Inderdaad, ziet er misschien weer een beetje 17-7-04 uit !quote:Op zondag 11 juni 2006 10:05 schreef maniack28 het volgende:
Ik link even naar mijn onweersverwachting op weerwoord voor dinsdag.. details liggen nog niet vast, maar het ziet er![]()
![]()
uit
![]()
http://www.weerwoord.be/includes/forum_read.php?id=473135&tid=473135
Ligt dat geval precies boven ons?quote:Op zondag 11 juni 2006 10:08 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
Inderdaad, ziet er misschien weer een beetje 17-7-04 uit !
[afbeelding]
Dat is nog een aantal dagen weg, gewoon afwachten.quote:Op zondag 11 juni 2006 10:51 schreef unstoppablemark het volgende:
Zo te zien geen omweer in groningen
En dan nog genoeg vocht in de lucht.quote:Op zondag 11 juni 2006 10:08 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
[afbeelding]
http://members.home.nl/weerlicht.boz/cape.htmquote:Op zondag 11 juni 2006 11:40 schreef Klonk het volgende:
weet je toevallig ook nog een site waar totale weer noobs zich iets dieper kunnen verdiepen in termen als cape en lifted index ?
ik wil me graag wat wijzer maken op dat gebied
bedanktquote:Op zondag 11 juni 2006 12:51 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
http://members.home.nl/weerlicht.boz/cape.htm
Ja idd... strax hebben we de hele zomer kans op onweer gehad.quote:Op zondag 11 juni 2006 14:03 schreef michiel_merk het volgende:
na dinsdag kans op onweerdit begint een beetje saai te worden
![]()
GRR! NU GA IK NAAR HET OOSTEN VERHUIZEN!quote:Op zondag 11 juni 2006 10:08 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
[afbeelding]
En hier is waar? Vast niet in het oosten, of wel?quote:Op zondag 11 juni 2006 14:28 schreef Xenwolfie het volgende:
[..]
GRR! NU GA IK NAAR HET OOSTEN VERHUIZEN!. Hier gaat het haast nooit ontploffen
.
Hier is het tropisch geweest, het KNMI zal officieel nu ook wel wat hebben staan voor Eindhoven.quote:Op zondag 11 juni 2006 15:29 schreef DemonRage het volgende:
De temperatuur schommelt de hele tijd tussen 29,1°C en 29,7°C... 'k wil ff een officiėle tropische dag.
Update: in Rotterdam heeft de officiėle thermometer de 30,0°C aangetikt.
ik ben weer eens op vakantie, hier alleen zon, zon en zonquote:Op zondag 11 juni 2006 10:08 schreef Oom_Agent het volgende:
[..]
[afbeelding]
En waar moet ik kijken? Onderaan zeker? Niet echt iets om wakker voor te blijven, of wel?quote:Op zondag 11 juni 2006 15:55 schreef -CRASH- het volgende:
Afgelopen nacht was er een mooie Maanpilaar te zien
02:47
[afbeelding]
Zag 't staan, ziet er goed uitquote:Op zondag 11 juni 2006 10:05 schreef maniack28 het volgende:
Ik link even naar mijn onweersverwachting op weerwoord voor dinsdag.. details liggen nog niet vast, maar het ziet er![]()
![]()
uit
![]()
http://www.weerwoord.be/includes/forum_read.php?id=473135&tid=473135
Kijk naar de tijd van mijn post en afbeeldingquote:
Jawel man! Afkoelingquote:
Ik ook niet...quote:Op maandag 12 juni 2006 09:24 schreef maniack28 het volgende:
Tsja... volgens mij gaan we naast de pot pissen, vandaag in Engeland aardig onweer waarschijnlijk (avond/nacht), morgen bij ons niks en in Duitsland barst het woensdag wel weer los
Even afwachten nog, maar voorlopig ben ik niet positief.
Ja, netjes inderdaad.quote:Op maandag 12 juni 2006 08:56 schreef i2Them2 het volgende:
Ziet er toch goed uit voor de lange termijn. Als je van warm weer houdt tenminste.
[afbeelding]
Hier al bijna weer 23 graden.
Hmm ik snap nooit wat van dit soort grafiekjes. Zal vast ook wel komen omdat het in het Duits is, maar toch.... Hmmz.quote:Op maandag 12 juni 2006 08:56 schreef i2Them2 het volgende:
Ziet er toch goed uit voor de lange termijn. Als je van warm weer houdt tenminste.
[afbeelding]
Hier al bijna weer 23 graden.
Zoals het er nu naar uit ziet geen onweer van betekenis.quote:NEERSLAG:
De eerste frontale neerslag bereikt maandagochtend het westelijk en noordwestelijk deel van de Noordzee. Vanaf dinsdagmiddag en avond op de passerende trog enkele regen- en onweersbuien over ons land. Triggertemperatuur van de (onweers) buien ligt op zo'n 25 graden. Progressie van de onweersbuien een beetje afhankelijk van de snelheid waarmee de aanvankelijk erg droge troposfeer van het westen uit vochtig wordt. Ook de bijdrage van de dynamische optilling op de thermische trog speelt een rol. Het koufront passeert dan in de nacht naar woensdag met waarschijnlijk wat buiige regen en misschien nog een lokale klap onweer. Omdat de wind op het passerende koufront al in de westhoek zit is de lucht onderin te koud om thermisch gevoed onweer op het front te geven.
Tijdelijk even jaquote:Op maandag 12 juni 2006 10:40 schreef Evil-Cherry het volgende:
Jammer ja, maar wel afkoeling!!
Doe is normaal manquote:
Het spijt me, maar die begint 15 juli pasquote:Op maandag 12 juni 2006 13:41 schreef Klonk het volgende:
wanneer heb je vakantie, kan ik dan mijn schutting gaan plaatsen
Dat is wel heel warm, maar pas volgende week. Moet nog zien of het zo warm wordt,; warm wordt 't iig.quote:
Dus een extreme zomer. Van mij mag 't. Als 't maar niet te droog wordt, maar daar zorgen de zware onweersbuien wel voorquote:Op maandag 12 juni 2006 13:45 schreef Keromane het volgende:
Als het mee/tegen zit is het pas het begin. Het Middellandse Zeegebied heeft al een tijd te kampen met extreme droogte. Dit maakt de kans op een hete zomer in die streken groter: zonnewarmte wordt bijv. niet verbruikt om bodemwater te verdampen. Tevens is de zeewatertemperatuur hoger dan normaal.
Transport van de verwachte hitte onze kant op is een kwestie van een natuurlijke dobbelsteen. Komt zo'n transport op gang en komt het tot een blokkade dan heb je hier weken, zoniet maanden aan een stuk veel te warm weer. Op het hoogtepunt van de zomer kunnen opnieuw records sneuvelen, Zomer 2003 wordt dan minstens evenaard. Met ook alle problemen van dien zoals dijkverzakkingen, electriciteitsproblemen, schade aan infrastructuur, duizenden extra sterfgevallen, ziektes in de natuur etc. Komt het tot een iets andere blokkade, of gaat die verwachte hitte sowieso niet door, dan gaat het natuurlijk meevallen.
Voorlopig hebben we dit zomerseizoen alweer deftige hitte te pakken. In de jaren 70 en 80 waren zomerse periodes als nu zeldzaam.
Nu dit jaar: begin Mei verliep extreem warm, deze maand stond een hele tijd op nr 1 warmste Meimaanden sinds de metingen. Na een korte onderbreking met koel en regenachtig weer (na een eeuwigheid weer even een echte ouderwetse westcirculatie die zo kenmerkend was voor de zomers van vroeger) lijken we nu opnieuw in een serie hittegolven te zijn aangeland. Voor de echte zomerliefhebber is deze zomer eigenlijk al geslaagd en onweerliefhebbers mogen alvast uitkijken naar vuurwerk, wanneer onze streken op het grensgebied tussen continentale hitte en koele oceaanstromingen blijken te liggen. Het kan ook vervelender uitpakken met zware buienclusters en tornado's.
Het is net als met de winter: afwachten wat komen gaat. De eerste punten zijn alvast binnen. Wordt dit een echte recordzomer dan zou de 40 graden misschien wel eens gehaald gaan worden. Blijft alles verlopen zoals in sommige klimaatmodellen wordt voorspeld dan kan het ook dit jaar weer lang blijven nazomeren.
Meer over de verwachte zomerhitte in Zuid Europa op de website van het KNMI:
http://www.knmi.nl/VinkCMS/news_detail.jsp?id=33040
ver weg nog, maar als ze dit al verwachten, dan zal het wellicht aan de warme kant worden voor de tijd van 't jaar. Da's al heel wat.quote:
Jezus... Zelfs boven de noordzee is het dan fucking heet!quote:
Daar is de kans het grootst ja... maar verwacht er maar niet te veel van hoor.quote:Op maandag 12 juni 2006 15:05 schreef Xenwolfie het volgende:
En wie krijgt morgen de beste onweer? Juist ja, het zuiden en oosten.
Wij misschien 1%, maar de rest wellicht maar 2%. Niet echt een verschil om ervoor te gaan verhuizen.quote:Op maandag 12 juni 2006 15:05 schreef Xenwolfie het volgende:
En wie krijgt morgen de beste onweer? Juist ja, het zuiden en oosten.
Als het dalletje idd 25+ blijft, dan is het een lokale voortzetting (of completering ) van een hittegolf..quote:Op maandag 12 juni 2006 15:41 schreef Keromane het volgende:
Het koelere intermezzo laat het op diverse plaatsen nog ruimschoots 25 graden worden.
[afbeelding]
Voor Eindhoven staat 35 graden ingetekend voor volgende week maandag. Dit kan slechts een opstapje blijken naar hogere temperaturen, afhankelijk van de verdere onwikkelingen.
Dat zei ik gister al tegen iemand dat het niks zou gaan voorstellen. Sommige denken gelijk weer aan 17 juli 2004....quote:Op maandag 12 juni 2006 15:26 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Daar is de kans het grootst ja... maar verwacht er maar niet te veel van hoor.
jah, da's een verwachting voor over 7 dagen idd.. die zie ik ook staan, maar goed, dat zegt nog vrij weinig, wellicht alleen dat het warmer wordt dan 20 graden.quote:
Er is tot op heden nog geen erg zwaar weer voorspeld, alleen een weersverandering. Dat mensen denken aan 17 juli moeten ze zelf weten.quote:Op maandag 12 juni 2006 16:11 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dat zei ik gister al tegen iemand dat het niks zou gaan voorstellen. Sommige denken gelijk weer aan 17 juli 2004....
Oja:
32.6 voor huis half in schaduw.
40.6 achter huis in de volle zon.
Klopt, maar sommige maken dat er wel van, ik hou me gewoon heel rustig en zeg gewoon wat ik denkquote:Op maandag 12 juni 2006 16:19 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Er is tot op heden nog geen erg zwaar weer voorspeld, dat mensen denken aan 17 juli moeten ze zelf weten.
Precies, tijd genoeg om de laatste berichten te bekijken morgen. We zien het welquote:Op maandag 12 juni 2006 16:54 schreef maniack28 het volgende:
Njah.. ik zie het morgenochtend wel, nu naar mn vriendin (geen internet).. morgen 9.00 uur op de uni en ff checken of het wat wordt. Zo ja, dan ga ik nowcasten en een mooi plekje op zoeken voor foto's, zo nee... dan kan ik altijd nog naar college
Shut.... up....quote:Op maandag 12 juni 2006 15:41 schreef Keromane het volgende:
Voor Eindhoven staat 35 graden ingetekend voor volgende week maandag. Dit kan slechts een opstapje blijken naar hogere temperaturen, afhankelijk van de verdere onwikkelingen.
quote:De hoogste temperatuur ooit op een KNMI-station in Nederland gemeten bedraagt 38,6 graden op 23 augustus 1944 in Warnsveld. Maastricht noteerde op 27 juni 1947 een vrijwel even hoge maximumtemperatuur van 38,4 graden. In augustus 2003 zijn deze waarden bijna gehaald: Arcen in Limburg noteerde op 6, 7 en 8 augustus 2003 achtereenvolgens 35,2, 37,8 en 37,7 graden en op 12 augustus 37,2 graden.
veel hoger dan 35quote:Op maandag 12 juni 2006 17:03 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Shut.... up....![]()
Het wordt bijna eng johWat is de hoogste temperatuur ooit gemeten in Nederland?
Graag gedaanquote:Op maandag 12 juni 2006 17:10 schreef Evil-Cherry het volgende:
Ik kan me 2003 helemaal niet herinneren als bloedje heet. Maar thanks Speedy![]()
![]()
Ik zat toen in Indonesiė (en met het noodweer van 17 jul 2004 ook). Toeval of niet..quote:Op maandag 12 juni 2006 17:10 schreef Evil-Cherry het volgende:
Ik kan me 2003 helemaal niet herinneren als bloedje heet. Maar thanks Speedy![]()
![]()
Ow. Ik had blijkbaar het weerbericht niet goed in de gaten gehoudenquote:Op maandag 12 juni 2006 15:30 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Wij misschien 1%, maar de rest wellicht maar 2%. Niet echt een verschil om ervoor te gaan verhuizen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |