* profiel TS checkedquote:
Je bent al over je probleem heen zo te zienquote:Op vrijdag 16 juni 2006 22:02 schreef Blackletter het volgende:
ik ben 16 bijna 17 kun je ook lezen in de tekst![]()
het is niet echt een probleem, ik zit er alleen af en toe mee.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 22:04 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Je bent al over je probleem heen zo te zien
mooi
opgelost
slotje
Misschien eens een keer met ja verder er over praten dan? Lijkt wel of je niet om het woord papa zit, maar meer om de aandacht die je stiefzus krijgt en jij niet.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 22:03 schreef Blackletter het volgende:
het is ook niet zo dat ik er telkens "last" van heb, maar soms heb ik best momenten waarop ik dat moeilijk vind, sowieso omdat mijn vader eigenlijk altijd aan het werk is, en zogoed als alle aandacht wordt besteed aan vriendin en dochtertje
Wat hij zegt.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 21:55 schreef nietzman het volgende:
Neuh, is niet raar. Maar het is ook weer niet iets waar je je niet overheen zou kunnen zetten.
ik heb hem laatst ook gezegd dat ik vind dat hij te weinig aandacht aan me besteed. dat ik wil dat hij me wat vaker knuffeld, enz.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 22:29 schreef Natalie het volgende:
't Is dus de enige 'vader' die ze ooit gekend heeft. Is niet zo raar ze hem 'papa' noemt.
Waarom is het eigenlijk zo moeilijk voor je dat zijn stiefdochter hem 'papa' noemt, en is dit wel wat je daarwerkelijk dwars zit? Als ik je tekst zo lees, lijkt het meer of je het feit dat je vader meer tijd aan zijn vriendin en stiefdochter besteed dan aan jou, is wat aan je knaagt.
Waarom zeg je dat niet gewoon? Het is jouw vader, als je het idee hebt dat hij zijn aandacht niet eerlijk verdeelt dan moet je dat ter sprake brengen. Prater of niet: zolang jij niets zegt, verandert er ook niets.
En 'hints' helpen natuurlijk niet. Dat weet jij ook wel.
ik ben een vrouwquote:Op vrijdag 16 juni 2006 22:40 schreef senesta het volgende:
Volgens mij gaat het TS meer om het gevoel dat het hem geeft dan om of het zou moeten kunnen of niet.
Het klinkt mij wel bekend in de oren, ik vraag me dan wel af hoe de relatie met je vader was voor je bij hem woonde en hoe de relatie nu is want het probleem ligt bij jullie en heeft feitelijk niets met het meisje van doen.
Ik zou wel iets met het gevoel doen want anders gaat het steeds meer aan je vreten.
De opmerkingen over de leeftijd van TS vind ik een beetje flauw, een gevoel is niet iets van leeftijden, wel hoe je handeld vanuit dat gevoel.
ze weet niet dat ik niet haar "echte " zus ben, ze weet niet eens dat ze een eigen vader heeft.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 22:53 schreef senesta het volgende:
Oeps sorry!![]()
Ik herken het gevoel, tenminste het gemis van een vader en het gevoel dat het geeft als anderen die verder van hem af zouden moeten staan dichterbij staan dan ik.
Ik denk dat haar gedrag niet ongewoon is voor een meisje van 6 die er misschien voor haar gevoel ook een concurente bij heeft gekregen.
Blijkbaar wilde het meisje erg graag een vader, kan me voorstellen dat ze jou als "echte" dochter als een bedreiging ziet.
Jammer dat praten zo'n vervelende bijklank heeft gekregen voor je, niet iedereen is immers als jouw moeder en praten lucht toch meestal wel op.
Maar als je niet wilt praten is een link naar dit topic of een brief misschien geen gek idee?
Aha, nee dat snap ik.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 22:57 schreef Blackletter het volgende:
[..]
ze weet niet dat ik niet haar "echte " zus ben, ze weet niet eens dat ze een eigen vader heeft.
het rare is ik kan eignelijk met iedereen praten, behalve met mijn moeder, vader en stiefmoeder. ik weet niet hoe dat komt.
een link naar dit topic lijkt me niet echt geweldig, aangezien ze dan al mijn posts kunnen doorspitten, waar ik niet zoveel zin in heb
En dit is dus gelul! Een scheiding tussen je ouders is praktisch altijd kut en is niet normaal. Ga het ook niet normaal vinden.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 21:52 schreef Blackletter het volgende:
nou het zit zo:
mijn vader en moeder zijn uit elkaar, ja tegenwoordig standaard bijna iedereen gaat uit elkaar, maar zo hun dus ook.
En hier kom je er dus op terug.quote:dit is al bijna 10 jaar geleden (ik was 6/7). heb hier altijd veel moeite mee gehad maar niet over gepraat.
Zou je haar niet graag weer willen zien dan?quote:nu heeft mijn vader al meerdere vriendinnen gehad, die ik altijd wel heb gemogen. mijn moeder had minder vrienden of ze nam ze gewoon niet bij ons thuis, maar ging ernaar toe als wij (mijn broertje en ik) naar mijn vader waren (ene weekend wel bij mijn vader, andere weekend niet bij mijn vader).
wegens omstandigheden met mijn moeder heb ik haar al meer dan een jaar niet gezien en ben ik bij mijn vader ingetrokken, mijn moeder komt ook niet langs (de afstand is te ver voor haar, ze heeft ongeluk gehad) ze belt wel af en toe.
Praat erover met je pa. Wel subtiel natuurlijk, door een vragende/open houding aan te nemen.quote:mijn vader had voordat ik daar woonde al een vriendin, aardige vrouw, en die vrouw had een dochtertje, nu 6. ik woon dus nu in bij mijn vader, zijn vriendin, en dat dochtertje. dat dochtertje is niet mijn vaders kind. ze kent haar eigen vader ook niet, ze denkt dat mijn vader haar vader ook is. ze noemt hem ook gewoon papa enz. maar hier heb ik soms best wel moeite mee. mijn vader weet niet dat ik hier moeite mee heb maar ik zit er wel mee![]()
Nee hoor, het is toch ook raar. Het is jouw pa, niet de hare. Maar... zij ziet hem wel als jouw pa en waarschijnlijk vindt zijn vrouw het ook oke. Ik zou ze gewoon lekker laten, maar als jij er een keer over praat met je pa weet ik zeker dat dit probleem er niet meer is.quote:is het raar dat ik hier moeite mee heb ?
Nou kom ik niet uit een gezin van gescheiden ouders, dus wat ik nu ga zeggen is gewoon een idee. Je moet echt eens met je vader en stiefmoeder hierover praten. Lijkt me dat dat toch wel mogelijk moet zijn. Zet voordat je dit doet eens op papier wat je problemen zijn en probeer jezelf ervan te overtuigen dat dit geen onredelijke wensen zijn. (oftewel, begin met de meest redelijke wensen en stel wensen waarbij je het gevoel hebt dat je vader dit als 'bezitterig' ofzo kan ervaren even uit naar een mogelijk tweede of derde gesprek). Heb het idee dat het nooit veel slechter kan worden dan dat je maar rond blijft lopen met dit gevoel. Zo'n gesprek lucht denk ik ook op.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 22:46 schreef Blackletter het volgende:
[..]
ik ben een vrouwdus geen hem. de relatie met mijn vader was wel redelijk, zag hem 1 keer in de 2 weken, en kon ook niet ff zo naar hem toe gaan ofzo, hij woonde 200 km verderop. hij was een jaar voordat ik bij hem ging wonen verhuist.
het probleem ligt in het hele gezin, ik voel me hier totaal niet thuis, maar heb me eigenlijk nog nooit ergens echt thuis gevoelt, mijn zusje (van 6!) zegt mij(16) wat ik wel en niet mag/moet doen, dan noemt ze ook nog eens mijn vader papa, wat moeilijk voor me is. mijn vader werkt in principe altijd. mijn stiefmoeder word ik op sommige momenten ook niet echt vrolijk van. en praten werkt voor mij dus niet, aangezien ik dit altijd verplicht was en dan huid volgescholden kreeg van mijn lieve mama![]()
Kijk, daar zit dus het probleem. Niet dat zij hem papa noemt, maar dat hij haar meer aandacht geeft. Dit moet je echt gewoon aangeven bij hem. Ik lees zowel in je openingspost als hier al dat je nergens over praat, al niet over dat je moeite hebt/had met de scheiding en nu krop je dit ook op. Echt waar, er zijn zat mensen die dat soort dingen niet aan je neus kunnen zien en ook niet doorhebben dat ze je bijvoorbeeld te weinig aandacht geeft. Klinkt vreemd, maar maak eens een afspraak met je pa om samen ergens wat te gaan drinken in een rustig cafe en vertel dan wat je dwars zit.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 22:03 schreef Blackletter het volgende:
het is ook niet zo dat ik er telkens "last" van heb, maar soms heb ik best momenten waarop ik dat moeilijk vind, sowieso omdat mijn vader eigenlijk altijd aan het werk is, en zogoed als alle aandacht wordt besteed aan vriendin en dochtertje
Whoopsydaisy maakt hier een goed punt.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 10:12 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Maar degene die het straks het moeilijkst krijgt is hun stiefzusje. Het enige dat je kunt doen is een leuke zussenrelatie met haar opbouwen. Want kom op, er is toch niets leukers dan zo'n klein meisje op te zien groeien waarbij jij de toffe zus uit kunt hangen? Lijkt mij in ieder geval heerlijk.
Maar praat erover met je vader en zijn vriendin. Want vroeg of laat kunnen zij niet meer verbergen dat hij haar echte vader niet is, vraag wat ze hierin voor ogen hebben en of ze haar dit uberhaupt gaan vertellen omdat jij er dan misschien beter mee om kunt gaan. Je mag best zeggen dat je er moeite mee hebt en dat je eraan moet wennen maar dit kan echt niet teruggedraait worden want daarmee doe je je stiefzusje ontzettend veel verdriet. Dit is voor jou op dit moment moeilijk maar je stiefzusje is het slachtoffer hier, niet jij. Gun dit meisje een vader, zelfs als het die van jou is want ze gaat nog heel wat liefde en steun nodig hebben.
Ik hoop echt dat je nog op een punt komt dat je kunt praten met je vader, misschien samen met je vriend of in briefvorm.quote:Op zondag 18 juni 2006 12:40 schreef Blackletter het volgende:
bedankt voor de goede tips.
ik weet nog niet wat ik ga doen.
praten met mijn vader/stiefmoeder vind ik erg moeilijk, helemaal als mijn stiefmoeder erbij is, want ze denkt dat zij de slimste in huis is, enz.
ik kan niet goed praten met oudere mensen, met vrienden,enz. lukt me dat wel, maar met mijn ouders niet.
met mijn moeder wil ik geen band meer hebben, daarvoor vindi k dat er teveel gebeurt is. ik wil haar niet meer zien/spreken weet ik veel.
de enige waarbij ik me een beetje "thuis" voel is bij mijn vriend, maar die mag ik jammer genoeg niet zo vaak zien. dit weet mijn vader ook.
Waarom zou de hel los breken en moet het verborgen blijven?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 10:12 schreef Whoopsydaisy het volgende:
Ik ken een meisje dat haar eigen vader niet kent. Geloof me, als zij in de puberteit komt te zitten breekt de hel los want zoiets verberg je niet of je moet wel heel goed een geheim kunnen bewaren.
Beetje gevoelig maar de vader weet zelf niet eens van haar bestaan. De moeder en de vader zijn om volgens mij hele nare redenen uit elkaar gegaan, maar ik ben er nooit achtergekomen waarom precies.quote:Op zondag 18 juni 2006 20:57 schreef Ra-z het volgende:
[..]
Waarom zou de hel los breken en moet het verborgen blijven?
mijn stiefmoeder stelde zelf voor dat ik bij mijn vader kwam wonen.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:23 schreef mirannie het volgende:
Bekijk het ook eens van je stiefmoeder d'r kant, die krijgt er ineens een puberende dochter bij, heus niet makkelijk hoor.
Ik blijf vinden dat je moet gaan praten en verder je ook wat volwassener op moet stellen en je meer inleven in hoe het voor de rest van het gezin is. Je wilde zelf daar gaan wonen, maar hebt volgens mij geen tel nagedacht hoe anders het zou zijn als bij je moeder.
Zo'n erg mens is het dus niet, anders had ze dit heus niet voorgesteld. En wat is het voor onzin dat je op je kop krijgt van je stiefmoeder als je met je vader praat. Het wordt tijd dat jij eens gewoon volwassen wordt en voor jezelf opkomt.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:24 schreef Blackletter het volgende:
[..]
mijn stiefmoeder stelde zelf voor dat ik bij mijn vader kwam wonen.
Tja, als je perse niet wilt praten houdt het op een gegeven moment op hoor.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:24 schreef Blackletter het volgende:
[..]
met mijn vader praten durf ik niet eigenlijk, omdat ik dan op mijn kop krijg van mijn stiefmoeder.
ik heb er met mijn broertje over gepraat en hij vind het net zo vervelend als ik, dus ik ben niet de enige in huis hier gelukkig.
ik heb heel lang nagedacht over hoe anders dat zou zijn dan bij mijn moeder, bij mijn moeder was het verschrikkelijk, hier iets minder. maarja over paar jaar ga ik gelukkig het huis uit![]()
omdat zij vind dat ik haar dochter dan aanval ofzo. zodra ik maar iets over haar dochter zeg word ze gekquote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:30 schreef mirannie het volgende:
[..]
Zo'n erg mens is het dus niet, anders had ze dit heus niet voorgesteld. En wat is het voor onzin dat je op je kop krijgt van je stiefmoeder als je met je vader praat. Het wordt tijd dat jij eens gewoon volwassen wordt en voor jezelf opkomt.
ik vind het absoluut niet leuk.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:31 schreef Radjesh het volgende:
Waar maak je je druk om? Zou het juist wel leuk vinden als iemand dat zou zeggen.
Ik vind als ik heel eerlijk ben dat je je ook een beetje aanstelt. Misschien heb ik het mis hoor, maar je kruipt wel erg in de slachtofferrol. Zo komt het teminste op mij over.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:33 schreef Moja het volgende:
[..]
Tja, als je perse niet wilt praten houdt het op een gegeven moment op hoor.
ik wil er wel met mijn vader over praten, heb ook al een paar keer laten weten aan mijn vader dat ik sommige dingen niet leuk vind die mijn broertje en ik verplicht moeten doen en zei niet. omdat ze ook papa tegen hem zegt enz. dan vind ik ook dat zij die dingen ook verplicht moet doen. ben alleen bang dat er weer hele gesprekken komen als ik dat zeg, en dat mijn stiefmoeder dan weer totaal fliptquote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:33 schreef Moja het volgende:
[..]
Tja, als je perse niet wilt praten houdt het op een gegeven moment op hoor.
Eerst is het een probleem dat dat meisje je vader aanspreekt met papa, maar je noemt haar zelf wel je zusje...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:33 schreef Blackletter het volgende:
[..]
omdat zij vind dat ik mijn zusje dan aanval ofzo. zodra ik maar iets over mijn zusje zeg word ze gek
nja ik vind niet dat ik me als een slachtoffer gedraag, ik zeg alleen dat ik er moeite mee heb dat ze de godganse dag papa loopt te zeggen tegen mijn vader.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:35 schreef Moja het volgende:
[..]
Ik vind als ik heel eerlijk ben dat je je ook een beetje aanstelt. Misschien heb ik het mis hoor, maar je kruipt wel erg in de slachtofferrol. Zo komt het teminste op mij over.
Als je niet gelijk met verwijten komt en het op een normale rustige manier uitlegt waar je nou eigenlijk mee zit zal dat waarschijnlijk niet gebeuren.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:37 schreef Blackletter het volgende:
[..]
ik wil er wel met mijn vader over praten, heb ook al een paar keer laten weten aan mijn vader dat ik sommige dingen niet leuk vind die mijn broertje en ik verplicht moeten doen en zei niet. omdat ze ook papa tegen hem zegt enz. dan vind ik ook dat zij die dingen ook verplicht moet doen. ben alleen bang dat er weer hele gesprekken komen als ik dat zeg, en dat mijn stiefmoeder dan weer totaal flipt
ik wil best praten, maar dan kom ik weer in de problemen, en daar heb ik geen behoefte aan.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:37 schreef mirannie het volgende:
[..]
Eerst is het een probleem dat dat meisje je vader aanspreekt met papa, maar je noemt haar zelf wel je zusje...![]()
En per se niet willen praten... volgens mij heb je je topic in het verkeerde forum geopend...
PS: het meest onvlowassen vind ik nog wel dat je zo'n probleem maakt van wat een meisje van 6 tegen jou zegt en hoe ze je vader aanspreekt...
Sjeez... jij vindt dus dat een meisje van 6 dezelfde verplichtingen moet hebben als een puber van bijna 17?? Jij spoort echt niet. Pure jaloezie. Denk dat de psych meer een oplossing voor je kan betekenen. En dan je laatste zin... je bent bang dat er gesprekken van komen. En dan tegen ons zeggen dat je er niet over KAN praten, maar je bent gewoon bang.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:37 schreef Blackletter het volgende:
[..]
ik wil er wel met mijn vader over praten, heb ook al een paar keer laten weten aan mijn vader dat ik sommige dingen niet leuk vind die mijn broertje en ik verplicht moeten doen en zij niet. omdat ze ook papa tegen hem zegt enz. dan vind ik ook dat zij die dingen ook verplicht moet doen. ben alleen bang dat er weer hele gesprekken komen als ik dat zeg, en dat mijn stiefmoeder dan weer totaal flipt
Nou, dan moet je dat dus ook niet doen en je er ook simpelweg niks van aantrkekken. Ik zie al dat ik me laat rond commanderen door mijn dochter van (bijna) 5.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:41 schreef Blackletter het volgende:
[..]
en wat een meisje van 6 tegen mij zegt, ik laat me niet commanderen door een klein kind die zich gedraagd alsof ze 55 is.
dat heb je me niet horen zeggen. maar ik moet mijn hele leven al dingen doen (dus vanaf dat ik nog jonger was dan haar) en zij hoeft dat allemaal niet.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:45 schreef mirannie het volgende:
[..]
Sjeez... jij vindt dus dat een meisje van 6 dezelfde verplichtingen moet hebben als een puber van bijna 17?? Jij spoort echt niet. Pure jaloezie. Denk dat de psych meer een oplossing voor je kan betekenen. En dan je laatste zin... je bent bang dat er gesprekken van komen. En dan tegen ons zeggen dat je er niet over KAN praten, maar je bent gewoon bang.
Kortom: een stikjaloerse angsthaas die hoog nodig volwassen dient te worden.
Komt er op neer dat je dus niet wilt praten en lekker jaloers blijven doen en klagen over wat er allemaal mis is met je familie, prima hoor.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:41 schreef Blackletter het volgende:
[..]
ik wil best praten, maar dan kom ik weer in de problemen, en daar heb ik geen behoefte aan.
heb mijn vader laatst zelf gevraagd wat hij ervan vind dat ze hem papa noemt, hij vind het zelf ook heel erg moeilijk. en wat een meisje van 6 tegen mij zegt, ik laat me niet commanderen door een klein kind die zich gedraagd alsof ze 55 is.
ik laat me ook niet commanderen. maar als je de hele dag word becommandeerd door zo'n klein kind krijg je er flink de scheit van.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:46 schreef mirannie het volgende:
[..]
Nou, dan moet je dat dus ook niet doen en je er ook simpelweg niks van aantrkekken. Ik zie al dat ik me laat rond commanderen door mijn dochter van (bijna) 5.
ik wil wel praten, maar durf het niet. ik voel me al totaal niet goed in dit huis en dan krijg ik dat erbij.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:48 schreef Moja het volgende:
[..]
Komt er op neer dat je dus niet wilt praten en lekker jaloers blijven doen en klagen over wat er allemaal mis is met je familie, prima hoor.
Zet je er over heen. Wil je dat het zo verder gaat zoals het nu is? Dit gaat volgens mij om veel meer dan dat je zusje jouw vader papa noemt. Er op een normale rustige manier erover beginnen met je vader en je stiefmoeder is het enige dat voor iedereen duidelijkheid kan geven en kan jij eindelijk je frustraties kwijt kan.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:51 schreef Blackletter het volgende:
[..]
ik wil wel praten, maar durf het niet. ik voel me al totaal niet goed in dit huis en dan krijg ik dat erbij.
nja of ik het nou zeg of niet. ze blijft toch wel papa tegen hem zeggen. het gaat ook om meer, dat ze papa tegen hem zegt is maar een van de dingen waar ik mee zit.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:56 schreef Moja het volgende:
[..]
Zet je er over heen. Wil je dat het zo verder gaat zoals het nu is? Dit gaat volgens mij om veel meer dan dat je zusje jouw vader papa noemt. Er op een normale rustige manier erover beginnen met je vader en je stiefmoeder is het enige dat voor iedereen duidelijkheid kan geven en kan jij eindelijk je frustraties kwijt kan.
Je wilt dus alleenmaar klagen over hoe moeilijk je het hebt?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:01 schreef Blackletter het volgende:
[..]
nja of ik het nou zeg of niet. ze blijft toch wel papa tegen hem zeggen. het gaat ook om meer, dat ze papa tegen hem zegt is maar een van de dingen waar ik mee zit.
nee, ik wil er ook met hem over praten, maar ze blijft toch wel gewoon papa tegen hem zeggen, of ik er nou over heb gepraat met hem of niet.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:02 schreef Moja het volgende:
[..]
Je wilt dus alleenmaar klagen over hoe moeilijk je het hebt?![]()
Maar goed, waarom is het een probleem dat zij papa tegen hem zegt?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:04 schreef Blackletter het volgende:
[..]
nee, ik wil er ook met hem over praten, maar ze blijft toch wel gewoon papa tegen hem zeggen, of ik er nou over heb gepraat met hem of niet.
Waarom ben je daar zo mee bezig? Zeer waarschijnlijk blijft ze dat zeggen ja, wat ik vanuit haar positie ook logisch vind. Het is ook helemaal niet aan jou om te bepalen of ze dat wel of niet zegt. Wat ik al zei PRAAT erover.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:04 schreef Blackletter het volgende:
[..]
nee, ik wil er ook met hem over praten, maar ze blijft toch wel gewoon papa tegen hem zeggen, of ik er nou over heb gepraat met hem of niet.
ik vind het erg vervelend dat ze dat zegt, het is gewoon niet haar vader, het voelt zwaar fout. als ze het af en toe zou zeggen ofzo zou ik er geen problemen mee hebben denk ik. maar het is zodra hij thuis is 5000000000x papa hier papa daar, papa blabla bla. ze kijkt soms meer om naar mijn vader dan naar haar eigen moeder.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:11 schreef senesta het volgende:
[..]
Maar goed, waarom is het een probleem dat zij papa tegen hem zegt?
Volgens mij is het eerder de vanzelfsprekendheid waarmee zij hem accepteert als haar vader en jouw gevoel van vervreemding van je vader.
Je bent gewoon jaloers, en daar is op zich niets mis mee.
Je voelt je rot omdat de situatie niet is zoals jij het graag wilt, maar weet je mensen kunnen niet altijd maar ruiken wat een ander wil.
Misschien dat je gewoon eens duidelijk moet zeggen hoe je het graag anders zou willen, als je niet wilt praten dan blijft de situatie zoals hij is, maar dat is dan ook jouw keuze en daar zal je de gevolgen dan ook van moeten dragen.
Geen keuzes maken is ook een keuze.
ik heb geprobeerd met mijn vader erover te praten laatst, hij zei dat hij er ook problemen mee heeft, mijn broertje net zo goed.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:33 schreef SeaOfLove het volgende:
Lieve Blackletter,
Ben het met de mensen eens dat je jaloers overkomt nu. Je kan het je stiefzusje zowiezo niet aanrekenen dat ze jouw vader papa noemt, het grietje is pas 6 jaar en ze weet niet beter.
Verder zijn hier al veel tips gegeven waar je eigenlijk niets mee doet dus, waarom dan een topic openen?
En over die klusjes die jij vroeger wel moest doen en zij niet: get over it...het is nu eenmaal niet anders. Ook tijden veranderen. Als ik terugkijk op wat ik vroeger vooral niet mocht en mijn zusje allemaal wel....dan is het eind zoek. Je bent 17 jaar en zal toch een keer richting volwassenheid moeten gaan!
Uit niets blijkt dat er met jouw vader en stiefmoeder niet te praten is. Je geeft zelf ookal aan dat dit bij jou ligt.
Schrijf alles anders eens puntsgewijs op wat je dwars zit en ga om de tafel zitten met ze, desnoods vraag je voor extra back-up een goede vriendin of Thrilled erbij.
Meis, veel succes en lees dit topic nogeens goed door, volgens mij staat er zelfs geen bagger in dit topic (en das knap voor een R&P-topic)... en trek er je lering uit!
Zo mama heeft gesproken![]()
Het grooste probleem is gewoon dat jij heel erg jaloers bent en veel te gefixeerd op je zusje.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:45 schreef Blackletter het volgende:
[..]
ik heb geprobeerd met mijn vader erover te praten laatst, hij zei dat hij er ook problemen mee heeft, mijn broertje net zo goed.
de dingen die mijn broertje en ik wel moesten toen we klein waren en zij niet zijn geen klusjes ofzo. (ze is sowieso te lui om d'r eigen spullen nog op te ruimen)
ik denk ook niet dat dit papa zeggen het enige is waar ik mee zit. ik zit me veel dingen waar ik gewoon niet over kan praten met mijn vader/stiefmoeder, maar wel met anderen. ik ben niet zo'n prater naar mijn vader toe.
ik zeg net dat ik met nog veel meer dingen zitquote:Op dinsdag 25 juli 2006 20:56 schreef Moja het volgende:
[..]
Het grooste probleem is gewoon dat jij heel erg jaloers bent en veel te gefixeerd op je zusje.
Ja je opent hier zelf een topic over de situatie van zusje, gaat het hele topic ook overquote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:04 schreef Blackletter het volgende:
[..]
ik zeg net dat ik met nog veel meer dingen zit. het is dus niet alleen dat ik jaloers ben omdat zij een plaats heeft die ze thuis kan noemen, een plek om zich veilig te voelen, een plek waar ze een moeder heeft (en mijn vader). dat heb ik niet. ik zit met nog veel meer dingen dan alleen dat. ik negeer dat domme gedoe van haar al zoveel mogelijk, en ik probeer al zo veel mogelijk te negeren dat ze papa tegen mijn vader zegt.
het enige advies wat ik zie is dat ik moet praten met mijn vader/stiefmoeder. met mijn stiefmoeder kan ik gewoon niet, omdat ik mezelf dan weer in de problemen werk dan wordt het helemaal kl*te hier. met mijn vader probeer ik telkens te praten. ik probeer telkens een begin te maken met een gesprek, bijv hoe hij er over denkt enz. ik vind praten gewoon erg moeilijk, maar ik probeer het wel.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:08 schreef mirannie het volgende:
Wat verwacht je nou eigenlijk van ons Blackletter? Je schrijft 100 keer hetzelfde en slaat elk advies in de wind. Denk dat het tijd wordt voor een slotje....
gedaan, slotjequote:Op dinsdag 25 juli 2006 21:22 schreef Blackletter het volgende:
[..]
ik verwacht helemaal niets, ik wilde alleen kwijt dat ik ermee zit.
Ja ik ben het hier wel mee eens, misschien heeft je zusje geen echte "papa" of moet ze het zeggen, kortom ik mis heel wat in je verhaal namelijk de visie (mening) (situatie) (gevoel)van de anderen in de soap.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:23 schreef mirannie het volgende:Ik blijf vinden dat je moet gaan praten en verder je ook wat volwassener op moet stellen en je meer inleven in hoe het voor de rest van het gezin is. Je wilde zelf daar gaan wonen, maar hebt volgens mij geen tel nagedacht hoe anders het zou zijn als bij je moeder.
ze heeft wel een echte vader, maar mijn stiefmoeder zorgt ervoor dat elk contact wat hij met haar zoekt onmogelijk is. ze moet helemaal geen papa tegen mijn vader zeggen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 00:13 schreef henkway het volgende:
[..]
Ja ik ben het hier wel mee eens, misschien heeft je zusje geen echte "papa" of moet ze het zeggen, kortom ik mis heel wat in je verhaal namelijk de visie (mening) (situatie) (gevoel)van de anderen in de soap.
En ik heb wel respect voor een vrouw die een puber in haar prive omgeving wil toelaten, shit das een stap hoor. en hoe is jouw karakter??![]()
Goh typisch, iedereen vind jou ok, maar jij hebt op je gehele gezin wel wat aan te merken. Misschien moet je het probleem is bij jezelf zoeken. Maar goed, dat doe je toch niet, want jij vindt jezelf erg zielig.quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:50 schreef Blackletter het volgende:
[..]
volgens mij ben ik wel aardig, iedereen hier in huis kan het wel goed met me vinden
Wat heeft jouw stiefmoeder in vredesnaam over jou te zeggen? gewoon zeggen dat je je pa onder 4 ogen wil spreken en dat je daar al het recht op hebtquote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:24 schreef Blackletter het volgende:
[..]
met mijn vader praten durf ik niet eigenlijk, omdat ik dan op mijn kop krijg van mijn stiefmoeder.
ik heb er met mijn broertje over gepraat en hij vind het net zo vervelend als ik, dus ik ben niet de enige in huis hier gelukkig.
Waarom niet? Volgens mij komt er toch niks zinnigs meer uit...quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:08 schreef Integrity het volgende:
Ah nee mirannie, vraag nou niet om een slotje.
Nou waarschijnlijk heeft de stiefmoeder niet zoveel over ts te zeggen maar aangezien de problemen ook over haar dochter schijnen te gaan lijkt het me toch wel nuttig dat ze ook in het gesprek betrokken word.quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:21 schreef Crux het volgende:
[..]
Wat heeft jouw stiefmoeder in vredesnaam over jou te zeggen? gewoon zeggen dat je je pa onder 4 ogen wil spreken en dat je daar al het recht op hebt![]()
Lees deze zin dan ook evenquote:Op woensdag 26 juli 2006 21:27 schreef senesta het volgende:
[..]
Nou waarschijnlijk heeft de stiefmoeder niet zoveel over ts te zeggen maar aangezien de problemen ook over haar dochter schijnen te gaan lijkt het me toch wel nuttig dat ze ook in het gesprek betrokken word.
Verder woont ts ook in het huis van stiefmoeder (die overgens blijbaar voorstelde dat ts er kwam wonen) en het lijkt mij dat ze dan ook mag weten van de problemen die er in het huis spelen.
Ik vind dat ts teveel kijkt naar wat haar schijnbaar irriteert maar te weinig naar wat de irritatie nou echt veroorzaakt, dat is namelijk niet dat meisje van pas zes jaar.
Zo te zien staat stiefmoeder niet echt open voor opbouwende kritiek. Dus buitensluiten. Vaderlief praat haar wel omquote:met mijn vader praten durf ik niet eigenlijk, omdat ik dan op mijn kop krijg van mijn stiefmoeder.
Ik denk dat ze daar dit mee bedoeld.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 19:37 schreef Blackletter het volgende:
[..]
ik wil er wel met mijn vader over praten, heb ook al een paar keer laten weten aan mijn vader dat ik sommige dingen niet leuk vind die mijn broertje en ik verplicht moeten doen en zei niet. omdat ze ook papa tegen hem zegt enz. dan vind ik ook dat zij die dingen ook verplicht moet doen. ben alleen bang dat er weer hele gesprekken komen als ik dat zeg, en dat mijn stiefmoeder dan weer totaal flipt
Jij vergelijkt een volwassen persoon met een kind dat de vader van de TS papa noemtquote:Op woensdag 26 juli 2006 21:39 schreef Furia het volgende:
Daarnaast, het is jouw vader. Ik neem aan dat je pa het ook niet leuk vind als een nieuwe vrind van je moeder ineens doet of jij zijn kind bent!
Dan zie je dus niet wat ik zeg.quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:51 schreef Moja het volgende:
[..]
Jij vergelijkt een volwassen persoon met een kind dat de vader van de TS papa noemt?
Ja precies. Het gaat hier over een kind van 6! En de ts gedraagt zich als een jaloerse kleuter, daar komt het probleem vandaan.quote:Op woensdag 26 juli 2006 21:51 schreef Moja het volgende:
[..]
Jij vergelijkt een volwassen persoon met een kind dat de vader van de TS papa noemt?
En waarom mag dat niet dan?quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:01 schreef Furia het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om dat kind, het gaat om die vader. Die zou in moeten zien dat hij niet moet doen of hij de vader is van dat kind (want zo'n kind weet niet beter op die leeftijd, dat zij hem papa noemt komt puur doordat de vader van TS en zijn vriendin dat blijkbaar overbrengen op haar).
Omdat zowel TS als zijn/haar vader daar blijkbaar niet zo om zitten te springen. Er wordt immers al aangegeven dat ook de vader van TS er niet zo heel blij mee is. Dat TS er mee zit is al duidelijk. Daarnaast hoeft er helemaal geen moeilijk verhaal te zijn om gewoon eerlijk te doen tegen dat meiske. Een "mama en papa vonden het niet zo leuk meer samen en mama is nu met X" is op die leeftijd al voldoende, maar eerlijkheid lijkt me wel zo belangrijk. Nu is dat er dus niet en TS is daar onder andere de dupe van. Die wordt immers niet serieus genomen en pa laat haar (of hem) dus eigenlijk gewoon vallen omdattie blijkbaar geen ruzie wil met zijn vriendin.quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:06 schreef senesta het volgende:
[..]
En waarom mag dat niet dan?
Weet jij veel waarom dat is, misschien hebben die mensen er wel een goede verklaring voor.
Ik vraag me ook af of de situatie en het gevoel van ts anders zou zijn als het kind echt van haar vader zou zijn geweest.
Het kindje is zes jaar oud, ik kan me voorstellen dat ze haar niet met allerlei moeilijke verhalen op willen zadelen, en hoe lang is de vader van ts al in het leven van dat meisje?
Mijn stiefzusje noemt mijn moeder ook mama, ik heb daar nooit moeite mee gehad omdat ik me verder gewenst voelde en zeker van de liefde van mijn moeder wist.
Ik denk dat daar de schoen wringt.
Het gaat er niet zozeer om dat dat meisje hém papa noemt, iedereen kan het er denk ik wel over eens zijn dat op zo'n leeftijd je niet beter weet, PLUS het wordt haar immers voorgehouden, dat het haar vader is! Dat meisje is niets te verwijten, Pa en vriendin echter wel!quote:Op woensdag 26 juli 2006 22:08 schreef Moja het volgende:
Ik snap het hele drama daarover ook niet, hij is toch ook als een vader voor haar?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |