Ik heb zelf ook ervaren dat discussiėren met je instructeur zelden nuttig isquote:
Tja oke er zitten natuurlijk 2 kanten aan het verhaal. Oke, tussen die vrachtwagens had ik niet moeten doen (de ruimte was trouwens 2 autolengtes tussen mij mn voorganger en 1 ofzo met die achter me.. tja eigenlijk wel behoorlijk bumper klevenquote:Op vrijdag 16 juni 2006 14:07 schreef Sylvana het volgende:
robin [afbeelding]
balen zeg, want zoals jij het zegt klinkt het idd juist goed hoe jij dingen oplost en dan zeikt je instructeur nog zo
Tja aan het eind van de les vertelde ie me dat het vroeger een 80 weg was.. 'en dat dat daar dan ook maar gereden moest worden'quote:Op vrijdag 16 juni 2006 22:32 schreef Devilnl het volgende:
Robin__ (over dat bos weggetje waar je het over had)
ik moest vaak genoeg rijden op een industrie terrein toen ik nog aan het lessen was.
en moest eigenlijk constant 50 rijden volgens hem.
Toen maar even duidelijk verteld dat ik amper verschil zie tussen uitrit van een bedrijf & kruising/zijweg, vond ie geen goed reden om langzamer te rijden..
toen maar even duidelijk verteld dat hij maar ziet wat ie doet. maar ik ga NIET 50 rijden als ik het zelf niet vertrouw (trucks die achteruit de weg op rijden enzo.. no thanks. daar wil ik niet onder... kan wel een instructeur naast me zitten die precies weet hoe het moet etc.. maar als ik het niet vertrouw.. Forget it,
Ik rijd in een Golf, rijd best aardigquote:Op zondag 18 juni 2006 15:19 schreef Sud het volgende:
Waar ik benieuwd naar ben, in wat voor auto krijgen jullie les? Merk, type etc
waarom had je een pauze ingelast dan?quote:Op zondag 18 juni 2006 15:19 schreef Sud het volgende:
Ik ga vanaf volgende week ook weer beginnen nadat ik een pauze had ingelast
Al 20 lessen gehad, maar nu eerst ff mijn theorie halen ook.
Waar ik benieuwd naar ben, in wat voor auto krijgen jullie les? Merk, type etc
die bmw van mij is ook een 6 bak, vonk wel ff wennen in het begin hoor " en dan nu naar zijn 6" huh?quote:Op zondag 18 juni 2006 16:44 schreef FranticDJ het volgende:
golf 4 tdi en een golf v.. allebei 6 bakken..
Les je in een benzine auto? Ben je een van de weinigen geloof ikquote:Op zondag 18 juni 2006 15:38 schreef Sylvana het volgende:
[..]
waarom had je een pauze ingelast dan?
ik rij in een bmw 316
gasquote:Op zondag 18 juni 2006 21:21 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Les je in een benzine auto? Ben je een van de weinigen geloof ik![]()
Daf XF95quote:Op zondag 18 juni 2006 15:19 schreef Sud het volgende:
Waar ik benieuwd naar ben, in wat voor auto krijgen jullie les? Merk, type etc
ik moet deze week nogquote:Op maandag 19 juni 2006 13:02 schreef Robin__ het volgende:
Fijn om te horen, wanneer moet je precies? Of wil je dat niet zeggen dit keer(hoeft ook niet hoor)
En ik wil niet lullig zijn, want weet natuurlijk totaal niet wat er gebeurd is, ook met je vader etc, maar misschien kun je de zaken nu wat beter zien te relativeren? Dat het 'maar' een exaampje is, naast de ziekte van je vader?quote:
Idd, als ik zak is het natuurlijk wel balen, maar zal ik me er minder druk om maken dan bijvoorbeeld de vorige keer, omdat ik nou wel belangrijkere zaken aan me hoofd heb. En als ik wel slaag dan is het natuurlijk helemaal geweldigquote:Op maandag 19 juni 2006 15:54 schreef Zonnestraaltje het volgende:
[..]
En ik wil niet lullig zijn, want weet natuurlijk totaal niet wat er gebeurd is, ook met je vader etc, maar misschien kun je de zaken nu wat beter zien te relativeren? Dat het 'maar' een exaampje is, naast de ziekte van je vader?
Erg veel succes gewenst in elk geval!![]()
![]()
2 uur achter elkaar is helemaal niet te langquote:Op maandag 19 juni 2006 20:49 schreef Sjengdanny het volgende:
Ik moet donderdag weer, 2 uur achterelkaar. Ben benieuwd of dit niet te lang is, anders doe ik weer 2 lessen over de week verspreid.
Ik wisselde 1,5 en 2 uur af, vond ik wel een mooie tijdsduur. Maar het hangt er ook vanaf of je eerst ergens heen moet rijden. Ik moest altijd wel 15-30 minuten rijden voor ik ergens was waar ik goed kon oefenen, aangezien ik op m'n examen toch niet in m'n woonplaats zou komen. En steeds hetzelfde stuk rechtuit daar leer je niet zoveel vanquote:Op maandag 19 juni 2006 20:49 schreef Sjengdanny het volgende:
Ik moet donderdag weer, 2 uur achterelkaar. Ben benieuwd of dit niet te lang is, anders doe ik weer 2 lessen over de week verspreid.
Daar les ik ook in, ook wel de Babybenz. Ik vind hem wel erg lekker rijden, maar qua uiterlijk vind ik het niks.quote:Op zondag 18 juni 2006 22:46 schreef Ms_Furious het volgende:
Mercedes A170, leuke auto, maar een beetje truttig. Als ik het geld zou hebben zou ik deze auto niet kopen
mja, tis druk bij het cbr, dus kan best zijn dat er gewoon nog geen datum is voorlopig :Squote:Op maandag 19 juni 2006 23:30 schreef Shirley het volgende:
[..]
Daar les ik ook in, ook wel de Babybenz. Ik vind hem wel erg lekker rijden, maar qua uiterlijk vind ik het niks.
Ik ga morgen maar weer eens mijn instructrice bellen, sinds ik anderhalve week geleden gezakt ben, niks meer van d'r gehoord. Terwijl ze meteen weer zou kijken voor een nieuwe datum.
*zucht*
Oei, dit is wel een heftig verhaal. Lijkt me heel confronterend als je daar zo met al die mensen gaat zitten! Toch lijkt het me wel een stap vooruit, er moet natuurlijk wel een oplossing komen, maar in ieder geval wordt het probleem zo bij de basis aangepakt. Weet je al ongeveer wat ze gaan onderzoeken?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 09:34 schreef Sylvana het volgende:
<knip>
Dus ik moet nou wachten op bericht van het CBR en dan zie ik dus wel weer verder
Nope, ik heb echt nog geen idee wat ze allemaal willen gaan doenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 10:01 schreef TNA het volgende:
[..]
Oei, dit is wel een heftig verhaal. Lijkt me heel confronterend als je daar zo met al die mensen gaat zitten! Toch lijkt het me wel een stap vooruit, er moet natuurlijk wel een oplossing komen, maar in ieder geval wordt het probleem zo bij de basis aangepakt. Weet je al ongeveer wat ze gaan onderzoeken?
Daar ben ik wel erg benieuwd naar, waar ze je precies op gaan testen en wat ze daarna dan gaan doen. Kan je niet een bepaalde training krijgen voor inzicht? Ik geloof wel dat inzicht voor een groot deel aangeboren is (zoals bij wiskunde) maar het is volgens mij ook wel enigszins aan te leren. Misschien net genoeg om jou over die laatste hobbel heen te helpenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 10:02 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Nope, ik heb echt nog geen idee wat ze allemaal willen gaan doen
nee, zo'n cursus heb je niet, je moet gewoon veel oefenen met rijles, zodat je zoveel mogelijk situaties hebt gedaan maarja, ben al 1,5 jaar bezig en het is wel iets verbeterd, maar nog niet genoeg en mis waarschijnlijk gewoon dat laatste stukje, omdat ik ook niet meer vooruit ga de laatste tijd, dus dat het gewoon puur neurologisch is verderquote:Op dinsdag 20 juni 2006 10:06 schreef TNA het volgende:
[..]
Daar ben ik wel erg benieuwd naar, waar ze je precies op gaan testen en wat ze daarna dan gaan doen. Kan je niet een bepaalde training krijgen voor inzicht? Ik geloof wel dat inzicht voor een groot deel aangeboren is (zoals bij wiskunde) maar het is volgens mij ook wel enigszins aan te leren. Misschien net genoeg om jou over die laatste hobbel heen te helpen
quote:Een Eigen verklaring insturen is ook aan te raden als tijdens de rij-opleiding bepaalde problemen steeds terugkomen. Deze kunnen verband houden met de stuurvastheid of bijvoorbeeld een vertraagde reactie op verkeerssituaties. Soms is dat het gevolg van oogafwijkingen of andere stoornissen die niet direct zichtbaar zijn. De aanpassingsdeskundige, die ook op dat gebied veel ervaring heeft, kan onderzoeken of een oplossing voor deze problemen te vinden is.
Op de Eigen verklaring moet een arts een aantekening plaatsen, waaruit de aard en de ernst van het gemelde blijkt. Het kan gebeuren dat er ondanks deze aantekening onvoldoende medische gegevens over je zijn. De arts van het CBR verwijst je dan naar een neuroloog, oogarts of andere specialist.
Zodra alle medische stukken binnen zijn, bepaalt de arts van het CBR of er medische bezwaren zijn om veilig aan het verkeer deel te nemen. Als er medisch geen bezwaren zijn, wordt de aanpassingsdeskundige ingeschakeld. Het kan voorkomen dat het CBR je meedeelt dat je medisch niet geschikt bent om aan het verkeer deel te nemen. Dit komt in de praktijk echter maar zelden voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |