Natuurlijk is er een verandering, maar als die onwenselijk is hoef je er toch geen rekening mee te houden?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 09:57 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Een samenleving verandert toch ? Misschien niet de verandering die je wenst, maar de verandering is er toch ?
De vraag is alleen hoelang je dat volhoudt, en in hoeverre je je daarmee niet buiten de samenleving plaatst.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:01 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Natuurlijk is er een verandering, maar als die onwenselijk is hoef je er toch geen rekening mee te houden?
Het is niet erg je buiten de samenleving te plaatsen als die samenleving verwerpelijk is.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:01 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
De vraag is alleen hoelang je dat volhoudt, en in hoeverre je je daarmee niet buiten de samenleving plaatst.
Verwerpelijk is natuurlijk maar net hoe je er tegenaan kijkt.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:10 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Het is niet erg je buiten de samenleving te plaatsen als die samenleving verwerpelijk is.
Dat klopt. Maar jij vond de nazi's toch ook verwerpelijk? Jij had daar toch ook niet aan mee willen doen? We kunnen wel doen of we alles ok vinden, maar dat is gewoon niet zo.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:12 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Verwerpelijk is natuurlijk maar net hoe je er tegenaan kijkt.
Klopt wel, maar bij iedere verandering heb je toch voor en tegenstanders ? Het is maar net de vraag wie van de 2 er "wint"quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:18 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar jij vond de nazi's toch ook verwerpelijk? Jij had daar toch ook niet aan mee willen doen? We kunnen wel doen of we alles ok vinden, maar dat is gewoon niet zo.
Het geval van Schmitt is echt heel ernstig. Hij heeft niet alleen een grote theorie ontvouwen van De Vijand ( dat het in de politiek altijd erom gaat tegen de existentiele vijand te vechten) ; hij heeft dit ook als nazi-jurist in de griezelige praktijk gebracht. Hij heeft als officieel nazi-jurist de zuiveringen van de juridische bibliotheek van joodse invloeden bewerkstelligd, hij heeft lange redevoeringen gehouden gespekt met Hitler-citaten, hij heeft de Nurnberger raswetten en Hitlers moordpartijen gesanctioneerd (in zijn functie als jurist !), en ga zo maar door. Zijn theorie van de vijand kan onmogelijk worden gescheiden van zijn praktijk van hoe hij met de toenmalige vijand, De Jood , is omgegaan.quote:Op donderdag 8 juni 2006 22:07 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het feit dat Hitler een vegetarier was, betekent niet dat alle vegetariers onmensen zijn. Ik ken die Schmitt niet, maar het zou best kunnen zijn dat hij iets interessants te melden heeft.
Dat wel, maar het ging mij er vooral om aan te tonen dat kritiekloze omarming van verandering nihilisme is.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:20 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Klopt wel, maar bij iedere verandering heb je toch voor en tegenstanders ? Het is maar net de vraag wie van de 2 er "wint"
Nee, het geval Schmitt is niet vergelijkbaar. Het is ook niet vergelijkbaar met bijvorbeeld Nietzsche. Het gaat er niet om dat Schmitts schriften door de nazi's werden misbruikt. Het gaat erom, dat Schmitt in theorie en in de praktijk en nazi en antisemiet was.quote:Op donderdag 8 juni 2006 22:15 schreef MrX1982 het volgende:
Dus als je zegt dat Wernher von Braun een belangrijke bijdrage heeft geleverd aan de ontwikkeling van het ruimtevaartprogramma in Amerika ben je een nazi of sympathiseer je met nazi's?
Reductio??? Spruyt citeert Schmitt uitgebreid, en wil Schmitts theorieen in de huidge politiek gebruiken.En Schmitt zelf citeerde Hitler in zijn redevoeringen:quote:Typisch geval van Reductio ad Hitlerum
[..]
quote:Raphael Gross: „Schmitt […] stellte [seinem Vortrag] als ersten Leitsatz den pseudoreligiösen ‚Satz des Führers’ voran: ’Indem ich mich des Juden erwehre, kämpfe ich für das Werk des Herrn’ […] Die zwei weiteren von Schmitt für die Tagung gewählten Leitsätze wiesen in dieselbe Richtung. […] Sie warnten das ‚deutsche Volk’ vor der ‚jüdischen Gefahr’ und vor einer ‚Flut undeutscher Bestrebungen, das Staatsgefüge’ zu lockern“.
Ik zeg niet dat iedereen die van Schmitts theorieen houdt een nazi is.quote:Is Jacob Taubes ook een nazi?
True true, op het gevaar af dat je een roepende in de woestijn wordt.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 10:39 schreef Diederik_Duck het volgende:
[..]
Dat wel, maar het ging mij er vooral om aan te tonen dat kritiekloze omarming van verandering nihilisme is.
Grappig genoeg heb je nog gelijk ook, maar dat is een beetje verknoeid doordat Juliana het hofprotocol niet zo op prijs stelde. Als Juliana niet gewoon had willen doen, dan hadden we eerder verbijstering gevoeld over iemand die de koninging WEL een hand wilde geven.quote:Op woensdag 7 juni 2006 14:04 schreef xman het volgende:
[..]
Ik vind het trouwens vreemd dat onze koningin uberhaubt handen schud. Is het niet gebruikelijk dat het volk buigt voor Hare Majesteit. Als dat zo is dan is er sowieso genoeg voor iemand om te buigen voor haar en haar correct aan te spreken.
voor de rest heb je net als Wilders ook geen last van enige inhoudelijke kennis over deze moskee en wat deze genootschap nastreeft blijkbaar ..quote:Op vrijdag 9 juni 2006 17:05 schreef lionsguy18 het volgende:
Wat heeft Bea in hemelsnaam te zoeken bij een terroristische hangplek?
Wat nou respect tonen, dat doen ze voor ons ook niet.
Wilders heeft gelijk met zijn opmerkingen. Had nooit mogen gebeuren.
Dit slaat alles.quote:Op vrijdag 9 juni 2006 19:26 schreef moussie het volgende:
de enige die hier disrespect heeft getoond voor de nederlandse normen en waarden is Wilders himself .. een koninglijke beslissing zo publiekelijk in twijfel trekken, daarvoor kan/kon je onthoofd worden ..
Jij hebt het over respect tonen en dan noem je onze Koningin gewoon "Bea"?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 17:05 schreef lionsguy18 het volgende:
Wat heeft Bea in hemelsnaam te zoeken bij een terroristische hangplek?
Wat nou respect tonen, dat doen ze voor ons ook niet.
ooh .. heet zoiets kritiek hebben tegenwoordig .. iets doen voorkomen alsof het de mening is van het hele nederlandse volk, hij zet iets neer alsof het een waarheid is, alsof hij spreekt namens het nederlandse volk .. groot bekkie voor die ene zetelquote:Op vrijdag 9 juni 2006 19:45 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dit slaat alles.
Onze koningin mag dan wel onschendbaar zijn - omdat de regering verantwoordelijk is voor wat ze zegt en doet (belachelijke constructie als je het mij vraagt) - maar dat betekent nog niet dat wij/Wilders geen kritiek op haar mogen hebben.
In mijn ogen heeft Beatrix wel vaker de plank misgeslagen (Paars I).
en niemand die het opvalt dat het de zoveelste ronde anti-moslim knoppies indrukken is, ze stinken er allemaal in, de zowat gematigste moskee van geheel nederland is een terroristen hangplek en de imam een haatprediker die vrouwen onderdrukt .. pff ..quote:"De koningin en premier Balkenende doen de Nederlandse normen en waarden in de uitverkoop. Zeker nu dat optreden van de koningin ook nog eens door premier Balkenende als voorbeeld van tolerantie is gesteld."
Over het ''disrespect'' dat hier aan de Nederlandse taal betoond wordt, zal ik het niet hebben. Wel wil ik de volgende vraag stellen; wat is er on-Nederlands aan het bekritiseren van het staatshoofd? Of was het gewoon een bar slechte grap?quote:de enige die hier disrespect heeft getoond voor de nederlandse normen en waarden is Wilders himself .. een koninglijke beslissing zo publiekelijk in twijfel trekken, daarvoor kan/kon je onthoofd worden ..
en dan nog met uiterst dubieuze argumenten ook, zie joodse groetgewoontes waar niemand over valt want dat zou anti-semitisme zijn .. tss
hehe .. 't is niet me moers taal .. vrij afgeleid ..quote:Op vrijdag 9 juni 2006 20:21 schreef Apropos het volgende:
Over het ''disrespect'' dat hier aan de Nederlandse taal betoond wordt, zal ik het niet hebben. Wel wil ik de volgende vraag stellen; wat is er on-Nederlands aan het bekritiseren van het staatshoofd? Of was het gewoon een bar slechte grap?
uhm .. de monarch heeft iets besloten, daarop kritiek te hebben is minachting imo .. ?quote:Op vrijdag 9 juni 2006 21:21 schreef lionsguy18 het volgende:
Je toont respect door een gast een hand te geven en er niet straal voorbij te lopen in de trant van ik ben hier de baas ook al ben je een staatshoofd.
Dat is minachting voor de monarchie.
Maar goed Beatrix zag dit al aankomen en heeft laf besloten om geen hand te geven.
Laat Wilders zich dan maar lekker druk maken over joods handen schudden want dat gaat net zo ..quote:Wilders heeft tenminste een MENING.
Dat wordt nu eenmaal verwacht van een politicus.
Ze heten nu eenmaal niet allemaal Wouter Boslim.
ik voel eigenlijk meer voor dat arische koppie in een kiboets met nakomelingen van holocaust slachtoffersquote:Op donderdag 15 juni 2006 16:58 schreef HiZ het volgende:
Kunnen we die Wilders zijn Nederlanderschap niet afpakken en 'm terugsturen naar Marokko of zo? Iedere keer als die randdebiel z'n scheur opentrekt heb ik last van verpletterende plaatsvervangende schaamte.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |