Dit lijkt me overigens een uitstekend excuus om een paar maanden naar Italie te gaan om dit tot de bodem uit te zoeken.quote:Op woensdag 14 juni 2006 10:13 schreef Syrena het volgende:
Ja maar het gaat niet om makkelijk, het gaat erom of het zo hoort!
Volgens mij is het juist een diep bord, daar heb je een rand waar je tegen aan kan draaien.quote:Op woensdag 14 juni 2006 10:20 schreef beyond_cool het volgende:
a) In principe zonder lepel, enkel een vork. Dit werkt echter enkel indien je het ook op z'n italiaans serveert. Dat betekent een minimale hoeveelheid saus, en eventueel wat parmezaanse kaas. Dat moet je dan serveren op een plat bord. De hoeveelheid pasta moet zodanig zijn dat je geen 'berg' hebt. Dan kan je netjes met een vork werken. Je schept met je vork dan een stapeltje spaghetti, beweegt dit naar de zijkant van het bord en draait het daar op je vork.
b) Als je echter een berg opschept/veel saus gebruikt/een diep bord of kom gebruikt dan ontkom je niet aan een lepel.
Als je het door de blender heen flikkert ookquote:Op woensdag 14 juni 2006 10:34 schreef dborhem het volgende:
Voor mijzelf breek ik spaghetti al voor het in de pan gaat,smaakt exact hetzelfde.
Klopt. In principe inderdaad een bord met een opstaande rand.quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:46 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Volgens mij is het juist een diep bord, daar heb je een rand waar je tegen aan kan draaien.
Ik heb het laatst bij Jamie oliver op tv gezien, toen hij samen met zijn italiaanse vriend stond te koken. Hij zei dit toen.
zal dan maar es naar spongebob macaroni overschakelen, want ik snijd mn pasta altijd en dan gewoon met de vork opeten.quote:Op woensdag 14 juni 2006 13:49 schreef karoltje het volgende:
Pasta snijden. OMG dat soort mensen mogen alleen nog maar SpongeBob kindermacaroni eten!
Ik heb nog een pak staan, kan het je zo opsturenquote:Op woensdag 14 juni 2006 14:02 schreef Kizim het volgende:
[..]
zal dan maar es naar spongebob macaroni overschakelen, want ik snijd mn pasta altijd en dan gewoon met de vork opeten.![]()
Ja, zo doe ik het ook, het bovenste gaat niet altijd even goed, maar okquote:Op woensdag 14 juni 2006 16:20 schreef Riann het volgende:
Spagetti eet ik met vork en lepel opdraaien met vork op lepel
gewoon macaroni en fussili en zo eet ik gewoon met een vork
Dat is meer iets voor een nieuw topicquote:Op woensdag 14 juni 2006 19:56 schreef reclamedoos het volgende:
Eten jullie je Indiaas eten ook met je handen (afgelopen week geprobeerd, ik prefereer vork en mes)?
quote:Op woensdag 14 juni 2006 17:35 schreef karoltje het volgende:
Mensen die de helft zo buiten hun mond laten hangen vind ik echt uber-goor.
Omdat ondanks dat ik het toch snij, het anders is.quote:Op woensdag 14 juni 2006 20:06 schreef Jordy-B het volgende:
Macaroni en lasagna eet ik met een lepel... Van mensen die de spaghetti aan stukken hakken met mes of lepel (of zelfs voor het koken al breken) snap ik niet dat ze niet gewoon macaroni koken, eigenlijk.
Als de asperges geserveerd worden met een gekookt eitje, wat gesneden ham en 'n botersausje, is het wel lekker als je alles tegelijk in je mond kan stoppen... Dat wil alleen makkelijk als je een stuk asperge met het mengsel op een lepel doet.quote:Op donderdag 15 juni 2006 00:23 schreef Pilootje het volgende:
Officeel krijg je bij asperges alleen een lepel en een vork. Met de vork prik je in de asperge en met de lepel ondersteun je de asperge op weg naar je mond waar je hem afbijt. Een hoop mensen zijn dit ook niet gewend en vragen dan om een mes
Met 8 miljard rode vlekken op je vers gesteven overhemd ben je niet barbaars?quote:Op woensdag 14 juni 2006 10:02 schreef Syrena het volgende:
Snijden is sowieso barbaars
Penne snij ik ook niet nee. Spaghetti wel.quote:Op donderdag 15 juni 2006 18:27 schreef Thorical het volgende:
Ik ga me hier niet tegenaan bemoeien. Maar ik snij mijn pasta niet.
En als het grote dikke gevulde pijpen zijn dan bijt ik er stukjes van af. Maar of het zo hoort?
Hmn in de 15x dat ik in Italie ben geweest gebruiken de Italianen de lepel juist om de pasta mooi om de vork te draaien.quote:Op woensdag 14 juni 2006 10:02 schreef Syrena het volgende:
Hoe hoort het nou? Eet je bijvoorbeeld spaghetti of tagliatelle met vork en lepel of alleen vork?
Snijden is sowieso barbaars, maar ik vroeg het me af omdat mijn vriend stug een lepel gebruikt (met vork) en wij thuis niet. En ik daar commentaar op kreeg van hem
Ik heb altijd gedacht dat "echte" Italianen een lepel voor mietjes vonden. En Google helpt ook al niet:
Pro-lepel:http://www.granditalia.nl/granditalia/lessons/lesson2/index.aspx
Anti-lepel: http://pastasite.nl/mb//168.html
Overigens bestel ik in restaurants nooit sliertenpasta met mijn motorische gestoordheid![]()
Heey dat vind jij,maar is heel gewoon met pasta teminste spaghettiquote:Op donderdag 15 juni 2006 20:06 schreef Camplo het volgende:
Ik eet dat met mes en vork.
Lepel voor te etenis voor kleine kinderen.
Bullshit!quote:Op donderdag 15 juni 2006 20:15 schreef Salsagirl het volgende:
Beter dan het te versnijden met een mes..eet dan gewoon macaroni
leer gewoon om fatsoenlijk te eten, man...quote:Op donderdag 15 juni 2006 01:49 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Met 8 miljard rode vlekken op je vers gesteven overhemd ben je niet barbaars?
Ik snijd mijn pasta gewoon hoor. Dan heb je dat gezeik niet met slierten die aan alle kanten uit je mond hangen en rondspetteren als je ze naar binnen slurpt.
Barbaars![]()
Ik kan er geen traan om laten als iemand het doet.
Afgezien van het formaat en het gevoel van de stukjes pasta in je mond, is er geen verschil. Niks bullshit, dus.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 00:02 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Bullshit!
(ja, MM, deze staat er gewoon weer)
Echt onzin. Neem jij eens een vork vol macaroni en neem jij eens een vork gesneden spaghetti. Eet ze allebei op en zeg dat er geen verschil is
Dus omdat ik mijn spaghetti snij, wat het dus gemakkelijker maakt om te eten en minder knoeit, ben ik een barbaar?quote:Op vrijdag 16 juni 2006 00:13 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
leer gewoon om fatsoenlijk te eten, man...
En daar gaat het toch om!quote:Op vrijdag 16 juni 2006 00:14 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Afgezien van het formaat en het gevoel van de stukjes pasta in je mond, is er geen verschil. Niks bullshit, dus.
Zoals Nederlanders hun pasta klaarmaken (kapotgekookt), maakt dat inderdaad allemaal niet uit. Kleine stukjes pasta zijn kleine stukjes pasta, dus als jij je spaghetti per se kapot moet snijden, had je net zo goed macaroni kunnen maken.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 00:21 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
En daar gaat het toch om!
Of wilde je gaan beweren dat textuur e.d. allemaal niet uitmaakt? En jij maakt mij voor barbaar uit?
Daar ben ik wel toe in staat. Alleen duurt dat me te lang. Ik wil graag lekker eten. Ik wil niet een avondje tafelmanieren uitproberenquote:Op vrijdag 16 juni 2006 00:21 schreef Jordy-B het volgende:
Omdat jij blijkbaar niet in staat bent om ongesneden spaghetti te eten zonder de helft van de saus over je kleding te krijgen...
Je bent toch geen peuter, man...
quote:Op vrijdag 16 juni 2006 00:23 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Zoals Nederlanders hun pasta klaarmaken (kapotgekookt), maakt dat inderdaad allemaal niet uit. Kleine stukjes pasta zijn kleine stukjes pasta, dus als jij je spaghetti per se kapot moet snijden, had je net zo goed macaroni kunnen maken.
Dus het is weldegelijk barbaars, want jij snijdt je spaghetti alleen maar zodat je het allemaal snel in je mik kan schuiven.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 00:25 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Daar ben ik wel toe in staat. Alleen duurt dat me te lang. Ik wil graag lekker eten. Ik wil niet een avondje tafelmanieren uitproberen
Neequote:Op vrijdag 16 juni 2006 00:26 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dus het is weldegelijk barbaars, want jij snijdt je spaghetti alleen maar zodat je het allemaal snel in je mik kan schuiven.
Met van die Nederlandse recepten ontkom je niet aan snijden hoor, anders blijft er zo'n poel saus achter op je bord.quote:Op woensdag 14 juni 2006 13:49 schreef karoltje het volgende:
Pasta snijden. OMG dat soort mensen mogen alleen nog maar SpongeBob kindermacaroni eten! Ik draai het op mn vork. Vroeger gebruikte ik ook een lepel maar dat was om te oefenen, kan het nu zonder.
Amen!quote:Op zaterdag 17 juni 2006 09:32 schreef milagro het volgende:
Who cares, eten is niet heilig, hoor.
Soms. Soms niet. Ik ben een pastasnijderquote:
maar ik nietquote:
je hebt ook spagettiniquote:Op woensdag 14 juni 2006 20:06 schreef Jordy-B het volgende:
sliertjespasta altijd met een vork en een diep bord...![]()
Bij gebrek aan een diep bord, vind ik een lepel wel zo handig...
Macaroni en lasagna eet ik met een lepel... Van mensen die de spaghetti aan stukken hakken met mes of lepel (of zelfs voor het koken al breken) snap ik niet dat ze niet gewoon macaroni koken, eigenlijk.
Hoezo niet? Ik had een prachtig lijstje gemaakt over die " karakteristieke gewoontesquote:Op zaterdag 17 juni 2006 16:09 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Soms. Soms niet. Ik ben een pastasnijder
Ik prak trouwens ALLEEN mijn aardappels.
Ik zie het probleem niet zo. Dat is nu eenmaal normaal hier in Nederland.
Ieder land heeft 'eigenaardigheden.' Of wellicht moet ik zeggen: karakteristieke gewoontes. Daar hoor ik je ook niet over.
En dat is alleen nog maar hoe men met de Italiaanse keuken omgaat, en heb ik het nog niet over het modder en moddergaar koken van pasta, de veul en vet instelling etc etcquote:Op zaterdag 17 juni 2006 09:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Hollanders......
Slagroom in hun cappoccino verwachten
Hun spagetti snijden
Hun pasta verzuipen in de saus
Pasta eten als complete maaltijd in grote hoeveelheid met heel veel troep erdoor
Slagroom op hun ijs willen
Roomijs voor Italiaans houden
Achterham met watermeloen
Ketchup op de macaronie
Dikke kleine pizza´s met veel erop
moet je eens doen, als je niets te doen hebt, zo je hele avond gevuldquote:Op zaterdag 17 juni 2006 19:27 schreef Brunette het volgende:
Je moet gewoon kijken wat jij het handigst vindt.
Ik eet persoonlijk alles met vork, behalve soep dan![]()
spaghetinni is de verkortere versie van spaghetti wel gewoon de zelfde sliertjes alleen dan kleine sliertjes.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 18:14 schreef Jordy-B het volgende:
Wat is het verschil tussen spaghettini en spaghetti, behalve dan die twee letters?
Volgens mij is spaghettini dunnere spaghetti, niet zozeer kortere.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 19:41 schreef Riann het volgende:
[..]
spaghetinni is de verkortere versie van spaghetti wel gewoon de zelfde sliertjes alleen dan kleine sliertjes.
Volgens mij ben ik dan wel tot de volgende ochtend nog bezigquote:Op zaterdag 17 juni 2006 19:37 schreef milagro het volgende:
[..]
moet je eens doen, als je niets te doen hebt, zo je hele avond gevuld
spaghettini is wel echt korterquote:Op zondag 18 juni 2006 13:56 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Volgens mij is spaghettini dunnere spaghetti, niet zozeer kortere.
(tenzij je het natuurlijk over Honig-spaghettini hebt, maar je snapt zelf ook wel dat dat vrij suf zou zijn...)
Ja, die van Honig wel ja, maar Italiaaanse Spaghettini niet. Google maar eens op afbeeldingen. Het heet volgens mij ook wel engelenhaar.quote:
Eenschquote:Op maandag 19 juni 2006 19:25 schreef karoltje het volgende:
Ketchup op je pastagerecht. Dat vind ik echt een giga-belediging voor de kok
.
Tja, voor kindertjes werkt het wel...quote:Op maandag 19 juni 2006 19:25 schreef karoltje het volgende:
Ketchup op je pastagerecht. Dat vind ik echt een giga-belediging voor de kok
.
Steak?quote:Op maandag 19 juni 2006 21:44 schreef BaggerUser het volgende:
ik eet al mn eten met alleen een vorknet zo simpel, dus ook geen mes
steak met mn vorkquote:
* Pietverdriet vraagt zich af waarom zoveel mensen zwelgen in hun totale onbeschaving, oftewel, hoe de russen het noemen, een Nekulturniequote:Op maandag 19 juni 2006 21:44 schreef BaggerUser het volgende:
ik eet al mn eten met alleen een vorknet zo simpel, dus ook geen mes
[me=nembrionic snapt niet waarom er zo moeilijk wordt gedaan.quote:Op maandag 19 juni 2006 22:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
* Pietverdriet] vraagt zich af waarom zoveel mensen zwelgen in hun totale onbeschaving, oftewel, hoe de russen het noemen, een Nekulturnie [/me]
En dat vind ik dan weer niet raar.quote:Op maandag 19 juni 2006 23:23 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
* nembrionic snapt niet waarom er zo moeilijk wordt gedaan.
Hehe touché.quote:Op maandag 19 juni 2006 23:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En dat vind ik dan weer niet raar.
Volgens mij heb je het tegen de verkeerdequote:Op dinsdag 20 juni 2006 00:34 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Hehe touché.
Ik beschouw mijzelf niet als een barbaar wat dit betreft. Maar je kunt dingen ook overdrijven. Hier wordt gedaan alsof bepaalde dingen een HALSMISDAAD zijn. Dat is toch best triest
Snob.
Volgens mij niet. Je maakt me uit voor barbaar omdat ik mijn aardappels prakquote:Op dinsdag 20 juni 2006 07:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Volgens mij heb je het tegen de verkeerde
lepel+vorkquote:Op woensdag 14 juni 2006 10:02 schreef Syrena het volgende:
Hoe hoort het nou? Eet je bijvoorbeeld spaghetti of tagliatelle met vork en lepel of alleen vork?
Snijden is sowieso barbaars, maar ik vroeg het me af omdat mijn vriend stug een lepel gebruikt (met vork) en wij thuis niet. En ik daar commentaar op kreeg van hem
Ik heb altijd gedacht dat "echte" Italianen een lepel voor mietjes vonden. En Google helpt ook al niet:
Pro-lepel:http://www.granditalia.nl/granditalia/lessons/lesson2/index.aspx
Anti-lepel: http://pastasite.nl/mb//168.html
Overigens bestel ik in restaurants nooit sliertenpasta met mijn motorische gestoordheid![]()
Nee, Ik maak baggeruser uit voor een Nekulturnie omdat ie alleen met een vork eet.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 10:36 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Je maakt me uit voor barbaar omdat ik mijn aardappels prak
Volgens een ex van mij die dik 18 jaar in Italië heeft gewoond hoort het toch echt met alleen een vork. Even een paar slierten 'lostrekken' uit de hoop spaghetti op je bord, en dan tegen de rand van je bord aan op de vork draaien.quote:Op donderdag 15 juni 2006 18:53 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Hmn in de 15x dat ik in Italie ben geweest gebruiken de Italianen de lepel juist om de pasta mooi om de vork te draaien.
Gebruik zelf ook altijd lepel en vork.
Weet je...quote:Op dinsdag 20 juni 2006 11:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, Ik maak baggeruser uit voor een Nekulturnie omdat ie alleen met een vork eet.
Zie dat helemaal voor me, arm om het bord, hoofd laag en dan maar shovelen.
De vraag is vrij simpel. Het antwoord ook.quote:Op woensdag 14 juni 2006 10:02 schreef Syrena het volgende:
Hoe hoort het nou?
Pimp-postquote:Op dinsdag 20 juni 2006 11:31 schreef milagro het volgende:
Ik heb 3 Italiaanse vriendjes gehad en spaghetti aten zij en hun familie allemaal enkel met een vork.
ergo, klepel klepel klepel spaghetti eet je met een![]()
jij hebt zeker nooit Italiaanse vriendjes gehad, anders had je wel geweten dat het niet iets is om mee te pimpen, niets vermoeiender dan Italiaanse vriendjesquote:
Ik-ben-uitgewoond-door-3-italiaanse-loverboys-topicquote:
Ah. Maar daarna quote je mij met als reply:quote:Op dinsdag 20 juni 2006 11:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee, Ik maak baggeruser uit voor een Nekulturnie omdat ie alleen met een vork eet.
Zie dat helemaal voor me, arm om het bord, hoofd laag en dan maar shovelen.
Heyquote:Op dinsdag 20 juni 2006 11:44 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik-ben-uitgewoond-door-3-italiaanse-loverboys-topic
Klinkt goed, jammer alleen dat zelfs Hetero Italiaanen een moedercomplex hebben..quote:Op dinsdag 20 juni 2006 11:44 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik-ben-uitgewoond-door-3-italiaanse-loverboys-topic
Je laten voeren door een vriendje is daarentegen wel weer spannend.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 11:47 schreef milagro het volgende:
[..]
Hey![]()
In mijn tijd bestond dat beroep nog niet eens, man![]()
Spaghetti Aglio e Oglio![]()
![]()
![]()
met enkel een vork dan, hè![]()
Ligt eraan wat je haar voert...quote:Op dinsdag 20 juni 2006 11:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je laten voeren door een vriendje is daarentegen wel weer spannend.
Waarom krijg je bij een 'niet-Italiaan' zo veel saus bij je pasta?quote:Op dinsdag 20 juni 2006 12:59 schreef PLAE@ het volgende:
Waarom krijg je bij een Italiaan eigenlijk zo weinig saus bij je pasta?
haha, strakke actie. Ik mag dat wel!quote:Op zondag 18 juni 2006 14:18 schreef wimmel_1 het volgende:
'K heb ruim een jaar in Italië gewoont én de eerste keer dat ik het daar presteerde om m'n spaghetti door te snijden werd m'n bord weggehaald en kreeg ik een nieuw bord .... ditmaal zonder mes.![]()
Mét alleen een vork dus..... op een plat bord
Het spijt me, ik wist niet dat je kwaad werd, uilskuikenquote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:06 schreef PLAE@ het volgende:Ik stel toch een normale vraag oelewapper.
Bij vrijwel iedereen die thuis spaghetti maakt of een andere vorm van pasta krijg je lekker veel saus er bij. Bij de Italiaan naar mijn smaak (en die van velen) veels te weinig.
Waarom doen ze er dus zo weinig saus bij bij de Italiaan...?
Ik eet nooit pasta bij een niet Italiaans restaurent. Ook niet bij een wel Italiaans restaurent overigens![]()
Bij de lunch ja. Maar je kunt verschillende soorten sauzen kiezen, en afaik wisselt de hoeveelheid saus dan ook.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:13 schreef PLAE@ het volgende:
Ik ben nog niet helemaal tevreden. Bij een Italiaans restaurent wordt het dus wel als hoofdgerecht aangeboden. Dan gaat die vlieger van 'niet te zwaar op de maag liggen' dus niet helemaal meer op.
Dus dan kan men er mijn inziens best een fatsoenlijke hoeveelheid saus bij doen
Pasta is een gerecht dat je tussen het voor en het hoofdgerecht eet..quote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:06 schreef PLAE@ het volgende:Ik stel toch een normale vraag oelewapper.
Bij vrijwel iedereen die thuis spaghetti maakt of een andere vorm van pasta krijg je lekker veel saus er bij. Bij de Italiaan naar mijn smaak (en die van velen) veels te weinig.
Waarom doen ze er dus zo weinig saus bij bij de Italiaan...?
Ik eet nooit pasta bij een niet Italiaans restaurent. Ook niet bij een wel Italiaans restaurent overigens![]()
Iets met cultuur en historie....quote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:13 schreef PLAE@ het volgende:
Ik ben nog niet helemaal tevreden. Bij een Italiaans restaurent wordt het dus wel als hoofdgerecht aangeboden. Dan gaat die vlieger van 'niet te zwaar op de maag liggen' dus niet helemaal meer op.
Wat je zegt is vergelijkbaar met iemand die vind dat soep in een frans restaurant geen volledige maaltijd is.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:13 schreef PLAE@ het volgende:
Ik ben een cultuurbarbaar, ik weet het.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat je zegt is vergelijkbaar met iemand die vind dat soep in een frans restaurant geen volledige maaltijd is.
Wikipedia:quote:Op dinsdag 20 juni 2006 15:04 schreef MouseOver het volgende:
Maar wat ik weer niet logisch vind is waarom die elleboogjes dan zo populair zijn. Het lijken me maar lastige vormen om te maken. Schelpje lijken me bijvoorbeeld veel makkelijker.
Valt wel mee dus....quote:De macaroni wordt gemaakt van tarwemeel-gries en water. Deze wordt onder hoge druk door een matrijs geperst. De kromme elleboogjes krijgen hun typische kromme vorm doordat de pastasliert middels een scheefgeplaatste ring aan een zijde worden afgeremd.
quote:Op dinsdag 20 juni 2006 13:11 schreef MouseOver het volgende:
Ik wíst niet eens dat het wel eens met alleen een vork gegeten werd
Jaquote:Weleens een chinees zien eten?
Uhuh, charming.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:54 schreef Stereotomy het volgende:
Als je iets eet, kommetje naar je mond toe bewegen om de afstand te verkleinen.
Het lukt mij anders prima.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 17:54 schreef Stereotomy het volgende:
Je ziet Nederlanders wel eens met stokjes hannesen op een groot bord. Werkt dus niet
Of je bestelt gewoon pizza.quote:Op donderdag 22 juni 2006 19:15 schreef karoltje het volgende:
Nog altijd liever met vork en lepel dan in stukjes hakken en/of naar binnen slobberen.
En plukje korrel per plukje korrel naar binnen werken?quote:Op woensdag 21 juni 2006 00:20 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Het lukt mij anders prima.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |