abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 juni 2006 @ 20:37:59 #251
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_38896466
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 15:57 schreef EchtGaaf het volgende:
Nee nee ik heb achteruitgang nooit beweert
Euh, wat is dit dan?:
quote:
Op woensdag 14 juni 2006 22:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Voor velen betekende dit een negatieve koopkrachtontwikkeling
.
quote:
Laat dan overlet dat we met een economie van doen hebben die last heeft van vrij instabiel gedrag met zwiepers.
Oneens. De NL economie en haar groeipatroon vind ik internationaal gezien zeer stabiel. Ik durf zelfs te beweren dat een kleine recessie op zn tijd een zeer goede zaak is waarmee je grote recessies weet te voorkomen. Een beetje de zwakke bedrijven verwijderen zodat gezonde kans krijgen om te groeien.
quote:

Kom ik zo toch terug met datgene waar ik mee begon. Een recessie aanpraten door de regering versterkt de kans dat je die recessie ook daadwerkelijk krijgt of in ieder geval het herstel van de economie frustreerd.
Staat tegenover dat je daarmee draagvlak voor hervorming creeert. Die hervormingen helpen dan weer op de economie op gang te krijgen.
quote:
Oplossing: het koopkrachtplaatje is van essentieel belang voor een oplossing. In de eerste jaren van Balkie stond die voor grote groepen overduidlijk onder druk.
Dus je stelling is: voor de economie is het het beste als we in de tijden van recessie de staatsschuld laten oplopen om zo consumentenbestedingen te stimuleren en zo de economie te redden?
Daar ben ik het mee oneens:
* de politiek heeft de afgelopen 35 jaar bewezen neit in staat te zijn af te lossen als het goed gaat.
* Waarom zouden consumentenbestedingen de beste methode zijn om de NL-groei aan de praat te krijgen. We waren toch de open economie? Zet dan in om bedrijven te stimuleren.
quote:

Toch niet zo slecht zo'n melkert baan. Het eerste wat Balkie en consorte deed is het afschaffen hiervan. (ID-banen om precies te zijn. Dus is het toch niet zo gek als ik pleit voor dergelijke voorzieningen? Wat dacht je van de WIW? Is wel afgeschaft door die club.
Het basisconcept van de Melkertbanen was prima. Helaas zag je al gauw 2 dingen fout gaan; de lonen van de Melktiers stegen (tot 120% WML, betaald door het rijk) en de doorstroming was 0. Daarmee verwerden deze banen van doorstroom/leerplaatsen tot eindstation. Je had dus banen gecreeerd zonder serieuze effectivieitsprikkel voor werknemer en werkgever (soort van communisme). Het afschffen van die puinhoop lijkt me heel verstandig. Ik ken bepaalde gemeentelijke diensten die 80% van hun uitvoerend personeel als Melketiers hadden rondlopen en nu plannen om hetzelfde werk beter te gaan doen met slechts 20% van het personeelsbestand....(oftewel de Melktiers waren compleet nutteloos..)

Mijn idee zou meer zijn: verplicht zonder enige extravergoeding boven op de bijstandsuitkering aan het werk. Tevens een baan waar men niet in wil blijven hangen; putjesscheppen of de aanleg van het Kralingse bos bijvoorbeeld. De bate is dan vierledig; effectieve prikkel om op zoek te gaan naar ander werk (eigen toekomst in handen nemen), creatie van arbeidsritme, geen tijd voor zwartwerken& rotzooi schoppen en ook nog een voorbeeldfunctie. Maar helaas politiek gezien onhaalbaar.

WIW weet ik niets van af.
quote:
Maar ja, de mensen om wie het gaat moeten het zelf ook wel willen. Anders ben je nergens. Maar ik ben overtuigd dat de meerderheid wel iets van zijn/haar leven wil maken. Ik blijf positief denken in deze..
Als je wat van je leven wil maken zit je niet lang in de bijstand. Er zijn zoveel scholings- en werkprojecten. Als je kan en wil is er wat voor. Ben je 40 en opzoek naar je eerste baan omdat je 20 jaar niksgedaan hebt, dan wordt het wel lastig..
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_38900587
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 20:37 schreef Napalm het volgende:

[..]

Euh, wat is dit dan?:
[..]
Ik doelde op iets anders: namelijk de economie ipv koopkrachtplaatjes.
quote:
.

Staat tegenover dat je daarmee draagvlak voor hervorming creeert. Die hervormingen helpen dan weer op de economie op gang te krijgen.
[..]
Je betwist niet langer dat de regering een recessie kan aanpraten c.q. economische groei kan frusteren. Zijn we het hier over eens. Ik ben het ook met je eens dat ze dit doen om draagvlak te creeren voor hervormingen (o.a. het invoeren van een sociaal mini of zelfs een micro stelsel. Voor dat laatste moeten ze dan wel openlijk en eerlijk vooruitkomen. Nu wordt het stapje voor stapje ingevoerd, terwijl degenen die nu werken dit niet lijken te zien en er pas achter komen als ze zelf in de problemen zitten. Helaas. Ik ben absoluut niet te beroerd om te werken, maar bij grote pech heb ik toch graag een fatsoenlijk inkomensvoorziening. En niet zoals in Amerika waarbij je net niet dood kan gaan als het je flink tegen zit....
quote:
Dus je stelling is: voor de economie is het het beste als we in de tijden van recessie de staatsschuld laten oplopen om zo consumentenbestedingen te stimuleren en zo de economie te redden?
Daar ben ik het mee oneens:
* de politiek heeft de afgelopen 35 jaar bewezen neit in staat te zijn af te lossen als het goed gaat.
* Waarom zouden consumentenbestedingen de beste methode zijn om de NL-groei aan de praat te krijgen. We waren toch de open economie? Zet dan in om bedrijven te stimuleren.
[..]
* Ik vraag me af waarom de politiek niet in staat zou zijn om in goede tijden af te lossen. Als ze het willen, dan kan het natuurlijk wel. Waar zit 'm dat in. Hebben ze gebrek aan inzicht of is het echt onwil (electorale redenen etc)

* Consumentenbestedingen hebben denk ik toch een behoorlijke invloed. Bedrijven kietelen is zeker ook een van de methoden. Het gaat om een totaal beleid, met meerdere invalshoeken.
quote:
Het basisconcept van de Melkertbanen was prima. Helaas zag je al gauw 2 dingen fout gaan; de lonen van de Melktiers stegen (tot 120% WML, betaald door het rijk) en de doorstroming was 0. Daarmee verwerden deze banen van doorstroom/leerplaatsen tot eindstation. Je had dus banen gecreeerd zonder serieuze effectivieitsprikkel voor werknemer en werkgever (soort van communisme). Het afschffen van die puinhoop lijkt me heel verstandig. Ik ken bepaalde gemeentelijke diensten die 80% van hun uitvoerend personeel als Melketiers hadden rondlopen en nu plannen om hetzelfde werk beter te gaan doen met slechts 20% van het personeelsbestand....(oftewel de Melktiers waren compleet nutteloos..)

Mijn idee zou meer zijn: verplicht zonder enige extravergoeding boven op de bijstandsuitkering aan het werk. Tevens een baan waar men niet in wil blijven hangen; putjesscheppen of de aanleg van het Kralingse bos bijvoorbeeld. De bate is dan vierledig; effectieve prikkel om op zoek te gaan naar ander werk (eigen toekomst in handen nemen), creatie van arbeidsritme, geen tijd voor zwartwerken& rotzooi schoppen en ook nog een voorbeeldfunctie. Maar helaas politiek gezien onhaalbaar.

WIW weet ik niets van af.
[..]
Ik ben het met je eens dat implementatie niet op alle fronten wel zo geslaagd was. Het huiswerk moet dus gewoon over. Het maakt mij op zich verder niet uit hoe zo'n voorziening eruit ziet; als het maar werkt en geen onnodig menselijk kapitaal wordt verspilt.

Dit vraag veel meer om een mensgerichte aandacht. Ik blijf geloven dat ieder mens kwaliteiten heeft om te excelleren. Maakt niet uit in wat. Als dat wordt aangeproken dan kan je pas echt presteren, voel je je goed, meeste rendement, baas verdient het meeste aan je, en je verdient persoonlijk het hoogste salaris, nog gelukkiger (synergie, ook zelfversterkend effect). Kortom alles bij elkaar....De eerste de beste reintegratiebureau die dat snapt moet nog volgens mij worden uitgevonden...Misschien is er nog hoop.

Ik snap best dat een regering een niet werkende voorziening afschiet. Maar ze missen het lef om met iets beters te komen. En dan komt er gewoon niks. Sterker nog ze saneren maar gewoon door in die voorzienigen. (WIW weg, verder uitkleden van de WsW ). Dit vind ik het verwerpelijke aan hun beleid op dit onderwerp.

We delen kennelijk dezelfde mening dat een dergelijke voorziening in ons bestel wel wenselijk is.
quote:
Als je wat van je leven wil maken zit je niet lang in de bijstand.
Niet lang in de bijstand: ook niet als je rond de vijftig in de bijstand komt ?

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 16-06-2006 10:49:32 ]
  vrijdag 16 juni 2006 @ 15:52:08 #253
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_38921526
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 22:18 schreef EchtGaaf het volgende:
Je betwist niet langer dat de regering een recessie kan aanpraten c.q. economische groei kan frusteren. Zijn we het hier over eens.
Nee, nee, de regering kan het consumentenvertrouwen frustreren maar dat had nu net geen effect op de bestedingen..
quote:
Op donderdag 15 juni 2006 22:18 schreef EchtGaaf het volgende: Ik
* Ik vraag me af waarom de politiek niet in staat zou zijn om in goede tijden af te lossen. Als ze het willen, dan kan het natuurlijk wel. Waar zit 'm dat in. Hebben ze gebrek aan inzicht of is het echt onwil (electorale redenen etc)
* Pure onwil, andere zaken belangrijker vinden
* Politici moeten scoren met eigen projecten om bekend te worden, blijven
* Onbegrip (niet snappen dat je ooit moet afbetalen )
* Electorale angst, aflossen klinkt niet spannend.
* Fantasieen dat de groeicijfers uit de jaren 50 en 60 weer terugkomen
quote:
* Consumentenbestedingen hebben denk ik toch een behoorlijke invloed. Bedrijven kietelen is zeker ook een van de methoden. Het gaat om een totaal beleid, met meerdere invalshoeken.
Je kan een euro maar één keer uitgeven. Als technologiesubsidie meer helpt dan belastingverlaging dan ga je toch niet 50cent subsidie en 50cent belasting verlaging doen? Dan doe je 100 cent subsidie.
quote:
Ik snap best dat een regering een niet werkende voorziening afschiet. Maar ze missen het lef om met iets beters te komen. En dan komt er gewoon niks. Sterker nog ze saneren maar gewoon door in die voorzienigen. (WIW weg, verder uitkleden van de WsW ). Dit vind ik het verwerpelijke aan hun beleid op dit onderwerp.
Er is toch geen werk en de systemen uit het verleden werken toch allemaal niet. Dus waarom zou je met alternatieven komen dan? De gemeenten hebben ruimte zat. Als nu in de WW zit heb je zo een reintegratiebureau aan je broek, een cursus doen is ook geen probleem. Ik zie het niet zo somber en vind dat de prikkels meer bij de mensen zelf zou moeten liggen.
quote:
Niet lang in de bijstand: ook niet als je rond de vijftig in de bijstand komt ?
Als je heel je leven gewerkt hebt kom je niet op je 50e in de bijstand maar op je 45e in de WW. Als je na 5 jaar nog niet omgeschoold en herplaatst bent kom je pas in de bijstand.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  vrijdag 16 juni 2006 @ 15:54:58 #254
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_38921633
Maar wat ik dit kabinet wel verwijt is dat ze een hoop herrie en onrust hebben gecreeerd met hun terechte plannen en verstandige bezuinigingen en toen puntje bij paaltje kwam het lef niet hadden om door te zetten. Je ziet nu met de verkiezingen in het vooruitzicht het kabinet Sinterklaas spelen voor veel groepen..

Dan vraag je je af waarom ze de moeite deden.
pi_38922322
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 15:54 schreef Napalm het volgende:
Maar wat ik dit kabinet wel verwijt is dat ze een hoop herrie en onrust hebben gecreeerd met hun terechte plannen en verstandige bezuinigingen en toen puntje bij paaltje kwam het lef niet hadden om door te zetten. Je ziet nu met de verkiezingen in het vooruitzicht het kabinet Sinterklaas spelen voor veel groepen..

Dan vraag je je af waarom ze de moeite deden.
Een kabinet met de PvdA had een aardig deel van die hervormingen en bezuinigingen ook doorgevoerd (het bijna bereikte akkoord scheelde niet zo gek veel).
Maar waarschijnlijk wel met veel minder onrust idd.
pi_38922558
Er zit niet echt logica in het beleid. Ze willen dat mensen langer doorwerken, verbieden daarom de opbouw van tijdelijk ouderdomspensioen. En vervolgens introduceren ze de levensloop waarmee je eerder kan stoppen met werken.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_38922661
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 16:11 schreef achterhetspoor het volgende:

[..]

Een kabinet met de PvdA had een aardig deel van die hervormingen en bezuinigingen ook doorgevoerd (het bijna bereikte akkoord scheelde niet zo gek veel).
Maar waarschijnlijk wel met veel minder onrust idd.
Sterker nog. Wouter Bos heeft voor prinsjesdag zijn alternatief laten doorrekenen door het CPB. En wat bleek: beter (economisch) resultaat en bovenal veel socialer beleid. Het kan dus wel: sterk economisch beleid icm sociaal beleid. Ik was altijd overtuigd dat het kan. Maar ja politiek is ook keuzes maken...
pi_38924724
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 15:52 schreef Napalm het volgende:

[..]

Nee, nee, de regering kan het consumentenvertrouwen frustreren maar dat had nu net geen effect op de bestedingen..
[..]
Ik onderschrijf je uitleg mbt de cbs-analyse.: hooguit een beperkte correlatie tussen consumentenvertrouwen en consumenten bestedingen. Ik vraag ff af: was je analyse puur kwalitief of heb je daadwerkelijk correlatieberekenigen uitgevoerd over een langere periode. (dus kwantitatief). Ik vraag me dit af omdat ik mij niet kan voorstellen dat die correlatie helemaal nul of verwaarloosbaar zou zijn. Is die echt verwaarloosbaar klein?? Ben zeer benieuwd.

PS: uit je opmerking blijkt dat we het in ieder geval wel eens zijn dat de regering het consumentenvertrouwen kan frustreren. Want eigenlijk zouden we met deze vraag moeten beginnen of die relatie wezenlijk bestaat. Mijn intuitie zegt in ieder geval van ja. Maar heeft iemand dit wel eens echt onderzocht? In hoeverre laten mensen zich in de put praten door een regering??
quote:
1 Pure onwil, andere zaken belangrijker vinden
2 Politici moeten scoren met eigen projecten om bekend te worden, blijven
3 Onbegrip (niet snappen dat je ooit moet afbetalen )
4 Electorale angst, aflossen klinkt niet spannend.
5 Fantasieen dat de groeicijfers uit de jaren 50 en 60 weer terugkomen
[..]
Ik ben het helemaal hiermee eens. Eigenlijk als je hier over nadenkt is het gewoon verbijsterend.

1 pure onwil: politici die hun verantwoordelijkheid niet nemen
2 Politici die hun eigen CV belangrijker vinden dan het landsbelang ( helaas zijn er die teveel)
3 Vaak niet de juiste personen op de juiste politieke functie: het ultieme voorbeeld was toch wel Annemarie Jorritsma op EZ in paars 2. Middelbare School toerisme is een prachtige opleiding - daar niet van- maar ik heb toch liever een volleerd econoom als minister van EZ. Beter : van Wijnbergen.
4 aflossen is niet spannend: electorale redenen boven landsbelang : frictie democratie vs financieel-economisch landsbelang?
5 durf ik niet te zeggen....
quote:
Je kan een euro maar één keer uitgeven. Als technologiesubsidie meer helpt dan belastingverlaging dan ga je toch niet 50cent subsidie en 50cent belasting verlaging doen? Dan doe je 100 cent subsidie.
[..]
Een euro kan je een keer uitgeven. Geen misvertand hierover. Ik weet niet of een enkele maatregel ten alle tijden beter is dan een pallet aan maatregelen in deze. Ik zou zeggen kies voor het beste rendement. Ik zou als minister EZ de nodige berekeningen laten maken door het CPB. En op grond hiervan een beleid uitstippelen. Uiteraard kan dit niet lostaan van het sociaal en financieel beleid. Vind ik best moeilijk; je staat voor lastige keuzes.
quote:
Er is toch geen werk en de systemen uit het verleden werken toch allemaal niet. Dus waarom zou je met alternatieven komen dan? De gemeenten hebben ruimte zat. Als nu in de WW zit heb je zo een reintegratiebureau aan je broek, een cursus doen is ook geen probleem. Ik zie het niet zo somber en vind dat de prikkels meer bij de mensen zelf zou moeten liggen.
[..]
Ik blijf vinden dat je als samenleving moet werken aan een zo gezond mogelijke economie. Immers een groeiende economie schept werkgelegenheid en daarme ook kansen voor een grotere groep. Nieuwe behoeften en markten creeren dus.Maar ik hoef je niet uit te leggen dat die groei gelimiteerd is. (al was het maar tegen oververhiting van de economie te voorkomen)

Ik geloof dat volledige werkgelegenheid in een 100% markteconomie een volstrekte utopie is. Er zullen dus altijd mensen hierdoor buiten de boot vallen. Als verantwoordelijke samenleving moeten we dus blijven werken aan en oplossing voor die groep.

Wat mij betreft is het van tweeen een:

of

je accepteert als samenleving dit als gegeven en geef de mensen die buiten de boot vallen een fatoenlijke uitkering (en we mekkeren er verders niet meer over)

of

je neemt ze als overheid in dienst en laat ze nuttig werk doen bij de overheid (werk zat). en we geven ze ook wat perspectief.

(= aanzet hybride model)

ps "volledige" werkgelegenheid : je hebt altijd een kleine frictiewerkeloosheid nodig volgens mij...)
quote:
Als je heel je leven gewerkt hebt kom je niet op je 50e in de bijstand maar op je 45e in de WW. Als je na 5 jaar nog niet omgeschoold en herplaatst bent kom je pas in de bijstand.
Eens. Omscholen hoeft het probleem niet te zijn. Ik bedoel: welke baas wil je nog hebben als je vijftig ben. Het bedrijfleven heeft denk ik ook een maatschappelijke verantwoordelijkheid die nog onvoldoende wordt genomen. Lost misschien vanzelf op met de vergrijzing en minder aantal jongeren beschikbaar etc. (maar de polen staan in de startblokken.. en komen....sterker nog: ze zijn er al...)

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 16-06-2006 23:11:23 ]
  vrijdag 16 juni 2006 @ 17:22:47 #259
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_38924801
Grappig, elke keer als ik dit topic in mijn AT zie verschijnen moet ik lachen om de titel.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_38924915
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 17:22 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Grappig, elke keer als ik dit topic in mijn AT zie verschijnen moet ik lachen om de titel.
Verklaart U nader...
  vrijdag 16 juni 2006 @ 17:28:55 #261
66444 Lord_Vetinari
pi_38924943
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 17:27 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Verklaart U nader...
Alsof het aan het Kabinet te danken is dat de wereldeconomie aantrekt
  vrijdag 16 juni 2006 @ 17:30:55 #262
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38924997
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 17:28 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Dat niet maar ze geven de Nederlandse economie wel een zetje zodat die ook met de wereldeconomie in die opwaardse spieraal komt
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38925040
quote:

[..]

Blij om je zo te horen. Lees mijn inbreng maar zou ik zeggen. Je bent het vast met me eens

(wel een hele boeiende dialoog met iemand met heel veel verstand over economie )
  vrijdag 16 juni 2006 @ 17:34:15 #264
66444 Lord_Vetinari
pi_38925069
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 17:30 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dat niet maar ze geven de Nederlandse economie wel een zetje zodat die ook met de wereldeconomie in die opwaardse spieraal komt
Ach, hou toch op. Dit Kabinet is al 3 jaar bezig Nederland uit te kleden op alle manieren die ze maar kunnen verzinnen. Het wordt mensen onmogelijk gemaakt te studeren, als de plannen van het kabinet doorgaan, tenzij je pappie Hans Breukhoven of zo heet. De armoedegrens onder ouderen verschuift steeds meer naar de groep 55 - 65 jarigen door het afschaffen van pre-pensioen en VUT. Moet ik je herinneren aan de briljante zet van het op een vrijdagnamiddag afschaffen van het PC-privé regelinkje? De wereldeconomie trekt al ruim een jaar aan, en pas nu begint het een beetje in nederland te komen. We lopen nog steeds hijgend achter de feiten aan.
  vrijdag 16 juni 2006 @ 17:38:50 #265
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_38925150
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 17:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
De wereldeconomie trekt al ruim een jaar aan, en pas nu begint het een beetje in nederland te komen. We lopen nog steeds hijgend achter de feiten aan.
Ik geloof dat de Nederlandse economie ook een van de laatste was die te maken kreeg met de neerwaardse spieraal dus dat is logisch.

Nee, straks met links wordt alles veel beter. Die gaan natuurlijk geen bezuinigen enzo door voeren.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_38925230
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 17:38 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ik geloof dat de Nederlandse economie ook een van de laatste was die te maken kreeg met de neerwaardse spieraal dus dat is logisch.

Nee, straks met links wordt alles veel beter. Die gaan natuurlijk geen bezuinigen enzo door voeren.
ik denk dat je nog hangt in de tijd van Joop den Uyl. Sindsdien is er veel verandert binnen de partij. Je vrees is ongegrond.
  vrijdag 16 juni 2006 @ 18:01:13 #267
51395 K-Billy
Vreemdeling
pi_38925588
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 17:38 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

1. Nee, de Nederlandse economie was er al vroeg bij. Het was namelijk al begonnen met die crisis toen Worldonline naar de beurs ging in 2000 (de internetcrisis), terwijl het in veel landen pas begon rond 11 sept. 2001.

2. 'Straks met links'? Waarschijnlijk komt er een kabinet met PvdA en CDA, net als in 1989, en ja, zo'n kabinet weet best te bezuinigen (en bestaat voor een deel uit dezelfde partij die nu in de regering zit). Dat kabinetten met de PvdA hun begroting minder goed op orde zouden hebben, is een argument dat ik al zo vaak hier heb gehoord, maar ik zie nooit cijfers, bewijzen. Dus Martijn, ik wacht..
  vrijdag 16 juni 2006 @ 18:11:05 #268
51395 K-Billy
Vreemdeling
pi_38925710
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 16:33 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

ná paars kwam de economie wereldwijd in een dalende lijn idd. tijdens paars heeft de mondiale economie bijna nooit zo'n opgang gekend.

helaas hebben ze die centen kwistig aan nutteloze dingen besteed.
Niet waar. In 1994 was er een kortstondige crisis, waarbij het beleid van de regering (Paars1) behulpzaam is geweest voor het oplossen van de crisis. De crisis die nu net geweest is, zette in in 2000/2001, toen Paars2 aan de macht was.
Behalve de Betuwelijn, die ook door het huidige kabinet wordt gedragen, weet ik niet zo één twee drie welke nutteloze dingen je precies bedoelt. Kun je wat dingen noemen?
  vrijdag 16 juni 2006 @ 23:07:51 #269
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_38933238
quote:
Nee, dat is te danken aan George W. Bush. Die heeft, terwijl de naweeen van de Azie-crisis de Oost nog teisterde, Japan nog in de recessie zat en Europa maar niet meekomen kon, de Amerikaanse economie de grootste schok sinds de oliecrisis kreeg, met een dapper economisch beleid de Amerikaanse consumptie op gang gehouden en daarmee de wereldeconomie vooralsnog gered.
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 17:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ach, hou toch op. Dit Kabinet is al 3 jaar bezig Nederland uit te kleden op alle manieren die ze maar kunnen verzinnen. Het wordt mensen onmogelijk gemaakt te studeren, als de plannen van het kabinet doorgaan, tenzij je pappie Hans Breukhoven of zo heet. De armoedegrens onder ouderen verschuift steeds meer naar de groep 55 - 65 jarigen door het afschaffen van pre-pensioen en VUT. Moet ik je herinneren aan de briljante zet van het op een vrijdagnamiddag afschaffen van het PC-privé regelinkje? De wereldeconomie trekt al ruim een jaar aan, en pas nu begint het een beetje in nederland te komen. We lopen nog steeds hijgend achter de feiten aan.
kom nou toch, je PC prive misgelopen en daarom zo boos? Die hele regeling was brilliant; de reden waarom er in mijn PC een videokaart zit van 400 euro en meer geheugen dan nu, 2 jaar later, nodig is.
Voor de rest onderbuikgevoelens. ik wil harde cijfers zien!
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 16:20 schreef EchtGaaf het volgende:
Sterker nog. Wouter Bos heeft voor prinsjesdag zijn alternatief laten doorrekenen door het CPB. En wat bleek: beter (economisch) resultaat en bovenal veel socialer beleid. Het kan dus wel: sterk economisch beleid icm sociaal beleid. Ik was altijd overtuigd dat het kan. Maar ja politiek is ook keuzes maken...
CPB doorrekeningen zijn leuk speelgoed en wat indicatief maar bovenal speelgoed. Het eerste punt is dat sinds dat de pers ernaar kijkt men met kleine verbeteringen opeens veel beter scoort zonder wezenlijk andere dingen te gaan doen. Dat kan natuurlijk nooit. GL was hierin heel opvallend; scoorde altijd slecht en nam 2 handige beleidseconomes in dienst en kwam met minieme aanpassingen opeens veel beter uit de plannen.. Je dacht toch niet dat de GL plannen opeens over boord gingen?
Maar wat veel belangrijker is: de CPB berekeningen gaan maar tot 4 jaar in de toekomst!!!! (langere termijn is te onzeker dus waagt het CPB zich daar niet aan)

Een voorbeeld: Wat is beter voor de economie:
A) 100 miljoen investeren in beurzen voor Beta-studenten?
B) De WW uitgaven (/ uitkeringen) verhogen met 100 miljoen?

Plan B zal winnen in de CPB berekening want dat helpt de consumptie, plan A houdt jongeren van de arbeidsmarkt. Op de lange termijn is het natuurlijk een heel ander verhaal, dat kan je op je klompen aanvoelen..
Die gedachtenlijn moet je beethouden als het CPB plannen doorrekent waarbij de pvda de koopkracht verhoogt en het betalen wil door het vestigingsklimaat in NL te verslechteren. Koopkracht werkt nu, vestigingsbeleid werkt geleidelijk.
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 18:01 schreef K-Billy het volgende:
1. Nee, de Nederlandse economie was er al vroeg bij. Het was namelijk al begonnen met die crisis toen Worldonline naar de beurs ging in 2000 (de internetcrisis), terwijl het in veel landen pas begon rond 11 sept. 2001.
Weet je wat het probleem is? Dat onze belangrijkste handelspartner al 15 in een grote crisis zit.

[ Bericht 8% gewijzigd door Napalm op 16-06-2006 23:19:51 ]
pi_38933771
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 23:07 schreef Napalm het volgende:

CPB doorrekeningen zijn leuk speelgoed en wat indicatief maar bovenal speelgoed. Het eerste punt is dat sinds dat de pers ernaar kijkt men met kleine verbeteringen opeens veel beter scoort zonder wezenlijk andere dingen te gaan doen. Dat kan natuurlijk nooit. GL was hierin heel opvallend; scoorde altijd slecht en nam 2 handige beleidseconomes in dienst en kwam met minieme aanpassingen opeens veel beter uit de plannen.. Je dacht toch niet dat de GL plannen opeens over boord gingen?
Maar wat veel belangrijker is: de CPB berekeningen gaan maar tot 4 jaar in de toekomst!!!! (langere termijn is te onzeker dus waagt het CPB zich daar niet aan)
Tjah, dan maar opheffen, het CPB. Mag ook een ander bureau zijn, Nyfer als die beter is.... Zeker het is altijd kijken in een kristallen bol. En natuurlijk ze maken gebruik van rekenmodellen. En dat laatste is garantie voor discussies.....En niet te vergeten, ruimte voor interpretaties..Maar ja dat is ook wel een beetje inherrent aan zo´n bureau.

Maar ja, deze regering gebruikt toch ook dezelfde CPB als Groenlinks neem ik aan.....We moeten wel ergens vanuit kunnen gaan, anders is alles zoek...

Of wordt het misschien tijd voor onderzoek naar de kwaliteit van ons CPB? Niet onbelangrijk, dat is toch een beetje ons "objectieve" toetsingsbureau? Heb je inside informatie dat het een inferieure club is??
quote:
Op de lange termijn is het natuurlijk een heel ander verhaal, dat kan je op je klompen aanvoelen..
Ja, lange termijn is te zwaar koffiedik kijken, heeft weinig nut. Teveel onzekere factoren.
quote:
Die gedachtenlijn moet je beethouden als het CPB plannen doorrekent waarbij de pvda de koopkracht verhoogt en het betalen wil door het vestigingsklimaat in NL te verslechteren. Koopkracht werkt nu, vestigingsbeleid werkt geleidelijk.
Helemaal eens.

PS: ik ben ook ingegaan op jouw punten vorige keer (misschien gemist, wel interessant denk ik)

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 16-06-2006 23:48:41 ]
  vrijdag 16 juni 2006 @ 23:57:03 #271
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_38934431
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 23:28 schreef EchtGaaf het volgende:CPB
Volgens CPB rapporten is het CPB de allerbeste (da bomb voor de jongere lezers..)

Maar een ander bureau kan het ook niet veel beter doen. Dat blijkt ook nergens uit..
Gedeeltelijk is het ook geen probleem; een kabinet hoeft financieel niet verder te rekenen dan haar regeringsperiode; de periode waarin haar begroting van belang is. Op lange termijn kan je naar plannen an sich kijken ipv naar het grote geheel (bijv de doorrekening van het JSF-project). Het probleem is dat de de gemiddelde jourrnalist enkel de samenvatting van het rapport leest en daar de bruikbaarste citaten uit pakt. Daarin passen geen nuanceringen of uitgebreide uitleg; dat vinden lezers maar niets.
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 23:28 schreef EchtGaaf het volgende:
PS: ik ben ook ingegaan op jouw punten vorige keer (misschien gemist, wel interessant denk ik)
Het zijn niet echt vragen of nieuwe&expliciete stellingen dus ik zie niet zoveel ruimte voor een reactie. Meer een herhaling; de overheid moet voorwaarden scheppen en mensen dan stimuleren zelf hun kansen te pakken.
pi_38934943
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 23:57 schreef Napalm het volgende:

[..]

Volgens CPB rapporten is het CPB de allerbeste (da bomb voor de jongere lezers..)
Tja, ik vind mijzelf ook de beste, wie niet?
quote:
Maar een ander bureau kan het ook niet veel beter doen. Dat blijkt ook nergens uit..
Gedeeltelijk is het ook geen probleem; een kabinet hoeft financieel niet verder te rekenen dan haar regeringsperiode; de periode waarin haar begroting van belang is. Op lange termijn kan je naar plannen an sich kijken ipv naar het grote geheel (bijv de doorrekening van het JSF-project). Het probleem is dat de de gemiddelde jourrnalist enkel de samenvatting van het rapport leest en daar de bruikbaarste citaten uit pakt. Daarin passen geen nuanceringen of uitgebreide uitleg; dat vinden lezers maar niets.
[..]
Maar je bent het toch wel met mee eens dat de resultaten van het CPB voor de regering dus net zo slecht zijn als die voor groen links of pvda. Je had het over speelgoed. Dus zijn de resultaten voor Bos net zo geloofwaardig/ongeloofwaardig als die voor de regering....

Maakt de media verder onderscheid tussen partijen hoe ze cpb resultaten interpreteren? Lijkt mij van niet. Dus vind ik dat het cpb oordelen voor een regering net zo waardevol/waardeloos als voor de oppositie.

pi_38940074
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 17:30 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ze hebben eerder hun best gedaan dat zo lang mogelijk te voorkomen .
pi_38940192
quote:
Op vrijdag 16 juni 2006 23:07 schreef Napalm het volgende:

Weet je wat het probleem is? Dat onze belangrijkste handelspartner al 15 in een grote crisis zit.
Beetje raar dat we ondanks dat in dit land toch grote pieken en diepe dalen hebben gehad. Overigens doet Duitsland het alleen in het oosten echt slecht. Bayern b.v. is nog altijd stinkend rijk en bijna zonder werklozen.
pi_38941460
Nog een sterk staaltje zeer a-sociaal beleid van deze regering:

Ze schaffen de noclaim in de zorg niet af.

Dit ondanks felle protesten van patientenorganisaties, zorgverzekeraars en chronisch zieken etc..

Heel die noclaim regeling in de zorg is een gedrocht.

De zorgverzkeraars klagen terecht over de uitvoerbaarheid. Kost veel geld; enorme rompslomp.

Maar bovenal die regeling is ronduit a-sociaal. Namelijk chronisch zieken kunnen nooit profiteren van de no-claim, omdat ze ook chronisch zorg nodig hebben.

Met de invoering van de noclaim in de zorg, gaf deze regering ook blijk dat ze het eerlijke principe van noclaim bij autoverzekeringen niet hebben begrepen. Bij autverzekeringen is namelijk noclaim ingevoerd om roekeloos gedrag in het verkeer tegen te gaan en daarmee buitenproportioneel declaratiegedrag. Dit werk dus bij autoverzekeringen op een eerlijke manier: rond het principe roekeloosheid.

Wat de regering kennelijk niet snapt en gewoon aan voorbijgaat is dat je een chronische ziekte iha niet aan roekeloosheid kan wijten (enkele uitzonderingen nagalaten, vb roken en kanker etc)

Ze passen dus het principe op een verkeerde en oneerlijke manier toe.

Wat het allerergste is dat deze regering totaal geen oor heeft naar geluiden uit de samenleving die er gewoon duidelijk zijn.

Nog erger is dat ze (niet voor de eerste keer) een Kamermeerderheid op een gruwelijke manier schofferen en hun wens in de wind slaan. Is het parlement hier niet gewoon de baas?

Willen we nog langer zo'n arrogante regering??

NDERLAND WORDT WAKKER! ( het liefst nog voor 15 mei 2007)
pi_38941518
Resultaten Balkenende II in ruim 3 jaar:

Aantal asielzoekers gedaald.
Criminaliteit openbaar vervoer gedaald.
Nederlander op hoge EU post.
Lerarentekort gedaald.
Meer uitgeprocedeerden uitgezet.
Criminaliteit op straat gedaald.
Fraudes uit PvdA tijd boven water gekregen (bouwfraude, HBO fraude).
Extra eisen aan gezinshereniging.
Nederlander op hoogste NAVO post.
Meerdere gevangenen op een cel ingevoerd
WAO probleem aangepakt.
Verplicht inburgeren geïntroduceerd.
Nieuwe DNA-wet ingevoerd.
Benzineaccijns bevroren.
Daling aantal WW'ers
Meer slagkracht AIVD
Aflossing- én rentevrije lening voor starters op het huizenmarkt
Eerste extremistische imams het land uitgezet.
AOW uitkering verhoogd.
Schoolgeld 16/17 jarigen afgeschaft.
Weer belasting in woonwagenkamp gaan heffen.
Aantal overvallen gedaald
Reële koopkracht minima in 2006 met 3,25% gestegen
Meer dan 40 musea voortaan gratis voor Nederlanders
Afdracht EU 1 miljard minder.
Maximumstraffen verhoogd.
Daling aantal WAO'ers
Afschaffen gebruikersdeel OZB
Laagste huurstijging in 50 jaar.
Aantal moorden laagste in 20 jaar.
Daling aantal bijstandtrekkers.
Extra subsidie voor schoolverlaters en allochtonen.
Regelzucht is afgenomen.
Stijgende koopkracht.
Economische groei hoger dan in al onze buurlanden, idem voor 2007
Belasting op donaties voor goede doelen afgeschaft.
verlaging loonbelasting (na eerdere verhoging)
Geen verlaging zorgtoeslag ondanks lagere indexering (hoewel dit niet echt een lastenverlaging is)
Voortaan bindende inspraak voor omwonenden Schiphol
Geen kosten verzekeren kinderen
Lagere AWBZ bijdrage
Verhoging arbeidskorting
Verhoging kinderkorting
Afschaffing gebruikersdeel OZB.
Premies voor WAO en WW uitkeringen door de minister De Geus verlaagd.
Vestigingsregels voor ondernemers afgeschaft.
Minder regels om vergunning aan te vragen (boom omzagen, tuinhuisje, etc).
In 2006 begrotingsoverschot van overheidsfinanciën.

Iig meer dan de hele kabinetsperiode van Paars. Ik heb al een stuk of 20 punten eruitgehaald die discutabel bleken te zijn. Wat moet er nog meer uit?
pi_38941528
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 20:05 schreef Scepsis het volgende:
Lerarentekort gedaald.
WAO probleem aangepakt.
Ontwikkelingssamenwerkingsakkoorden met 8 nieuwe landen gesloten.
Benzineaccijns bevroren.
Daling aantal WW'ers
AOW uitkering verhoogd.
Aantal overvallen gedaald.
Daling aantal WAO'ers
Regelzucht is afgenomen.
Stijgende koopkracht.
Economische groei hoger dan in al onze buurlanden.
Geen verlaging zorgtoeslag ondanks lagere indexering (hoewel dit niet echt een lastenverlaging is)
Lagere AWBZ bijdrage
Verhoging arbeidskorting
Verhoging kinderkorting

En het mooiste is nog dat er niemand op achteruitgegaan is, behalve de middeninkomens met - 00,8% en die worden ook nog gecompenseerd door Geus.

Ze hebben iig meer gedaan dan in de hele kabinetsperiode van PvdA.

Conclusie: het kabinet is geslaagd!
Laten we wel wezen, áls deze bewering al klopt en niet tegenstrijdig is, dan blijft het natuurlijk nog wel, en slechts en enkel en alleen, post hoc.
pi_38941574
Ik zal het lijsje verder compleet maken:

De "vruchten" van Balkenende 1 en 2:

Ook "winst":

* Kil, koud beleid: als je niet mee kan doen: DAN HEB JE GEWOOM PECH GEHAD
Ieder voor zich en God voor ons allen: door dit neo-liberaal en conservatief beleid.
Kilheid van de samenleving als gevolg van dit beleid.

* Polarisatie: tegenstellingen tussen bevolingsgroepen enorm vergroot.

* Verdere marginlisering en uitsluiting van sociaal zwakkeren.

* Vergroting tussen arm en rijk (zie exorbitante zelfverrijking bovenlaag)

* Langzaam maar zeker ingevoerd: marginaal sociaal vangnet: ministelsel (paradepaarde van de VVD). Verdere verschraling van de uitkeringen. Wordt hier Amerika 2.

* De samenleving wordt meer en meer ene grote marktplaats. Alle leuk voor de sterken onder ons. Knap egoistisch dus (vooral die liberalen en neo conservatieven)

* Mensen in de bijstand, WAO-ers, diverse AOW-ers zijn er wel degelijk op achteruit gegaan. Maar deze VVD-regering vind ook dat je nix aan deze mensen hebt. Liever kwijt dan rijk denken ze stiekem.

* Toename adoratie van de Geldgod. Alles in belang van welvaart, welzijn blijf echter achter. Alles draait hier alleen om het geld.

* Aantal voedelbanken fors toegenomen. Een teken van hardvochtig en a-sociaal regeringsbeleid

* Aantal files neemt zeer sterk toe.

* Plakgehalte aan het pluche van kabinetsleden enorm toegenomen.

* Vele WAO-er die echt niet kunnen werken zonder pardon uit de WAO getrapt

* Algemeen: pure HARDVOCHT: het gevolg is een knoetter-knoeterharde samenleving.

WILLEN WE DAT SOMS??
  dinsdag 27 juni 2006 @ 18:15:24 #279
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_39292141
En gaat alweer beter.
quote:
De Nederlanders hebben weer vertrouwen in de economie. Voor het eerst sinds vijf jaar zijn er meer optimisten dan pessimisten onder de consumenten. Nederlanders hebben weer vertrouwen in hun financiële positie en durven weer geld uit te geven. Dat bleek uit een onderzoek van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).

Nederlanders zijn weer net zo positief over de economie als in maart 2001. Ook het komende jaar zien we zeer zonnig in. Nog nooit oordeelde de Nederlander zo positief over het komende jaar sinds de onderzoeken naar consumentenvertrouwen in 1986 begonnen. Ook ondernemers hebben veel vertrouwen in de economie. Ze zijn positief over de toekomstige productie. Daarnaast verwachten ondernemers geen daling meer van de werkgelegenheid in de industrie.

Het toenemende vertrouwen in de economie komt voornamelijk door het aantrekken van de werkgelegenheid. De werkloosheid is gedaald de afgelopen maanden. Elke maand gaan er zesduizend mensen aan het werk. In november meldde het CBS al dat het aantal banen spectaculair steeg. Het Centraal Planbureau ziet ook een gunstige ontwikkeling van de economie volgend jaar.
pi_39292507
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 18:15 schreef Napalm het volgende:

En gaat alweer beter.
[..]
Hallo hier ben ik weer. Als een duveltje uit een doosje.....

Wat is je boodschap nu?? Ik hoop toch wel dat je het met mij eens bent dat dit toch niet door het kabinetsbeleid komt, he?? Anders gaan we de discussie wel opnieuw doen hoor. Ik ben echt heel streng in deze.

En je bent toch hopelijk niet in een keer van het geloof gevallen dat consumentenvertrouwen weinig invloed heeft op consumentenbestedingen welke weer op zijn beurt weer de economie kan aanwakkeren.....

HOE ZIT DAT NOU NAPALM: JE SPREEKT JEZELF TEGEN DOOR MET DIT BERICH TE DWEPEN, TERWIJL JE AANVANKELIJK VOND DAT CONSUMENTENVERTROUWEN NIET ZO SIGNIFICANT IS/WAS als het gaat om bestedingen etc etc etc
pi_39293475
Lerarentekort gedaald.
WAO probleem aangepakt.
Benzineaccijns bevroren.
Daling aantal WW'ers
AOW uitkering verhoogd.
Daling aantal WAO'ers
Regelzucht is afgenomen.
Stijgende koopkracht.
Lagere AWBZ bijdrage
Verhoging arbeidskorting
Verhoging kinderkorting
pi_39293972
Ik denk dat die uitblijven.
De staatssecretaris heeft het laten uitzoeken , en 87% van de mensen die de voedselbank bezoeken bleken mensen te zijn die door onnozel geld uitgeven in de problemen raakten.
Voor de andere 13% blijft er jaarlijks meer dan 200mln over.
Laat de goeddoeners van de voedselbank deze 13% nou eens helpen met het vragen om deze 200mln.
Door ze voedsel te geven maak je ze afhankelijk, en in Afrika kun je daar de resultaten van zien.

Tevens helpt het ook niet als je die 87% meer geld zou geven, die gaan dan heus niet naar de supermarkt, ze weten dat geld dan heus wel op een andere manier op te maken.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 19:10:21 #283
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_39294038
lerarentekort gedaald

We gooien allemaal mensen uit de aow en ww voor een parttime baan in het onderwijs. Dat men niet allemaal diploma's heeft maakt niet uit. Voor de statistiek lijkt het nu alsof er en minder in de aow zijn en minder tekorten.
welk kabinet gaat echt met onderwijs bezig en niet een waan van de dag beleid?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_39294086
Dit gedraai en onfatsoenlijke gedoe rond Hirsi Ali, is dat ook een succes?
  dinsdag 27 juni 2006 @ 19:13:36 #285
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39294147
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 19:11 schreef SCH het volgende:
Dit gedraai en onfatsoenlijke gedoe rond Hirsi Ali, is dat ook een succes?
vind ik niet. het wordt nogal langdurig uitgemeten in de pers.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_39294198
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 19:13 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

vind ik niet. het wordt nogal langdurig uitgemeten in de pers.
Het is toch ook schandalig hoe het wordt gespeeld. Ik moest letterlijk bijna kotsen toen ik net het nieuws hoorde, hoe meedogenloos en onfatsoenlijk kunnen ze zijn, geen middel wordt geschuwd
  dinsdag 27 juni 2006 @ 19:17:04 #287
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39294243
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 19:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Het is toch ook schandalig hoe het wordt gespeeld. Ik moest letterlijk bijna kotsen toen ik net het nieuws hoorde, hoe meedogenloos en onfatsoenlijk kunnen ze zijn, geen middel wordt geschuwd
heb je het nou over de media, heb je het over verdonk, of heb je het over de reactie van aha (ali mag weer) ?
  dinsdag 27 juni 2006 @ 19:21:38 #288
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_39294404
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 19:17 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

heb je het nou over de media, heb je het over verdonk, of heb je het over de reactie van aha (ali mag weer) ?
de reactie van Verhagen op de radio
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_39294434
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 19:17 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Over Verdonk en het kabinet die haar een verklaring lieten ondertekenen
pi_39294460
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 19:21 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

de reactie van Verhagen op de radio
Hier word ik zo agressief van. Wat een wal-ge-ljike lui zijn het toch. Echt geen gevoel voor mensen.
  dinsdag 27 juni 2006 @ 19:25:25 #291
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_39294554
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 19:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Hier word ik zo agressief van. Wat een wal-ge-ljike lui zijn het toch. Echt geen gevoel voor mensen.
men kan roepen over de lpf wat het wil.
HEt kabinet is ook een circus aan het worden.
Ze hebben verdonk hard aangevallen omdat Ali loog over een leugen. Ze verdonk voor een onmogelijke keuze stelde die haar stemmen koste. Het is een slimme truc, maar als dit het christelijke is van het cda dan is een moslims nog christelijker.
And that is the news.''
pi_39294581
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 18:53 schreef gtotep het volgende:

Dankzij Job Cohen. Die heeft de regels bedacht.
quote:
Tendens is voor Balkenende al ingezet.
quote:
Das mooi maar wat heeft de burger eraan
quote:
Lerarentekort gedaald.
Wel eens Varkencyclus gehoord?
quote:
Wel moediger, is ok maar vallen ook veel spaanders. Vb Homo naar Iran willen uitzetten en andere missers. Met een kanon krijg je iedereen uitgezet.
quote:
was voor Balkenende ook al
quote:
Substitueer voor PVDA gerust de VVD, want die heeft de afgelopen 20 jaar bijna onafgebroken in de regering gezeten...
quote:
terecht punt
quote:
Goed zo, maar wat heeft burger eraan
quote:
Goed punt
quote:
WAO probleem aangepakt.
Met de knoet erover lukt het mij om ze zelfs allemaal uit de WAO te trappen...
quote:
Goed punt
quote:
Goed punt
quote:
Benzineaccijns bevroren.
Als ze flink waren gaven ze het gewraakte kwartje terug.
quote:
Daling aantal WW'ers
Er is een grote verkapte werkeloosheid die door regering niet is aangepakt. Hooguit repressief (is weg minste weerstand)
quote:
Goed punt
quote:
AOW uitkering verhoogd.
Bron?
quote:
terecht
quote:
Dankzij regeringbeleid?
quote:
Hulde, goed gedaan
quote:
Goed
quote:
Daling aantal WAO'ers
Alweer ??
quote:
Hulde
quote:
Zal slecht tijdelijk zijn om daarna explosief te stijgen als de huren worden losgelaten.
quote:
Dankzij dit kabinet. Heb je wel eens van een "incubatietijd" gehoord.
quote:
Maar hebben die ook werk????
quote:
Regelzucht is afgenomen.
Stijgende koopkracht.
Lang niet voor jan en alleman. en bovendien jaren lang juist slechter....
quote:
Na jarenlang het slechtste jongetje van de klas te zijn geweest. Het kabinet heeft hersteld jarenlang gefrustreerd.
quote:

Bron?
quote:
Maar de zwakkeren zijn veel duurder uit.
quote:
Lagere AWBZ bijdrage
Maar wel de zeer a-sociale en niet begrepen noclaim in de zorg. Slaat echt nergens op. Chhronisch zieken altijd de klos.
quote:
Verhoging arbeidskorting
Verhoging kinderkorting
Hulde
quote:
Het zou toch te zot zijn als ze dat niet deden toch?
quote:

was we lhet minst belangrijke om af te schaffen. Doe dan iets beters..
quote:

[ Bericht 1% gewijzigd door EchtGaaf op 27-06-2006 19:34:10 ]
  dinsdag 27 juni 2006 @ 19:32:32 #293
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_39294824
minder afdracht aan de eu goed gedaan?
wel heel selectief gedacht. Dat wij ook minder geld van de eu nu krijgen telt niet mee? En dat dat bedrag hoger is dan de mindere afdracht? Netto gezien gaan we erop achteruit en iedereen is blij.

Lijkt op een kind die liever 2 munten heeft dan 1 van veel meer waarde. Je hebt toch immers meer?
And that is the news.''
pi_39295323
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 19:32 schreef One_of_the_few het volgende:
minder afdracht aan de eu goed gedaan?
wel heel selectief gedacht. Dat wij ook minder geld van de eu nu krijgen telt niet mee? En dat dat bedrag hoger is dan de mindere afdracht? Netto gezien gaan we erop achteruit en iedereen is blij.

Lijkt op een kind die liever 2 munten heeft dan 1 van veel meer waarde. Je hebt toch immers meer?
De balans tussen die twee was ver te zoeken....volgens mij....
heb je een bron dat we idd slechter af zijn nu
  dinsdag 27 juni 2006 @ 20:22:21 #295
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_39296695
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 19:45 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

De balans tussen die twee was ver te zoeken....volgens mij....
heb je een bron dat we idd slechter af zijn nu
zeker
http://www.nu.nl/news/673(...)EU-subsidies%27.html
http://frontpage.fok.nl/nieuws/62264
http://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?t=8805&
van http://forum.fok.nl/topic/818199

dus: uitgaven gaan van 5 naar 4 miljaard = 1miljaard minder
inkomsten gaan van 3.5 miljaard naar 1,7 miljaard = 1,8 miljard minder
oftewel we zijn voor 800 miljoen geflest. Dus die kan echt van dat zwaar irreeele lijstje.
And that is the news.''
  dinsdag 27 juni 2006 @ 20:26:20 #296
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_39296856
jammer dat het grootste financiële fiasco ooit in de neerlandse politiek niet meer leeft. je weet wel die man die ons gas voor een habbekrats heeft verkocht aan italië, zonder rekening te houden met inflatie of wat dan ook voor prijsstijgende factoren... oh ja voor de mensen die niet weten waar dit over gaat, hij zat in de olmen.
pi_39296896
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 20:26 schreef zoalshetis het volgende:
jammer dat het grootste financiële fiasco ooit in de neerlandse politiek niet meer leeft. je weet wel die man die ons gas voor een habbekrats heeft verkocht aan italië, zonder rekening te houden met inflatie of wat dan ook voor prijsstijgende factoren... oh ja voor de mensen die niet weten waar dit over gaat, hij zat in de olmen.
Wie?
pi_39296943
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 20:22 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

zeker
http://www.nu.nl/news/673(...)EU-subsidies%27.html
http://frontpage.fok.nl/nieuws/62264
http://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?t=8805&
van http://forum.fok.nl/topic/818199

oftewel we zijn voor 800 miljoen geflest. Dus die kan echt van dat zwaar irreeele lijstje.
wist ik niet. Maar ja ik ben geen fan van dat lijstje hoor, ik heb de meeste punten bestreden. Ik ben geen fan van dit kabinet....

Maar bedankt voor de correctie. Liever ten halve gekeerd dan ten hele verdwaald.....
pi_39298590
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 20:22 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet waar.

De korting die Balkenende heeft bedongen is een korting van één miljard PER JAAR. De verlaging van inkomsten is 1,8 miljard over de periode 2007 tot 2013. Kortom, de winst = 6 x 1.000.000.000 - 1.800.000.000 = 4.200.000.000.

Bovendien hebben alle landen minder inkomsten gekregen. Niet door slecht onderhandelen maar omdat het geld nu eenmaal onder tien extra arme landen verdeeld moet worden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Tikorev op 27-06-2006 21:33:29 ]
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_39298897
quote:
Op dinsdag 27 juni 2006 21:15 schreef Tikorev het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet waar.

De korting die Balkenende heeft bedongen is een korting van één miljard PER JAAR. De verlaging van inkomsten is 1,8 miljard over de periode 2007 tot 2013. Kortom, de winst = 6 x 1.000.000 - 1.800.000 = 4.200.000.

Bovendien hebben alle landen minder inkomsten gekregen. Niet door slecht onderhandelen maar omdat het geld nu eenmaal onder tien extra arme landen verdeeld moet worden.
Gelukkig iemand die kanttekeningen plaatst bij de leugens hiervoor.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')