessica en haar man, die op bedrijventerrein Develpoort in Zwijndrecht wonen. Zelfs de kussentjes onder zijn pootje waren weggehaald. ,,Hij kwam aanlopen met onze andere kat, die had niets,’’ vertelt Jessica.
Ze brachten hem meteen naar de dierenarts. ,,Die zei dat hij zoiets nog nooit gezien had,’’ vertelt de schokte eigenaresse.
,,Volgens hem kan Stippie niet zijn aangereden, omdat er helemaal geen plukjes vacht meer op de huid zaten en de pezen nog in tact waren.’’
Stippie kon wel geopereerd worden, maar dan zou hij zijn staart en poot missen en waarschijnlijk incontinent worden. ,,Hij was een echt buitendier en zou na de operatie niet meer naar buiten kunnen,’’ zegt Jessica. ,,Dus hebben we hem laten inslapen.’’
Wie er achter de mishandeling zit weet ze niet, maar Stippie ging meestal niet ver weg. ,,Misschien is hij wel door iemand meegenomen. Er is in de buurt nog een andere poes kwijt. Ik heb foldertjes bij mensen in de omgeving de bus gedaan met een waarschuwing dat ze hun dieren in de gaten moeten houden.’’
De politie wil graag met mensen in contact komen die iets verdachts hebben gezien. Zij kunnen bellen naar 0900-8844.
Jessica hoopt dat de dader gepakt wordt. ,,We krijgen er Stippie niet mee terug, maar dan gebeurt het in elk geval niet nog een keer.’’
Bron:
http://www.ad.nl/rotterdam/drechtsteden/article408112.eceIk vind dit te ziek voor woorden, ik heb echt zo'n schijthekel aan dierenmishandeling, en dit gebeurt ook nog eens in de stad waar ik in woon... En de Develpoort is hier helemaal niet ver vandaan.... Ik vraag me af wat ik zou doen als het mijn kat geweest was en ik wist wie het gedaan had....