Pitchfork had het er een maand geleden ook al over, inderdaad. Ze bespraken toen het nummer Jane is fat, wat erg cuieus klinkt - beetje Anticon/Animal Collective-achtig qua vocalen.quote:Op donderdag 15 juni 2006 11:53 schreef Z het volgende:
Oh No! Oh My! is leuk.
http://www.myspace.com/ohnoohmyband
Luister nu al voor de derde keer deze week naar de plaat, wellicht zal nu eindelijk het kwartje een keer vallen. Ik laat het nog wel weten.quote:Op woensdag 14 juni 2006 19:36 schreef Mr-Malarini het volgende:
[..]
Vond dat toch wel een leuk album hoor. De link werd toen al gauw gelegd met The Strokes, heb ik zelf nooit gedaan. Had toch wel aardig wat favoriete nummers op dat album, zoals bijvoorbeeld Crying Just For Show.
Die zijn inderdaad hot, ik had collega's, die nooit naar London Calling geweest waren, die dus naar London Calling gingen om de Kooks te zien. Ik vraag me af hoe 'al die mensen' The Kooks dan hebben leren kennen, werden ze getipt in de Oor ofzo? Wordt die dan dor nog zoveel mensen gelezen?quote:Op donderdag 15 juni 2006 12:11 schreef ranja het volgende:
Trouwens wtf zijn nou weer the Kooks, nieuw hypebandje zeker? Zag dat hun concert in Rotown al strak uitverkocht is terwijl het pas over een paar weken is.
Sofa Song vond ik vorig jaar wel een aardige single, maar op basis van eigenlijk heel weinig echt opvallende singles en dito album zijn ze ineens "groot" geworden. Juiste band op de juiste plaats op het juiste moment, lijkt me. Stonden een tijdje terug ook in het voorprogramma van Arctic Monkeys, geloof ik.quote:Op donderdag 15 juni 2006 13:35 schreef Z het volgende:
[..]
Die zijn inderdaad hot, ik had collega's, die nooit naar London Calling geweest waren, die dus naar London Calling gingen om de Kooks te zien. Ik vraag me af hoe 'al die mensen' The Kooks dan hebben leren kennen, werden ze getipt in de Oor ofzo? Wordt die dan dor nog zoveel mensen gelezen?
Zelf vind ik er niets aan trouwens.
Worden al een tijdje gehypet op een aantal amerikaanse blogs. En terecht natuurlijk. De teksten zijn echt zalig.quote:Op donderdag 15 juni 2006 11:53 schreef Z het volgende:
Oh No! Oh My! is leuk.
http://www.myspace.com/ohnoohmyband
Heeft ook wel wat Pavement-igs. Klinkt goed, dank voor de tip!quote:Op donderdag 15 juni 2006 14:00 schreef placebeau het volgende:
Nu ik het toch over die site heb, dit is ook wel een ontdekking. Arms.
Ik vind ze wél heel leukquote:Op donderdag 15 juni 2006 13:48 schreef -Dries- het volgende:
The Kooks zijn idd niet echt speciaal.
Dat klinkt leuk!quote:Op donderdag 15 juni 2006 14:00 schreef placebeau het volgende:
De hele indieblogosphere begint zo langzamerhand wel heel erg op dingen als NME te lijken, trouwens - elke maand weer een ander obscuur knuffelbandje die in recordtijd zichzelf uitstrekt over de hele wereld op basis van een paar invloedrijke bloggers. Artiesten worden tegenwoordig ook gewoon gemaakt door het Internet, en er is eigenlijk net zoveel gepapegaai hier als in pakweg de Britse of Nederlandse muziekpers.quote:Op donderdag 15 juni 2006 14:00 schreef placebeau het volgende:
Je moet de Myspace nummers van Oh No! Oh My! even beluisteren, dat zijn totaal andere nummers.quote:Op donderdag 15 juni 2006 14:16 schreef Lieke_K het volgende:
[..]
Dat klinkt leuk!Moet zeggen dat ik dat Oh No! Oh My! niet echt wat vind, althans die twee mp3's bij dat interview. En The Kooks vind ik dan weer wél leuk, wat knullig, maar zéér leuk!!
![]()
Ja, nogal hè.quote:Op donderdag 15 juni 2006 14:22 schreef Grobbel het volgende:
Arms klinkt best okay hoor, daar niet van, maar al die superlatieven over bijvoorbeeld Tiger Tamer zijn toch wel wat overtrokken.
Inderdaad, stuk beter. Ik vind zijn stem niet echt mooi (moet je even doorheen misschien), muziek is verder leuk!quote:Op donderdag 15 juni 2006 14:24 schreef Z het volgende:
Je moet de Myspace nummers van Oh No! Oh My! even beluisteren, dat zijn totaal andere nummers.
Walk in the Park is leukquote:Op donderdag 15 juni 2006 14:19 schreef -Dries- het volgende:
Wow zeg, Oh No! Oh My! is vet!
Joan As Police Woman dan natuurlijk.quote:Op vrijdag 16 juni 2006 14:22 schreef Neleos het volgende:
Ik zal eens wat genoemde bandjes uit dit topic uitchecken.![]()
En het jaar is nog maar halverwege!quote:Op vrijdag 16 juni 2006 20:23 schreef methodmich het volgende:
[..]
Joan As Police Woman dan natuurlijk.
Plaat van het jaar? Zou zomaar kunnen.
Plaat van jaarquote:Op vrijdag 16 juni 2006 20:23 schreef methodmich het volgende:
[..]
Joan As Police Woman dan natuurlijk.
Plaat van het jaar? Zou zomaar kunnen.
Binnenkort vast meer als Pfaf zijn mooie topic maakt over tussenstanden. Na het WK.
Modest Mouse, is dat niet die band die al jarenlang onder contract staat bij Sony/Epic?quote:Op zaterdag 17 juni 2006 02:08 schreef Intxaurraga het volgende:
Overbodige reeks eigenlijk. Er bestaat toch maar een echte indieband: Modest Mouse.
Blijven luisteren!quote:Op zaterdag 17 juni 2006 02:08 schreef Intxaurraga het volgende:
De rest van de zogenaamde grote indiebands kunnen met gemak ergens in het rijtje alternatieve rock/pop/synth rock/post-punk/twee/electronic of emo worden geplaatst.
Ook hoog op de playlist van Radio One, ik werd er vanmorgen mee wakker.....INderdaad niks speciaals, maar dat vind ik van de meeste Engelse bandjesquote:Op donderdag 15 juni 2006 13:41 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Sofa Song vond ik vorig jaar wel een aardige single, maar op basis van eigenlijk heel weinig echt opvallende singles en dito album zijn ze ineens "groot" geworden. Juiste band op de juiste plaats op het juiste moment, lijkt me. Stonden een tijdje terug ook in het voorprogramma van Arctic Monkeys, geloof ik.
Als je indie gelijk staat aan 'indepent band', dan zit ik natuurlijk onzin uit te kramen. Maar als er iets van een indie sound bestaat bestaat, is Modest Mouse wat mij (en henzelf) betreft een van weinige bands die overblijft.quote:Op zaterdag 17 juni 2006 07:55 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Modest Mouse, is dat niet die band die al jarenlang onder contract staat bij Sony/Epic?
[..]
Blijven luisteren!
ik vind het niet echt indie om jezelf indie te vindenquote:Op zaterdag 17 juni 2006 12:44 schreef Intxaurraga het volgende:
Maar als er iets van een indie sound bestaat bestaat, is Modest Mouse wat mij (en henzelf) betreft een van weinige bands die overblijft.
Hwa, ik heb geen zin in een wellus nietus discussie over welke albums beter zijn en waarom.quote:Op zondag 18 juni 2006 11:39 schreef methodmich het volgende:
[..]
Nou, hoeveel betere heb jij al gehoord dan?
Ik heb persoonlijk meer met belle en sebastian, final fantasy, an pierle of ester drang. Maar ik moet eigenlijk nog een keertje goed op een rijtje zetten wat er dit jaar allemaal is uitgekomen.quote:Op zondag 18 juni 2006 17:08 schreef methodmich het volgende:
Ik ben gewoon benieuwd welke jij hoger zou zetten. Maar we wachten Pfafs topic af.
Dat is een toffe plaat ja.quote:Op maandag 19 juni 2006 00:24 schreef Grobbel het volgende:
[..] The Figurines [..]
Hier sluit ik me helemaal bij aan, aanvankelijk vond ik het een teleurstellend eerste halfjaar, maar eigenlijk is er best wel wat interessants uitgebracht, alleen geen (weinig) échte klassiekers.quote:Op zondag 18 juni 2006 23:37 schreef bigshadow het volgende:
Ik vind het wel een aardig jaar, veel platen van een behoorlijk niveau, alleen mis ik echte knallers. Het is nu meer van het ene bandje naar het andere bandje hobbelen zonder dat er echte blijvers tussen zitten, maar we zijn pas halverwege dus er kan nog genoeg komen.
Goed dat je me er aan herinnert, zal deze een dezer dagen weer eens opzetten.quote:Op zondag 18 juni 2006 23:39 schreef ranja het volgende:
Is de nieuwe Asobi Seksu al langsgekomen hier trouwens? Leuk album, maar niet helemaal zo goed als het debuut helaas.
ik vind het een leuk bandje, maar het is idd irritant dat zulke optredens al ver van tevoren uitverkocht zijn. moet je weer weken eerder gaan bedenken of je wilt gaan en kaartjes halen... dat geldt niet alleen voor The Kooks maar voor menig gitaarbandje waar je voorheen zonder problemen op de avond zelf een kaartje kon halen.quote:Op donderdag 15 juni 2006 12:11 schreef ranja het volgende:Trouwens wtf zijn nou weer the Kooks, nieuw hypebandje zeker? Zag dat hun concert in Rotown al strak uitverkocht is terwijl het pas over een paar weken is.
Ik ga er heenquote:Op maandag 19 juni 2006 11:12 schreef Imaginary_Friend het volgende:
[..]
ik vind het een leuk bandje, maar het is idd irritant dat zulke optredens al ver van tevoren uitverkocht zijn. moet je weer weken eerder gaan bedenken of je wilt gaan en kaartjes halen... dat geldt niet alleen voor The Kooks maar voor menig gitaarbandje waar je voorheen zonder problemen op de avond zelf een kaartje kon halen.
Ik in eerste instantie ook niet, maar ben er uiteindelijk toch voor gevallen. Vintage, spooky, aparte zang, toffe plaat!quote:Op maandag 19 juni 2006 12:35 schreef Grobbel het volgende:
The Knife vind ik weer helemaal niks, in alle eerlijkheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |