Wie ? Beatrix of Wilders ?quote:Op woensdag 7 juni 2006 13:30 schreef NX het volgende:
Ik heb echt maar een ding te zeggen: AAAAANDACHTSHOER!
Ja en dit is de reactie van Wilders daaropquote:Op woensdag 7 juni 2006 13:33 schreef Scrutinizer het volgende:
Koningin schudt geen handen in moskee
GEEF ME EENquote:Op woensdag 7 juni 2006 13:30 schreef NX het volgende:
Ik heb echt maar een ding te zeggen: AAAAANDACHTSHOER!
Gezien dat eerdere handje-schud incident, vind ik idd ook dat Bea er verstandig aan gedaan heeft om het op deze manier te doen.quote:Op woensdag 7 juni 2006 13:28 schreef xman het volgende:
Nee hoor. Bea geeft het grote voorbeeld dat Nederland staat voor tolerantie en vrijheid en respect. Wat wil Wilders doen dan? Mensen de gevangenis insturen of het land uitgooien omdat ze je hand niet willen schudden?
Als iemand mijn hand niet wil schudden moet hij dat zelf weten.
wat een onzin, het is in de westerse wereld beleefd om iemand een hand te schudden....net zoals een kleine buiging in china (wat overigens wel alle staatshoofden daar doen!)quote:Op woensdag 7 juni 2006 13:37 schreef Natalie het volgende:
[..]
Gezien dat eerdere handje-schud incident, vind ik idd ook dat Bea er verstandig aan gedaan heeft om het op deze manier te doen.
Wilders zoekt gewoon iets te zeiken. Het was vast alweer te lang geleden dat ie dat gedaan had. Dan gaat het kriebelen he.
Dus om "problemen" ze voorkomen, moet ze maar een knieval maken?quote:Op woensdag 7 juni 2006 13:37 schreef Natalie het volgende:
[..]
Gezien dat eerdere handje-schud incident, vind ik idd ook dat Bea er verstandig aan gedaan heeft om het op deze manier te doen.
Wilders zoekt gewoon iets te zeiken. Het was vast alweer te lang geleden dat ie dat gedaan had. Dan gaat het kriebelen he.
ONZ is ergens andersquote:
Als die man uitlegt waarom hij iemand geen hand mag geven, dan vind ik het prima. Het is ook heel gebruikelijk in arabische landen voor twee mannen om elkaar te zoenen als je elkaar groet.quote:Op woensdag 7 juni 2006 13:38 schreef funkmaster het volgende:
[..]
wat een onzin, het is in de westerse wereld beleefd om iemand een hand te schudden....net zoals een kleine buiging in china (wat overigens wel alle staatshoofden daar doen!)
dan is het toch normaal dat zij zich hier aanpassen aan onze gewoontes!![]()
Je aanpassen aan een volk dat zich vaak intolerant en weinig respectvol opstelt, vind je normaal?quote:Op woensdag 7 juni 2006 13:28 schreef xman het volgende:
Nee hoor. Bea geeft het grote voorbeeld dat Nederland staat voor tolerantie en vrijheid en respect.
Volgens mij haal jij wel heel makkelijk volk, religie en individu door elkaar. Is dat ook niet heel intolerant, weinig respectvol en kortzichtig?quote:Op woensdag 7 juni 2006 13:46 schreef aa_koch het volgende:
[..]
Je aanpassen aan een volk dat zich vaak intolerant en weinig respectvol opstelt, vind je normaal?
Ach Multikul zal toch nooit werken, al kijk je in de geschiedenis is elke oorlog om geloof/cultuur/afkomstquote:Op woensdag 7 juni 2006 13:47 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Volgens mij haal jij wel heel makkelijk volk, religie en individu door elkaar. Is dat ook niet heel intolerant, weinig respectvol en kortzichtig?
Dat zou vaker moeten gebeuren.quote:Op woensdag 7 juni 2006 13:24 schreef LENUS het volgende:
Het is zeer uitzonderlijk dat een Kamerlid de koningin bekritiseert.
Hallo, multiculturele samenleving. Het kan geen kwaad om rekening te houden met elkaars gewoonten. Als jij dat als knieval wilt bestempelen... sja, dat is jouw keuze, niet eentje waar ik me bij schaar.quote:Op woensdag 7 juni 2006 13:39 schreef LENUS het volgende:
[..]
Dus om "problemen" ze voorkomen, moet ze maar een knieval maken?Lekkere manier van redeneren houd jij er op na.
'Een volk' is verkeerd geschreven, ik bedoelde gewoon 'volk'.quote:Op woensdag 7 juni 2006 13:47 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Volgens mij haal jij wel heel makkelijk volk, religie en individu door elkaar. Is dat ook niet heel intolerant, weinig respectvol en kortzichtig?
Zoals ik al zei.. Bea is het grote voorbeeld. Het toonbeeld van hoe het ook kan en hoe het eigenlijk moet zijn. Zij is immers koningklijk en boven het volk.quote:Op woensdag 7 juni 2006 13:46 schreef aa_koch het volgende:
[..]
Je aanpassen aan een volk dat zich vaak intolerant en weinig respectvol opstelt, vind je normaal?
Ow wacht, dit is het paranoia-verzameltopic van vandaag. Ik ben al wegquote:Op woensdag 7 juni 2006 13:50 schreef Hari-Bo het volgende:
[..]
Ach Multikul zal toch nooit werken, al kijk je in de geschiedenis is elke oorlog om geloof/cultuur/afkomst
begonnen, oftewel Nederland is gewoon een tijdbom kan 10 jaar duren of 100 maar het gaat de verkeerde kant op.
Wanneer je al een aantal generaties in een land bent komen wonen, mag ik hopen dat er enkele simpele gebruiken zijn doorgedrongen. Waaronder de manier van begroeten, wat in Nederland de handdruk is. Met dit optreden, geeft de koningin een heel verkeerd signaal af.quote:Op woensdag 7 juni 2006 13:52 schreef Natalie het volgende:
[..]
Hallo, multiculturele samenleving. Het kan geen kwaad om rekening te houden met elkaars gewoonten. Als jij dat als knieval wilt bestempelen... sja, dat is jouw keuze, niet eentje waar ik me bij schaar.
Ah, dus rekening houden met elkaars gewoonten is in jouw ogen een knieval? Neem een enkeltje Noord - Korea, zou ik zeggen.quote:Op woensdag 7 juni 2006 13:39 schreef LENUS het volgende:
[..]
Dus om "problemen" ze voorkomen, moet ze maar een knieval maken?Lekkere manier van redeneren houd jij er op na.
Wat heeft paranoia te maken met geschiedenis? Het is gebeurd dus een feit! Omdat die linkse allochtonen-knuffelaars oogkleppen ophebben betekend niet dat ik ongelijk heb.quote:Op woensdag 7 juni 2006 13:55 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ow wacht, dit is het paranoia-verzameltopic van vandaag. Ik ben al weg
Je kunt natuurlijk ook kiezen om zelf ook intolerant en weinig respectvol te doen omdat de ander dat ook niet doet. Dat klinkt mij is de oren als een kinderachtig spelletje. Lekker naar de ander wijzen. "Ja, maar zij doen het toch ook niet, dus waarom zou ik het wel doen?" Je tilt jezelf daarmee naar het niveau van de ander, en bent dus geen haar beter.quote:Op woensdag 7 juni 2006 13:46 schreef aa_koch het volgende:
[..]
Als Beatrix 'boven het volk' staat, waarom moet zij zich dan aanpassen? Is het niet 'het gewone volk' dat zich netjes hoort te gedragen wanneer zij zich onder haar onderdanen schaart?quote:Op woensdag 7 juni 2006 13:53 schreef xman het volgende:
[..]
Zoals ik al zei.. Bea is het grote voorbeeld. Het toonbeeld van hoe het ook kan en hoe het eigenlijk moet zijn. Zij is immers koningklijk en boven het volk.
En je hoeft niet te doen alsof Nederlanders zo tolerant zijn. Kijk maar naar een willekeurig homo-topic op frontpage. Er zitten altijd mensen tussen die niet tolerant zijn en dat geld ook voor andere volkeren.
edit: Sorry voor de vele spelfouten.
je zegt het goedquote:Op woensdag 7 juni 2006 13:56 schreef Arendt het volgende:
[..]
Ah, dus rekening houden met elkaars gewoonten is in jouw ogen een knieval? Neem een enkeltje Noord - Korea, zou ik zeggen.
Ik ben allochtoon. En ik hoef echt niet geknuffeld te worden door jou. Maar wil wel respectvol behandeld worden. Dat kan je immers van mij ook verwachten. Dus flikker maar op met je haatzaaierij.quote:Op woensdag 7 juni 2006 13:56 schreef Hari-Bo het volgende:
[..]
Wat heeft paranoia te maken met geschiedenis? Het is gebeurd dus een feit! Omdat die linkse allochtonen-knuffelaars oogkleppen ophebben betekend niet dat ik ongelijk heb.
Ik ben toch afkomstig van tig generaties uberblanke arische traditionele Nederlanders. En toch begroet ik niet altijd met een hand hoor. Ik knik. Ik "hoi". Ik doe die twee-vingers-de-lucht-in begroeting. Ik omhels. Ik zoen. Ik hi-5. Ik doe zo'n moeilijke choreografie van verschillende handdrukken. Ik doe buigingen. Waarom is de handdruk "de begroeting"?quote:Op woensdag 7 juni 2006 13:55 schreef LENUS het volgende:
[..]
Wanneer je al een aantal generaties in een land bent komen wonen, mag ik hopen dat er enkele simpele gebruiken zijn doorgedrongen. Waaronder de manier van begroeten, wat in Nederland de handdruk is. Met dit optreden, geeft de koningin een heel verkeerd signaal af.
U bent hier welkom, maar U past U aan.quote:Op woensdag 7 juni 2006 14:00 schreef xman het volgende:
[..]
Ik ben allochtoon. En ik hoef echt niet geknuffeld te worden door jou. Maar wil wel respectvol behandeld worden. Dat kan je immers van mij ook verwachten. Dus flikker maar op met je haatzaaierij.
Ja, pas je maar aan! Wen er maar aan dat wij een tolerant en vrij land zijn. Tolerant zolang je exact doet als ik. En vrij om exact te doen als ik.quote:Op woensdag 7 juni 2006 14:02 schreef Hari-Bo het volgende:
[..]
U bent hier welkom, maar U past U aan.
Ik vind het trouwens vreemd dat onze koningin uberhaubt handen schud. Is het niet gebruikelijk dat het volk buigt voor Hare Majesteit. Als dat zo is dan is er sowieso genoeg voor iemand om te buigen voor haar en haar correct aan te spreken.quote:Op woensdag 7 juni 2006 13:58 schreef aa_koch het volgende:
[..]
Als Beatrix 'boven het volk' staat, waarom moet zij zich dan aanpassen? Is het niet 'het gewone volk' dat zich netjes hoort te gedragen wanneer zij zich onder haar onderdanen schaart?
Staat dat je niet aan flikker dan maar op naar je eigen land ja, want er zijn zat landen waar dat wel zo is en dus geen overvloed van culturen maar 1 hoofdcultuur behouden, waar in dit land geen sprake meer van is !quote:Op woensdag 7 juni 2006 14:03 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ja, pas je maar aan! Wen er maar aan dat wij een tolerant en vrij land zijn. Tolerant zolang je exact doet als ik. En vrij om exact te doen als ik.
Dus jij wil helemaal geen vrij en tolerant land?quote:Op woensdag 7 juni 2006 14:05 schreef Hari-Bo het volgende:
[..]
Staat dat je niet aan flikker dan maar op naar je eigen land ja, want er zijn zat landen waar dat wel zo is en dus geen overvloed van culturen maar 1 hoofdcultuur behouden, waar in dit land geen sprake meer van is !
En wanneer was die "hoofdcultuur" er wel?quote:Op woensdag 7 juni 2006 14:05 schreef Hari-Bo het volgende:
[..]
Staat dat je niet aan flikker dan maar op naar je eigen land ja, want er zijn zat landen waar dat wel zo is en dus geen overvloed van culturen maar 1 hoofdcultuur behouden, waar in dit land geen sprake meer van is !
Het aantal gerenaties dat iemand in Nederland is heeft hier niets mee te maken. Het betreft hier een geloofskwestie. Het schudden van de handen van mannen in een Moskee, kan kennelijk niet volgens hun geloof. Waarom zou je de mensen aldaar en jezelf voor het blok willen stellen door toch een hand te schudden, terwijl je van tevoren weet dat dit volgens het geloof niet kan?quote:Op woensdag 7 juni 2006 13:55 schreef LENUS het volgende:
Wanneer je al een aantal generaties in een land bent komen wonen, mag ik hopen dat er enkele simpele gebruiken zijn doorgedrongen. Waaronder de manier van begroeten, wat in Nederland de handdruk is. Met dit optreden, geeft de koningin een heel verkeerd signaal af.
Wel maar tot een bepaalde grens en die heb je in dit land niet, want we worden gewoon overgelopen door andere culturen enkel al die moskee gebouwen die als paddestoelen uit de grond komen, wil je hetzelfde doen met een kerk in Turkije bijv wordt je per direct gestenigd.quote:Op woensdag 7 juni 2006 14:06 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Dus jij wil helemaal geen vrij en tolerant land?
Terwijl dat toch de waarden van Nederland zijn als ik het allemaal goed begrijp.
Vreemd......
Zelfs Wilders heeft het over Joods-Christelijk. Dan tel ik toch inderdaad al 2 hoofdculturen. Waarvan eentje trouwens ook geen vrouwenhanden schudquote:Op woensdag 7 juni 2006 14:06 schreef Pool het volgende:
[..]
En wanneer was die "hoofdcultuur" er wel? [afbeelding]
In de tijd van de Germanenquote:Op woensdag 7 juni 2006 14:06 schreef Pool het volgende:
[..]
En wanneer was die "hoofdcultuur" er wel? [afbeelding]
Er bestaan verschillende verklaringen voor het ontstaan van de handdruk. Volgens Peter M. Hall zou de handdruk in zwang geraakt zijn in het Middeleeuwse Europa van de ridders. Niet iedereen had goede bedoelingen en vaak werden op het laatste moment wapens getrokken die men ergens - achter de hand - verborgen hield. Het elkaar reiken van een open hand was een signaal dat men zonder wapens kwam, een teken van vreedzame bedoelingen. Van daar zou het gebruik uitgedeind zijn naar de gewone man in de Europese straat.quote:Op woensdag 7 juni 2006 14:00 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Waar haal je vandaan dat de handdruk een plicht of een dwingende gewoonte is?
Typische GroenLinks-/Calimero-retoriek...quote:Op woensdag 7 juni 2006 13:56 schreef Natalie het volgende:
[..]
Je kunt natuurlijk ook kiezen om zelf ook intolerant en weinig respectvol te doen omdat de ander dat ook niet doet. Dat klinkt mij is de oren als een kinderachtig spelletje. Lekker naar de ander wijzen. "Ja, maar zij doen het toch ook niet, dus waarom zou ik het wel doen?" Je tilt jezelf daarmee naar het niveau van de ander, en bent dus geen haar beter.
De vrouwelijke leden van de koninklijke familie schudden al sinds de prehistorie geen handen met Joden anders. Dus erg opvallend is het niet hoor.quote:Op woensdag 7 juni 2006 14:07 schreef Natalie het volgende:
Hoewel ik het wel met je eens ben dat dit een officieel bezoek betrof, eentje waar zij heen ging in haar functie als Koningin der Nederlanden, en dat het dus wel opvallend is dat er geen handen schud werden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |