Ik ben benieuwd..quote:Op woensdag 19 juli 2006 08:07 schreef Causa het volgende:
[..]
toevallig momenteel. hoop morgen antwoord van mijn internist te krijgen.
Ze had geen antwoordquote:
Het al oude verhaal herhaalt zich steeds weer opnieuw. Mensen worden ziek, doodziek zelfs en de artsen kunnen niets vinden. Verschrikkelijk irritant gewoonquote:Op vrijdag 21 juli 2006 03:19 schreef Xenwolfie het volgende:
[knip]
Dan heb ik geluk gehad met 1-2 mischien 3 maandenquote:Op vrijdag 21 juli 2006 10:48 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
[..]
Het al oude verhaal herhaalt zich steeds weer opnieuw. Mensen worden ziek, doodziek zelfs en de artsen kunnen niets vinden. Verschrikkelijk irritant gewoon(zelf ook 1,5 jaar ermee gelopen voordat het ontdekt werdt)
iig geval 5 dagen, maar uiteindelijk heb ik rode bietjes gegeten....quote:Op donderdag 20 juli 2006 21:58 schreef Hanneke1983 het volgende:
Mijn arts zei dat het door vanalles kan komen en had het nog maar 2 dagen gehad dus dat was niet zorgwekkend.
Hoe veel dagen heb jij het gehad?
Ik moet morgen toch een mri scan, zal daar ook eens vragen
Wanneer krijg je de uitslag?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 15:51 schreef Hanneke1983 het volgende:
Ik had niets gegeten wat de kleur kon verklaren, maar is bij mij ook over.
De scan was peanutsIk ben gruwelijke benieuwd of ze wat kunnen met de uitslag of dat ik toch nog een camerapil krijg...
Heeft de beste man geen vervanger dan?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 19:08 schreef Hanneke1983 het volgende:
Mijn arts is op vakantie dus pas 15 aug terwijl ze deze al weten over 1.5 week
Nu wil ik je niet bang maken en ik weet ook niet hoe oud je bent, maar met de ziekte van crohn is de kans op darmkanker verhoogd en zeker als je er niets tegen doet dan lijkt mij dat de kans nogzelfs groter is dan bij mensen die in remissie zitten.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 23:23 schreef Thee_met_honing het volgende:
Verkapt tvp-tje![]()
Ik heb Bechterew en behoorlijke darmklachten. Nu weet ik dat Bechterew en Crohn aan elkaar verwant zijn maar ik heb niet zoveel behoefte aan een 2e chronische aandoening dus heb nooit laten uitzoeken wat het is. Daarnaast gebruik ik voor mijn Bechterew al de nodige ontstekingremmers en een biological dus het lijkt mij dat die een eventuele Crohn er ook wel onder kunnen houden.
Mijn vraag aan jullie: Is het risicovol om door te blijven lopen met dergelijke klachten en zo ja, wat is dat risico?
Ik herken best veel van de klachten die hier genoemd worden, slijmerige (bijna witte) ontlasting, diarree, geen ontlasting gedurende enkele dagen, pijn enz. Maar ik denk stiekem in mezelf, wat heb ik eraan om hier een naam voor te hebben. De klachten heb ik wel, de behandeling ook (volgens mij), de onderzoeken zijn geen feestje dus waarom zou ik dat doen?
Als het echt heel ernstig wordt is het anders maar tot die tijd lijkt het me dat het geen kwaad kan om er zo mee door te blijven lopen. Of mis ik iets?
Dit werkt toch wel een vraag op: Heb je een eventuele bron hiervan? Ben wel benieuwd naar wat onderzoeken die dit onderbouwenquote:Op zondag 23 juli 2006 11:16 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Nu wil ik je niet bang maken en ik weet ook niet hoe oud je bent, maar met de ziekte van crohn is de kans op darmkanker verhoogd en zeker als je er niets tegen doet dan lijkt mij dat de kans nogzelfs groter is dan bij mensen die in remissie zitten.
Ik snap best dat je niet nog een chronische ziekte erbij wil hebben, maar darmkanker is een sluipmoordenaar, vaak als je eenmaal weet dat je het hebt is het al te laat.
Maar goed dat terzijde, het blijft jouw keuze, maar ik zou toch maar eens een bezoekje aan een internist wagen.
quote:Op maandag 24 juli 2006 08:30 schreef Whizkid_RaiLmAn het volgende:
[..]
Dit werkt toch wel een vraag op: Heb je een eventuele bron hiervan? Ben wel benieuwd naar wat onderzoeken die dit onderbouwen
quote:Patiėnten met de ziekte van Crohn schijnen volgens de studie een verhoogd risico van zowel dikke darmkanker, endeldarm- als dunne darmkanker te hebben. Dr. Tine Jess (Herlev University Hospital, Kopenhagen) en haar collega's hebben hiervoor de beschikbare gegevens van heel wat patiėnten geanalyseerd. Het algemene risico voor dikke darm- en endeldarmkanker (beide samen) was 1,9% hoger voor Crohn patiėnten dan voor patiėnten zonder Crohn, volgens het rapport. Risico voor endeldarmkanker (1,4%) was enigszins lager dan voor dikke darm kanker (2,5%). Het risico op dunne darmkanker was echter meer dan 27 keer hoger onder patiėnten met de ziekte van Crohn dan anderen, dit volgens de onderzoekersnota.
Ok, thxx...quote:Op maandag 24 juli 2006 09:04 schreef Spyronius het volgende:
Dank je Milagro voor de snelle onderbouwing van mijn post
Trouwens het is wel zo, dat dunne darmkanker opzich al zeer zeldzaam is en dus is er snel een zeer verhoogde kans op zoiets, dus daar moet je je niet direct op hechten, cq zorgen over maken. Zal vanmiddag wel even de bron daarvan opzoeken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |