Ben jij opgegroeid met Engels, wat voor gast is het...quote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:50 schreef menininha het volgende:
Wij zongen altijd mee met een cassettebandje van mn moeder als we op vakantie gingen. Dit bandje heette dan ook 'het vakantiebandje'
wij zongen altijd 'wie sja nappie moe' Toen ik een jaar of 13 was realiseerde ik me ineens dat ze niet zongen 'wie sja nappie moe' (ik dacht dat ze zongen dat ze moe waren in het engels) maar 'we shall not be moved'
En dat terwijl ik opgegroeid ben met engels..
En hij doet natuurlijk altijd de liedjes waarin geteld wordt.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:58 schreef budha het volgende:
Het heeft me wel even gekost voordat ik begreep waarom de naam Graaf Tel is gebruikt in Sesamstraat. Het Engelse woord voor tellen is 'count' wat toevalligerwijze ook het Engelse woord is voor 'graaf'.
In Sesame Street heet het telverslaafde figuurtje overigens Count von Count of kortweg Count.
wat?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:53 schreef stukovich het volgende:
[..]
Ben jij opgegroeid met Engels, wat voor gast is het...
vvd lijkt mequote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:48 schreef octopussy het volgende:
[..]
Paars is blauw en rood. Welke politieke partij staat dan voor blauw?
quote:Met de term Paars kabinet wordt bedoeld een kabinet dat is samengesteld uit liberale partijen en sociaal-democratische partijen. Paars is namelijk de mengkleur van rood (doorgaans de kleur van sociaal-democratische partijen) en blauw (doorgaans de kleur van liberale partijen).
Met blauw doelen ze op de liberale partijen. D66 en VVD dus.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:48 schreef octopussy het volgende:
[..]
VVDquote:Op dinsdag 20 juni 2006 22:48 schreef octopussy het volgende:
[..]
quote:Toen ik vier jaar oud was, werd mij, na het spelen van een spelletje gezegd, dat ik niet tegen Juffrouw Lies kon.
Ik heb me toen zeker een half jaar afgevraagd, wie dat toch was.
Die arme stagiair dacht heel de tijd dat Albert veel beter boodschappen kon doen dan hij!quote:Op woensdag 21 juni 2006 01:03 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Euh, ja. Volgens mij hadden we erbij moeten zijn..
Ach ja, je had erbij moeten zijn.quote:Op woensdag 21 juni 2006 01:18 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Ik snapte 'm wel, alleen de humor ontgaat me een beetje.
Zucchero & Paul Young - Senza una donna misschien?quote:Op woensdag 21 juni 2006 09:51 schreef Stayin het volgende:
En dat de songtekst van een liedje waar ik de artist & titel even niet meer van weet niets te maken hebben met "de centjes van Madonna"
Het grapje van Ome Henk die op de radio hoort dat er een spookrijder gesignaleerd is:quote:Op woensdag 21 juni 2006 11:38 schreef M.I.B. het volgende:
Er is een spookrijder gesignaleerd. Haal niet in, blijf rechts rijden ..............
Ik snapte nooit wat voor een eikel er nou een spookrijder zou willen gaan inhalen![]()
De noodweer niet. Maar het noodweer is dan weer zeer omstuimig weer.quote:Op woensdag 21 juni 2006 12:07 schreef Odysseuzzz het volgende:
Pas later ontdekte ik dat de verlichtende omstandigheid: 'noodweer' niets met het weer te maken had.![]()
Ik heb collega's in het restaurant waar ik werk gehad die het verschil ook iet wisten.quote:Op woensdag 21 juni 2006 12:32 schreef vencodark het volgende:
Als je in een restaurant "Biefstuk van de haas besteld" deze niet van een haas is maar van een koe. De haas is het beste stukje van de koe.
Heel stom misschien van me maar ik had er niet bij stil gestaan dat het geen haas kon zijn.![]()
Dat tellen van hem komt overigens van het Oost-Europese geloof dat vampiers een obsessie voor tellen hebben en eerst alle kleine objecten die ze op hun weg tegenkomen, graankorrels bijvoorbeeld, moeten tellen voordat ze verder kunnen.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:58 schreef budha het volgende:
Het heeft me wel even gekost voordat ik begreep waarom de naam Graaf Tel is gebruikt in Sesamstraat. Het Engelse woord voor tellen is 'count' wat toevalligerwijze ook het Engelse woord is voor 'graaf'.
In Sesame Street heet het telverslaafde figuurtje overigens Count von Count of kortweg Count.
En om de kleine kindertjes nog wat te lerenquote:Op woensdag 21 juni 2006 12:48 schreef Nepthys het volgende:
[..]
Dat tellen van hem komt overigens van het Oost-Europese geloof dat vampiers een obsessie voor tellen hebben en eerst alle kleine objecten die ze op hun weg tegenkomen, graankorrels bijvoorbeeld, moeten tellen voordat ze verder kunnen.![]()
Idd dat bedoel ik dus.quote:Op woensdag 21 juni 2006 12:08 schreef Biancavia het volgende:
[..]
De noodweer niet. Maar het noodweer is dan weer zeer omstuimig weer.
* checkt het subforum*quote:Op woensdag 21 juni 2006 15:41 schreef Steve.Porter het volgende:
dacht altijd dat het subforum "klaagbak" heette![]()
quote:Op woensdag 21 juni 2006 15:50 schreef vencodark het volgende:
[..]
* checkt het subforum*
Wtf, sinds wanneer is het geen klaagbak?![]()
![]()
Ben verbijsterd.![]()
Hele, heeele stomme vraag misschien hoor. Maar als in het plaatje groen rechts staat in de tekst, waarom is het dan GroenLinks? Is dat juist het idee van de partij, dat ze willen laten zien dat groen nu nog rechts staat of wat?quote:
quote:Op woensdag 21 juni 2006 15:50 schreef vencodark het volgende:
[..]
* checkt het subforum*
![]()
Ben verbijsterd.![]()
wat zou een klaagbak dan moeten zijn? Een bak met klachten?quote:Op woensdag 21 juni 2006 15:50 schreef vencodark het volgende:
[..]
* checkt het subforum*
![]()
Ben verbijsterd.![]()
Nah ja, kan toch. Een forum waar je je klachten kwijt kan. Die post je en die komen in een bakquote:Op woensdag 21 juni 2006 16:14 schreef D.Rose het volgende:
[..]
wat zou een klaagbak dan moeten zijn? Een bak met klachten?
OMGquote:Op woensdag 21 juni 2006 15:57 schreef AlttC het volgende:
[..]
Hele, heeele stomme vraag misschien hoor. Maar als in het plaatje groen rechts staat in de tekst, waarom is het dan GroenLinks? Is dat juist het idee van de partij, dat ze willen laten zien dat groen nu nog rechts staat of wat?![]()
![]()
Edit: En staat rechts niet voor voorrang? Dan hoort het toch juist zo te zijn dat Groen voorrang krijgt? Nu laten ze Groen links liggen ofzo... Ik raak nogal in de war zo![]()
(kan ook aan m'n gebrek aan concentratie vandaag liggen)
en het woord baak ken je niet?quote:Op woensdag 21 juni 2006 16:36 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nah ja, kan toch. Een forum waar je je klachten kwijt kan. Die post je en die komen in een bak![]()
Vond de naam klaagbak niet meer dan logisch.![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |