Het wordt in ieder geval warmquote:Op donderdag 8 juni 2006 13:40 schreef MarkusRosenberg het volgende:
wat hoorde ik komt er een hittegolf volgende week![]()
Piet Paulusma is weer bezig?quote:Op donderdag 8 juni 2006 13:40 schreef MarkusRosenberg het volgende:
wat hoorde ik komt er een hittegolf volgende week![]()
ik vind dat ook zij erg ver vooruitkijken.. 6 dagen zelfsquote:Op donderdag 8 juni 2006 14:16 schreef IkWilbert het volgende:
Leuk stukje op de site van meteo consult, kans op een hittegolf is weldegelijk aanwezig.
http://www.weer.nl/bijzonder/verhaal.phtml?onderwerpnaam=zomer&verhaal=hittegolfopkomst08062006
Ah joh, der gaat niks boven even lekker vooruit kijken met de statistieken uit het verleden erbij en een beetje enkhuizer almanak wijsheid erbij om te voorspellen wat het weer gaat doen.quote:Op donderdag 8 juni 2006 14:21 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
ik vind dat ook zij erg ver vooruitkijken.. 6 dagen zelfs
Een echte wetenschapperquote:Op donderdag 8 juni 2006 14:54 schreef indahnesia.com het volgende:
nah, ik ga liever uit van 'verwachtingen' dan 'voorspellingen', dus die 6 dagen hoeft van mij nog niet.
kan hier nog veel lager hoor.. maar ik weet niet wat het normaal is bij hitte eigenlijk. Wel een oosten wind, en da's over het algemeen drogere lucht.quote:Op donderdag 8 juni 2006 16:30 schreef Coelho het volgende:
Ik zie voor volgende week een luchtvochtigheid in de middag van onder de 40%. Gaan we dan eindelijk lekker warm weer krijgen en niet dat klamme? Of moet het dan nog lager zijn?
40% is vrij laag voor Nederland, dus dat is wel uit te houden danquote:Op donderdag 8 juni 2006 16:30 schreef Coelho het volgende:
Ik zie voor volgende week een luchtvochtigheid in de middag van onder de 40%. Gaan we dan eindelijk lekker warm weer krijgen en niet dat klamme? Of moet het dan nog lager zijn?
kloptquote:Op donderdag 8 juni 2006 17:17 schreef Prowl het volgende:
Er ontploft niks, het word alleen maar warm
dat is het nu toch zo'n beetje? En morgen ook weer..quote:Op donderdag 8 juni 2006 17:18 schreef Xenwolfie het volgende:
Pff, gelijk word het weer 42584958 graden hier, kan het nou niet eens 25 graden zijn.
Typisch Nederlands weer, te warm of te koudquote:Op donderdag 8 juni 2006 17:18 schreef Xenwolfie het volgende:
Pff, gelijk word het weer 42584958 graden hier, kan het nou niet eens 25 graden zijn.
Het is niet gauw goedquote:Op donderdag 8 juni 2006 17:17 schreef Prowl het volgende:
Er ontploft niks, het word alleen maar warm
Klopt, het is ook nooit goedquote:Op donderdag 8 juni 2006 18:05 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Typisch Nederlands weer, te warm of te koud![]()
Ja morgen nog wel, maar tijdens de toetsenweek op school is het 30 graden.quote:Op donderdag 8 juni 2006 17:29 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
dat is het nu toch zo'n beetje? En morgen ook weer..
Zie vorige topic. Verschillende grafiekjes die een beetje de weg kwijt warenquote:Op donderdag 8 juni 2006 18:22 schreef DemonRage het volgende:
Vanochtendvroeg gaven de ensembles bij het KNMI zowel voor minimum en maximum temperaturen 727°C aan, zowel in de tekst als in de grafiekjes.
Speculeer hier wat het KNMI ziet aankomen op Woensdagquote:Op donderdag 8 juni 2006 18:22 schreef DemonRage het volgende:
Vanochtendvroeg gaven de ensembles bij het KNMI zowel voor minimum en maximum temperaturen 727°C aan, zowel in de tekst als in de grafiekjes.
quote:Op donderdag 8 juni 2006 21:31 schreef indahnesia.com het volgende:
Chemtrails? Ja, chemische rotzooi komt er uit zo'n vliegtuig, maar verder ...
ja, echt heerlijk is het buitenquote:Op vrijdag 9 juni 2006 08:09 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
![]()
Hier nu een strakblauwe hemel. Windstíl. Heerlijk!
quote:Hittegolf verwacht in Nederland
Uitgegeven: 9 juni 2006 08:50
Laatst gewijzigd: 9 juni 2006 08:53
AMSTERDAM - Nederland krijgt begin volgende week hoogstwaarschijnlijk een hittegolf. Meteo Consult voorspelt dat het 'heel goed mogelijk is' dat er een officiële hittegolf nadert.
De komende vijf dagen voorspellen zowel Meteo Consult als het KNMI warm zomerweer met temperaturen van 25 graden of warmer. Bij een officiële hittegolf moet het in De Bilt daarnaast ook nog drie dagen warmer zijn dan 30 graden.
Het zomerse weer komt door een krachtig hogedrukgebied boven het zuiden van de Noordzee en Scandinavië. Door een oostelijke wind komt droge en warme lucht naar Nederland. Zolang het hogedrukgebied op zijn plaats blijft, houdt het warme weer volgens Meteo Cosult aan. In de berekeningen van de weermodellen blijkt dit het geval.
Een hittegolf komt niet vaak voor in Nederland. Sinds 1901 heeft Nederland 36 keer te maken gehad met een hittegolf. De langste was in 1975 en duurde achttien dagen: van 29 juli tot en met 15 augustus.
Nu.nl
ja, eind juni was dat. 18 t/m 24 juni om precies te zijn.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 09:04 schreef indahnesia.com het volgende:
Vorig jaar juni was er toch ook een hittegolf? Ik was toen uiteraard NIET in Nederland, maar dat ter zijde ...
da's niet echt handig idd.. sowieso niet.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 13:57 schreef Evil-Cherry het volgende:
Warm hier zeg. En die mafketels hier beneden waren aan het graven en hebben de waterleiding geraakt. De spetters zitten 1 hoog op het raamSukkels...
Maar ja warmte en geen water = niet ok.
ik blijf binnenquote:
quote:Op zaterdag 10 juni 2006 10:21 schreef Evil-Cherry het volgende:
Liever niet...
Best alweer warm hier. En fucking buitenthermometer is alweer dood. Batterij op! Grrrrr..
Nou ja, gister stond de kwik thermometer op 55Maar dat is tegen het huis óp de vensterbank...
ja, precies, flink wat stevig weer is wel gewenstquote:Op zaterdag 10 juni 2006 10:22 schreef Klonk het volgende:
[..]
ik blijf binnen![]()
maar goed, ik zie vanaf woensdag een redelijke afkoeling, dus wie weet wat fijne donder ende bliksem![]()
hebben we tenminste iets om naar uit te kijkenquote:Op zaterdag 10 juni 2006 10:28 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
ja, precies, flink wat stevig weer is wel gewenst![]()
zekers, water in de straten en bomen op de wegenquote:Op zaterdag 10 juni 2006 10:30 schreef Klonk het volgende:
[..]
hebben we tenminste iets om naar uit te kijken![]()
Wel als je op de vensterbank gaat leggenquote:Op zaterdag 10 juni 2006 10:27 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]zo warm zal het wel niet zijn gelukkig.
quote:Op zaterdag 10 juni 2006 11:13 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Wel als je op de vensterbank gaat leggen![]()
quote:Mogelijk hittegolf in Nederland
SOEST -
De zon schijnt vandaag vrijwel onafgebroken, alleen op de Waddeneilanden is eerst nog een kleine kans op wat bewolking. Het blijft overal droog en de temperatuur loopt op tot ongeveer 27 graden. Op de Waddeneilanden en aan de oostkant van het IJsselmeer speelt het koude water een rol en ligt het maximum rond 22 graden.
De wind waait uit oostelijke richtingen en is zwak of matig, kracht 2 of 3, aan zee en vanmiddag ook boven land nu en dan kracht 4. Op de Waddenzee kan het later op de dag af en toe vrij krachtig waaien, windkracht 5.
Morgen volgt nog een fraaie zomerse dag met veel zon en nog hogere maxima. De temperatuur stijgt dan tot 28 graden en de oostelijke wind waait matig, rond kracht 4. Het ziet ernaar uit dat dit zomerse weer uitmondt in een hittegolf.
Na het weekend wordt het namelijk nog warmer met tropische waarden van 30 graden of meer op de thermometer. Dit standvastige weer heeft natuurlijk te maken met een hogedrukgebied. Vandaag ligt het boven het Noordzeegebied en morgen trekt het iets het Europese continent op. Daar dit drukmaximum tot hoog in de atmosfeer goed ontwikkeld is, is er voor depressies geen doorkomen aan.
Das waar, hij is maar 20 cm breed.quote:
Wat donderdag komt is waarschijnlijk een dipje... 'k heb ff op de weerkaartjes gekeken: op de oceaan ligt nu een lagedrukgebied maar die wordt afgeschoten naar de noordpool door dat hogedrukgebied daarachter. De wind zal dan waarschijnlijk weer even de NW-hoek opgaan zoeken als dat gebied nadert, maar hopelijk trekt die snel het continent op zodat we weer van een O/ZO-stroming kunnen genieten.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 12:23 schreef i2Them2 het volgende:
Hier nu al 25,4 graden C. Wordt lekker warm. En er komen nog meer warme dagen aan:
[afbeelding]
lekker hoor.. hier ook blauw, alleen geen zwembad.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 16:33 schreef Vjenne_kloet het volgende:
Hier in Vriezenveen geen wolkje aan de lucht, prachtig zwemweer.
Daarom ga ik nu ook weer naar m'n privézwembad.![]()
Die rivier vlak bij jullie thuis is geen prive zwembadquote:Op zaterdag 10 juni 2006 16:33 schreef Vjenne_kloet het volgende:
Hier in Vriezenveen geen wolkje aan de lucht, prachtig zwemweer.
Daarom ga ik nu ook weer naar m'n privézwembad.![]()
eerst hitte, dan onweerquote:Op zaterdag 10 juni 2006 18:56 schreef Beaver het volgende:
Wat een heerlijk weertje! Alleen die hittegolf hoeft van mij niet zo...Maar spetterend onweer natuurlijk wel! Laat maar komen!
![]()
quote:Op zaterdag 10 juni 2006 15:32 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Het ideale weerverloop is natuurlijk een week zomerweer (25~30°C) afgesloten met een geweldig onweerscomplex dat van net voor de avondschemering tot diep in de nacht vuurwerk geeft.
Laat wel wat over voor de elektriciteitscentrales.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 20:18 schreef Evil-Cherry het volgende:
39% vocht, 25,1 binnen. Ik zuip die kraan nog eens leeg :s
dat ding ligt recht boven ons, geloof je het echt?quote:Op zaterdag 10 juni 2006 20:13 schreef DemonRage het volgende:
Hmm... lijkt mij dat er iets gaat gebeuren op die dag
Gast, koop een nieuwe. Het is 1 uur 's nachtsquote:Op zondag 11 juni 2006 00:47 schreef WEST het volgende:
kijkt op de binnentermometer en ziet staan 29.5 graden![]()
ik zit ook op zolder met 2 computers aan gastquote:Op zondag 11 juni 2006 00:56 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Gast, koop een nieuwe. Het is 1 uur 's nachts
Alhoewel het hier op zolder ook nog best pittig is
Ah vandaar, idem hierquote:Op zondag 11 juni 2006 01:06 schreef WEST het volgende:
[..]
ik zit ook op zolder met 2 computers aan gast
quote:Op zaterdag 10 juni 2006 20:36 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Laat wel wat over voor de elektriciteitscentrales.
Inderdaad, ziet er misschien weer een beetje 17-7-04 uit !quote:Op zondag 11 juni 2006 10:05 schreef maniack28 het volgende:
Ik link even naar mijn onweersverwachting op weerwoord voor dinsdag.. details liggen nog niet vast, maar het ziet er![]()
![]()
uit
![]()
http://www.weerwoord.be/includes/forum_read.php?id=473135&tid=473135
Ligt dat geval precies boven ons?quote:Op zondag 11 juni 2006 10:08 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Inderdaad, ziet er misschien weer een beetje 17-7-04 uit !
[afbeelding]
Dat is nog een aantal dagen weg, gewoon afwachten.quote:Op zondag 11 juni 2006 10:51 schreef unstoppablemark het volgende:
Zo te zien geen omweer in groningen
En dan nog genoeg vocht in de lucht.quote:Op zondag 11 juni 2006 10:08 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
[afbeelding]
http://members.home.nl/weerlicht.boz/cape.htmquote:Op zondag 11 juni 2006 11:40 schreef Klonk het volgende:
weet je toevallig ook nog een site waar totale weer noobs zich iets dieper kunnen verdiepen in termen als cape en lifted index ?
ik wil me graag wat wijzer maken op dat gebied
bedanktquote:Op zondag 11 juni 2006 12:51 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
http://members.home.nl/weerlicht.boz/cape.htm
Ja idd... strax hebben we de hele zomer kans op onweer gehad.quote:Op zondag 11 juni 2006 14:03 schreef michiel_merk het volgende:
na dinsdag kans op onweerdit begint een beetje saai te worden
![]()
GRR! NU GA IK NAAR HET OOSTEN VERHUIZEN!quote:Op zondag 11 juni 2006 10:08 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
[afbeelding]
En hier is waar? Vast niet in het oosten, of wel?quote:Op zondag 11 juni 2006 14:28 schreef Xenwolfie het volgende:
[..]
GRR! NU GA IK NAAR HET OOSTEN VERHUIZEN!. Hier gaat het haast nooit ontploffen
.
Hier is het tropisch geweest, het KNMI zal officieel nu ook wel wat hebben staan voor Eindhoven.quote:Op zondag 11 juni 2006 15:29 schreef DemonRage het volgende:
De temperatuur schommelt de hele tijd tussen 29,1°C en 29,7°C... 'k wil ff een officiële tropische dag.
Update: in Rotterdam heeft de officiële thermometer de 30,0°C aangetikt.
ik ben weer eens op vakantie, hier alleen zon, zon en zonquote:Op zondag 11 juni 2006 10:08 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
[afbeelding]
En waar moet ik kijken? Onderaan zeker? Niet echt iets om wakker voor te blijven, of wel?quote:Op zondag 11 juni 2006 15:55 schreef -CRASH- het volgende:
Afgelopen nacht was er een mooie Maanpilaar te zien
02:47
[afbeelding]
Zag 't staan, ziet er goed uitquote:Op zondag 11 juni 2006 10:05 schreef maniack28 het volgende:
Ik link even naar mijn onweersverwachting op weerwoord voor dinsdag.. details liggen nog niet vast, maar het ziet er![]()
![]()
uit
![]()
http://www.weerwoord.be/includes/forum_read.php?id=473135&tid=473135
Kijk naar de tijd van mijn post en afbeeldingquote:
Jawel man! Afkoelingquote:
Ik ook niet...quote:Op maandag 12 juni 2006 09:24 schreef maniack28 het volgende:
Tsja... volgens mij gaan we naast de pot pissen, vandaag in Engeland aardig onweer waarschijnlijk (avond/nacht), morgen bij ons niks en in Duitsland barst het woensdag wel weer los
Even afwachten nog, maar voorlopig ben ik niet positief.
Ja, netjes inderdaad.quote:Op maandag 12 juni 2006 08:56 schreef i2Them2 het volgende:
Ziet er toch goed uit voor de lange termijn. Als je van warm weer houdt tenminste.
[afbeelding]
Hier al bijna weer 23 graden.
Hmm ik snap nooit wat van dit soort grafiekjes. Zal vast ook wel komen omdat het in het Duits is, maar toch.... Hmmz.quote:Op maandag 12 juni 2006 08:56 schreef i2Them2 het volgende:
Ziet er toch goed uit voor de lange termijn. Als je van warm weer houdt tenminste.
[afbeelding]
Hier al bijna weer 23 graden.
Zoals het er nu naar uit ziet geen onweer van betekenis.quote:NEERSLAG:
De eerste frontale neerslag bereikt maandagochtend het westelijk en noordwestelijk deel van de Noordzee. Vanaf dinsdagmiddag en avond op de passerende trog enkele regen- en onweersbuien over ons land. Triggertemperatuur van de (onweers) buien ligt op zo'n 25 graden. Progressie van de onweersbuien een beetje afhankelijk van de snelheid waarmee de aanvankelijk erg droge troposfeer van het westen uit vochtig wordt. Ook de bijdrage van de dynamische optilling op de thermische trog speelt een rol. Het koufront passeert dan in de nacht naar woensdag met waarschijnlijk wat buiige regen en misschien nog een lokale klap onweer. Omdat de wind op het passerende koufront al in de westhoek zit is de lucht onderin te koud om thermisch gevoed onweer op het front te geven.
Tijdelijk even jaquote:Op maandag 12 juni 2006 10:40 schreef Evil-Cherry het volgende:
Jammer ja, maar wel afkoeling!!
Doe is normaal manquote:
Het spijt me, maar die begint 15 juli pasquote:Op maandag 12 juni 2006 13:41 schreef Klonk het volgende:
wanneer heb je vakantie, kan ik dan mijn schutting gaan plaatsen
Dat is wel heel warm, maar pas volgende week. Moet nog zien of het zo warm wordt,; warm wordt 't iig.quote:
Dus een extreme zomer. Van mij mag 't. Als 't maar niet te droog wordt, maar daar zorgen de zware onweersbuien wel voorquote:Op maandag 12 juni 2006 13:45 schreef Keromane het volgende:
Als het mee/tegen zit is het pas het begin. Het Middellandse Zeegebied heeft al een tijd te kampen met extreme droogte. Dit maakt de kans op een hete zomer in die streken groter: zonnewarmte wordt bijv. niet verbruikt om bodemwater te verdampen. Tevens is de zeewatertemperatuur hoger dan normaal.
Transport van de verwachte hitte onze kant op is een kwestie van een natuurlijke dobbelsteen. Komt zo'n transport op gang en komt het tot een blokkade dan heb je hier weken, zoniet maanden aan een stuk veel te warm weer. Op het hoogtepunt van de zomer kunnen opnieuw records sneuvelen, Zomer 2003 wordt dan minstens evenaard. Met ook alle problemen van dien zoals dijkverzakkingen, electriciteitsproblemen, schade aan infrastructuur, duizenden extra sterfgevallen, ziektes in de natuur etc. Komt het tot een iets andere blokkade, of gaat die verwachte hitte sowieso niet door, dan gaat het natuurlijk meevallen.
Voorlopig hebben we dit zomerseizoen alweer deftige hitte te pakken. In de jaren 70 en 80 waren zomerse periodes als nu zeldzaam.
Nu dit jaar: begin Mei verliep extreem warm, deze maand stond een hele tijd op nr 1 warmste Meimaanden sinds de metingen. Na een korte onderbreking met koel en regenachtig weer (na een eeuwigheid weer even een echte ouderwetse westcirculatie die zo kenmerkend was voor de zomers van vroeger) lijken we nu opnieuw in een serie hittegolven te zijn aangeland. Voor de echte zomerliefhebber is deze zomer eigenlijk al geslaagd en onweerliefhebbers mogen alvast uitkijken naar vuurwerk, wanneer onze streken op het grensgebied tussen continentale hitte en koele oceaanstromingen blijken te liggen. Het kan ook vervelender uitpakken met zware buienclusters en tornado's.
Het is net als met de winter: afwachten wat komen gaat. De eerste punten zijn alvast binnen. Wordt dit een echte recordzomer dan zou de 40 graden misschien wel eens gehaald gaan worden. Blijft alles verlopen zoals in sommige klimaatmodellen wordt voorspeld dan kan het ook dit jaar weer lang blijven nazomeren.
Meer over de verwachte zomerhitte in Zuid Europa op de website van het KNMI:
http://www.knmi.nl/VinkCMS/news_detail.jsp?id=33040
ver weg nog, maar als ze dit al verwachten, dan zal het wellicht aan de warme kant worden voor de tijd van 't jaar. Da's al heel wat.quote:
Jezus... Zelfs boven de noordzee is het dan fucking heet!quote:
Daar is de kans het grootst ja... maar verwacht er maar niet te veel van hoor.quote:Op maandag 12 juni 2006 15:05 schreef Xenwolfie het volgende:
En wie krijgt morgen de beste onweer? Juist ja, het zuiden en oosten.
Wij misschien 1%, maar de rest wellicht maar 2%. Niet echt een verschil om ervoor te gaan verhuizen.quote:Op maandag 12 juni 2006 15:05 schreef Xenwolfie het volgende:
En wie krijgt morgen de beste onweer? Juist ja, het zuiden en oosten.
Als het dalletje idd 25+ blijft, dan is het een lokale voortzetting (of completering ) van een hittegolf..quote:Op maandag 12 juni 2006 15:41 schreef Keromane het volgende:
Het koelere intermezzo laat het op diverse plaatsen nog ruimschoots 25 graden worden.
[afbeelding]
Voor Eindhoven staat 35 graden ingetekend voor volgende week maandag. Dit kan slechts een opstapje blijken naar hogere temperaturen, afhankelijk van de verdere onwikkelingen.
Dat zei ik gister al tegen iemand dat het niks zou gaan voorstellen. Sommige denken gelijk weer aan 17 juli 2004....quote:Op maandag 12 juni 2006 15:26 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Daar is de kans het grootst ja... maar verwacht er maar niet te veel van hoor.
jah, da's een verwachting voor over 7 dagen idd.. die zie ik ook staan, maar goed, dat zegt nog vrij weinig, wellicht alleen dat het warmer wordt dan 20 graden.quote:
Er is tot op heden nog geen erg zwaar weer voorspeld, alleen een weersverandering. Dat mensen denken aan 17 juli moeten ze zelf weten.quote:Op maandag 12 juni 2006 16:11 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dat zei ik gister al tegen iemand dat het niks zou gaan voorstellen. Sommige denken gelijk weer aan 17 juli 2004....
Oja:
32.6 voor huis half in schaduw.
40.6 achter huis in de volle zon.
Klopt, maar sommige maken dat er wel van, ik hou me gewoon heel rustig en zeg gewoon wat ik denkquote:Op maandag 12 juni 2006 16:19 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Er is tot op heden nog geen erg zwaar weer voorspeld, dat mensen denken aan 17 juli moeten ze zelf weten.
Precies, tijd genoeg om de laatste berichten te bekijken morgen. We zien het welquote:Op maandag 12 juni 2006 16:54 schreef maniack28 het volgende:
Njah.. ik zie het morgenochtend wel, nu naar mn vriendin (geen internet).. morgen 9.00 uur op de uni en ff checken of het wat wordt. Zo ja, dan ga ik nowcasten en een mooi plekje op zoeken voor foto's, zo nee... dan kan ik altijd nog naar college
Shut.... up....quote:Op maandag 12 juni 2006 15:41 schreef Keromane het volgende:
Voor Eindhoven staat 35 graden ingetekend voor volgende week maandag. Dit kan slechts een opstapje blijken naar hogere temperaturen, afhankelijk van de verdere onwikkelingen.
quote:De hoogste temperatuur ooit op een KNMI-station in Nederland gemeten bedraagt 38,6 graden op 23 augustus 1944 in Warnsveld. Maastricht noteerde op 27 juni 1947 een vrijwel even hoge maximumtemperatuur van 38,4 graden. In augustus 2003 zijn deze waarden bijna gehaald: Arcen in Limburg noteerde op 6, 7 en 8 augustus 2003 achtereenvolgens 35,2, 37,8 en 37,7 graden en op 12 augustus 37,2 graden.
veel hoger dan 35quote:Op maandag 12 juni 2006 17:03 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Shut.... up....![]()
Het wordt bijna eng johWat is de hoogste temperatuur ooit gemeten in Nederland?
Graag gedaanquote:Op maandag 12 juni 2006 17:10 schreef Evil-Cherry het volgende:
Ik kan me 2003 helemaal niet herinneren als bloedje heet. Maar thanks Speedy![]()
![]()
Ik zat toen in Indonesië (en met het noodweer van 17 jul 2004 ook). Toeval of niet..quote:Op maandag 12 juni 2006 17:10 schreef Evil-Cherry het volgende:
Ik kan me 2003 helemaal niet herinneren als bloedje heet. Maar thanks Speedy![]()
![]()
Ow. Ik had blijkbaar het weerbericht niet goed in de gaten gehoudenquote:Op maandag 12 juni 2006 15:30 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Wij misschien 1%, maar de rest wellicht maar 2%. Niet echt een verschil om ervoor te gaan verhuizen.
Volgens sommige weerfanaten zouden we begin volgende week weleens records kunnen breken...quote:Op maandag 12 juni 2006 17:10 schreef Evil-Cherry het volgende:
![]()
Heb daar min twijfels over. Net als die onweer, herhaling van 17 juli 2004?? reken daar maar niet opquote:Op maandag 12 juni 2006 17:52 schreef Jalu het volgende:
[..]
Volgens sommige weerfanaten zouden we begin volgende week weleens records kunnen breken...
Lijkt me stug.. maar alles kan natuurlijk. een 30+-er is ook al aardig, 35+ hoeft het ook niet te worden.quote:Op maandag 12 juni 2006 17:52 schreef Jalu het volgende:
[..]
Volgens sommige weerfanaten zouden we begin volgende week weleens records kunnen breken...
precies, en vooral Speedy als ik het zo lees, want nog niemand anders heeft het hier aangehaald.quote:Op maandag 12 juni 2006 17:56 schreef IkWilbert het volgende:
Herhaling van 2004 is ook nooit ter sprake gekomen. Dat is wat sommige mensen er van maken...
quote:Op maandag 12 juni 2006 18:26 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
precies, en vooral Speedy als ik het zo lees, want nog niemand anders heeft het hier aangehaald.
Misschien, mja er wordt toch over gesproken hequote:Op zondag 11 juni 2006 10:08 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
[afbeelding]
1 iemand dus die het 1 keer noemde, en vervolgens jij in vrijwel iedere post ernaquote:Op maandag 12 juni 2006 18:28 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
[..]
Misschien, mja er wordt toch over gesproken he
Meerderequote:
Wie weet wat de volgende run ons brengt... kan nog alle kanten opquote:Op maandag 12 juni 2006 18:46 schreef indahnesia.com het volgende:
Op de kaartjes is de 35 graden van maandag inmiddels vervangen door een 27.. zo, dat probleem is dus ook opgelost voorlopig.
quote:Op maandag 12 juni 2006 19:42 schreef DemonRage het volgende:
Voor diegenen die met de laptop in de tuin van een zwoele avond genieten:
Salsa stream (winamp)
Salsa stream (windows media)
hoezo alweerquote:Op maandag 12 juni 2006 20:29 schreef highway101 het volgende:
ik hoorde dat we volgende week alweer een hittegolf krijgen, met nog hogere temperaturen dan nu. tussen de 30 en 35.
Komt er vandaag ook niet:quote:Op maandag 12 juni 2006 20:31 schreef Adelante het volgende:
[..]
hoezo alweer
ik heb nog geen officieel bericht uit De Bilt gezien hoor
Zie http://www.knmi.nl/VinkCMS/news_detail.jsp?id=33079quote:Geen officiële hittegolf
Op een aantal plaatsen is de tropische temperatuur van 30 graden vandaag opnieuw bereikt. Toch wordt het geen officiële hittegolf, omdat in De Bilt de temperatuur met 29,8 graden net onder deze waarde is gebleven.
In Nederland is officieel sprake van een hittegolf als de maximum- temperatuur in De Bilt gedurende tenminste vijf dagen elke dag 25 graden of hoger is (zomerse dagen) en in dat tijdvak bovendien op zeker drie dagen minstens 30 graden is bereikt (tropische dagen). Sinds afgelopen vrijdag is het op de meeste plaatsen zonnig zomers weer. Vanaf die dag was het in De Bilt zomers warm, zondag was een tropische dag, maandag net niet en woensdag is het warme weer weer verdreven. Zie Actuele waarschuwingen en verwachtingen onder Verder lezen.
Een officiële hittegolf (De Bilt) komt statistisch in ons land ongeveer eens in de drie jaar voor, maar soms zit er veel meer of juist minder tijd tussen.
De laatste keer dat er een hittegolf in Nederland was, was in juni vorig jaar (18 tot 24 juni). Dat was tevens de enige hittegolf dat jaar. In Gilze Rijen werd het toen 34,7 graden. Zie ook Hittegolven sinds 1901 onder Verder lezen.
Volgens de nieuwste KNMI klimaatscenario’s neemt de kans op hittegolven in de toe. Zie voor meer informatie hierover Klimaatscenario’s onder Verder lezen.
En dat is toch wel het meest ideale weer als de temperaturen dan toch rond de 30°C zitten.quote:Op maandag 12 juni 2006 20:38 schreef Adelante het volgende:
Het voelt ook totaal niet aan als een hittegolf, ik denk dat de lage luchtvochtigheid en stevige wind het aangenaam houden.
en een stukje van de Duitse weerdienst:quote:Kanskaartjes geven
dinsdagavond een grote voorwaardelijke kans (meer dan 90 %) op onweer in
het midden en oosten van het land en zelfs meer dan 60 % kans op zwaar
onweer. Omdat de wind op het passerende koufront al in de westhoek zit,
en de dagelijkse gang tegenwerkt is de lucht onderin te koud om
thermisch gevoed onweer op het front te geven.
quote:Entwicklung der WETTER- und GEFAHRENLAGE
bis Dienstag, 13.06.06, 24:00 Uhr
Am Dienstag ab dem Nachmittag im Westen und Nordwesten
wahrscheinlich starke Gewitter mit Hagel und Starkregen,
unwetterartige Entwicklungen sind möglich. Vor allem in den
östlichen Teilen Deutschlands starke Wärmebelastung.
het blijft alleen 's nachts zo warmquote:Op maandag 12 juni 2006 20:41 schreef Xenwolfie het volgende:
Ja dit is wel redelijk goed uit te houden ja, de luchtvochtigheid is lang niet zo hoog.
Die afkoeling krijg je zeker wel, de rest is afwachten.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 07:50 schreef Beaver het volgende:
Ik hoop dat we vandaag een leuk spektakel krijgen... en wat afkoeling is niet verkeerd...![]()
GMTAquote:Op dinsdag 13 juni 2006 08:00 schreef Evil-Cherry het volgende:
Het kan twee kanten op, maar koeler wordt het, punt.
Ja, die kans is wel wel idd.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 08:48 schreef Adelante het volgende:
Ik reken er op dat die zon gewoon weer terugkomt in het weekend, toch?
Ohja.. Maar in dat geval denken wel een hele hoop minds alikequote:
Ja, nu al zo heet idd..ik zag op weerwoord.be dat de temps razendsnel oplopen, kan dus nog wat worden.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 09:55 schreef maniack28 het volgende:
Zal wel aan de aanvoer liggen.. ze krijgen daar de meeste wind over land uit een warm brongebied...
Trouwens.. nu al 27 graden? Dan gaan we zeker voor 32/33 graden
Joyquote:Op dinsdag 13 juni 2006 09:58 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Ja, nu al zo heet idd..ik zag op weerwoord.be dat de temps razendsnel oplopen, kan dus nog wat worden.
Ruilen?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 10:24 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Joy![]()
Merk er nu nog weinig van, het is koud hierbinnen!
nee, bedanktquote:
Hey.. ik zit vrij noordelijk.. meestal laat het lang op zich wachten. Dat moet nu dus ook.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 11:23 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
nee, bedanktIk denk dat rotterdam vandaag als eerste de 30 haalt.
@ Ondeugend; zet dat maar uit je hoofd![]()
ja klopt, ze hebben last van database problemen. Net kwam ik er even op maar 5 min. later niet meer.quote:
weet ik , maar nu ligt hij er echt uitquote:Op dinsdag 13 juni 2006 11:53 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
ja klopt, ze hebben last van database problemen. Net kwam ik er even op maar 5 min. later niet meer.
Die tiende graad neem ik ze niet kwalijk hoor, jij wel?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 11:42 schreef maniack28 het volgende:
KNMI heeft het niet altijd goed... (gisteren zaten ze er ook naast met hun hittegolf en 30 gradentemp bleef steken op 29.9
)
Gisteren zo'n zeur op weerwoord.be, zeiken over alles... ach ja.. wat moet je anders als je zelf geen leven hebt? in Eindhoven was het tenminste wel 30+, vandaag wellicht weer, dus heb ik hier een lokale hittegolfquote:Op dinsdag 13 juni 2006 11:57 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Die tiende graad neem ik ze niet kwalijk hoor, jij wel?
Die tiende graad niet nee, wel het feit dat ze in de ochtend al met zekerheid leken te zeggen dat er een hittegolf komt. Naar mijn mening mag een officieel instituut als het KNMI nooit speculeren over iets wat niet zeker is.... Het leek er erg op alsof ze mee wilden doen in de spectaculaire mediaberichten... dat MC dat doet ok, maar het KNMIquote:Op dinsdag 13 juni 2006 11:57 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Vind 't maar een beetje mierenneukerij. Vooral op weerwoord.be (ericsquote:Op dinsdag 13 juni 2006 11:57 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
30.4°C inmiddels te Gouda.... die gaat wel richting de 33... dat moet toch wel onweer gevenquote:Op dinsdag 13 juni 2006 12:01 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Vind 't maar een beetje mierenneukerij. Vooral op weerwoord.be (erics).
Was net buiten bezig met water en er kwam wat op onze zwarte dakpannen terecht die vol in de zon liggen. Gelijk allemaal stoom. Het is echt warm.
Ah, kom op man. Die ene tiende graad. Officieel is het geen hittegolf, maar ik zou het KNMI een heldeninstituut vinden als ze het weer op de tiende graag kunnen voorspellen!quote:Op dinsdag 13 juni 2006 12:00 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Die tiende graad niet nee, wel het feit dat ze in de ochtend al met zekerheid leken te zeggen dat er een hittegolf komt. Naar mijn mening mag een officieel instituut als het KNMI nooit speculeren over iets wat niet zeker is.... Het leek er erg op alsof ze mee wilden doen in de spectaculaire mediaberichten... dat MC dat doet ok, maar het KNMI
Jammer dat je voor onweer meerdere factoren nodig hebt. Zovaak onweert het namelijk ook niet in de woestijn, maar daar is het wel heetquote:Op dinsdag 13 juni 2006 12:03 schreef maniack28 het volgende:
[..]
30.4°C inmiddels te Gouda.... die gaat wel richting de 33... dat moet toch wel onweer geven
Hehe... ik bedoel dat ze voorzichtig moeten zijn met dit soort mediageintjes... media = vaak overdrevenquote:Op dinsdag 13 juni 2006 12:36 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Ah, kom op man. Die ene tiende graad. Officieel is het geen hittegolf, maar ik zou het KNMI een heldeninstituut vinden als ze het weer op de tiende graag kunnen voorspellen!
En het KNMI mag niet speculeren? Hmm, wordt lastig het weer voorspellen als je niet mag speculeren![]()
ja, die erics inderdaad.. zoiemand voegt werkelijk niets toe daar.. erg jammer..quote:Op dinsdag 13 juni 2006 12:01 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Vind 't maar een beetje mierenneukerij. Vooral op weerwoord.be (erics).
Was net buiten bezig met water en er kwam wat op onze zwarte dakpannen terecht die vol in de zon liggen. Gelijk allemaal stoom. Het is echt warm.
Nah, ik vind het niet echt een vergissing van ze. En de kaarten waren zeer, zeer gunstig, het is niet alsof ze het zomaar uit de lucht hebben geplukt.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 12:39 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Hehe... ik bedoel dat ze voorzichtig moeten zijn met dit soort mediageintjes... media = vaak overdreven
Ennuh.. om terug te komen op dat onweer => tuurlijk is er meer voor nodig, maar het feit dat het zo warm wordt werkt alleen maar positief
Ja, dat snap ik dus ook niet.. Plakkerig is boven de 60% of zo.. dan is het plakkerig..quote:Op dinsdag 13 juni 2006 12:50 schreef Evil-Cherry het volgende:
Plakkerig? Nix plakkerig...
Hmmja, ik vraag me af of mensen in hun echte leven ook zo bezig zijn en continue teleurgesteld raken :S
*edit*Rotterdam onbewolkt 30.1 36 Z 3 30200 1020.1![]()
We zitten over de 30! (De Bilt ook trouwens, echt zonde van die tiende graad)
36% Luchtvochtigheid vind ik dus NIET plakkerig... 40 ook niet, 50 ook niet.
Juist, dan WIL je niet eens meer water drinken zoveel zit er in de lucht.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 12:54 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik dus ook niet.. Plakkerig is boven de 60% of zo.. dan is het plakkerig..![]()
Hier in Eindhoven zullen we de 30 ook al wel aangetikt hebben, zo even de volgende getallen afwachten. Er komt nog een aantal graden bij zelfs. Wie weet wordt het de warmste dag van de zomer.Ik hoop het niet voor jullie trouwens.
Ik hoop voor jullie nog een lange en hete zomer mag worden. Ikzelf vertrek over drie weken toch, dus voor mij maakt het niet uit. Ik zit straks vrijwel permanent in 30+quote:Op dinsdag 13 juni 2006 12:56 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Juist, dan WIL je niet eens meer water drinken zoveel zit er in de lucht.
Hoezo hoop je dat niet voor ons? :p
Hier wordt de lucht btw ook behoorlijk wittig, er zit in de lucht een stuk meer vocht dan hier op de grond.
Ja, dan wel natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 12:59 schreef Evil-Cherry het volgende:
Mwoeah, ik hoef niet zo per se over de 34 graden heen hoor. Dus vandaag mag van mij de heetste dag worden, dan valt de rest heerlijk mee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |