Als je een fan van het oranje elftal bent of je gewoon geilt op een ander kleurtje.quote:Op woensdag 7 juni 2006 23:59 schreef guitarist.nl het volgende:
Oké ff herhalen, waar slaat dat oranje fan op??
Ja want het WK zal me mn reet roestenquote:Op donderdag 8 juni 2006 00:05 schreef -Beer- het volgende:
[..]
Als je een fan van het oranje elftal bent of je gewoon geilt op een ander kleurtje.
Binnenkort (om precies te zijn aankomende vrijdag!quote:Op woensdag 7 juni 2006 23:59 schreef guitarist.nl het volgende:
Oké ff herhalen, waar slaat dat oranje fan op??
Ik heb nog wel iets voor jequote:Op donderdag 8 juni 2006 00:18 schreef Jorikjet het volgende:
ow, en ik wil wel een gitaar met een floyd rose en vette humbuckers om enorm coole dingen met me tremelo te doen en mooi dik geluid te krijgen..
om en om de ¤ 100quote:Op donderdag 8 juni 2006 10:20 schreef Desensitized het volgende:
Precies, gewoon kwestie van afstellen
Ik wil er ook één, kost zo'n ding??
alles van line 6, behalve dát pedaal: bij line 6 hebben ze nagenoeg geen kaas gegeten van metal-presets. Die presets die op de versterkertops zitten en zich metal noemen zuigen echt! Line 6 is lekker afstelbaar, dus de presets meteen vergeten en zelf instellen en opslaan!!!quote:Op donderdag 8 juni 2006 11:05 schreef Desensitized het volgende:
Iemand trouwens ervaring met de Line 6 Uber Metal?
Nouja, beter hmmm.. het is een kwestie van smaak; qua stevigheid zijn de boss-pedaaltjes uiteraard het beste, want ze bezitten een behuizing van staal tov. plastic voor de line 6 (of hebben die ook al een stalen behuizing?)quote:Op donderdag 8 juni 2006 12:19 schreef Desensitized het volgende:
Maar heb verder niks van Line 6 hoor
Maar leek me wel een leuk pedaal, maar de MT2 is dus beter?
Ik vind t dan raar dat je daar dan een MT2 aan wil hangen. Uit de Marshall komt meer distortion dan je ooit nodig zult hebben.quote:Op donderdag 8 juni 2006 13:15 schreef Desensitized het volgende:
Beetje klein plaatje... Hebbie em groter??
En hen een Marshall 100DHFX top [nog]. 100 Watt transistor.
Je wil m toch verkopen? Zou je dat niet eerst regelen, en dan kijken naar een nieuwe amp? Misschien is dit pedaaltje dan wel overbodig (of klinkt de combinatie gewoon lelijk)quote:Op donderdag 8 juni 2006 13:26 schreef Desensitized het volgende:
Ja, hij scheurt wel, maar vind de sound van het ding niet echt meer zo zo [persoonlijk], vandaar.
Dus je weet dat je die MT2 niet meer nodig zal hebben binnenkort?quote:Op donderdag 8 juni 2006 13:33 schreef Desensitized het volgende:
Maar omdat tot nu toe niemand dat ding wil hebben wou ik het eerst zo oplossen
Die andere is zo metal als het maar kan, heb ik in de winkel vreselijke lekkere sound uit weten te wringen
Je moet die top niet wegdoen omdat je plotseling het geluid niet meer zo goed vind; ik heb om het half jaar een andere setting. De ene keer speel ik over de top, zonder effecten, de andere keer speel ik met de metalzone, met gewijzigde settings en daarna weer met een Korg Hyperdistortion etc. etc.. Na een aantal speeluren raak je gewend aan een geluid en na een periode vind je je sound ineens niet zo vet meer. Draai dan knoppen, switch pedalen maar verkoop geen top.. Ik zou er alleen maar spijt van krijgen.quote:Op donderdag 8 juni 2006 13:37 schreef Desensitized het volgende:
GAS, inderdaad! maar hangt er vanaf wanneer ik dat ding kwijt word... en of hij dan die H&K nog heeft.
Anders koop ik die Ibanez top [TB100H], en daar kan de MT2 ook wel aan.
Nu 275 euro
netjes! gefeliciteerd er mee, en alvast met je verjaardag! (hoe oud wordt je?)quote:Op donderdag 8 juni 2006 20:55 schreef imported_sphinx het volgende:
anywho, hier zijn de pics. ik heb alleen geen photosoep bij de hand dus ik kan ze niet resizen en bijknippen en shit. dus:
[afbeelding]
![]()
![]()
[afbeelding]
hij is misschien simpel en goedkoop, maar ik vind um cool. en klink ook nog eens een stuk beter dan m'n strat.![]()
![]()
![]()
-Danku!quote:Op donderdag 8 juni 2006 21:59 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
netjes! gefeliciteerd er mee, en alvast met je verjaardag! (hoe oud wordt je?)
Liever nietquote:Op donderdag 8 juni 2006 20:48 schreef imported_sphinx het volgende:
ik heb mijn Epiphone Les Paul Special II sinds gisteren maar omdat ik zondag pas jarig ben is ie dan pas officieel van mij, maar hij staat wel op mn kamer en ik speel er gewoon op. ik heb foto's gemaakt en wil die posten. mag dat?![]()
![]()
zeker gaaf!quote:Op donderdag 8 juni 2006 23:56 schreef Jorikjet het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=i6XKxPvsLj4&search=paul%20gilbert
hele coole versie van fly me to the moon speelt paul gilbert hier! sinatra!
Dat is zeker geen slechte koop lijkt mij! Ibanez is altijd goed!quote:Op donderdag 8 juni 2006 23:48 schreef Hansch het volgende:
ik heb wat gevonden, een Ibanez GRX40 Elektrisch gitaar "Jumpstart" Starterset
alles erbij voor 195 euro
iemand een idee of dat wat is?
Een vriend van me heeft die set ooit gekocht toen hij begon.quote:Op donderdag 8 juni 2006 23:48 schreef Hansch het volgende:
Hallo gitaristen!
Het is iig beter dan de amuse van de wehkamp waar ik mee ben begonnenquote:Op donderdag 8 juni 2006 23:48 schreef Hansch het volgende:
Hallo gitaristen!
Ik wil binnenkort ook gaan beginnen gitaarspelen en wil een elektrisch gitaar kopen
(Heb zelf al 2 jaar akoustisch gitaar gespeeld in een ver verleden.)
Maar wat is nou een goed beginnergitaartje en wat zou ik ongeveer kwijt zijn?
Edit:
Jawel, er is zelfs een naam voor: hybrid picking; dat is dus met een plectrum en vingers tegelijkertijd. Er staat wel een goed artikeltje op wikipedia.quote:Op donderdag 8 juni 2006 19:15 schreef znarch het volgende:
Ok, dat is met een plectrum dus al minder mogelijk lijkt me
Hee da's vet, ik heb er pas eentje gekocht. Welke versie heb jij?quote:Op donderdag 8 juni 2006 21:29 schreef znarch het volgende:
Mijn (eerste) gitaar is een Epiphone SG 400. Ik ben er iig blij meeOf ie goed is hoor ik toch niet als je geen betere hebt
Hahahaaa, jij ook al??quote:Op vrijdag 9 juni 2006 12:05 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Het is iig beter dan de amuse van de wehkamp waar ik mee ben begonnen
precies!quote:Op vrijdag 9 juni 2006 16:10 schreef NASDAQbastardo het volgende:
.010 klinkt beter, speelt iets zwaarder, maar dat went wel. Jij speelt ook metal he? Metal op .009 zuigt, die E is gewoon veel te dun. Klinkt veel voller met .010.
Gewoon de ongebruikte snaar dempen door de vinger op de laagste snaar (qua toon) tegen deze snaar te laten komen...quote:Op donderdag 8 juni 2006 19:15 schreef znarch het volgende:
Ok, dat is met een plectrum dus al minder mogelijk lijkt me
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 18:32 schreef Desensitized het volgende:
Haha jaDacht ik ook toen hij zei: "Jongens even meezingen, Testament!!"
Ik dachtNu komt het! Pling pling plong pling, na 22 jaren in dit leven....
![]()
Een heel erg lame liedje, maar wel aardig om te spelen, is natuurlijk Tears in heaven van Eric Clapton.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 17:53 schreef Burdie het volgende:
Het is een nacht kan ik ook wel spelen, maar da's gewoon een kwestie van accoortjes raggen.
Testament ga ik eens opzoeken ja, misschien dat dat lukt... maar verder ben ik ook niet op zoek naar "kampvuurnummers" ofzo, maar gewoon wat simpele liedjes waar ik mee kan beginnen om het een beetje (beter) te leren. Om zomaar gewoon een beetje voor me uit te kunnen tokkelen als ik eventjes niks te doen heb, bijvoorbeeld...
Euh, ik ben meteen ff gaan kijken, maar het begint al goed... een 0h2 en een 2hp3, ik heb geen idee hoe je dat moet spelen.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 09:24 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Een heel erg lame liedje, maar wel aardig om te spelen, is natuurlijk Tears in heaven van Eric Clapton.
dit noem je mooi?!quote:Op zaterdag 10 juni 2006 14:08 schreef Jorikjet het volgende:
bij 0h2 moet je de snaar aan slaan, en dan de 2e noot indrukken.
bij 2hp3 hetzelfde, maar dan de 3e noot even aantikken, en dan weer de 2e laten klinken.
allebei moet in een aanslag.
zo en nu de stad in, veelste mooi weer!
Is het dan niet 2h3p2 ?quote:Op zaterdag 10 juni 2006 14:08 schreef Jorikjet het volgende:
bij 0h2 moet je de snaar aan slaan, en dan de 2e noot indrukken.
bij 2hp3 hetzelfde, maar dan de 3e noot even aantikken, en dan weer de 2e laten klinken.
allebei moet in een aanslag.
zo en nu de stad in, veelste mooi weer!
Waaar ???quote:Op zaterdag 10 juni 2006 17:53 schreef Wacko-Dreamer het volgende:
Ik heb op een tweede hands 40th Anniversary Fender Strat. gespeeld
De elementen waren vervangen en nu zitten er 2 dimarzio stacked enkelspoelers en een Seymour Duncan hotrail ? pickup in.
Man, dat ding klonk heerlijk...
800 Euro... Ik wou dat ik geld had...![]()
nu alleen nog maar 440 ¤ van van mijn maverickquote:Op zaterdag 10 juni 2006 18:05 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
jij hebt natuurlijk gewoon ergens 800 euro liggen![]()
Alleen jammer van dat spuuglelijke vlaggetje op de kop...quote:
dat vlaggetje is wel lelijk ja, maar ik vond het hele ding toch al niet mooi. hij is niet eens zwart!quote:Op zondag 11 juni 2006 11:00 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Alleen jammer van dat spuuglelijke vlaggetje op de kop...![]()
En ik vind 800 euro nog best wel aan de prijs!
[afbeelding]
Dat vlaggetje boeit me niet...quote:Op zondag 11 juni 2006 11:00 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Alleen jammer van dat spuuglelijke vlaggetje op de kop...![]()
En ik vind 800 euro nog best wel aan de prijs!
[afbeelding]
Beide fantastische gitaren! Zo'n ultra is erg leuk, lace sensors, humbuckertje, ebben toets!quote:Op zondag 11 juni 2006 11:39 schreef Svyatagor het volgende:
Grappig, exact mijn gitaar staat te koop op gitaarmarkt: (die sunburst)
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=62918
[afbeelding]
Weet ik ook ongeveer wat de marktwaarde is, heb hem zo'n 12 jaar geleden voor 1500 gulden gekocht
Nou, baantje: vriendendienst. Tommie is een vriend van me.quote:Op maandag 12 juni 2006 10:53 schreef Desensitized het volgende:
Hatebreed is fokking goed!!
Mooi baantje dude!! Zou ik ook wel willen.
As I Lay Dying is misschien onbekend, maar wel goed!
Maakt dat veel uit dat ie Japs is ?!quote:Op maandag 12 juni 2006 13:17 schreef guitarist.nl het volgende:
http://gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=62997
[afbeelding]
Het is een Japanner, maar opzich wel een mooie
en dat voor 425¤
japanners zijn goed, nog wel beter dan die instap usa, highway enzo.quote:Op maandag 12 juni 2006 13:17 schreef guitarist.nl het volgende:
[afbeelding]
en dat voor 425¤
En whop, een bod van onze eigen Brian voor dezelfde gitaar op marktplaats...quote:Op maandag 12 juni 2006 13:17 schreef guitarist.nl het volgende:
[afbeelding]
en dat voor 425¤
Probeer eens DR snarenquote:Op maandag 12 juni 2006 15:14 schreef Even het volgende:
Verroesten jullie snaren nu ook opeens zo snel ?! Ik heb die dingen er vorige week gvd op gedaan en de B en E zijn nu al weer zwart
Ja, ik heb het budget ook, dus waarom ook nietquote:Op maandag 12 juni 2006 15:37 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
En whop, een bod van onze eigen Brian voor dezelfde gitaar op marktplaats...![]()
Kan een leuk gitaartje zijn hoor! Prijs is heel ok!
Ik geef je groot gelijk! Het is dat ik zelf aan het ruimen ben en strats genoeg heb...quote:Op maandag 12 juni 2006 15:40 schreef guitarist.nl het volgende:
Ja, ik heb het budget ook, dus waarom ook niet![]()
'k heb sowieso altijd last van snaren die in no-time verroest zijn... 'k gebruik nu Optima gold: gold plated snaren die echt een stuk langer goed blijven dan normale snaren... Elixir blijft nog iets langer goed, maar is ook een tik duurder.quote:Op maandag 12 juni 2006 15:14 schreef Even het volgende:
Verroesten jullie snaren nu ook opeens zo snel ?! Ik heb die dingen er vorige week gvd op gedaan en de B en E zijn nu al weer zwart
Speciaalquote:Op maandag 12 juni 2006 15:53 schreef TeleluvR het volgende:
Van het weekend uitgebreid foto's gemaakt van de Paisley twins...
Je moet wat als je niet kunt spelen![]()
[afbeelding]
gitaar aan de wilgen gehangen?:Pquote:Op maandag 12 juni 2006 15:53 schreef TeleluvR het volgende:
Van het weekend uitgebreid foto's gemaakt van de Paisley twins...
Je moet wat als je niet kunt spelen![]()
[afbeelding]
Nee, rozen...quote:
Zal ik ze maar aan jou geven dan?quote:Op maandag 12 juni 2006 16:04 schreef Jorikjet het volgende:
kun je echt niet goed spelen of ben je gewoon heel negatief over je zelf? anders is het echt supe zonde dat je zoveel gitaren hebt vind ik, want daar hoort gewoon kei hard op gerockt te worden!
Nou, geef ze dan liever weg...quote:Op maandag 12 juni 2006 17:34 schreef Jorikjet het volgende:
en gitaren weggeven moet je nooit doen! gebruik ze dan als brandhout op een koude winterdag!
Welk type is het?quote:Op maandag 12 juni 2006 17:48 schreef Ciscus het volgende:
Ik ga m'n semi-acoust Takamine G-series maar es verkopen. Speelt geweldig, maar wil geld voor een Musicman bass, en daarnaast een mooi acoustisch gitaartje voor thuis. Ik heb nog wel een Fendertje en een Ibanzezje en een 12 string, maar ben eigenlijk gewoon koopgeil. Iemand interesse in de Takamine? Zal binnenkort eens even een foto plaatsen.
EG-45Cquote:
Die staat niet op de website van Takamine. Ik ben wel benieuwd.quote:
Beter dan een scooter of zoiets pauperigsquote:Op maandag 12 juni 2006 16:56 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Brommers zijn voor sjonnies
Led Zeppelin - Black Dog?
Dag Gitaristquote:Op maandag 12 juni 2006 18:31 schreef -Dries- het volgende:
Hey vrienden.
Heey wie zegt dat wij goed zijn ik goed benquote:Op maandag 12 juni 2006 17:25 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Nee, rozen...![]()
Anyways, ik speel lang niet zo goed als jullie, maar ik heb er wel lol in. Is dat niet het belangrijkst?
[..]
Zal ik ze maar aan jou geven dan?![]()
Er wordt wel op gerockt hoor, wees maar niet bang!![]()
quote:Op maandag 12 juni 2006 15:37 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
En whop, een bod van onze eigen Brian voor dezelfde gitaar op marktplaats...![]()
Kan een leuk gitaartje zijn hoor! Prijs is heel ok!
quote:Hoi bedankt voor je bod. Ik ga er mee akkoord. Mijn minimale prijs is 375 dus is ok:-)
Wanneer heb je tijd?
Grtx!
Ferdi
Ik neem aan dat je nu al op de fiets, in de trein of in de auto zit?quote:
Neh, morgen of overmorgenquote:Op maandag 12 juni 2006 19:59 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je nu al op de fiets, in de trein of in de auto zit?![]()
das dus al gelijk een groot voordeel aan een metalenquote:Op maandag 12 juni 2006 20:52 schreef Jorikjet het volgende:
metaal is scheller dan glas. vergelijk het met spelen met een muntje of een plastic plectrum.
ik had een glazen slide maar die is kapot gevallenals ik binnenkort weer snaren bestel bij die site haal ik een metalen.
3 jaar geleden had ik hem gekocht, nu is mijn smaak iets beter geworden veranderdquote:Op maandag 12 juni 2006 20:56 schreef Ibanez het volgende:
Het ziet ernaar uit dat mijn Ibanez K7 de deur uitgaat.....
Owja:quote:Op maandag 12 juni 2006 20:56 schreef Ibanez het volgende:
Voor diegene die verder kijken dan een strat en op een snaartje meer durven spelen, dit icm een prestige hals, ingelegd met oplichtende side dots en een "geslepen schelpen binding", Dimarzio Paf Pro7 elementen voor de diepe dikke scheur
en het mooie clean
, en een floyd rose met top locking system......
![]()
Gegadigden hier?
![]()
in b zetten,,,,, of a, wat je wilt.....quote:Op maandag 12 juni 2006 21:00 schreef imported_sphinx het volgende:
wat moet je met zo'n 7e snaar dan?
Congratsquote:
doe es een gooi...quote:Op maandag 12 juni 2006 21:11 schreef Jorikjet het volgende:
hoeveel wil je er voor hebben? ik ben opzich wel geinteresseerd in zo;n gitaar, wil wel lekker kunnen scheuren en tremelo shizzle doen naast me strat
Er stond wel iets op de vorige paginaquote:Op maandag 12 juni 2006 21:45 schreef Ciscus het volgende:
Heeft iemand nog een mooi acoustisch gitaartje te koop staan? (geen beginnersdingetje hoor)
quote:Op maandag 12 juni 2006 17:48 schreef Ciscus het volgende:
Ik ga m'n semi-acoust Takamine G-series maar es verkopen. Speelt geweldig, maar wil geld voor een Musicman bass, en daarnaast een mooi acoustisch gitaartje voor thuis. Ik heb nog wel een Fendertje en een Ibanzezje en een 12 string, maar ben eigenlijk gewoon koopgeil. Iemand interesse in de Takamine? Zal binnenkort eens even een foto plaatsen.
Mhmm is dat niet zonde? Had je nog meer 7strings?quote:Op maandag 12 juni 2006 20:56 schreef Ibanez het volgende:
Endorsement in 7 snaren....quote:Op maandag 12 juni 2006 22:13 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Mhmm is dat niet zonde? Had je nog meer 7strings?
quote:Op maandag 12 juni 2006 21:04 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Owja:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik had liever z'n gitaar gevangenquote:Op maandag 12 juni 2006 23:57 schreef Funkdude het volgende:
Net terug van Joe Satriani in HMH.
Was een ongelofelijk gaaf concert + dat ik de pruik gevangen heb die hij op had
[afbeelding]
![]()
![]()
Crowd chant - Check, echt gaaf nummer met het hele publiek.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 00:27 schreef NASDAQbastardo het volgende:
En, speelde die crowd chant live? dat met dat publiek vind ik niks, maar dat thematje wat ie er tussenin speelt is echt mooi.
En red rider, ofzoiets.
Veel te duur voor mijquote:Op maandag 12 juni 2006 22:03 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Er stond wel iets op de vorige pagina
[..]
Hoezo zou dat kwaad kunnen? Kan ik me niks bij voorstellen!quote:Op dinsdag 13 juni 2006 10:20 schreef -Dries- het volgende:
Lui, kan het kwaad als je gitaar 24/7 in je versterker staat ingeplugged, zelfs als ie uit is?
Daarom!quote:Op dinsdag 13 juni 2006 10:39 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Hoezo zou dat kwaad kunnen? Kan ik me niks bij voorstellen!
Ehm... je wilt geen beginnersgitaar maar een gitaar van 300-400 euro (wat 'ie ongeveer op zal leveren denk ik) vind je te duur? Of was je in de veronderstelling dat het een hele dure van 1500E was?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 08:10 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Veel te duur voor mijal is zo'n Takamine natuurlijk wel pure kwaliteit, als ik het geld had, dan zou ik 'm meteen kopen
![]()
Ik heb ook nog wel een goede stagg, is wel beter dan die instap modellen!quote:Op dinsdag 13 juni 2006 08:10 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Veel te duur voor mijal is zo'n Takamine natuurlijk wel pure kwaliteit, als ik het geld had, dan zou ik 'm meteen kopen
![]()
Takamine levert inderdaad zo'n ¤350,- op, maar ik wil vooral eens wat anders en ik heb geen zin om geld uit te geven voor een zoveelste gitaar. Als ik deze verkoop en een nieuwe akkoest koop, dan speel ik quit. Ik heb geen semi-akkoest meer nodig, want in m'n band speel ik alleen nog bass, en zing ik.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 11:39 schreef Hammet het volgende:
[..]
Ehm... je wilt geen beginnersgitaar maar een gitaar van 300-400 euro (wat 'ie ongeveer op zal leveren denk ik) vind je te duur? Of was je in de veronderstelling dat het een hele dure van 1500E was?
Show me the guitar!quote:Op dinsdag 13 juni 2006 12:40 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ik heb ook nog wel een goede stagg, is wel beter dan die instap modellen!
110¤
Dit gebruik ik, thuis speel ik veelal 'gewoon' akoestisch, op de buhne is dit gewoon ideaal!quote:Op dinsdag 13 juni 2006 14:58 schreef Ciscus het volgende:
Even wat anders; tijdens oefenen en optredens hebben onze semi-akkoestische gitaren veel last van 'zingen'. Weten jullie nog simpele trucjes om dit op te lossen? (los van: speaker, mic wegdraaien etc)
een goéde stagg??quote:Op dinsdag 13 juni 2006 12:40 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ik heb ook nog wel een goede stagg, is wel beter dan die instap modellen!
110¤
Erg mooi ding! Die wil ik! Onee, ik ben op zoek naar een bassapparaatje....quote:Op dinsdag 13 juni 2006 15:01 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Dit gebruik ik, thuis speel ik veelal 'gewoon' akoestisch, op de buhne is dit gewoon ideaal!
[afbeelding]
Koop gewoon een leuke Fender Musicmaster Bas en je houdt nog geld over!quote:Op dinsdag 13 juni 2006 15:07 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Erg mooi ding! Die wil ik! Onee, ik ben op zoek naar een bassapparaatje....
Is ook een goede keuze, heb net wel m'n Epiphone verhuurd (ja echt!), en heb nog mijn Ibanez.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 15:23 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Koop gewoon een leuke Fender Musicmaster Bas en je houdt nog geld over!![]()
Epiphone verhuurd? Vertel!quote:Op dinsdag 13 juni 2006 15:57 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Is ook een goede keuze, heb net wel m'n Epiphone verhuurd (ja echt!), en heb nog mijn Ibanez.
Een vriendin van onze zangeres speelt al jaren allemaal concoursen met haar viool. Tijdens een feestje vertelde ze dat ze graag eens een frettles bass zou willen proberen. Nu geef ik haar een beetje les (al heeft ze beduidend meer talent dan ik! Of in ieder geval een absoluut gehoor) en heeft ze mijn Epiphone en een Samick-versterker thuis staan. Als tegenprestatie heeft ze me veel bier gegeven, komt ze maandelijks voor me koken en heb ik een par boekenbonnen gekregen. Ik zei al '2 x sex is genoeg', maarja: vrouwen.quote:
quote:Op dinsdag 13 juni 2006 16:10 schreef Ciscus het volgende:
Ik zei al '2 x sex is genoeg', maarja: vrouwen.
quote:
je kunt er wel op spelen nu, alleen opletten dat de snaren niet rood gaan gloeien.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 17:11 schreef sXe het volgende:
Ik denk dat mijn gitaar gaat smelten als ik er nu op speel...
[humor-om-te-lachen-modus]quote:Op dinsdag 13 juni 2006 17:19 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
je kunt er wel op spelen nu, alleen opletten dat de snaren niet rood gaan gloeien.![]()
Ijsklontje naar zijn hoofd smijten?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 17:52 schreef Ciscus het volgende:
[..]
[humor-om-te-lachen-modus]
Ik speel mooi even met m'n tenen, daar zit wat meer eelt op.
Maar goed, iemand nog tips hoe je een 'zingende' semi-akkoest tijdens een optreden kunt laten ophouden?
Jouw avatar is echt enorm verschrikkelijk trouwens. (mooi man)quote:Op dinsdag 13 juni 2006 18:19 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Ijsklontje naar zijn hoofd smijten?
kapotslaan als onderdeel van de show!quote:Op dinsdag 13 juni 2006 18:22 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Jouw avatar is echt enorm verschrikkelijk trouwens. (mooi man)
Maar ik bedoelde meer dat de gitaar zelf rondzingt...onze groupies houden daar niet van.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op dinsdag 13 juni 2006 18:44 schreef TeleluvR het volgende:
Je groupies kapotslaan is geen goed idee...
Hmm, ik zit toch de dubben mijn telecaster thinline weg te doen, even op vakantie van de zomer zou ook lekker zijn... (centjes op!)
Oooooo! Zegt dat dan!quote:Op dinsdag 13 juni 2006 18:46 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ik bedoelt toch ook die getaar mên.
Hij zeide datte nie hoor!! Of wel misschien, maar ik wil dat niet.quote:
Overal dooie groupies na een optreden, krijg je last mee!quote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:07 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Hij zeide datte nie hoor!! Of wel misschien, maar ik wil dat niet.
Wat wil je voor je gitaartje hebben, Tele?
je gat dichtstoppen?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 17:52 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Maar goed, iemand nog tips hoe je een 'zingende' semi-akkoest tijdens een optreden kunt laten ophouden?
Klinkt erg Neidropje: Kunnen jullie me sterretje zien?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:24 schreef Neidropje het volgende:
[..]
je gat dichtstoppen?
klankgat that is...![]()
Onze gitarist is op zoek naar iets dergelijks, dus als je een foto van de humbucker- versie hebt, en je weet zeker dat je 'm wilt verkopen, dan geef ik het meteen even door.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:09 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Overal dooie groupies na een optreden, krijg je last mee!
Mwah, ik gok een 600 euro...
Het is deze gitaar, maar maar dan de humbucker-versie ('72 Thinline)
[afbeelding]
heheh mmm opname toevallig gehoord?:Pquote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:32 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Klinkt erg Neidropje: Kunnen jullie me sterretje zien?![]()
Nieuwe snaren. Verder van de versterker afzitten.quote:Op dinsdag 13 juni 2006 17:52 schreef Ciscus het volgende:
[..]
We spelen af en toe wat subtieler dan dat......quote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:44 schreef Desensitized het volgende:
Nee, dacht ik ook... Gewoon niet gebruiken die dingen.
Dikke humbucker, distortion aan en raggen met die bak!!
Dit is em, alleen dan met de kleur van de foto van zonet:quote:Op dinsdag 13 juni 2006 20:02 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Onze gitarist is op zoek naar iets dergelijks, dus als je een foto van de humbucker- versie hebt, en je weet zeker dat je 'm wilt verkopen, dan geef ik het meteen even door.
En ik ga geen gat dichtstoppen, straks komt er niets meer uit!! (geluid dan hè) (wat een niveau)
ja waarom hebben snaren dat altijd, en nog vreemder dat het na een tijdje zo verdwijntquote:Op dinsdag 13 juni 2006 21:23 schreef Jorikjet het volgende:
boah door de nieuwe snaren op me accoustische speeltie weer super goed! nu nog het metaal achtige geluid weg krijgen. bij me strat vind ik dat cool, op deze gitaar niet.
Dat is omdat ze verroestenquote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:07 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ja waarom hebben snaren dat altijd, en nog vreemder dat het na een tijdje zo verdwijnt
oh ik dacht dat het kwam door de oxidatiequote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:21 schreef Even het volgende:
[..]
Dat is omdat ze verroesten![]()
Maar ik vind het een mooi geluid acoustisch shitty dat het weer weggaat![]()
damn ik ben echt niet grappigquote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:35 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
oh ik dacht dat het kwam door de oxidatie![]()
![]()
En dat zonder bier...quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:39 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
damn ik ben echt niet grappig![]()
Op deze heb ik ook nog niet gespeeld, maar wel op een andere Stagg Flying V, en daar kwam een fantastische metalsound uitquote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:53 schreef sXe het volgende:
Ik vind dat metalen plaatje op die STagg-gitaren altijd zo jammer. Het is toch geen spijkerbroek?
Berder ziet-ie er mooi uit, heb nog nooit op zo'n ding gespeeld dus ik zou niet weten hoe de kwaliteit is.
quote:Op dinsdag 13 juni 2006 19:09 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Overal dooie groupies na een optreden, krijg je last mee!
Mwah, ik gok een 600 euro...
Het is deze gitaar, maar maar dan de humbucker-versie ('72 Thinline)
[afbeelding]
Ah, verzamel je hout voor de open haard in de winter?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 22:51 schreef -_Guitarist_- het volgende:
tvp, én ik heb goed nieuwsBinnenkort hangt aan mijn muur:
Die blanke lak heb ik ook gehad op een '72, maar deze klonk zoveel beter (gek genoeg), misschien een exemplarisch verschil, ik heb geen idee...quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:08 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
ik krijg last van GAS
Jammer dat 'ie blauw is, ik ben toch iets meer gecharmeerd van de blank gelakte versie. Maar heeeeel mooi gitaartje hoor![]()
Ik zou binnenkort ff voor foto's fixen, hij heeft btw niet zown lelijk metalen plaatje met stagg er opquote:
Wow, wat een mooie gitaar. Ik hou ook wel van een beetje playwearquote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:20 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Die blanke lak heb ik ook gehad op een '72, maar deze klonk zoveel beter (gek genoeg), misschien een exemplarisch verschil, ik heb geen idee...
Maar goed, van het weekend komt al iemand kijken!![]()
De kleur is overigens IRL veel mooier:
[afbeelding]
Neen, ik zoek speelobjectenquote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:10 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
Ah, verzamel je hout voor de open haard in de winter?
Een Stagg?quote:
Wauw, ik ben normaal niet van de tele's maar deze is wel ganz geil!quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:20 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Die blanke lak heb ik ook gehad op een '72, maar deze klonk zoveel beter (gek genoeg), misschien een exemplarisch verschil, ik heb geen idee...
Maar goed, van het weekend komt al iemand kijken!![]()
De kleur is overigens IRL veel mooier:
[afbeelding]
Stagg is niet cool volgens jou?quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:54 schreef VASND het volgende:
[..]
Een Stagg?.
[..]
Wauw, ik ben normaal niet van de tele's maar deze is wel ganz geil!
Stagg is niet cool nee, zit flink wat rot spul tussen dat van ellende uit elkaar valt.quote:Op woensdag 14 juni 2006 00:00 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Stagg is niet cool volgens jou?
Ik wil zo graag een Flying V![]()
Dean ook ja, die hebben tegenwoordig flink mooie gitaartjes..quote:Op woensdag 14 juni 2006 00:41 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Beter doorsparen voor een Epi of een Dean
Ahhh Alexiquote:Op woensdag 14 juni 2006 01:49 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ik dacht altijd dat ik die headstocks mooi vond, maar laatst bij de feedback geweest, en ze zijn toch wel erg aan de grote kant, heh. Maargoed, boeiend.
--------------
Aanrader om te spelen: Vivaldi - Summer (mja, zomer), van de 4 seizoenen.
Filmpje: http://youtube.com/watch?v=N-DKrWSO3NI&search=passage%20to%20the%20reaper
De kleur is inderdaad waanzinnig. Wel jammer dat je op een gegeven moment keuzes moet maken als je studentenkamer te klein wordt. Maar goed, ik zal het weekend even foto's maken en een paar mooie plaatsen alhier!quote:Op dinsdag 13 juni 2006 23:35 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Wow, wat een mooie gitaar. Ik hou ook wel van een beetje playwear![]()
Ik heb alleen al twee mooie gitaren waar ik (te) weinig op speel vind ik. En ook ik moet nog op vakantie...Maar hou ons op de hoogte hè
![]()
Ze zijn beiden van Trivium, Matt en Corey, maar wat is er mis met Dean dan?quote:Op woensdag 14 juni 2006 10:18 schreef Ibanez het volgende:
Die eerste gitarist met die Dean in zijn handen: is dat de gitarist van Trivium??? Die gast is zo fucking goed dat ie beter verdient dan op een Dean te spelen....
Nouja, niks eigenlijk, ik hou niet van het model... dus trek het je niet aan.. qua sound zijn ze wel lekker..... alleen best zwaar intoneerbaar, alhoewel ik niet weet waar het aan ligt.quote:Op woensdag 14 juni 2006 10:22 schreef VASND het volgende:
[..]
Ze zijn beiden van Trivium, Matt en Corey, maar wat is er mis met Dean dan?.
Hoezo zwaar intoneerbaar? Allemaal?quote:Op woensdag 14 juni 2006 10:27 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Nouja, niks eigenlijk, ik hou niet van het model... dus trek het je niet aan.. qua sound zijn ze wel lekker..... alleen best zwaar intoneerbaar, alhoewel ik niet weet waar het aan ligt.
Schitterende foto's! Chapeau!quote:Op woensdag 14 juni 2006 10:48 schreef Desensitized het volgende:
Hier dan mijn akoestische. Foto's met de telefoon, wegens ontbreken van goede digi-cam![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Die vuurkorf!!!quote:
weet niet meer... volgens mij was het iets met die headstock icm met de snaarlengtes..quote:
Nee, ik ben niet zo van de auto's....ik rij 1000 km per week, en daar wilde ik het bij laten.quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:04 schreef Desensitized het volgende:
Best wel ja. Is gewoon zo'n goedkoop Blokker/Kruidvat geval volgens mij, is een Avora.
Dus is standaard al niet echt super, maar het speelt, en voor zo'n prutser als ik al lang mooi genoeg
Jij ook Volksforummer??
Ik heb er geen problemen mee gehad anders. Was dan wel een washburn en geen dean maar daar zit dezelfde headstock op.quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:28 schreef Ibanez het volgende:
[..]
weet niet meer... volgens mij was het iets met die headstock icm met de snaarlengtes..![]()
Je kunt ook vragen hoeveel schoonmoeders erin passen, dat is in grote lijnen hetzelfde...quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:30 schreef Ciscus het volgende:
Ik bij de autodealer: 'passen er 3 gitaren in de kofferbak?'
verkoper: 'ja'
ik: 'doe 'm dan maar'
Die bespeel ik iets minder makkelijk, en er knapt iets vaker iets. Buiten dat lijken ze meer op een contrabas.quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:32 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Je kunt ook vragen hoeveel schoonmoeders erin passen, dat is in grote lijnen hetzelfde...
quote:Op woensdag 14 juni 2006 11:30 schreef Ciscus het volgende:
[..]
Nee, ik ben niet zo van de auto's....ik rij 1000 km per week, en daar wilde ik het bij laten.
Ik bij de autodealer: 'passen er 3 gitaren in de kofferbak?'
verkoper: 'ja'
ik: 'doe 'm dan maar'
Een DAF XF 95 super space cab.....quote:Op woensdag 14 juni 2006 12:07 schreef Desensitized het volgende:
[..]
![]()
En ik vind 1000 per week nogal wat. Waar rij je in?
Ja, met 50.000 km per jaar wil ik ook wel in iets comfortabels rijden...quote:Op woensdag 14 juni 2006 12:07 schreef Desensitized het volgende:
[..]
![]()
Die kende ik al, ik kende hem nog niet in het spaans, is ook leukquote:Op woensdag 14 juni 2006 01:49 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ik dacht altijd dat ik die headstocks mooi vond, maar laatst bij de feedback geweest, en ze zijn toch wel erg aan de grote kant, heh. Maargoed, boeiend.
--------------
Aanrader om te spelen: Vivaldi - Summer (mja, zomer), van de 4 seizoenen.
Filmpje: http://youtube.com/watch?v=N-DKrWSO3NI&search=passage%20to%20the%20reaper
Volgens mij heeft die telecaster het minst aantal fretsquote:Op woensdag 14 juni 2006 12:28 schreef sXe het volgende:
wel een beetje jammer dat Vai verliest omdat-ie te weinig frets heeft
Idd een heerlijk concert.quote:Op maandag 12 juni 2006 23:57 schreef Funkdude het volgende:
Net terug van Joe Satriani in HMH.
Was een ongelofelijk gaaf concert + dat ik de pruik gevangen heb die hij op had
[[url=http://home.casema.nl/robbertdeboer/pics/DSC00069small.JPG]afbeelding][/url]
![]()
![]()
Was echt een heerlijk optreden, vol met jams en heerlijk samenspel met de andere bandleden.
Geluid was ook super ja, dijk van een sound door Satch zijn crew natuurlijk, maar de HMH heeft zeker een goede akoustiek.
Support-act : Adrian Legg was ook gaaf om te zien.
Sorry, ik vind ze oerlelijkquote:Op woensdag 14 juni 2006 00:55 schreef VASND het volgende:
[..]
Dean ook ja, die hebben tegenwoordig flink mooie gitaartjes..
[afbeelding]
[afbeelding]
Afgelopen donderdag in Gelredome live gezien.
Ziet er vooral live erg gaaf uit, niks te groot of te nep, echt gaaf.
quote:Op woensdag 14 juni 2006 00:54 schreef VASND het volgende:
[..]
Stagg is niet cool nee, zit flink wat rot spul tussen dat van ellende uit elkaar valt.
En zeker met zoiets speciaals als een V zou ik geen stagg pakken.
Epi is goed, ik heb een explorer uit de goth series, 200 euro en een kwaliteit waar je U tegen zegt.
Van die serie heb je ook een V, en die ziet er wel ongeveer zo uit als die stagg, maar dan kwaliteitje beter
Oh oke, die razorbacks vind ik echt tof.quote:Op woensdag 14 juni 2006 10:27 schreef Ibanez het volgende:
[..]
Nouja, niks eigenlijk, ik hou niet van het model... dus trek het je niet aan.. qua sound zijn ze wel lekker..... alleen best zwaar intoneerbaar, alhoewel ik niet weet waar het aan ligt.
Is een leuk nummer, afgezien van de solo is ie ook niet zo moeilijk toch?quote:Op woensdag 14 juni 2006 10:37 schreef Desensitized het volgende:
Trivium![]()
Ga ze live zien op Wâldrock! En kan Dying In Your Arms op de solo na al spelen, lead en rythm [en nee niet tegelijk]. Maar ik zuig met solo's, dus zal nog wel even duren voordat ik die ken.
En heb gisteren [bagger]buiten foto's gemaakt van mijn akoestisch hok... komen er aan.
En ik wil een Dean ML, Dime Tribute gitaar![]()
Die jaquote:Op woensdag 14 juni 2006 13:26 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
[afbeelding]
Die?
Ik vind die ook erg mooi..![]()
Zal ff zoeken naar wat 'ie kost![]()
Klikkerdeklik
Flying in a blue dream was idd het eerste nummer, Vind ik juist wel gaafquote:Op woensdag 14 juni 2006 13:14 schreef Mert het volgende:
[..]
Idd een heerlijk concert.
Ik heb staan genieten, vond alleen het eerste nummer, weet de titel zo even niet meer (Flying in a blue Dream), wat minder klinken.
Summer Song heeft voor mij de hele dag tot een succes gemaakt (was behoorlijk verbrand door het dagje A'Dam)
Akoestiek in in de HMH iig uitstekend, had begrepen dat dat niet altijd zo is geweest.
Ik vond het ook wel erg lachwekkend toen Joe met z'n pruikje aan kwam zetten. Wel jammer dat niet de hele zaal op ging in Crowd Chant![]()
Neuh, die heb je er zomaar inquote:Op woensdag 14 juni 2006 13:45 schreef VASND het volgende:
Is een leuk nummer, afgezien van de solo is ie ook niet zo moeilijk toch?.
Een Citroën C4, met een mooie cd-wisselaar in de armsteun, en volumeknop etc. op het stuur....wat wil je nog meer! (hiervoor een Audi A3...maar dat leverde teveel bekeuringen op)quote:Op woensdag 14 juni 2006 12:07 schreef Desensitized het volgende:
[..]
![]()
Als ik zo goed kon gitaarspelen, zou ik niet aan karate doen! Schijnt dat hij daarnaast ook goed kon acteren...echt een alleskunner dus.quote:Op woensdag 14 juni 2006 12:37 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Volgens mij heeft die telecaster het minst aantal frets
Wie heeft die film eigenlijk helemaal gezien,
gaat toch over een jongen die zijn ziel aan de duivel verkoopt om beter te kunnen gitaarspelen ofzo ??
Wel een wonderkind btw, eerst al heel goed in karate en toen in gitaarspelen
ow en Jorikjet, veel pleziersucces op je eerste gitaarles![]()
[afbeelding]
Elke gitarist heeft in ieder geval discipline genoeg gehad om veel te oefenen, dus je zal niet de enige zijn.quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:59 schreef Desensitized het volgende:
Om het even raar te zeggen: Je kunt een aap veel trucjes leren. Je kunt iemand die geen noten kan lezen of schema's kent best stukjes op den gitaar leren. Gewoon goed oefenen!
Spreek uit ervaring
Veel geduld, en je gitaar eerst goed stemmen....Luister goed of het verschil tussen de akkoorden omhoog of omlaag gaat, en luister of het grote stappen of kleine stappen zijn. Speel ook slecht één snaar (bass). Laat je vooral niet afleiden door de zangpartij en luister ook goed naar de bass.quote:Op woensdag 14 juni 2006 15:14 schreef Desensitized het volgende:
Haha, ook lekker
Ik kan ook geen noten lezen hoor. Wel tabs, maar ja, wie niet.
En op het gehoor uitzoeken kan ik ook niet. Iemand tips?
Ja ik wist al waar de film over ging,quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:43 schreef Ciscus het volgende:
Als ik zo goed kon gitaarspelen, zou ik niet aan karate doen! Schijnt dat hij daarnaast ook goed kon acteren...echt een alleskunner dus.
Ik heb de film ooit helemaal gezien. Volgens mij wil de duivel zijn ziel, maar gaat het bij de battle om die hobo (donkere zwervende muzikant); als Karate Kid verliest dan wordt Hobo verbrand in de hel. Gelukkig wint 'ie zeg....pffff, het zweet breekt me telkens weer uit als ik dat stukje zie.
Volgens mij wordt dat stukje van Kararte Kid gespeeld door Ry Cooder. Anders zou het natuurlijk ook Vai zelf kunnen zijn.
Shit...da's meteen best duurquote:Op woensdag 14 juni 2006 13:53 schreef NASDAQbastardo het volgende:
439.00 bij Thomann, en goedkoper dan dat zul je ze in nederland niet vinden. Ik wil ook een keer een Epiphone
Evengoed ziet wat 'ie in de film speelt er behoorlijk nep uit. De posities op de hals kloppen wel, maar volgens mij hebben ze het beeld flink versneld. Als je in't echt slide speelt met zo'n vibrato, dan klinkt het als een jammerende kat.quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:12 schreef guitarist.nl het volgende:
wat ik gehorod heb is dat het 'wonderkind' () 2 jaar lang les heeft gehad van Ry Cooder speciaal voor de film!
Vind Flying in a Blue Dream ook zeker geen slecht nummer maar op de een of andere manier klonk deze niet echt lekker.quote:Op woensdag 14 juni 2006 14:02 schreef Funkdude het volgende:
[..]
Flying in a blue dream was idd het eerste nummer, Vind ik juist wel gaaf![]()
Akoustiek was zeker in orde, 100 keer beter dan in een stadion o.i.d.
En ik ben zeker blij met die pruikOverigens ging vooraan iedereen meedoen met Crowd-chant, jammer als dat achter niet was
![]()
Veel stukken van Steve Vai zien er ook nep uit. Bij een stuk eenhandig tappen hoor je duidelijk enkele harmonics, niet mogelijk dus.quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:23 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Evengoed ziet wat 'ie in de film speelt er behoorlijk nep uit. De posities op de hals kloppen wel, maar volgens mij hebben ze het beeld flink versneld. Als je in't echt slide speelt met zo'n vibrato, dan klinkt het als een jammerende kat.
Het is verder wel een leuke film, trouwens.
Graag gedaan, nu weet je het zeker.quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:12 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Ja ik wist al waar de film over ging,
Je kunt weldegelijk harmonics krijgen als je eenhandig tapt... Alleen geen pinch-harmonics...quote:Op woensdag 14 juni 2006 16:50 schreef Hammet het volgende:
[..]
Veel stukken van Steve Vai zien er ook nep uit. Bij een stuk eenhandig tappen hoor je duidelijk enkele harmonics, niet mogelijk dus.
Ik mis vaak een terugkerend thema, iets waar Slash dan weer overdreven goed in is. Het mooiste stukje gitaar vind ik toch wel Big Love van Lindsey Buckingham. Is wel geen solo, maar ik vind het zo vreselijk goed.quote:Op woensdag 14 juni 2006 17:29 schreef sXe het volgende:
Heb vandaag nog eens wat live-video dingen van Vai gezien. Toch wel behoorlijk ziek hoor...en er zit echt wel gevoel in (mensen die nog steeds het tegendeel durven te beweren hebben er weinig van begrepen). Ik trek het alleen niet heel lang op de 1 of andere manier.
Laat dat nou net het type harmonics zijn die je hoort..quote:Op woensdag 14 juni 2006 17:15 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Je kunt weldegelijk harmonics krijgen als je eenhandig tapt... Alleen geen pinch-harmonics...
Dat meen je niet! Je hebt gisteren toch gewoon die gitaar bespeeld, mag ik hopen?quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:38 schreef guitarist.nl het volgende:
Japanse strat speelt toch lang niet zo goed als de USA
Maarja aan het eind van de zomer mij Tele verkopen, kan ik altijd nog voor een USA gaan
Iemand nog een Japanse strat kopen ??
ruilen tegen een ibanez TS9 reissue?:P (heb ik net geruild tegen telepickups, maar ik heb al een vintage TS9)quote:Op woensdag 14 juni 2006 18:38 schreef guitarist.nl het volgende:
Japanse strat speelt toch lang niet zo goed als de USA
Maarja aan het eind van de zomer mij Tele verkopen, kan ik altijd nog voor een USA gaan
Iemand nog een Japanse strat kopen ??
2ehands heb je er eentje voor 200 euro als je een beetje op letquote:Op woensdag 14 juni 2006 13:53 schreef NASDAQbastardo het volgende:
439.00 bij Thomann, en goedkoper dan dat zul je ze in nederland niet vinden. Ik wil ook een keer een Epiphone
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |