Dat tellen van hem komt overigens van het Oost-Europese geloof dat vampiers een obsessie voor tellen hebben en eerst alle kleine objecten die ze op hun weg tegenkomen, graankorrels bijvoorbeeld, moeten tellen voordat ze verder kunnen.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:58 schreef budha het volgende:
Het heeft me wel even gekost voordat ik begreep waarom de naam Graaf Tel is gebruikt in Sesamstraat. Het Engelse woord voor tellen is 'count' wat toevalligerwijze ook het Engelse woord is voor 'graaf'.
In Sesame Street heet het telverslaafde figuurtje overigens Count von Count of kortweg Count.
En om de kleine kindertjes nog wat te lerenquote:Op woensdag 21 juni 2006 12:48 schreef Nepthys het volgende:
[..]
Dat tellen van hem komt overigens van het Oost-Europese geloof dat vampiers een obsessie voor tellen hebben en eerst alle kleine objecten die ze op hun weg tegenkomen, graankorrels bijvoorbeeld, moeten tellen voordat ze verder kunnen.![]()
Idd dat bedoel ik dus.quote:Op woensdag 21 juni 2006 12:08 schreef Biancavia het volgende:
[..]
De noodweer niet. Maar het noodweer is dan weer zeer omstuimig weer.
* checkt het subforum*quote:Op woensdag 21 juni 2006 15:41 schreef Steve.Porter het volgende:
dacht altijd dat het subforum "klaagbak" heette![]()
quote:Op woensdag 21 juni 2006 15:50 schreef vencodark het volgende:
[..]
* checkt het subforum*
Wtf, sinds wanneer is het geen klaagbak?![]()
![]()
Ben verbijsterd.![]()
Hele, heeele stomme vraag misschien hoor. Maar als in het plaatje groen rechts staat in de tekst, waarom is het dan GroenLinks? Is dat juist het idee van de partij, dat ze willen laten zien dat groen nu nog rechts staat of wat?quote:
quote:Op woensdag 21 juni 2006 15:50 schreef vencodark het volgende:
[..]
* checkt het subforum*
![]()
Ben verbijsterd.![]()
wat zou een klaagbak dan moeten zijn? Een bak met klachten?quote:Op woensdag 21 juni 2006 15:50 schreef vencodark het volgende:
[..]
* checkt het subforum*
![]()
Ben verbijsterd.![]()
Nah ja, kan toch. Een forum waar je je klachten kwijt kan. Die post je en die komen in een bakquote:Op woensdag 21 juni 2006 16:14 schreef D.Rose het volgende:
[..]
wat zou een klaagbak dan moeten zijn? Een bak met klachten?
OMGquote:Op woensdag 21 juni 2006 15:57 schreef AlttC het volgende:
[..]
Hele, heeele stomme vraag misschien hoor. Maar als in het plaatje groen rechts staat in de tekst, waarom is het dan GroenLinks? Is dat juist het idee van de partij, dat ze willen laten zien dat groen nu nog rechts staat of wat?![]()
![]()
Edit: En staat rechts niet voor voorrang? Dan hoort het toch juist zo te zijn dat Groen voorrang krijgt? Nu laten ze Groen links liggen ofzo... Ik raak nogal in de war zo![]()
(kan ook aan m'n gebrek aan concentratie vandaag liggen)
en het woord baak ken je niet?quote:Op woensdag 21 juni 2006 16:36 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nah ja, kan toch. Een forum waar je je klachten kwijt kan. Die post je en die komen in een bak![]()
Vond de naam klaagbak niet meer dan logisch.![]()
Doh!quote:Op woensdag 21 juni 2006 15:50 schreef vencodark het volgende:
[..]
* checkt het subforum*
![]()
Ben verbijsterd.![]()
Waar je je al niet druk om maaktquote:Op woensdag 21 juni 2006 15:57 schreef AlttC het volgende:
[..]
Hele, heeele stomme vraag misschien hoor. Maar als in het plaatje groen rechts staat in de tekst, waarom is het dan GroenLinks? Is dat juist het idee van de partij, dat ze willen laten zien dat groen nu nog rechts staat of wat?![]()
![]()
Edit: En staat rechts niet voor voorrang? Dan hoort het toch juist zo te zijn dat Groen voorrang krijgt? Nu laten ze Groen links liggen ofzo... Ik raak nogal in de war zo![]()
En jij dacht dat er konijntjessaté op het menu stond?quote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:10 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Is dat met saté van de haas dan hetzelfde?
Want je hebt ook weer varkenssaté en kipsaté...
Ik dacht vroeger dat het "I got my first real sex trip" was.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:25 schreef Everett het volgende:
Ik dacht altijd dat de Summer of '69 van Bryan Adams begon met "I got my first real sex dream, I was 5 at the time". Blijkt nu dat hij heel iets anders zegt, nl. "Got my first real six string, bought it at the five-and-dime".
Er is nx mis met konijnensaté, ligt in Spanje gewoon in de supermarktenquote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:12 schreef Biancavia het volgende:
En jij dacht dat er konijntjessaté op het menu stond?![]()
Varkenshaas, lieverd.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:14 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat saté óf van een varken, óf van een kip kwam. Maar eigenlijk is het dan gewoon rundersaté. Da's wel een tegenvaller, ja
Ik dacht altijd dat het 'standing on your mama's Porsche' wasquote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:25 schreef Everett het volgende:
Ik dacht altijd dat de Summer of '69 van Bryan Adams begon met "I got my first real sex dream, I was 5 at the time". Blijkt nu dat hij heel iets anders zegt, nl. "Got my first real six string, bought it at the five-and-dime".
Nou je het toch over Hamka's hebt, het heeft bij mij behoorlijk lang geduurd voordat ik Ham-Kaas uit de naam haaldequote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:44 schreef Etcetera het volgende:
ik houd niet van hamka's maar wel van Bugles nacho chips
nog altijd heb je het niet goed begrepen, want de klauwen zelf had hij altijd al, dat metaal kwam later pas door het Weapon X programma.quote:Op maandag 19 juni 2006 14:49 schreef steeg het volgende:
ik dacht dat wolverine, uit de x-men serie, als mutanten kracht die klauwen had ontwikkeld. Toen ik jaren later de films zag besefte ik me dat zijn kracht regeneratie is en die klauwen (en zijn skelet) onderdeel van een overheidscomplot om een 'ultieme' strijder te maken. Juist omdat wolverine snel regenereerd kon hij de aanpassingen in zijn lichaam overleven. [/end geek]
die had ik dus wel weer doorquote:Op vrijdag 23 juni 2006 13:51 schreef Impry het volgende:
[..]
Nou je het toch over Hamka's hebt, het heeft bij mij behoorlijk lang geduurd voordat ik Ham-Kaas uit de naam haalde
Zoals bij de botsauto'squote:Op vrijdag 23 juni 2006 18:39 schreef Bigfoot414 het volgende:
Vroeger wist ik niet waar de versnellingspook in de auto voor diende.
Ik dacht altijd dat je achteruit kon rijden door maar een beetje aan het stuur te sjorren.
Volgens mij was het mijn vader die toen uitlegde hoe het écht werkte![]()
Ik zag vroeger dan altijd een varken met konijnenoren een zo'n bollige staartje voor mequote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:31 schreef Biancavia het volgende:
Varkenshaas, lieverd.
Ik lust geen paardenpoep is van mijn papaquote:Op vrijdag 23 juni 2006 18:39 schreef Bigfoot414 het volgende:
Vroeger wist ik niet waar de versnellingspook in de auto voor diende.
Ik dacht altijd dat je achteruit kon rijden door maar een beetje aan het stuur te sjorren.
Volgens mij was het mijn vader die toen uitlegde hoe het écht werkte![]()
Owja, en over die songteksten:
De Dire Straits hebben een nummer: "Twisting By The Pool". Dat zette mijn vader vaak op bij het afwassen en hij veranderde de tekst in "Ik Lust Geen Paardenpoep"![]()
Als je het maar vaak genoeg hoort, ga je het vanzelf geloven![]()
Het is een woordgrapquote:Op woensdag 21 juni 2006 15:57 schreef AlttC het volgende:
[..]
![]()
Da's keimoelijk.quote:Op zondag 25 juni 2006 01:40 schreef releaze het volgende:
[..]
Noem de namen van deze kleuren hardop:
[afbeelding]
Lukte het?
Heel herkenbaar. Tot een paar jaar terug had ik het nog steeds altijd over baksinelichtjes, vanwege het zilverkleurige bakje waar het kaarsje inzit waarschijnlijk.quote:Op woensdag 21 juni 2006 15:50 schreef MichielPH het volgende:
Ik dacht vroeger altijd dat het baksinelichtjes waren, in plaats van waxine.
Ja, dat dacht ik ookquote:Op woensdag 21 juni 2006 15:50 schreef MichielPH het volgende:
Ik dacht vroeger altijd dat het baksinelichtjes waren, in plaats van waxine.
wat dan wel ?quote:Op woensdag 21 juni 2006 16:08 schreef RiesAmaris het volgende:
dat er geen tienduizenden liters water op je hoofd kletteren als je het deurtje van zo'n watertoren (opslag) open doet....:)
Het schijnt dat Ducktape een merk is en ducttape een type.quote:Op zondag 25 juni 2006 22:44 schreef menininha het volgende:
Ik dacht ook altijd vroeger dat het echt duck-tape was... tot dat ik een keer op de havo een plaatje nodig had van duck-tape... toen kwam ik erachter dat het duct-tape was![]()
quote:duct tape
n.
A usually silver adhesive tape made of cloth mesh coated with a waterproof material, originally designed for sealing heating and air-conditioning ducts.
duct tape
n : a wide silvery adhesive tape intended to seal joints in sheet metal duct work but having many other uses; "duct tape holds the world together"
O. Waarom is dat dan?quote:Op maandag 26 juni 2006 00:25 schreef releaze het volgende:
overigens kwam ik er laatst bij de wedstrijd nl-argentinie pas achter dat de banen van het voetbalveld niet gemaaid zijn, maar dat het verschillende soorten gras isOh de illusie!
het is hetzelfde gras hoor, is in een andere richting gemaaid. dit heeft te maken met buitenspel, door die banen is veel beter te zien of iemand buitenspel staat of niet, let er maar eens op. het is verrekte handigquote:
van wat ik hoorde komt het omdat je anders niet doorhebt dat de camera over het veld heengaat en dat er dus beweging inzit. ook dacht ik zelf dat het nogal logisch was voor zwartwit televisiequote:
Afgeleid van het boek van Ernest Hemingway (wat dus eerder was) en wat óók over de Spaanse Burgeroorlog gaatquote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:36 schreef Thijz het volgende:
Kom er net achter dat het nummer For Whom The Bell Tolls van Metallica over de Spaanse Burgeroorlog gaat.
Ik vind vraagbak gewoon logischer. Ik weet het ook niet.quote:Op woensdag 21 juni 2006 18:08 schreef Impry het volgende:
[..]
Ken je de term "vraagbaak" ook niet dan?
Omdat bak een woord op zich is en 'baak' niet?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:46 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik vind vraagbak gewoon logischer. Ik weet het ook niet.![]()
quote:Op woensdag 21 juni 2006 15:53 schreef Etcetera het volgende:
ik heb tot een paar weken geleden nooit de link gelegd dat Al Capone 'Scarface' was.
ik schaam mij diep
kende ze allebei, en wist het ergens ook wel geloof ik, maar de daadwerkelijke link had ik echt nooit gelegd
en ik heb begrepen dat dit speelt met veel meer producten waar de link B-->A niet direct te achterhalen is.quote:Brouwmeester / Bavaria
Sjoerd en Joost Boot uit Etten-Leur hoefden geen detective te spelen om erachter te komen dat Brouwmeester-pils, het huismerk van supermarkt Aldi, door Bavaria wordt gemaakt. Bij de super in Sint Willebrord kochten ze deze curiositeit: een flesje Brouwmeester met een Bavaria-dopje erop. Foutje van de bottle-afdeling in Lieshout.
dat was ikquote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:54 schreef Gitarist het volgende:
Ik las verders ergens in dit topic iets over nacho cheese
Ik dacht altijd dat het nacho chips waren!
Ducktape is juist ontwikkeld voor gebruik tijdens de 2e WO, later is er ducttape van af geleid. Terwijl het eigenlijk hetzelfde is.quote:Op zondag 25 juni 2006 23:45 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Het schijnt dat Ducktape een merk is en ducttape een type.
[afbeelding]
[..]
Daarom zie je ook dat eendje met een matrozenpet op.quote:NASA engineers' faith in duct tape as an emergency tool was rewarded in 1970, when the square carbon dioxide filters from Apollo 13's failed command module had to be modified to fit round receptacles in the lunar module, which was being used as a lifeboat after an explosion en route to the moon. Engineers designed a workaround using duct tape and other items on board Apollo 13, relaying directions to the spacecraft's crew. The lunar module CO2 scrubbers started working again, saving the lives of the three astronauts onboard.
Ed Smylie, one of the NASA mission control engineers who designed the scrubber modification in just two days, said later that he knew the problem was solvable when it was confirmed that duct tape was on the spacecraft: "I felt like we were home free" he said in 2005. "One thing a Southern boy will never say is 'I don't think duct tape will fix it'."
Zijn er nog meer nummers van Metallica ergens van afgeleid? Ik meen dat 'Creeping Death' gebaseerd was op de exodus van Mozes uit Egypte.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 16:38 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Afgeleid van het boek van Ernest Hemingway (wat dus eerder was) en wat óók over de Spaanse Burgeroorlog gaat
Dat dacht ik ook!quote:Op woensdag 28 juni 2006 16:54 schreef Denocorp het volgende:
Ik heb tot ongeveer een jaar geleden altijd gedacht dat het Tommy HilFINGER was, tot ik eindelijk eens goed las wat er stond![]()
Tsja, er zijn nog best veel mensen die het fout doen! Gelukkig maarquote:Op woensdag 28 juni 2006 17:02 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook!
Maar we zijn blijkbaar niet de enigen.
Zoek op www.marktplaats.nl maar eens op hilfinger.
een paard kan toch een merrie of hengst zijn ? er is geen vrouwelijke variant van paard...quote:Op woensdag 28 juni 2006 18:31 schreef Sjoerd102 het volgende:
Collega van mij (begin 20) kwam er vandaag achter dat een pony geen vrouwelijk paard is, en een paard ook een "vrouwelijke"variant heeft.
baak is ook een woord, alleen kende hij (en jij kennelijk ook) het nietquote:Op dinsdag 27 juni 2006 17:53 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Omdat bak een woord op zich is en 'baak' niet?
Ohw.quote:Op woensdag 28 juni 2006 20:34 schreef D.Rose het volgende:
[..]
baak is ook een woord, alleen kende hij (en jij kennelijk ook) het niet
filterzakjes zette je ook verkeerd om?quote:Op woensdag 28 juni 2006 19:36 schreef Etcetera het volgende:
dit koffiepads voor de senseo hebben dus echt een boven en onderkantik flikkerde ze er zo in, maar de bolle kant moet omlaag
van dale zegt:quote:Op woensdag 28 juni 2006 20:37 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ohw.
Is een baak dan ook een woord op zich? Nog nooit van gehoord...
quote:baak (de ~, baken)
1 [scheepv.] vast baken dat het vaarwater aangeeft, bv. kustlichten, in het water geplaatste takken enz.
2 bij het landmeten, lat met verdelingen die in het te meten punt wordt geplaatst of dient ter aanduiding van een richting
3 [verk.] schuine plank langs een spoorbaan als vooraankondiging van seinen
het komt idd niet zo vaak voor als bakquote:Op woensdag 28 juni 2006 20:37 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ohw.
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=baakquote:Op woensdag 28 juni 2006 20:37 schreef Fir3fly het volgende:
Ohw.
quote:baak (de ~, baken)
1 [scheepv.] vast baken dat het vaarwater aangeeft, bv. kustlichten, in het water geplaatste takken enz.
2 bij het landmeten, lat met verdelingen die in het te meten punt wordt geplaatst of dient ter aanduiding van een richting
3 [verk.] schuine plank langs een spoorbaan als vooraankondiging van seinen
En dan te bedenken dat je je de moeite had kunnen besparen...quote:Op woensdag 28 juni 2006 20:39 schreef ChrisJX het volgende:
[..]
http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=baak
[..]
Wat een grappige site!quote:Op woensdag 28 juni 2006 18:24 schreef Denocorp het volgende:
[..]
Tsja, er zijn nog best veel mensen die het fout doen! Gelukkig maar![]()
http://www.googlefight.com/index.php?lang=en_GB&word1=hilfinger&word2=hilfiger
en toen vergat hij jou uit te leggen dat je kont toch echt met een t schrijftquote:Op donderdag 29 juni 2006 13:14 schreef Haiduc het volgende:
Kheb een kameraad van me in de 2e klas van de middelbare school duidelijk moeten maken dat een kind toch echt niet uit de kond kwam![]()
![]()
Er zijn een heleboel mensen die dat nog steeds denken en die kan je ook niet aan hun verstand krijgen dat het niet zo is.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 23:26 schreef Odysseuzzz het volgende:
Ik dacht lange tijd dat geld echt waardevol was en dus niet alleen maar een idiote afspraak tussen mensen.![]()
is hij dat dan nietquote:Op donderdag 29 juni 2006 14:00 schreef Woldo het volgende:
Ik dacht altijd dat Michael Jackson een vrouw was. Door zijn soms wat hoge stem enzo, lange haar.![]()
![]()
quote:
Jeugdherinnering?quote:Op donderdag 29 juni 2006 14:06 schreef KaMo het volgende:
[..]
![]()
dus ik heb in bed gelegen met een man
Sorry, ik ben niet zo'n held in Nederlandsquote:Op donderdag 29 juni 2006 13:17 schreef Martijn85 het volgende:
[..]
en toen vergat hij jou uit te leggen dat je kont toch echt met een t schrijft
dus je wist het echt niet?quote:Op donderdag 29 juni 2006 20:00 schreef Haiduc het volgende:
[..]
Sorry, ik ben niet zo'n held in Nederlands![]()
![]()
Hebben ze dat nog niet laten vallen danquote:Op donderdag 29 juni 2006 21:59 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Ik kom er net pas achter dat Fok! een Politiek subforum heeft.![]()
quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:07 schreef Martijn85 het volgende:
[..]
Hebben ze dat nog niet laten vallen dan
Terug Vind Postquote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:44 schreef dokkie0527 het volgende:
Ik vraag met al 2 jaar af wat tvp betekend....![]()
![]()
Op veel levensmiddelen staat een ovaal merkje met daarin een code. Dit is de code van de fabrikant. Als je dus op ijs van de aldi en ijs van merk abc dezelfde nummers ziet, dan is dat dezelfde fabrikant.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 18:18 schreef ReP het volgende:
Dat een b-merk een a-merk kan zijn....
zoals het 'feit' dat Brouwmeester van de Aldi waarschijnlijk van Bavaria is......
http://home.wanadoo.nl/ho(...)tbier%20bndestem.htm
http://beeradvocate.com/beer/profile/498/5879
en op http://www.thedreamer.nl/archives/2003/09.php:
[..]
en ik heb begrepen dat dit speelt met veel meer producten waar de link B-->A niet direct te achterhalen is.
Lollige ouders heb jij...quote:Op vrijdag 30 juni 2006 15:24 schreef Dagguzz het volgende:
Als klein meisje luisterde ik in de auto vaak naar mijn carnaval-liedjes-casette, op mijn walkman.
Altijd keihard meezingen natuurlijk. Ik had zo mijn favoriete nummer die dan ook zeker 5 maal voorbij kwam. Weet helaas niet meer hoe het nummer heet.
Het ging ongeveer zo:
"Wie wilt er m'n poesje ff zien.....Wie wilt m'n poesje ff aaien!!!" en zo verder....
Weet nu waarom mijn ouders altijd zo hard moesten lachen...![]()
Welk merkje bedoel je precies, ik heb ff gekeken op een paar b-merk producten maar kan niet iets, althans de bewuste code, vinden?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 14:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Op veel levensmiddelen staat een ovaal merkje met daarin een code. Dit is de code van de fabrikant. Als je dus op ijs van de aldi en ijs van merk abc dezelfde nummers ziet, dan is dat dezelfde fabrikant.
quote:Op zaterdag 1 juli 2006 14:40 schreef Allochtoon het volgende:
Niet zelf maar van een meisje gehoord.
Die zei: "estoy caliente". Alle Spaanse gasten moesten natuurlijk lachen en zij begreep niet waarom. Het betekend namelijk ik ben heet (geil) terwijl ze probeerde te zeggen dat ze het gewoon warm had (tengo calor).
hahahahaha die is relaxedquote:Op woensdag 21 juni 2006 00:08 schreef Leso_Varen het volgende:
in plaats van "Polly wants a cracker" verstond ik altijd "Polly was a crack whore"
hahahahahahaha coolquote:Op vrijdag 23 juni 2006 12:25 schreef Everett het volgende:
quote:Op zaterdag 1 juli 2006 18:01 schreef based het volgende:
ik dacht vroeger altijd dat auto's reden omdat de uitlaat ze vooruit 'blies'![]()
Wel vaker hier gepost: bij R&P denk ik altijd aan 'Relaties&Problemen'.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:08 schreef Moja het volgende:
Dat het niet Klaagbalk maar klaagbaak is![]()
Ja heel dom i know![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |