Die waren bijna failliet. Het is ook de kleine club van Dundee. Dundee United is nog weleens kampioen geworden van Schotland, Dundee FC nooit.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 19:12 schreef tong80 het volgende:
Het blijft raar dat Dundee in de division one speelt.
Riordan en Caldwell naar Celtic. Hoe zit het met Benji? Zit die er nog? Ik vind de Hibs-site niet echt betrouwbaar (Rioirdan staat ook nog bij 'squad'). Dat is toch geen Schot in ieder geval.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 12:25 schreef Barnet_Bee het volgende:
Hibernian doet het allemaal, heel knap, met Schotse spelers. Nadeel is dat de echte Schotse talenten niet te houden zijn, zodat de club nooit structureel mee kan doen om de titel.
Op de BBC-website. De Hibs hebben veel van zijn goede spelers moeten laten gaan, eerst O'Connor (erg jammer, een echte local) naar Moskou, nu Riordan en Caldwell naar Celtic (ikzelf ben wel blij dat Celtic wat Schotse international gaat aantrekken, liever dat dan gasten als Mo Camara). Ik heb trouwens allang niets meer gehoord van de link Chelsea-Hibs. Is dat nu helemaal dood?quote:Op zondag 25 juni 2006 13:23 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Riordan en Caldwell naar Celtic. Hoe zit het met Benji? Zit die er nog? Ik vind de Hibs-site niet echt betrouwbaar (Rioirdan staat ook nog bij 'squad'). Dat is toch geen Schot in ieder geval.
Waar houd jij de selecties/transfers bij?
Linfieldquote:Op zondag 25 juni 2006 13:44 schreef Cruoninga het volgende:
De link Chelsea-Hibs??? In welke zin? Op supportersgebied is Chelsea toch het vriendje van Rangers? Die twee vormden samen met Linfield een soort van 'Brittish alliance'. Ze mogen elkaar houden...
Ik dacht dat Snoyl naar NEC was gegaan. De Vries is weer bij Leicester. Een andere de Vries, Dorus, is wel naar Schotland toe, nl. Dunfermline.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 15:26 schreef Cruoninga het volgende:
Falkirk heeft zich nog verstrerkt met Jeroen Lambers, die vorig jaar wisselkeeper was bij Groningen. Hoeveel Nederlanders spelen er nu in de Schotse Premier League? Snoyl bij Aberdeen, Ricksen (na even te zijn weg geweest) weer bij Rangers en dus Lambers bij Falkirk. Houdt het daar mee op? Ik ving op dat De Vries na zijn uitstapje bij Heerenveen weer terug is op het Britse eiland. Is dat ook in de SPL?
quote:29/7/2006 - Sno maakt debuut voor Celtic
(Gepost door K)
In de eerste officiele wedstrijd van Celtic, de eerste competitiewedstrijd thuis tegen Kilmarnock mocht Evander Sno zijn debuut maken voor de Schotse topclub. De verdediger, overgekomen van Feyenoord, viel in de 83ste minuut in en kreeg zo een prachtig debuut in eigen stadion. Celtic zou het duel uiteindelijk simpel met 4-1 winnen.
quote:
quote:Weer buitenlander erbij in selectie Hearts
3/8/2006 17:53
Heart of Midlothian heeft nog maar eens een buitenlander aan de selectie toegevoegd. Christos Karipidis voegt zich bij het Schotse vreemdelingenlegioen.
De 23-jarige Griek is afkomstig van PAOK Saloniki. Hearts betaalt een transfersom van 275.000 euro voor de verdediger.
Karipidis staat ondanks zijn transfer binnenkort toch weer tegenover landgenoten. In de derde voorronde van de Champions League neemt Hearts het op tegen AEK Athene.
'AEK is een van de topclubs in Griekenland, maar Hearts is dat in Schotland. Ik denk dat we een goede kans maken om de groepsfase te bereiken', schat de nieuwe aanwinst de kansen van Hearts in.
quote:Op woensdag 2 augustus 2006 19:00 schreef DeVinger het volgende:
Met zijn schijtrus toch?
quote:Romanov blasts Hearts performance
Hearts majority shareholder Vladimir Romanov was dissatisfied with his side despite reaching the Champions League third qualifying round. The Edinburgh side followed up a 3-0 home defeat of Siroki Brijeg with a 0-0 draw in Bosnia-Herzegovina.
But Romanov said: "I'm not really satisfied. They got the result, but the game was not very good. I didn't like the game itself and I don't think the team is ready yet for the season."
Hearts will play AEK Athens in the next round, with the first leg at Murrayfield next Wednesday, after completing their aggregate victory at the Pecara Stadium.
"I'm not thinking about Athens, I'm thinking about the team itself and its state of preparation," said Romanov. "Maybe we started preparations a little bit late."
Ook lekker snugger trouwens om zo'n potje te gaan spelen tijdens de competitie met een uitwedstrijd tegen Hearts voor de deur.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 18:28 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
[..]
Overigens verloor Celtic kansloos in Japan van het oude team van Nakashura oid, 3-0.
Voor het geld en Nakamura.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 19:40 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Ook lekker snugger trouwens om zo'n potje te gaan spelen tijdens de competitie met een uitwedstrijd tegen Hearts voor de deur.
Overigens zei Strachan ook dat er maar 14 tot 16 Celtic niveau waardige spelers in de selectie zittenquote:The wisdom of such a long trip for a friendly match had been questioned since the Scottish champions face a tough visit to last year's runners-up, Hearts, on Sunday.
But Strachan fielded a second-string bolstered by Nakamura and fit-again captain Neil Lennon.
And they slumped to an embarrassing defeat in the money-spinning friendly.
Dan moet hij eens een fatsoenlijke verdediger halen. Goede keeper is er nu, maar wat er allemaal achterin staat is niet echt CL-waardig.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 20:08 schreef BliksemSchigt het volgende:
Overigens zei Strachan ook dat er maar 14 tot 16 Celtic niveau waardige spelers in de selectie zitten![]()
quote:Nu weer een Portugees voor Hearts
4/8/2006 19:38
Donderdag een Griek, vrijdag een Portugees. Heart of Midlothian voegde met Tiago Costa opnieuw een buitenlander toe aan de toch al ruim bemeten selectie.
De 21-jarige middenvelder kreeg bij Benfica geen nieuw contract, maar in Schotland in de smaak na een proefperiode. Tiago tekende een tweejarig contract bij Hearts.
Na verdediger José Gonçalves en middenvelder Bruno Aguiar is Tiago de derde Portugees bij de Schotse nummer twee van afgelopen seizoen. Donderdag versterkte de club zich al met de Groekse verdediger Christos Karipidis.
quote:FT Aberdeen 1 - 1 Inverness C.T.
FT Falkirk 1 - 0 Dunfermline
FT Kilmarnock 2 - 1 Hibernian
FT Rangers 2 - 2 Dundee United
FT St. Mirren 2 - 0 Motherwell
Beetje concurrentie voor de Rangers en Celtic is nooit gek, de manier erop is wat jammer.quote:
Met nog 30 min te spelen 1-0 voor Hearts door doelpunt van Roman Bednar.quote:Op zondag 6 augustus 2006 13:48 schreef pfaf het volgende:
Vanmiddag Hearts - Celtic, ik ben benieuwd.
Inverness pakt een puntjequote:Op zaterdag 5 augustus 2006 18:31 schreef BliksemSchigt het volgende:
En het eerste puntverlies voor de Rangers.
[..]
Puike terugspeelbal van Lennon.quote:Op zondag 6 augustus 2006 16:57 schreef BliksemSchigt het volgende:
86:43 GOAL - Roman Bednar
Hearts 2 - Celtic 1
Goal by Roman Bednar (Hearts) left-footed (low centre of goal) from left side of penalty area (12 yards).Hearts 2-1 Celtic.
Pijnlijk
en één van de mooiste clubnamen wereldwijd.quote:
'Hibernian' is niet veel minder. Edinburgh is dan ook sowieso redelijk sprookjesachtig.quote:Op maandag 7 augustus 2006 00:30 schreef fanneke het volgende:
[..]
en één van de mooiste clubnamen wereldwijd.
![]()
quote:Onderin zal het gaan tussen Falkirk, St. Mirren en Inverness Caledonian Thistle.
Saturday, 12th Augustquote:Op maandag 7 augustus 2006 14:17 schreef Urquhart het volgende:
Wat is het programma voor de aankomende speelronde?
En, hoe was het...?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 18:59 schreef Barnet_Bee het volgende:
Komende zondag ga ik mijn eerste Schotse competitiewedstrijd bekijken: Hearts v Celtic. Kaartjes was even spannend, maar het is toch gelukt. Helaas niet tussen de Bhoys, maar tussen de Jam Tarts. Je kunt nu eenmaal niet alles hebben.
Qua resultaat niet zo best, maar qua sfeer een van de allerbeste wedstrijden die ik ooit heb meegemaakt. Ik vraag me ook af hoe de Old Firm dan wel niet moet zijn, want dit was erg heftig. Ik moet wel zeggen dat ik niet beter kon zitten, dan waar ik nu zat (recht tegen het uitvak) en dat daardoor de sfeer extra heftig was.quote:
Zeer mooie club. Gisteren 2-0 gewonnen van Motherwellquote:
Hebben we daar de gloryhunter weerquote:Op zondag 20 augustus 2006 17:37 schreef DutchGooner het volgende:
Rangers dus op de plek waar ze horen
Wat deed Celtic tegen Hearts?quote:Op zondag 20 augustus 2006 17:46 schreef Barnet_Bee het volgende:
[..]
Hebben we daar de gloryhunter weer![]()
1-1.quote:Wat heeft Arsenal gisteren gedaan?![]()
Deze uitspraak is een zware belediging voor spurs en mijquote:Op zondag 20 augustus 2006 21:12 schreef Barnet_Bee het volgende:
Wat een praats allemaal van iemand die tripjes maakt met hgrm.
hgrm. ?????quote:Op zondag 20 augustus 2006 21:12 schreef Barnet_Bee het volgende:
Wat een praats allemaal van iemand die tripjes maakt met hgrm.
Ow die!quote:Op maandag 21 augustus 2006 00:45 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Die pannenkoek naast ons met dat brilletje
Ik hoop op Hearts, Hibs, of Aberdeen! MAar het zal wel weer Celtic of Rangers worden...quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 07:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Rangers moet kampioen worden
Nee joh, Inverness CTquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 07:30 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Rangers moet kampioen worden
Weet je zeker dat je eigenlijk niet gewoon voor Ajax bent?quote:Op zondag 20 augustus 2006 17:37 schreef DutchGooner het volgende:
Rangers dus op de plek waar ze horen
Wie is dat??quote:Hibs gave a debut to Dutch defender Shelton Martin, signed from Darlington this week
Dokkie is zeker een neus. Dat is algemeen bekend.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 18:29 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je eigenlijk niet gewoon voor Ajax bent?
Die gast van Excelsior. Wist trouwens niet dat hij bij Darlington zat.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 18:29 schreef Cruoninga het volgende:
Wie is dat??
Ga effe lekker je waffel spoelenquote:Op dinsdag 22 augustus 2006 18:29 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Weet je zeker dat je eigenlijk niet gewoon voor Ajax bent?
Ook nog eens in 4 minuten van 0-1 naar 2-1.quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 17:30 schreef RayMania het volgende:
Goal: Celtic 2-1 Hibernian - Jan Vennegoor of Hesselink 66.
Tof!quote:Op zaterdag 26 augustus 2006 17:30 schreef RayMania het volgende:
Goal: Celtic 2-1 Hibernian - Jan Vennegoor of Hesselink 66.
En dat is positiefquote:Op zondag 27 augustus 2006 17:59 schreef Barnet_Bee het volgende:
De Schotse competitie lijkt dit jaar echt opener dan ooit.
Jij bent toch voor de Gers?quote:Op zondag 27 augustus 2006 18:35 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
En dat is positief
Tis nu hopen op een andere kampioen als die 2
Ik heb symphatie voor de Gers en als ik jou daar mee kan opnaaien zal ik dat zeker niet latenquote:
Mij naai je daar niet mee opquote:Op zondag 27 augustus 2006 18:51 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Ik heb symphatie voor de Gers en als ik jou daar mee kan opnaaien zal ik dat zeker niet laten
Volgens mij heeft die alleen de eerste wedstrijd van dit seizoen niet gespeeld. Ja dus.quote:Op zondag 10 september 2006 21:49 schreef Erasmusch het volgende:
Staat Malkowski in de basis?
Weet iemand waarom Riordan niet speelt bij Celtic en ook niet op de bank lijkt te zitten. For the record: Hij was de clubtopscorer van Hibs van afgelopen seizoen die samen met Caldwell naar Celtic is vertrokken. Die laatstgenoemde staat wel vast in de basis.quote:1 Celtic 7 - 16
2 Rangers 6 - 12
3 Aberdeen 7 - 12
4 Kilmarnock 7 - 11
5 Hearts 6 - 10
6 St Mirren 7 - 10
7 Hibernian 6 - 8
8 Inverness CT 7 - 7
9 Dundee Utd 7 - 7
10 Falkirk 7 - 7
11 Dunfermline 7 - 5
12 Motherwell 6 - 3
Riordan wordt niet goed genoeg bevonden door Strachan. Voorlopig is Vennegoor spits nummer 1, Miller 2, Zurawski 3 en Riordan staat 4e in de pikorde. Zelf zou ik hem liever een keer naast Vennegoor willen zien spelen. Miller doet het redelijk, maar is geen afmaker en Zurawski is zijn vorm totaal kwijt. Over Caldwell ben ik minder te spreken. Enige reden waarom hij erin staat is omdat de rest van de verdediging ook waardeloos is (zie daarvoor de wedstrijd tegen ManUre in de CL). Als Baldé terugkomt, zal dat waarschijnlijk ten koste gaan van Caldwell. De meest waardeloze speler van Celtic is echter het vriendje van Strachan; opa Paul Telfer. Hopelijk maakt die snel bekend te stoppen met voetballen. Iets wat ik ook Neil Lennon wil adviseren. Hij is een legend, maar takelt het laatste jaar wel erg snel af. Hopelijk wordt hij geen parodie op zichzelf.quote:Op zaterdag 16 september 2006 19:05 schreef Cruoninga het volgende:
Weet iemand waarom Riordan niet speelt bij Celtic en ook niet op de bank lijkt te zitten. For the record: Hij was de clubtopscorer van Hibs van afgelopen seizoen die samen met Caldwell naar Celtic is vertrokken. Die laatstgenoemde staat wel vast in de basis.
Leuk voor Calderwoodquote:Op zaterdag 16 september 2006 20:26 schreef pfaf het volgende:
Aberdeen weer gewonnen, dit seizoen eindelijk eer eens fatsoenlijk voetbal!
Whahaquote:Op zaterdag 16 september 2006 19:05 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Volgens mij heeft die alleen de eerste wedstrijd van dit seizoen niet gespeeld. Ja dus.
Nee, zit alweer een tijdje bij NEC.quote:Op zaterdag 16 september 2006 19:05 schreef Cruoninga het volgende:
Zit Snoyl nog bij Abderdeen?
Toen ik afgelopen seizoen bij Aberdeen - Hibernian was, was die echt dramatisch. Verwerkte voetballend alles verkeerd en het absolute dieptepunt was toen met bal en al over die doellijn dook. De scheidsrechter was hem genadig door voor een niet gemaakte overtreding te fluiten...quote:Op zaterdag 16 september 2006 23:45 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Whahaik ben benieuwd hoe ie bevalt daaro
Hij's wel blijquote:Op zaterdag 16 september 2006 23:48 schreef Ricky_ het volgende:
En zit Vennegoor met een vormcrisis? Hij heeft niet eens gescoord vandaag.
Celtic is een absolute topclub, één van de grootste ter wereld, maar dat team staat echt in geen enkele verhouding tot de omvang van de achterban. Verbazingwekkend dat ze het zo goed hebben gedaan tegen ManU (ga ik dan vanuit n.a.v. het scoreverloop, zat op dat moment in de bus naar Belgradoquote:Op zaterdag 16 september 2006 21:08 schreef Barnet_Bee het volgende:
[..]
Riordan wordt niet goed genoeg bevonden door Strachan. Voorlopig is Vennegoor spits nummer 1, Miller 2, Zurawski 3 en Riordan staat 4e in de pikorde. Zelf zou ik hem liever een keer naast Vennegoor willen zien spelen. Miller doet het redelijk, maar is geen afmaker en Zurawski is zijn vorm totaal kwijt. Over Caldwell ben ik minder te spreken. Enige reden waarom hij erin staat is omdat de rest van de verdediging ook waardeloos is (zie daarvoor de wedstrijd tegen ManUre in de CL). Als Baldé terugkomt, zal dat waarschijnlijk ten koste gaan van Caldwell. De meest waardeloze speler van Celtic is echter het vriendje van Strachan; opa Paul Telfer. Hopelijk maakt die snel bekend te stoppen met voetballen. Iets wat ik ook Neil Lennon wil adviseren. Hij is een legend, maar takelt het laatste jaar wel erg snel af. Hopelijk wordt hij geen parodie op zichzelf.
Er zijn wel een aantal spelers die in Nederland ook bij de top zouden spelen. Jarosik, Gravesen (ondanks zijn zwakke optreden afgelopen woensdag), Nakamura, Vennegoor, Boruc en Maloney. Dat zouden wel toppers zijn in Nederland, maar de verdediging is erg zwak (op Baldé na, dat is echt een beest). Vandaar dat ik denk dat Celtic niet de poulefase overleeft. Het zal met FC Kopenhagen strijden om plaats 3.quote:Op zondag 17 september 2006 02:28 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Celtic is een absolute topclub, één van de grootste ter wereld, maar dat team staat echt in geen enkele verhouding tot de omvang van de achterban. Verbazingwekkend dat ze het zo goed hebben gedaan tegen ManU (ga ik dan vanuit n.a.v. het scoreverloop, zat op dat moment in de bus naar Belgrado) maar ik heb echt het idee dat bijvoorbeeld FC Groningen kwalitatief gezien echt niet zoveel voor ze onder hoeft te doen.
Hibs v Rangers is een wedstrijd die bij mij hoog op het verlanglijstje staat. Die wil ik weleens meemaken, hoewel ik een Hibs v Hearts of Hibs v Celtic ook niet zal afslaan. Maar reisjes naar Schotland zijn vrij prijzig, dus die kan ik niet al te vaak maken. en eerst staat er 4 november Celtic v Hearts op het programma. Weet jij trouwens of het makkelijk is om bij Rangers v Hibs aan kaartjes te komen of is het uitvak dan altijd uitverkocht? Ik wil op termijn Ibrox wel een keertje bezoeken, maar pas ervoor om tussen die nazi's te gaan zitten en kaartjes voor het Celtic-vak is onmogelijk.quote:Op zondag 17 september 2006 02:20 schreef Cruoninga het volgende:
Morgen Hibernian - Rangers. Mooi affiche. Nog mooier als Hibs winnen. Het is volgens mij toch al weer een tijdje geleden dat er geen Nederlanders onder contract staan bij Rangers.
Je zult het niet geloven, maar Dorus de Vries hield er zowat alles uit. Ik heb de wedstrijd op zo'n Chinese zender gekeken en ik kon mijn ogen niet geloven.quote:Op zaterdag 16 september 2006 23:48 schreef Ricky_ het volgende:
[..]
Nee, zit alweer een tijdje bij NEC.
En zit Vennegoor met een vormcrisis? Hij heeft niet eens gescoord vandaag.
quote:Op zondag 17 september 2006 02:20 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Toen ik afgelopen seizoen bij Aberdeen - Hibernian was, was die echt dramatisch. Verwerkte voetballend alles verkeerd en het absolute dieptepunt was toen met bal en al over die doellijn dook. De scheidsrechter was hem genadig door voor een niet gemaakte overtreding te fluiten...
[..]
Killen!quote:Op zondag 17 september 2006 16:53 schreef Ricky_ het volgende:
Glasgow Rangers verloren van Hibernian, 2-1.
quote:Ook Vennegoor uitgemaakt voor 'diver'
18/9/2006 13:18
Jan Vennegoor of Hesselink wist afgelopen weekend voor het eerst niet te scoren voor Celtic. Bovendien kreeg de lange spits het verwijt dat landgenoten als Ruud van Nistelrooy en Arjen Robben in Groot-Britannië ook al kregen.
Dunfermline Athletic-verdediger Scott Wilson vindt de Nederlander maar een diver. In een onderling duel claimde Vennegoor een strafschop, terwijl Wilson niets verkeerd deed, naar eigen zeggen.
'Hij ging makkelijk neer en ik zou nooit zo'n duik maken', legde Wilson uit na de 1-0 nederlaag van zijn ploeg tegen de Schotse kampioen. 'John Hartson (Vennegoors voorganger, red.) zou zoiets nooit doen.'
Wilson was niet alleen maar negatief over de huidige spits van Celtic. 'In het begin van de wedstrijd liep hij zich een paar keer vrij. Ik dacht bij mezelf: Het lijkt wel of ik tegen Chris Sutton speel. Hij heeft je te pakken als je niet op je voorvoeten staat.'
Zoals het hoort, tis niet onaardig iig.quote:Op zaterdag 23 september 2006 13:45 schreef venomsnake het volgende:
lekkere stevige pot voetbal weer.![]()
Idd, nu laten die scheidsrechters daar ook iets meer toe, maar de beleving van die gasten is mooi om te zien.quote:Op zaterdag 23 september 2006 13:48 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Zoals het hoort, tis niet onaardig iig.
Hier in Nederland wordt dan ook wel extreem pietluttig gefloten soms..quote:Op zaterdag 23 september 2006 13:54 schreef DutchGooner het volgende:
In Nederland zouden we al 5 gele kaarten hebben gehad
quote:Romanov issues player ultimatum
Hearts majority shareholder Vladimir Romanov has warned his players they are all for sale if they do not win this weekend, BBC Scotland has disclosed. And captain Steven Pressley responded with a statement voicing the players' unhappiness at affairs at the club.
Romanov says he will move players on to "Kilmarnock or whatever club will take them" unless they defeat Dunfermline. And he has warned that he would then play a team of youngsters against Celtic the following weekend.
BBC Scotland disclosed the latest turn of events only days after Romanov granted head coach Valdas Ivanauskas two weeks' leave on the grounds of ill-health. Second-top Hearts had lost 2-0 at home to Kilmarnock last weekend, leaving the Edinburgh club eight points adrift of holders Celtic. Eduard Malofeev was appointed interim head coach of the Tynecastle club during Ivanauskas' absence. And, at Fridays pre-match media conference ahead of Dunfermline's visit, Pressley revealed that there is "significant unrest" in the dressing-room.
Flanked by team-mates Paul Hartley and Craig Gordon, Pressley said in a statement that the last two years had been "testing for the players". He said the squad wished Ivanauskas well but stressed that trying to maintain team discipline and unity had become "an impossible task".
"This is a statement on behalf of a number of players," he said. "This statement is no reflection on Eduard Malofeev. My first impression is that he is an honest and diligent man. "I would like to wish Valdas a speedy recovery, but whether he returns or not is almost incidental in association with the problems related to this football club.
"I have tried, along with the coaching staff and certain colleagues, to implement the correct values and discipline, but it has become an impossible task. "There is only so much coaching staff, a captain and certain colleagues can do without the full backing, direction and coherence of the manager and those running the football club. "While publicly I have expressed the needs for unity, behind the scenes I have made my concerns abundantly clear.
"The last two years have been testing for the players and together they have faced a number of challenges. "I would have worked hard to have retained unity. "However, due to circumstances, morale understandably is not good and there is significant unrest in the dressing-room."
Aan de reacties te zien zijn de fans blij met hem.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 01:40 schreef koningdavid het volgende:
Onze 19-jarige landgenoot Evander Sno schijnt het aardig te doen bij Celtic.
Is Evander Sno the Dutch Desailly?
Hoe doet ie t daar eigenlijk?quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 14:41 schreef Barnet_Bee het volgende:
Joep van de Ouweland, ooit ons supertalent. Helaas zowat gratis weggegaan en nu bij De Graafschap. Erg jammer.
Wellicht dat ik in het voorjaar ook eens naar Schotland ga. Hoe heb je kaartjes voor Celtic geregeld?quote:Volgende week ga ik trouwens naar Glasgow voor Celtic v Hearts. Gezien de malaise bij Hearts, zit de kans er dik in dat de 2-1 nederlaag van eerder dit seizoen wordt gewroken.
Geen idee. Ik volg De Graafscahp niet zo. Weet alleen dat die Powel en van Beukering het momenteel goed doen. Over van den Ouweland hoor je niet veel.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 15:44 schreef Erasmusch het volgende:
[..]
Hoe doet ie t daar eigenlijk?
[..]
Wellicht dat ik in het voorjaar ook eens naar Schotland ga. Hoe heb je kaartjes voor Celtic geregeld?
Kilmarnock-uit is niet de makkelijkste wedstrijd op dit moment. Killie kan over Rangers heen als ze winnen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 18:04 schreef Barnet_Bee het volgende:
Hearts 1-1, Rangers 1-1. Het kampioenschap kan al gevierd worden rond de jaarwisseling.
Waar is Dokkie eigenlijk?
Die uitspraak moeten we wel met een korrel zout nemen, denk ik.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:51 schreef AminBen het volgende:
Alle Hearts-spelers op de trasferlijst na die 1-1![]()
goh.....quote:But calamitous goalkeeper Zbigniew Malkowski gifted Naismith a headed equaliser from six yards when he failed to deal with a long throw-in.
Not for the first time this season, the Polish keeper cost his side dear as Hibs once again failed to protect a lead they had worked hard to establish.
Die komt toch van Excelsior/Feyenoord?quote:Op zaterdag 4 november 2006 18:55 schreef Erasmusch het volgende:
Geweldig dat die Malkowski gewoon betaald voetbal speelt![]()
![]()
4 november, en de kampioen is al wel weer bekend daar. Wat een competitie ook.quote:Op zaterdag 4 november 2006 19:51 schreef koningdavid het volgende:
Celtic 2-1 gewonnen van Hearts met Sno in de basis en Vennegoor die inviel (na een blessure).
Net zoals in Frankrijk..quote:Op zaterdag 4 november 2006 21:56 schreef Radegast het volgende:
[..]
4 november, en de kampioen is al wel weer bekend daar. Wat een competitie ook.![]()
Ja, da's ook weer waar.quote:Op zondag 5 november 2006 00:48 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
juist de aanwezigheid van zulke clubs vind ik wel iets romantisch hebben. Als wereldclub (en dat predikaat verdient het gigantische Celtic zonder twijfel) gewoon naar de woeste hooglanden moeten om in de modder te rollen met Inverness, heeft alles wat het moderne commerciemonster (waarin de sport langzaam verandert) niet heeft.
Na het verlies van de Rangers kunnen ze bij Celtic de Champagne al bestellen.quote:Op zaterdag 4 november 2006 21:56 schreef Radegast het volgende:
[..]
4 november, en de kampioen is al wel weer bekend daar. Wat een competitie ook.![]()
Celtic wel, Rangers past misschien beter in 't Championship.quote:Op zondag 5 november 2006 22:54 schreef Dos37 het volgende:
Celtic en Rangers moeten naar de EPL
Laten we het hopen.quote:Op zondag 5 november 2006 22:55 schreef Erasmusch het volgende:
Eerst over een paar weken ManU oprollen
Het was schitterend. Gerechtigheid voor hun gejank in de laatste 10 minuten. De bookies zijn in Schotland trouwens al bezig met het uitbetalen aan de mensen die op Celtic hebben gegokt als kampioen.quote:
Dacht het eigenlijk niet, de haat tegen de Hearts en Rangers is sowieso groter.quote:Op dinsdag 7 november 2006 00:51 schreef Cruoninga het volgende:
Inverness - Aberdeen 1-1, gelijkmaker van 'the Dons' was in de laatste minuut. Wordt die wedstrijd nu als een derby gezien? Pfaf, weet jij dat misschien?
Wat heb jij eigenlijk met Aberdeen?quote:Op woensdag 15 november 2006 10:01 schreef pfaf het volgende:
Aberdeen gaat echt keigoed. Hoewel ik wel wist dat ze sterker waren dan vorig seizoen ( slechter kon ook eigenlijk niet ) had ik deze progressie niet verwacht.
Zijn begin jaren 90 een keer voor een vriendschappelijke match bij onze amateurclub geweest, wat destijds veel indruk gemaakt heeft op kleine pfafje. Een paar jaar terug zijn ze weer terug gekomen, toen was pfaf al alcoholist en ik en m'n vrienden hebben een geweldige dag en nacht gehad met de Schotse supporters, met een soort van ' band ' als gevolg. We zouden nog een keer die kant op komen was de afspraak, maar uiteraard niets van gekomen, al is het contact er nog wel.quote:Op donderdag 16 november 2006 00:09 schreef Cruoninga het volgende:
[..]
Wat heb jij eigenlijk met Aberdeen?
Ongeveer hetzelfde. Eén van de 'betere' Schotse ploegen op Celtic en Rangers na. Alleen dan met minder geld, en minder Litouwse spelers.quote:Op zondag 19 november 2006 20:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat was Hearts zonder Romanov?
Dit is hem:quote:Op maandag 20 november 2006 13:38 schreef Erasmusch het volgende:
Was Pressley die baardaap in de Schotse verdediging tijdens die playoffs met oranje?
Hoe lang is het wel niet geleden dat een Schotse club verder kwam in de CL?quote:Op zondag 22 oktober 2006 11:05 schreef DIGGER het volgende:
Wel netjes dat Celic het naast de competitie ook in de CL goed doet.
quote:Op zondag 17 december 2006 11:05 schreef borisz het volgende:
hiet maar ff Voetbal: drie keer rood voor zelfde speler
Wat een pauper.quote:Op zondag 17 december 2006 11:05 schreef borisz het volgende:
Hup Celticquote:Op zondag 17 december 2006 13:24 schreef Ludacriss het volgende:
Zo dadelijk in ieder geval weer de Oldfirm.
Derde keer in zes weken.quote:Op zondag 17 december 2006 13:31 schreef Biertjuhhhh het volgende:
Die gast van Hibernian (ben ze naam ff kwijt) scoorde gister voor de derde keer dit seizoen een eigen goal, ook lekker
Wel erg dom natuurlijkquote:Op zondag 17 december 2006 11:05 schreef borisz het volgende:
Een unicumquote:Op zondag 17 december 2006 11:05 schreef borisz het volgende:
wel mooie goal..quote:Op zondag 17 december 2006 14:11 schreef Ludacriss het volgende:
0-1 Celtic... Gravesen. Totaal onverdiend maar toch flikken ze het.
Nee hoor, schitterende klassieker.quote:Op zondag 17 december 2006 15:27 schreef Ludacriss het volgende:
Inderdaad. Blijkbaar de enige die de oldfirm de moeite waard vind om te zien.
Die reactie van de tribunes. Wtfquote:Op maandag 18 december 2006 16:33 schreef Erasmusch het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=dTkKqeEsZ4U
Ik begreep dat ie de laan was uitgestuurd.quote:Op donderdag 4 januari 2007 17:14 schreef fanneke het volgende:
Le Guen stapt al na 7 maanden op bij de Rangers.
Het gaat niet bepaald lekker daarquote:Op zondag 7 januari 2007 15:12 schreef fanneke het volgende:
en de Rangers liggen nu ook al uit de Schotse beker.
![]()
Ze kwamen nog 3-0 achter ook.quote:Op zondag 7 januari 2007 15:12 schreef fanneke het volgende:
en de Rangers liggen nu ook al uit de Schotse beker.
![]()
Tynecastle is een heel leuk stadion, maar Falkirk is nu niet echt een schokkende tegenstander. Ze doen het wel goed dit jaar, maar nemen niet echt veel volk mee.quote:Op zondag 14 januari 2007 20:06 schreef Erasmusch het volgende:
Is Hearts-Falkirk een boeiende wedstrijd?
quote:But, in injury time, more bad defending allowed Vennegoor of Hesselink to shoot home before picking up a second yellow card for rushing into the crowd.
Celtic wilde ze allebei hebben voor 4 miljoen en ze tot het eind van het seizoen bij Hibs laten spelen. Ik geloof echter ook dat er diverse Engelse clubs achter ze aanzaten. Ben benieuwd waar ze uiteindelijk naartoe gaan.quote:Op maandag 29 januari 2007 16:46 schreef Cruoninga het volgende:
Hibs doen het na een matige seizoensstart ook weer heel aardig. Komen met gemak bij de hoogste groep uit.
Alleen schijnen er alweer clubs achter Thomson en Shiels aan te zitten. Die eerste speelt volgens mij regelmatig een interland. Wilde Celtic hem niet?
Nee, alleen de eer valt er te verdienen.quote:Op woensdag 31 januari 2007 19:45 schreef Cruoninga het volgende:
Up the Hibs! Vanavond niet laten verrassen bij Saint Johnstone en door naar de finale. Kan je een europees ticket verdienen door de League Cup te winnen eigenlijk?
Pussyquote:Hearts-preses: 'Celtic en Rangers zijn corrupt'
15/2/2007 15:57
Vladimir Romanov heeft weer eens uitgehaald naar de klassieke grootmachten in het Schotse voetbal. Volgens de Litouwse voorzitter van Heart of Midlothian manipuleren de clubs en kopen ze spelers en scheidsrechters om.
In het Russische blad Mirovoy Futbol haalt Romanov aan dat hij op het veld niet onder de indruk is van The Old Firm. 'Zelfs Kaunas kan ze op het veld hebben. Maar Rangers en Celtic maken van voetbal showbusiness met hun onderlinge afspraken', betoogde Romanov.
'Ze kopen spelers en scheidsrechters om. Tegen slechtere ploegen maakt dat niet uit, dan is het verschil sowieso groot. Maar als de tegenstander van hetzelfde niveau is, dan kunnen de arbiters veel invloed hebben op de uitslag.'
Volgens Romanov lopen er ook bij Hearts spelers rond die door Celtic en Rangers worden betaald. Daarmee verklaart hij de vijf nederlagen die zijn club vorig seizoen in vier weken leed onder coach Eduard Malofejev. 'Als je vijf spelers in dienst van Celtic en Rangers in je ploeg hebt, wat verwacht je dan?'
Celtic-voorzitter Brian Quinn dreigt met stappen tegen Romanov. 'Het is absurd en volkomen belachelijk. Als hij dit heeft gezegd, dan win ik vandaag nog juridisch advies in', kondigde Quinn aan tegenover de BBC.
Het is niet voor het eerst dat Romanov rept van corruptie in het Schotse voetbal. Er loopt nog een zaak van hem tegen de Schotse voetbalbond (SFA) waarin hij zijn boete aanvecht voor het beschuldigen van scheidsrechters van partijdigheid.
Jammer dat ze zo'n baggerstadion hebben, ik lees 2000 mensenquote:Op zondag 13 mei 2007 12:41 schreef Kadoc het volgende:
Gretna volgend seizoen ook in de Scottish PL. Best leuk, drie keer achter elkaar promoveren.
Stadion wordt omgebouwd tot capaciteit van 6000.quote:Op zondag 13 mei 2007 12:49 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
Jammer dat ze zo'n baggerstadion hebben, ik lees 2000 mensen.
[afbeelding]
Ze delen het stadion?quote:Op zondag 13 mei 2007 19:28 schreef Barnet_Bee het volgende:
Komend seizoen spelen ze in Motherwell. Dat is wel een eindje rijden voor de thuissupporters.
Van amateurvoetballer naar een Schotse premier division clubquote:Dons swoop to sign Dutch winger
Aberdeen have signed the Dutch winger Jeffrey de Visscher from De Graafschap on a two-year deal. The Dons manager Jimmy Calderwood is also hoping to add striker Robert Fik from WKE in Holland. De Visscher, 26, scored 10 goals in 25 appearances for De Graafschap in last season's Dutch second division.
Calderwood said: "(De Visscher's arrival) gives us the chance to be far more flexible when it comes to putting opposing defences under pressure." Aberdeen also hope to conclude a deal for Flik this week as manager Jimmy Calderwood prepares for Uefa Cup football next season.
"We've been accused of lacking a bit of flair at times, despite making it to the Uefa Cup," Calderwood told the Evening Express. "De Visscher is certainly capable of putting that right."
Calderwood - who has already signed defenders Lee Mair and Jackie McNamara for next term - believes that de Visscher is the wide player he had been desperate to land. The 26-year-old winger helped his side to the Dutch second division title and promotion to the 'Eredivisie.'
"Jeffrey normally plays on the right, but can do a great job on either wing because he is very direct and causes full-backs all sorts of problems," he added. "He also scores goals, he got 10 for his club last season, so I'm sure he will help to raise the entertainment level. The arrival of De Visscher will also allow me to use Jamie Smith in a more central role or even push him further forward."
Striker Fik is a former Dutch youth international who dropped down to amateur level because of personal problems, according to Calderwood.
"People may be a bit sceptical because Fik is coming in from amateur football at the age of 26," the Dons boss went on. But the amateur leagues in Holland are different to the ones here. Fik was also being chased by a host of other clubs because he was one of the most highly rated young players over there. I had no hesitation in offering him a full-time contract because he is determined to rekindle his career and will be a real handful for defenders in the SPL."
Aberdeen already have Dutchman Karim Touzani - who recently signed a new two-year deal - in their squad.
Is er in de SPL geen regel dat je moet spelen in een stadion met minstens 10.000 zitplaatsen? Inverness Caley Thistle speelde zo ook een tijdje in het stadion van Aberdeen tot hun eigen onderkomen verbouwd was. Dat was ook een behoorlijke afstand trouwens. Inverness ligt dan ook helemaal in het uiterste noorden.quote:
De atheïst Che Guevarra en de evolutietheorie. Opmerkelijk bij de oh zo katholieke Celticaanhang.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |