Nu doe je net alsof dit topic in feite overbodig is, omdat de vraagstelling logischerwijs tot slechts één antwoord kan leiden. Vergeet echter niet dat dit helemaal niet zo vanzelfsprekend is. Onlangs heb ik eens rondgekeken op het forum van de NVD en daar werd door sommige waaghalzen ook dit issue opgeworpen, maar zij werden per direct afgedaan als gelijken aan de pedo's (onder de noemer: "wie niet met ons is, is tegen ons!"). Mensen denken niet na, terwijl ze dat wel zouden moeten... zeker op het gebied van dit soort problemen.quote:Op zondag 11 juni 2006 13:52 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Hier heeft nog niemand op gereageerd?
Een mooie post, Doffyquote:Op zondag 11 juni 2006 14:06 schreef Doffy het volgende:
Op die manier gezien hebben velen van ons de Christus in zich. En ik denk dat we op die manier ook zouden moeten kijken naar seksueel getinte zaken, pedofilie incluis. Wat niet wil zeggen dat alles maar toegestaan moet zijn, want dat moet niet, maar het wezen van de mensen moet erkend en daarmee gerespecteerd worden.
Oke dit hele stukje is dus simpel jezelf als gelovige indekken, om zo te blijven roepen tegen diegene die niet geloven en jouw geloof proberen te weerleggen, 'jouw sluier is nog niet gevallen!'. Beetje jammer, omdat dat dus ook weer geen reet met inhoudelijk over geloof discussiëren te maken heeft, iets wat met gelovigen trouwens praktisch nooit mogelijk is.quote:Op zondag 11 juni 2006 14:27 schreef Viking84 het volgende:
Ik ben ervan overtuigd dat iedereen een sprankje van de Christus in zich heeft, hoewel je ook wel groeperingen hebt die denken dat de kennis maar aan een selecte groepering is voorbehouden. Het punt is dat niet iedereen deze goddelijke entiteit in zichzelf heeft gevonden. Zodra je die gevonden hebt, worden je ogen geopend. Of in boeddhistische termen: de sluier van Maya hangt om de meeste mensen heen en stukje bij beetje, in dit leven en in andere levens, wordt deze sluier opgeheven. We kunnen het degenen wiens ogen nog gesloten zijn dan ook niet berispen, want het is pure onwetendheid![]()
maar we gaan weer off
ik snap je puntquote:Op zondag 11 juni 2006 14:46 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Oke dit hele stukje is dus simpel jezelf als gelovige indekken, om zo te blijven roepen tegen diegene die niet geloven en jouw geloof proberen te weerleggen, 'jouw sluier is nog niet gevallen!'. Beetje jammer, omdat dat dus ook weer geen reet met inhoudelijk over geloof discussiëren te maken heeft, iets wat met gelovigen trouwens praktisch nooit mogelijk is.
Ik kan er niet zo goed tegen als mensen zoiets als argument aandragen. FuifDuif zou zoiets namelijk ook kunnen zeggen, een van de redenen waarom ik bijna nooit meer inhoudelijk op hem reageer trouwens...
Maar dat is weer helemaal offtopic![]()
geeft niet dat je me dom noemde![]()
Dit vind ik een zeer belangrijke opmerking. Het is inderdaad opmerkelijk dat ondanks die hele hype rondom het rationalisme, er nog altijd mensen zijn die een soort innerlijk weten ervaren. Ik doel daarmee niet op dogmatische religies of kuddegedrag in religieus opzicht, maar een individueel innerlijk weten/gevoel omtrent het hogere.quote:Op zondag 11 juni 2006 15:15 schreef Viking84 het volgende:
Oh ja, dat Fuifduif en ik het over zulke fundamentele zaken roerend eens zijn bewijst eens te meer de juistheid van mijn visie (in mijn eigen, voeg ik er bescheiden aan toe). Was ik de enige die er zo over dacht, dan zou ik eerder aan schizofrenie denken
Discussies zijn alleen nuttig als je 2 of meer antwoorden kan hebben, dus ja, ik acht dit topic inmiddels overbodig omdat we allemaal zoals jij ook concludeert een eenduidig antwoord hebben.quote:Op zondag 11 juni 2006 14:07 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Nu doe je net alsof dit topic in feite overbodig is, omdat de vraagstelling logischerwijs tot slechts één antwoord kan leiden.
Ze krijgen van jou dus geen respect, omdat ze een geaardheid hebben waar ze niet voor hebben gekozen?quote:Op zondag 11 juni 2006 08:59 schreef Megumi het volgende:
Nekschot is idd wat overdreven. Maar van mij krijgen ze geen respect. Dat hebben zij ook niet voor kinderen. Ook al blijft het alleen bij denken en niet doen.
Nee omdat zij onrespectabele dingen doen met "onschuldige" jonge zich niet beseffende rationele enz enz enz kinderen.quote:Op zondag 11 juni 2006 16:04 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ze krijgen van jou dus geen respect, omdat ze een geaardheid hebben waar ze niet voor hebben gekozen?
Diegenen waar het daar over ging doen dat dus juist niet..quote:Op zondag 11 juni 2006 16:05 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Nee omdat zij onrespectabele dingen doen met "onschuldige" jonge zich niet beseffende rationele enz enz enz kinderen.
Oh, nu ben ik weer voetbal kijken
quote:Op zondag 11 juni 2006 16:05 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Nee omdat zij onrespectabele dingen doen met "onschuldige" jonge zich niet beseffende rationele enz enz enz kinderen.
Oh, nu ben ik weer voetbal kijken
Het begint onderhand toch wat triest te worden, die kruistocht van jou tegen mij. Man, ga eens wat nuttigs doen. Ik ben niet de enige die het topic in stand houdt. Dat doet een ieder die eraan bijdraagt. Alsof de TS bij machte is om een topic levend te houden, wanneer niemand anders deelneemtquote:Op zondag 11 juni 2006 16:03 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Discussies zijn alleen nuttig als je 2 of meer antwoorden kan hebben, dus ja, ik acht dit topic inmiddels overbodig omdat we allemaal zoals jij ook concludeert een eenduidig antwoord hebben.
Ik wacht je volgend topic af en hoop dat je iets nieuws zal aansnijden dan waar je al topics over hebt geopend. Alhoewel het mij niet zou verbazen dat je dit topic oneindig probeert te rekken om toch aan je gerief te komen, ook al is je vraag meerdere malen beantwoord, want je mag blijkbaar weer hier helemaal uitleven zoals in SEX, dat moet gewoon te gek voor je zijn, je hebt zelfs yvonne tot zwijgen gebracht, iets waarvan ik dacht dat dat onmogelijk was.
Je hebt duidelijk niet gelezen waar dit topic over gaat. Hoe durf jij mij te bekritiseren!quote:Op zondag 11 juni 2006 16:05 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
We hebben het niet over een geaarheid maar misbruik van kinderen. Dat is denk ik heel wat anders. Laten we dat even niet vergeten. Een man of vrouw die met jonge kinderen en dan bedoel ik bijvoorbeeld een kind van zes sex heeft, misbruikt haar of zijn machtpositie ten opzichte van zo een kind. Ik heb dat van nabij mogen meemaken. En was zelf kind. Maar we hebben die vent wel laten opsluiten uiteindelijk.quote:Op zondag 11 juni 2006 16:04 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ze krijgen van jou dus geen respect, omdat ze een geaardheid hebben waar ze niet voor hebben gekozen?
We hebben het hier dus WEL over de geaardheid en daarnaast het niet praktiseren van die gevoelens die ermee gepaard gaan!quote:Op zondag 11 juni 2006 16:24 schreef Megumi het volgende:
[..]
We hebben het niet over een geaarheid maar misbruik van kinderen.dat is denk ik heel wat anders. Laten we dat even niet vergeten. Een man of vrouw die met jonge kinderen en dan bedoel ik bijvoorbeeld een kind van zes sex heeft, misbruikt haar of zijn machtpositie ten opzichte van zo een kind. Ik heb dat van nabij mogen meemaken. En was zelf kind. Maar we hebben die vent wel laten toen opsluiten uiteindelijk. Daarnaast van de Chinezen tot de Romeinen. Van de Inka's tot de Tolteken. Er is geen enkele cultuur in de wereld die pedofielie een normaal verschijnsel vindt. Dus nee respect hebben ze niet van mij. Hooguit een heel klein beetje begrip. Vandaar dat dat ik ze geen nekschot wil geven.
lieverd, we hebben het wél over geaardheid. Voor de laatste keer:quote:Op zondag 11 juni 2006 16:24 schreef Megumi het volgende:
[..]
We hebben het niet over een geaarheid maar misbruik van kinderen.dat is denk ik heel wat anders. Laten we dat even niet vergeten. Een man of vrouw die met jonge kinderen en dan bedoel ik bijvoorbeeld een kind van zes sex heeft, misbruikt haar of zijn machtpositie ten opzichte van zo een kind. Ik heb dat van nabij mogen meemaken. En was zelf kind. Maar we hebben die vent wel laten toen opsluiten uiteindelijk. Daarnaast van de Chinezen tot de Romeinen. Van de Inka's tot de Tolteken. Er is geen enkele cultuur in de wereld die pedofielie een normaal verschijnsel vindt. Dus nee respect hebben ze niet van mij. Hooguit een heel klein beetje begrip. Vandaar dat dat ik ze geen nekschot wil geven.
quote:Op zondag 11 juni 2006 16:27 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
We hebben het hier dus WEL over de geaardheid en daarnaast het niet praktiseren van die gevoelens die ermee gepaard gaan!
Nope je bent hetro en af en toe houd je als vent er van om je te laten afzuigen door een baby. Die je samen met je hetro vrouw hebt gemaakt bijvoorbeeld. Makkelijk he.quote:Op zondag 11 juni 2006 16:27 schreef Viking84 het volgende:
[..]
lieverd, we hebben het wél over geaardheid. Voor de laatste keer:
pedofilie is de neiging om met kinderen te vozen
pedoseksualiteit is dit ook daadwerkelijk doen
net zoals homofilie en homoseksualiteit ook niet hetzelfde zijn. Een homofiel wordt in bepaalde kerken wel geaccepteerd, maar een homoseksueel dan weer niet.
Lastig hè
op zo'n grote domheid ga ik niet eens inquote:Op zondag 11 juni 2006 16:32 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nope je bent hetro en af en toe houd je als vent er van om je te laten afzuigen door een baby te laten afzuigen door een kind die je zelf met je hetro vrouw hebt gemaakt bijvoorbeeld. Makkelijk he.
quote:Op zondag 11 juni 2006 16:32 schreef Megumi het volgende:
[..]
Nope je bent hetro en af en toe houd je als vent er van om je te laten afzuigen door een baby. Die je samen met je hetro vrouw hebt gemaakt bijvoorbeeld. Makkelijk he.
Dat is dus helaas wat er wel vaak in de praktijk gebeurd. Kinderen worden vaak jaren lang sexueel, geestelijk en lichamelijk misbruikt door een van de ouders. En wat wel opmerkelijk is vaak binnen hetro gezinnen. Dat is de praktijk. En er is geen manier van denken of een ideologie dat dat kan rechtvaardigen. Lastig he.quote:Op zondag 11 juni 2006 16:33 schreef Viking84 het volgende:
[..]
op zo'n grote domheid ga ik niet eens in
Maar je begrijpt het nietquote:Op zondag 11 juni 2006 16:37 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat is dus helaas wat er wel vaak in de praktijk gebeurd. Kinderen worden vaak jaren lang sexueel, geestelijk en lichamelijk misbruikt door een van de ouders. En wat wel opmerkelijk is vaak binnen hetro gezinnen. Dat is de praktijk. En er is geen manier van denken of een ideologie dat dat kan rechtvaardigen. Lastig he.
sorry, maar ik snap niet goed wat dat met dit topic te maken heeftquote:Op zondag 11 juni 2006 16:37 schreef Megumi het volgende:
[..]
Dat is dus helaas wat er wel vaak in de praktijk gebeurd. Kinderen worden vaak jaren lang sexueel, geestelijk en lichamelijk misbruikt door een van de ouders. En wat wel opmerkelijk is vaak binnen hetro gezinnen. Dat is de praktijk. En er is geen manier van denken of een ideologie dat dat kan rechtvaardigen. Lastig he.
Iemand zij al eerder in het topic dat pedofilie geen geaardheid is. Mensen die zich schuldig maken daaraan zijn vaak mensen die zelf ook misbruikt zijn. En van daaruit is het vaak fout gegaan. Daarom moeten die mensen ook geen doodstraf krijgen of wat dat ook. Kijk FuifDuif het misbruiken van een mens kan nooit. Maar vaak voelen mensen dat ze dat vanuit een positie van macht wel mogen doen. Nemen en nooit geven. Ook kan ik met je meegaan dat een mens een wezen kan zijn dat zich overgeeft aan lusten en dergelijke.quote:Op zondag 11 juni 2006 16:41 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Maar je begrijpt het niet. Niemand keurt dat goed! Maar daar hebben we het niet over! We hebben het over mensen die geboren zijn met een pedofiele geaardheid, maar die wel degelijk hun eigen seksuele gevoelens onder controle hebben in het belang van kinderen! Die mensen zijn waardevolle burgers! Meer waardevol dan die Neanderthalers die toegeven aan one-night-stands
.
Het is wel iets wat dit topic oproept.quote:Op zondag 11 juni 2006 16:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
sorry, maar ik snap niet goed wat dat met dit topic te maken heeft
Dus nu om het om te keren, diegenen die een geaardheid hebben waar ze niet voor gekozen hebben moeten worden gerespecteerd? Klinkt net zo stom als jouw vraag he?quote:Op zondag 11 juni 2006 16:04 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat moet jij zeggen, is dit nuttig tijdverdrijf voor jou FD? Het valt me op dat je nogal op je fans en mensen die bereid zijn in je topic te reageren zit te teren. Het maakt van jou nog steeds geen populaire persoon of een messias. Hou maar op over triestheid, kijk toch lekker een keer (1 keertje maar, meer niet!) naar jezelfquote:Op zondag 11 juni 2006 16:08 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Het begint onderhand toch wat triest te worden, die kruistocht van jou tegen mij. Man, ga eens wat nuttigs doen. Ik ben niet de enige die het topic in stand houdt. Dat doet een ieder die eraan bijdraagt. Alsof de TS bij machte is om een topic levend te houden, wanneer niemand anders deelneemt. Denk na! Dat Yvonne zich teruggetrokken heeft kan verder net zo goed te maken hebben met het FEIT, dat ik dit topic met goede intenties heb geopend en wel zonder bijbedoelingen!
Weet jij zelf wel waar jouw zelf geopende topic over gaat? O nee, dat kan niet als je telkens zit te rekken om je topic in leven te houden door steeds een vraag te stellen die al ten vaker van vaakst is beantwoordquote:Op zondag 11 juni 2006 16:08 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Je hebt duidelijk niet gelezen waar dit topic over gaat. Hoe durf jij mij te bekritiseren!
Waardevol in welke zin dan?quote:Op zondag 11 juni 2006 16:41 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Maar je begrijpt het niet. Niemand keurt dat goed! Maar daar hebben we het niet over! We hebben het over mensen die geboren zijn met een pedofiele geaardheid, maar die wel degelijk hun eigen seksuele gevoelens onder controle hebben in het belang van kinderen! Die mensen zijn waardevolle burgers! Meer waardevol dan die Neanderthalers die toegeven aan one-night-stands
.
Kan ik mij voorstellen, maar wat is dan jouw voorstel? Wat moet een nette pedofiel nog meer doen?quote:Op zondag 11 juni 2006 17:07 schreef senesta het volgende:
[..]
Waardevol in welke zin dan?
Zo dat je ze voor een klas kinderen zet?
Zo dat je ze op jouw kinderen laat passen?
Het grote nadeel is dat niemand ooit weet of een pedofiel uiteindelijk toe gaat geven aan het verlangen.
Al zou ik weten dat een pedofiel niet zou praktiseren, al zou ik de garantie hebben dat iemand mijn kinderen ooit aan zou raken, ik weet dat diegene mijn kinderen op een andere manier bekijkt dan elk ander, het idee alleen al maakt me onpasselijk.
O god, ja waardevol zijn ze!! Die kindergeile volwassenen, we zouden ze ab-so-luut niet kunnen missen als kiespijn. Maar o jee, one-night-stands.... Dat soort mensen zouden naar de hel moeten?quote:Op zondag 11 juni 2006 16:41 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
.
Waarom zouden ze niet gerespecteerd moeten worden zoals ieder ander?quote:Op zondag 11 juni 2006 16:57 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Dus nu om het om te keren, diegenen die een geaardheid hebben waar ze niet voor gekozen hebben moeten worden gerespecteerd? Klinkt net zo stom als jouw vraag he?
Nekschot? O, dat gaat te ver .... Mensen die waarde zien in pedofielen hun kindertjes geven aan zo een pedo, daar heb zelfs ik geen problemen mee en heeft die pedo toch wat te genieten terwijl hij geaaid wordt door pedoknuffelaars?quote:Op zondag 11 juni 2006 17:08 schreef FuifDuif het volgende:
[..]
Kan ik mij voorstellen, maar wat is dan jouw voorstel? Wat moet een nette pedofiel nog meer doen?
Leg mij eens liever uit waarom ze WEL gerespecteerd zouden moeten wordenquote:Op zondag 11 juni 2006 17:11 schreef Alicey het volgende:
[..]
Waarom zouden ze niet gerespecteerd moeten worden zoals ieder ander?
Omdat ieder mens in beginsel gelijk is, en imo alleen autonome acties respectabel of niet zijn.quote:Op zondag 11 juni 2006 17:13 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Leg mij eens liever uit waarom ze WEL gerespecteerd zouden moeten worden
ze kunnen er niet zoveel aan doen. echter, zoals we ook met moordenaars doen, dient het gedrag wel gestraft te worden - deels als afschrikking, deels om herhaling te voorkomen, deels als straf.quote:Op zondag 11 juni 2006 17:13 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Leg mij eens liever uit waarom ze WEL gerespecteerd zouden moeten worden
Ik kan moeilijk "Hej, je geilt op mijn kinderen of misschien neuk je ze al maar ik respecteer je!! Wil je wat drinken op mijn kosten" uit mijn strot krijgen. Jij zal het wel kunnen zeker?quote:Op zondag 11 juni 2006 17:15 schreef Alicey het volgende:
[..]
Omdat ieder mens in beginsel gelijk is, en imo alleen autonome acties respectabel of niet zijn.
Als er geen draagvlak wordt geschapen voor pedofielen die zich niet pedoseksueel gedragen en dat ook absoluut niet willen, vind ik het wel begrijpelijk dat sommigen dan toch overgaan tot daden. Sorry hoor, maar als je door de samenleving wordt uitgekotst, waarom zou je je er dan niet tegen keren?quote:Op zondag 11 juni 2006 17:18 schreef senesta het volgende:
Lekker uit de buurt van kinderen blijven, chemische castratie, weet ik veel.
Het lullige is dat het welzijn van mijn kinderen me voor alles gaat en ik weet zeker dat dat voor elke ouder zo is, het belang van een pedofiel staat dan ergens onder op mijn lijstje.
Jammer voor die pedofiel die inderdaad nooit zal practiseren.
Daarom denk ik dat je nooit op een punt van acceptatie komt.
Hoe vaak hoor je nog steeds niet de verhalen van misbruikte kinderen, sommige zelfs vermoord, dit maakt in mensen een oergevoel wakker, een walging vanuit je tenen.
Dat gaat niet weg, en mijns inzien moet dat ook niet.
Dus jij zou je kind toevertrouwen aan een pedofiel die nog nooit gepraktiseerd heeft en waarvan je weet die die pedofiele gevoelens heeft?quote:Op zondag 11 juni 2006 17:15 schreef Alicey het volgende:
[..]
Omdat ieder mens in beginsel gelijk is, en imo alleen autonome acties respectabel of niet zijn.
Wat een onzin.quote:Op zondag 11 juni 2006 10:09 schreef FuifDuif het volgende:
In de Griekse Oudheid was het anders heel normaal.
Lees even de reactie van FuifDuif die boven de reactie staat waar ik nu op reageer. Mocht je dat verschil niet zien, reageer dan maar niet meer.quote:Op zondag 11 juni 2006 17:20 schreef SolidasRock het volgende:
[..]
Ik kan moeilijk "Hej, je geilt op mijn kinderen of misschien neuk je ze al maar ik respecteer je!! Wil je wat drinken op mijn kosten" uit mijn strot krijgen. Jij zal het wel kunnen zeker?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |