Lieve mede- rijlessers,
1,5 jaar lang ben ik nu bezig met me rijbewijs. De eerste les oefende ik bochtjes en achtjes op het parkeerterrein van de Mac Donalds en leerde ik sturen, gassen en remmen. De tweede les mocht ik ook opschakelen en de derde les ook terugschakelen. Vanaf de 4e les gingen we ook bijzondere verrichtingen doen en vanaf de 10e les mocht ik ook de snelweg op. Daarna gingen we examenroutes rijden en na ongeveer een half jaar heb ik in 1 keer me theorie gehaald met 3 fouten.
Ik ging vrolijk verder met rijlessen, de ene keer ging het hartstikke goed, dan weer wat minder, maar dat was heel gewoon zei me instructeur. Na ongeveer 35 lessen werd me examen aangevraagd en op 10 maart mocht ik het voor het eerst proberen op een examen. Ik zaket omdat ik achter een vrachtwagen wilde invoegen op de snelweg, maar dat ervoor moest doen. Verkeerd ingeschat dus. Maar geen nood, er zakken zoveel mensen de eerste keer.
Mijn instructeur vroeg meteen weer een examen aan en ik nam nog 1 lesje tussendoor. Op 7 april kon ik al weer terecht voor me 2e examen. De tweede keer was ik gezakt omdat ik op een rotonde in de binnenbaan reed en naar de buitenbaan moest en ik heel krap voor een vrachtwagen invoegde, terwijl ik dus wat sneller had moeten gaan rijden op de binnenbaan en dan pas naar rechts had moeten gaan, zodat ik weer wat meer ruimte had. Weer verkeerd ingeschat dus. Weer opnieuw examen aangevraagd en dit maal duurde het wat langer voor ik weer examen kon doen. Ik nam 2 lessen tussendoor en op 29 mei was dan de derde keer.
3 keer is scheepsrecht zou je dan zeggen, maar niet voor mij. Het ging hardstikke goed, ik reed echt fantastisch, maar me examinator liet me zakken omdat ik in een woonwijk met aan allebei de kanten gepakeerde auto's wat zachter had moeten rijden. Weer verkeerd ingeschat dus. Erg balen, want ik dacht echt dat ik geslaagd was. Maar niet dus, dus weer opnieuw een examen aanvragen. De kans was groot dat ik pas in september terecht kon, aangezien het erg druk was bij het CBR, maar me instructeur wist toch eerder een plekje voor me te regelen. Dat plekje was dus vanochtend om 8 uur.
Weer maakte ik dezelfde fouten als tijdens me vorige examens, denken dat ik kan inhalen terwijl het niet kan, denken dat ik een rotonde op kan terwijl het niet kan, denken dat ik kan invoegen terwijl het niet kan. Weer gezakt dus, MAAR, nou komt het, na afloop van me examen heb ik een heel gesprek gehad met mensen van het CBR, alle examinators die ik gehad heb voor me examens, me instructeur, het hoofd van het CBR en die waren het er allemaal over eens dat ik het wel wil, maar gewoon niet kan
![]()
Dus nou kom ik in de medische mallemolen terecht
![]()
Waarschijnlijk mis ik gewoon een stukje in me hersenen waarom ik net dat laatste beetje inzicht mis
![]()
Dus nou krijg ik over een tijdje bericht van het CBR, moet ik gekeurd worden enzo, allemaal onderzoeken doen en dan hopen dat er een oplossing voor is, anders kan ik gewoon nooit autorijden waarschijnlijk
Dus ik moet nou wachten op bericht van het CBR en dan zie ik dus wel weer verder
[ Bericht 0% gewijzigd door _Hestia_ op 20-06-2006 10:30:34 ]