Op celniveau is de uitwerking van gamma/alpha/beta inderdaad niet veel verschillend, gewoon verwoestend, maar alpha met hoge intensiteit (veel deeltjes) is in principe niet gevaarlijk vanwege de heel lage penetratiediepte.
Maargoed, downlink ligt UMTS op dezelfde frequentie als dualband GSM (1.8GHz) up is geloof ik rond 2GHz, dus tja...
NTO heeft er eens onderzoek naar gedaan, maar ze deden niet eens moeite om andere variabelen te laten vallen... waarschijnlijk het slechtste onderzoek wat ze ooit gedaan hebben, ze moesten zich diep schamen.
Gelukkig hebben de Zweden dan een tegenstrijdig resultaat (en mijn inziens een onderzoek van hoger niveau, veel betere documentatie)
En tuurlijk werkt die hoed niet, daarmee wil ik mijn stelling bevestigen dat het gewoon zelfsuggestie is.
De bedoeling van GSM is dat je een dekking van 100% hebt, en hoe doe je dat? Door overal de veldsterkte even groot te maken (en zorgen dat je mast genoeg connecties kan toelaten natuurlijk), minder paaltjes met gelijke omgevingsparameters betekent een hoger zendvermogen, zo krijg je wel een grotere gradient in veldsterkte.
Zo zijn er ook figuren die bvb de humo lezen (belgisch tijdschrift) waarom een artikel stond over dat DECT schadelijk was en dan huntelefoon het huis uit gooien, weet je wat ik denk? Ik denk dat mensen sneller kanker gaan krijgen door zich overmatig zorgen te maken over die onzin ipv door die onzin zelf.