Weet ik nog niet, ik heb in iedergeval een hbo diploma opzak dan, maar ik heb me nog niet bedacht wat dan.quote:Op maandag 12 juni 2006 12:39 schreef Singa het volgende:
Dan voor het loodje hoor Renesite, kom je een keer bovendobberen binden ze meteen weer een rotsblok aan je been.
En anders (als je of niet door de loting komt of sk niet haalt) Spyronius?
Bij ons coschap ontwikkelingslanden/tropen-gnk moet je een taalcursus volgenquote:Op maandag 12 juni 2006 13:15 schreef Repeat het volgende:
Ik vraag me trouwens af wat ze je laten doen als jij een coschap in het buitenland doet. Je zit toch met een flinke taalbarriere lijkt me, en zeker bij een anamnese lijkt me dat best een probleem...
Die houden we erin oke?quote:Op maandag 12 juni 2006 17:18 schreef mol_air het volgende:
ik doe geneeskunde dus hou je mond!
Voor dat argument dat Leiden geen vragen maakt geldt alleen nog maar meer dat het fietsen zonder sturen is.quote:Op maandag 12 juni 2006 19:10 schreef intoxicated het volgende:
Omdat Leiden geen vragen maakt en dus geen reactie op vragencommentaar geeft![]()
Maar ik snap idd niet waarom Beukers meedoet met die VGT-onzin...![]()
Je reactie klinkt alsof je zelf een klacht had ingediend die nu keihard afgekraakt is.quote:Op maandag 12 juni 2006 19:02 schreef intoxicated het volgende:
http://website.leidenuniv(...)gen_MET_feedback.doc
Jezus, wat voor geestverruimende middelen heeft het figuur dat het commentaar gemaakt heeft gebruikt?![]()
"Tja, andere boeken wel"
"ronduit onzinnig"
"???????? RTFM"
"Nou zeg, een stam van drie zinnen niet kunnen lezen en dan doen of wij gek zijn, en dat als academicus."
"Alsjeblieft niet meer dit soort commentaar inleveren. Het kost jullie tijd, ons tijd en geeft ons een verkeerd beeld van de volwassenheid van studenten."
"verdorie"
"oeps"
En ja, dit is letterlijk zoals 'ie op Bb onder DOS staat![]()
Read The Fucking Manualquote:Op maandag 12 juni 2006 20:15 schreef gohan16 het volgende:
wat is RTFM?
yep...quote:Op dinsdag 13 juni 2006 15:46 schreef Repeat het volgende:
Heb zojuist ook een nieuw inschrijvingsformulier binnengekregen, ik neem aan dat ik dat weer gewoon moet invullen en opsturen?
Neejoh, dat moet je gewoon negerenquote:Op dinsdag 13 juni 2006 15:46 schreef Repeat het volgende:
Heb zojuist ook een nieuw inschrijvingsformulier binnengekregen, ik neem aan dat ik dat weer gewoon moet invullen en opsturen?
nouja, wel achterlijk dat je je dan elk jaar opnieuw moet inschrijven, behalve als je afstudeert, dan moet je je ineens wel uitschrijven ofzoquote:Op dinsdag 13 juni 2006 17:58 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Neejoh, dat moet je gewoon negeren
Ik weet of je het dan helemaal gelezen hebt, maar je moet o.a. collegegeld betalenquote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:09 schreef Repeat het volgende:
[..]
nouja, wel achterlijk dat je je dan elk jaar opnieuw moet inschrijven, behalve als je afstudeert, dan moet je je ineens wel uitschrijven ofzo
ja dat betaal ik nu toch ook al?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:37 schreef Bhai het volgende:
[..]
Ik weet of je het dan helemaal gelezen hebt, maar je moet o.a. collegegeld betalen
tenzij je ouders dat voor je regelen![]()
Natuurlijk doen ze dat. Ik heb wel betere doelen voor 1500 euro per jaar.quote:
leuk he, dnaquote:Op woensdag 14 juni 2006 13:34 schreef intoxicated het volgende:
whehe weer zo snel nagekeken dus?![]()
feli hoor![]()
Oh en trouwens, ik heb nu een keuzeblok waarin ze het telkens over 'repeats' hebben, en ik zie telkens die gele drol voor me![]()
![]()
![]()
Ik kan ook nog wel een foto maken van wat ik gister nacht heb gepresteerd en wat ik vannochtend heb gespresteerd, moet het alleen even reproduceren, het is beide vrij vloeibaarquote:Op woensdag 14 juni 2006 13:43 schreef Repeat het volgende:
[..]
leuk he, dna
Ik zou hier de 5mpixel origineel kunnen plaatsen, maar dat doe ik maar niet
Of je hebt een stoma aan, zeg, je coecum of je bent gewoon aan de diarree?quote:Op woensdag 14 juni 2006 13:50 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Ik kan ook nog wel een foto maken van wat ik gister nacht heb gepresteerd en wat ik vannochtend heb gespresteerd, moet het alleen even reproduceren, het is beide vrij vloeibaar
Gelukkig het laatste en over een stoma een kennis van mij was zwaar alcoholist en vond het nogal stoer om z'n stoma te showen, die hij gekregen had na een darm perforatie en daar heb ik nu nog steeds een trauma vanquote:Op woensdag 14 juni 2006 13:59 schreef Singa het volgende:
[..]
Of je hebt een stoma aan, zeg, je coecum of je bent gewoon aan de diarree?
caecum bedoel je zeker?quote:Op woensdag 14 juni 2006 13:59 schreef Singa het volgende:
Of je hebt een stoma aan, zeg, je coecum of je bent gewoon aan de diarree?
Coecum is fout. Een PubMed zoekopdracht op 'coecum' geeft:quote:Op woensdag 14 juni 2006 15:36 schreef Kang-He het volgende:
Is hetzelfde.
En dan is het fout? Coecum mag ook.quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:10 schreef m021 het volgende:
Coecum is fout. Een PubMed zoekopdracht op 'coecum' geeft:
Did you mean: caecum.
Op het HBO kreeg ik een papiertje met een hoop geneuzel en daarnaast gefliciteerd met het behalen van je Propedeuse.quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:18 schreef Bhai het volgende:
Als je je P haalt, krijg je dan een cijferlijst oid (diploma)
PubMed is de bron voor medische informatie bij uitstek. Als PubMed het niet kent, heeft het geen erkenning in de medische wereld. Er zijn welgeteld 93 hits voor coecum, en 17079 voor caecum; 0,5% die jouw spelling gebruikt. En nu wil het toevallig ook nog eens zo zijn dat het merendeel van die 93 artikelen geschreven is door Oost-Europeanen (die sneller de neiging hebben om Latijnse woorden fout te spellen aangezien Oost-Europese talen een totaal andere fonetiek hebben).quote:
En volgens jou worden Latijnse woorden in het Engels anders gespeld?quote:Op woensdag 14 juni 2006 21:07 schreef Singa het volgende:
*Kuch* wat een argumenten ik val van mn stoel...Misschien is het je al opgevallen dat PubMed voornamelijk Engelse artikelen bevat?
Die spelling wordt idd ook wel eens gebruikt. Kan ook best, want cecum en caecum spreek je op dezelfde manier uit.quote:Op woensdag 14 juni 2006 22:58 schreef Kang-He het volgende:
Ik heb cecum ook nog weleens zien staan.
En toch blijf ik het mateloos irritant vinden als ze het over een 'nuiroloog' en 'ruima' hebbenquote:Op woensdag 14 juni 2006 21:38 schreef m021 het volgende:
eu = 'ui'
Ja, ik vind het ook raar. Woorden met 'eu' erin kunnen uit het Engels, Latijn, Grieks komen, en in lang niet al die talen wordt 'eu' uitgesproken als 'ui'. Toch lijkt het voor medici zo te horen om alles maar gewoon als 'ui' uit te spreken.quote:Op donderdag 15 juni 2006 11:22 schreef intoxicated het volgende:
[..]
En toch blijf ik het mateloos irritant vinden als ze het over een 'nuiroloog' en 'ruima' hebben![]()
Ja dat kan best, sterker nog gebeurt regelmatig. Bv. oedeem - edema. Ook kan ik je nog vele niet medische woorden uit het Latijn oplepelen als je wil.quote:Op woensdag 14 juni 2006 21:38 schreef m021 het volgende:
[..]
En volgens jou worden Latijnse en griekse woorden in het Engels anders gespeld?
Waarom moeten wij woorden uitspreken met de zogenaamde originele Latijnse uitspraak? Soms wel soms niet. Ik zeg leukemie, niet luikemie. We praten Nederlands niet Latijn en bovendien hebben we veel van die woorden al in een Nederlands jasje gestoken (leukemie NL, leuk(a)emia EN). De enige reden dat medici luikemie, nuiro... enzo zeggen is omdat ze interessant willen doen.quote:Maar serieus, heb je ooit iemand "keukum" horen zeggen dan? Want zo zou 'coecum' moeten worden uitgesproken.
Het Latijn in medische termen wordt als volgt uitgesproken:
eu = 'ui'
oe = 'eu'
ae = 'ee'
Beneden pijl? Jou? En dan ook nog eens Google aanvoeren als argument, terwijl je eerst zegt dat míjn bewijsvoering beneden peil is.quote:Op donderdag 15 juni 2006 14:32 schreef Singa het volgende:
Verder vind ik jou bewijsvoering zwaar beneden pijl...(Heb je de vele googlehits van coecum al gezien? Niet zoveel als caecum, maar toch.)
Waar een beetje diaree al niet goed voor isquote:Op donderdag 15 juni 2006 16:01 schreef m021 het volgende:
[..]
Zullen we weer ontopic gaan trouwens? Onze spellingdiscussie draagt niet echt wat bij aan het topic ofzo.
Heeft ook niets met een spellingsdiscussie te maken, meer met het feit dat jij stronteigenwijs bent...quote:Op donderdag 15 juni 2006 16:01 schreef m021 het volgende:
[..]
Beneden pijl? Jou? En dan ook nog eens Google aanvoeren als argument, terwijl je eerst zegt dat míjn bewijsvoering beneden peil is.
En als we dan toch Google gaan gebruiken, kan ik zeggen dat jouw "niet zoveel als caecum" een behoorlijk understatement is.
Zullen we weer ontopic gaan trouwens? Onze spellingdiscussie draagt niet echt wat bij aan het topic ofzo.
in welk jaar is dat dan/zit je nu dan?quote:Op donderdag 15 juni 2006 23:27 schreef Sven- het volgende:
Heb deze week mn 1e ervaringen op de OK opgedaan als junior co-assistentVond het echt gaaf om dat eens mee te maken.. beetje jammer dat ik nu 2,5 jaar moet wachten voordat ik met de echte co-schappen kan beginnen..
heb er namelijk echt zin in!
Wat voor een operatie was het?quote:Op donderdag 15 juni 2006 23:27 schreef Sven- het volgende:
Heb deze week mn 1e ervaringen op de OK opgedaan als junior co-assistentVond het echt gaaf om dat eens mee te maken.. beetje jammer dat ik nu 2,5 jaar moet wachten voordat ik met de echte co-schappen kan beginnen..
heb er namelijk echt zin in!
Ben 2e jaars aan de UvAquote:Op donderdag 15 juni 2006 23:33 schreef Repeat het volgende:
[..]
in welk jaar is dat dan/zit je nu dan?
Ik heb er meerdere gezienquote:
Altijd het laatste woord willen hebben hè.quote:Op donderdag 15 juni 2006 22:40 schreef Singa het volgende:
Neem nou maar gewoon aan dat coecum ook mag!
Neehoor hou jij je laatste woord maar, tijd voor een ander onderwerp.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 09:08 schreef m021 het volgende:
[..]
Altijd het laatste woord willen hebben hè.
Maar goed, nee, dat ga ik niet van je aannemen. Wat mij betreft blijf jij de rest van je leven coecum schrijven, maar ik zal het altijd als onjuist beschouwen.
Nee ik weet alleen dat een overdaad aan circelvormige metalen draadjes op bepaalde plaatsen aangebracht een contra-indicatie kan zijn voor mij.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 12:44 schreef intoxicated het volgende:
Iemand enig idee of een metalen retainer (draadje) achter je tanden in NL een contra-indicatie is voor MRI?
Bij ons mag je dan iig niet voor de lol de MRI in. Als het echt medisch nodig is doen ze het mschien wel, maar voor onderzoek niet.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 12:44 schreef intoxicated het volgende:
Iemand enig idee of een metalen retainer (draadje) achter je tanden in NL een contra-indicatie is voor MRI?
quote:Op zaterdag 17 juni 2006 08:50 schreef mol_air het volgende:
(uiropa!)
Nee, das 'oiropa'. En de 'oiro'.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 12:49 schreef Singa het volgende:
lijkt wel 'n beetje op hoe de duitsers europa uitspreken
utrecht?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 08:50 schreef mol_air het volgende:
ja maar wij hebben een 7-tesla MRIde enige in Europa (uiropa!)
Diploma hoeft de IBG niet te hebben, de uni vaak wel.quote:Op maandag 19 juni 2006 11:57 schreef obl het volgende:
Ja ik had wel voorlopige cijferlijst, ik heb het over de diploma die ik pas bij diploma-uitreiking krijg. Heb net ff ib-groep gebeld kennelijk hoeft diploma niet. Wel vaag want ze zeggen dat het allebei moet.
Nu wachten tot de 13e
eerst opsturen die shit naar de ibg, dan krijg je daarna als je ingeloot bent vanzelf de rest van de formulieren thuisgestuurd van de uni.quote:Op maandag 19 juni 2006 12:16 schreef obl het volgende:
Oh ja hoe zit dat trouwens, moet ik me nou ook aanmelden bij de uni of niet? Of regelt Ib-groep verder alles?
Dude, heb je het op het gemeentehuis laten doen?quote:Op maandag 19 juni 2006 12:17 schreef Repeat het volgende:
gewaarmerkte kopien laten maken op het gemeentehuis is duur trouwens
ja gek he, als je school dicht is. En dan nog, ben toch stinkend rijk.quote:Op maandag 19 juni 2006 13:19 schreef m021 het volgende:
[..]
Dude, heb je het op het gemeentehuis laten doen?
Op mijn school zette de rector er gewoon een handtekening op. Dat is ook een waarmerk, en het is gratis.
Waarom zeur je dan dat het duur isquote:Op maandag 19 juni 2006 13:44 schreef Repeat het volgende:
[..]
ja gek he, als je school dicht is. En dan nog, ben toch stinkend rijk.
Leen van Frisiaquote:Op dinsdag 20 juni 2006 19:28 schreef mol_air het volgende:
een beetje arts rijdt een Maserati....zie hoofd chirugie bij ons :p
Duidelijk.. en natuurlijk ook een 9.3 Sport Cabrio Aeroquote:Op dinsdag 20 juni 2006 19:09 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Audi![]()
Een echte arts rijdt natuurlijk rond in een Saab![]()
Zijn er toch ook maar 5? Groningen, Nijmegen, Amsterdam (AMC), Rotterdam en Maastricht? En vanuit Amsterdam of Rotterdam kunnen ze vast wel ff de ernstige traumagevalletjes uit Leiden en ommestreken ophalen.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:06 schreef Repeat het volgende:
Leiden heeft als armoedeuniversiteit niet eens een traumahelikopter
4quote:Op dinsdag 20 juni 2006 23:59 schreef Singa het volgende:
[..]
Zijn er toch ook maar 5? Groningen, Nijmegen, Amsterdam (AMC), Rotterdam en Maastricht? En vanuit Amsterdam of Rotterdam kunnen ze vast wel ff de ernstige traumagevalletjes uit Leiden en ommestreken ophalen.
om even terug te komen op deze geweldige discussie (quote:
Dat moet toch verwarring opleveren voor patiënten van artsen die 'coecum' gebruiken.quote:Op woensdag 21 juni 2006 14:22 schreef Repeat het volgende:
om even terug te komen op deze geweldige discussie (), ik zag een paar dagen geleden in een of ander medisch blaadje wat bij ons in de bibliotheek lag in een artikel ook coecum staan
Haha, cool is dat de eerste keer hèquote:Op donderdag 22 juni 2006 15:53 schreef Hoolaa het volgende:
best leuk met zon witte jas door het ziekenhuis lopen
quote:Op maandag 12 juni 2006 12:23 schreef Singa het volgende:
Gauw doorposten, we moeten Rechten voorbij!
Een rechtenstudentquote:
Nee, ze volgens mij nu tegenwoordig, had hun hulp nodigquote:Op donderdag 22 juni 2006 20:10 schreef m021 het volgende:
[..]
Een rechtenstudent
Heeft D_D je zitten opstoken om hier een kijkje te nemen?
Hmm, ik meende de tekst voor dit topic aangepast te hebbenquote:Op donderdag 22 juni 2006 21:57 schreef m021 het volgende:
Slowchat mocht toch sowieso al niet in dit topic?
In dat geval nietquote:Op donderdag 22 juni 2006 22:21 schreef Repeat het volgende:
Dus voor ons verandert er eigenlijk niks?
Volgens mij klopt dat niet. Ze zijn dacht ik gewoon verplicht, ongeacht in welk jaar je zit.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 18:25 schreef Repeat het volgende:
Wie kan dit even bevestigen?
In het eerste jaar moet je je vgt halen, of iig in het tweede jaar, omdat je anders je P niet haalt.
Als je je P gewoon in je eerste jaar hebt gehaald, dan hoeft je toch de vgt in jaar 2,3,4 en 5 niet meer te doen, zolang je je vgt in jaar 6 dan maar haalt?
Bij ons moet je de VGT van het jaar voor de coschappen hebben om aan je coschappen te mogen beginnen.quote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:35 schreef intoxicated het volgende:
VGT-4 moet je volgens mij hebben om aan je coschappen te mogen beginnen![]()
shit, daar gaat mn hele planquote:Op vrijdag 23 juni 2006 21:35 schreef intoxicated het volgende:
VGT-4 moet je volgens mij hebben om aan je coschappen te mogen beginnen![]()
quote:Op woensdag 28 juni 2006 16:46 schreef Singa het volgende:
Wij krijgen geen bladzijden op...
Ja maar later in je landhuis staat zo'n eigen bibliotheek vol met boeken natuurlijk veel beter dan 1 zo'n laptop in de kast waar alle boeken op staanquote:Op donderdag 29 juni 2006 00:15 schreef intoxicated het volgende:
Hihi, moet je 's bij de Kooyker in het LUMC gaan kijken, daar liggen serieus boeken van 450 euro![]()
Oh, en van die 20-blz chirurgie-handleidingen van 120 euro![]()
Hint: Bieb + Balie + CD + Laptop + Copypaste
ja stuk vet peritoneumquote:Op donderdag 29 juni 2006 12:33 schreef Bhai het volgende:
De Netter tekeningen die op colleges worden gebruikt zien er idd mooier en duidelijker uit dan Sobotta
Om deze reeks van 14 topics nog beetje inhoudelijk te houden: Omentum majus = peritoneum
quote:Op donderdag 29 juni 2006 15:37 schreef Repeat het volgende:
hadden ze overdag betere dingen te doen?![]()
Lijkt me een typisch geval van rectum luminum.quote:Op donderdag 29 juni 2006 18:47 schreef Bhai het volgende:
Tentamenvraag:
Welke aandoening heeft de meneer op deze foto:
[afbeelding]
![]()
![]()
![]()
ze hangen nu boven je bed neem ik aan?quote:Op donderdag 29 juni 2006 22:49 schreef intoxicated het volgende:
Woei, MRI was grappig, helemaal niet scary en het geluid viel echt super mee![]()
En de plaatjes na afloop waren geniaal.![]()
Wat een reden om te SOG'en.quote:Op donderdag 29 juni 2006 23:17 schreef Repeat het volgende:
Ik kan trouwens echt niet leren nu het kabinet gevallen is![]()
goeie! doe ik ook.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:17 schreef Hoolaa het volgende:
misschien een puntophoging, ik zet t morgen op de GOES enquete
Wat niet eerder vertelt?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:19 schreef Spyronius het volgende:
Kom er dus nu achter dat doordat ik met zo'n extra cursus scheikunde bezig ben, dat de ib-groep het niet eerder verteld voordat ik hun het bewijs toe stuur dat ik scheikunde gehaald heb
Ze moeten veel strenger gaan selecteren op iemands kwaliteiten en veel minder mensen binnenlaten.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 00:19 schreef Spyronius het volgende:
Nou de partij die het lotings systeem afschaft en een eerlijker systeem verzint heeft mijn stem
Kom er dus nu achter dat doordat ik met zo'n extra cursus scheikunde bezig ben, dat de ib-groep het niet eerder verteld voordat ik hun het bewijs toe stuur dat ik scheikunde gehaald heb
en ze moeten het aantal studenten per jaar terugbrengen van 2500something naar 1000. 100 per uni per jaar oidquote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:35 schreef Singa het volgende:
[..]
Ze moeten veel strenger gaan selecteren op iemands kwaliteiten en veel minder mensen binnenlaten.(ik ben immers toch al binnen
)
Mee eens.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 12:40 schreef Repeat het volgende:
[..]
en ze moeten het aantal studenten per jaar terugbrengen van 2500something naar 1000. 100 per uni per jaar oid
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 13:04 schreef Bhai het volgende:
[..]
Ze moeten sowieso minder meiden toelaten. Als 50% ofzo daarvan toch stopt![]()
Nou ja, mensen die een 8 of hoger gemiddeld staan zijn meestal ook niet de sociaalste mensen. Oké, uitzonderingen daargelaten natuurlijk.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:35 schreef Singa het volgende:
[..]
Ze moeten veel strenger gaan selecteren op iemands kwaliteiten en veel minder mensen binnenlaten.(ik ben immers toch al binnen
)
is dit voor je hobby?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 19:35 schreef intoxicated het volgende:
Deze is't geworden.![]()
Offtopic: De NS heeft me geprobeerd te vermoorden! Ze waren alleen een uur te laat![]()
Ssjt... dan vertel ik ook niet dat jij gynaecologie-boeken spaartquote:
quote:Op vrijdag 30 juni 2006 23:04 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Ssjt... dan vertel ik ook niet dat jij gynaecologie-boeken spaart![]()
idd, zitten ze te lachen met zn allen als ze het blokboek en het tentamen maken: "ghehehehe, de opbouw van het blok en het tentamen passen helemaal niet bij elkaar, mhuhahaha"quote:Op zaterdag 1 juli 2006 00:00 schreef Bhai het volgende:
Het tentamen was volgens mij een beetje net als zenuwstelsel
Gewoon compleet andere dingen dan wat we voornamelijk moesten lerenDit doen ze echt express...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |