abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 juni 2006 @ 14:36:48 #51
139330 TNA
For the stars that shine
pi_38918686
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 13:57 schreef Robin__ het volgende:
<knip>

bah
Ik heb zelf ook ervaren dat discussiėren met je instructeur zelden nuttig is Maarja, dit soort situaties zal je altijd wel houden. Uitgaande van de je posts in de afgelopen topics ben je volgens mij klaar voor je examen. En daar moet je gewoon ook een beetje geluk hebben dat je niet in dit soort situaties terechtkomt.

[ Bericht 1% gewijzigd door TNA op 16-06-2006 15:48:39 ]
  vrijdag 16 juni 2006 @ 14:43:49 #52
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_38918945
heb ook wel is mot met me instructeur
  vrijdag 16 juni 2006 @ 22:32:28 #53
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_38932147
Robin__ (over dat bos weggetje waar je het over had)
ik moest vaak genoeg rijden op een industrie terrein toen ik nog aan het lessen was.
en moest eigenlijk constant 50 rijden volgens hem.
Toen maar even duidelijk verteld dat ik amper verschil zie tussen uitrit van een bedrijf & kruising/zijweg, vond ie geen goed reden om langzamer te rijden..
toen maar even duidelijk verteld dat hij maar ziet wat ie doet. maar ik ga NIET 50 rijden als ik het zelf niet vertrouw (trucks die achteruit de weg op rijden enzo.. no thanks. daar wil ik niet onder... kan wel een instructeur naast me zitten die precies weet hoe het moet etc.. maar als ik het niet vertrouw.. Forget it ,

hij had er op het laatst vrede mee.. iig. het begon hem ook door te dringen dat ie me niet tot iets kon dwingen , gelukkig hoefde ik tijdens het examen niet door het industrie terrein te touren (noujah 2 minuutjes misschien.. omdat het cbr daar zit )
en over het invoegen etc.. je moet soms gewoon geluk hebben met auto's / vracht auto's..
auto's schuiven meestal wel naar de linker baan om ruimte voor je te maken, maar vrachtauto's mogen dat niet

[ Bericht 12% gewijzigd door Devilnl op 16-06-2006 22:39:04 ]
  zaterdag 17 juni 2006 @ 12:00:02 #54
87694 Robin__
letitredno
pi_38940804
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 14:07 schreef Sylvana het volgende:
robin [afbeelding]

balen zeg, want zoals jij het zegt klinkt het idd juist goed hoe jij dingen oplost en dan zeikt je instructeur nog zo
Tja oke er zitten natuurlijk 2 kanten aan het verhaal. Oke, tussen die vrachtwagens had ik niet moeten doen (de ruimte was trouwens 2 autolengtes tussen mij mn voorganger en 1 ofzo met die achter me.. tja eigenlijk wel behoorlijk bumper kleven ) Maarja ingrijpen deed ie ook niet.

Laten we wel wezen, als ik de bestemming had geweten, had ik al veel eerder een plekje achter die vrachtwagens gezocht, dan had het nooit gebeurt.. maarja ik mis toch niet graag een afslag (zowel in de les niet als als ik zelf onderweg zou zijn.. zal er maar aan moeten wennen dat als ik denk kan net wel dat het eigenlijk net niet is ofzo)

Maar dat op de terug weg, met dat 'te langzaam' invoegen achter die vrachtwagen.. sorry hoor maar daar word ik zo gek van af en toe.. sloeg gewoon nergens op 'je moet gewoon met 100 invoegen en dan rem je daarna maar af' waarom ffs
  zaterdag 17 juni 2006 @ 12:37:09 #55
87694 Robin__
letitredno
pi_38941582
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 22:32 schreef Devilnl het volgende:
Robin__ (over dat bos weggetje waar je het over had)
ik moest vaak genoeg rijden op een industrie terrein toen ik nog aan het lessen was.
en moest eigenlijk constant 50 rijden volgens hem.
Toen maar even duidelijk verteld dat ik amper verschil zie tussen uitrit van een bedrijf & kruising/zijweg, vond ie geen goed reden om langzamer te rijden..
toen maar even duidelijk verteld dat hij maar ziet wat ie doet. maar ik ga NIET 50 rijden als ik het zelf niet vertrouw (trucks die achteruit de weg op rijden enzo.. no thanks. daar wil ik niet onder... kan wel een instructeur naast me zitten die precies weet hoe het moet etc.. maar als ik het niet vertrouw.. Forget it ,
Tja aan het eind van de les vertelde ie me dat het vroeger een 80 weg was.. 'en dat dat daar dan ook maar gereden moest worden'

Belachelijk.. dat is gewoon echt hardstikke gevaarlijk imo. Geen bordjes (zelfs bij bochten die onverwacht toch behoorlijk scherp en lang waren) kuilen en spoorvorming naar de berm toe in de binnenbocht, 0,0 zicht door alle bomen en struiken

Groot gelijk dat je heb gezegt doe ik niet Er is in hilversum ook zo'n weggetje, oude klinkertjes, kuilen gaten bulten overal. Geparkeerde autos aan de rechterkant.. maar het is wel een 50 weg. 40 is gewoon hardzat, dan blijven de vullingen nog net in je tanden zitten.. maar neee het moet weer met 50 hoor niets 'anticiperen op de verkeerssituatie' of 'je snelheid aanpassen aan de omstandingheden'
pi_38943829
net weer lekker gereden

begin ging ontzettend goed, stopoefeningen in 1 keer goed, en daarna ineens was 'k het even kwijt..
Begon spontaan met mn achterrem te remmen ipv met de voorrem flinke slip bij de noodstop maar ik hield m overeind

Verkeer rijden ging ook , auto moest wel vol in zn ankers voor me, maar ik sorteerde netjes voor, en hij reed veeeel te hard maargoed, ook overleefd.

beetje zeurinstructeur, maargoed, wel een keiharde, dat is ook wel eens goed voor de prestaties

ik heb iig weer een lekker ritje achter de rug, en nog maar 6 weekjes en dan mag ik op!

en daarna nog maar 3 weekjes voor mn AVD datum heb ik nog niet, maar wachttijd is maar 2 weken ongeveer, dus ALS ik de AVB in 1 keer haal kan ik VOOR september mn rijbewijs hebben

nu de zenuwen even de baas worden.

VOlgende week neem ik iemand mee die naar me gaat kijken, eens kijken hoe ik daar op reageer
Doei.
  zondag 18 juni 2006 @ 15:19:27 #57
111433 Sud
Neverending
pi_38971857
Ik ga vanaf volgende week ook weer beginnen nadat ik een pauze had ingelast
Al 20 lessen gehad, maar nu eerst ff mijn theorie halen ook.

Waar ik benieuwd naar ben, in wat voor auto krijgen jullie les? Merk, type etc
pi_38972045
quote:
Op zondag 18 juni 2006 15:19 schreef Sud het volgende:
Ik rijd in een Golf, rijd best aardig

Waarom had je een pauze ingelast?
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_38972407
quote:
Ik ga vanaf volgende week ook weer beginnen nadat ik een pauze had ingelast
Al 20 lessen gehad, maar nu eerst ff mijn theorie halen ook.

waarom had je een pauze ingelast dan?

ik rij in een bmw 316
pi_38973957
Ik rijd in een Opel Astra. Best een lekkere auto, alleen jammer dat diesels zoveel lawaai maken

Komende week weer 4 uur lessen
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
pi_38974331
golf 4 tdi en een golf v.. allebei 6 bakken..
pi_38976299
quote:
Op zondag 18 juni 2006 16:44 schreef FranticDJ het volgende:
golf 4 tdi en een golf v.. allebei 6 bakken..
die bmw van mij is ook een 6 bak, vonk wel ff wennen in het begin hoor " en dan nu naar zijn 6" huh?
  zondag 18 juni 2006 @ 18:47:43 #63
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_38977393
audi a3
pi_38977498
k hoop wel dat die versnellingsbak een beetje meewerkt met me examen, de hele tijd niet in zijn 1 willen is erg irritant nl
  zondag 18 juni 2006 @ 21:08:27 #65
87694 Robin__
letitredno
pi_38981919

mazda6
  zondag 18 juni 2006 @ 21:10:47 #66
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_38982028
Peugeot 307
Jawel, je keek.
  zondag 18 juni 2006 @ 21:21:20 #67
87694 Robin__
letitredno
pi_38982422
quote:
Op zondag 18 juni 2006 15:38 schreef Sylvana het volgende:

[..]

waarom had je een pauze ingelast dan?

ik rij in een bmw 316
Les je in een benzine auto? Ben je een van de weinigen geloof ik
pi_38983631
quote:
Op zondag 18 juni 2006 21:21 schreef Robin__ het volgende:

[..]

Les je in een benzine auto? Ben je een van de weinigen geloof ik
gas
  zondag 18 juni 2006 @ 22:10:53 #69
107105 JosvG
Wederom nieuw icoon!
pi_38984373
quote:
Daf XF95
With only two tools, you can fix everything:
WD40: If something doesn't move and it should.
Ducttape: If something moves and it shouldn't.
pi_38985248
heb nog geen les, begin na de zomer, maar krijg les in een BMW 1-serie
you and I ain't done Zeke!
pi_38986129
Mercedes A170, leuke auto, maar een beetje truttig. Als ik het geld zou hebben zou ik deze auto niet kopen
;)
  zondag 18 juni 2006 @ 23:50:13 #72
6915 Faithy
Kutwijf.
pi_38988556
ik heb gelest in:

een Opel Astra, een Opel Vectra, een Toyota Corolla en een Mercedes A karretje
Doei.
pi_38988933
tvp en even update van mn rijlessen..

alles gaat super goed, afgelopen woensdag nog rijlessen gehad, toen 1 ingreep vanwege het volgende:

ik was de rode stip in de auto en de vrouw (grote rode "vlek") wilde oversteken op dat zebrapad.. maar ik zag haar niet vanwege de balk (zwarte puntje in mijn zichtsveld) die tussen haar en mij zat (balk = steunbalk tussen je voorruit en zijruit...) dus ik optrekken,beetje snel gas want het was een on onverzichtelijk kruispunt en wilde er zo snel mogelijk weer af.. in een keer mn instructeur vol op de rem(vanuit blauwe puntje kan je het wel zien namelijk) en wij gelijk weer stil midden op het kruispunt.. was ff schrikken

mja volgende week TTT
pi_38990197
A-stijl heet die balk en bij zebrapad toch altijd ffies voorbij/langs die a-stijl kijken
  † In Memoriam † maandag 19 juni 2006 @ 11:21:22 #75
43556 miss_dynastie
pi_38996428
Mijn hemel, de mister heeft vandaag de derde toets van de RIS gehad. Hij moest van het CBR-mannetje doorrijden, 100 km op een 80 km weg en meer van dat soort dingen. Maar goed, gehaald, en nu examen afwachten.
pi_38997733
Ik begin 26 juni aan een 10-daagse spoedcursus
Examen op 7 juli om 8.00 uur.
pi_38998753
Ik ga toch maar proberen af te rijden, heb redelijk goed geslapen laatste 2 dagen en met me vader gaat het ook al iets beter gelukkig
  maandag 19 juni 2006 @ 13:02:04 #78
87694 Robin__
letitredno
pi_38999145
Fijn om te horen, wanneer moet je precies? Of wil je dat niet zeggen dit keer (hoeft ook niet hoor)

ik heb over 2 uurtjes weer les.. dan vrijdag ochtend om half 11 nog 1. Dan in overleg misschien maandag om 3 uur nog 1.. en dan die woensdag om 3 uur examen.

Hoor net dat er, blijkbaar, 2 studiedagen waren vorige week (o.. ik zat thuis maar mn klasgenoten hadden gewoon les) en dat die verschoven zijn naar volgende week maandag en dinsdag. Te gek, het heeft niet zo veel zin voor mij om woensdag nog naar school te gaan (moet om 10 uur in lelystad zijn dan en voor 2en al weer thuis) betekend dus dat ik een weekend plus bijna hele 3 dagen om lekker over niets anders na te denken als mn examen.. Ik geloof dat ik maar eens wat afleiding moet gaan regelen
pi_38999435
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:02 schreef Robin__ het volgende:
Fijn om te horen, wanneer moet je precies? Of wil je dat niet zeggen dit keer (hoeft ook niet hoor)
ik moet deze week nog
pi_39002442
Spannend Sylvana! Ik ga heel hard voor je duimen Succes meis
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_39003572
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:09 schreef Sylvana het volgende:

[..]

ik moet deze week nog
Nou kom op! Als ik het kan, dan moet het jou ook wel lukken
pi_39004895
quote:

[..]

ik moet deze week nog
En ik wil niet lullig zijn, want weet natuurlijk totaal niet wat er gebeurd is, ook met je vader etc, maar misschien kun je de zaken nu wat beter zien te relativeren? Dat het 'maar' een exaampje is, naast de ziekte van je vader?

Erg veel succes gewenst in elk geval!
  maandag 19 juni 2006 @ 17:12:37 #83
87694 Robin__
letitredno
pi_39007016
Ghehehehehe net terug van rijles.. Bijna zelfde situatie als afgelopen vrijdag, dit keer 2 vrachtwagens achter elkaar waar ik niet meer voor of tussen kon komen via de invoegstrook en precies naast de achterste als ik niet inhoud. Moest mn best doen niet in te houden maar ik ben er lekker met 100 naast gaan rijden.. en na 200 meter vluchtstrook er vlak achter ingevoegd

Was niet goed trouwens (joh) dus toen de situatie van afgelopen vrijdag nog eens besproken en van alle keuzes was er, 'langzaam', achter gaan rijden de minste slechte (lees: beste)

Rest van de les eigenlijk uitsluitend positieve dingen gehoord.. in het begin kwam ik iets te hard aan bij rotondes en bij compleet onoverzichtelijke kruispunten moest ik wat meer aandacht aan links besteden en in zn 1 wegrijden.. dat stond beter, meestal als ik nog enigsinds rol (of net niet meer) rijd ik gewoon in zn 2 weg, omdat ze anders denken van ' hij rijd gewoon in zn 2 door' Nouja dat was natuurlijk niet al te moeilijk om ff te onthouden.

maandag 19 juni 2006 @ 18:03:48 #84
139330 TNA
For the stars that shine
pi_39008211
quote:

[..]

ik moet deze week nog
Veel succes (alvast)!
pi_39008417
ik vind 't niet slim meisje, als je toch af gaat rijden.. daargelaten of je nu slaagt straks of niet.. waarvan ik natuurlijk hoop dat je 't papiertje ook eindelijk haalt: als je nu weer zakt, geeft dat je zo'n extra terugslag, en dat kun je gewoon niet gebruiken..

maar je hebt al besloten, dus kan ik je alleen nog maar succes wensen.

Succes
Doei.
pi_39009773
Thnx allemaal
quote:
Op maandag 19 juni 2006 15:54 schreef Zonnestraaltje het volgende:

[..]

En ik wil niet lullig zijn, want weet natuurlijk totaal niet wat er gebeurd is, ook met je vader etc, maar misschien kun je de zaken nu wat beter zien te relativeren? Dat het 'maar' een exaampje is, naast de ziekte van je vader?

Erg veel succes gewenst in elk geval!
Idd, als ik zak is het natuurlijk wel balen, maar zal ik me er minder druk om maken dan bijvoorbeeld de vorige keer, omdat ik nou wel belangrijkere zaken aan me hoofd heb. En als ik wel slaag dan is het natuurlijk helemaal geweldig
  maandag 19 juni 2006 @ 19:07:28 #87
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_39009951
Succes
Jawel, je keek.
  maandag 19 juni 2006 @ 20:49:46 #88
132726 Sjengdanny
Ik kom er wel...
pi_39013591
Ik moet donderdag weer, 2 uur achterelkaar. Ben benieuwd of dit niet te lang is, anders doe ik weer 2 lessen over de week verspreid.
Op ut Vriethof, op un baank.
Gruuts op de Mestreechter Geis!
Hendig sjiek!
Vuilak!
pi_39016043
quote:
Op maandag 19 juni 2006 20:49 schreef Sjengdanny het volgende:
Ik moet donderdag weer, 2 uur achterelkaar. Ben benieuwd of dit niet te lang is, anders doe ik weer 2 lessen over de week verspreid.
2 uur achter elkaar is helemaal niet te lang ik doe dit continue, ze zijn over voordat je er erg in hebt, en je leert sneller vind ik... overmorgen mn laatste les voor mn TTT
  maandag 19 juni 2006 @ 22:29:12 #90
139330 TNA
For the stars that shine
pi_39018293
quote:
Op maandag 19 juni 2006 20:49 schreef Sjengdanny het volgende:
Ik wisselde 1,5 en 2 uur af, vond ik wel een mooie tijdsduur. Maar het hangt er ook vanaf of je eerst ergens heen moet rijden. Ik moest altijd wel 15-30 minuten rijden voor ik ergens was waar ik goed kon oefenen, aangezien ik op m'n examen toch niet in m'n woonplaats zou komen. En steeds hetzelfde stuk rechtuit daar leer je niet zoveel van
pi_39020426
Vanavond weer voor het eerst een les gehad. Het begon echt slecht. Ik loop nu te stressen om maar niet gestresst te zijn, waardoor ik alles kwijt was (in z'n 4 door een bocht enzo ). Mn instructrice heeft me toen even langs de kant laten parkeren ff rust laten nemen en we zijn ff snel de hele basis nog een keer doorgegaan, daarna ging het eigenlijk een stuk beter. Ik was weer met autorijden bezig in plaats van met "niet-stressen"-stress hahaha

De enige opmerking die ze heeft is dat ik iets minder enthousiast op het gaspedaal moet drukken, ik vind snelheid iets te leuk
;)
pi_39021113
quote:
Op zondag 18 juni 2006 22:46 schreef Ms_Furious het volgende:
Mercedes A170, leuke auto, maar een beetje truttig. Als ik het geld zou hebben zou ik deze auto niet kopen
Daar les ik ook in, ook wel de Babybenz. Ik vind hem wel erg lekker rijden, maar qua uiterlijk vind ik het niks.
Ik ga morgen maar weer eens mijn instructrice bellen, sinds ik anderhalve week geleden gezakt ben, niks meer van d'r gehoord. Terwijl ze meteen weer zou kijken voor een nieuwe datum.
*zucht*
Back in business.
pi_39024169
quote:
Op maandag 19 juni 2006 23:30 schreef Shirley het volgende:

[..]

Daar les ik ook in, ook wel de Babybenz. Ik vind hem wel erg lekker rijden, maar qua uiterlijk vind ik het niks.
Ik ga morgen maar weer eens mijn instructrice bellen, sinds ik anderhalve week geleden gezakt ben, niks meer van d'r gehoord. Terwijl ze meteen weer zou kijken voor een nieuwe datum.
*zucht*
mja, tis druk bij het cbr, dus kan best zijn dat er gewoon nog geen datum is voorlopig :S

* snel weer gaat slapen*
pi_39026961
Lieve mede- rijlessers,

1,5 jaar lang ben ik nu bezig met me rijbewijs. De eerste les oefende ik bochtjes en achtjes op het parkeerterrein van de Mac Donalds en leerde ik sturen, gassen en remmen. De tweede les mocht ik ook opschakelen en de derde les ook terugschakelen. Vanaf de 4e les gingen we ook bijzondere verrichtingen doen en vanaf de 10e les mocht ik ook de snelweg op. Daarna gingen we examenroutes rijden en na ongeveer een half jaar heb ik in 1 keer me theorie gehaald met 3 fouten.

Ik ging vrolijk verder met rijlessen, de ene keer ging het hartstikke goed, dan weer wat minder, maar dat was heel gewoon zei me instructeur. Na ongeveer 35 lessen werd me examen aangevraagd en op 10 maart mocht ik het voor het eerst proberen op een examen. Ik zaket omdat ik achter een vrachtwagen wilde invoegen op de snelweg, maar dat ervoor moest doen. Verkeerd ingeschat dus. Maar geen nood, er zakken zoveel mensen de eerste keer.

Mijn instructeur vroeg meteen weer een examen aan en ik nam nog 1 lesje tussendoor. Op 7 april kon ik al weer terecht voor me 2e examen. De tweede keer was ik gezakt omdat ik op een rotonde in de binnenbaan reed en naar de buitenbaan moest en ik heel krap voor een vrachtwagen invoegde, terwijl ik dus wat sneller had moeten gaan rijden op de binnenbaan en dan pas naar rechts had moeten gaan, zodat ik weer wat meer ruimte had. Weer verkeerd ingeschat dus. Weer opnieuw examen aangevraagd en dit maal duurde het wat langer voor ik weer examen kon doen. Ik nam 2 lessen tussendoor en op 29 mei was dan de derde keer.

3 keer is scheepsrecht zou je dan zeggen, maar niet voor mij. Het ging hardstikke goed, ik reed echt fantastisch, maar me examinator liet me zakken omdat ik in een woonwijk met aan allebei de kanten gepakeerde auto's wat zachter had moeten rijden. Weer verkeerd ingeschat dus. Erg balen, want ik dacht echt dat ik geslaagd was. Maar niet dus, dus weer opnieuw een examen aanvragen. De kans was groot dat ik pas in september terecht kon, aangezien het erg druk was bij het CBR, maar me instructeur wist toch eerder een plekje voor me te regelen. Dat plekje was dus vanochtend om 8 uur.

Weer maakte ik dezelfde fouten als tijdens me vorige examens, denken dat ik kan inhalen terwijl het niet kan, denken dat ik een rotonde op kan terwijl het niet kan, denken dat ik kan invoegen terwijl het niet kan. Weer gezakt dus, MAAR, nou komt het, na afloop van me examen heb ik een heel gesprek gehad met mensen van het CBR, alle examinators die ik gehad heb voor me examens, me instructeur, het hoofd van het CBR en die waren het er allemaal over eens dat ik het wel wil, maar gewoon niet kan Dus nou kom ik in de medische mallemolen terecht Waarschijnlijk mis ik gewoon een stukje in me hersenen waarom ik net dat laatste beetje inzicht mis Dus nou krijg ik over een tijdje bericht van het CBR, moet ik gekeurd worden enzo, allemaal onderzoeken doen en dan hopen dat er een oplossing voor is, anders kan ik gewoon nooit autorijden waarschijnlijk

Dus ik moet nou wachten op bericht van het CBR en dan zie ik dus wel weer verder

[ Bericht 0% gewijzigd door _Hestia_ op 20-06-2006 10:30:34 ]
  dinsdag 20 juni 2006 @ 10:00:32 #95
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_39027507
Nou, ik heb mijn theorie aangevraagd. Wat een gedoe zeg met die vage computer.
Maar goed, 1 augustus 2006 om 10.30 mag ik komen
To infinity…and beyond!
  dinsdag 20 juni 2006 @ 10:01:30 #96
139330 TNA
For the stars that shine
pi_39027530
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 09:34 schreef Sylvana het volgende:
<knip>

Dus ik moet nou wachten op bericht van het CBR en dan zie ik dus wel weer verder
Oei, dit is wel een heftig verhaal. Lijkt me heel confronterend als je daar zo met al die mensen gaat zitten! Toch lijkt het me wel een stap vooruit, er moet natuurlijk wel een oplossing komen, maar in ieder geval wordt het probleem zo bij de basis aangepakt. Weet je al ongeveer wat ze gaan onderzoeken?
pi_39027549
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 10:01 schreef TNA het volgende:

[..]

Oei, dit is wel een heftig verhaal. Lijkt me heel confronterend als je daar zo met al die mensen gaat zitten! Toch lijkt het me wel een stap vooruit, er moet natuurlijk wel een oplossing komen, maar in ieder geval wordt het probleem zo bij de basis aangepakt. Weet je al ongeveer wat ze gaan onderzoeken?
Nope, ik heb echt nog geen idee wat ze allemaal willen gaan doen
  dinsdag 20 juni 2006 @ 10:06:15 #98
139330 TNA
For the stars that shine
pi_39027623
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 10:02 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Nope, ik heb echt nog geen idee wat ze allemaal willen gaan doen
Daar ben ik wel erg benieuwd naar, waar ze je precies op gaan testen en wat ze daarna dan gaan doen. Kan je niet een bepaalde training krijgen voor inzicht? Ik geloof wel dat inzicht voor een groot deel aangeboren is (zoals bij wiskunde) maar het is volgens mij ook wel enigszins aan te leren. Misschien net genoeg om jou over die laatste hobbel heen te helpen
pi_39027717
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 10:06 schreef TNA het volgende:

[..]

Daar ben ik wel erg benieuwd naar, waar ze je precies op gaan testen en wat ze daarna dan gaan doen. Kan je niet een bepaalde training krijgen voor inzicht? Ik geloof wel dat inzicht voor een groot deel aangeboren is (zoals bij wiskunde) maar het is volgens mij ook wel enigszins aan te leren. Misschien net genoeg om jou over die laatste hobbel heen te helpen
nee, zo'n cursus heb je niet, je moet gewoon veel oefenen met rijles, zodat je zoveel mogelijk situaties hebt gedaan maarja, ben al 1,5 jaar bezig en het is wel iets verbeterd, maar nog niet genoeg en mis waarschijnlijk gewoon dat laatste stukje, omdat ik ook niet meer vooruit ga de laatste tijd, dus dat het gewoon puur neurologisch is verder

kan ik iemands hersenen lenen voor een hersentransplantatie?
pi_39027891
Van de site van het CBR:
quote:
Een Eigen verklaring insturen is ook aan te raden als tijdens de rij-opleiding bepaalde problemen steeds terugkomen. Deze kunnen verband houden met de stuurvastheid of bijvoorbeeld een vertraagde reactie op verkeerssituaties. Soms is dat het gevolg van oogafwijkingen of andere stoornissen die niet direct zichtbaar zijn. De aanpassingsdeskundige, die ook op dat gebied veel ervaring heeft, kan onderzoeken of een oplossing voor deze problemen te vinden is.

Op de Eigen verklaring moet een arts een aantekening plaatsen, waaruit de aard en de ernst van het gemelde blijkt. Het kan gebeuren dat er ondanks deze aantekening onvoldoende medische gegevens over je zijn. De arts van het CBR verwijst je dan naar een neuroloog, oogarts of andere specialist.

Zodra alle medische stukken binnen zijn, bepaalt de arts van het CBR of er medische bezwaren zijn om veilig aan het verkeer deel te nemen. Als er medisch geen bezwaren zijn, wordt de aanpassingsdeskundige ingeschakeld. Het kan voorkomen dat het CBR je meedeelt dat je medisch niet geschikt bent om aan het verkeer deel te nemen. Dit komt in de praktijk echter maar zelden voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')