abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_38781226
quote:
Op maandag 12 juni 2006 16:00 schreef Lotjeb het volgende:

[..]

Tot nu toe heel erg goede ervaringen met deze rijschool hoor (start-trendy in Amsterdam), maar dit was echt verschrikkelijk, heb ook echt verschrikkelijk gereden, begon enorm te klunzen

Maar idd, zo'n eerste kennismaking doe je een beetje rustig aan, kijk je eerst even hoe iemand rijdt voordat met je commentaar begint... Durf alleen de rijschool nog niet te bellen omdat ik bang ben dat ik dan weer in huilen uitbarst
Misschien moet je proberen de strenge toon van de instructeur wat af te vlakken en het leerzame eruit halen en daarmee verder gaan. Deze instructeur is zo te horen preciezer in alles, ipv je ertegen afzetten (wat begrijpelijk is natuurlijk als je die andere instructeur gewend was), probeer ervan te leren. Hij trapt je vast niet expres de grond in, maar zegt op zijn manier (streng dus) wat je fout doet.

Ik kan het mis hebben hoor, maar denk er eens over, als je het er helemaal niet mee eens bent kun je beter om een ander exemplaar vragen idd
Signature
  maandag 12 juni 2006 @ 16:23:43 #177
19226 Lotjeb
Hop hop!
pi_38781555
Ik ga zeker om een ander "exemplaar" vragen.

Kijk, ik zit in die auto om te leren dus commentaar hoort erbij maar dat moet wel een beetje op een leuke manier gebeuren. En deze man was niet alleen streng, maar ook nogal ongenuanceerd en agressief bij het geven van kritiek. Zoals ik al zei, ik kan best was hebben maar dat ie me zo snel aan het janken had is niet normaal! Heb altijd met plezier gereden, ben nooit bang geweest en ondanks dat ik nog niet perfect rijdt is mij wel altijd gezegd dat ik een snelle leerling ben. Bedoel, ze hebben toch niet voor niks mijn examen aangevraagd?
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
  † In Memoriam † maandag 12 juni 2006 @ 16:26:45 #178
43556 miss_dynastie
pi_38781632
Wat ontzettend k%t lotje dat je in deze fase nog met een nieuwe instructeur geconfronteerd wordt.
En ik zou ook gewoon een nieuwe vragen, ik snap wel wat Frits bedoelt, maar kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt, mensen moeten gewoon op omgangsvormen getraind worden voor ze dit werk gaan doen, bovendien geef je een beter signaal af aan de rijschool als je bezwaar maakt i.p.v. jezelf te verbijten. Succes met het telefoontje!
  maandag 12 juni 2006 @ 16:30:44 #179
19226 Lotjeb
Hop hop!
pi_38781773
quote:
Op maandag 12 juni 2006 16:26 schreef miss_dynastie het volgende:
Wat ontzettend k%t lotje dat je in deze fase nog met een nieuwe instructeur geconfronteerd wordt.
En ik zou ook gewoon een nieuwe vragen, ik snap wel wat Frits bedoelt, maar kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt, mensen moeten gewoon op omgangsvormen getraind worden voor ze dit werk gaan doen, bovendien geef je een beter signaal af aan de rijschool als je bezwaar maakt i.p.v. jezelf te verbijten. Succes met het telefoontje!
Bedankt

Ik betaal veel geld voor die rijlessen dus ik vind dat ik ook wel een fatsoenlijke instructeur mag verwachten. Nu even douchen, daarna ga ik bellen
Last.fm Twitter
pi_38781971
quote:
Op maandag 12 juni 2006 16:30 schreef Lotjeb het volgende:

[..]

Bedankt

Ik betaal veel geld voor die rijlessen dus ik vind dat ik ook wel een fatsoenlijke instructeur mag verwachten. Nu even douchen, daarna ga ik bellen
Mee eens. Mijn instructeur heeft er ook een handje van. Ik had vandaag dus die deeltoets en de examinator zei dat ik het erg goed deed, zeker nadat hij mijn voortgangskaart had gezien en dacht dat ik dus slechter zou rijden dan in feite gebeurde. Toen zei mijn instructeur dat de toets wel erg kort was en er dus nog veel meer fout had kunnen gaan als we zijn route gereden hadden.
Krijg ik een compliment en gaat hij het af lopen vallen.
pi_38782713
quote:
Op zaterdag 10 juni 2006 18:09 schreef XMN8R het volgende:

[..]

Ik zit wél dicht hij de bron, en ik weet nog van niks .
Stond in een nieuwsbrief van de Bovag ( 2 juni 2006 )
Capaciteit is idd vergroot, ook op zaterdag kan er examen gedaan worden in bepaalde regio's.
  maandag 12 juni 2006 @ 16:58:01 #182
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_38782822
Volgende week dinsdag moet een vriend van mij voor de 3e keer examen doen, de week er op ben ik voor de 2e keer. Ben er nu wel over heen van vrijdag. De kosten vallen nu nog wel mee 150 euro ongeveer extra. Maar dan moet ik het wel halen de 2x.
  maandag 12 juni 2006 @ 17:02:16 #183
19226 Lotjeb
Hop hop!
pi_38782961
quote:
Op maandag 12 juni 2006 16:55 schreef vannelle het volgende:

[..]

Stond in een nieuwsbrief van de Bovag ( 2 juni 2006 )
Capaciteit is idd vergroot, ook op zaterdag kan er examen gedaan worden in bepaalde regio's.
Klopt, ik ga binnenkort op zater praktijkexamen doen (Amsterdam)

Net belde de vrouw van de rijschool trouwens. Heb gezged dat ik nooit meer bij die man in de auto stap, dat ik het echt verschrikkelijk vond... schoot meteen weer helemaal vol Die vrouw is echt ontzettend lief en ze vond het verschrikkelijk vervelend voor me. Ga nu waarschijnlijk bij een man rijden met wie ik al ooit gereden heb toen mijn instructrice ziek was. Hij was wel gewoon normaal

Zucht, dat iemand zelfvertrouwen in zo'n korte tijd zo'n klap heeft kunnen geven
Last.fm Twitter
pi_38783202
quote:
Op maandag 12 juni 2006 17:02 schreef Lotjeb het volgende:

[..]

Net belde de vrouw van de rijschool trouwens. Heb gezged dat ik nooit meer bij die man in de auto stap, dat ik het echt verschrikkelijk vond... schoot meteen weer helemaal vol Die vrouw is echt ontzettend lief en ze vond het verschrikkelijk vervelend voor me. Ga nu waarschijnlijk bij een man rijden met wie ik al ooit gereden heb toen mijn instructrice ziek was. Hij was wel gewoon normaal

Zucht, dat iemand zelfvertrouwen in zo'n korte tijd zo'n klap heeft kunnen geven
Goed dat je gebeld hebt en fijn dat die vrouw zo aardig voor je was, je moet je wel gewoon goed op je gemak voelen tijdens je lessen en met zo'n vent dan komt er idd niks van nee, damn, zoiets doe je toch niet, en al helemaal niet met een eerste les
quote:
Op maandag 12 juni 2006 13:23 schreef Robin__ het volgende:
Fuck! ik ben vanochtend door mn voet gegaan op het station onderweg naar school..

Dat was om 2 voor 9 (ja ik moest om 9 uur beginnen dus ik had haast ) en al met al ben ik nu net weer thuis vanuit het ziekenhuis

(toch) niets gebroken, rust houden tot het over is

Kan er al wel weer op staan maar er zit een flink ei op de zijkant van mn enkel, draaien/kiepen/kantelen gaat niet al te best Zo eens even in de auto gaan zitten en kijken of ik de pedalen normaal kan bedienen.. anders moet ik iig de komende les, morgenavond, maar gaan afbellen vrees ik
Das balen zeg, zou idd maar ff rustig aan doen tot aan je examen dan. Sterkte
  maandag 12 juni 2006 @ 19:31:21 #185
139330 TNA
For the stars that shine
pi_38787443
quote:
Op maandag 12 juni 2006 14:54 schreef Robin__ het volgende:
dankje

Net even in de auto gezeten.. nou dat doen we dus maar even niet, het is mn rechtervoet, gassen gaat wel maar als ik wissel tussen gas en rem doet het verdomde veel pijn, heb net mn les vna morgen afgebelt.. hopelijk kan ik vrijdag wel gewoon! Zo weer even terug naar de huisarts, word het ingezwachteld (oid)

Kan verder wel aardig lopen maar ben bang dat ik me nog en keer verstap ofzo.. mn voet voelt heel onstabiel zijwaards (en juist kantelen opzij doet pijn)
He Robin, sterkte hè!
quote:
Op maandag 12 juni 2006 15:40 schreef Lotjeb het volgende:
Bleh, ik voel me zo verschrikkelijk beroerd

Mijn rijinstructrice heeft ander werk en nu moet ik dus rijden bij iemand anders... Net 2 uur gereden bij iemand die het voor elkaar heeft gekregen om al mijn zelfvertrouwen compleet de grond in te stampen Binnen 5 minuten had ik al zoveel commentaar gekregen dat ik niet van stress ook alles fout ging doen. Na 10 minuten had ie me aan het janken En echt, ik kan best tegen kritiek en ben van nature best zeker van mezelf maar hier kon ik totaal niet tegen

Die twee uur heb ik half jankend uitgezeten maar ik ga straks, als ik een beetje gekalmeerd ben, de rijschool bellen want ik ga echt nooit meer bij die man in de auto zitten
Lijkt me idd verstandig om een andere instructeur te nemen!
  maandag 12 juni 2006 @ 21:31:01 #186
101585 hippo-clippo
Feijenoord, m'n leven!
pi_38791994
Vandaag weer 4 uurtje gereden en morgen afrijden om 8.55 in Eindhoven. Vanmiddag de 1e 3 uur heel goed gereden vond mijn rij-instructrice ook maar het laatste uur sufte ik ook wat in, wat zij ook begreep. Ik vind het steeds leuker om te rijden en dat zag ze ook aan mij

Dus morgen om half 8 nog een uurtje inrijden en dan richting het CBR. Ik had er zin in na vanmiddag maar na het lezen van dit topic beginnen de zenuwen al te komen
I don't eat meat......but I sure like to BONE!!!!!!!
  maandag 12 juni 2006 @ 21:32:40 #187
139407 jorienvdherik
pi_38792079
quote:
Op maandag 12 juni 2006 21:31 schreef hippo-clippo het volgende:
Vandaag weer 4 uurtje gereden en morgen afrijden om 8.55 in Eindhoven. Vanmiddag de 1e 3 uur heel goed gereden vond mijn rij-instructrice ook maar het laatste uur sufte ik ook wat in, wat zij ook begreep. Ik vind het steeds leuker om te rijden en dat zag ze ook aan mij

Dus morgen om half 8 nog een uurtje inrijden en dan richting het CBR. Ik had er zin in na vanmiddag maar na het lezen van dit topic beginnen de zenuwen al te komen
1e keer dus afrijden ?
  maandag 12 juni 2006 @ 21:39:49 #188
139330 TNA
For the stars that shine
pi_38792401
quote:

Trek je niet teveel aan van verhalen van anderen, zelf goed je best doen en vertrouwen hebben in je eigen kunnen. Succes!
pi_38793091
quote:
Op maandag 12 juni 2006 17:02 schreef Lotjeb het volgende:

[..]

Gelukkig

Zoals ik al zei.. kon niet goed peilen in welke mate het was, maar als het zo erg is moet je gewoon een nieuw exemplaar aanvragen idd

En die man niet meer aan denken, gewoon weer zelf rijden en naar je nieuwe instructeur luisteren
Signature
pi_38797822
quote:
Vandaag weer 4 uurtje gereden en morgen afrijden om 8.55 in Eindhoven.
Veel succes morgen
  dinsdag 13 juni 2006 @ 10:40:31 #191
139146 izzypizzy
o nee dat deed je niet!?
pi_38804958
quote:
Op zondag 11 juni 2006 13:22 schreef alwaysthebest het volgende:

Vreemd dat 'ie d'r zo wazig over is. . Dat kan toch niet de echte reden zijn... Gelukkig is het maar 1 dagje verschil. En mag je tegelijk met mij. .
[..]
jaaaaaaaah en we gaan t allebei halen he!!!!
Oh yes i did!
  dinsdag 13 juni 2006 @ 10:42:33 #192
101585 hippo-clippo
Feijenoord, m'n leven!
pi_38805004
bedankt voor jullie steunbetuigingen, maar het heeft niet geholpen. Tenminste ik gaf niet thuis vanmorgen, vol met zenuwen liet ik de moto 2x afslaan en schakelde ik een keer niet goed door naar 2. Daarna werd ik verweten dat ik niet besluitvaardig genoeg was bij sommige kruispunten en dat ik meer aangepast moest rijden (ik ben te traag met de koppeling bij het wegrijden).

Baal hier echt van, duurt namelijk weer 8 weken ofzo
I don't eat meat......but I sure like to BONE!!!!!!!
  dinsdag 13 juni 2006 @ 10:49:11 #193
139146 izzypizzy
o nee dat deed je niet!?
pi_38805169
quote:
Op dinsdag 13 juni 2006 10:42 schreef hippo-clippo het volgende:
bedankt voor jullie steunbetuigingen, maar het heeft niet geholpen. Tenminste ik gaf niet thuis vanmorgen, vol met zenuwen liet ik de moto 2x afslaan en schakelde ik een keer niet goed door naar 2. Daarna werd ik verweten dat ik niet besluitvaardig genoeg was bij sommige kruispunten en dat ik meer aangepast moest rijden (ik ben te traag met de koppeling bij het wegrijden).

ahhhhh wat jammer zeg!!!! volgende x haal je t zeker wel!!!

ik begin me nu ook zorgen te maken moet over 2 weken weer
Oh yes i did!
pi_38805419
quote:

net weer 2 uurtjes gereden, maar het optrekken van zn 1 gaat nog niet echt lekker. beetje traag en soms te schokkerg. als ik eenmaal in de 2 zit gaat het prima. lekker gas erop en mee met het verkeer terugschakelen gaat ook prima nu
Xbox live: Nathan Six
Hattrick: The Yanks
pi_38806108
quote:

balen zeg
pi_38806143
Ik zal zo me rij-instructeur maar es bellen om me les te verzetten, anders mis ik het eerste half uur van Nederland en dat wil ik toch wel erg graag zien eigenlijk ( dacht dat ze om 9 uur speelden)
  dinsdag 13 juni 2006 @ 11:45:35 #197
87694 Robin__
letitredno
pi_38806729
Balen hippo-clippo

yankee:

Tja zn 1 is natuurlijk extra gevoelig (snap ook niet dat sommige hier in zn 1 moeten rijden soms) voor schokken. Oefening baart kunst, al zou ik zo min mogelijk in zn 1 rijden, alleen gebruiken om te accelereren (hoe vaker je het doet, hoe vloeiender het gaat)

Sneller wegrijden in zn 1 doe je vooral met de koppeling, je geeft een klein beetje gas bij (zoals ju nu ook doet waarschijnlijk) dan laat je de koppeling aangrijpen, je geeft meer gas (als je bang bent dat je te veel gas geeft.. doe het dan als je vooraan staat bij het stoplicht ) je houd de koppeling even stil en net voor je stopt met versnellen door het extra gas wat je gegeven hebt, dan pas ga je de koppeling verder oplaten komen. Misschien beetje onwenning, je bent namelijk pas wat later (als je harder gaat) 'klaar' met de koppeling. In de meeste situaties zal je je voet niet eens vna de koppeling halen voor je naar zn 2 schakelt, practisch in 1 moeite door.

Koppeling in, beetje oplaten komen, gas, helemaal oplaten komen, gelijk weer intrappen en gas los, in zn 2 etc etc

Je kan het je instructeur ook best vragen hoor, als je aan alle kanten zoek gereden word 'wat doen zij nou anders dan ik?' (waarschijnlijk zal zn antwoord zijn 'meer gas' maar misschien kan ie je nog wel meer tips geven) Het is gewoon kut als je weg rijd bij het stoplicht en iedereen achter je bijna in je bumper kruipt omdat het ze te lang duurt

succes
pi_38806776
ipv vrijdag om 5 uur nou les om 9 uur
pi_38807751
@robin: nooit in de stad gereden waar je niet/amper om hoekjes heen kan kijken.. en waar geen verkeersspiegels staan? dáár schakel je dus terug naar z'n 1..
  dinsdag 13 juni 2006 @ 12:20:11 #200
139407 jorienvdherik
pi_38807879
quote:

ah fuck
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')