Laten we wel wezen, áls deze bewering al klopt en niet tegenstrijdig is, dan blijft het natuurlijk nog wel, en slechts en enkel en alleen, post hoc.quote:Op woensdag 7 juni 2006 20:05 schreef Scepsis het volgende:
Aantal asielzoekers gedaald.
Criminaliteit openbaar vervoer gedaald.
Nederlander op hoge EU post.
Lerarentekort gedaald.
Meer uitgeprocedeerden uitgezet.
Criminaliteit op straat gedaald.
Fraudes uit PvdA tijd boven water gekregen (bouwfraude, HBO fraude).
Extra eisen aan gezinshereniging.
Nederlander op hoogste NAVO post.
Meerdere gevangenen op een cel ingevoerd
WAO probleem aangepakt.
Ontwikkelingssamenwerkingsakkoorden met 8 nieuwe landen gesloten.
Verplicht inburgeren geïntroduceerd.
Nieuwe DNA-wet ingevoerd.
Benzineaccijns bevroren.
Daling aantal WW'ers
Eerste extremistische imams het land uitgezet.
AOW uitkering verhoogd.
Schoolgeld 16/17 jarigen afgeschaft.
Weer belasting in woonwagenkamp gaan heffen.
Aantal overvallen gedaald.
Afdracht EU 1 miljard minder.
Maximumstraffen verhoogd.
Daling aantal WAO'ers
Afschaffen gebruikersdeel OZB
Laagste huurstijging in 50 jaar.
Aantal moorden laagste in 20 jaar.
Daling aantal bijstandtrekkers.
Regelzucht is afgenomen.
Stijgende koopkracht.
Economische groei hoger dan in al onze buurlanden.
Belasting op donaties voor goede doelen afgeschaft.
verlaging loonbelasting (na eerdere verhoging)
Geen verlaging zorgtoeslag ondanks lagere indexering (hoewel dit niet echt een lastenverlaging is)
Geen kosten verzekeren kinderen
Lagere AWBZ bijdrage
Verhoging arbeidskorting
Verhoging kinderkorting
Afschaffing gebruikersdeel OZB.
Premies voor WAO en WW uitkeringen door de minister De Geus verlaagd.
Vestigingsregels voor ondernemers afgeschaft.
Minder regels om vergunning aan te vragen (boom omzagen, tuinhuisje, etc).
En het mooiste is nog dat er niemand op achteruitgegaan is, behalve de middeninkomens met - 00,8% en die worden ook nog gecompenseerd door Geus.
Ze hebben iig meer gedaan dan in de hele kabinetsperiode van PvdA.
Conclusie: het kabinet is geslaagd!
quote:De Nederlanders hebben weer vertrouwen in de economie. Voor het eerst sinds vijf jaar zijn er meer optimisten dan pessimisten onder de consumenten. Nederlanders hebben weer vertrouwen in hun financiële positie en durven weer geld uit te geven. Dat bleek uit een onderzoek van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS).
Nederlanders zijn weer net zo positief over de economie als in maart 2001. Ook het komende jaar zien we zeer zonnig in. Nog nooit oordeelde de Nederlander zo positief over het komende jaar sinds de onderzoeken naar consumentenvertrouwen in 1986 begonnen. Ook ondernemers hebben veel vertrouwen in de economie. Ze zijn positief over de toekomstige productie. Daarnaast verwachten ondernemers geen daling meer van de werkgelegenheid in de industrie.
Het toenemende vertrouwen in de economie komt voornamelijk door het aantrekken van de werkgelegenheid. De werkloosheid is gedaald de afgelopen maanden. Elke maand gaan er zesduizend mensen aan het werk. In november meldde het CBS al dat het aantal banen spectaculair steeg. Het Centraal Planbureau ziet ook een gunstige ontwikkeling van de economie volgend jaar.
Hallo hier ben ik weer. Als een duveltje uit een doosje.....quote:
vind ik niet. het wordt nogal langdurig uitgemeten in de pers.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:11 schreef SCH het volgende:
Dit gedraai en onfatsoenlijke gedoe rond Hirsi Ali, is dat ook een succes?
Het is toch ook schandalig hoe het wordt gespeeld. Ik moest letterlijk bijna kotsen toen ik net het nieuws hoorde, hoe meedogenloos en onfatsoenlijk kunnen ze zijn, geen middel wordt geschuwdquote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:13 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
vind ik niet. het wordt nogal langdurig uitgemeten in de pers.
heb je het nou over de media, heb je het over verdonk, of heb je het over de reactie van aha (ali mag weer) ?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Het is toch ook schandalig hoe het wordt gespeeld. Ik moest letterlijk bijna kotsen toen ik net het nieuws hoorde, hoe meedogenloos en onfatsoenlijk kunnen ze zijn, geen middel wordt geschuwd
de reactie van Verhagen op de radioquote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
heb je het nou over de media, heb je het over verdonk, of heb je het over de reactie van aha (ali mag weer) ?
Over Verdonk en het kabinet die haar een verklaring lieten ondertekenenquote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
heb je het nou over de media, heb je het over verdonk, of heb je het over de reactie van aha (ali mag weer) ?
Hier word ik zo agressief van. Wat een wal-ge-ljike lui zijn het toch. Echt geen gevoel voor mensen.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:21 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
de reactie van Verhagen op de radio![]()
men kan roepen over de lpf wat het wil.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Hier word ik zo agressief van. Wat een wal-ge-ljike lui zijn het toch. Echt geen gevoel voor mensen.![]()
![]()
Dankzij Job Cohen. Die heeft de regels bedacht.quote:
Tendens is voor Balkenende al ingezet.quote:Criminaliteit openbaar vervoer gedaald.
Das mooi maar wat heeft de burger eraanquote:Nederlander op hoge EU post.
Wel eens Varkencyclus gehoord?quote:Lerarentekort gedaald.
Wel moediger, is ok maar vallen ook veel spaanders. Vb Homo naar Iran willen uitzetten en andere missers. Met een kanon krijg je iedereen uitgezet.quote:Meer uitgeprocedeerden uitgezet.
was voor Balkenende ook alquote:Criminaliteit op straat gedaald.
Substitueer voor PVDA gerust de VVD, want die heeft de afgelopen 20 jaar bijna onafgebroken in de regering gezeten...quote:Fraudes uit PvdA tijd boven water gekregen (bouwfraude, HBO fraude).
terecht puntquote:Extra eisen aan gezinshereniging.
Goed zo, maar wat heeft burger eraanquote:Nederlander op hoogste NAVO post.
Goed puntquote:Meerdere gevangenen op een cel ingevoerd
Met de knoet erover lukt het mij om ze zelfs allemaal uit de WAO te trappen...quote:WAO probleem aangepakt.
Goed puntquote:Verplicht inburgeren geïntroduceerd.
Goed puntquote:Nieuwe DNA-wet ingevoerd.
Als ze flink waren gaven ze het gewraakte kwartje terug.quote:Benzineaccijns bevroren.
Er is een grote verkapte werkeloosheid die door regering niet is aangepakt. Hooguit repressief (is weg minste weerstand)quote:Daling aantal WW'ers
Goed puntquote:Eerste extremistische imams het land uitgezet.
Bron?quote:AOW uitkering verhoogd.
terechtquote:Schoolgeld 16/17 jarigen afgeschaft.
Weer belasting in woonwagenkamp gaan heffen.
Dankzij regeringbeleid?quote:Aantal overvallen gedaald.
Hulde, goed gedaanquote:Afdracht EU 1 miljard minder.
Goedquote:Maximumstraffen verhoogd.
Alweer ??quote:Daling aantal WAO'ers
Huldequote:Afschaffen gebruikersdeel OZB
Zal slecht tijdelijk zijn om daarna explosief te stijgen als de huren worden losgelaten.quote:Laagste huurstijging in 50 jaar.
Dankzij dit kabinet. Heb je wel eens van een "incubatietijd" gehoord.quote:Aantal moorden laagste in 20 jaar.
Maar hebben die ook werk????quote:Daling aantal bijstandtrekkers.
Lang niet voor jan en alleman. en bovendien jaren lang juist slechter....quote:Regelzucht is afgenomen.
Stijgende koopkracht.
Na jarenlang het slechtste jongetje van de klas te zijn geweest. Het kabinet heeft hersteld jarenlang gefrustreerd.quote:Economische groei hoger dan in al onze buurlanden.
Bron?quote:Belasting op donaties voor goede doelen afgeschaft.
verlaging loonbelasting (na eerdere verhoging)
Maar de zwakkeren zijn veel duurder uit.quote:Geen verlaging zorgtoeslag ondanks lagere indexering (hoewel dit niet echt een lastenverlaging is)
Geen kosten verzekeren kinderen
Maar wel de zeer a-sociale en niet begrepen noclaim in de zorg. Slaat echt nergens op. Chhronisch zieken altijd de klos.quote:Lagere AWBZ bijdrage
Huldequote:Verhoging arbeidskorting
Verhoging kinderkorting
Afschaffing gebruikersdeel OZB.
Het zou toch te zot zijn als ze dat niet deden toch?quote:Premies voor WAO en WW uitkeringen door de minister De Geus verlaagd.
was we lhet minst belangrijke om af te schaffen. Doe dan iets beters..quote:
Minder regels om vergunning aan te vragen (boom omzagen, tuinhuisje, etc).
quote:
De balans tussen die twee was ver te zoeken....volgens mij....quote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:32 schreef One_of_the_few het volgende:
minder afdracht aan de eu goed gedaan?![]()
wel heel selectief gedacht. Dat wij ook minder geld van de eu nu krijgen telt niet mee? En dat dat bedrag hoger is dan de mindere afdracht? Netto gezien gaan we erop achteruit en iedereen is blij.
Lijkt op een kind die liever 2 munten heeft dan 1 van veel meer waarde. Je hebt toch immers meer?![]()
zekerquote:Op dinsdag 27 juni 2006 19:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
De balans tussen die twee was ver te zoeken....volgens mij....
heb je een bron dat we idd slechter af zijn nu
Wie?quote:Op dinsdag 27 juni 2006 20:26 schreef zoalshetis het volgende:
jammer dat het grootste financiële fiasco ooit in de neerlandse politiek niet meer leeft. je weet wel die man die ons gas voor een habbekrats heeft verkocht aan italië, zonder rekening te houden met inflatie of wat dan ook voor prijsstijgende factoren... oh ja voor de mensen die niet weten waar dit over gaat, hij zat in de olmen.
wist ik niet. Maar ja ik ben geen fan van dat lijstje hoor, ik heb de meeste punten bestreden. Ik ben geen fan van dit kabinet....quote:Op dinsdag 27 juni 2006 20:22 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
zeker
http://www.nu.nl/news/673(...)EU-subsidies%27.html
http://frontpage.fok.nl/nieuws/62264
http://www.weerwoord.nl/weerwoord/viewtopic.php?t=8805&
van http://forum.fok.nl/topic/818199
dus: uitgaven gaan van 5 naar 4 miljaard = 1miljaard minder
inkomsten gaan van 3.5 miljaard naar 1,7 miljaard = 1,8 miljard minder
oftewel we zijn voor 800 miljoen geflest. Dus die kan echt van dat zwaar irreeele lijstje.
Dat is helemaal niet waar.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 20:22 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
dus: uitgaven gaan van 5 naar 4 miljaard = 1miljaard minder
inkomsten gaan van 3.5 miljaard naar 1,7 miljaard = 1,8 miljard minder
oftewel we zijn voor 800 miljoen geflest. Dus die kan echt van dat zwaar irreeele lijstje.
Gelukkig iemand die kanttekeningen plaatst bij de leugens hiervoor.quote:Op dinsdag 27 juni 2006 21:15 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet waar.
De korting die Balkenende heeft bedongen is een korting van één miljard PER JAAR. De verlaging van inkomsten is 1,8 miljard over de periode 2007 tot 2013. Kortom, de winst = 6 x 1.000.000 - 1.800.000 = 4.200.000.
Bovendien hebben alle landen minder inkomsten gekregen. Niet door slecht onderhandelen maar omdat het geld nu eenmaal onder tien extra arme landen verdeeld moet worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |