Als je een fan van het oranje elftal bent of je gewoon geilt op een ander kleurtje.quote:Op woensdag 7 juni 2006 23:59 schreef guitarist.nl het volgende:
Oké ff herhalen, waar slaat dat oranje fan op??
Ja want het WK zal me mn reet roestenquote:Op donderdag 8 juni 2006 00:05 schreef -Beer- het volgende:
[..]
Als je een fan van het oranje elftal bent of je gewoon geilt op een ander kleurtje.
Binnenkort (om precies te zijn aankomende vrijdag!quote:Op woensdag 7 juni 2006 23:59 schreef guitarist.nl het volgende:
Oké ff herhalen, waar slaat dat oranje fan op??
Ik heb nog wel iets voor jequote:Op donderdag 8 juni 2006 00:18 schreef Jorikjet het volgende:
ow, en ik wil wel een gitaar met een floyd rose en vette humbuckers om enorm coole dingen met me tremelo te doen en mooi dik geluid te krijgen..
om en om de ¤ 100quote:Op donderdag 8 juni 2006 10:20 schreef Desensitized het volgende:
Precies, gewoon kwestie van afstellen
Ik wil er ook één, kost zo'n ding??
alles van line 6, behalve dát pedaal: bij line 6 hebben ze nagenoeg geen kaas gegeten van metal-presets. Die presets die op de versterkertops zitten en zich metal noemen zuigen echt! Line 6 is lekker afstelbaar, dus de presets meteen vergeten en zelf instellen en opslaan!!!quote:Op donderdag 8 juni 2006 11:05 schreef Desensitized het volgende:
Iemand trouwens ervaring met de Line 6 Uber Metal?
Nouja, beter hmmm.. het is een kwestie van smaak; qua stevigheid zijn de boss-pedaaltjes uiteraard het beste, want ze bezitten een behuizing van staal tov. plastic voor de line 6 (of hebben die ook al een stalen behuizing?)quote:Op donderdag 8 juni 2006 12:19 schreef Desensitized het volgende:
Maar heb verder niks van Line 6 hoor
Maar leek me wel een leuk pedaal, maar de MT2 is dus beter?
Ik vind t dan raar dat je daar dan een MT2 aan wil hangen. Uit de Marshall komt meer distortion dan je ooit nodig zult hebben.quote:Op donderdag 8 juni 2006 13:15 schreef Desensitized het volgende:
Beetje klein plaatje... Hebbie em groter??
En hen een Marshall 100DHFX top [nog]. 100 Watt transistor.
Je wil m toch verkopen? Zou je dat niet eerst regelen, en dan kijken naar een nieuwe amp? Misschien is dit pedaaltje dan wel overbodig (of klinkt de combinatie gewoon lelijk)quote:Op donderdag 8 juni 2006 13:26 schreef Desensitized het volgende:
Ja, hij scheurt wel, maar vind de sound van het ding niet echt meer zo zo [persoonlijk], vandaar.
Dus je weet dat je die MT2 niet meer nodig zal hebben binnenkort?quote:Op donderdag 8 juni 2006 13:33 schreef Desensitized het volgende:
Maar omdat tot nu toe niemand dat ding wil hebben wou ik het eerst zo oplossen
Die andere is zo metal als het maar kan, heb ik in de winkel vreselijke lekkere sound uit weten te wringen
Je moet die top niet wegdoen omdat je plotseling het geluid niet meer zo goed vind; ik heb om het half jaar een andere setting. De ene keer speel ik over de top, zonder effecten, de andere keer speel ik met de metalzone, met gewijzigde settings en daarna weer met een Korg Hyperdistortion etc. etc.. Na een aantal speeluren raak je gewend aan een geluid en na een periode vind je je sound ineens niet zo vet meer. Draai dan knoppen, switch pedalen maar verkoop geen top.. Ik zou er alleen maar spijt van krijgen.quote:Op donderdag 8 juni 2006 13:37 schreef Desensitized het volgende:
GAS, inderdaad! maar hangt er vanaf wanneer ik dat ding kwijt word... en of hij dan die H&K nog heeft.
Anders koop ik die Ibanez top [TB100H], en daar kan de MT2 ook wel aan.
Nu 275 euro
netjes! gefeliciteerd er mee, en alvast met je verjaardag! (hoe oud wordt je?)quote:Op donderdag 8 juni 2006 20:55 schreef imported_sphinx het volgende:
anywho, hier zijn de pics. ik heb alleen geen photosoep bij de hand dus ik kan ze niet resizen en bijknippen en shit. dus:
[afbeelding]
![]()
![]()
[afbeelding]
hij is misschien simpel en goedkoop, maar ik vind um cool. en klink ook nog eens een stuk beter dan m'n strat.![]()
![]()
![]()
-Danku!quote:Op donderdag 8 juni 2006 21:59 schreef Jorikjet het volgende:
[..]
netjes! gefeliciteerd er mee, en alvast met je verjaardag! (hoe oud wordt je?)
Liever nietquote:Op donderdag 8 juni 2006 20:48 schreef imported_sphinx het volgende:
ik heb mijn Epiphone Les Paul Special II sinds gisteren maar omdat ik zondag pas jarig ben is ie dan pas officieel van mij, maar hij staat wel op mn kamer en ik speel er gewoon op. ik heb foto's gemaakt en wil die posten. mag dat?![]()
![]()
zeker gaaf!quote:Op donderdag 8 juni 2006 23:56 schreef Jorikjet het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=i6XKxPvsLj4&search=paul%20gilbert
hele coole versie van fly me to the moon speelt paul gilbert hier! sinatra!
Dat is zeker geen slechte koop lijkt mij! Ibanez is altijd goed!quote:Op donderdag 8 juni 2006 23:48 schreef Hansch het volgende:
ik heb wat gevonden, een Ibanez GRX40 Elektrisch gitaar "Jumpstart" Starterset
alles erbij voor 195 euro
iemand een idee of dat wat is?
Een vriend van me heeft die set ooit gekocht toen hij begon.quote:Op donderdag 8 juni 2006 23:48 schreef Hansch het volgende:
Hallo gitaristen!
Het is iig beter dan de amuse van de wehkamp waar ik mee ben begonnenquote:Op donderdag 8 juni 2006 23:48 schreef Hansch het volgende:
Hallo gitaristen!
Ik wil binnenkort ook gaan beginnen gitaarspelen en wil een elektrisch gitaar kopen
(Heb zelf al 2 jaar akoustisch gitaar gespeeld in een ver verleden.)
Maar wat is nou een goed beginnergitaartje en wat zou ik ongeveer kwijt zijn?
Edit:
Jawel, er is zelfs een naam voor: hybrid picking; dat is dus met een plectrum en vingers tegelijkertijd. Er staat wel een goed artikeltje op wikipedia.quote:Op donderdag 8 juni 2006 19:15 schreef znarch het volgende:
Ok, dat is met een plectrum dus al minder mogelijk lijkt me
Hee da's vet, ik heb er pas eentje gekocht. Welke versie heb jij?quote:Op donderdag 8 juni 2006 21:29 schreef znarch het volgende:
Mijn (eerste) gitaar is een Epiphone SG 400. Ik ben er iig blij meeOf ie goed is hoor ik toch niet als je geen betere hebt
Hahahaaa, jij ook al??quote:Op vrijdag 9 juni 2006 12:05 schreef guitarist.nl het volgende:
[..]
Het is iig beter dan de amuse van de wehkamp waar ik mee ben begonnen
precies!quote:Op vrijdag 9 juni 2006 16:10 schreef NASDAQbastardo het volgende:
.010 klinkt beter, speelt iets zwaarder, maar dat went wel. Jij speelt ook metal he? Metal op .009 zuigt, die E is gewoon veel te dun. Klinkt veel voller met .010.
Gewoon de ongebruikte snaar dempen door de vinger op de laagste snaar (qua toon) tegen deze snaar te laten komen...quote:Op donderdag 8 juni 2006 19:15 schreef znarch het volgende:
Ok, dat is met een plectrum dus al minder mogelijk lijkt me
quote:Op vrijdag 9 juni 2006 18:32 schreef Desensitized het volgende:
Haha jaDacht ik ook toen hij zei: "Jongens even meezingen, Testament!!"
Ik dachtNu komt het! Pling pling plong pling, na 22 jaren in dit leven....
![]()
Een heel erg lame liedje, maar wel aardig om te spelen, is natuurlijk Tears in heaven van Eric Clapton.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 17:53 schreef Burdie het volgende:
Het is een nacht kan ik ook wel spelen, maar da's gewoon een kwestie van accoortjes raggen.
Testament ga ik eens opzoeken ja, misschien dat dat lukt... maar verder ben ik ook niet op zoek naar "kampvuurnummers" ofzo, maar gewoon wat simpele liedjes waar ik mee kan beginnen om het een beetje (beter) te leren. Om zomaar gewoon een beetje voor me uit te kunnen tokkelen als ik eventjes niks te doen heb, bijvoorbeeld...
Euh, ik ben meteen ff gaan kijken, maar het begint al goed... een 0h2 en een 2hp3, ik heb geen idee hoe je dat moet spelen.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 09:24 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Een heel erg lame liedje, maar wel aardig om te spelen, is natuurlijk Tears in heaven van Eric Clapton.
dit noem je mooi?!quote:Op zaterdag 10 juni 2006 14:08 schreef Jorikjet het volgende:
bij 0h2 moet je de snaar aan slaan, en dan de 2e noot indrukken.
bij 2hp3 hetzelfde, maar dan de 3e noot even aantikken, en dan weer de 2e laten klinken.
allebei moet in een aanslag.
zo en nu de stad in, veelste mooi weer!
Is het dan niet 2h3p2 ?quote:Op zaterdag 10 juni 2006 14:08 schreef Jorikjet het volgende:
bij 0h2 moet je de snaar aan slaan, en dan de 2e noot indrukken.
bij 2hp3 hetzelfde, maar dan de 3e noot even aantikken, en dan weer de 2e laten klinken.
allebei moet in een aanslag.
zo en nu de stad in, veelste mooi weer!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |