Kijk eens verder dan je neus lang is. Regen is af en toe best handig voor de natuur. Daarbij komt dat het morgen alweer droog is en de temperatuur naar de 25 graden rent.quote:Op woensdag 14 juni 2006 07:37 schreef StarGazer het volgende:
Het is nog geen week mooi weer geweest of we krijgen alweer regen hoor
De voorspellingen geven meer buien aan andersquote:Op woensdag 14 juni 2006 07:45 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Kijk eens verder dan je neus lang is. Regen is af en toe best handig voor de natuur. Daarbij komt dat het morgen alweer droog is en de temperatuur naar de 25 graden rent.
Ja, vochtigheid ten top. Op de brommer naar 't werk zonder jas is prima te doen, maar mijn broek voelt nu vochtig aanquote:Op woensdag 14 juni 2006 07:34 schreef Evil-Cherry het volgende:
Ooooh lekker onweer vannacht zeg! Overal om me heen onweer, echo's, flitsen, van alles. Beetje motregen, flinke wind (raam dicht gewaait dus het is nu nog steeds 26,5 graad binnen)
Nu enorm vochtig, heel Rotterdam was grijs. Erg indrukwekkend![]()
Ik ben weer tevreden
Heel de natuur is opgeleefd. Vogeltjes waren vanmorgen dolenthousiast aan het fluiten. Zelfs nog een papagaai gespot![]()
![]()
Kans op een regen of onweersbui vind ik niet hetzelfde als dat het continue giet... 30-50% kans dat er ergens een bui valt.quote:Op woensdag 14 juni 2006 07:50 schreef StarGazer het volgende:
[..]
De voorspellingen geven meer buien aan anders![]()
Lekker he! Moet een brug over bij de havens van Rotterdam, alles droop van het vocht, alles was grijs en donker. Heerlijk aangenaamquote:Op woensdag 14 juni 2006 07:59 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Ja, vochtigheid ten top. Op de brommer naar 't werk zonder jas is prima te doen, maar mijn broek voelt nu vochtig aannet als in Indonesie
![]()
En hij blijft ook nog in het ZW liggen, zonder ook maar enige vorm van afwijking te vertonen! Dat gaat goed komenquote:Op woensdag 14 juni 2006 08:05 schreef indahnesia.com het volgende:
En het buiengebied boven Belgie is snel aan het uitbreiden naar het NO en wordt ook zwaarder
Onweer? Weet je het zeker? Er is namelijk helemaal niets te zien op de radar....quote:
Ik wil je graag uitnodigen 3 weken naar Indonesie te komen begin van't jaar, volop regenseizoen, vrijwel iedere dag zwaar onweer en erg veel neerslag.quote:Op woensdag 14 juni 2006 08:15 schreef maniack28 het volgende:
Vieze vuile teringzooi!!! #^@#^%@%@%@%@%
Altijd, maar werkelijk altijd is er onweer ten oosten van me. Nu doet de situatie zich voor en wat denk je? Juist, het trok verdomme allemaal ten westen langsIk heb er echt de schijt in nu... waarom mag ik nou gewoon geen onweer zien? Op 3 druppels, 2 klappen en op heel veel hoog weerlicht naar het westen na heb ik niks gezien
ik had het geluk dat het echt om de 5 seconden flitste, want ik moest willekeurig foto's maken op de 'vuurwerk'stand.quote:
Echt mooiquote:Op woensdag 14 juni 2006 08:29 schreef kepler het volgende:
ik heb voor het eerst een paar mooie onweer-foto's kunnen maken met een simpele digitale camera![]()
Foto 1
Foto 2
Foto 3
Foto 4
lekker onweer dus gisteren in Delft
het was gewoon mikken op waar ongeveer het meest intensieve onweer was en dan hopen dat er net een flits komtquote:Op woensdag 14 juni 2006 08:34 schreef indahnesia.com het volgende:
Ja, het is moeilijk mikken.. geloof ik direct.
standje 'vuurwerk' ? Die heb ik niet
Andere mensen de ogen uit steken hequote:Op woensdag 14 juni 2006 08:29 schreef kepler het volgende:
ik heb voor het eerst een paar mooie onweer-foto's kunnen maken met een simpele digitale camera![]()
Foto 1
Foto 2
Foto 3
Foto 4
Mooi!quote:Op woensdag 14 juni 2006 08:29 schreef kepler het volgende:
Foto 1
Foto 2
Foto 3
Foto 4
Jaquote:Op woensdag 14 juni 2006 08:23 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Onweer? Weet je het zeker? Er is namelijk helemaal niets te zien op de radar....
Hoorde net in Hengelo ook gerommel, dus kan wel kloppen.quote:Op woensdag 14 juni 2006 08:23 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Onweer? Weet je het zeker? Er is namelijk helemaal niets te zien op de radar....
ooh, lange sluitertijd ja..quote:Op woensdag 14 juni 2006 08:40 schreef kepler het volgende:
[..]
het was gewoon mikken op waar ongeveer het meest intensieve onweer was en dan hopen dat er net een flits komtDe vuurwerk stand is de stand waar de sluitertijd iig erg lang is. Ik heb alleen maar standaard-standen op mn digitale camera, het is dus niet mogelijk om zelf de sluitertijd in te stellen...
De buien ontstaan en zakken in in kwestie van soms minder als een half uur..quote:Op woensdag 14 juni 2006 08:23 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Het zijn niet voor niks single cells... Er onstaat een sterke stijgende stroming, de bui groeit als een bloemkool, op een gegeven moment snijdt de dalende luchtbeweging de stijgende af, waardoor de bui weer in elkaar zakt.quote:Op woensdag 14 juni 2006 08:45 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
De buien ontstaan en zakken in in kwestie van soms minder als een half uur..dus het kan wel.
Dat is een grijze soep volgens mij spotter in België en bovendien zit er geen onweer in. Ik verwacht niks meer hier, eerder Limburg en het uiterste oosten van het land die nog wat krijgen.quote:Op woensdag 14 juni 2006 08:45 schreef Evil-Cherry het volgende:
Er komt meer aan hoor Yvonne. Komt recht op mij (nu in Papendrecht) af, dus ook op jou. Kijk maar op de radar. Hopen dat het een zich uitbreidt of op zijn minst stand houdt
![]()
Zit overigens (nog?) geen onweer in.
Mag nog wel wat komen, frist lekker op.quote:Op woensdag 14 juni 2006 08:45 schreef Evil-Cherry het volgende:
Er komt meer aan hoor Yvonne. Komt recht op mij (nu in Papendrecht) af, dus ook op jou. Kijk maar op de radar. Hopen dat het een zich uitbreidt of op zijn minst stand houdt
![]()
Zit overigens (nog?) geen onweer in.
Klopt, was mooi om te zien, en vanochtend regende het uit zeer dunne wolkjes.. dat was iets wat ik tot heden eigenlijk alleen herinnerde van Indonesie... schitterend is dat gewoon.quote:Op woensdag 14 juni 2006 08:48 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Het zijn niet voor niks single cells... Er onstaat een sterke stijgende stroming, de bui groeit als een bloemkool, op een gegeven moment snijdt de dalende luchtbeweging de stijgende af, waardoor de bui weer in elkaar zakt.
Dat geval wat gisterenavond/nacht over ZW-Nederland trok is een MCS. Dat is een groter complex waarin de stijgende en dalende bewegingen gescheiden zijn. Je zag ook dat aan de randen steeds nieuwe cellen aangroeiden, dat is typisch iets van een MCS.
Als het maar regent. Ook goed.quote:Op woensdag 14 juni 2006 08:49 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Dat is een grijze soep volgens mij spotter in België en bovendien zit er geen onweer in. Ik verwacht niks meer hier, eerder Limburg en het uiterste oosten van het land die nog wat krijgen.
quote:
liefst wel jaquote:Op woensdag 14 juni 2006 08:52 schreef maniack28 het volgende:
[..]
![]()
Ik teken enkel voor regen + onweer als afsluiting van een warme periode....
Anders neem je gewoon deze http://www.weathernews.nl/radar/default.asp?cid=3quote:Op woensdag 14 juni 2006 09:03 schreef Evil-Cherry het volgende:
Ze lopen wel te kutten bij de buienradar. Dan weer 5min ertussen, dan weer 10. Nu staat 7:50 vlak na 8:50. Vaagheid.
en net keek ie een uur in de toekomst.quote:Op woensdag 14 juni 2006 09:03 schreef Evil-Cherry het volgende:
Ze lopen wel te kutten bij de buienradar. Dan weer 5min ertussen, dan weer 10. Nu staat 7:50 vlak na 8:50. Vaagheid.
die is nu wegquote:Op woensdag 14 juni 2006 09:12 schreef Evil-Cherry het volgende:
8:20 is btw ook best een bizar beeld![]()
Hele mooie foto's.quote:Op woensdag 14 juni 2006 08:29 schreef kepler het volgende:
Foto 1
Foto 2
Foto 3
Foto 4
Weerstation? Zo'n digitale barometer? Want die dingen zijn zo accuraat als een lekke waterpas.quote:Op woensdag 14 juni 2006 09:44 schreef depax het volgende:
Maja roel der is hoop volgens weerstation bij mij thuis(geleen) komt er regen aan ( was overigens laatste nacht ook ). Maar bij vodafone schijnt de zon inderdaad nog zal wel in de middag worden.
Met satelliet ontvangst ja en nee dit is geen prul die geeft echt aan als het komt.( ook geen goedkope)quote:Op woensdag 14 juni 2006 09:49 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Weerstation? Zo'n digitale barometer? Want die dingen zijn zo accuraat als een lekke waterpas.
Weerstation met satelliet ontvangst?quote:Op woensdag 14 juni 2006 09:53 schreef depax het volgende:
[..]
Met satelliet ontvangst ja en nee dit is geen prul die geeft echt aan als het komt.( ook geen goedkope)
Zie net ook dat Maastricht weer niks wordt wolk trekt wel over Geleen dus na het werk is het afgekoeld thuis beter..
Gewoon een enorme energieoplading, die (als er 1 ontlading is) volledig ontlaad.quote:Op woensdag 14 juni 2006 10:51 schreef the_RAVEN het volgende:
Gisteren zag ik echt iets fantastisch en wel twee keer:
Over een lijn van ongeveer 15 km zeven bliksem inslagen bijna tegelijkertijd. Heeft dat misschien een naam (of is het gewoon puur geluk)
zou het dan toch ?quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:02 schreef Drugshond het volgende:
Regen in EHV, weer voor de plantjes.
Ik hoor heel ver weg wel wat gerommel.
Superquote:Op woensdag 14 juni 2006 10:51 schreef the_RAVEN het volgende:
op verzoek de originele foto:
Onweer boven Vlissingen-Oost
Gisteren zag ik echt iets fantastisch en wel twee keer:
Over een lijn van ongeveer 15 km zeven bliksem inslagen bijna tegelijkertijd. Heeft dat misschien een naam (of is het gewoon puur geluk)
ik zou een dubbele moord plegen voor die temperatuur, het is hier zowel binnen als buiten nog steeds benauwd...quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:28 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Superbedankt
Hier bewolkt, 14.9 graden tegenover 27.9 gister
Omdat we zo druk zijn met posten.. Ofzo...quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:59 schreef Bloody_Hell het volgende:
Waarom staat deze niet meer centraal?
Hier is het inmiddels ook allemaal opgehouden. Vogeltjes fluiten en de zon schijnt een klein beetjequote:Op woensdag 14 juni 2006 11:59 schreef Bloody_Hell het volgende:
Waarom staat deze niet meer centraal?
Hier in Elsloo dichte lucht en een klein beetje wind. Ik hoor wel wat gerommel in de verte maar volgens mij gaat het niet veel worden.
komt vast nog wel meerquote:Op woensdag 14 juni 2006 14:33 schreef Klonk het volgende:
het westen heeft nu genoeg regen gehad
mijn onkruid eist ook water
graagquote:Op woensdag 14 juni 2006 14:36 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
komt vast nog wel meer
[afbeelding]
da's ook sneuquote:Op woensdag 14 juni 2006 14:40 schreef Klonk het volgende:
via eindhoven deze kant op
maar het was wel grappig vanmorgen, alles trok net ten noorden van mij duitsland in.
Da's gele wuppiequote:Op woensdag 14 juni 2006 14:42 schreef Klonk het volgende:
wat doet humpty dumpty toch in elke post van jou
ikquote:Op woensdag 14 juni 2006 14:43 schreef XcUZ_Me het volgende:
Flink onweer gehad in Rotterdam vannacht. Van die krakende slagen en vooral heel veel flitsen.
Nu regent het al zo'n beetje de hele dag...
nee, dat maakt het allemaal duidelijkquote:Op woensdag 14 juni 2006 14:44 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Da's gele wuppie
[afbeelding]
En dat geel staat voor..?quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:44 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Da's gele wuppie
[afbeelding]
EINDELIJK eens een voordeel voor mij!quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |