abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 19 juni 2006 @ 00:55:35 #101
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_38990238
quote:
Op maandag 19 juni 2006 00:52 schreef kollie het volgende:

[..]

waaruit concludeer je dat ik grootheidswaanzin heb?

en als we 2e in de poule worden (waar ik vanuit ga) treffen we de moffen pas later
Wel, als Belgen volgens jou een "minderwaardigheidscomplex" hebben, dan kan je even goed zeggen dat Nederlanders aan "grootheidswaanzin" lijden. Dat is een zwaard dat langs twee kanten snijdt, beste man.

En ook al tref je de moffen pas later, jullie hebben net zo goed een minderwaardigheidscomplex tegenover hen. EN tegenover de Italianen, Brazilianen, Fransen,... Eigenlijk hebben jullie een minderwaardigheidscomplex tegenover zowat elk team dat ooit de wereldbeker wél heeft gewonnen.
---verdwijnt---
pi_38990267
Het gaat maar door hé, dit topic.
pi_38990317
quote:
Op maandag 19 juni 2006 00:55 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Wel, als Belgen volgens jou een "minderwaardigheidscomplex" hebben, dan kan je even goed zeggen dat Nederlanders aan "grootheidswaanzin" lijden. Dat is een zwaard dat langs twee kanten snijdt, beste man.

En ook al tref je de moffen pas later, jullie hebben net zo goed een minderwaardigheidscomplex tegenover hen. EN tegenover de Italianen, Brazilianen, Fransen,... Eigenlijk hebben jullie een minderwaardigheidscomplex tegenover zowat elk team dat ooit de wereldbeker wél heeft gewonnen.
haha, je bent een mooie je hebt helemaal gelijk; we voelen ons superieur aan de rest van de wereld
Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
pi_38990334
quote:
Op maandag 19 juni 2006 00:56 schreef Radegast het volgende:
Het gaat maar door hé, dit topic.
prachtig he, ik vermaak me er opperbest mee
Bobby Robson forever!
Stadio Oreste Granillo ---- Stadio Angelo Massimino ---- Stadio Euganeo ---- Stadio Olimpico
  maandag 19 juni 2006 @ 01:01:22 #105
117098 Hathor
Effe niet
pi_38990374
quote:

[..]

Waar haal je het vandaan ?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 19 juni 2006 @ 01:08:40 #106
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_38990548
quote:
Op maandag 19 juni 2006 01:01 schreef Hathor het volgende:

[..]

Waar haal je het vandaan ?
Uit de reacties hier op het forum, meer niet.

Ronaldo: "papzak", "Brazilië erg teleurstellend".
Duitsland: "zwakke defensie", "wat een kut-team"
Italië: "modepoppetjes", "schop ze maar verrot", "laat ze de tweede ronde maar niet halen"
Frankrijk: "vergane glorie"

enzovoort

Het enige team waar Nederlanders nog respect voor lijken te hebben is Argentinië, omdat ze met 6-0 wonnen waar Nederland met een magere 1-0 wegkwam.

Het zal me dus ook niet verbazen als Nederland in de tweede ronde uitgeschakeld wordt door de "mietjes" van Portugal, die zowat elke wedstrijd tegen het nationale Nederlandse team hebben gewonnen, trouwens.
---verdwijnt---
  maandag 19 juni 2006 @ 02:06:35 #107
117098 Hathor
Effe niet
pi_38991456
quote:
Op maandag 19 juni 2006 01:08 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Uit de reacties hier op het forum, meer niet.

Ronaldo: "papzak", "Brazilië erg teleurstellend".
Duitsland: "zwakke defensie", "wat een kut-team"
Italië: "modepoppetjes", "schop ze maar verrot", "laat ze de tweede ronde maar niet halen"
Frankrijk: "vergane glorie"

enzovoort

Het enige team waar Nederlanders nog respect voor lijken te hebben is Argentinië, omdat ze met 6-0 wonnen waar Nederland met een magere 1-0 wegkwam.

Het zal me dus ook niet verbazen als Nederland in de tweede ronde uitgeschakeld wordt door de "mietjes" van Portugal, die zowat elke wedstrijd tegen het nationale Nederlandse team hebben gewonnen, trouwens.
Neem nou van mij aan dat Nederlanders van alles hebben behalve een minderwaardigheidscomplex, daar hebben we gewoon een te grote bek voor. Minderwaardigheidscomplex ten opzichte van Duitsers ? Wij voetballen altijd beter, zelfs als we verliezen. Dat weten wij, en dat weten zij ook, daarom waren ze 4 jaar geleden zo blij dat wij niet meegingen naar het WK, dat ze er zelfs een liedje over geschreven hebben.

Brazilianen zijn over het algemeen wel betere voetballers, maar das dan ook het enige waarin ze beter zijn, ook hier kun je niet spreken van een minderwaardigheidscomplex.

En dan noem je nog de Fransen. Tsja, wat moet ik daar nou over zeggen, Fransen stinken, zijn lui, en gewoon hele enge mensen, daar staan wij Hollanders dus ver boven. Minderwaardigheidscomplex ? Ik dacht het dus niet.
  maandag 19 juni 2006 @ 02:12:58 #108
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_38991545
quote:
Op maandag 19 juni 2006 02:06 schreef Hathor het volgende:

[..]

Neem nou van mij aan dat Nederlanders van alles hebben behalve een minderwaardigheidscomplex, daar hebben we gewoon een te grote bek voor.
Nee, inderdaad, dat was dus net wat ik al de hele tijd aan het zeggen was: jullie lijden aan grootheidswaanzin, niet aan een minderwaardigheidscomplex.

Bewijs nr. 1:
quote:
Minderwaardigheidscomplex ten opzichte van Duitsers ? Wij voetballen altijd beter, zelfs als we verliezen. Dat weten wij, en dat weten zij ook, daarom waren ze 4 jaar geleden zo blij dat wij niet meegingen naar het WK, dat ze er zelfs een liedje over geschreven hebben.
Jullie verliezen, maar jullie spelen beter? Dream on. Het team dat WINT is beter, en dus is Duitsland beter dan Nederland.
quote:
Brazilianen zijn over het algemeen wel betere voetballers, maar das dan ook het enige waarin ze beter zijn, ook hier kun je niet spreken van een minderwaardigheidscomplex.
Nogmaals, als ze winnen van Nederland, dan zijn ze gewoon beter.
quote:
En dan noem je nog de Fransen. Tsja, wat moet ik daar nou over zeggen, Fransen stinken, zijn lui, en gewoon hele enge mensen, daar staan wij Hollanders dus ver boven.
Tot ze van Nederland winnen met voetbal.
quote:
Minderwaardigheidscomplex ? Ik dacht het dus niet.
Nee, dat dacht ik dus ook niet. "Grootheidswaanzin" wel ja.

[ Bericht 2% gewijzigd door Clourhide op 19-06-2006 02:18:12 ]
---verdwijnt---
  maandag 19 juni 2006 @ 02:23:28 #109
20063 Quasar_de_Duif
Seldom indeed.
pi_38991641
quote:

[..]

Dat eerste is niet helemaal waar. Wat wel waar is dat we vinden dat Nederland op z'n minst 1 wereldtitel verdiend had en misschien zelfs 2.
  maandag 19 juni 2006 @ 02:34:02 #110
117098 Hathor
Effe niet
pi_38991726
quote:
Nee, inderdaad, dat was dus net wat ik al de hele tijd aan het zeggen was: jullie lijden aan grootheidswaanzin, niet aan een minderwaardigheidscomplex.
Heeft niks te maken met grootheidswaanzin. Meer een kwestie van zelfvertrouwen denk ik. Zou je ook eens moeten proberen.
  maandag 19 juni 2006 @ 02:40:05 #111
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_38991761
quote:
Op maandag 19 juni 2006 02:34 schreef Hathor het volgende:

[..]

Heeft niks te maken met grootheidswaanzin. Meer een kwestie van zelfvertrouwen denk ik. Zou je ook eens moeten proberen.
Ik moet toegeven dat dit een van de meest neutrale opmerkingen hier is.

Maar je kan natuurlijk ook verblind raken door je eigen "zelfvertrouwen"...
---verdwijnt---
  maandag 19 juni 2006 @ 02:43:09 #112
117098 Hathor
Effe niet
pi_38991785
quote:
Op maandag 19 juni 2006 02:40 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Ik moet toegeven dat dit een van de meest neutrale opmerkingen hier is.

Maar je kan natuurlijk ook verblind raken door je eigen "zelfvertrouwen"...
Dat klopt, maar dat gaan wij natuurlijk nooit toegeven, daar hebben we veel te dikke nekken voor.
  maandag 19 juni 2006 @ 02:50:22 #113
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_38991833
quote:
Op maandag 19 juni 2006 02:43 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat klopt, maar dat gaan wij natuurlijk nooit toegeven, daar hebben we veel te dikke nekken voor.
Overigens grappig dat in de Belgen-en Hollandersmoppen de dingen altijd verkeerd worden weergegeven. Eigenlijk zijn het niet de Belgen met de "dikke nek", maar wel de Hollanders. En het zijn ook niet de Hollanders die "gierig" of "zuinig" zijn, dat zijn eigenlijk de Belgen.

Maar goed, dat is een beetje offtopic, geloof ik.

Ik ga slapen in ieder geval.
---verdwijnt---
pi_38994013
quote:
Op maandag 19 juni 2006 00:33 schreef Falco het volgende:
1994, het jaar waarin Preud'homme België hielp naar een 1-0 overwinning tegen Nederland .

In 1998 daarentegen vond ik de Belgen gewoon vervelend na het 0-0 gelijkspel. Ik heb me altijd afgevraagd of ze na het gelijkspel tegen Zuid-Korea (dat uitschakeling betekende) ook uitgebreid feest vierden...
Over 1998 geef ik je groot gelijk, was erbarmelijk spel toen. Ikzelf heb niet gefeest na dat gelijkspel tegen NL, wel had ik enige leedvermaak omdat de NL'ers voordien zeiden dat het 3-0 enzo ging worden. Maar het spel zelf was armtierig toen.
In 94 keepte Preud'Homme een wereldtornooi. Was typisch Belgie om dan nog te verliezen van Arabie, anders waren ze groepswinnaar en kwamen ze uit tegen de Ieren id 1/8ste finales. Dan had Belgie missch nog ver gekomen, nu kwamen ze uit tegen wereldkampioen Duitsland (waar ze wel bestolen werden door Rothlisberger)
pi_38995375
Ik begrijp dat toch niet. Zogezegd beter spelen of voetballen, maar toch verliezen. Dat is gewoon een contradictie. De bedoeling van voetbal is het meeste scoren en dus winnen. Het team dat wint is dus altijd het team dat het beste voetbalt.
  maandag 19 juni 2006 @ 10:50:56 #116
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_38995635
quote:
Op maandag 19 juni 2006 00:13 schreef BramKVO het volgende:
Het is een feit dat NL qua geschiedenis nog ietsje hoger staat,
Zeg maar gerust veel hoger.
WK: Nederland 2 finales, Belgie 0
EK: Nederland 1 x kampioen; Belgie 0
CL/Europacup I: Nederlandse clubs 6x winnaar, Belgie 0

Nederland is op voetbalgebied dus VEELl succesvoller dan Belgie.
pi_38995660
quote:
Op maandag 19 juni 2006 10:50 schreef Ippon het volgende:

[..]

Zeg maar gerust veel hoger.
WK: Nederland 2 finales, Belgie 0
EK: Nederland 1 x kampioen; Belgie 0
CL/Europacup I: Nederlandse clubs 6x winnaar, Belgie 0

Nederland is op voetbalgebied dus VEELl succesvoller dan Belgie.
Weet je hoe Co Adriaanse dit zou noemen?
  maandag 19 juni 2006 @ 10:53:50 #118
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_38995703
quote:
Op maandag 19 juni 2006 00:33 schreef Falco het volgende:
1994, het jaar waarin Preud'homme België hielp naar een 1-0 overwinning tegen Nederland .
Geweldig maar desondanks eindigde Nederland toen 1e in de poule en Belgie als 3e .... en konden weer naar huis. Tja, Belgen denken altijd dat ze wereldkampioen zijn geworden als ze een keertje van Nederland winnen.
pi_38995725
quote:
Op maandag 19 juni 2006 10:53 schreef Ippon het volgende:

[..]

Geweldig maar desondanks eindigde Nederland toen 1e in de poule en Belgie als 3e .... en konden weer naar huis. Tja, Belgen denken altijd dat ze wereldkampioen zijn geworden als ze een keertje van Nederland winnen.
Ken je geschiedenis. De derde mocht toen ook naar de tweede ronde.
  maandag 19 juni 2006 @ 10:55:33 #120
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_38995747
quote:
Op maandag 19 juni 2006 00:42 schreef kollie het volgende:

[..]

ik geloof dat je het niet helemaal snapt. het gelijkspel in 98 vierden de Belgen alsof ze zojuist WK geworden waren. En dat was niet omdat ze zo blij met dat punt waren, maar omdat ze Nederland 2 punten hadden afgesnoept. Toen kreeg ik echt het idee dat die Belgen gewoon tegen ons opkijken, en zich uitermate minderwaardig tov ons voelen.
Belgen hebben een hekel aan ons, alleen God weet wat wij hen hebben aangedaan.
  maandag 19 juni 2006 @ 10:56:45 #121
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_38995784
quote:
Op maandag 19 juni 2006 00:58 schreef kollie het volgende:

[..]

haha, je bent een mooie je hebt helemaal gelijk; we voelen ons superieur aan de rest van de wereld
Wat hebben die Belgen toch een raar beeld over ons hè?
pi_38995801
quote:
Op maandag 19 juni 2006 10:56 schreef Ippon het volgende:

[..]

Wat hebben die Belgen toch een raar beeld over ons hè?
Dat moet jij zeggen.
  maandag 19 juni 2006 @ 10:57:49 #123
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_38995804
quote:

[..]

Neem nou van mij aan dat Nederlanders van alles hebben behalve een minderwaardigheidscomplex, daar hebben we gewoon een te grote bek voor. Minderwaardigheidscomplex ten opzichte van Duitsers ? Wij voetballen altijd beter, zelfs als we verliezen. Dat weten wij, en dat weten zij ook, daarom waren ze 4 jaar geleden zo blij dat wij niet meegingen naar het WK, dat ze er zelfs een liedje over geschreven hebben.

En dan noem je nog de Fransen. Tsja, wat moet ik daar nou over zeggen, Fransen stinken, zijn lui, en gewoon hele enge mensen, daar staan wij Hollanders dus ver boven. Minderwaardigheidscomplex ? Ik dacht het dus niet.
  maandag 19 juni 2006 @ 10:59:10 #124
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_38995841
quote:
Op maandag 19 juni 2006 10:51 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Weet je hoe Co Adriaanse dit zou noemen?
Nee!
pi_38995883
quote:
Op maandag 19 juni 2006 10:59 schreef Ippon het volgende:

[..]

Nee!
Ken je Co Adriaanse eigenlijk wel?

PS: scorebordjournalistiek. Zoek dat maar eens op.
  maandag 19 juni 2006 @ 11:03:52 #126
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_38995982
quote:
Op maandag 19 juni 2006 11:00 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Ken je Co Adriaanse eigenlijk wel?

PS: scorebordjournalistiek. Zoek dat maar eens op.
Js, maar ik zou bij God niet weten wat hij zou hebben gezegd. Raymond Goethals zou hebben gezegd dat Ollanders dikke nekken hebben ... maar Co????
pi_38996105
quote:
Op maandag 19 juni 2006 11:03 schreef Ippon het volgende:

[..]

Js, maar ik zou bij God niet weten wat hij zou hebben gezegd. Raymond Goethals zou hebben gezegd dat Ollanders dikke nekken hebben ... maar Co????
Blijven zoeken.
pi_38996773
quote:
Op maandag 19 juni 2006 10:53 schreef Ippon het volgende:

[..]

Belgie had trouwens evenveel punten als NL id poule toen Zowel Belgie, NL als S.Arabie eindigden met 6 punten, alle 3 mochten door, ken je geschiedenis. Eigenlijk, de laatste 4 WK's bekeken (90,94,98 en 02) deed NL het eigenlijk enkel veel beter in 98.
90 : allebei 1/8ste finale
94: NL 1/4 , belgie 1/8ste
98 : Belgie 1ste ronde, NL 1/2
02: Belgie 1/8ste, NL niet aanwezig

Dus zo indrukwekkend beter is dat eigenlijk niet voor zo superieur te zijn hé ippon.
  maandag 19 juni 2006 @ 11:37:15 #129
121310 venomsnake
El Saltador
pi_38996833
quote:

[..]

Amen!
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  maandag 19 juni 2006 @ 11:44:49 #130
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_38997034
quote:
Op maandag 19 juni 2006 11:34 schreef BramKVO het volgende:

[..]

Belgie had trouwens evenveel punten als NL id poule toen Zowel Belgie, NL als S.Arabie eindigden met 6 punten, alle 3 mochten door, ken je geschiedenis. Eigenlijk, de laatste 4 WK's bekeken (90,94,98 en 02) deed NL het eigenlijk enkel veel beter in 98.
90 : allebei 1/8ste finale
94: NL 1/4 , belgie 1/8ste
98 : Belgie 1ste ronde, NL 1/2
02: Belgie 1/8ste, NL niet aanwezig

Dus zo indrukwekkend beter is dat eigenlijk niet voor zo superieur te zijn hé ippon.
Waar is 2006 in je lijstje?
  maandag 19 juni 2006 @ 11:53:19 #131
117098 Hathor
Effe niet
pi_38997274
quote:
Op maandag 19 juni 2006 10:40 schreef Heero87 het volgende:
Ik begrijp dat toch niet. Zogezegd beter spelen of voetballen, maar toch verliezen. Dat is gewoon een contradictie. De bedoeling van voetbal is het meeste scoren en dus winnen. Het team dat wint is dus altijd het team dat het beste voetbalt.
Is toch niet zo moeilijk ? Neem de finale van 74, waarin Nederland gewoon veel sterker was, maar gewoon net dat beetje geluk mistte om de wedstrijd te winnen. het was gewoon eerichtingsverkeer richting Sepp Maier, maar om de een of andere reden hadden de voetbalgoden besloten dat het gewoon niet zo mocht zijn. Zelden een wedstrijd gezien waarin uiteidelijk zo onterecht een ploeg als winnaar tevoorschijn kwam. Dat kun je toch moeilijk ontkennen lijkt me zo.

Dan nog een ander en meer recent voorbeeld...ik heb Griekenland twee jaar geleden niet een keer kunnen betrappen op beter spel dan hun tegenstanders, maar toch werden zij Europees kampioen. De Portugezen waren beter, de Fransen waren het, en de Tsjechen al helemaal, maar het getoonde betere spel werd geen enkele keer beloond. Dat was eigenlijk een unieke prestatie van een heel matig team. De belangrijkste factor bij voetbal is geluk. Je kan 10 keer beter zijn je tegenstander, maar als het geluk tegen je is, zal je nooit wat winnen. In 74 hadden wij duidelijk het geluk tegen, en de Grieken hadden er een koffer vol van twee jaar terug.
pi_38997353
quote:
Op maandag 19 juni 2006 11:53 schreef Hathor het volgende:

[..]

Is toch niet zo moeilijk ? Neem de finale van 74, waarin Nederland gewoon veel sterker was, maar gewoon net dat beetje geluk mistte om de wedstrijd te winnen. het was gewoon eerichtingsverkeer richting Sepp Maier, maar om de een of andere reden hadden de voetbalgoden besloten dat het gewoon niet zo mocht zijn. Zelden een wedstrijd gezien waarin uiteidelijk zo onterecht een ploeg als winnaar tevoorschijn kwam. Dat kun je toch moeilijk ontkennen lijkt me zo.
bedoel je dat WK waar NL in eerste instantie al onterecht aanwezig was ?
pi_38997430
quote:
Op maandag 19 juni 2006 11:53 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dan nog een ander en meer recent voorbeeld...ik heb Griekenland twee jaar geleden niet een keer kunnen betrappen op beter spel dan hun tegenstanders, maar toch werden zij Europees kampioen. De Portugezen waren beter, de Fransen waren het, en de Tsjechen al helemaal, maar het getoonde betere spel werd geen enkele keer beloond. Dat was eigenlijk een unieke prestatie van een heel matig team. De belangrijkste factor bij voetbal is geluk. Je kan 10 keer beter zijn je tegenstander, maar als het geluk tegen je is, zal je nooit wat winnen. In 74 hadden wij duidelijk het geluk tegen, en de Grieken hadden er een koffer vol van twee jaar terug.
Neen, ik begrijp wat je bedoelt, maar de woordkeuze is gewoon verkeerd. Het team dat beter voetbalt, is gewoon het team dat wint, want de bedoeling van voetbal is nog altijd winnen.

Misschien moet je zeggen dat Nederland in '74 het team was dat de beste kansen kreeg, of het team dat Duitsland helemaal wegdrukte. Maar het beter voetballende team? Neen, dat niet, want de bedoeling van voetbal is winnen, en als je verliest, kan je moeilijk stellen dat je het spelletje beter beheerst dan de tegenstander.

Dat Nederland in '74 het geluk tegen had zou ik -gezien de kwalificaties- toch niet zo durven zeggen.
  maandag 19 juni 2006 @ 11:58:08 #134
117098 Hathor
Effe niet
pi_38997436
quote:
Op maandag 19 juni 2006 11:55 schreef BramKVO het volgende:

[..]

bedoel je dat WK waar NL in eerste instantie al onterecht aanwezig was ?
Daar ga je al. Ik kan me die wedstrijd niet meer herinneren, maar misschien was Belgie die dag wel de betere ploeg. Toen was het geluk blijkbaar aan onze zijde. De beste ploeg wint gewoon niet altijd, das nou voetbal.
  maandag 19 juni 2006 @ 12:00:12 #135
117098 Hathor
Effe niet
pi_38997490
quote:
Op maandag 19 juni 2006 11:57 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Neen, ik begrijp wat je bedoelt, maar de woordkeuze is gewoon verkeerd. Het team dat beter voetbalt, is gewoon het team dat wint, want de bedoeling van voetbal is nog altijd winnen.

Misschien moet je zeggen dat Nederland in '74 het team was dat de beste kansen kreeg, of het team dat Duitsland helemaal wegdrukte. Maar het beter voetballende team? Neen, dat niet, want de bedoeling van voetbal is winnen, en als je verliest, kan je moeilijk stellen dat je het spelletje beter beheerst dan de tegenstander.

Dat Nederland in '74 het geluk tegen had zou ik -gezien de kwalificaties- toch niet zo durven zeggen.
Ik zie dat toch iets anders, je kan gewoon 90 minuten beter voetballen dan je tegenstander, maar dat niet in doelpunten uitdrukken. Neemt niet weg dat je achteraf gezien voetballend de betere ploeg was.
  maandag 19 juni 2006 @ 12:01:25 #136
117098 Hathor
Effe niet
pi_38997526
Moet trouwens effe bier halen, anders ben ik vandaag de mindere ploeg
pi_38997688
quote:
Op maandag 19 juni 2006 11:58 schreef Hathor het volgende:

[..]

Daar ga je al. Ik kan me die wedstrijd niet meer herinneren, maar misschien was Belgie die dag wel de betere ploeg. Toen was het geluk blijkbaar aan onze zijde. De beste ploeg wint gewoon niet altijd, das nou voetbal.
België was die dag niet de betere ploeg, want de betere ploeg is per definitie de ploeg die wint.
De beste ploeg wint wel altijd, want de beste ploeg is diegene die het spelletje het best beheert en dus het meeste scoort. Je kan wel stellen dat bijvoorbeeld niet altijd de aantrekkelijkste ploeg wint.

PS: die dag in '74 was het trouwens de gewone scheidsrechter.
pi_38997794
quote:
Op maandag 19 juni 2006 11:58 schreef Hathor het volgende:

[..]

de betere ploeg heb ik geen idee van, heb die match ook niet integraal gezien wegens nog niet geboren, maar was een scheidsrechterlijke dwaling id laatste minuut die Belgie toen vh WK hield.
  maandag 19 juni 2006 @ 12:12:38 #139
117098 Hathor
Effe niet
pi_38997879
Nou ja, laten we het er dan tenminste over eens zijn dat we het er niet over eens zijn.
pi_38997949
quote:
Op maandag 19 juni 2006 12:12 schreef Hathor het volgende:
Nou ja, laten we het er dan tenminste over eens zijn dat we het er niet over eens zijn.
  maandag 19 juni 2006 @ 13:01:47 #141
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_38999137
quote:
Op maandag 19 juni 2006 00:38 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Nou, dat heet dus "supporteren" .
Supporteren

Hoe verdraai je een al meervoudig woord in een meervoudig woord

Belgen en Engels

Supporteren

Net als ze Job alspreken als jop , plastiek ,
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  maandag 19 juni 2006 @ 13:30:51 #142
117098 Hathor
Effe niet
pi_39000125
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:01 schreef Pumatje het volgende:

[..]

Supporteren

Belgen en Engels

Supporteren

Net als ze Job alspreken als jop , plastiek ,
Supporter is meervoudig ? Goed dat ik dat weet, zat ik er al die tijd toch naast zeg.
  maandag 19 juni 2006 @ 13:56:26 #143
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_39000962
quote:

Belgen en Engels

Supporteren
Kijk eens in je Van Dale, beste oranjefan, daar kan je dit "Engelse" woord ook vinden.
---verdwijnt---
pi_39001254
quote:

Belgen en Engels

Belgen (alé Vlamingen althans) spelen meestal beter Engels dan Nederlanders hoor ... Beter talen ih algemeen want van Frans kennen de Nederlanders ook niks, alhoewel ze wel chique willen doen door Franse woorden te gebruiken ih taalgebruik.
Supporteren is trouwens een veelgebruikt en correct nederlandstalig woord
  maandag 19 juni 2006 @ 14:13:44 #145
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_39001597
quote:
Op maandag 19 juni 2006 14:03 schreef BramKVO het volgende:

[..]

Belgen (allez Vlamingen althans) spelen meestal beter Engels dan Nederlanders hoor ... Beter talen ih algemeen want van Frans kennen de Nederlanders ook niks, alhoewel ze wel chique willen doen door Franse woorden te gebruiken ih taalgebruik.
sorry ik kon het niet laten
---verdwijnt---
  maandag 19 juni 2006 @ 14:15:27 #146
117098 Hathor
Effe niet
pi_39001666
quote:
Op maandag 19 juni 2006 14:03 schreef BramKVO het volgende:

[..]

Belgen (alé Vlamingen althans) spelen meestal beter Engels dan Nederlanders hoor ... Beter talen ih algemeen want van Frans kennen de Nederlanders ook niks, alhoewel ze wel chique willen doen door Franse woorden te gebruiken ih taalgebruik.
Supporteren is trouwens een veelgebruikt en correct nederlandstalig woord
Je moet het Engels van de prominente Nederlanders ook niet al te serieus nemen he. Mensen zoals Ron Brandsteder, Hennie Huisman, Mart Smeets, en een groot aantal leden van de tweede kamer, doen zich waarschijnlijk letterlijk pijn als ze Engels proberen te spreken, dat kan ik met mijn half afgemaakte opleiding echt beter. het enige verwijt dat ik altijd krijg is dat ik te "Amerikaans" klink, maar das altijd nog beter dan boerenkool Engels.
  maandag 19 juni 2006 @ 14:25:34 #147
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_39001985
quote:
Op maandag 19 juni 2006 13:56 schreef Clourhide het volgende:

[..]

Kijk eens in je Van Dale, beste oranjefan, daar kan je dit "Engelse" woord ook vinden.
Supporten naar supporteren draaien

Zeg dan gewoon Supporten belgische patattenheikneuters

en Ik zit tenenkrommend voor de tv elke dag als ik Belgische zenders voorbijzap en ze daar Engels hoor verneuken op Tv.

Ieh gakskuh, wat hab gij een mooie jiens gekocht,

Amai Sophie, ik heb een nieuwe jop hee, allee zag!

"Supporteren" julie het kansloze patattenvoetbal maar verder

wij supporten het machtige Oranje !

[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_39002033
quote:
Op maandag 19 juni 2006 14:25 schreef Pumatje het volgende:

A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  maandag 19 juni 2006 @ 14:30:20 #149
133228 Clourhide
el desaparecido
pi_39002126
quote:
Op maandag 19 juni 2006 14:25 schreef Pumatje het volgende:

Zeg dan gewoon Supporten belgische patattenheikneuters
"Supporten" is een anglicisme, "supporteren" is Nederlands, Hollandse tulpenbol.
quote:
"Supporteren" julie het kansloze patattenvoetbal maar verder

wij supporten het machtige Oranje !
Het is "supporteren voor", o machtige oranjefan.
Ga jij maar verder met het "supporten" van je team in die halfslachtige mengeling van Engels en Nederlands, dan blijven wij gewoon rustig het Groot Dictee der Nederlandse Taal winnen, akkoord?
---verdwijnt---
  maandag 19 juni 2006 @ 14:34:05 #150
118145 Trancelocator
A.TRANCY.STATE.OF.MIND
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')